• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zmiany na rondzie de La Salle. Drogowcy chcą tam wytyczyć buspasy

Maciej Korolczuk
1 czerwca 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
  • Buspas ma zostać wytyczony na fragmencie istniejącego prawoskrętu i przebiegać na drugą stronę skrzyżowania do przebudowanego wjazdu do zatoki autobusowej.
  • W tym miejscu będzie przebiegać pas przeznaczony autobusom komunikacji miejskiej w kierunku Matarni.
  • Buspasy mają poprawić płynność ruchu autobusom zjeżdżającym ze Słowackiego w kierunku Moreny, Niedźwiednika i Wrzeszcza.
  • Buspas miałby przebiegać po istniejącym pasie zieleni aż do wjazdu na widoczną na drugim zatokę autobusową.

Wkrótce jazda autobusów miejskich na jednym z kluczowych skrzyżowań w Gdańsku - Słowackiego z Potokową zobacz na mapie Gdańska będzie sprawniejsza. Gdańscy drogowcy chcą tam wytyczyć buspasy, co będzie wiązało się z przebudową skrzyżowania. Obecnie analizowany jest zakres robót i koszty przebudowy.



Czy buspasy na rondzie de La Salle poprawią twoim zdaniem płynność ruchu autobusów komunikacji miejskiej?

Rondo de La Salle to jedno z największych i najbardziej kluczowych skrzyżowań w Gdańsku. Trasa Słowackiego i al. Żołnierzy Wyklętych są głównym ciągiem między obwodnicą a Wrzeszczem, a także Moreną i Niedźwiednikiem. Dziennie przejeżdża tamtędy kilkadziesiąt tysięcy aut przez co, szczególnie w godzinach porannych, tworzą się tam długie korki.

W zatorach tkwią też i tracą cenne minuty autobusy komunikacji miejskiej kursujące między Gdańskiem a Bysewem, Baninem, Rębiechowem, Kokoszkami czy Matarnią. Radykalnie zmniejszyć korków i odciążyć trasy nie była też w stanie Pomorska Kolej Metropolitalna, dlatego by jeszcze bardziej usprawnić w tym miejscu poruszanie się miejskich autobusów, drogowcy postanowili wykorzystać obecną infrastrukturę i przebudować skrzyżowanie, tak by w obu kierunkach wytyczyć buspasy.

Planowane buspasy na rondzie de La Salle. Planowane buspasy na rondzie de La Salle.
- Obecnie ten pomysł jest przez nas analizowany zarówno pod kątem zakresu robót jak i ich kosztów - mówi Tomasz Wawrzonek z Wydziału Gospodarki Komunalnej w Urzędzie Miejskim w Gdańsku. - Chcielibyśmy zrealizować ten projekt przy niewielkiej ingerencji w skrzyżowanie, polegającej na zlikwidowaniu wysepki i dobudowaniu krótkiego odcinka zjazdowego dla autobusów przecinających to skrzyżowanie zarówno w kierunku Matarni jak i Wrzeszcza. Z tego samego pasa autobusy mogłyby też płynnie skręcać na osiedle Niedźwiednik, a po drugiej stronie skrzyżowania ze Słowackiego od razu autobus mógłby wjechać na zatoczkę autobusową przy Potokowej. Dziś - tak jak inni kierowcy - musi stać w korku i czekać na zielone światło.
Na razie pomysł jest na etapie konsultacji i analiz. Wiadomo, że wytyczenie buspasów wiązałoby się z niewielkimi pracami budowlanymi. Drogowcy muszą też sprawdzić, czy nie będą one kolidować z ewentualnymi sieciami podziemnymi.

Opinie (226) 6 zablokowanych

  • W tym miejscu przyda się jak najbardziej (28)

    Bo korki w godzinach szczytu są tam niesamowite

    • 88 28

    • (15)

      Tak w zasadzie to by się przydał wzdłuż całej Słowackiego.
      Niestety na razie nierealne - kwik samochodziarzy byłby straszny, gdyby im zabrać jeden pas.

      • 39 30

      • (6)

        zabranie kierowcom jednego pasa wydłużyłoby korki aż do Matarni. tak więc i autobus musiałby w tym korku także stać zanim wjechałby na ten swój buspas.

        • 29 3

        • zrobi się buspas do Matarni, a jak nie pomoże to do lotniska (3)

          • 15 5

          • Do Warszawy, a potem nad Adriatyk (2)

            • 13 4

            • Tam by się przydał wiadukt (1)

              Potokowa i Góralska nad Słowackiego

              To by bardzo pomogło

              • 7 1

              • I katapulta wystrzeliwująca auta

                do centrum Wrzeszcza a z drugiej strony na obwodnicę.

                • 5 3

        • dwa dni korkow, a potem uznaliby, ze lepiej pojechac na P&R PKM i skorzystac z cywilizacji (1)

          • 6 2

          • i obudziłeś się, cały mokry

            • 4 3

      • po co ten jazgot (1)

        Nie prawda, żadnego "kwiku" kierowcy nie podniosą pójdę dalej , wprowadzić kolejny pas dla blondynek , ale w wieku od 18 do 23 lat .

        • 8 2

        • dokładnie

          dodałbym jeszcze buspass dla emerytów i rencistów, oraz zmianę organizacji ruchu w niedzielę dla wszystkich niedzielnych wracających z kościoła z Koscierzyny i gremialnie odwiedzających Galerię Bandycką

          • 3 1

      • (3)

        Nierealne bo jak się buduje ulicę międzydzielnicową w układzie 2x2 to są takie efekty.

        • 7 4

        • A ile niby powinno być? (2)

          16x16 wystarczy?

          • 4 3

          • (1)

            Nie - wystarczy 2x2 dla samochód plus buspas.

            • 3 1

            • i bezkolizyjne skrzyżowania

              co mi po buspasie, jak te autobusy i tak nie jeżdżą zgodnie z rozkładem, niezależnie od pory dnia...

              • 4 2

      • (1)

        był już buspass na całej Słowaka na Euro - działał znakomicie, kwiku nie było, niejeden chętnie z auta przesiadłby się na busa gdyby miał pewność ominięcia korka

        • 9 2

        • aby to działało trzeba wybudowac dodatkowy pass. 2 dla zwykłych pojazdów i 1 dla autobusów. Zreszta taki pass dla autobusów mógłby być wykorzystywany dla innych pojazdów np 3+ jeżeli w aucie jadą przynajmniej 3 osoby można się poruszać buss pasem.

          • 1 2

    • nawet jakby pkm -ka była bezpłatna (6)

      to i tak blachosmrodziarze będą dalej się kwasić w szrotach- bo przecież -wytłumaczenie że pracują i mają dzieci-muszą jeżdzić, blachosmrodziarze to największa zakała w mieście

      • 23 36

      • samo ma szrota. ped**arz. jedzie rowerem do przychodni albo na zakupy. debil. (3)

        • 19 13

        • A wcale, że nie. Mama robi zakupy. Ja sobie tylko jeżdżę

          • 13 2

        • (1)

          Jeżdżę komunikacją i szlag mnie trafia jak muszę stać w korkach przez blachosmrodziarzy

          • 10 11

          • Jeżdżę samochodem i szlag mnie trafia jak muszę stać w korkach przez autobusoturystów

            • 6 9

      • codziennie maja tez do zrobienia zakupy na tydzien i odwoza babcie do szpitala i odbieraja lodowke ze sklepu (1)

        • 2 3

        • Żeby samemu odbierać lodówkę ze sklepu, to zaiste trzeba być murzynem XXI wieku

          • 1 0

    • jeszcze na rondzie przy potokowej (1)

      by się przydały buspasy.

      można wykorzystać prawoskrenty

      • 3 0

      • Chyba o jednego skrenta za dużo

        • 5 0

    • A miało ich nie być....

      • 1 0

    • To przestancie tworzyc korki a komunikacja niema stac w korkach!

      • 4 0

    • Ale heca

      Buspas, zamiast przed skrzyżowaniem to będzie na samym​ skrzyżowaniu. Czyli autobus straci kilka-kilkanaście minut w korku do skrzyżowania, żeby potem ominąć 10 samochodów i zyskać 10sekund.
      Przy okazji blokując cały prawoskręt.
      Pomysł z cyklu, żeby ktoś miał pracę.

      • 3 0

  • Cwaniaczki z osobówek będą szybciej opuszczały rondo... (9)

    a frajerzy będą stali w korku...

    • 108 15

    • (4)

      Najlepiej wprowadzić zakaz jazdy dla samochodów osobowych i ciężarowych w godzinach szczytu i problem będzie rozwiązany

      • 25 8

      • Najlepiej wpuszczac tylko kierowcow w krawatach (3)

        • 19 1

        • W dni parzyste niech mogą jeżdzić kobiety, a w dni nieparzyste mężczyżni (2)

          • 11 0

          • sprawdzic czy nie ksiadz (1)

            • 7 0

            • a gdyby to twoje dziecko jechało tym buspassem i stało w korkach.... sprawdzić czy nie ksiądz..... uśmiałem sie

              • 2 0

    • Karać cwaniaków i debili.

      Wystarczy robić kilka razy w miesiącu w godzinach szczytu łapanki na cwaniaków.Każdy będzie zadowolony karą dla cwaniaków.A i UM będzie miał kasę na inne inwestycje Pieniądze leżą na drodze tylko trzeba się schylić.Rano od 5.30 do 7.00 kierowcy jak debile jeżdżą przy Krewetce do pracy - szybkość powala.

      • 16 4

    • mozecie sie śmiac tylko takie ograniczenia juz sa wprowadzone w zachodnich miastach

      • 3 0

    • a skręcający w prawo na niedźwiednik/morenę

      zamiast na zielonej strzałce będą stali za autobusem stojącym na czerwonym...

      • 3 0

    • W korkach nie stoją frajerzy, tylko kulturalni kierowcy. Frajerami są tylko Ci, którzy cwaniaczków wpuszczają przed siebie.

      • 3 0

  • Czytając artykul ta cudowna wiesc (26)

    Ze chodzi o autobusy skrecajace w lewo w potokowa ze slowaka. A tu takie bus pasy,nie sadze ze dadza wiele w takiej formie. Powinni je wydluzyc do kilkuset metrow,zeby autobusy mogly juz wczesniej opuscic peleton stojacych a tak to slabe zjawisko bedzie

    • 109 2

    • Teraz rzuce lekko pupulizmem niczym mike korwin (22)

      Jakbym dorwal sie do wladzy w tym miescie,to wszedzie na glownych drogach utworzylbym buspasy oczywiscie z,monitoringiem,na nich by mogly tylko jechac autobusy,sluzby miejskie o raz taryfy tak jak to jest na podwalu. Oczywiscie trzebaby odpowiednio zorganixowac te autobusy. Konkluzja: ktos chce jechac to wybiera komunikacje zbiorowa a jak nie to stoi w korasach. Daje kilka tygodni na to ze mniej smrodziarzy by jezdzilo a latalyby same ikarusy,jelcze,solarisy itp.

      Kontrowersyjny pomysl ale inaczej nie wytepimy smrodu,korkow i wozicieli po ulicach,bo mam woz to se jade a tramwaj i bus dla plebsu...

      Spojrzcie na zachodzie jak jest albo komunikacja miejska albo rowerzyki...

      Milego myslenia

      • 40 67

      • (3)

        No to nie byłeś na zachodzie...

        • 22 11

        • Bylem (2)

          I bywam czesto, np w hamburgu,jak ktos sie wybiera do centrum to nie patrzy aby jechac swoim pojazdem tylko komunikacja zbiorowa

          • 17 12

          • Tylko dlatego, ze nie ma gdzie zaparkować.

            • 5 2

          • ja byłem w Hamburgu na hamburgerach

            dobre, powinniśmy się uczyć z Zachodu jak je robić

            • 5 0

      • To, że zrobienie prawa jazdy przekracza twoje możliwości intelektualne, albo (10)

        nie stać cię na samochód, to nie znaczy, że inni też mają jeździć autobusem.

        • 20 25

        • to, że kupienie prawa jazdy na ukrainie to szczyt twoich osiągnięć (5)

          nie oznacza, że każdy marzy o uprawnieniach. A już tym bardziej nie oznacza, że każdy powinien je mieć - zwłaszcza taki frustrat, jak ty

          • 12 13

          • Właśnie to, co napisałeś świadczy tylko o twojej frustracji. (4)

            Nie mierz wszystkich swoją miarą.

            • 11 6

            • mówisz? (3)

              zjawiasz się pod każdym tematem nt. komunikacji miejskiej/rowerów/przejść dla pieszych i wylewasz żółć. Kto tu jest frustratem?

              • 6 4

              • Przecież robisz dokładnie to samo! (2)

                I to jako pierwszy. Też mam prawo się wypowiadać. Nie wylewam żółci, mi nie przeszkadza, że jeździsz sobie rowerem, czy autobusem, więc odpierwiastkuj się od jeżdżących samochodem.

                • 5 4

              • nie przeszkadza? jakoś inaczej zapamiętaliśmy Twoje wynurzenia (1)

                • 1 3

              • ocho, zaczynasz pisać w liczbie mnogiej

                • 1 0

        • puk, puk obudź się (3)

          samochód już nie jest wyznacznikiem statusu społecznego i bogactwa. Teraz każdy burak go ma i niestety złomem korkuje miasto. W cywilizowanej Europie już niebawem zaczynaja wprowadzać całkowite zakazy wjazdu do centrum.

          • 7 4

          • noo oby wprowadzili zakazy

            dla takich głupków jak ty

            • 4 3

          • Oczywiście, że nie jest wyznacznikiem statusu.

            Jest za to najszybszym, najtańszym i najwygodniejszym środkiem dotarcia do celu.

            • 5 3

          • przesiądźmy się na wozy drabinowe

            Po pierwsze nie są z blach tylko z drewna
            Po drugie nie dymią (chyba ze koń puści bąka)
            Są powolne więc nie będzie korków.
            Paliwo relatywnie tanie (obrok dla konia)
            Minusem jest tylko to, że wtedy wszyscy roweżyści będą sie uskarżać ze konie za głośno rżą...... chopy-pedałować i nie narzekać

            • 4 0

      • (1)

        te nasze "niezawodne inaczej" tramwaje mają być dobrą alternatywą? dobry żart...

        • 14 3

        • O jakis heniek

          Twierdzi ze nie mam prawka,bardzo madrze. Oczywiscie komunikacja powinna byc niezawodna i odpowienio serwisowana. Ale widze ze czesc smrodziarzy broni swej inklawy na czterech kolkach brawo wy brawo wasze disele co pala tylko 4.9po miescie

          • 6 11

      • OK, ale bez taxi (taryf), tam też zwykle pasażerem jadącym do określonego celu jest tylko jedna osoba, jak w samochodzie. Zysk z ograniczenia ruchu żaden, a miejsca parkingowe i tak są płatne.

        • 11 1

      • Faktycznie jesteś "rowerzyk"

        Twoim problemem jest to, że nie rozróżniasz znaczeni słów "głupi" i "kontrowersyjny"

        • 1 2

      • paski

        no i gdzie te paski bus? wlasnie wypastowalem swojego butelkowego tdiczka. pocisne kazdego ikarusa bo mam czerwone tdi! ach, nieistone z buspaskiem czy bez szans z paskiem nikt nie ma!

        • 1 0

      • z komunikacji miejskiej korzystają tylko ci co muszą lub mają ją za darmo (czytaj za pieniądze podatników) , czyli emeryci, (1)

        nie mając wolnego wyboru środka transportu, bo jeździć autobusem się zwyczajnie nie opłaca, Jakie to szczęście że nie jestes u władzy bo byłbyś kolejnym debilem wsrod rządzących

        • 6 6

        • ha ha DS bzdury gadasz

          Sam mam autko i to nie tanie i raczej sportowe ale czesto jadac ze Stogow w strone centrum w szczycie wybieram autobus bo czesto pod Novotelem stoje w korku 50 minut a dzieki buspdasowi 111 przejezdza blyskawicznie

          • 2 2

    • Podobny buspas jest pod estakadą na Morskiej w Gdyni

      I nie zdał egzaminu, trolejbusy i autobusy nim nie jeżdżą, bo albo autobusy były blokowane przez skręcających w prawo albo autobusy jadące na wprost blokowały czekających na skręt w prawo.

      No ale może tutaj będzie to lepiej funkcjonowało. Oby.

      • 10 1

    • A do tego spieprzony prawoskręt ze Słowaka w Potokową od strony lotniska (1)

      Tam jest wystarczająco dużo miejsca, żeby zaczynał się ze 100 metrów wcześniej.
      Poza tym, buspas powinien być osobnym dodatkowym pasem do skrętu w prawo. Można go tak zaprojektować, że będzie przechodził przed światłami a nie za nimi. Dzięki temu autobusy zyskają tez łagodniejszy łuk zakrętu i nie będą przy skręcie blokowały obu pasów.

      • 5 0

      • tam jest tyle miejsca że wszystko można zaprojektować bez świateł

        ale w Gdańsku oczywiście nie da się

        • 4 0

  • wreszcie! (5)

    powoli zaczyna się działać mądrze w mieście Gdańsk!

    • 37 47

    • W szafie Cie trzymali ostatnie 20 lat? (1)

      • 1 8

      • a korki w tym miejscu są od wczoraj?

        • 2 0

    • (2)

      Co jest mądrego w tym pomyśle?

      • 5 5

      • (1)

        przeczytaj tekst

        • 3 1

        • Przeczytałem i nadal nic mądrego nie widzę. Buspasy blokujące prawoskręty to coś rozsądnego, gdy wina za korki jest zbyt mały prawoskręt.

          A co z autobusami z Wrzeszcza jadącymi w Potokową?

          • 4 5

  • Tylko nowe połączenie przez las z obwodnicą zmniejszy korki budynie (6)

    • 36 79

    • Las nie dla samochodów ciole!

      • 32 6

    • Tak tak... Wytnijmy te resztki TPK, które mamy i zalejmy asfaltem, bo egoistom jak ty nie chce się poczekać kilku minut albo wsadzić tyłka w autobus czy pkm.
      Az mnie skręca jak czytam takie odrażające pomysły.

      • 45 2

    • A.ja wolę las niż to połączenie

      • 30 2

    • I może jeszcze trasa (1)

      po wyasfaltowanej plaży?

      • 25 3

      • Bardzo łatwa robota, wystarczy sypać cement

        Piasek i woda już tam są

        • 6 0

    • O, witamy kolegę z dalekiego wschodu:)

      Tylko tam takie pomysły mogą jeszcze się rodzić w ludzkich głowach.

      • 8 1

  • Jedyny pomysł na zmniejszenie korków to: (10)

    wprowadzenie darmowej komunikacji miejskiej oraz wybudowanie dodatkowych parkingów na obrzeżach miasta.
    Co wy na to, popieracie mnie na prezydentową miasta Gdańska?

    • 61 57

    • Mi tam nic to nie da bo ZTM zlikwidował jedyną linię autobusową którą mogłem dojechać do Głównego przez przesiadek

      także dla mnie mogą sobie te autobusy wsadzić w d..*^&*

      • 19 5

    • Wszędzie gdzie są dwa pasy albo więcej jeden powinien być bus-pasem. (3)

      A blachosmrodziarze niech kwitną w korkach.

      • 23 20

      • (1)

        Masz samochód?

        • 3 4

        • zaraz powie ze ma rower...

          • 7 2

      • w gdanku nie ma korkow

        w londynie to sa korki. Gdansk to wieksza wioska wiec po co bic piane

        • 6 0

    • (1)

      Jeszcze dorzuć do programu zakaz organizacji biegów i przejazdów rowerowych po głównych ulicach miasta i masz mój głos.

      • 5 4

      • Oczywiście

        Już kiedyś o tym wspominałam: żadnego blokowania ulic w mieście, biegacze do lasów lub na plażę!!!
        Dla sponsorów zrobimy tylko jeden maraton, no i żeby Janusze i Grażyny mogły się chociaż raz w roku polansować w swoich nowych obcisłych gaciach.

        • 5 2

    • (2)

      Darmowa, czyli zapłacisz za mój bilet?

      Natomiast P&R jest dobrym pomysłem, tyle że trzeba do nich dojechać.

      • 5 0

      • Za żaden bilet nikomu nie płącę (1)

        Komunikacja darmowa to darmowa, wsiadasz i jedziesz skąd i dokąd chcesz a za postój autem w mieście 9 zł/h. Gwarantuję, że żadnych korków nie będzie.
        Zapytacie skąd kasa?
        Wprowadzam odcinkowy pomiar prędkości na: Obwodnica, Słowackiego, Spacerowa, AK, polityka zero tolerancji jest 50 km/h - jedziesz 50, jest 100 km/h - jedziesz 100.
        Aha , no i oczywiście redukcja na początek od 30 do 40 % urzędników.
        Może być?

        • 5 2

        • Tak papka populistyczna jak zwykle się słyszy....
          Od tego pieniędzy nie przybywa, wiec jak zapłacisz za mój bilet, aby miał darmowy tramwaj.

          • 4 2

  • (19)

    A było zrobić skrzyżowanie dwupoziomowe z wiaduktem na wprost Słowackiego. Miejsca dosyć,

    Bo te "nowoczesne" podejście do budowy płaskich skrzyżowań generuje korki.

    No i widać jak miasto nie potrafi wykorzystać potencjału PKM....

    • 65 29

    • (4)

      Z tunelem na wprost. To mniej szkodliwe rozwiązanie w mieście.

      • 5 0

      • (3)

        Tunel czy estakada to kwestia drugorzędna. Miejsca było pod dostatkiem, ale oszczędności i lobby przeciwników budowy normalnych ulic dało efekty w postaci korków.

        • 13 6

        • (2)

          Dla ciebie jest to sprawa drugorzędna jako mieszkańca ościennych wiosek i blokowisk. Dla mieszkańców Wrzeszcza i Niedźwiednika ma to znaczenie, dlatego pomysły dotyczące nowych estakad nie są realizowane.

          • 5 5

          • No jak nie są, jak są. Obok tego skrzyżowania jest nowa estakada i jakoś większości nie przeszkadza.

            Tak samo jest estakada przy GB.

            Ale skoro są mieszkańcy, którzy kochają wdychać spaliny z zakorkowanych ulic.. Ja bym wołał płynny ruch po estakadzie.

            • 12 3

          • gdy mieszkałem na niedźwiedniku

            długo dziwiłem się, czemu nie zrobili estakady/tunelu właśnie...

            • 1 0

    • a wasz sołtys z Banina wyłoży na to hajsy?

      • 23 2

    • a co by to dało, jak już ze Srebrnikami masz skrzyżowanie kolizyjne? (12)

      wszystko stanęłoby 200 metrów dalej. Żadna różnica. Zresztą - wiadukt nad Grunwaldzką też potrafi stać.

      • 6 2

      • (10)

        Skrzyżowanie z Potokową tworzy wielkie korki. Bezkolizyjna przelotka na wprost pozwoliłaby na udrożnienie ruchu w kierunku Potokowej. I to zarówno od strony Wrzeszcza, jak i obwodnicy.

        I tak to było zaplanowane, ale "mądrzejsi" zrobili jak zrobili i są tego efekty. I teraz jakieś protezy planują, które tylko pogorsza sytuacje.

        ps. o tym, iż wiadukt nad Grunwaldzka będzie stał pisałem nim go zaczęto budować. Bo zamiast 2x2 (albo 1x1+1) zrobiono 1x1. Wina planistów.

        • 9 9

        • (9)

          Choćbyś zrobił tam i 100 pasów, będzie stało. Bo miasto to system, korek przesuwa się po prostu do kolejnego skrzyżowania. Amerykanie próbowali i się poddali. Ale populiści zawsze będą krzyczeć "więcej dróg".

          • 12 4

          • (3)

            Jakie widzisz wiec rozwiązanie?

            • 3 2

            • (2)

              Nie spodoba Ci się. Przesunięcie ciężaru inwestycji na komunikację miejską i drogi rowerowe, aby Ci, co wożą powietrze w samochodzie mieli wygodną alternatywę.

              • 2 2

              • (1)

                Komunikacja miejska czyli co?

                A ten rower to chyba dla wielu jakiś fetysz.

                • 2 0

              • Masz alternatywę

                Rolki, wrotki, hulajnoga, deskorolka...
                Aczkolwiek to dla tych co mieszkają względnie blisko miejsca pracy/szkoły,
                dla przyjezdnych z okolic już gorzej.
                Poza tym nikt nie zastanawia się nad skutkami upchania ludzi na ścieżkach rowerowych. Owszem, w Gdańsku jest ich wiele, ale do poruszania się po całym mieście dużo jeszcze brakuje, a te które są w upalne dni lata w środku sezonu bywają zapchane niczym Słowackiego o 16, ponadto o ile na drogach dla aut są jasne zasady poruszania się to na ścieżkach rowerowych panuje totalna dzicz.
                Reasumując; dużo ludzi tworzy duży tłok. Bez zorganizowania tego z rozmachem, w jakiś super sposób wymyślony przez człowieka mądrzejszego od nas, nic do przodu się nie posunie. Pozdrawiam

                • 0 0

          • No chyba, że korek się przesunie poza miasto (4)

            Udrożnienie tego skrzyżowania przesunie część samochodów na Srebrzysko, a drugą część w las i dalej. Jakby nie patrzeć, korek w mieście (i smród) będzie o połowę mniejszy.

            • 4 4

            • w ich logice korek jest elementem stałym, choćbyś wyznaczył drogę do Zakopanego (3)

              według nich ten korek przesunął by się aż do Zakopca

              • 5 3

              • Nie trzeba Zakopca, stanąłby na amen węzeł z obwodnicą ;)

                • 3 0

              • Bo jest :) (1)

                Jak dobudujesz dodatkowe pasy to po paru tygodniach więcej kierowców tam pojedzie i korek będzie taki sam. W drugą stronę to tak samo działa.

                • 0 2

              • Możesz pokazać jakieś opracowania naukowe tego tematu?

                • 1 0

      • a kto w miejscu giga dziury zrobił skrzyżowanie dwuwymiarowe (2D)?

        tylko idiota lub kutwa mógł to tak wymyślić

        • 0 1

  • Tomasz "Niedasię" Wawrzonek

    Niedasia przerzucili z zdiz do Wydziału Gospodarki Komunalnej w Urzędzie Miejskim w Gdańsk? W sumie lepiej.

    • 11 9

  • gdzie pas czerwony dla rowerów? ?? (11)

    • 23 44

    • na chodniku

      • 11 7

    • A jaki % rowerzystów... (8)

      ...jest w stanie podjechać na Słowackiego?

      • 13 15

      • (4)

        Większość, to nie jest stroma ulica tak jak Łostowicka, Cienista, Rakoczego, Jaśkowa Dolina.

        • 12 3

        • (3)

          Przy odpowiednim ustawieniu przerzutek - 100%
          Domyślam się, że te 100-150 rowerów parkujacych codziennie pod biurowcami Intela to nie jest wynik teleportacji.

          Ps. To oczywiście powinno być pod postem poziom wyżej.

          • 11 3

          • W sumie od Intela do PKM jest blisko, więc nawet się nie zmęczą ;)

            • 7 0

          • Niezły smród (1)

            oj w tym biurowcu to musi być niezwykle męski i ostry zapach jak ci wszyscy rowerzyści zasiądą w swoich ołpen spejsach przy komputerach

            • 6 11

            • Dzięki za troskę, ale każdy budynek Intela ma kilka kabin prysznicowych i szafki do trzymania ciuchów, tak więc trochę nie trafiłeś z trolowaniem.

              • 9 3

      • (1)

        Na bank nie podjadą ci, dla których kilka schodów aby przejść pod ulicą tunelem jest wielkim wyzwaniem.

        • 8 0

        • a tym bardzie ci, dla których niemożliwe jest przejście od legalnego miejsca parkingowego 100m

          i porzucają wozidło np. w obrębie skrzyżowania (tak, chodnik się do niego zalicza)

          • 3 0

      • jakieś 90%

        • 2 0

    • A po co? Rowerzyści i tak wolą ulicą między samochodami albo chodnikiem i przez przejście dla pieszych.

      • 2 1

  • usprawnić skręt na Morenę to tam tworzą się korki...

    i odwalcie się od Niedźwiednika- Nie dość że ciężko tam dojechać z każdej strony (Morena, Matarnia, Wrzeszcz) to jeszcze chcecie zrobić jakieś &%$^%# buspasy na zjeździe na Niedźwiednik. Po co? przecież najtrudniej jest się przecisnąć na LEWYM pasie do skrętu na MORENę!

    • 63 10

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane