Fakty i opinie

Zmiany na skrzyżowaniach w Gdańsku. Dodatkowe światła dla kierowców i pieszych

W najbliższych tygodniach pieszych i kierowców w Gdańsku czekają zmiany na dziewięciu skrzyżowaniach i przejściach. Urzędnicy planują wprowadzić korekty w oznakowaniu oraz zamontować dodatkowe sygnalizatory m.in. ostrzegające kierowców o zielonym świetle dla pieszych czy powtarzające nadawany sygnał z głównych masztów sygnalizacji.



Jak oceniasz lokalizację sygnalizacji na trójmiejskich drogach?

bardzo dobrze, nigdy nie mam problemu z odczytaniem światła 23%
przeciętnie, w niektórych miejscach należy poprawić ustawienie masztów 47%
fatalnie, w wielu miejscach nie wiadomo, jakie jest światło 30%
zakończona Łącznie głosów: 579
Zgodnie z dokumentacją przetargową wyłoniony w przetargu wykonawca będzie zobligowany do wprowadzenia zmian na wszystkich skrzyżowaniach w ciągu 10 tygodni od momentu podpisania umowy na realizację zadania.

Dodatkowo od wykonawcy wymagane jest prowadzeni wszystkich prac związanych z wyłączeniem istniejącej sygnalizacji tylko w porze wieczorno-nocnej.

Prace będą prowadzone na następujących przejściach i skrzyżowaniach:

  1. Czarny Dwór - Obrońców WybrzeżaMapka - montaż dodatkowego sygnalizatora informującego kierowców o zielonym świetle dla pieszych (migający "ludzik"),
  2. Sikorskiego - Dragana/ChałubińskiegoMapka - montaż sygnalizatorów dla pieszych i rowerzystów, ostrzegających o nadjeżdżającym tramwaju oraz likwidację przycisków wzbudzających światło zielone,
  3. Piecewska - Jaśkowa DolinaMapka - utworzenie buspasu na końcowym, górnym odcinku ul. Piecewskiej w stronę ul. Jaśkowa Dolina (ruch samochodów nadal będzie odbywał się przez skrzyżowanie z ul. Dobrowolskiego),
  4. Grunwaldzka - Wojska PolskiegoMapka - montaż dodatkowych sygnalizatorów wokół jezdni w stronę Wrzeszcza przed torami tramwajowymi i wjazdem w al. Wojska Polskiego,
  5. węzeł Groddecka/Armii KrajowejMapka na wiadukcie nad torami kolejowymi w kierunku Chełmu - likwidacja dwóch pasów do skrętu w ul. 3 Maja, możliwość skrętu w prawo odbywać się będzie z jednego pasa poprzez sygnalizator z zieloną strzałką,
  6. Hallera w rejonie przystanku tramwajowego RejaMapka - montaż sygnalizatorów ostrzegających o nadjeżdżającym tramwaju wraz z demontażem sygnalizatorów regulujących wjazd i wyjazd tramwajów z przystanku,
  7. Pomorska w rejonie przystanku tramwajowego Pomorska OsiedleMapka - montaż sygnalizatorów ostrzegających o nadjeżdżającym tramwaju oraz wymiana sygnalizatorów na drodze rowerowej,
  8. Żołnierzy Wyklętych (Trasa Słowackiego) - SrebrnikiMapka - montaż dodatkowego sygnalizatora informującego o nadawanym świetle po lewej stronie jezdni Trasy Słowackiego w kierunku obwodnicy,
  9. Bulońska - Budapesztańska/Powstania ListopadowegoMapka - montaż sygnalizatorów ostrzegających o nadjeżdżającym tramwaju oraz sygnalizatorów ostrzegających o zielonym świetle dla pieszego (migający "ludzik").

Cena jedynym kryterium w wyborze wykonawcy



O wyborze wykonawcy zdecyduje wyłącznie kryterium najniższej ceny. Gdański Zarząd Dróg i Zieleni dopuszcza powierzenie części zadań podwykonawcom wskazanym przez głównego wykonawcę.

Urzędnicy wymagają ponadto od wykonawcy, aby wśród pracowników na stałe zatrudnionych było co najmniej czterech elektromonterów z odpowiednimi uprawnieniami oraz minimum jedna osoba z uprawnieniami budowlanymi w branży elektrycznej. Niezbędne jest też wykazanie w okresie ostatnich pięciu lat wykonania robót związanych z sygnalizacją świetlną na kwotę co najmniej 200 tys. zł.


Czytaj też:



Ogłoszenia Trójmiasto i okolice: sprzedam samochód

Opinie (170) 6 zablokowanych

  • Fajnie by było jakby było odliczanie do zmiany światła. (25)

    Myśle, że by sie to u nas sprawdziło.

    • 170 8

    • (13)

      np. na Litwie, jak kończy się zielone światło to zaczyna migać, to znak, że za 5 sekund zapali się pomarańczowe (podobnie jak dla pieszych, gdy ma zapalić się czerwone), a odliczanie sekund też widuje już w całej europie, nawet w Turcji, ciekawe skąd takie opóźnienie naszych włodarzy ?

      • 37 3

      • W niektórych miastach w Polsce jest odliczanie na sygnalizatorach, nie trzeba za granicą tego sprawadzać. (9)

        U Gdańsku jest odliczanie za to na wielu sygnalizatorach dla pojazdów komunikacji miejskiej np. na pętli Siedlce.

        • 17 0

        • (1)

          tylko że dla tramwai jest to zbędne i tak tylko jeden przejeżdża na światłach i czy przejedzie sekundę później czy wcześniej nie ma najmniejszego znaczenia !!! Szkoda było na to kasy.

          • 5 9

          • Ale tramwajarz wie, czy ma zacząć hamować. Wyhamować tramwaj nie tak łatwo, a jak widać, że 3 sekundy do zmiany na zielone, to może spokojnie jechać. Albo może ruszyć szybciej spod świateł. Pojeździj sobie komunikacją to zrozumiesz, że w komunikacji każda sekunda jest na wagę złota.

            • 13 2

        • (4)

          Ale lepsze są te dla pieszych, może wtedy święte krowy nie będą wchodziły prosto pod maskę auta?

          • 5 4

          • sam nigdy nie byłeś pieszym? tylko współczuć (2)

            nie lekceważ limitów prędkości, nie będzie ci się wydawać, że piesi korzystający ze swego prawa do poruszania się po mieście wchodzą ci na maskę. Krzywdy ci nie zrobią, bo chronią cię twarde blachy.

            • 3 7

            • (1)

              Oczywiście że jestem pieszym, ale ja nie idę z oczami w telefonie, rozglądam się przed wejściem na jezdnię i dla mnie nie jest problem postanie sekundy dłużej jak widzę, że nadjeżdża auto a nie wchodzę na chama... kto uczył tych ludzi zasad ruchu drogowego?:(

              • 6 3

              • Tych przejeżdżających pieszym po palcach?

                No właśnie nie wiem. Jedyne, czego ich nauczyli, to "kierowca ma zawsze pierwszeństwo"

                • 2 6

          • Jak oni mogą wchodzić na pasy, jak mają zielone...

            • 2 6

        • Bo nasi geniusze od inżynerii ruchu, (1)

          uważają, że to bzdura. Na świecie upłynnia się ruch, w Gdańsku wsztrzymuje ilością świateł, przewężeniami i hopkami, ilością niebezpiecznych przejść. Tendencja dokładnie odwrotna od tych na swiecie. A już gadanie o ekologii w takim przypadku , to himalaje hipokryzji. No ale cóż, jaki pan, taki kram.

          • 11 0

          • No właśnie nie. Na całym świecie limituje się samochody. Upłynnia się i rozbudowuje się pieszą i rowerową infrastrukturę + combo z buspasami.
            Odwiedź Londyn, Tokyo (tutaj nie ma infrastruktury rowerowej, jeździ sie po chodniku), Paryż czy Nowy York (tutaj skończył się dopiero boom dla samochodów i budowanie n pasów przy n -> do nieskonczoności. Aktualnie pracują mocno na pieszymi. Rowery, aktualnie, tam mają troche przerypane)

            • 1 9

      • (2)

        w Austrii też zielone zaczyna migać przed zmianą - tylko że tam wszyscy wtedy hamują i zatrzymują się a u nas każdy by wtedy gazu dodawał !!!

        • 23 5

        • (1)

          A po co? Gazu kierowcy dodają gdy wjeżdżają już na czerwonym. Ewentualnie gdy żółte dobiega końca a oni mają jeszcze daleko do skrzyżowania.

          • 4 5

          • No właśnie by dodawali aby zdążyć bo "miga" + większa ilość tych co późnym pomarańczowym (czytaj na czerwonym) jadą.

            • 1 3

    • takie liczniki są w Szczecinie i moim zdaniem zdają egzamin, nie zdarza się żeby kierowca po zapaleniu zielonego dopiero szukał biegu, każdy jest przygotowany do ruszenia i sprawnie to idzie...

      • 18 2

    • I tak i nie (7)

      Teoretycznie jest to ciekawe rozwiązanie i myślę że większość kierowców dostrzegła by wiele plusów. Z drugiej strony taki licznik działa w druga stronę, kończy się czas to jeszcze przycisnę żeby zdążyć na zielonym i generuje to znacznie większe niebezpieczeństwo.

      • 8 21

      • Nie zgodzę się z tobą (5)

        W szczecinie w centrum i nie tylko takie sygnalizatory się znajdują prawie na wszystkich "światłach". Przez ponad miesiąc poruszałem się po tym mieście samochodem i powiem, że jazda jest znacznie płynniejsza. Jak się włącza zielone, to wszyscy już ruszają. Nie ma szukania biegów, nie ma zamyślenia się itp. Przypadków przejechania na w ostatnich sekundach praktycznie nie zauważyłem. Kierowcy zdają sobie sprawę, że ci co mają zielone ruszają prawie natychmiast, więc wpadanie na skrzyżowanie w ostatniej chwili to ogromne niebezpieczeństwo.
        W Gdańsku światła są tak ustawione, że po włączeniu się czerwonego na jednym sygnalizatorze, mija kilka sekund zanim włączy się zielone na drugim. M. in. ze względu na bezpieczeństwo i tych przeskakujących na ostatnią chwilę. Zainstalowanie odmierzaczy poprawi płynność oraz bezpieczeństwo. Niech władze Gdańska się nad tym porządnie zastanowią.

        • 16 1

        • Nawet w Kołobrzegu mają (4)

          odliczanie i jest super.
          Jadę spokojnie i jak widzę, że została sekunda albo dwie to zwalniam żeby się zatrzymać.
          Tutaj jedziesz i cyk masz żółte i zaraz czerwone.
          Ludzie, albo gwałtownie hamują, albo jadą na czerwonym.

          • 9 1

          • (3)

            Biorąc pod uwagę długość trwania żółtego światła, jeśli musisz gwałtownie hamować albo przejeżdżasz na czerwonym to znak, że jechałeś za szybko.

            • 3 10

            • Dokładnie (2)

              Ciągle kombinacje, jak tu ułatwić kierowcom łamanie przepisów.

              • 1 6

              • (1)

                Ty bez podpisu pewnie jesteś ped**arzem, który ma o wszystko pretensje do kierowców

                • 3 1

              • Jak jadę na rowerze, mam kierowców w 4 literach, jak mi jeden kiedyś wyjechał, to poszła całka, więc mi wisi.

                Za to niesamowicie frustrują mnie d**ile jak jadę samochodem.

                Spróbuj przejechać płynnie przez miasto. Widzisz czerwone? Dotaczasz się poniżej limitu, bo przecież spaliny zabijają ludzi na światłach (ulubiony argument Januszy).

                A raczej próbujesz, bo 5 ludzi za Tobą musi Cię koniecznie wyprzedzić i dać po heblach.

                O tym, jak ludzie którzy prawko wyjęli z czispów nie rozumieją zielonej fali nawet nie chce mi się rozpisywać.

                • 3 2

      • chyba mimo wszystko lepiej żeby zdążył na zielonym niż na czerwonym...

        • 2 0

    • Liczniki czasowe można stosować jedynie z sygnalizacją stałoczasową

      Stosowanie takich liczników w Gdańsku spowoduje wyrzucenie TriStara do kosza.
      Problemem nie jest wola władz miasta, ale absurdalne regulacje na szczeblu rządowym.

      • 2 2

    • Z przykrością stwierdzam, że nie dorośliśmy jeszcze do takich rozwiązań

      Zauważyłem w innych polskich miastach, że kierowcy, zamiast hamować (bo za 3 sekundy zapali się czerwone i trzeba bezpiecznie stanąć) to wciskają gaz do dechy i przez skrzyżowanie przelatują często nawet 100 km/h (bo za 3 sekundy już czerwone, a stać jak frajer nie będę).

      • 1 1

  • Głupia decyzja (8)

    Możliwość skrętu w prawo przy Forum z jednego pasa spowoduje powstanie nowego korka w mieście. Komu przeszkadza obecne rozwiązanie?

    • 137 10

    • mo

      • 3 0

    • Mi przeszkadza.

      • 6 17

    • wystarczyło (1)

      zrobić czerwone swiatło na przejściu dla pieszych w połączeniu z zieloną strzałką.
      No ale łatwiej jest wygenerować korki, ku chwale rowerzystow

      • 22 10

      • Jakby do tego dodać kamerę

        I kosić Januszy, którzy nie wiedzą że na zielonej strzałce trzeba się zatrzymać, to może i by działało.

        • 6 3

    • Ale w zamian ma być zielona strzałka (1)

      • 2 2

      • jest zielona strzałka

        • 0 0

    • Jak to komu , FRAGowi , redaktor jest jego członkiem może Ci wytłumaczy

      mi brakuje natomiast swiatła najazdowego dla tramwaju przed Forum na 3go maja , auta stoja na czerwonym a tramwaju nie ma .

      • 5 0

    • Ekolodzy mówią że jest OK.

      Że korki i spaliny są dobre dla mieszkańców ;)

      • 4 1

  • patrząc na ostatnie absurdalne decyzje urzędników to może lepiej żeby nie wprowadzali kolejnych "ulepszeń" (1)

    • 118 9

    • Wszystkie zmiany są rozsądne, a że ktoś myli miasto z autostradą to jego problem.

      • 7 16

  • zielone strzałki powinny być polikwidowane (35)

    kierowcy wykorzystują je do taranowania pieszych i rowerzystów i blokowania przejść oraz przejazdów.

    Co z tego że mam zielone jak centralnie na przejściu stoi jakiś samochód i nie zjedzie aż do zmiany świateł. Te strzałki to patologia jakaś.

    • 80 130

    • (4)

      Nie strzałki, a kierowcy, dla których już sama obecność sygnalizatora zielonej strzałki nawet, gdy się nie pali, jest wiecznym zielonym.

      • 27 6

      • (3)

        Tak czy inaczej wiadomo jacy są kierowcy i należy dostosować do nich światła czyli brak strzałek

        • 16 17

        • Należy, bo ty tak chcesz?! (2)

          Wypad! Strzałki mają być!!!

          • 7 4

          • Należy, bo kierowcy nie umieją ich używać i zabijają ludzi. (1)

            • 3 6

            • To w końcu koronawirus czy kierowcy na zielonej strzałce?

              • 1 1

    • (16)

      Ja znam skrzyżowania gdzie kierowcy taranują pieszych i rowerzystów na pełnowartościowym zielonym (ktoś zaprojektował że w tym samym czasie zielone jest dla kierowców i przecinającym drogę przejściu dla pieszych i przejeździe)

      • 15 1

      • (4)

        np nowa adamowicza

        • 4 0

        • (3)

          Nie ma nowej adamowicza, jest Nowa Bulońska albo aleja p. Adamowicza

          • 2 0

          • Nie ma ulicy Nowej Bulońskiej, i nigdy nie było (2)

            To tylo robocza nazwa, tak samo jak z Nową Łódzką, czy Nową Politechniczną.

            • 3 0

            • (1)

              Tak wiem, ale dla mnie ta aleja ma jedyną nazwę... Nowa Bulońska, inna nazwa nie przechodzi mi przez gardło

              • 5 0

              • Niby czemu?

                Prezydent zginął podczas pełnienia obowiązków, to mu się należy.

                Tak samo zresztą, jak Kaczyńskiemu, tylko oczywiście rządzący musieli zrobić burdel, zamiast nazwać jego nazwiskiem jakąś nową ulicę.

                • 3 4

      • Dlatego prawka powinny być wydawane na rok. (10)

        Większość kierowców nie zna i nie rozumie przepisów.
        Jak prawka by trzeba było odświeżać to byłaby okazja do douczenia się przepisów

        • 3 9

        • (9)

          Może pieszych i rowerzystów wyedukować, bo oni chodzą i jeżdżą bez żadnych uprawnień:( ja mam kartę rowerową robioną lata temu, ale wpojone wtedy zasady ruchu pozostały do dzisiaj, No i powtórzone w trakcie robienia prawa jazdy

          • 6 6

          • można (6)

            ale 40tys wypadków rocznie powodują jednak kierowcy 4 kółek, nie piesi czy rowerzyści.

            Poza tym piesi czy rowerzyści to są zagrożeniem co najwyżej dla samych siebie, a kierowcy głównie dla innych uczestników.
            Taka subtelna różnica.

            • 6 6

            • (4)

              piesi i rowerzyści bardzo często są przyczyną tych wypadków więc nie do końca jest prawdą to co piszesz:(

              • 6 4

              • (2)

                za 2/3 wypadków z udziałem rowerzysty sprawcą jest kierowca 4 kółek
                za 3/4 wypadków z udziałem pieszego sprawcą jest kierowca 4 kółek

                czyli prawdę pisze. wypadki powodują głównie kierowcy.

                wszystko masz w raportach drogowych policji

                • 6 2

              • (1)

                A przyszło do głowy, że jest tak, dlatego że najwiecej to jest kierowców a nie pieszych i rowerzystów?

                • 2 4

              • ale jakie to ma znaczenie kogo jest wiecej? proporcje w obie strony są takie same.

                Poza tym pieszych jest znacznie wiecej niż kierowców.

                • 0 1

              • a wy w blaszakach to ładnie jeździcie coooo ????

                • 1 2

            • Każdy kierowca jest za chwilę pieszym albo rowerzystą i już może opluwać innych kierowców.

              • 0 1

          • (1)

            karta rowerowa z jarmarku...

            • 0 0

            • Bezimienny, akurat moja nie... nie wiem jak teraz, ale kiedyś w szkołach podstawowych były kursy na kartę rowerową, podobne do tych na prawko, kończyły się egzaminem:) więc nie kupione

              • 1 0

    • Zgadzam się (6)

      W ogóle to te zielone strzałki to chyba tylko w Polsce istnieją ...

      Pieszy ma zielone ale samochód skręcający też ma zielone ...

      • 13 11

      • na Litwie są zielone strzałki w formie tabliczek, nie sygnalizatorów. Tak jak było u nas kiedyś.

        • 11 0

      • No i na tym polega problem: czerwone światło i zielona strzałka to nie to samo co zielone światło.

        • 16 0

      • Nie tylko. Niedawno byłem w Getyndze i tam też są.

        Były też w Oranienburg. Czyli u Niemców są.

        • 7 0

      • chyba tylko w Polsce byłeś...

        więc nie dziwię się że myślisz że te strzałki to tylko u nas

        • 4 2

      • Wystarczyłoby zmienić na pomarańczową strzałkę (1)

        W jakimś kraju widziałem nie zielone strzałki warunkowe, tylko pomarańczowe. Może to by przedstawiło w głowach kierowców, że to nie jest zielone i bezkolizyjne światło do jazdy.

        • 3 0

        • Ależ oni doskonale wiedzą, tyle że za łamanie przepisów nie ma kary więc po co się przejmować.

          • 2 1

    • Zanim zlikwidujemy (5)

      Można by dać im szansę. Problem jest teraz taki, że strzałki zapalają się przed tym, gdy zapala się zielone dla pieszych. Samochód zaczyna jechać (bo piesi mają czerwone) i w tym momencie zapala się zielone i piesi wchodzą na przejście pod samochód.

      Strzałki, tak samo jak zielone na kolizyjnych skrzyżowaniach powinny zapalać się po, nie przed zielonym dla pieszych. To by rozwiązało cały rząd problemów z taranowaniem pieszych i rowerzystów.

      • 18 2

      • (4)

        strzałka nigdy nie powinna się palić jednocześnie z zielonym dla pieszych czy rowerzystów.
        koniec kropka

        • 9 9

        • W sumie się zgadzam

          Zaproponowałem rozwiązanie pomiędzy, ale niestety nasi kierowcy i tak wykorzystaliby to do rozjeżdżania rowerzystów, "bo pędzą 20km/h".

          • 5 4

        • Nie powinno być rowerzystów (1)

          ...to przede wszystkim!

          • 5 7

          • A potem wycie, że nie ma gdzie zaparkować?

            Wierz mi, nie chcesz żeby rowerzyści powyciągali samochody z garażu :)

            • 3 5

        • Są kraje (np: hiszpania, grecja, w niektórych stanach USA) gdzie :
          - strzałka dopuszcza kolizję TYLKO z samochodem (słowem jeśli jest możliwość kolizji z pieszymi to nie montują)
          lub:
          stosuje się dodatkową sygnalizację o możliwości kolizji z pieszymi/rowerzystami. (są jak nasze zielone ludziki). Ważne - na takich skrzyżowaniach w przypadku kolizji winny z automatu jest kierowca i stosuje się przepisy o wyższym ramkach więzienia.

          • 3 0

  • Bardzo dobra decyzja (2)

    Czas najwyższy zwiększyć bezpieczeństwo pieszych.

    • 21 60

    • piesi na tory

      • 4 2

    • Jasne. Całe tabuny pieszych tam chodzą....

      • 4 1

  • zmiana (2)

    W pierwszej kolejnosci nalezało by przywrocic poprzedni stan wjazdi z hallera w ul. Pniewskiego bo to co jest obecnie to jakis wymysł nieodpowiedniego człowiek ci chyba nigdy tamtendy nie jezdzi ...a co do rowerzystow to po tej stronie ul Hallera za moztem nie ma scieszki rowerowej ..... kompletna paranoja kto to wymyslił ale kase pewnie wzioł za zmaiany w projekcie .....

    • 32 15

    • Ale jak Hallera Pniewskiego?

      • 7 1

    • Zanim opublikujesz komentarz, sprawdź go pod względem merytorycznym i stylistycznym. Aż oczy bolą od byków, a i pomylić ulicę Piramowicza z Pniewskiego to wyczyn...

      • 8 0

  • Koniec wakacji i zabaw urzedników palcem po mapie. (6)

    Proszę przywrócić trzeci pas na Grunwaldzkiej w Oliwie i ruch na Piramowicza w stronę Al. Zwycięstwa

    • 100 18

    • dokładnie!!!!

      • 4 4

    • Proszę nie przywracać trzeciego pasa na Grunwaldzkiej w Oliwie

      I pod żadnym pozorem nie wracać do poprzedniej organizacji ruchu na Piramowicza

      • 3 11

    • O właśnie!

      • 0 1

    • Ja bym prosił żeby wykonać to samo jeszcze na grunwaldzkiej (1)

      od jaśkowej do traktu konnego. chodnik to nie parking

      • 1 1

      • i wywalić rowery na drogę na Trakcie Konnym - chodnik to nie droga dla rowerów i innych elektrycznych wynalazków

        • 3 0

    • Ok, ale kosztem likwidacji miesc parkingowych

      Chodnik to nie parking, wara z samochodami na jezdnie.

      • 0 0

  • (6)

    Utworzenie bus pasa w górny odcinku Piecewskiej ma sens! Gdyby jeszcze pójść za ciosem i utworzyć bus pas na całej długości Jaśkowej Doliny między rondem a pewną restauracją gdzie je się rękoma, ale to pewnie nastąpi w momencie wybudowania tramwaju z Wrzeszcza na Piecki-Migowo.

    • 13 28

    • Jak już z to z Piecek Migowo do Wrzeszcza (2)

      Nie powstanie nigdy.... I bardzo dobrze.

      • 1 3

      • Polskiego uczyli Cię na Ukrainie czy jak? (1)

        Do miejscowości, na dzielnicę.

        • 0 1

        • Weź sprawdź jeszcze raz zanim innych zaczniesz pouczać

          Doucz się.

          • 0 0

    • Ciekawe czy w końcu połącza te dwa "chodniki do nikąd" przejściem dla pieszych.

      • 1 0

    • pewnie najlepiej jakby Jaśkowa Dolina była ścieżką rowerową? (1)

      • 5 2

      • Ale wybrałeś...

        Za to buspas na całej długości jak najbardziej, jest miejsce od strony lasu.

        • 2 1

  • lokalizacja swiatel jest ok (6)

    tylko kierowcy nie potrafia ruszać spod swiatel. ani spod swiatel ani nie umieja uzywac pasow rozbiegowych na obwodnicy.

    • 35 7

    • Kierowcy mało co umieją poza tym co wykuli na egzamin. Potem już nic nie są w stanie się nauczyć.

      • 6 3

    • (3)

      Niestety lokalizacja świateł jest zła. W samochodach osobowych z mniej nachylona szybą po dojeździe do linii zatrzymania sygnalizatora na ogół nie widać i trzeba się przechylać, żeby cokolwiek zobaczyć. Projektanci zapominają, że nie wszystkie samochody są takie same.

      • 11 1

      • (1)

        normy z czasów fiatów 126p :)

        • 4 1

        • Mylisz się. Sygnalizatory są ustawiane tak, jakby szyba na dach zachodziła. W samochodach starszych widoczność sygnalizatora ze skrzyżowania jest fatalna. Gdyby były to normy "z czasów Fiatów 126p", byłoby o wiele lepiej.
          To tylko świadczy o tym, jak beznadziejnych mamy inżynierów, którzy nie zastanawiają się nad takimi sprawami.

          • 8 1

      • Dlatego stajesz kawałek wcześniej.

        Co za problem? A, tak, zaraz Ci się wciśnie jakiś Janusz przed maskę...

        • 1 2

    • nie mówisz chyba o kierowcach tylko o posiadaczach prawa jazdy

      • 0 0

  • a kiedy swiatła lub rondo na ul niepołomicka-starogardzka bo wyjazd tam to jakas masakra...? (10)

    a moze ktos w końcu pomysli i zrobi rondo na starogardzka/niepołomicka??

    • 34 1

    • (1)

      tam nie ma gdzie zmieścić ronda. a rondo typu "kapsel" jak na Jabłoniowej nic nie da.

      • 1 5

      • Nie ma nic gorszego niż "rondo" na Jabłoniowej

        Gdzie jadący prosto często śmigają po 70km/h przez środek...

        Albo skrzyżowanie, albo chociaż okrągły próg na środku.

        • 2 0

    • Rondo jest w planach, spokojnie. Zresztą 100 metrów dalej masz rondo jeśli szukasz ronda.

      • 1 2

    • (1)

      Tam nawet przejścia dla pieszych nie ma jeśli ktoś chce iść do Lidla od strony osiedla Kolorowego, obłęd.

      • 8 0

      • to tam ktoś chodzi pieszo? Jeździj autem, jest bezpieczniej.

        • 3 3

    • przeprowadź się do jakiejś normalnej dzielnicy (1)

      a jak chcesz mieszkać na wsi to się nie dziw że świateł ani rond nie ma

      • 2 6

      • Przepraszam, to skrzyżowanie jest bliżej centrum, niż Przymorze.

        Więc kto tu mieszka na wsi?

        • 2 2

    • (2)

      Jak Dulczi sobie przypomni, że jest prezydentem miasta, a nie Polski, to wtedy zrobią rondo.

      • 5 3

      • Propaganda Kacperka w formie.

        • 1 2

      • Dobre ;)

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.