• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zmiany na skrzyżowaniach w Gdańsku. Dodatkowe światła dla kierowców i pieszych

Krzysztof Koprowski
31 sierpnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Węzeł Groddecka w rejonie wiaduktu nad torami - w tym miejscu pozostanie tylko jeden pas do jazdy w prawo z sygnalizacją wyposazoną w zieloną strzałkę.
  • Na ul. Piecewskiej pas, po którym porusza się kierujący skuterem, zostanie przekształcony w buspas w kierunku ul. Jaśkowa Dolina (skręt w prawo będzie możliwy z pasa do jazdy prosto)...
  • ...dzięki czemu autobusy będą mogły ominąć skrzyżowanie z ul. Dobrowolskiego.
  • Rejon przystanku Reja - tutaj pojawią się dodatkowe sygnalizatory, wyposażone także w komunikaty głosowe, ostrzegające pieszych o nadjeżdżającym tramwaju.

W najbliższych tygodniach pieszych i kierowców w Gdańsku czekają zmiany na dziewięciu skrzyżowaniach i przejściach. Urzędnicy planują wprowadzić korekty w oznakowaniu oraz zamontować dodatkowe sygnalizatory m.in. ostrzegające kierowców o zielonym świetle dla pieszych czy powtarzające nadawany sygnał z głównych masztów sygnalizacji.



Jak oceniasz lokalizację sygnalizacji na trójmiejskich drogach?

Zgodnie z dokumentacją przetargową wyłoniony w przetargu wykonawca będzie zobligowany do wprowadzenia zmian na wszystkich skrzyżowaniach w ciągu 10 tygodni od momentu podpisania umowy na realizację zadania.

Dodatkowo od wykonawcy wymagane jest prowadzeni wszystkich prac związanych z wyłączeniem istniejącej sygnalizacji tylko w porze wieczorno-nocnej.

Prace będą prowadzone na następujących przejściach i skrzyżowaniach:

  1. Czarny Dwór - Obrońców WybrzeżaMapka - montaż dodatkowego sygnalizatora informującego kierowców o zielonym świetle dla pieszych (migający "ludzik"),
  2. Sikorskiego - Dragana/ChałubińskiegoMapka - montaż sygnalizatorów dla pieszych i rowerzystów, ostrzegających o nadjeżdżającym tramwaju oraz likwidację przycisków wzbudzających światło zielone,
  3. Piecewska - Jaśkowa DolinaMapka - utworzenie buspasu na końcowym, górnym odcinku ul. Piecewskiej w stronę ul. Jaśkowa Dolina (ruch samochodów nadal będzie odbywał się przez skrzyżowanie z ul. Dobrowolskiego),
  4. Grunwaldzka - Wojska PolskiegoMapka - montaż dodatkowych sygnalizatorów wokół jezdni w stronę Wrzeszcza przed torami tramwajowymi i wjazdem w al. Wojska Polskiego,
  5. węzeł Groddecka/Armii KrajowejMapka na wiadukcie nad torami kolejowymi w kierunku Chełmu - likwidacja dwóch pasów do skrętu w ul. 3 Maja, możliwość skrętu w prawo odbywać się będzie z jednego pasa poprzez sygnalizator z zieloną strzałką,
  6. Hallera w rejonie przystanku tramwajowego RejaMapka - montaż sygnalizatorów ostrzegających o nadjeżdżającym tramwaju wraz z demontażem sygnalizatorów regulujących wjazd i wyjazd tramwajów z przystanku,
  7. Pomorska w rejonie przystanku tramwajowego Pomorska OsiedleMapka - montaż sygnalizatorów ostrzegających o nadjeżdżającym tramwaju oraz wymiana sygnalizatorów na drodze rowerowej,
  8. Żołnierzy Wyklętych (Trasa Słowackiego) - SrebrnikiMapka - montaż dodatkowego sygnalizatora informującego o nadawanym świetle po lewej stronie jezdni Trasy Słowackiego w kierunku obwodnicy,
  9. Bulońska - Budapesztańska/Powstania ListopadowegoMapka - montaż sygnalizatorów ostrzegających o nadjeżdżającym tramwaju oraz sygnalizatorów ostrzegających o zielonym świetle dla pieszego (migający "ludzik").

Cena jedynym kryterium w wyborze wykonawcy



O wyborze wykonawcy zdecyduje wyłącznie kryterium najniższej ceny. Gdański Zarząd Dróg i Zieleni dopuszcza powierzenie części zadań podwykonawcom wskazanym przez głównego wykonawcę.

Urzędnicy wymagają ponadto od wykonawcy, aby wśród pracowników na stałe zatrudnionych było co najmniej czterech elektromonterów z odpowiednimi uprawnieniami oraz minimum jedna osoba z uprawnieniami budowlanymi w branży elektrycznej. Niezbędne jest też wykazanie w okresie ostatnich pięciu lat wykonania robót związanych z sygnalizacją świetlną na kwotę co najmniej 200 tys. zł.


Czytaj też:



Miejsca

Opinie (170) 6 zablokowanych

  • Ustawienie cyklów sygnalizacji (1)

    świetlnej ciągle jest "robione" pod wiecznie się spieszących i roszczeniowych szoferów.Cholery można dostać np na ul Kartuskie w Gdańskuj, w dolnym jej odcinku, gdy na przejście przez jezdnię, która w założeniach ZDiZ stała się drogą lokalną, trzeba czekać prawie 2 minuty. Dlatego często widze, że piesi przechodzą na czerwonym.Najwyższy czas skorygować ten i**otyzm .Zmiana cyklu powinna następować po max 1 minucie. Przecież ci kierowcy i tak szybciej nigdzie nie dojadą bo każde następne skrzyżowanie ich spowolni.

    • 17 19

    • urzędnicy znają Gdańsk z poziomu mapy - na Kartuskiej przy Paska czekasz nie wiadomo ile a za to na Elbląskiej czy Jana z Kolna koło byłej Północnej światła dla pieszych pala się co 30sek. tylko ze pieszych zapomnieli tam przenieść. Brak jakichkolwiek pomiarów ruchu - ani samochodów, ani rowerów, ani pieszych.

      • 12 0

  • Sygnalizacja

    A kiedy pojawia sie sygnalizatory na wysokości kierowców aut osobowych. W wielu przypadkach można by przesunąć linię zatrzymania przed sygnalizatorem bliżej niego co przełoży sie na wiesza przepustowość skrzyżowania.

    • 15 4

  • Kiedy wyrównanie fazy zielonego dla kierowców i pieszych? (2)

    Doczekamy się kiedyś, że np. przy Galerii Bałtyckiej zielone dla pieszych zapali się równo z zielonym dla kierowców?
    Trzeba śmiertelnego wypadku, żeby ktoś w UM się ruszył i poprawił synchronizację?

    • 15 3

    • zielone dla pieszych powinno być ze 2 sek. wcześniej

      • 6 0

    • Tak, to jest absurd

      Zielone dla pieszych powinno być wcześniej, a jest później. To jest najbardziej oczywistą zmiana poprawiająca bezpieczeństwo. Urzędnicy chyba nigdy nie chodzą na piechotę.

      • 1 0

  • Krok wstecz w bezpieczeństwie na węźle Grodecka (2)

    Teraz kierowcy będą wjeżdżać na przejście i tamować ruch pieszych oczekiwaniu na możliwość skrętu w prawo. Będą niebezpieczne sytuacje z pieszymi. Tam przede wszystkim brakuje drogi rowerowej przy tym przejściu, które spina dwie uczęszczane drogi. Wystarczy dobudować przęsło nad torami i znalazłoby się na to miejsce.

    • 10 2

    • No to będziemy odholowywać kierowców parkujących na przejściu dla pieszych na parking w Bartoszycach.

      • 1 1

    • jakich pieszych

      Przecież liczba pieszych w tym rejonie jest minimalna. Tam przed przebudową zawsze była strzałka i nigdy nie było żadnych problemów.

      • 0 1

  • (1)

    "Sikorskiego - Dragana/ChałubińskiegoMapka - montaż sygnalizatorów dla pieszych i rowerzystów, ostrzegających o nadjeżdżającym tramwaju oraz likwidację przycisków wzbudzających światło zielone,"

    Alleluja, w końcu, jedno z najbardziej absurdalnie rozwiązanych skrzyżowań w tym rejonie.

    • 8 0

    • No okejka, ale to samo powinno być przystanek dalej przy Witosa i Cienistej.

      • 0 0

  • Opcja numer 5 katastrofa

    Ale oni wiedzą najlepiej

    • 4 3

  • i gdy Zachód wraca do rozwiązań kolizyjnych i wycina wszelkie sygnalizacje (1)

    u nas wąsacze nadal zasłupkowali, zabarierkowali i zasygnalizowali wszystkie jezdnie, jakie można.

    • 6 13

    • Jak zachód to robi to znaczy, że jest to dobre i że my musimy to naśladować? Raczej nie...

      • 3 1

  • (5)

    Ostrzegające o zielonym świetle dla pieszych?

    Jak pieszy ma czerwone to nie może iść.
    A jak ma zielone to samochody też mają zielone - to jest jakiś skandal i absurd - po co w takim razie światła dla pieszych skoro i tak na każdym ze świateł mogą być przejechani przez jadące na swoim zielonym świetle samochody???

    • 16 8

    • Też chciałem poruszyć ten problem

      • 2 1

    • po co w ogóle światła dla pieszych jak i tak łażą na czerwonym.

      • 1 7

    • Jeżeli sygnalizator nie jest kierunkowy, to samochody mają zielone np. na wprost i w prawo. Wtedy po skręceniu przejeżdżają przez przejście, na którym piesi także mają zielone. Jest tak na wielu skrzyżowaniach. Jesteś kierowcą? Bo jeśli tak, to jakim cudem tego nie zauważasz?
      Zdarza się, że montuje się dodatkowe migające światło ostrzegające kierowcę, żeby uważał w takiej sytuacji.

      • 5 0

    • dokładnie (1)

      a najlepsze są sytuacje jak jeden za drugim ustawiają się gęsiego i nie masz jak przejść na zielonym bo wszyscy "jadą" na strzałce. Patologa do potęgi. Oczywiście na policje nie ma co liczyć. im nic nie przeszkadza.

      • 3 0

      • Zasadniczo to jest nie wykonalne bo zielona (warunkowa) strzałka to odpowiednik STOP więc samochody nie mogą jechać gęsiego.

        • 1 0

  • likwidację przycisków wzbudzających światło zielone, (1)

    Gdańsk upada!
    Gdzie ta ekologia? Hamowanie i ruszanie to największe zanieczyszczenia w powietrzu! Zacznijcie sie edukować, wice i prezydenci!

    • 17 7

    • Tylko te przyciski czasem działały tak, że można było korzenie zapuścić, czekając jaki pieszy na zielone. A jeszcze gorzej, gdy były uszkodzone.

      • 1 4

  • Czytam niektóre komentarze

    I widać ze dawno szkoły nie było

    • 4 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane