• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zmiany na skrzyżowaniach w Gdańsku. Dodatkowe światła dla kierowców i pieszych

Krzysztof Koprowski
31 sierpnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Węzeł Groddecka w rejonie wiaduktu nad torami - w tym miejscu pozostanie tylko jeden pas do jazdy w prawo z sygnalizacją wyposazoną w zieloną strzałkę.
  • Na ul. Piecewskiej pas, po którym porusza się kierujący skuterem, zostanie przekształcony w buspas w kierunku ul. Jaśkowa Dolina (skręt w prawo będzie możliwy z pasa do jazdy prosto)...
  • ...dzięki czemu autobusy będą mogły ominąć skrzyżowanie z ul. Dobrowolskiego.
  • Rejon przystanku Reja - tutaj pojawią się dodatkowe sygnalizatory, wyposażone także w komunikaty głosowe, ostrzegające pieszych o nadjeżdżającym tramwaju.

W najbliższych tygodniach pieszych i kierowców w Gdańsku czekają zmiany na dziewięciu skrzyżowaniach i przejściach. Urzędnicy planują wprowadzić korekty w oznakowaniu oraz zamontować dodatkowe sygnalizatory m.in. ostrzegające kierowców o zielonym świetle dla pieszych czy powtarzające nadawany sygnał z głównych masztów sygnalizacji.



Jak oceniasz lokalizację sygnalizacji na trójmiejskich drogach?

Zgodnie z dokumentacją przetargową wyłoniony w przetargu wykonawca będzie zobligowany do wprowadzenia zmian na wszystkich skrzyżowaniach w ciągu 10 tygodni od momentu podpisania umowy na realizację zadania.

Dodatkowo od wykonawcy wymagane jest prowadzeni wszystkich prac związanych z wyłączeniem istniejącej sygnalizacji tylko w porze wieczorno-nocnej.

Prace będą prowadzone na następujących przejściach i skrzyżowaniach:

  1. Czarny Dwór - Obrońców WybrzeżaMapka - montaż dodatkowego sygnalizatora informującego kierowców o zielonym świetle dla pieszych (migający "ludzik"),
  2. Sikorskiego - Dragana/ChałubińskiegoMapka - montaż sygnalizatorów dla pieszych i rowerzystów, ostrzegających o nadjeżdżającym tramwaju oraz likwidację przycisków wzbudzających światło zielone,
  3. Piecewska - Jaśkowa DolinaMapka - utworzenie buspasu na końcowym, górnym odcinku ul. Piecewskiej w stronę ul. Jaśkowa Dolina (ruch samochodów nadal będzie odbywał się przez skrzyżowanie z ul. Dobrowolskiego),
  4. Grunwaldzka - Wojska PolskiegoMapka - montaż dodatkowych sygnalizatorów wokół jezdni w stronę Wrzeszcza przed torami tramwajowymi i wjazdem w al. Wojska Polskiego,
  5. węzeł Groddecka/Armii KrajowejMapka na wiadukcie nad torami kolejowymi w kierunku Chełmu - likwidacja dwóch pasów do skrętu w ul. 3 Maja, możliwość skrętu w prawo odbywać się będzie z jednego pasa poprzez sygnalizator z zieloną strzałką,
  6. Hallera w rejonie przystanku tramwajowego RejaMapka - montaż sygnalizatorów ostrzegających o nadjeżdżającym tramwaju wraz z demontażem sygnalizatorów regulujących wjazd i wyjazd tramwajów z przystanku,
  7. Pomorska w rejonie przystanku tramwajowego Pomorska OsiedleMapka - montaż sygnalizatorów ostrzegających o nadjeżdżającym tramwaju oraz wymiana sygnalizatorów na drodze rowerowej,
  8. Żołnierzy Wyklętych (Trasa Słowackiego) - SrebrnikiMapka - montaż dodatkowego sygnalizatora informującego o nadawanym świetle po lewej stronie jezdni Trasy Słowackiego w kierunku obwodnicy,
  9. Bulońska - Budapesztańska/Powstania ListopadowegoMapka - montaż sygnalizatorów ostrzegających o nadjeżdżającym tramwaju oraz sygnalizatorów ostrzegających o zielonym świetle dla pieszego (migający "ludzik").

Cena jedynym kryterium w wyborze wykonawcy



O wyborze wykonawcy zdecyduje wyłącznie kryterium najniższej ceny. Gdański Zarząd Dróg i Zieleni dopuszcza powierzenie części zadań podwykonawcom wskazanym przez głównego wykonawcę.

Urzędnicy wymagają ponadto od wykonawcy, aby wśród pracowników na stałe zatrudnionych było co najmniej czterech elektromonterów z odpowiednimi uprawnieniami oraz minimum jedna osoba z uprawnieniami budowlanymi w branży elektrycznej. Niezbędne jest też wykazanie w okresie ostatnich pięciu lat wykonania robót związanych z sygnalizacją świetlną na kwotę co najmniej 200 tys. zł.


Czytaj też:



Miejsca

Opinie (170) 6 zablokowanych

  • Korki na drodze tworzą samochody, nie piesi!

    • 8 6

  • Nie powinno być zielonych strzałek i wspólnego światła zielonego dla pieszych i samochodów.

    • 14 4

  • zamiast jakisch bezsensownych d*plikacji swiatel (1)

    przydałoby sie zamontowac zegary odliczajace do czerwonego i zielonego. duzo wiecej by to dalo.

    • 12 1

    • jak ktoś się gapi w telefon, to żółtego przed czerwonym nie widzi

      • 2 1

  • Zróbcie korektę na skrzyżowaniu Małomiejska-Podmiejska -Zamiejska-Raduńska !!!

    Nie wiem czy wprowadził się w okolicy Raduńskiej jakiś oficjel z urzędu miasta ale od jakiegoś czasu wydłużono światła dla Zamiejksiej i Radunśkiej, podzielono je nawet na dwie fazy. Wysztsko to kosztem relacji Podmiejksa-Małomiejska. Nie byłoby to problemem gdyby nie lewoskręt w Zamiejska, który wobec sznuru samochodwó jadących z naprzciwka permanentnie blokuje skrzyżowanie. Efektem tego są korki nie tylko poranne. Przejechanie 100-200 metrów od strony obwodnicy to nawet wieczorem zajmuje klilka zmian świateł i 5-10 minut

    • 4 1

  • Czyli na skręcie w 3 Maja kierowcy będą teraz jak wszędzie taranować pieszych i rowerzystów.

    • 5 3

  • Zielone strzałki w tym kraju to paranoja. Dla większości kierowców to sygnał do dociśnięcia gazu i slalomu między pieszymi

    • 6 8

  • centrum matarnia

    niech ktoś poprawi te światła przy ikea tam jest armagedon co tam sie dzieje wjeżdżają na skrzyżowanie nie mogąc go opuścic przez to blokują wyjazd z osiedla może ktoś to przeczyta

    • 2 2

  • strzałka w prawo

    Strzałek faktycznie przy forum brakuje. W ogóle dawnije układ drogowy w tej okolicy był dużo lepszy i wydajniejszy. Obecnie polikwidowano strzałki i tworzą się niepotrzebne korki.

    • 7 0

  • Dobrze, że na skrzyżowaniu Żołnierzy Wyklętych/Srebrniki pojawią się kolejne światła. (2)

    Bo ja nie raz widziałem, że kierowcy jadący lewym pasem po skręcie z Srebrniki na Żołnierzy Wyklętych w stronę Matarni jak przeszli piesi to przejeżdżali na czerwonym, bo jest tylko mała sygnalizacja po jednej stronie zamiast po dwóch. Tam chodzi z przystanku autobusowego do domów, cmentarza i szkoły (od września do czerwca) dużo osób i to skrzyżowanie jest niebezpieczne, bo kierowcy mogą potrącić pieszego. Nie raz były tam potrącenia (ale na prawoskręcie z Żołnierzy Wyklętych od strony Matarni w Srebrniki, tam, gdzie jest zielona strzałka na której kierowcy chętnie by tam przejechali). Jeszcze dużo kolizji, wypadków samochodowych tam było. Ja jestem uczniem pobliskiej szkoły podstawowej i wiem, jak tam na skrzyżowaniu kierowcy się poruszają i dlatego napisałem ten komentarz. Pozdrawiam wszystkich, w tym tych co dają łapki w dół. Miłego dnia życzę.

    • 1 1

    • Tam nie ma lewego pasa, bo jest tylko jeden, stąd nikt nie wie o co ci właściwie chodzi (1)

      • 0 0

      • Jest lewy pas od strony Wrzeszcza w stronę Matarni na Żołnierzy Wyklętych i o tym pasie mówię.

        • 0 0

  • (4)

    Co to w ogóle za przepis i światło migający ludzik?
    Kiedyś tego nie było - jak pieszy miał zielone to samochód miał czerwone, a nie też zielone.

    Jak jakiś 20 latek pędzi BMW to przejedzie 100 metrów podczas gdy ludzik miga w fazie wyłączony.

    • 4 4

    • Na brak rozsądku nie ma rady to fakt. Co do migającego ludzika to czasem przejście dla pieszych jest w takiej odległości od skrzyżowania, że nie wiadomo czy jest jego cześcią a tym samym czy syglanlizacja dla pieszych jest połączona z tą na skrzyżowaniu. W takiej sytuacji taki migający ludzik rozwiewa wątpliwości. Natomiast migający ludzik w sytuacji kiedy wiadomo, że piesi mają zielone to znak mówiący "stawiamy migającego ludzika bo nie potrafimy uczyć ani karać kierowców łamiących przepisy".

      • 1 2

    • kiedyś nie było zielonych strzałek

      • 0 2

    • (1)

      kiedyś tak było na każdym skrzyżowaniu - nie było świateł kierunkowych i przy każdym skręcie w poprzeczna tam piesi mieli zielone. A teraz zgaduj-zgadula na niektórych zielone, innych czerwone a jeszcze innych zapala się w połowie cyklu.

      • 1 2

      • Jeśli kierowcy z naprzeciwka mają wydzielone światło dla skrętu w lewo to dla Ciebie nie może być zielonej strzałki. Tak samo nie może jej być jeśli do skrętu w prawo jest więcej niż jeden pas. Na pewno są też inne czynniki o których nie wiemy. I na pewno jest to lepsze rozwiązanie, że tabliczki na stałe bo wtedy część kierowców nawet nie hamowała nie mówiąc o całkowitym zatrzymaniu się.

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane