• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zmiany na skrzyżowaniach w Gdańsku po naszej interwencji

Maciej Korolczuk
19 lipca 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Nowy sygnalizator kierunkowy (w lewo) na skrzyżowaniu Siennickiej i Głębokiej z pewnością poprawi bezpieczeństwo kierowców w tym miejscu. Nowy sygnalizator kierunkowy (w lewo) na skrzyżowaniu Siennickiej i Głębokiej z pewnością poprawi bezpieczeństwo kierowców w tym miejscu.

Seria kolizji i wypadków oraz nasza interwencja w tej sprawie skłoniła wreszcie drogowców do zmiany sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu Siennickiej i Głębokiej zobacz na mapie Gdańska. Po naszym artykule kierowcy zyskali też więcej zielonego światła na skrzyżowaniu Huciska z ul. 3 Maja zobacz na mapie Gdańska.



Czy zdarzyło ci się kiedykolwiek zwrócić z jakimś problemem o pomoc do mediów?

O niebezpiecznym skrzyżowaniu Siennickiej i Głębokiej pisaliśmy w naszym Raporcie i osobnych artykułach wiele razy. Po modernizacji torowiska, jezdni i przystanków pojawiły się tam tzw. antychlapacze, czyli ekrany z pleksi, chroniące stojących na przystanku pasażerów. Nawet gdy nie były brudne, w znaczny sposób wpływały na decyzję skręcających w lewo i oszacowanie, czy z przeciwnego kierunku nie nadjeżdża inny pojazd.

Sytuacji nie ułatwiał też np. stojący na przystanku tramwaj, albo inni kierowcy, którzy widząc, że ul. Głęboka jest dwupasmowa, ustawiają się przed skrętem równolegle, ograniczając sobie wzajemnie widoczność.

Kierowcy już wczesną wiosną postulowali, by na skrzyżowaniu pojawił się sygnalizator kierunkowy, który sprawiłyby, że skrzyżowanie stałoby się bezkolizyjne.

Kwietniowy wypadek na skrzyżowaniu Siennickiej z Głęboką



Gdy zgłosiliśmy problem drogowcom, ci obiecali, że przeanalizują sytuację. Po kolejnych kolizjach i naszych zapytaniach o nową sygnalizację przekonali się jednak, że nie ma co czekać. Kilka dni temu problem udało się rozwiązać. Kierowcy zjeżdżający ul. Siennicką i zamierzający skręcić w lewo w ul. Głęboką nie muszą się już obawiać jadących z przeciwnego kierunku samochodów.

Niby było ok, ale...

Od kilku dni łatwiej się jeździ także kierowcom w centrum Gdańska. Na początku wakacji opisaliśmy problem ze światłami na Hucisku. Drogowcy wytyczyli tamtędy objazd zamkniętego prawoskrętu na węźle Unii Europejskiej i ruch pojazdów jadących od strony dworca na Trasę W-Z skierowali na Hucisko. Problem w tym, że zielone światło do skrętu w lewo przepuszczało na jednym cyklu zaledwie 5 samochodów, co generowało ogromne korki, które wylewały się na Podwale Grodzkie. Przejazd tego krótkiego odcinka zabierał kierowcom nawet kilkanaście minut więcej niż zwykle.

Tak było jeszcze na początku lipca...



I choć drogowcy upierali się, że problemu nie ma, po kilku dniach czytelnicy zwrócili uwagę, że po Hucisku jeździ się zdecydowanie lepiej. W poniedziałek sami się o tym przekonaliśmy. Podczas jednego cyklu skrzyżowanie opuściło... 13 aut.

A tak jest po naszej interwencji...


Widzisz problem ze światłami? Masz kłopot z wyjazdem z osiedla, brakiem zielonej fali, zauważyłeś absurdalne albo wykluczające się znaki? Poinformuj nas o tym. Z naszą pomocą będzie się jeździło po Trójmieście bezpieczniej, szybciej i bardziej komfortowo.
Na wasze zdjęcia, krótkie filmy i inne informacje czekamy pod adresem: news@trojmiasto.pl. Zgłoszenia możecie też wysyłać do naszego Raportu.

Miejsca

Opinie (149) 4 zablokowane

  • Kolejny dzień i znowu kłopoty kierowców. Całkowita dominacja motoryzacji w myśleniu o mieście.

    • 5 8

  • Czarny Dwór (1)

    To teraz kolej na skrzyżowanie Czarny Dwór / Jana Pawła II..koniec z opowieściami, że trzeba dokończyć Drogę Zieloną...wydłużmy cykl świateł tego sygnalizatora w kierunku Hallera

    • 4 4

    • Jeśli już to wydłużamy cykl świateł w kierunku tunelu na skrzyżowaniu z Jana Pawła i z Hallera.

      • 2 1

  • Kierowcy (6)

    Nie byłoby takiego problemu z przejezdnością na żadnych światlach gdyby nie odstępy po między samochodami. Niestety ale b.mało kierowców rusza odrazu albo prawie odrazu jak robi to samochód przed nim. Oczywiście nie można tego robić bezmyślnie bo można komuś wjechać w tyl ale się da. Wtedy więcej samochodów będzie przejeżdzalo przez każde skrzyżowanie.

    • 29 5

    • kolejny mistrz kierownicy proponuje rozwiązywanie problemów strategicznych (2)

      przy pomocy propozycji zmian stylu jazdy na bardziej agresywną.

      Promocja agresywnego ruszania spod świateł to zwiększenie liczby stłuczek i innych kolizji, które powodują w mieście mega korki.

      Lekarstwem na korki jest po pierwsze szukanie odpowiedzi na pytanie: czy nie mamy przypadkiem zbyt dużo samochodów w mieście?

      • 4 6

      • (1)

        Sprawne ruszanie ze świateł to agresywna jazda?

        • 5 4

        • Jeśli nie zachowujesz odstępu od tego z przeciwka, to tak. Wystarczy że ten przed tobą przyhamuje i dzwon

          • 4 4

    • Obowiązkowe szkolenie NYC !!!

      Gdyby tam ruszali tak, jak u nas ruch by zamarł ...

      • 3 2

    • -_- (1)

      Sprawne ruszanie jeden za drugim, nazwane agresywną jazdą. Przez takich obywateli jeździmy w korkach.

      • 4 2

      • w megakorkach stoimy regularnie na obwodnicy

        przez utożsamianie sprawności z agresywnością jazdy: wyprzedzaniem wszystkiego co się rusza by zdążyć zatrzymać się przed czerwonym światłem na czele sznura pojazdów.

        • 0 0

  • Skrzyżowanie obok Manhattanu (2)

    to jest jakaś masakara.
    Tak skrócili czas "zielonego", że ja 26 letni szybko chodzący facet mam problem, żeby szybkim krokiem przejść przed jezdnię.
    Co to ma być?
    "Usprawnianie" ruchu kosztem pieszego?
    Na południu Europy jest to nie do pomyślenia, żeby to pojazd był najważniejszy.

    • 21 8

    • Miasto jest dla aut. Nie widzisz, jak wszyscy są nimi zafascynowanie łącznie z mediami? My jesteśmy tam, gdzie Europa była 50 lat temu.

      • 7 8

    • Przejście przez zwycięstwa

      koło trauguta w kierunku centrum sportu PG też ostatnie 3 pasy ruchu trzeba przebiec bo miga jak sie jest między torami a jezdnią, parę miesięcy temu tak nie było, moim szybkim tempem dawało sie przejść szybko na migającym, ale nie trzeba było bigać, za to w druga strone przejście jest dwuetapowe.
      Tym tanim sposobem wydłuża się zielone żeby nie wydłużać całego cyklu. Kosztem pieszych.

      • 2 0

  • Od kilku dni łatwiej się jeździ także kierowcom w centrum Gdańska.

    Zle oznakowanie Huciska. Lewy pas w lewo a prawu prosto i w prawo. Oznakowanie pionowe nie zgadzalo sie z tymczasowym poziomym. Nie dlugosc cyklu.

    • 3 1

  • a może interwencja w sprawie Klinicznej

    W wakacje jest lepiej, ale może ktoś wreszcie zainteresuje się kierowcami skręcającymi w lewo z Ul. Klinicznej w stronę Opery z prawego pasa. To co tam się dzieje to istna wolna amerykanka, wymuszanie pierwszeństwa oraz blokowanie drogi autom jadącym wprost.

    • 13 0

  • jestem za zmianami na lepsze!!!!

    • 4 1

  • (3)

    Dlaczego tak ważnych decyzji nie poprzedziła debata na temat potwornego stygmatyzowania osób popierających alternatywne środki transportu? Taka debata ma zawsze charakter otwarty i może na niej zabrać głos każdy, pod warunkiem, że popiera alterbatywne środki transportu.
    Nieuchronnie czeka nas los umierającego Detroit. Tam także nastąpiła całkowita dominacja motoryzacji w myśleniu o mieście.

    • 0 10

    • (1)

      Bo motoryzacja to wolność i niezależność, oszczędność czasu, bezpieczeństwo...spróbuj załatwić sobie tyle spraw w mieście komunikacją miejską, rowerem lub pieszo. Zacznij od podwiezienia dzieci do przedszkola, później pojedz do urzędu, marketu budowlanego po farbę, zakupy spożywcze, wróć po dzieci...ile czasu zajmie to autem? Ok 3-4 godziny.. Rowerem? W ogóle tego nie załatwisz a komunikacja miejska.. Hmmm próbuj to po jednym dniu die Tobie odechce panie alternatywny...

      • 4 4

      • codziennie do urzędu, codziennie po farbę, codziennie z 15 tonami piasku

        460 tysięcy budowlańców...

        • 5 2

    • uwaga na trolla kradnącego nicki

      udającego, że popiera "alterbatywne" środki transportu, nie dbając o bezpieczeństwo i komfort ruchu pieszych.

      • 2 0

  • Tristar (1)

    A jak pracuje Tristar? Miał pomóc a nie widzę tego poruszam się autem i rowerem i wiem że światła są źle skonfigurowane

    • 14 1

    • a co konkretnie proponujesz?

      jaki kierunek zmian konfiguracji świateł proponujesz?

      Bez uspokojenia ruchu nie skróci się czasu ewakuacji po zmianie świateł, piesi nadal będą zakwitać coraz dłużej czekając przed przejściem na zmianę świateł i klnąc na wszystkich widząc jak ucieka im tramwaj/autobus sprzed nosa.

      Niektórzy już próbują przebiegać przez jezdnie by złapać tramwaj rzadko jeżdżący w godzinach wieczornych, gdy jezdnie są względnie puste a mistrzowie kierownicy mogą jeździć swobodnie z prędkością 80 km/h po mieście, bo inni mistrzowie im w tym nie przeszkadzają.

      • 3 1

  • (2)

    Bardzo dobrze,że rozwiązano problem niebezpiecznego skrętu z Siennickiej w Głęboką. Szkoda że nie od razu, po remoncie. Gdyby jeszcze udało się poprawić oznakowanie stref skrzyżowań równorzędnych. Jedna tablica na początku strefy nie wystarcza, teraz gdy przyjeżdża wielu turystów nagminne jest wymuszanie pierwszeństwa np na Długich Ogrodach. Niby to zgodne z przepisami, ale skoro rodzi zagrożenia, to czemu nie wprowadzić przypomnień na jezdni, o znaku "skrzyżowanie równorzędne" nie wspominając. Te strefy to jakby sponsorowali blacharze i lakiernicy.

    • 9 2

    • Witam. Dziekuje za wlaczenie ,, zielonej fali '' juz od wyjazdu z mostu , ze stogow w kierunku centrum gdanska. !!!
      prosze o lepsze oznakowanie , gdzie trzeba skrecic w lewo aby dojechac na orunie.!!!
      skret i wjazd na chmielna . Powinien byc bardziej oznakowany.!!!!

      • 1 0

    • wprowadzenie strefy skrzyżowań równoległych i stref 30

      mocno zmniejszyło dochody blacharzy i lakierników.

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane