• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zmiany na ważnym skrzyżowaniu na Wiczlinie

Patryk Szczerba
8 stycznia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Skrzyżowanie ulic Chwarznieńska i Wiczlińska stało się w ostatnich miesiącach jedną z najbardziej newralgicznych krzyżówek dzielnicowych. Skrzyżowanie ulic Chwarznieńska i Wiczlińska stało się w ostatnich miesiącach jedną z najbardziej newralgicznych krzyżówek dzielnicowych.

W piątek na skrzyżowaniu ulic Chwarznieńskiej i WiczlińskiejMapka w Gdyni nastąpiły zmiany w organizacji ruchu. Wlot ul. Wiczlińskiej od strony ul. Marszewskiej zostanie podporządkowany. Pierwszeństwo przejazdu obowiązuje obecnie na relacji Dąbrowa - Witomino.



Czy z powodu konieczności długiego oczekiwania zdarzyło ci się wymusić pierwszeństwo na skrzyżowaniu?

Na skrzyżowaniu Chwarznieńskiej i Wiczlińskiej spotykają się drogi jadących w kierunku Chwarzna, Wiczlina oraz zmierzających w kierunku Dąbrowy.

Obecnie pierwszeństwo przejazdu na krzyżówce obok Lidla obowiązuje dla jadących Wiczlińską z kierunku ulicy Marszewskiej.

Przybywa mieszkańców, przybywa korków



Problem w tym, że nowe osiedla powstają od strony Dąbrowy i to tam kieruje się coraz więcej kierowców. Obecna sytuacja powoduje więc, że tworzą się korki w relacji Dąbrowa - Witomino. To skutkuje zakorkowaniem ul. Chwarznieńskiej oraz blokadą ulicy Wiczlińskiej przez jadących od strony Dąbrowy.

Niebezpiecznych sytuacji jest tam co niemiara, a włączenie się do ruchu przez jadących od strony Chwarznieńskiej w kierunku Dąbrowy w normalnych warunkach i w godzinach szczytu bywa karkołomnym zadaniem. Dodatkowo jezdnię przekracza tam dużo pieszych oraz rowerzystów i na nich też muszą uważać kierowcy.

Zmiana pierwszeństwa od piątku



Po analizach od piątku, 8 stycznia 2021 r., nastąpi zmiana pierwszeństwa przejazdu. Wlot ul. Wiczlińskiej od strony ul. Marszewskiej zostanie podporządkowany. Pierwszeństwo przejazdu będzie obowiązywało na relacji Dąbrowa - Witomino.

- Powstanie budynków ZSO nr 8 oraz rozbudowa osiedla Wiczlino-Ogród znacząco wpłynęła na wzrost natężenia ruchu, szczególnie na wlotach skrzyżowania ul. Chwarznieńskiej z ul. Wiczlińską. Dlatego też zdecydowaliśmy się zastosować wariant, który usprawni komunikację w tym rejonie - wyjaśnia Hanna Wyszyńska z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.
Od piątku jadący w relacji Dąbrowa - Witomino otrzymają pierwszeństwo. Od piątku jadący w relacji Dąbrowa - Witomino otrzymają pierwszeństwo.

Za przebudowę będzie odpowiedzialny deweloper



Sprawę rozwiązałaby przebudowa skrzyżowania i zamontowanie sygnalizacji lub stworzenie ronda, podobnego do funkcjonującego przy szkole. Wiadomo, że za ewentualną inwestycję będzie odpowiedzialny deweloper i trzeba będzie na nią poczekać kilka lat.

- Zgodnie z umową podpisaną z Grupą Inwestycyjną Hossa przed oddaniem do użytkowania ostatniego budynku przy ul. Tęczowej inwestor jest zobowiązany do wykonania analizy zasadności budowy sygnalizacji świetlnej i realizacji inwestycji - wskazuje Wyszyńska.

Miejsca

Opinie (149) 1 zablokowana

  • Moje zdanie (5)

    Możecie myśleć i mówić co chcecie, ale w czasach PRL-u jak budowano osiedla robiono to przynajmniej z jakimkolwiek sensem. Bloki w miarę sensownie rozplanowane, tereny zielone, szkoły, przedszkola, drogi. A teraz najlepiej postawić blok na bloku i zalać wszystko betonem, żeby nawet trawa nie rosła. A drogi? Po co- przecież każdy ma prywatny helikopter! Ja wiem, że przecież nie trzeba tam mieszkać, prawda? Tanie domeczki to i koreczki i zawsze można sobie apartament w Orłowie kupić.

    • 58 9

    • Tia rozplanowane sensownie (3)

      Jak układ ulic na Karwinach czy Witominie. Jak ustawowo brzydkie i niefunkcjonalne mieszkania z tamtych czasów itd.

      • 6 6

      • Akurat układy mieszkań były bardzo funkcjonalne.

        Owszem, metraże były małe ale zamiast dwupokojowego mieszkania z kilkunastometrowym przedpokojem i oknami na jedną stronę jak obecnie były bardzo dobrze rozplanowane mieszkania trzypokojowe z oknami z dwóch stron budynku co ułatwia m.on. przewietrzanie i utrzymanie optymalnej temperatury a na kondygnacji były najczęściej dwa lub maksymalnie trzy mieszkania. Rozkład osiedli również był niezły jedynie miejsc parkingowych było zaplanowanych bardzo mało. Ale wówczas jeden samochód przypadał na co trzecie mieszkanie a nie po 2 czy 3 samochody na jedną rodzinę.

        • 11 4

      • Za to teraz to są funkcjonalne?

        Za Gierka śmiali się z ciemnych kuchni a teraz są ok? Mieszkań bez kuchni więcej upchniesz na piętrze bo odpada jedno okno. Mieszkanie z aneksem jest dobre dla singla i emeryta.

        • 7 1

      • Taaa....nowe funkcjonalne: 31m i dwa pokoje albo 3 pokoje na 48m. Brawo.

        • 5 0

    • Przepisy były bardzo szczegółowe i mądre, potem wszystko przestało obowiązywać i powstał ogromny bałagan

      przykład Osowa i Dąbrowa, oba osiedla powinny być zrównane z ziemią i zbudowane od nowa

      • 7 1

  • jak zwykle gdynskie marnotrawstwo (2)

    jeszcze asfalt nie ostygł od ostatniej przebudowy tego skrzyżowania a będzie następna. Wiadomo było od zawsze że trudno tam wyjechać ale zrobiono taki bubel. Tak samo jak Wiczlińska bez zatoczek autobusowych czy skrzyżowanie z Filipkowskiego za drugim razem przebudowane w rondo. Podobnie jest z Kwiatkowskiego/Dąbka niby po remoncie a plan jest na kolejną przebudowę, tak będzie Chwarznieńska/Wielkokacka, Sląska/Małokacka Najlepszy przykład to Chylońska/Północna 4razy przebudowywana krzyżówka

    • 51 10

    • (1)

      Skrzyżowanie było przebudowane nie przez Gdynię a przez LIDLa.

      • 5 1

      • ale zostało przebudowane tak, jak nakazała Gdynia

        • 7 0

  • (1)

    Po co sygnalizacja? Rondo nie wystarczy? Poza godzinami szczytu i w godzinach nocnych będzie tylko niepotrzebny postój.

    • 46 9

    • mozna a nawet trzeba, ale nie bo...nie

      • 1 11

  • Opinia wyróżniona

    Kosmetyka (13)

    Nic nie da. Bez gruntownej rozbudowy układu głównych ulic nic to nie da. Potrzebna dwu pasmowa jezdnia w kierunku Witomina i Dąbrowy

    • 100 39

    • WItomino

      Wcześniej trzeba by jednak zrobić obwodnicę Witomina..

      • 16 1

    • a potem obwodnica witomina tylko i dodatkowe pare tysiecy miejsc parkingowych w centrum

      co spowoduje ze korki beda i tak, tylko wieksze. Dodawanie pasow ich nie zlikwiduje, wiemy, bo testowali to przez dekady w innych krajach

      • 19 7

    • Gdynia dobry żart (3)

      Jaka to Gdynia wciskanie kitu że to miasto. Kto pozwala na budowanie tak dużych osiedli na wsi. Kto poniesie teraz koszty budowy infrastruktury ! Jeden wielki Chaos

      • 12 4

      • A zapłacisz 12k/m2 za mieszkanie w centrum? (1)

        • 5 6

        • A oprócz tego mieszkania w centrum są stare, zapyziałe i małe. Miasto musi się gdzieś rozbudowywać. Jeżeli deweloper skupuje ziemię po 8zl za m kw a potem za udział w drodze od każdego mieszkania bierze po kilkadziesiąt tysięcy to mógłby zbudować drogi do swoich osiedli. A miasto zamiast głupich ławek z netem mogłoby się dołożyć.

          • 8 4

      • ty weź wytrzeźwiej najpierw

        • 0 5

    • Jak najwiecej kosmetyki i temontów pojedynczej nitki w takiej aglomeracji

      Im wiecej przetargow tym lepiej - po co zrobic raz a dobrze?! Aaaa i koniecznie czerwona fala eko głąbiku solarny.

      • 6 1

    • To jest śmiech na sali... (3)

      To, że tam jest potrzebne rondo albo światła było wiadomo już dawno. Ale jak budowali Lidla to jakoś nikt nie wpadł żeby przebudować to skrzyżowanie, tylko dodatkowy pas skrętu w lewo, w stronę dąbrowy dodali. Wow. ale przecież można dwa razy kasę wziąć za remont tego samego, prawda? Ciekawe tylko, że nigdy nikt nie pisze/nie mówi kto jest odpowiedzialny za takie decyzje

      • 14 1

      • nie było wystarczająco dużo gruntu

        działka domu po przeciwnej stronie zajmowała miejsce, grunt został wykupiony w tym roku

        • 5 3

      • przebudowali (1)

        w czasie budowy lidla właśnie przebudowali skrzyżowanie na to, jak wygląda obecnie. parę lat temu, gdy lidl powstawał, nie było tam jeszcze aż takiego ruchu, to nikt nie zaprojektował ronda (które i tak wielu sprawiają problem, co widać przy korku od szkoły do ronda przy sokółkach)

        • 5 0

        • Ale po to są fachowcy żeby myśleli i przewidywali. Hossa wie ile domów ma zamiar wybudować i wiadomo ile mieszkańców dojdzie. Wiczlińska przebudowywana kilka razy(brak zatoczek po pierwszej przebudowie) za chwilę przebudowa bo zatoczki potrzebne. Ktoś w tym mieście myśli ? Przy pierwszej przebudowie powinna powstać druga nitka Wiczlińskiej.

          • 5 0

    • Czypasmowa (1)

      Problem by nie istniał, gdyby pomyślano zawczasu o kolei, a teraz wszystko pobudowane

      • 8 1

      • Zgadnijcie, co to jest: Czypasmowa.

        Może to zdalna nauka bez efektów?

        • 7 0

  • Farba farba farba

    Czyli Gdynia się chwali nową "Inwestycją" za którą zapłaci developer. Mieszkam w Gdyni od 20 lat, to co się ostatnimi łaty dzieję - nie mam sił :/

    • 49 0

  • Blacharze zacierają już ręce,skutek jazdy na pamięć

    • 40 1

  • To się teraz tam będzie działo, bo większość jeździ na pamięć...

    • 33 8

  • Chwarzno .... (1)

    mieszkańcy jak by powoli się budzili !~- oczywiście ,że to Szczurek jest winien , to on jest Ojcem Miasta , za czyjej kadencjii stworzono bubla tzn. "węzeł' ? .... Chwarznieńska - Obwodnica ? - toż to kryminał! Co za bęcwał go tak zapętlił / po co tam te światła ? gdyby był normalnie zbudowany to w każdym kierunku jechało by się bez zatrzymywania ! Aż się prosi aby go pilnie przebudować i zrobić z niego bezkolizyjny węzeł ,jedziesz i stoisz tam na światłach to się przyjrzyj !

    • 36 9

    • Kasa, kasa, kasa, kasa,

      • 6 0

  • Ja skorzystam ale innym współczuję (1)

    Skoro HOSSA buduje tam tysiące mieszkań to niech też buduje drogi.
    W tym miejscu powinno stanąć duże, naprawdę duże rondo

    • 46 11

    • Hossa pewnie te drogi by chetniej budowała

      gdyby miasto je zechciało od Hossy szybko odbierac. A w praktyce wyglada to tak, że deweloper droge wybuduje i póki miasto jej nie odbierze, deweloper za utrzymanie drogi odpowiada- a miastu się nie spieszy.

      • 6 0

  • Opinia wyróżniona

    Zły pomysł (2)

    Co za różnica, z której strony będą korki i tak często stoi się od str.Marszewskiej, bo nie można skręcić w Chwarznieńską w str. Lidla, tak duży ruch od Dąbrowy. Jakiś urzędas ciągle miesza w Gdyni, w centrum latami funkcjonowały skrzyżowania podporządkowane np.z ul. Abrahama, o wiele lepsze to zrobili równorzędne, złośliwość czy niekompetencja?

    • 94 16

    • Odwrócić pierwszeństwo

      Po pierwsze pierwszeństwo na Chwarznieńskiej z Centrum. Po drugie należy zminimalizować trudność włączenia się z podporządkowanej. W nowym układzie z Niemotowa skręcając na Centrum muszą przepuścić samochody z wszystkich kierunków. Gdybyśmy odwrócili pierwszeństwo na Centrum-Niemotowo, to z Dąbrowej skręcając na Centrum wystarczyłoby przepuścić tylko kierunek z Niemotowa na Centrum. Poprawiłoby to znacznie płynność.

      • 3 1

    • Ale można skręcić w ulicę Fregatową i dojechać do ronda przy Biedronce

      • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane