• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zmiany przy wiadukcie na Hallera z opóźnieniem

Maciej Korolczuk
27 października 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Na zapowiadane zmiany oznakowania przed wiaduktem na Hallera musimy jeszcze trochę poczekać. Na zapowiadane zmiany oznakowania przed wiaduktem na Hallera musimy jeszcze trochę poczekać.

Oznakowanie wiaduktu kolejowego na al. Hallera z podwieszoną pod nim tramwajową siecią trakcyjną zostanie wykonane z kilkumiesięcznym opóźnieniem. Pierwotnie znaki ograniczające ryzyko zerwania sieci przez ciężarówki miało pojawić się w tym roku. Termin realizacji został jednak przesunięty. Także w przyszłym roku modernizację przejdzie sama sieć trakcyjna, która zostanie podniesiona o 5 cm. Obie inwestycje mają kosztować ok. 1 mln zł.



Czy odczułeś kiedykolwiek skutki zerwania sieci trakcyjnej na Hallera?

W ostatnich latach sieć trakcyjna na Hallera była zrywana średnio 12-15 razy w roku. Głównie przez zbyt wysokie samochody ciężarowe, których kierowcy ignorowali istniejące oznakowanie i mimo przekroczenia skrajni, wjeżdżali pod stalowy wiadukt.

Cierpieli na tym głównie pasażerowie komunikacji publicznej, dlatego w czerwcu władze Gdańska zapowiedziały zmiany, które mają ograniczyć podobne przypadki.

Jeszcze przed wakacjami radni przegłosowali uchwałę o wsparciu finansowym Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni i przekazaniu mu 1 mln zł na modernizację sieci i montaż dodatkowego oznakowania.

Modernizacja ma pochłonąć ok. 600 tys. zł i polegać na wzmocnieniu oraz podniesieniu trakcji o kilka centymetrów. Dodatkowo mają zostać zamontowane izolatory, które w razie zerwania sieci umożliwią utrzymanie ruchu tramwajowego na jednej z dwóch nitek.

Projekt znaku zmiennej treści, jaki ma się pojawić przed wiaduktem na Hallera. Projekt znaku zmiennej treści, jaki ma się pojawić przed wiaduktem na Hallera.
Pozostała część kwoty została przeznaczona na zakup dodatkowego oznakowania przy skrzyżowaniu Hallera z Trubadurów i radar wysokościowy. Cała infrastruktura pierwotnie miała się pojawić jeszcze w tym roku, ale wykonawca oznakowania zwrócił się do urzędników z prośbą o przedłużenie terminu realizacji zadania.

- Umowa zostanie podpisana prawdopodobnie w listopadzie. Od tego czasu wykonawca będzie miał 16 tygodni na montaż znaków. Termin może jeszcze ulec zmianie ze względu na niekorzystne warunki atmosferyczne - wyjaśnia Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy GZDiZ.
Do początku grudnia ma być z kolei gotowa dokumentacja techniczna przebudowy sieci trakcyjnej. Sam przetarg i wyłonienie wykonawcy zaplanowano na pierwszy kwartał przyszłego roku. Przy realizacji takiego harmonogramu same prace zostałyby przeprowadzone więc wiosną 2020 r.

Wideo archiwalne

Opinie (120) ponad 10 zablokowanych

  • Dobrze, ze w końcu, ale ...

    - kilka cm zrobi robotę? Hmm..
    - znak na skrzyżowaniu z Trubadurów? Nie za późno? Rozumiem, że kierowca miałby jakoś zawracać w Trubadurów lub na parkingu. A jak pojedzie dalej szukać lepszego zjazdu? W Konarskiego jest chyba zakaz. W Piramowicza się chyba nie zmieści.

    • 0 0

  • Montaż bramownicy jest możliwy.

    Prawo zabrania montażu bramownic które mogą uszkodzić pojazd .
    Z wykorzystaniem obecnej infrastruktury { słupy } można zamontować wyizolowany czujnik na zasadzie ,, krańcówki ".W połączeniu z prostym układem blokującym załączałby on kamerę oraz sygnalizację wizualną i dżwiękową. Byłby on zainstalowany pomiędzy przewodami jezdnymi { nie w skrajni torowiska } poniżej sieci . Pantografy by go nie uruchomiały.
    Najwięcej awari jest od strony opery . Samochody które pomimo zakazu dojechały do wiaduktu próbują skręcić w lewo w stronę ul. Piramowicza ale to już za późno .
    Co do kwoty przeznaczonej na tę część inwestycji - mam swoje zdanie .

    • 2 0

  • Obniżyć przejazd ... (2)

    Obniżyć przejazd o pół metra... Zrobić podkop pod Moslem I po problemie . Czy Nike Cozy nie wpadł na taki pomysł ?

    • 2 1

    • (1)

      Wtedy byłoby jezioro za każdym razem jakby deszcz padał

      • 1 0

      • Pod wiaduktem Pomorska raczej nie ma jeziora ale...

        Taki podkop jest jeszcze bardziej kosztowny a jednocześnie musi być dość długi. Tramwaje mogą się ,, łamać '' na krótkich łukach.

        • 2 0

  • trzeba zainstalować bunker z działkiem 88 mm i po kłopocie.

    • 0 0

  • Ok czyli kierowca zostanie poinformowany że pojazd jest za wysoki. Ale on już to wie. Ostrzeżenie powinno brzmieć "urwiemy ci jajca"

    • 4 0

  • Może trzeba zmienić nastawienie. Należy pomóc mniej kumatym kierowcom w podjęciu jedynie słusznej decyzji.

    Tak by zrobili w Lipsku, pani Frau.

    • 0 0

  • Ona

    Nie wiem jakie zmiany.Przecież oznakowanie jest oczywiste.karać dosadniej.

    • 1 0

  • Tylko ciężka bramownica! Będzie za 10% ceny!

    Co za tanio? Nie da się z tego niczego skręcić? Jak prawo zabrania to zmieńcie prawo - dla deweloperów zawsze władze miasta potrafią prawo obejść, nagiąć albo zmienić.

    • 0 0

  • Tylko czarcia zapadka ! Z obu stron. Wjeżdża, to klapka buch na dół i do piekła.

    • 1 0

  • Szkoda ze nie 100 milionow a co przeciez to pieniadze publiczne czyli niczyje.

    A wystarczylo by postawic na lewoskrecie przy operze bramownice za 5 tys zl i problem rozwiazany

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane