Fakty i opinie

Zmiany rozkładów gdyńskiej komunikacji

Od września mieszkańcy Gdyni muszą się liczyć ze zmianami tras i częstotliwości kursowania komunikacji publicznej w Gdyni.
Od września mieszkańcy Gdyni muszą się liczyć ze zmianami tras i częstotliwości kursowania komunikacji publicznej w Gdyni. mat. gdynia.pl

Od września zacznie funkcjonować linia trolejbusowa nr 32, która pojedzie na północ Gdyni. A że komunikacja miejska to zawsze system naczyń połączonych, to gdynian czekają też zmiany na trasach innych linii autobusowych i trolejbusowych.



Wiesz, jak dojechać komunikacją do dzielnic w swoim mieście?

tak, nawet bez sprawdzania rozkładu 36%
tak, ale co do niektórych miejsc musiał(a)bym się upewnić 34%
znam tylko kilka tras 19%
nie, kompletnie się w tym nie orientuję 11%
zakończona Łącznie głosów: 790
Zmiany wejdą w życie od 1 września, w związku z wprowadzeniem nowej trasy trolejbusowej na Pogórze. Nowoczesne pojazdy na linii 32 pojadą do północnych dzielnic Gdyni, mimo że nie ma tam trakcji trolejbusowej. Wszystko dzięki wydajnym i pojemnym akumulatorom.

Czytaj więcej: Trolejbus bez szelek pojechał na północ Gdyni

Nowa linia implikuje zmiany na trasach innych pojazdów komunikacji miejskiej, zwłaszcza powiązanych z dojazdem na północ.

Co się zmieni?


  1. Wybrane kursy autobusów 105, 146, 165, 173, 194 i 198 zostają przyspieszone lub opóźnione do pięciu minut, w celu zapewnienia lepszej koordynacji odjazdów.
  2. Nową trasą pojedzie linia 165 - zamiast ulicami płk. Dąbka i Wiejską autobusy pojadą ul. Derdowskiego. Linia zostaje wycofana z obsługi Chyloni i Pogórza Dolnego.
  3. Na linii 173 uruchamia się dodatkowe kursy - w popołudniowym szczycie przewozowym odjazdy z Gdyni do Kazimierza odbywać się będą co ok. 30 minut. W rytmie 30-minutowym realizowane będą też kursy na linii 146, dzięki czemu w godzinach od 13 do 17 pomiędzy placem Kaszubskim w Gdyni a Kosakowem zostanie zapewniona częstotliwość kursów co 15 minut.
  4. Autobusy linii 194 w soboty, w godz. 8:30-15:00, kursować będą z 15-minutową częstotliwością.
  5. Wieczorna para kursów na linii 198 zostaje zastąpiona kursami linii 710.
  6. Na linii R zwiększona zostanie częstotliwość kursowania autobusów z Rumi w godzinach od 6:45 do 7:15.
  7. Na liniach 103 i 163 wprowadza się nowe czasy przejazdów, lepiej odzwierciedlające warunki ruchu drogowego.
  8. Nowa trasa linii 134 - w czasie porannego szczytu przewozowego autobusy nie będą kursować przez Płytę Redłowską i al. Piłsudskiego, a wprowadzone zostają zajazdy na przystanek Elektrociepłownia - Kontenerowa. Ma to na celu zastąpienie kursującej obecnie w tym miejscu linii 170. W szczycie popołudniowym przystanek ten obsłuży linia 105.
  9. Do Terminala Promowego w godzinach 15-16 zajeżdżać będą autobusy 103.
  10. Zmiany na liniach W i 141 dotyczą pojedynczych kursów dojazdowych i zjazdowych.
  11. Wprowadzone zostają także nowe rozkłady jazdy linii 700, 740, 759 i 770.

Opinie (120) 4 zablokowane

  • Super zmiana! (5)

    Więcej elektryków za autobusy. Bardzo się cieszę.

    • 20 32

    • Super zmiana!

      Bardzo się cieszę z zamiany autobusów na ekologiczne trolejbusy. A rozkład też dobry.

      • 9 9

    • (1)

      Odkrywka w Belchatowie lubi to

      • 6 6

      • genialny argument

        wiesz, że dizel do autobusów też na drzewach nie rośnie?

        • 5 1

    • super, mniej diesli kopcących w mieście (1)

      • 4 3

      • Autobusy są równie ekologiczne jak nie bardziej. Zanim wsiądziesz do nowego autobusu przeczytaj reklamę umieszczoną na nowych pojazdach!!!

        • 3 3

  • (22)

    Trajtki to przeżytek! Poruszają się tak jak autobusy, tylko wolniej i są drogie w eksploatacji (infrastruktura). Autobusy dzisiaj napędzane są równie "ekologicznie" co trajtki!

    • 23 63

    • (7)

      Do tego mniej miejsc. Tylko Gdynia i Tychy jeszcze promują trolejbusy. W Gdyni są potrzebne jak lotnisko.

      • 7 15

      • pozdrów sąsiadów w tym swoim ciemnogrodzie (6)

        ty znasz tylko Tychy i Gdynię

        wykształceni ludzie do tej listy dodadzą jeszcze takie "mieścinki" jak Lyon, Genewa, Neapol, Sao Paulo czy San Francisco...

        Przewyższenia w Gdyni sięgają 200m, w takim terenie trajtki służą znakomicie, ale żeby to zrozumieć też by trzeba mieć coś więcej niż przeciąg między uszami.

        • 17 4

        • (3)

          Napisał o miastach tylko w polsce . Tu trza dodać jeszcze lublin , i że trajtki zachaczają jeszcze o sopot.

          • 8 3

          • (1)

            Do tych co minusują i niezgadzają się z opinią niech sobie sprawdzą na necie informaacje . Od 1945 do 1995 roku jeszcze 10 inych miast miało trajtki , i wróżnych latach polikwidowali . W tych 3 miastach co się ostały też mieli zlikwidować.

            • 3 0

            • ech, z tym nikt nie dyskutuje

              minusy zbierasz bo wspierasz ignoranta który poza tychami i gdynią niczego nie zna ani nie widział

              • 2 1

          • Zahacz o słownik

            • 1 0

        • (1)

          Nie wiedziałem, że wymienione miasta leżą na terenie Polski !

          • 0 5

          • Oho, zaczyna się "przesuwianie bramki"

            czyli metoda "dyskusji" ludzi, którym się skończyły argumenty...

            Skąd ci do głowy przychodzi, że trolejbusy są wyłącznie w Polsce? Wymieniając tylko Gdynię i Tychy próbowaliście udawać, że to przestarzała i wycofywana technologia, co jest zwyczajnym łgarstwem.

            • 6 0

    • (9)

      Niech zwolennicy trolejbusów przytoczą chodź jeden przykład sensowności tego typu środka komunikacji. Chętnie podyskutuję o różnicy autobus - trajtek . Np. czy są przez to mniejsze korki, czy są szybsze, czy przewożą więcej pasażerów, czy są bardziej ekologiczne od nowych autobusów. Moim zdaniem nie.

      • 11 11

      • (1)

        Pozostaje chyba tradycja. Ale to mi przypomina film Barei.

        • 4 4

        • Tradycja to takie imie dla dziewczynki...

          • 4 0

      • posiedź 10 minut przy rurze wydechowej diesla (1)

        i potem możemy podyskutować

        • 10 5

        • Diesel to przeszłość tak samo jak trolejbusy

          • 3 6

      • Proszę bardzo: hałas.

        • 4 3

      • Mieszkam przy pętli. Jak myślisz, co mniej dymi i hałasuje pod moim oknem: autobus czy trolejbus? Zgaduj, geniuszu!

        • 8 3

      • podam ci nie jeden, ale dwa argumenty

        1. po co wozić ze sobą duży akumulator na cały dzień pracy, a dodatkowo na czas ładowania mieć pojazd wyłączony z użycia skoro można prąd brać na bieżąco z trakcji. W Skandynawii są nawet odcinki autostrad z trakcją i tiry z pantografami czyli innymi słowy towarowe trajtki.

        2. Gdynia ma już istniejącą infrastrukturę, jak byś nie zaklinał rzeczywistości to nijak się nie opłaci jej a) niszczyć żeby tylko zaraz b) zastępować czymś innym

        Ekonomia, misiaczku, ekonomia...

        • 13 2

      • Wystarczy ze ustawimy nowy autobus i obok trolejbus na wielkopolskiej. Czas podjazdu trolejbusu będzie dwarazy szybszy

        • 6 3

      • Nigdzie nie chodź, jeździj

        • 0 0

    • Masz racje ale.... Unia doplaca za eko miasto i tyle w temacie.

      • 2 4

    • ech, zlot "speców" od 7 boleści

      Infrastruktura już tu jest, wręcz tracisz kasę jej nie wykorzystując. To raczej pomysł budowania X ładowarek na każdej pętli autobusowej byłby mega niegospodarny...

      A w jaki sposób trajtek się porusza wolniej od autobusu to nigdy nie zgadnę, przyspieszenie mają znacznie lepsze a prędkość średnia jest dyktowana całością ruchu miejskiego przecież...

      • 9 2

    • Naprawdę wolałabyś stać pół godziny w korku za "ekologicznym" autobusem niż za trolejbusem? Co jest ekologicznego w rurze ziejącej trucizną w środku pełnego ludzi miasta?

      • 7 2

    • Założę się, że każdy trolejbus Solaris szybciej osiąga 50 km/h niż najlepszy autobus. Tylko ktoś, kto nie jeździł tymi trolejbusami może wysunąć argument, że są one wolniejsze od autobusów.

      • 10 2

  • Ekologia trajtków ? (7)

    Ekologia trolejbusów, w Gdyni ok, ale w elektrowni węglowej już gorzej

    • 25 17

    • elektrownia ma komin wysoki na 300m (3)

      wyposażony w najnowsze filtry. A stare autobusy to kłęby spalin w mieście.

      • 11 3

      • (2)

        300 m.? To pojechałeś po bandzie.

        • 4 7

        • polecam się douczyć (1)

          Bełchatów ma dwa kominy po 300 m każdy, wyższe są tylko w Jaworznie (306m)

          • 8 1

          • cała ta "rozmowa" jest taka

            ty im fakty, oni ci "ale mnie się widzi inaczej" albo jakieś klechdy posłyszane od szwagra...

            • 7 0

    • Prąd - nawet w zacofanej Polsce - produkuje się także z wiatru, słońca i wody. Rozejrzyj się, robią to nawet Twoi sąsiedzi. A jedna elektrownia węglowa na 100% mniej truje niż setki kilku- i kilkunastoletnich silników spalinowych. I nie zieje tymi spalinami wprost do centrum miasta, prosto w nasze płuca.

      • 8 1

    • to jest problem krajowy, nie lokalny

      Trajtkom wsio ryba czy jadą na prądzie z węgla, z wiatru czy z atomu. Rządzący wyjmą głowy z otworów i naprawią naszą energetykę to trajtki będą gotowe.

      Możesz to samo powiedzieć o pojazdach spalinowych?

      • 2 0

    • Czyli spaliny lepsze?

      • 2 1

  • a kiedy normalny rozkład jazdy dla pojazdów poruszajacych się ul Morską? (1)

    ...ostatnie lata nikt planujący rozkład jazdy nie zauważa że wzdłuż ul. Morskiej ruch pojazdów ZKM odbywa się najczęściej "stadami" rozumiem że dalej one się rozjeżdżają w ul Warszawską w Władysława IV-go i dalej już nikomu to nie przeszkadza, ale dlaczego nie można ich na odcinku Morskiej - bardziej 'rozstawić" - przecież na tym odcinku jest najtłumniej zwłaszcza w ciągu roku szkolnego

    • 34 7

    • Na Morskiej to pół biedy...

      ...gorzej jak stadem jedzie 2/3 trasy np.182 razem ze 152 od przystanku Bosmanska/Zielona aż do centrum.

      • 1 0

  • na Polifarb tylko nich nie jeżdżą! (7)

    bo zniszczą te nowe autobusy! Tam nie ma drug, kanalizacji ani oświetlenia, chociaż Szczurek obiecał.

    • 19 9

    • (2)

      Znajdź "drugę" do szkoły - może cię oświetli

      • 9 2

      • następny sfrustrowany polonista (1)

        nie może się doczekać 1 września

        • 1 4

        • lepszy sfrustrowany polonista, niż analfabeta.

          • 0 0

    • (2)

      To tam ktoś mieszka? Oprócz zajezdni zkm i firm tam nic nie ma

      • 1 4

      • Obok na Kaczych Bukach za zajezdnią w strone Gdańska i w strone chwaszczyna sporo osób mieszka

        • 3 0

      • Bredzisz ....a nowe osiedle z mieszkania plus to gdzie się znajduje?

        • 3 0

    • DRUG ???

      • 0 0

  • (2)

    Kolejna paranoja. Urzad Miasta zamkniety, przychodnie zamkniete a wszystko inne otwarte. W autobusach ZKM Gdynia od wtorku dzieci beda przestrzegac dystansu jadąc do szkół ściśnięte jak szproty w puszce :D

    • 43 3

    • Nagrana chwilę to mają problem z założeniem (1)

      Maseczki w komunikacji więc ścisk im nieprzeszkada

      • 0 1

      • rozwiń mysl, bo tak napisałeś, że nie wiadomo o co chodzi...

        • 0 0

  • Trolejbus, a elektrociepłownia (1)

    Przestańcie narzekać, że trolejbus jest nieekologiczny bo prąd potrzebny do jego pracy produkuje elektrownia czyli się zmienia miejsce wytworzenia odpadu w postacie spalin. Otóż, elektrownie przynajmniej te trójmiejskie nawet w najsroższe zimy pracują maksymalnie na 60% z uwagi na brak dużych przemysłowych odbiorców takich jak kiedyś (stocznie i inne duże post komunistyczne molochy itd.). Ja osobiście wolę aby elektrownia produkowała prąd do trolejbusa bo będzie i tak to bardziej ekologiczne niż jazda za autobusem spalinowym w korku. Oczywiście pozostaje kwestia utylizacji baterii, ale przecież i tak każdy autobus musi posiadać akumulator i nie jest to tylko problem trolejbusów...

    • 25 7

    • W Teojmiescie nie ma typowych elektrowni

      • 2 0

  • Północ Gdyni (5)

    Tylko i wyłącznie kolej uratuje żeby tych korków nie było.
    Zkm za linię 32 zabrał dużo kursów 146 R 194 170 i inne a te kursy są bardzo oblegane. Dlaczego trolejbus lini 32 nie będzie dojeżdżał do pogórza górnego?

    • 53 8

    • Mieszkanka północnej Gdyni

      Dlatego ponieważ istnieje jeszcze dzielnica taka jak pogórze dolne a tam też mieszkają ludzie,

      • 0 1

    • (3)

      @Pan Piotruś a kto ci zabrał kursy na 146 i R. tylko na lini 194 w sobote zabrali 2 kurcy na godzine a linie 170 zlikwidowali a na lini 173 dołożyli kursy, wiec coś mataczysz tutaj

      • 0 0

      • jest mniej kursów R. czego nie rozumiesz? (2)

        • 0 0

        • Na lini R pozostaje nastałe rozkład wakacyjny . B o tu jest 80 kursów zamiast 84 kursów czego ty nie rozumiesz . I to raptem 4 kursy mniej czyli to niejest jakieś znaczące ubycie w rozkładzie .

          • 0 0

        • Raptem o 4 kursy , rozkład wakacyjny na cały rok sie ostał

          • 0 0

  • (2)

    Przez terminal linia 103...hmm, tylko jak ma ten autobus dojechać jak tam kupa tirów stoi...od Elektrociepłowni do Terminala dramat. Najczęściej we wtorki ten bałagan.

    • 19 1

    • Pojedzie objazdem przez Logistyczną.

      Od Obłuże centrum do Energetyków rowerem będzie szybciej.

      • 2 0

    • sugestywna opinia

      ....tak to jest w porcie....cut-off'y, feeder'y i asap asap tylko...
      z tego co pamiętam z intermodalu, to chyba wlaśnie wtorki i piątki takimi dniami w Gdyni dla kontenerów są...a że Pan zapewne w weekendy mniej tą trasą jeździ, to tylko wtorki Pan kojarzy....ale mogę się mylić

      • 0 0

  • Ciche cięcia kursów

    Niby coś nowego a jednak nie do końca bo na innych liniach rzadziej będą jeździły autobusy i trolejbusy

    • 39 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.