- 1 Nie wiedzą, kto leży w tych grobach (78 opinii)
- 2 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (507 opinii)
- 3 Był senator skazany na więzienie (283 opinie)
- 4 Mała uliczka, duży problem (231 opinii)
- 5 Zbiórka na leczenie psów z pseudohodowli (135 opinii)
- 6 Nowe podziemne zbiorniki w Akwarium (139 opinii)
Zmiany w liniach autobusowych w Gdańsku. Najdłuższa linia dzienna nie dotrze na Orunię
Od najbliższej soboty (17.10.2020) ZTM Gdańsk dokonuje zmian w rozkładach autobusów. Dotkną one pasażerów linii: 169, 179, 189, 210, 269 oraz nocnej N3. Największa modyfikacja dotyczy linii 210, która w całości zostanie wycofana z Oruni, a autobusy dojadą jedynie do Dworca Głównego. Lokalna rada dzielnicy nie kryje słów krytyki wobec działań urzędników.
I to właśnie długość trasy jest z jedną z przyczyn, dla których podjęto decyzję o skróceniu wszystkich kursów do/z Dworca Głównego. Autobusy pojadą teraz ulicami Powstańców Warszawskich, Nowe Ogrody, a następnie przez Hucisko do Podwala Grodzkiego przy dworcu.
Jednocześnie większość kursów skróconych obecnie do Portu Lotniczego zostanie wydłużona do Osowej (w zamian za skrócenie linii 169 do Owczarni - przystanek końcowy; początkowym przystankiem ze względów technicznych będzie Wodnika).
Miasto: krótsze linie są mniej narażone na opóźnienia i korki
- Zmiany na linii 210 wprowadzamy z wielu powodów. Po pierwsze, aby wykorzystać tabor na krótszych trasach, o czym mówimy od lat. W zamian linia 189 [Maćkowy - Wały Piastowskie przez Orunię - dop. red.] będzie jeździć w szczycie nie co 15 minut, a co 10 minut, a w weekendy skierowane na nią zostaną pojazdy przegubowe. Po drugie, aby obsłużyć większą liczbę dzielnic niż tylko Orunia. Po trzecie, aby nie dublować oferty z koleją, którą mieszkańcy mogą się poruszać bez dodatkowych opłat w ramach wprowadzonego pół roku temu wspólnego biletu - przekonuje Piotr Borawski, zastępca prezydenta Gdańska ds. przedsiębiorczości i ochrony klimatu.
Jak informuje zastępca prezydenta, jest to element wdrażania polityki transportowej opartej o tramwaj i kolej, które funkcjonują niezależnie od ruchu samochodowego.
- Długie i niewydolne linie autobusowe, stojące w korkach, będą skracane na rzecz częstszego kursowania autobusów, łączących dzielnice z węzłami przesiadkowymi - zapowiada Borawski.
Aktualne rozkłady jazdy komunikacji miejskiej w Trójmieście
Rada dzielnicy: nikt z nami nie konsultował zmian
Zmianę i sposobu jej wprowadzania krytykuje Rada Dzielnicy Orunia-Św. Wojciech-Lipce.
- Bardzo nas zaskoczyła ta decyzja. Jesteśmy nią rozczarowani, ponieważ zgodnie ze statutami rad dzielnic mamy zagwarantowane konsultacje zmian w komunikacji miejskiej - mówi Agnieszka Bartków, przewodnicząca Zarządu Dzielnicy Orunia-Św. Wojciech-Lipce. - Po raz kolejny odbiera się nam ważne połączenie. W przeszłości z Oruni zniknął tramwaj, a obecnie do likwidacji przeznaczono linię 210 (dawniej B), co jest społecznie nieakceptowane w dobie trwającej rewitalizacji Oruni.
Rada dzielnicy planuje ponadto na najbliższej sesji przyjąć stosowną uchwałę i oświadczenie dot. likwidacji linii 210 na oruńskim odcinku.
Czytaj też:
Rewitalizacja: Rynek Oruński w nowej odsłonie z elementami historii
ZTM: wystosowaliśmy pismo, niezbędne oszczędności
Zarząd Transportu Miejskiego odpiera te zarzuty i twierdzi, że już na przełomie 2018 i 2019 r. występował z pismem dot. zmian na linii 210 (zdaniem rady dzielnicy pisma urzędowego nie można utożsamiać z konsultacjami, a w odpowiedzi od ZTM była mowa o nieskracaniu tej linii), zaś analizy potoków pasażerskich wykazują uzasadnienie dla proponowanej modyfikacji trasy linii 210.
- Z analizy potoków pasażerskich wynika, że większość pasażerów linii 210 z Oruni dojeżdża jedynie do centrum. Pasażerowie na tym odcinku skorzystać mogą również z autobusów linii 189, na której zwiększamy właśnie częstotliwość. Coraz większe potoki pasażerskie występują natomiast w rejonie Maćkowy, gdzie powstają nowe osiedla. Większa częstotliwość kursów linii 189 w godzinach szczytu poprawi też przesiadki na linię 175 (i odwrotnie) w Maćkowych. Nowa oferta na linii 189 dotyczy więc większego obszaru niż tylko do Gościnnej - argumentuje Zygmunt Gołąb, rzecznik ZTM Gdańsk.
Ponadto ZTM tłumaczy decyzję dot. linii 210 sytuacją ekonomiczną związaną z epidemią koronawirusa - m.in. mniejszej liczby biletów, obowiązku zapewnienia większej liczby pojazdów do przewiezienia pasażerów.
- Tam, gdzie istnieje możliwość, zmiany bez szkody dla pasażerów (inne linie funkcjonujące po tej samej trasie - w przypadku linii 210 jej rolę dowozową do Śródmieścia przejmie linia 189) dokonujemy niezbędnych w obecnej sytuacji zmian - dodaje rzecznik ZTM.
Czytaj też:
Artykuł z lipca: 22 mln straty na biletach w Gdańsku
Niewielkie zmiany na wybranych liniach autobusowych
Oprócz linii 210, 189 oraz 169, od soboty, 17.10.2020 r., wprowadzone zostają zmiany na liniach:
- 179 - nowe rozkłady jazdy, dopasowane do pociągów na stacji Osowa PKP oraz dodatkowe kursy w porannym szczycie komunikacyjnym,
- 269 - dodatkowe kursy w porannym szczycie komunikacyjnym oraz dłuższe kursowanie autobusów w dni wolne od nauki szkolnej,
- N3 - z powodu niskiej frekwencji nie będzie wykonywany kurs o 23:07 z Portu Lotniczego do Wrzeszcza, w zamian pasażerowie mogą skorzystać z linii 210 odjeżdżającej o godz. 23:11 w dni powszednie i 23:06 w niedzielę i święta, a następnie przesiąść się na Rondzie de La Salle do autobusu linii 136 do Galerii Bałtyckiej (odjazd z przystanku Potokowa o godz. 23:26 we wszystkie dni tygodnia).
Zmiany nazw trzech przystanków autobusowych
W najbliższych dniach w rozkładach stopniowo wdrażane będą także nowe nazwy przystanków:
- Brama Oruńska zamiast obecnej nazwy Elmet [1202], 02 [1203],
- Stare Szkoty zamiast obecnej nazwy Zremb 01 [1204], 02 [1205],
- Wyczółkowskiego zamiast obecnej nazwy Cygańska Góra 01 [1332] i 02 [1333].
Dezorientacja pasażerów po skróceniu kursów autobusów linii nr 210 (16 opinii)
Miejsca
Opinie (302) ponad 10 zablokowanych
-
2020-10-16 07:17
Czy ktokolwiek (3)
Z zarządu ZTM lub władz Gdańska podróżował ostatnio komunikacją ???? Wątpliwe .. Czy to autobus czy tramwaj obecnie wszystko jest tak zapchane , ścisk na maksa . Czemu służą te zakazy zajmowania miejsc ???? Paranoja na całego , szarzy ludzie to tylko masa wyborcza jak widać
- 45 9
-
2020-10-16 07:25
A te zakazy wydały władze miasta czy morze jednak rząd?
- 4 3
-
2020-10-16 09:26
Tak to zdecydowanie zachęca do codziennego korzystania z komunikacji miejskiej zamiast samochodu.
- 3 0
-
2020-10-16 12:42
Zakazali
Bo mogą. Oni mają limuzyny i karetki do przewozów. Rasa panów... TFU
- 4 0
-
2020-10-16 07:18
kierowcy i tak bedą dalej paraliżować komunikacje publiczną (3)
wszedzie buspasy powiny byc
- 18 7
-
2020-10-16 08:19
Najgłupszy komentarz jaki ostatnio czytałam
- 7 3
-
2020-10-16 08:57
auto to obecnie najbezpieczniejszy środek transportu a komunikację powinno się zlikwidować bo jest to wylęgarnia chorób typu covid grypa i inne
- 2 2
-
2020-10-16 09:44
zwłaszcza na drogach z zeszłego stulecia
np aleja Małomiejska,
- 5 0
-
2020-10-16 07:23
Paranoja (3)
Kto może przesiądzie się do auta. Korki murowane. Rowerzysci też do auta bo idzie zima. Jak oni chca respektować te obostrzenia w komunikacji. Pytam się jak? Nie sztuka jest rzucić hasło połowa miejsc wolnych w autobusach. Sztuka jest wymyślic jak to zrobić
- 32 5
-
2020-10-16 09:27
Dzięki temu że jesteś stłoczony i miziasz poręcze szybciej się zarazisz niż siedząc.
- 4 0
-
2020-10-16 10:02
Kto powiedzial ze tego trzeba przestrzegać, nieraz widze ludzi siedzacych obok siebie, zreszta sam tez czasem na takim miejscu klapne.
- 2 0
-
2020-10-16 11:50
Pretensje kieruj do Warszawy - to nasz rząd wprowadza obostrzenia w komunikacji publicznej, zrzucając resztę na samorządy.
- 1 3
-
2020-10-16 07:24
Usunięcie nazw cyganska góra (3)
Ma podtekst rasistowski?
To nie do pomyślenia w mieście aktywnych postępowych działaczy- 27 8
-
2020-10-16 07:27
Nie szukaj problemów gdzie ich nie ma. Przystanek o tej nazwie będzie gdzie indziej. I tyle.
- 6 3
-
2020-10-16 07:29
Poszukaj sobie na trójmieście artykuł
Niedawno wyjaśnili, skąd ta nazwa się wzięła :)
- 5 2
-
2020-10-16 11:57
Nie zmienia to faktu
Ze powinno to być skonsultowane z mniejszością romska.
Czy tylko mniejszości seksualne sa ważne?- 1 1
-
2020-10-16 07:25
(9)
210 potrafił być spóźniony na morenie nawet 30 minut (jadąc na Osowe) więc mam nadzieję że teraz się coś poprawi
- 27 13
-
2020-10-16 07:49
(3)
Też uważam że decyzja jest dobra. Linie typu R z Gdyni lub 210 jeżdżące na Orunię powinny zniknąć
- 4 6
-
2020-10-16 08:05
Proponuję, aby 210 jeździł z lotniska do Osowej! (1)
- 5 4
-
2020-10-16 10:03
Byl 169 i ponoć zero zainteresowania.
- 6 0
-
2020-10-16 08:59
Piotrusiu zajmij się kolejnymi płatnymi strefami parkowania bo mieszkańcy mają za dużo kasy
- 3 0
-
2020-10-16 09:28
(2)
W ogóle po co ten autobus jeździ na Osowę? Kiedyś jeździł od dworca do lotniska i było ok.
- 3 3
-
2020-10-16 09:59
Ano dlatego (1)
Że Osowa nie ma innej alternatywy do 210. Temu.
- 2 2
-
2020-10-16 10:20
PKM?
- 2 1
-
2020-10-16 10:20
skoro miasto tłumaczy likwidację się istnieniem kolei na Oruni (1)
To równie uzasadniona jest kasacja odcinka Port Lotniczy - Osowa.
Aaa. Tam paru prominentów mieszka...- 2 2
-
2020-10-16 14:52
Ciekawe że miasto jednak potrafi tak układać linie by się dublowały i jakoś nikomu to nie przeszkadza. Przykład to autobus 111 który 3/4 trasy pokonuje tak samo jak tramwaj
- 2 0
-
2020-10-16 07:29
283 (2)
A co z 283, który wiezie studentów i staruszków do akademii medycznej? Jest tak rzadko, że jego obłożenie to 100%. powinni puścić więcej kursów, gdyż obecnie stanowi zagrożenie...
- 33 3
-
2020-10-16 12:37
praktycznie pusty jeździ
- 1 0
-
2020-10-16 12:49
do tego nie kursuje w soboty i święta, obcięto te kursy cichcem i nie przywróconeo.
- 4 0
-
2020-10-16 07:50
(1)
wiecej przesiadek dla mieszkancow i turystow, wiecej kasowania biletow jednoprzejazdowych... zysk musi byc...a ludzie jak "sardynki" w PKM spoznieni dojada.. PKM i tak malo i opozniona jezdzi to cud ze jezdzi jeszcze..
- 20 3
-
2020-10-16 10:22
wiecej kasowania biletow jednoprzejazdowych
w dobie biletów godzinnych droższych ledwo o 60gr motywacja ZTM jest jednak raczej inna...
- 3 1
-
2020-10-16 07:56
(1)
Na jasien już co 30 min jeździ komunikacja miejska mówiąc krótko gdansk to patologia komunikacyjna
- 27 6
-
2020-10-16 10:16
Ale to dobrze czy źle ?
- 3 0
-
2020-10-16 08:02
Taa jak się przesiądziesz 3 razy w deazczu to będzie super. (1)
Krótka linia 262 i 162 zawsze opóźniona.
Brawo Marysia. Obyś zawsze musiała się przesiadać z całą rodziną.- 28 5
-
2020-10-16 09:12
i przejdziesz jeszcze kilkaset metrów na drugi przystanek
- 2 0
-
2020-10-16 08:05
129 zlikwidowali bez słowa wyjaśnienia (5)
- 25 6
-
2020-10-16 08:29
Zamiast 129 dodali kursy na 127 (4)
Był o tym artykuł że ilość kursów zostaje taka sama więc dlaczego krytykujesz?
- 2 4
-
2020-10-16 10:23
Wypadałoby uczciwie społeczeństwo o tym powiadomić (1)
Obecne praktyki za bardzo zajeżdżają bolszewizmem.
- 3 2
-
2020-10-16 10:43
Co znaczy powiadomić?
Mają pukać do każdego drzwi, dostarczyć pismo czy jak.
Zrobili artykuł na Trojmieście, wywiesili na przystankach o planowanych zmianach, co ty jeszcze chcesz.- 1 2
-
2020-10-16 10:54
A nie została. 129 uzupełniała ofertę z Wrzeszcza linii 162 i 262. A dodane 127 to szczątkowe kursy i o innych godzinach. O tej porze, o której mogłeś jechać z Wrzeszcza 129, 127 z niego nie kursuje. I 127 ma trochę inną trasę, niż miała 129. A na marginesie- gdzie jest 188?
- 2 2
-
2020-10-16 13:01
129 jak 227
Przywrócić 129, ale puścić z Jasienua trasa do Wrzeszcza jak autobus 227. Rozładują się korki chcociaz odrobinę
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.