• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zmiany w oznakowaniu na obwodnicy. Kierowcy pojadą szybciej

Maciej Naskręt
13 października 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Szansa na odcinkowy pomiar prędkości na obwodnicy
Węzeł Matarnia - obecnie wymalowana ciągła linia uniemożliwia zmianę pasa. Ma to się zmienić. Węzeł Matarnia - obecnie wymalowana ciągła linia uniemożliwia zmianę pasa. Ma to się zmienić.

Kierowcy powinni się spodziewać korekty oznakowania poziomego na obwodnicy. Będzie można zjeżdżać z prawego na lewy pas przy zjazdach na ekspresówkę w rejonie Matarni i Straszyna. To ma poprawić płynność i bezpieczeństwo ruchu.



Jak oceniasz zmianę na obwodnicy?

Kilka lat temu drogowcy z gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad wprowadzili linie ciągłe na zjazdach do ekspresówki. Oznakowanie pojawiło się na węźle Gdańsk Południe zobacz na mapie Gdańska i węźle Matarnia zobacz na mapie Gdańska - na nitce do Gdyni. Czas pokazał, że pomysł wymaga zmian. Dlaczego?

Na obwodnicy, gdzie panuje ogromny ruch i padają kolejne rekordy natężenia, przy obecnym oznakowaniu różnica prędkości między samochodami (jadącymi lewym i prawym pasem) jest zbyt duża. To potęguje sytuacje niebezpieczne.

Stąd też jeszcze jesienią wprowadzona zostanie zmiana oznakowania. Przy obecnej linii ciągłej rozdzielającej pasy - po jej prawej stronie - pojawi się linia przerywana.

- W efekcie powstanie linia jednostronnie przekraczalna. To oznacza, że będzie można zjechać z prawego pasa na lewy, ale odwrotnie będzie to niemożliwe - mówi Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA.
Czytaj też: Czy zakazać wyprzedzania z prawej strony?

Planowana zmiana na węźle Matarnia i Gdańsk Południe. Planowana zmiana na węźle Matarnia i Gdańsk Południe.
Zdaniem drogowców powinno to odkorkować nieco prawy pas i wpłynąć na płynność ruchu i bezpieczeństwo przejazdu na jezdni głównej. Ponadto ułatwić ma włączenie się do ruchu pojazdów z łącznicy.

Jeśli rozwiązanie się sprawdzi, pojawi się w kolejnych miejscach drogi ekspresowej.

Obecnie linie jednostronnie przekraczalne powszechnie stosowane są na drogach o przekroju jednej jezdni - po pasie ruchu w każdą stronę. W miastach tego rodzaju linie napotkamy na skrzyżowaniach z wyspą centralną. Umożliwiają one zjazd autem do zewnętrznej części skrzyżowania, a zakazują jazdę do wewnątrz.

Miejsca

Opinie (192) 3 zablokowane

  • Co za bełkot!

    • 0 0

  • Jestem za!

    • 0 0

  • jeżdżę obwodnica kilka razy dziennie i uważam to za baaardzo zly pomysl.przy Matarni będzie wypadek za wypadkiem :(

    • 1 1

  • I to sie nazywa dobra zmiana. (13)

    Dziekujemy

    • 144 40

    • To jest drobna zmiana (7)

      • 16 8

      • Ta drobna zmiana wczesniej zakorkowala to miejsce (6)

        Wiec mam nadzieje, ze to jednak bedzie duza zmiana

        • 18 4

        • Juz to widzę

          włącza sie do ruchu facet jadący 80km/h i szybko na skrajny lewy ledwo ciągnie 90km/h gdzie śr.pręd.120km/h i juz korek i spowolnienie bo poco rozpędzać się do 120 poczekaja za mna bo ja szeryf drug bo gazu za duzo spali siły nie ma albo stare TDi hłe hłe

          • 1 0

        • (4)

          bzdury

          • 6 8

          • za PO nawet tego nie mogli zrobic

            Brawo PiS

            • 1 2

          • Sam jestes bzdura (2)

            • 7 4

            • (1)

              pewnie, że bzdura... jakoś kiedyś była przerywana i w czym ona przeszkadzała ??

              • 0 1

              • Bzdura to byla ciagla

                Przerywana byla dobra.
                Jednostronnie przerywana bedzie najlepsza

                • 14 2

    • Pytanie jest czy nasi drogowcy jeżdżą gdzieś poza Polską (3)

      Najpierw eureka z ciągłą a teraz zdodaniem przerywanej.

      Przecież ciagła od strony szybkiego pasa z dodana przerywana z prawej, żeby można było zjechać na lewy i wpuścić wjeżdżające auta to jest elementarz na zachód od nas i to nie tylko ten najbliższy. wymyślamy rozwiązania znane i stosowane w innych krajach już dawno. Polecam street map z google view

      • 11 0

      • Nasi drogowcy musza wiele sie nauczyc

        Usytuowanie przejsc dla pieszych metr za autobusem czy przed ...tylko idiota mogl wymyslec.

        • 7 0

      • Racja

        Racja, takie oznakowanie widuje od lat np w Holandii. Poza tym strasznie długo zajęło im tego wymyślenie, przecież to jest oczywista oczywistość, sam wiele razy przekraczałem tę linię z prawego pasa na lewy.

        • 4 3

      • Kowale !!!

        Węzeł Kowale prosze

        • 3 0

    • nareszcie

      Bo mój passat już prawie całkowicie się zamulil przez tą wolną jazdę. Teraz jak depnę to chyba do przyszłości dojadę

      • 1 3

  • Zagrożenie robią co kierowcy którzy próbują się włączyć do ruchu... (21)

    z prędkością 70-90 od razu. Nie wykorzystują pasa rozbiegowego aby włączyć się do ruchu z prędkością innych kierowców czyli 100-120.

    • 239 14

    • prędkość na prawym oscyluje w granicach 60, a na prawym 80-100 (9)

      powiedz mi teraz, eugeniuszu, czy da się przyspieszyć momentalnie od 60 do 100? Problem generalnie nie leży w niewykorzystaniu pasa rozbiegowego, bo tam jakoś to idzie, tylko w blokowaniu zmieniających pas z prawego na lewy/środkowy. Kupi sobie taki g**iarz za pierwszą pensję w korpo wyklepanego merasia po jakimś Helmucie, odpali ksenony i myśli że Pana Boga za nogi złapał, a wszyscy na drodze powinni mu ustępować i jeszcze najlepiej bić pokłony. Bier widły Kaźmirz i do gnοju wracaj a nie poważnym ludziom z miasta głowę zawracasz.

      • 20 18

      • Pasy rozbiegowe mają po 500 metrów minimum (2)

        więc nie jest to momentalnie. Problem jest taki że większość kierowców zjeżdża z pasa rozbiegowego na samym jego początku, zanim się rozpędzi i wyrówna prędkość z prawym pasem (czyli ok. 80-90 km/h) i wpycha się przed zderzak jadąc 60 a nierzadko i 40km/h.

        A jak jedziesz za takim to praktycznie nie masz szans na włączanie się do ruchu na obwodnicy bo jadący obwodnicą hamują za takim i odstępy między nimi się zmniejszają więc nie ma jak włączyć się pomiędzy pojazdy..

        Na kursach prawa jazdy powinni uczyć że na drodze szybkiego ruchu nie zawsze wolno znaczy bezpiecznie!

        • 15 0

        • (1)

          Nic dodać nic ująć. Takie włączanie się do ruchu to na obwodnicy już patologia

          • 11 0

          • Patologią są tacy fachowcy jak ty co nie wiedzą co znaczy

            włączyć się do ruchu

            • 1 0

      • (3)

        Czy momentalnie, nie wiem. Ale ja nie jednokrotnie na pasie rozbiegowym mam większą prędkość, niż ci co jadą prawym pasem...

        • 26 2

        • (2)

          Bo koniecznie się musisz wpi****lić PRZED. ZA to ujma na honorze migranta ekonomicznego z klasy niższej pośredniej.

          • 4 17

          • (1)

            Jak się nie wcisnę przed, to potem mnie nikt nie wpuści i będę jechać rozbiegowym aż do końca czekając na zmiłowanie.

            • 15 0

            • Co niektóre Panie potrafią się nawet zatrzymać na rozbiegowym

              rozejrzeć się w prawo, w lewo .... tak dla bezpieczeństwa

              • 6 0

      • Da się (1)

        Jak się ma pod maska 300koni to się da płynnie zmienić pas przed tobą, nawet niezbyt cisnąć gaz kolego, mnie śmieszy jak zmieniam pas i ktoś mi długimi wali ale jak to jadę lewym a on się wepchnal, tylko że ty nawet nie musisz używać hamulca, tylko twój mózg przyjął za dużo informacji i już się denerwujesz niepotrzebnie, pozdrawiam marudy

        • 8 3

        • Pod maską to Ty masz 300 neuronów, a i tak połowę oszczędzasz.

          • 8 1

    • (2)

      zobacz sobie, że nie każdy wjazd na obwodnicę jest przemyślany np.: wjazd w kierunku Chyloni z Chwarzna, tam trzeba na zakręcie całkiem dobrze zwolnić , potem gaz do dechy i może się uda. Pamietaj, też o tym, że często jeżdzą takie deb**e co już jadą obwodnicą i ich celem jest nie wpuszczenie Ciebie, więc razem z Tobą jak się rozpędzasz rozpędzają, albo jak widzą, że zwalniasz to też zwalniają

      • 8 0

      • (1)

        Dokładnie tak samo jest na węźle Wielki Kack w kierunku Chylonii. Krótki pas włączający, łuk ograniczający widoczność i kierowcy TIR-ów poczytujący sobie za punkt honoru przyspieszenie o 10 km/h, akurat tyle, żeby nie dało się bezpiecznie właczyć

        • 6 0

        • a do tego...

          jedzie konwój TIRów zderzak w zderzak i nie ma się gdzie wcisnąć a pas rozbiegowy krótki.

          • 4 1

    • dlatego prędkość w obrębie wjazdów-zjazdów powinna być ograniczona do 70

      • 1 8

    • Masz rację (1)

      Święta słowa.

      • 34 3

      • Drogowcy postanowili domalować kolejny pas jezdni, na trawniku.

        • 3 0

    • (1)

      Kolejny problem to brak kultury jazdy. Warto aby każdy na prawym pasie głównej jezdni robił miejsce włączającym się. Jakoś na zachodzie Europy i za oceanem to jest możliwe. U nas niestety słabo z tym jest.

      • 17 3

      • Różnica pomiędzy krajami cywilizowanymi a bantustanami

        • 1 1

    • włączając się ?? ja niemal codziennie mijam kierowców poruszających się z taką prędkością

      • 3 1

    • Robiąc poprawnie tak jak piszesz zawsze czuję się jak ufoludek. Zwłaszcza zerkając w lusterko na tych za mną. niewiele brakuje aby taki baran jeden z drugim jeszcze próbował mnie wyprzedzić...

      • 8 0

    • dokladniej,

      teraz bedzie jeszcze gorze, bo do tej pory tylko kierowcy passiaków z ledami, audi , i innych wypasów gdzie siano zamiast mozgownicy, wpadali na obwodnice od razu przez dwa pasy nie patrzac na ciagla, a tu nagle boom, bo ktos jedzie lewym pasem 120, a oni z 70 wjazd robia.

      a niektorzy to nawet z 50 i bez bednego przyspieszania tamowali ruch lewego pasa (male dostawcze czy inne c*otki) tylko robili to nielegalnie i czasami a teraz masaowo bedzie to wykonywane

      • 21 6

  • Mydlenie oczu.... KIEDY 3 PAS NA OBWODNICY!!! (20)

    • 185 36

    • Trzeci pas to rozwiązanie krótkoterminowe - KIEDY 4 PAS NA OBWODNICY!!!!!! (4)

      • 40 12

      • 3 dodatkowe pasy: dla rowerzystów, dla rolkarzy i dla pieszych bo po co się tłuc z tobołami przez miasto ;) (3)

        • 23 3

        • ale rowery tylko z napędem a rolki z doczepionymi rakietami bo bez tego nie podjadą na górce między auchan a ikeą i tylko korkować obwodnicę będą

          • 0 1

        • (1)

          I zatoczki dla autostopowiczów!

          • 22 1

          • I osobna dla autostopowiczek! Trzeba dbać o czystość moralną.

            • 2 2

    • Tak

      Nie dozyjemy.....

      • 2 0

    • (3)

      Potrzeba pięciu pasów!

      • 16 2

      • (2)

        Sześciu;

        • 7 1

        • (1)

          siedmiu

          • 10 1

          • Trzeba zbudować drugą obwodnicę, nad tą co jest obecnie.

            • 8 0

    • 80 cm

      Po co trzeci pas? Wystarczy zmniejszyć odległość między zderzakami o 20 cm.

      • 9 2

    • (1)

      Po nauce jazdy dla kierowców. Trzeci pas niewiele by dał przy obecnej mentalności. Dobrze widać to na wysokości Matarni. Prawy pas praktycznie wolny, ale i tak kierowcy pchają się na środkowy i nawet na lewy pomimo tego, że wcale nie poruszają się szybciej od tych z prawego pasa.

      • 16 1

      • Bo robią miejsce dla wjeżdżających, młotku

        • 8 8

    • Kiedy 3 pas na obwodnicy?

      Trzeci pas na Obwodnicy nie jest problemem, natomiast przebudowa starych wiaduktów pod trzeci pas już tak

      • 5 2

    • Mając dwa pasy potrafisz się zgubić, a chcesz trzeci ?

      • 14 4

    • Po co wam 3 pasy jak i tak wszyscy będą jechać lewym? Potwierdza to natężenie ruchu przy węźle Karczemki :)

      • 25 3

    • Po wybudowaniu Metropolitalnej

      • 9 2

    • Trzeci pas był potrzebny 17 lat temu gdy był remont obwodnicy

      Teraz potrzeba 4 pasów i nowej alternatywy z DOJAZDAMI.

      • 35 6

    • za duzy hałas, zeby robić pas rowerowy

      • 9 9

    • Chociaż do owczarni by pociągneli 3 pas

      • 15 2

  • Ciągła linia sprawdzała sie. Można było ewentualnie wydłużyć pas dla włączających sie do ruchu (11)

    • 69 115

    • (5)

      Po tej ciągłej linii jeżdżą więcej niż byłaby przerywana, więc w czym szum i co poprawiać?

      • 20 13

      • przepisy (4)

        moim zdaniem brakuje egzekwowania przepisów dotyczącego przekracza nia ciągłej. ta przerywana da możliwość włączania przez dwa pasy a to dopiero skończy się źle. wjeżdżanie w kufer będzie standardem.

        • 26 12

        • (3)

          Wymuszanie pierwszeństwa i tak jest przykrym standardem na obwodnicy. To nie wina przerywanej linii tylko kierowców.

          • 10 6

          • przepisy (2)

            więc policja powinna skupiać się nie na prędkości ale na:
            1. włączaniu się do ruchu z lądowaniem na skrajnym lewym pasie z przekroczeniem ciągłej.
            2. uporczywym trzymaniu się lewego pasa
            3. jeździe na zderzaku
            Robię obwodnicą codziennie ponad 100km... wg mnie to główne trzy powody wypadków. Ciągła powinna się zaczynać przy samym wjeździe na obwodnicę a kończyć min 100m dalej. Jeśli ktoś miał zmienić pas ustępując drogi włączającym się, zrobiłby to wcześniej.

            • 9 1

            • sr*tytaty

              zmień drogi na polne. tam nie będziesz miał wypadków i skrajnego lewego pasa

              • 1 2

            • dodałbym jeszcze to, że za szybko kończy się ciągła linia na pasach włączających się do ruchu. Często jestem świadkiem gdy włączają się do ruchu zaraz jak tylko zaczyna się linia przerywana choć na "budziku" ma 60 km/h.

              • 6 0

    • wydłużyłbym go do Gdyni :) (2)

      • 12 0

      • (1)

        I pogrub od razu.

        • 3 0

        • Jestes genialna

          Zono

          • 3 0

    • I jeszcze zatoczki z toaleta

      Dla sikajacych budowlańców GKA GKS

      • 7 0

    • żadna linia, choćby zygzakowata

      nie pomoże na głupotę i mizerne umiejętności. Wydawało mi się, że te ciągłe linie to dobry pomysł ale nie zauważyłem by ilość kolizji zmalała. jak było kilka korków w tygodniu (a w wakacje to nawet codziennie) tak i jest. Lepiej postawiliby znaki z napisami typu: zmieniasz pas, spójrz w lusterka albo zrób to mądrze albo w ogóle nie zmieniaj :)

      • 9 0

  • Niech zgadnę: (5)

    będą malować w godzinach szczytu???
    To takie polskie! Nasza wizytówka wręcz!

    • 92 13

    • Niech zgadne:

      Będziesz jechać do i z pracy w godzinach szczytu?
      Barbara zacznij pracować nocą i masz problem z głowy.

      • 2 0

    • (2)

      Nie. Po ciemku będą malować.

      • 2 1

      • (1)

        Coś takiego jak sztuczne oświetlenie jeszcze do Polski nie dotarło?

        • 5 0

        • Prąd z ziemniaka....

          I jechana....

          • 1 0

    • Od Matarni do Osowy najczęściej dochodzi do stłuczek,

      zawsze zwala się na deszcz, oby po pomalowaniu tych pasów w godzinach szczytu nie było jeszcze więcej stłuczek, czego przyczyną będzie śnieg.

      • 11 0

  • czas zrobic rozpedowke na osowej

    • 0 1

  • Kierowcy łamią przepis czy nie?? (5)

    Jeżeli już poprawiane są oznakowania poziome , to może należy tez poprawić długość prawoskrętu na ostatnim zjeździe przed bramkami w Pruszczu.
    Obecnie pas zjazdowy ma jakieś 100m Codziennie jednak jest tam korek do zjazdu długości 500 m i więcej. Kierowcy postępują logicznie i ustawiają się na pasie awaryjnym, aby nie blokować jezdni.
    Jest to jednak wbrew przepisom...
    Mało tego tworzy to spore zagrożenie w ruchu, ponieważ jeżeli na pasie awaryjnym stoi akurat ciężarówka , to auto osobowe, nie wiedząc że to jest już korek do zjazdu, jedzie dalej, i próbuje na siłę wbić się między stojące pojazdy, tym samym blokując jezdnię...
    To cud że nie doszło tam jeszcze do poważnego wypadku...

    • 12 0

    • (4)

      Może czas zacząć poprawnie sygnalizować zjazd prawym kierunkowskazem?

      • 1 5

      • (3)

        Racja, jak wszyscy włączą kierunkowskazy, to samochody się skurczą i zamiast zajmować 500 metrów, zmieszczą się na 100.

        • 9 0

        • (2)

          A może dojeżdżając do ciężarówki będziesz widzieć, czy zjeżdża z głównej jezdni (załączony kierunkowskaz prawy), czy stoi na poboczu/pasie awaryjnym/pasie ruchu (załączone oba kierunkowskazy w trybie "światła awaryjne"). Zastanawiałeś się nad tym? Oczywiście, że nie, przecież większość kierowców w Polsce nie ma zwyczaju myśleć na drodze...

          • 1 1

          • Zakładasz optymistycznie, że kierowca ciężarówki zechce włączyć awaryjne (1)

            I co jeszcze? Może trójkąt wystawi, he he?

            • 4 0

            • Dal wielu kierowców, ciężarówka na awaryjnym pasie pół kilometra przed

              zjazdem z prawym kierunkiem to jednak znak że nawalił....

              • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane