• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zmiany w oznakowaniu na obwodnicy. Kierowcy pojadą szybciej

Maciej Naskręt
13 października 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Szansa na odcinkowy pomiar prędkości na obwodnicy
Węzeł Matarnia - obecnie wymalowana ciągła linia uniemożliwia zmianę pasa. Ma to się zmienić. Węzeł Matarnia - obecnie wymalowana ciągła linia uniemożliwia zmianę pasa. Ma to się zmienić.

Kierowcy powinni się spodziewać korekty oznakowania poziomego na obwodnicy. Będzie można zjeżdżać z prawego na lewy pas przy zjazdach na ekspresówkę w rejonie Matarni i Straszyna. To ma poprawić płynność i bezpieczeństwo ruchu.



Jak oceniasz zmianę na obwodnicy?

Kilka lat temu drogowcy z gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad wprowadzili linie ciągłe na zjazdach do ekspresówki. Oznakowanie pojawiło się na węźle Gdańsk Południe zobacz na mapie Gdańska i węźle Matarnia zobacz na mapie Gdańska - na nitce do Gdyni. Czas pokazał, że pomysł wymaga zmian. Dlaczego?

Na obwodnicy, gdzie panuje ogromny ruch i padają kolejne rekordy natężenia, przy obecnym oznakowaniu różnica prędkości między samochodami (jadącymi lewym i prawym pasem) jest zbyt duża. To potęguje sytuacje niebezpieczne.

Stąd też jeszcze jesienią wprowadzona zostanie zmiana oznakowania. Przy obecnej linii ciągłej rozdzielającej pasy - po jej prawej stronie - pojawi się linia przerywana.

- W efekcie powstanie linia jednostronnie przekraczalna. To oznacza, że będzie można zjechać z prawego pasa na lewy, ale odwrotnie będzie to niemożliwe - mówi Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA.
Czytaj też: Czy zakazać wyprzedzania z prawej strony?

Planowana zmiana na węźle Matarnia i Gdańsk Południe. Planowana zmiana na węźle Matarnia i Gdańsk Południe.
Zdaniem drogowców powinno to odkorkować nieco prawy pas i wpłynąć na płynność ruchu i bezpieczeństwo przejazdu na jezdni głównej. Ponadto ułatwić ma włączenie się do ruchu pojazdów z łącznicy.

Jeśli rozwiązanie się sprawdzi, pojawi się w kolejnych miejscach drogi ekspresowej.

Obecnie linie jednostronnie przekraczalne powszechnie stosowane są na drogach o przekroju jednej jezdni - po pasie ruchu w każdą stronę. W miastach tego rodzaju linie napotkamy na skrzyżowaniach z wyspą centralną. Umożliwiają one zjazd autem do zewnętrznej części skrzyżowania, a zakazują jazdę do wewnątrz.

Miejsca

Opinie (192) 3 zablokowane

  • Nic się nie zmieni dlatego że ludzie nie potrafią właczyć się fo ruchu na obwodnicy. Jedzie taki osiołek 50 na godzinę pasem rozbiegowym i potem klika kierunkiem na jego końcu żeby go ktoś wpuścił albo wciska się na chama mając 50 km na liczniku przed maskę i cała reszta musi zwalniać stad korki i sytuacje niebezpieczne.

    • 6 0

  • 20 l/100 km

    Uspokojenie ruchu pilnie potrzebne.

    • 1 0

  • I znowu będą wypadki... Popatrzcie na statystyki!

    Problem polega na tym, że przed większością dojazdów droga lekko skręca. W efekcie ktoś wjeżdża na prawy pas, nie widzi w lusterku nadjeżdżającego lewym pasem samochodu! Szczególnie, że jadący lewym pasem ma większą prędkość. Wystarczy sprawdzić statystyki wypadków. Szczególnie często dochodziło do nich na wysokości Osowej w kierunku Gdyni. Trzeba pamiętać, że do wypadku dochodzi kilkaset metrów za dojazdem.
    A jeżeli ktoś wjeżdża na prawy pas przed TIRa, to sam nic nie widzi, i nie widzi go kierowca nadjeżdżający lewym pasem.
    Jeżdżę obwodnicą do pracy z Gdańska do Gdyni od 15 lat i nie rozumiem dlaczego linii ciągłej nie ma przed każdym dojazdem poprzedzonym łukiem!!!

    • 4 0

  • Mogą malować tyle lini ile chcą...

    Na obwodnicy jest też zakaz wyprzedzania dla ciężarówek, niewielu to obchodzi...

    • 4 0

  • Ograniczenie prędkości do 100 km/h w obrębie węzłów

    Rzecz standardowa w Niemczech. Tak, tych samych, gdzie podobno nie ma ograniczeń.

    • 3 1

  • Drogowcy postanowili domalować kolejny pas jezdni, na trawniku.

    Drogowcy postanowili domalować kolejny pas jezdni, na trawniku.

    • 0 1

  • kompletny bezsens

    Zmiana pasa jest manewrem niebezpiecznym i w rejonie zjazdów powinien być całkowicie zakazany, dzięki czemu ruch się uspokaja (brak manewru wyprzedzania), oraz staje się bardziej przewidywalny.
    Teraz rajdowcy będą skakać z pasa na pas powodując zagrożenie.

    • 4 1

  • Nie chwalcie przed zachodem slonca...!

    • 0 1

  • Nie zmienia to faktu...

    Że w tych miejscach będą grube wypadki ... Być może będą nieco mniejsze zatory..

    3 pasy dla obwodnicy!!!

    • 3 2

  • Szkoda farby. Ta ciągła linia, to teoretycznie ciągła linia. Nikt jej nie respektował. Mam prośbę do Pana redaktora, aby zadał oficjalne pytanie Policji, ile mandatów za przekroczenie linii ciągłej wystawiła od kiedy została wprowadzona?

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane