- 1 Śmierć w stoczni: zabójstwo, a nie wypadek (118 opinii)
- 2 Mężczyzna spadł z klifu w Orłowie (172 opinie)
- 3 Nocna akcja SAR na Bałtyku (31 opinii)
- 4 Podejrzany o zabójstwo żony zatrzymany (172 opinie)
- 5 Sondaż: Kosiorek prezydentem Gdyni (120 opinii)
- 6 Gedania, Danziger Hof - problemy do rozwiązania (183 opinie)
Zmiany w rozkładach jazdy SKM, PKM i pendolino
Od niedzieli, 12 grudnia, wchodzi w życie nowy rozkład na kolei. Zmiany w kursowaniu SKM są kosmetyczne, większe będą na linii PKM. Sporo nowości czeka też pasażerów podróżujących z Trójmiasta po Polsce.
SKM (Gdańsk - Lębork)
- W dni robocze zmiany będą niewielkie. W porównaniu do obecnego rozkładu pojawią się maksymalnie kilkuminutowe zmiany w godzinach odjazdów poszczególnych pociągów - mówi Tomasz Złotoś, rzecznik spółki PKP SKM Trójmiasto.
W weekendy (z wyjątkiem 12, 25 i 26 grudnia oraz 1, 2, 6 i 7 stycznia) będą prowadzone prace na torach. Pociągi pojadą więc według zastępczych rozkładów jazdy - między Gdańskiem a Wejherowem co 30 min.
7 stycznia 2022 (piątek) - pociągi w trakcji elektrycznej będą kursowały według sobotniego rozkładu jazdy.
Aktualny rozkład jazdy SKM i PKM
Szczegółowy rozkład jazdy SKM od 12 grudnia:
- Dni robocze, odcinek Gdańsk Śródmieście - Lębork - Gdańsk Śródmieście
- sobota - 18 grudnia, odcinek Gdańsk Śródmieście - Lębork - Gdańsk Śródmieście
- niedziela - 19 grudnia, odcinek Gdańsk Śródmieście - Lębork - Gdańsk Śródmieście
- 12, 25, 26 grudnia 2021 oraz 1, 2, 6 stycznia 2022, odcinek Gdańsk Śródmieście - Lębork - Gdańsk Śródmieście
PKM (Trójmiasto - Kaszuby/Kościerzyna)
- Tu będą liczne zmiany związane głównie z elektryfikacją linii PKM i budową nowego przystanku Gdańsk Firoga. Godziny odjazdów niektórych pociągów zmienią się nawet o kilkadziesiąt minut - informuje Tomasz Złotoś.
Do 24 grudnia zamknięty będzie jeden tor na linii PKM na odcinku Kiełpinek - Gdańsk Rębiechowo. Później zostanie zamknięty jeden tor od Gdańska Wrzeszcza do Gdańska Brętowa.
Od 25 grudnia:
W związku z licznymi prośbami podróżnych pociąg 96953/2 Kościerzyna (odj. o godz. 5:14) - Gdynia Główna wróci na swoją stałą trasę - przez stację Gdańsk Wrzeszcz.
Niestety, ze względu na brak dostatecznej zdolności przepustowej, odbędzie się to kosztem pociągu 96206 Gdynia Gł. (odj. o godz. 5:42) - Gdańsk Wrzeszcz, który zostanie odwołany w dni robocze (od 27 grudnia)
Od 27 grudnia:
Pociąg 96210 Gdynia Główna (odj. o godz. 6:56) - Gdańsk Rębiechowo zostanie wydłużony do Gdańska Wrzeszcza. Po zmianie będzie wyruszał z Gdyni o godz. 7:19.
Pociąg 96307 Gdańsk Rębiechowo (odj. o godz. 7:28) - Gdynia Główna będzie zaczynał bieg w Gdańsku Wrzeszczu, z którego będzie odjeżdżał o godz. 8:20.
Szczegółowy rozkład jazdy PKM
- 12-24 grudnia, Gdańsk Wrzeszcz - Kartuzy i Gdańsk Wrzeszcz - Gdańsk Osowa - Gdynia Główna
- 12-24 grudnia, Gdynia Główna - Kościerzyna
- 25 grudnia 2021 - 12 marca 2022, Gdańsk Wrzeszcz - Kartuzy i Gdańsk Wrzeszcz - Gdańsk Osowa - Gdynia Główna
- 25 grudnia 2021 - 12 marca 2022, Gdynia Główna - Kościerzyna
Trójmiasto - Warszawa: więcej i szybciej
- Nowy rozkład jazdy przynosi skrócenie czasu podróży pociągami Express InterCity Premium. Przejazd ze stacji Warszawa Centralna do Gdyni Głównej zajmie w przypadku trzech najszybszych pociągów EIP (bez postojów pomiędzy Gdańskiem a Warszawą) 2 godziny i 55 minut [dzisiaj najszybsze pendolino jedzie 2:59 - red.]- informuje Katarzyna Grzduk, rzecznik spółki PKP Intercity. - Szybciej pojadą także składy ekonomiczne - kategorii IC i TLK. Najszybsze pociągi IC z Gdańska Głównego do Warszawy Centralnej dojadą w niecałe 3 godziny.
W nowym rozkładzie pasażerowie będą mieć do wyboru 30 (wliczając pociągi sezonowe) połączeń pomiędzy Trójmiastem a Warszawą. Z 24 do 25 wzrośnie liczba codziennych połączeń.
Nowością na torach będzie skład IC Wybrzeże, który połączy Trójmiasto ze stolicą w dogodnych godzinach. Z Gdyni do Warszawy wyjedzie o godz. 8, a z Warszawy do Gdyni po godz. 16.
W weekendy na tej trasie będzie kursować nowy pociąg IC Laguna, który będzie dodatkowym połączeniem podczas weekendowych szczytów przewozowych.
Nowe połączenia między Gdynią a Katowicami
Nowością na torach będzie także skład TLK Flisak z Gdyni do Katowic, który zapewni również możliwość dojazdu m.in. do Grudziądza, Płocka, Łodzi i Częstochowy.
Od marca uruchomione zostanie połączenie EIC Klimczok zapewniające dojazd w soboty z Katowic do Gdyni, a w niedziele z Gdyni do Katowic przez Warszawę.
Do Wrocławia i Szczecina
Kursujący pomiędzy Trójmiastem a Poznaniem pociąg IC Lednica pojedzie w wakacyjne weekendy w wydłużonej relacji do i z Wrocławia, zapewniając ostatnie połączenie z Gdyni do Wrocławia około godziny 17.
W nowym rozkładzie mieszkańcy m.in. Trójmiasta, Malborka, Tczewa i Wejherowa zyskają dodatkowe połączenie do Szczecina dzięki wydłużeniu relacji pociągu IC Bryza, kursującego do tej pory pomiędzy Olsztynem a Kołobrzegiem.
Zmiany w kursowaniu pociągów TLK
Pociąg TLK Mierzeja łączący Hel z Lublinem będzie kursować w porze dziennej, a nie nocnej, jak do tej pory.
Pociąg TLK Kociewie nie będzie już prowadzić grupy wagonów do Gorzowa Wielkopolskiego, połączenie Trójmiasta ze stolicą województwa lubuskiego dalej będzie zapewniać skład TLK Bory Tucholskie.
Opinie wybrane
-
2021-12-10 08:48
Takie absurdy tylko w PL (3)
"najszybszych pociągów EIP (bez postojów pomiędzy Gdańskiem a Warszawą) 2 godziny i 55 minut - informuje Katarzyna Grzduk, rzecznik spółki PKP Intercity. - Szybciej pojadą także składy ekonomiczne - kategorii IC i TLK. Najszybsze pociągi IC z Gdańska Głównego do Warszawy Centralnej dojadą w niecałe 3 godziny"
Pociag klasy Express Premium pokonuje ta trase w 2 godziny i 55 minut a pociag klasy Economy ponizej 3 godzin - czyli w tym samym czasie.- 41 21
-
2021-12-10 18:46
EIP
Czytaj ze zrozumieniem. Pendolino jest liczone z Gdyni do Warszawy, a IC z Gdańska do Warszawy.
- 9 0
-
2021-12-10 11:55
Nie jest tak jak piszesz.
2 h 55 m jedzie Pendek z Gdyni do Wawy Centralnej, natomiast czasy dla IC są podane z Gdańska Głównego, a to prawie pół godziny różnicy.
- 24 0
-
2021-12-10 08:55
dziennikarzyna się nie popisał - porównuje dojazd do Gdyni i Gdańska
- 8 0
-
2021-12-10 08:08
Nowy pociąg TLK Flisak (2)
Uruchomiony nowy poc. TLK Flisak na przebycie trasy Gdynia - Katowice długości 687 km potrzebuje 10 h i 55 minut co daje średnią prędkość handlową 63 km/h. Po drodze na postoje techniczne, zmianę kierunku jazdy i wymianę lokomotyw przewidziano aż 85 minut. Najszybszy EIP 8300 relacji Kołobrzeg - Kraków na przejazd odcinka Gdańsk Główny - Warszawa
Uruchomiony nowy poc. TLK Flisak na przebycie trasy Gdynia - Katowice długości 687 km potrzebuje 10 h i 55 minut co daje średnią prędkość handlową 63 km/h. Po drodze na postoje techniczne, zmianę kierunku jazdy i wymianę lokomotyw przewidziano aż 85 minut. Najszybszy EIP 8300 relacji Kołobrzeg - Kraków na przejazd odcinka Gdańsk Główny - Warszawa Centralna potrzebuje 2 h i 33 minut. Dwa lata temu potrzebował tylko 2 h i 30 minut. Cytowane skrócenie czasów jazdy pomiędzy Gdynią a Warszawą jest nieprawdziwe. Polecam Autorowi porównać obecny i nowy rozkład jazdy. Skrócenie czasów jazdy nastąpiło poprzez zmniejszenie czasu postoju niektórych pociągów na stacji Gdańsk Główny z dotychczasowych 3 do 1 lub 2 minut, co jest rzeczą absurdalną, szczególnie w okresie nasilonych przewozów. Natomiast pozytywnymi elementami nowego rozkładu jazdy to zmiana relacji pierwszego porannego pociągu kategorii EIP do Krakowa, który wraz innymi pociągami będzie osiągalny aż 15 parami pociągów kategorii EIP, IC i TLK, w tym 3 - nocnymi. W okresie letnim dojdą jeszcze dodatkowe połączenia. Bardzo dobra jest oferta na przewozy w relacji Trójmiasto - Poznań - Wrocław oraz do Szczecina.
- 34 2
-
2021-12-10 17:06
(1)
8300 jeszcze w te wakacje osiągał czas 2:30 na GG - WC, natomiast z Gdyni było to 2:57. Tutaj podano nieprawdziwe informacje jakoby zmniejszono czas z Gdyni do Centralnej do 2:55. Żaden skład EIP nie osiąga w nowym rozkładzie takiego czasu. Najszybszy jest 8300 i popołudniowy 5310 z czasem 2:59, o minutę lepszym niż obecnie. Nieprawdziwe są też
8300 jeszcze w te wakacje osiągał czas 2:30 na GG - WC, natomiast z Gdyni było to 2:57. Tutaj podano nieprawdziwe informacje jakoby zmniejszono czas z Gdyni do Centralnej do 2:55. Żaden skład EIP nie osiąga w nowym rozkładzie takiego czasu. Najszybszy jest 8300 i popołudniowy 5310 z czasem 2:59, o minutę lepszym niż obecnie. Nieprawdziwe są też informacje serwowane przez Ciebie jakoby w Gdańsku Głównym postój trwał tylko minutę - trwa tyle co zawsze, czyli 3 minuty. 3 minuty trwa również postój w Gdyni, na pozostałych trójmiejskich stacjach - minutę, a więc bez zmian.
- 4 1
-
2021-12-12 10:15
Nie ma takiego skrótu relacj WC chyba że u ciebie w szałasie
- 1 0
-
2021-12-10 09:26
(2)
Mieszkańcy Trójmiasta jeżdżą nie tylko do Warszawy, a artykuł zdecydowanie na tym się skupia. Szkoda "Kociewia" chociaż w ostatnim czasie częściej można było usłyszeć na stacji że pociąg jest odwołany niż nim pojechać - mowa tu o relacji z Gorzowa do Gdyni.
- 21 3
-
2021-12-10 13:09
Warszawa, a gdzie to jest? Czy tam się używa alfabetu cyrylicy? (1)
:)
- 3 2
-
2021-12-12 10:16
Skończ podstawówkę to się dowiesz
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.