• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zmiany w ruchu na Matarni dopiero od środy

Maciej Naskręt
6 maja 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 

Na linii przebiegu objazdu ruszyła przebudowa tymczasowego przejazdu kolejowego.


Kierowcy mają jeszcze jeden dzień oddechu od nieuniknionych zmian w ruchu na ul. Budowlanych zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku. Ponieważ nie sprawdziły się płyty betonowe, które zostały ułożone na tymczasowym przejeździe kolejowym wzdłuż planowanego objazdu, trzeba je wymienić. Dlatego objazd zacznie obowiązywać w środę rano, a nie - jak wcześniej zapowiadano - we wtorek.



We wtorek rano pojechaliśmy na Matarnię, by sprawdzić jak funkcjonuje nowy objazd ul. Budowlanych, wykonany ze względu na budowę Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Na miejscu okazało się, że wykonawcy - firmie Budimex - nie udało się wprowadzić zmian w ruchu. Powód? Po tym, jak nowym objazdem przejechało kilka ciężarówek okazało się, że ułożone płyty betonowe na tymczasowym przejeździe kolejowym nie sprawdziły się.

- Betonowe elementy ułożone między szynami zaczęły "klawiszować", a to mogłoby zagrażać bezpieczeństwu kierowców - tłumaczą pracownicy Budimexu.

We wtorek rano zdemontowano więc tymczasowy przejazd przez tory kolejowe.

- Nawierzchnia z płyt betonowych będzie w tym miejscu zastąpiona nawierzchnią asfaltową, dzięki czemu nie powinno być kłopotów podczas przejazdu - mówi Tomasz Konopacki, rzecznik prasowy PKM.

Wykonawca zapewnia, że prace przy przebudowie tymczasowego przejazdu powinny się zakończyć do godz. 16. Jednak to w gestii gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni leży decyzja o pozwoleniu na otwarcie przejazdu. Może ono zostać wydane w środę, między godz. 9 a 12.

Całkowite zamknięcie przejazdu ul. Budowlanych na wysokości budowy PKM związane jest z budową w tym miejscu przystanku PKM Matarnia, który zlokalizowany będzie w wąwozie, 8 metrów pod powierzchnią obecnej drogi. Nad przystankiem wybudowane zostaną aż cztery obiekty inżynieryjne - dwa wiadukty drogowe (jeden w ciągu ul. Budowlanych, drugi będzie dojazdem do pobliskiej bazy jednej z firm), kładka dla pieszych oraz kładka technologiczna (dla biegnących w tym miejscu instalacji wodociągowych, gazowych i ciepłowniczych).

Zamknięcie obowiązywać będzie do końca 2014 roku. W związku z tym przez kolejnych siedem miesięcy kierowcy mogą spodziewać się tu większych niż dotychczas korków. Aby choć trochę ułatwić kierowcom wybór, czy jechać do pracy i domu ul. Budowlanych, czy też wybrać alternatywną trasę, PKM zamontował w miejscu objazdu dwie kamery internetowe (przeniesione z al. Grunwaldzkiej, gdzie prace i utrudnienia już się kończą).

Dzięki transmisji online - na stronie PKM: http://cam.pkm-sa.pl/ - przed wyjazdem z domu/pracy każdy będzie mógł "na żywo" sprawdzić, czy tworzą się korki i jak duże utrudnienia w ruchu powodują.

Zobacz także średniowieczny kościół w Matarni, obok którego wiedzie trasa PKM.

Miejsca

Opinie (61) 5 zablokowanych

  • zamknięto słowaka bo lotnisko

    zamknięto objazd słowaka budowlanych bo pkm , i co dalej?

    • 0 0

  • A tak na poważnie. Po co budują PKM? (17)

    • 23 40

    • A jak myślisz? (12)

      Może po to żeby ludzie mieszkający w górnych tarasach Gdańska mieli w końcu wybór. Narazie tylko wybór jest jeden - samochód. Bo autobusem z przesiadką rano jedzie się ok. godziny z Osowy do Sopotu. Jak są duże korki to nawet 1h i 20 minut. PKM z przesiadką będzie ok. 30 minut czyli podobnie jak teraz samochodem.

      • 7 3

      • Akurat mieszkam na Osowie (koło gimnazjum) (7)

        Do stacji mam 3 km. Czyli najpierw muszę się dostać na stację Osowa (autobus?), tam przesiadka na PKM, żeby zjechać do Wrzeszcza i tam kolejna przesiadka na SKM, żeby dojechać do Sopotu. I twierdzisz że to mi zajmie 30 min?

        • 7 8

        • A ja mieszkam w Osowej (to pewnie gdzieś w pobliżu)

          - na stacje można podjechać rowerem i go tam zostawić.
          - jak masz składaczka to bierzesz ze sobą do pociągu
          - do Sopotu jadę rowerem z Osowej bez spinania się poniżej 30 minut. I chętnie wrócę PKM pod górę.

          Dla mnie PKM to najważniejsza inwestycja w historii tej dzielnicy.

          • 2 0

        • też mam ok. 4 km do stacji (4)

          Podjadę tam samochodem, nie będę musiał stać w korku ok. 5 min. Do Sopotu najszybciej dostać się przez Gdynię. Przystanek Karwiny, później Stadion i Wzgórze Św. Maksym. ok 12 min. Ze Wzgórza do Sopotu SKM ok 10 min. Plus dojście do biura nie przekroczy 30 minut.

          • 9 1

          • To życzę powodzenia :) (3)

            Jak już uda ci się dojechać w 30 min przez Gdynię do Sopotu przesiadając się z samochodu na PKM i potem na SKM to napisz nam o tym, ok? A na razie to możemy sobie tak wspólnie pomarzyć.

            • 5 4

            • Jak dobrze poszukasz to jest już informacja... (2)

              ... z jaką częstotliwością będą jeździć PKM i ile będzie trwała podróż. Opieram to na podstawie studium wykonalności i projekcie a Ty na czym opierasz swoje zdanie? Jeśli to biadoleniu to ja Tobie życzę powodzenia.

              • 8 3

              • Na doświadczeniu (1)

                • 4 6

              • Rozumiem, że już wirtualnie jeździłeś PKM? A może jesteś projektantem całej PKM?

                • 1 1

        • To masz bardzo dobre połączenie!

          - Ja to, proszę pana, mam bardzo dobre połączenie. Wstaję rano za piętnaście trzecia. Latem to już widno. Za piętnaście trzecia jestem ogolony, bo golę się wieczorem. Śniadanie jadam na kolację. Tylko wstaję i wychodzę.
          - No, ubierasz się pan.
          - W płaszcz jak pada. Opłaca mi się rozbierać po śniadaniu?
          - Fakt!
          - Do PKS mam pięć kilometry. O czwartej za piętnaście jest PKS.
          - I zdążasz pan?
          - Nie, ale i tak mam dobrze, bo jest przepełniony i nie zatrzymuje się. Przystanek idę do mleczarni. To jest godzinka. Potem szybko wiozą mnie do Szymanowa. Mleko, widzi pan, ma najszybszy transport, inaczej się zsiada. W Szymanowie zsiadam, znoszę bańki i łapię EKD. Na Ochocie w elektryczny do Stadionu, a potem to już mam z górki, bo tak w 119, przesiadka w 13, przesiadka w 345 i jestem w domu, to znaczy w robocie. I jest za piętnaście siódma! To jeszcze mam kwadrans. To sobie obiad jem w bufecie, to po fajrancie już nie muszę zostawać, żeby jeść, tylko prosto do domu. I góra 22.50 jestem z powrotem. Golę się. Jem śniadanie i idę spać.

          • 25 1

      • i ty naprawdę w to wierzysz? (3)

        a nie po to żeby zdefraudować górę pieniędzy i przy okazji zyskać poparcie społeczne? czyli kasa i miłość elektoratu w jednym.
        a to, że w wielu miejscach dzięki temu nie da się mieszkać i nie ma to sensu ani ekonomicznego ani ekologicznego to kto by się tym przejmował. będą wstęgi, peany i reportaże.
        będzie zabawa, będzie się działo

        • 9 15

        • biadolisz

          jeszcze zapomniales ponarzekac, ze na "zachodzie" to i tamto.

          • 6 1

        • Skoro jest poparcie społeczne to znaczy, że społeczeństwo chce tej inwestycji. Dla mnie nie ma znaczenia jaka partia jest u władzy w momencie realizowania inwestycji w Gdańsku. Mam swoją głowę i potrafię rozliczyć polityków. A ty uważasz, że ta inwestycja jest bez sensu czy może, że nie powinni jej realizować ludzie związani z obecną władzą?

          • 5 2

        • Gdzie się nie da mieszkać?

          Inwestycje w infrastrukturę nigdy się nie zwrócą. Do komunikacji miejskiej każdy samorząd dopłaca tak samo jak do pociągów, np. do Kościerzyny.
          A dlaczego nie ma sensu ekologicznego wytłumacz mi bo nie rozumiem.

          • 10 1

    • Po to aby dojechać na lotnisko. (2)

      • 6 2

      • a 110 nie można? (1)

        Gdyby 110 nie zajeżdżał na Ikeę to by jechał tyle samo czasu co PKM a chodizło chyba o to żeby PKM było szybciej

        • 6 11

        • to jak ty jezdzisz?

          dodaj piatkowe popoludnie, pelno samochodow jadacych na zakupy albo na weeken za miasto...

          • 6 1

    • aby kolesie zarobili

      a także deweloperzy którzy już pokupowali za taniochę ziemię rolną teraz zostanie odrolniona i sprzedana z 100 krotnym przełiżeniem

      • 5 4

  • APEL. (2)

    Do wszystkich sprytków drogowych "skracających" sobie drogę z Jaśkowej na Rakoczego przez Piecewską:
    - i tak stoicie na wyjeździe z Piecewskiej tracąc to co niby zaoszczędziliście,
    - niszczycie zawieszenie na piecwskich wybojach w swoich steranych pohelmutowskich tdi-kach,
    - robicie hałas i jeździcie za szybko,
    - koszty naprawy zawieszenia zabiorą wam powielokroć niby oszczędności.

    Przemyślcie sobie sprawę i zacznijcie jeździć normalnie z Jaśkowej wprost na Rakoczego.

    • 17 1

    • Prawdziwe mistrzostwo świata polega na zjeździe z Jaśkowej w Piecewską, następnie z Piecewskiej w lewo na Rakoczego i dalej na Bulońską. Nie wiem jaka logika prowadzi kierujących, ale takie manewry są faktem.
      Serdeczne gratulację dla mistrzów świata w prowadzeniu swoich bolidów.

      • 1 0

    • A to jest prywatna droga?....

      ...jak nie, to ten apel możesz sobie wsadzić.

      • 0 7

  • Właśnie

    otwarto OBJAZD.

    • 0 0

  • Zwiększyć sensowność PKM (1)

    Pomyślcie lepiej jak zwiększyć "opłacalność" PKM przez ułatwienia dla pasażerów. Pasażerów do lotniska zawsze będzie o wiele za mało. Ale są mieszkańcy bardzo wielu okolicznych osiedli i potencjalnie klienci centrów handlowych. Przystanki są daleko w polu (gdy już mowa o Matarni to kładka nad obwodnicą do IKEI może pomóc). Ale jak znam "lokalnych mędrców" to skończy się minimalizowaniu ilości kursów i pociągi tym bardziej będą jeździć PUSTE,
    a wtedy ... Po Co To Wszystko?

    • 1 0

    • No właśnie...

      Od dużych osiedli (Morena, Niedźwiednik, Osowa) linia idzie w sporej odległości. Trzeba najpierw dojechać do samej stacji i tam się przesiadać. A jeśli celem podróży są okolice pomiędzy Wrzeszczem a Gdynią Wzgórze (czyli bardzo rozległy teren) to trzeba się przesiadać dwa razy. Natomiast klienci hipermarketów z reguły kupują dużo. Wózki sklepowe klientów w IKEA czy innym OBI są przeważnie zawalone po brzegi. Wyobrażasz sobie, że ktoś z tym będzie drałował pod pachą na PKM? A po jedną lampę to się chyba nie opłaca jechać, prawda?

      • 0 0

  • Zła lokalizacja kamer (6)

    Kamery pkm powinny pokazywać rondo turbinowe lub Nowatorów przed rondem oraz ul. Słowackiego gdzieś w okolicach ronda do Ikea. Korki będą kończyć się w tych miejscach.

    • 6 4

    • Zastanów się co piszesz?! (5)

      Kamery są PKM więc pokazują PKM - logiczne?
      Jak chcesz kamery w tamtych miejscach to sam je sobie zamontuj, albo namów do tego właścicieli terenów z tamtych lokalizacji! :)

      • 2 1

      • (4)

        Kamery PKM mają podobno "na żywo" pomóc sprawdzić czy tworzą się korki.
        To chyba powinny być w miejscu gdzie te korki się tworzą, co?

        To taki wielki problem dogadać się z miastem, energą czy innym właścicielem słupa (lub istniejącej kamery...) aby skorzystać z tego miejsca / urządzena? Jaki byłby tego koszt w porónaniu ze stratami związanymi z objazdem lub staniem w korku (nie wspominając o porównaniu z całym budżetem tej inwestycji).

        • 0 1

        • No i pokazują! (3)

          Jeśli na obrazie z tych kamer nie widzisz dróg objazdowych z obu stron budowanego przystanku PKM na Matarni, na których będą tworzyły się korki, to doradzaj wizytę u okulisty...

          • 0 1

          • Korki na Budowlanch w praktyce (2)

            Prawdziwe korki związane z niewydolnością skrzyżowań Kartuska / Nowatorów wylewają się na Słowackiego. Korki związane z niewydolnością skrzyżowania Słowackiego / Budolwanych wylewają się na Nowatorów od ronda turbinowego w kierunku Bysewa. Tylko gdy korki sięgają daleko w tamte okolice nie warto jechać Budowlanych i warto nadkładać 5 czy 7 kilometrów aby objechać to miejsce.

            Korek na całęj długości Budowlanych to permanentny stan w godzinach szczytu (bez objazdu). Kamery pokazujące 100 metrów od objazdu nic nie wnoszą.

            Codziennie doświadczam utrudnień, które powstały po zlikwidowaniu Słowackiego za lotniskiem. Przejazd całej ulicy Budolwanych od ronda turbinowego w korku to 5 - 10 minut (z tego na kamerze widać jakieś 1/3 tego dystansu).
            Pokonanie 200 metrów Nowatorów w korku do ronda turbinowego od strony Bysewa potrafi zająć kolejne 20 - 30 minut. Były takie dni że było to też 80 minut!

            Nie zabieraj głosu jak nie znasz sprawy.

            • 1 2

            • Ja znam, za to ty nie rozumiesz! (1)

              A dlaczego PKM miałaby finansować kamerę i transmisję z innej części miasta? Jesteś niepoważny proponując coś takiego, bo oznacza to, ze nie rozumiesz podstawowych zasad. Jakby iść twoim tokiem "rozumowania" to równie dobrze można by zażądać w związku z budową przystanku PKM Matarnia zamontowania kamer na rondzie de la Salle - bo przecież w godzinach szczytu bywa, że korki na Słowackiego ciągną się od Matarni do ul. Potokowej...

              • 2 1

              • to mnie rozbawiłeś

                Kto robi objazd? Duch Święty?

                • 0 0

  • Jakim analfabetą musi być autor artykułu skoro pisze "na Matarni" a nie "w Matarni"

    • 1 0

  • W mieście nikt sie do tej inwestycji nie przyznaje...

    Niech mi ktoś przedstawi Biznes Plan inkrementalnych przychodów i wydatków związanych z tą inwestycją. Konia z rzędem temu kto udowodni że jest to opłacalna inwestycja. Potrzebna dla wykonawców i zwolenników teorii mnożnika Keynsa (inwestycje stymulują rozwój jak przygotowania pod piłkarskie ME). Jak będę miał samolot o 6.00 to nie zaryzykuje na dojazd kolejką. Mówi się że jest to inwestycja samorządowa województwa - nie miasta. Byle nakręcić koniunkture i napchać kasę firmom budowlanym. To co Niemcy zbudowali, a PRL rozwaliło, teraz reanimują. Tylko po co, komu i czemu ?

    • 1 3

  • jak dobrze że ...

    Nie były to płyty gk z położonymi kaflami

    • 4 0

  • nieźle to rokuje całej budowie (1)

    skoro wykonawca nawet objazdu nie przygotował należycie wg swojego harmonogramu i nic mu w tym nie przeszkadzało

    • 17 6

    • objazd

      Jeżeli robi się drogę na czas budowy to przy projektowaniu konstrukcji nawierzchni powinno się uwzględnić istniejący ruch i gabaryty pojazdów. To są podstawowe założenia i inspektorzy ZDiZ powinni to wiedzieć.

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane