Fakty i opinie

Zmiany w ruchu na modernizowanym skrzyżowaniu przy dworcu w Gdyni

Najnowszy artukuł na ten temat

Najważniejsze inwestycje transportowe minionego roku

Zaczyna się drugi etap prac na skrzyżowaniu przy dworcu w Gdyni.
Zaczyna się drugi etap prac na skrzyżowaniu przy dworcu w Gdyni. mat. prasowe

Mija miesiąc od rozpoczęcia przebudowy skrzyżowania ulic Podjazd, Dworcowa i 10 Lutego zobacz na mapie Gdyni w Gdyni. Kierowcy pojadą jeszcze w tym tygodniu remontowanym odcinkiem ulicy Podjazd, a drogowcy przeniosą się na sąsiednią jezdnię w kierunku ul. Morskiej, gdzie będą pracowali do ostatniego tygodnia września.



Jak oceniasz tymczasową organizację ruchu podczas przebudowy skrzyżowania?

bardzo dobrze, jeździ się, w miarę możliwości, bez większych przeszkód 45%
dobrze, ale we wrześniu może być gorzej 32%
przeciętnie, bywają dni, że długo się tam stoi w korku 14%
źle, są spore zatory, można było zorganizować to inaczej 9%
zakończona Łącznie głosów: 784
Prace na skrzyżowaniu przy gdyńskim dworcu rozpoczęły się 25 lipca. Drogowcy remontowali dwa pasy ruchu ul. Podjazd w kierunku centrum oraz przebudowali instalacje podziemne na tym odcinku. Zajęło im to ok. 30 dni. Takie tempo prowadzonych przez MTM robót wynika ze zobowiązań w wygranym przez przedsiębiorstwo przetargu.

Czas utrudnień określony w przetargu

Jednym z kluczowych kryteriów przetargu - oprócz ceny - był bowiem czas wyłączenia z ruchu jezdni ul. Podjazd. Zwycięzca zadeklarował zamknięcie odcinków jezdni i zwężenie ich do jednego pasa w każdą stronę, na maksymalnie 60 dni.

- Ze względu na centralne położenie skrzyżowania, miasto nie zgodziło się na całkowite wyłączenie z ruchu jezdni ul. Podjazd, chociaż ten zabieg skróciłby czas remontu - informował na początku prac Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.
Organizacja ruchu podczas drugiego etapu prac na skrzyżowaniu przy dworcu w Gdyni.
Organizacja ruchu podczas drugiego etapu prac na skrzyżowaniu przy dworcu w Gdyni. graf. Trojmiasto.pl
Według zapowiedzi urzędników z gdyńskiego magistratu, robotnicy jeszcze w tym tygodniu przeniosą się na sąsiednią jezdnię prowadzącą w kierunku ul. Morskiej. Dokładna data ma być uzależniona od warunków pogodowych. O zmianach, które nastąpią informuje za to już Zarząd Komunikacji Miejskiej. Na stronie internetowej można przeczytać, że korekty dotyczą linii 326 i 710 od czwartku. Pojawi się także tymczasowa linia zjazdowa nr 711.

Zmiany tylko na ul. Podjazd

Zmiany w organizacji ruchu będą dotyczyły jedynie ulicy Podjazd. Nowa organizacja ruchu wprowadzona na drogach objazdowych, tj. na ulicach Wójta Radtkego, Władysława IV, 3 Maja, Dworcowej i 10 Lutego pozostaje bez zmian. Nadal ograniczeniom podlegać będzie ruch ciężarowy w centrum miasta.

Sprawdź zmiany w organizacji ruchu

Piesi z kolei muszą pamiętać, że chodnik przebiegający po stronie al. 17 Grudnia pozostanie zamknięty, a rowerzyści, że nadal będzie zamknięty kontrapas na ul. 3 Maja za skrzyżowaniem z ul. 10 Lutego. Rowerzyści będą nadal musieli korzystać tam z chodnika.

Przypomnijmy, że po zakończeniu prac na skrzyżowaniu zmieni się jego geometria. Skręty będą bardziej czytelne, pojawią się też dodatkowe pasy przeznaczone do zjazdów oraz sygnalizacja świetlna. Wzdłuż ulicy Podjazd powstanie chodnik i przejazd dla rowerzystów do ulicy Morskiej oraz rondo dla rowerzystów przy budynku dworcowym. Piesi i rowerzyści będą mogli także skorzystać z kładki łączącej al. 17 Grudnia z ul. Dworcową (wzdłuż torów).

Do przyszłorocznego lata koniec


Wymieniona zostanie nawierzchnia, by nie było wątpliwości, którą stroną poruszać się rowerem, a którą pieszo. Planowana jest także budowa zatok taxi i wjazdów na posesje w ul. Morskiej.

Organizacja ruchu na skrzyżowaniu po przebudowie.
Organizacja ruchu na skrzyżowaniu po przebudowie. graf. Trojmiasto.pl
Przebudowana zostanie także sieć wodociągowa, gazowa, kanalizacja deszczowa i sanitarna, a także sieci telefoniczne kablowe i kanalizacji teletechnicznej, elektroenergetycznej oraz sieć trakcyjna trolejbusowa.

Prace w całości mają potrwać 45 tygodni i zakończyć się przed następnym sezonem letnim. MTM zainkasuje za nie nieco ponad 20 mln zł.

Opinie (112) 2 zablokowane

  • Powiem jedno tęgim to te wszystkie porąbane krzyżówki wymyśla w Gdyni powinno się z miejsca zdymisjonować takie skrzyżowania to pasowały by do rozwiazan z lat 80 na dzień dzisiejszy rozsądniej było by postawić proste rondo albo skrzyżowaniach rychu okrężnym zamiast durnego skrzyżowania z idiotyczna organizacją ruchu które się będzie tylko korkować

    • 0 0

  • Miło

    To teraz żeby skręcić z dworcowej na 10 lutego w stronę centrum gdzie kiedyś był znak stóp trzeba będzie przeciąć 2 pasy mm.

    • 0 0

  • Betony

    Ooo widzę że betony hejtują:) Zebym ja nie zaczal hejtowac waszej oliwki star bo az glowa boli patrzac na to co robicie. Biurowce na osiedlu spokojnej starosci...

    • 0 0

  • Nie lepiej byłoby tam zrobić rondo ?

    • 0 0

  • Dlaczego ten remoncik tyle będzie trwał i tyle kosztował?? (8)

    • 35 38

    • a czytac umiesz?

      Przebudowana zostanie także sieć wodociągowa, gazowa, kanalizacja deszczowa i sanitarna, a także sieci telefoniczne kablowe i kanalizacji teletechnicznej, elektroenergetycznej oraz sieć trakcyjna trolejbusowa.

      Masz wiedzę na te tematy? Potrafisz nam oszacować ile każda z tych rzeczy powinna trwać? Śmiało.

      • 0 0

    • (2)

      Bo tak to się buduje drogi.

      • 11 7

      • Po co rowerzystom rondo??

        Wzdłuż ulicy Podjazd powstanie chodnik i przejazd dla rowerzystów do ulicy Morskiej oraz rondo dla rowerzystów przy budynku dworcowym.

        • 1 1

      • jak sama nazwa wskazuje drogi muszą być drogie

        • 16 0

    • Da bumm tsss...

      Trwa tyle bo nie budujaw nocy. Gdyby zaczęli budować na 3 zmiany koszta budowa znacznie by wzrosły.
      DA BUMM TSSS...

      • 6 6

    • To chyba pytanie retoryczne? (2)

      Bo odpowiedź na Twoje pytanie nie zmieściłaby się w komentarzu a najlepiej byłoby się spotkać i wytłumaczyć. Nie znasz się na budownictwie i w komentarzach pod artykułem nikt Ci nie przekarze wiedzy z 5 lat studiów.

      A jeśli naprawdę chcesz wiedzieć dlaczego, to wejdź sobie na BIP i ściągnij wszystkie załączniki do przetargu, w tym projekt budowlany i przedmiar i będziesz wszystko wiedział, o ile cokolwiek z tego zrozumiesz.

      • 28 7

      • ortografia nie jest twoja mocna stroną:))))

        • 7 1

      • z 7dmiu bo 2 lata sie kiblowało

        • 10 1

  • Będzie fajnie. A co z osuwiskiem na Kamiennym Wierchu? Ile to już miesięcy? Pięć???!!!! (2)

    • 7 1

    • Drogę do Morskiego Oka górale naprawiali chyba 15 lat. A nasi nie mają doświadczenia w naprawie górskich osuwisk...

      • 0 0

    • Sza. Nie da się.

      A jak się ludzie odzwyczają od ulicy, to się ją przerobi na działki budowlane.

      • 0 0

  • Co z 10 lutego od podjazdu do Kwiatkowskiego

    Czy stan kostki brukowej też poprawia... Bo koleiny na tym odcinku to zawstydza nawet drogi we włocławku... @trójmiasta.pl zainterweniujcie orosze

    • 0 0

  • Czekam na pierwszą ulewę po "przełomowej inwestycji"

    - stawiam Blue Label, że pod torami będzie jezioro.

    • 2 0

  • Walczymy do ostatniego żołnierza (1)

    • 4 4

    • aż nie zostanie kamień na kamieniu.

      • 0 3

  • To jakaś kpina (1)

    Taka suma i położenie krawężników i nowej nawierzchni robi się w 2 miesiące. Na dobrą sprawę to nic nie zostanie zrobione no może oprócz świateł (lobby działa)

    • 10 7

    • Sie robi, albo się nie robi....

      Gdyby w tym tempie budowano port w Gdyni, to do dzisiaj mielibyśmy tylko drewniany pomost.

      W ciągu 20 lat powstał COP, Gdynia i parę innych rzeczy - a tutaj 100m drogi w 7 tygodni, i jedno skrzyżowanie w rok.....

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.