Fakty i opinie

Zmiany w ruchu na modernizowanym skrzyżowaniu przy dworcu w Gdyni

Najnowszy artukuł na ten temat

Najważniejsze inwestycje transportowe minionego roku

Zaczyna się drugi etap prac na skrzyżowaniu przy dworcu w Gdyni.
Zaczyna się drugi etap prac na skrzyżowaniu przy dworcu w Gdyni. mat. prasowe

Mija miesiąc od rozpoczęcia przebudowy skrzyżowania ulic Podjazd, Dworcowa i 10 Lutego zobacz na mapie Gdyni w Gdyni. Kierowcy pojadą jeszcze w tym tygodniu remontowanym odcinkiem ulicy Podjazd, a drogowcy przeniosą się na sąsiednią jezdnię w kierunku ul. Morskiej, gdzie będą pracowali do ostatniego tygodnia września.



Jak oceniasz tymczasową organizację ruchu podczas przebudowy skrzyżowania?

bardzo dobrze, jeździ się, w miarę możliwości, bez większych przeszkód 45%
dobrze, ale we wrześniu może być gorzej 32%
przeciętnie, bywają dni, że długo się tam stoi w korku 14%
źle, są spore zatory, można było zorganizować to inaczej 9%
zakończona Łącznie głosów: 784
Prace na skrzyżowaniu przy gdyńskim dworcu rozpoczęły się 25 lipca. Drogowcy remontowali dwa pasy ruchu ul. Podjazd w kierunku centrum oraz przebudowali instalacje podziemne na tym odcinku. Zajęło im to ok. 30 dni. Takie tempo prowadzonych przez MTM robót wynika ze zobowiązań w wygranym przez przedsiębiorstwo przetargu.

Czas utrudnień określony w przetargu

Jednym z kluczowych kryteriów przetargu - oprócz ceny - był bowiem czas wyłączenia z ruchu jezdni ul. Podjazd. Zwycięzca zadeklarował zamknięcie odcinków jezdni i zwężenie ich do jednego pasa w każdą stronę, na maksymalnie 60 dni.

- Ze względu na centralne położenie skrzyżowania, miasto nie zgodziło się na całkowite wyłączenie z ruchu jezdni ul. Podjazd, chociaż ten zabieg skróciłby czas remontu - informował na początku prac Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.
Organizacja ruchu podczas drugiego etapu prac na skrzyżowaniu przy dworcu w Gdyni.
Organizacja ruchu podczas drugiego etapu prac na skrzyżowaniu przy dworcu w Gdyni. graf. Trojmiasto.pl
Według zapowiedzi urzędników z gdyńskiego magistratu, robotnicy jeszcze w tym tygodniu przeniosą się na sąsiednią jezdnię prowadzącą w kierunku ul. Morskiej. Dokładna data ma być uzależniona od warunków pogodowych. O zmianach, które nastąpią informuje za to już Zarząd Komunikacji Miejskiej. Na stronie internetowej można przeczytać, że korekty dotyczą linii 326 i 710 od czwartku. Pojawi się także tymczasowa linia zjazdowa nr 711.

Zmiany tylko na ul. Podjazd

Zmiany w organizacji ruchu będą dotyczyły jedynie ulicy Podjazd. Nowa organizacja ruchu wprowadzona na drogach objazdowych, tj. na ulicach Wójta Radtkego, Władysława IV, 3 Maja, Dworcowej i 10 Lutego pozostaje bez zmian. Nadal ograniczeniom podlegać będzie ruch ciężarowy w centrum miasta.

Sprawdź zmiany w organizacji ruchu

Piesi z kolei muszą pamiętać, że chodnik przebiegający po stronie al. 17 Grudnia pozostanie zamknięty, a rowerzyści, że nadal będzie zamknięty kontrapas na ul. 3 Maja za skrzyżowaniem z ul. 10 Lutego. Rowerzyści będą nadal musieli korzystać tam z chodnika.

Przypomnijmy, że po zakończeniu prac na skrzyżowaniu zmieni się jego geometria. Skręty będą bardziej czytelne, pojawią się też dodatkowe pasy przeznaczone do zjazdów oraz sygnalizacja świetlna. Wzdłuż ulicy Podjazd powstanie chodnik i przejazd dla rowerzystów do ulicy Morskiej oraz rondo dla rowerzystów przy budynku dworcowym. Piesi i rowerzyści będą mogli także skorzystać z kładki łączącej al. 17 Grudnia z ul. Dworcową (wzdłuż torów).

Do przyszłorocznego lata koniec


Wymieniona zostanie nawierzchnia, by nie było wątpliwości, którą stroną poruszać się rowerem, a którą pieszo. Planowana jest także budowa zatok taxi i wjazdów na posesje w ul. Morskiej.

Organizacja ruchu na skrzyżowaniu po przebudowie.
Organizacja ruchu na skrzyżowaniu po przebudowie. graf. Trojmiasto.pl
Przebudowana zostanie także sieć wodociągowa, gazowa, kanalizacja deszczowa i sanitarna, a także sieci telefoniczne kablowe i kanalizacji teletechnicznej, elektroenergetycznej oraz sieć trakcyjna trolejbusowa.

Prace w całości mają potrwać 45 tygodni i zakończyć się przed następnym sezonem letnim. MTM zainkasuje za nie nieco ponad 20 mln zł.

Opinie (112) 2 zablokowane

  • prawdziwe kongo to zacznie się po pierwszym września.

    • 90 11

  • Dlaczego ten remoncik tyle będzie trwał i tyle kosztował??

    • 35 38

  • komierowskiego

    Na budowie ul.Komierowskiego spokój,kierownictwo budowy MTM,mowiąc kolokwialnie, "olewa' mieszkańców Ramułta 38 ,którzy już od wielu miesięcy maja w związku z budową wiele utrudnień.

    • 11 13

  • Niech lepiej już nic nie modernizują!

    Jeździć się nie da w tym mieście! Same skrzyżowania równorzędne, kontrapasy dla cyklogłupków, buspasy pod prąd, słupki, spowalniacze, brak miejsc parkingowych, dziurawa nawierzchnia i tristar, który zatrzymuje samochody na każdych światłach. Gryzoń odejdź!

    • 82 88

  • Walczymy do ostatniego żołnierza

    • 4 4

  • Wg mnie, nawet po zakończeniu tego remontu, organizacja ruchu na skrzyżowaniach 10 lutego z 3 maja i z Władysława IV powinna pozostać w obecnym kształcie. Po 10 lutego jeździ się teraz znacznie lepiej.

    • 49 4

  • Przez dwa tygodnie jeździłem po niemieckich drogach i ulicach miast.

    Powrót do powykoślawianych, dziurawych i paskudnych ulic Gdyni, jest niemiłym przeżyciem.

    • 52 33

  • Ludzie na pasach

    Władka x Starowiejska
    istny horror

    • 16 16

  • Pozdrawiam codziennych hejterow

    Siedzacych w swoich piwnicach i na tym portalu.
    Dzieki wam widze jak dobrze byc usmiechnietym i szczesliwym człowiekiem zamiast zgorzknialym kondomita :)

    • 58 17

  • Bo tak to się buduje drogi.

    • 11 7

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.