Fakty i opinie

Zmiany w ruchu na obwodnicy i w centrum Gdyni

Najnowszy artukuł na ten temat

Przetarg na brakujący odcinek Trasy Kaszubskiej

Postęp prac na budowie Trasy Kaszubskiej. Film z drugiej połowy lipca.

Drogowcy pracujący przy budowie Trasy Kaszubskiej zamkną w środę wieczorem na tydzień łącznicę zjazdową z Obwodnicy Trójmiasta w kierunku ul. Chwaszczyńskiej dla jadących od strony Chyloni.



Czy budowa trasy Kaszubskiej utrudnia ci jazdę?

tak, w dużym stopniu 27%
tak, ale spodziewałe(a)m się większych problemów 38%
nie, w ogóle mi nie przeszkadza 35%
zakończona Łącznie głosów: 2209
Prowadzona od kilku miesięcy budowa Trasy Kaszubskiej spowodowała spore zmiany w ruchu w okolicach Dąbrowy i Chwaszczyna, gdzie powstaje nowy węzeł Wielki Kack.

Prace postępują zgodnie z planem. Ich skutki odczuwają nie tylko kierowcy, ale także mieszkańcy pięciu dzielnic: Karwin, Dąbrowy, Wielkiego Kacka, Małego Kacka i Witomina, którzy muszą sobie przez tydzień radzić bez ciepłej wody.

graf. Trojmiasto.pl

Zamknięta łącznica zjazdowa w ul. Chwaszczyńską



Gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad poinformował, że w środę wieczorem drogowcy zamkną pas zjazdowy na ul. ChwaszczyńskąMapka z obwodnicy dla jadących z kierunku Chyloni.

- Zmiana w organizacji ruchu jest spowodowana koniecznością przebudowy kanalizacji sanitarnej oraz demontażu istniejącej magistrali ciepłowniczej - informuje Piotr Michalski z GDDKiA.
Według harmonogramu łącznica zjazdowa będzie nieprzejezdna do najbliższego wtorku, 8 września.

Remont nawierzchni ulicy w centrum



Z kolei we wtorek rano drogowcy zajęli środkowy pas ul. Wójta Radtkego w centrum Gdyni, na odcinku od pl. Konstytucji do 3 MajaMapka.

graf. Trojmiasto.pl
- Prace drogowe polegają na sfrezowaniu istniejącej nawierzchni i regulacji wysokościowej urządzeń kanalizacyjnych. W kolejnym etapie zaplanowano odtworzenie pętli indukcyjnych oraz odtworzenie nawierzchni bitumicznych jezdni - mówi Hanna Wyszyńska, rzecznik ZDiZ w Gdyni.
W środę wieczorem droga powinna być już w pełni przejezdna.

Przypomnijmy, że do 3 września trwa też remont nawierzchni 250-metrowego odcinka ul. Morskiej na wysokości wlotu ul. ChylońskiejMapka w kierunku Rumi.

Opinie (117) 9 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • (22)

    A kiedy dodatkowe pasy na obwodnicy?Tam powinno być co najmniej 4 w jedną i drugą mańkę.A tak wieczne korki,a aut będzie przybywać...

    • 83 50

    • no 4 to za dużo (1)

      wystarczą 3, ale fakt - warto ją rozbudować. Sądzę, że najlepszy czas na to będzie zaraz po zakończeniu budowy OMT. Pewnie za jakieś 3-4 lata.

      • 15 9

      • OMT według planu ma być w 2025, a pewnie i tak będą opóźnienia

        • 8 1

    • Ale o jakiej obwodnicy piszesz? (1)

      Obwodnicę dopiero budują, Z karwin do Bożego Pola, w planach jest jeszcze poludniowa z Gdańska do Szemudu...

      To o czym piszesz za kilka lat będzie zwykłą drogą krajową, już w tej chwili ma taki przepust jak słomka od szejka

      • 17 4

      • w szemudzie juz buduja

        • 0 0

    • Popuszczając pasa nie wyleczysz grubasa. (4)

      To, że przybywa aut to efekt wieloletniej polityki miast, by mieszkańców wypychać na tanie wiochy, a samochody wpychać w coraz większej liczbie. Dobudowywanie infrastruktury do wciąż rosnącego popytu (przy zniszczonej starej) jest coraz droższe i trudniejsze. Miasta na zachodzie inwestują w transport szynowy, żeby rozwiązywać problemy transportowe. A u nas tylko plany kolei na Oksywie. I popuszczanie pasa.

      • 27 8

      • dobrze zarządzane miasta (nie tylko na "zachodzie") inwestują nie tylko w transport szynowy (3)

        działają także na rzecz poprawy komfortu i bezpieczeństwa osób chcących docierać do stacji komunikacji szynowej pieszo (lub rowerem). Stąd popularność dwuwarstwowych stojaków do parkowania rowerów, które zapewniają parkowanie od kilkuset do kilkudziesięciu tysięcy rowerów na stacjach kolei i metra w takich krajach jak Holandia, Dania, Niemcy, Szwajcaria i Austria. Takie rozwiązania stają się także coraz bardziej popularne we Francji, Belgii, Szwecji i Finlandii. Mimo surowego klimatu okazuje się, że komunikacja rowerowa w Skandynawii jest traktowana jako warta inwestowania.

        • 4 2

        • o to, to (2)

          Bardzo ważna jest integracja międzygałęziowa, ale chyba równie ważne są zmiany społeczne - ludzie muszą być przekonani że tak jest szybciej niż autem. A to trudne, bo przyzwyczajenia robią swoje.

          • 3 2

          • Żeby było nie wolniej niż autem trzeba zadbać o częstotliwość SKM (1)

            Między Rumią a Pruszczem nie rzadziej niż co 5 minut w godzinach szczytu, ale do tego potrzebne są osobne pary torów między Chylonią a Rumią oraz między Gdańsk- Śródmieściem a Pruszczem. Takie inwestycje są ważniejsze niż kolejne pasy na obwodnicy.

            • 1 0

            • Nie do końca się zgadzam

              Żeby transportem publicznym było szybciej niż autem niekoniecznie trzeba przyspieszać transport publiczny.

              Równie dobrze sprawdza się spowalnianie (utrudnianie) ruchu aut.

              • 1 0

    • Dodatkowego pasa obwodnicy nie będzie

      będzie za to przekop mierzei wiślanej

      • 21 6

    • Nie 4 ale 74

      • 7 2

    • Rozwiązaniem jest zatrzymanie przyrostu samochodów, nie dobudowywanie pasów na obwodnicy (swoją drogą co z wyjazdami i dojazdami do niej?)

      • 13 11

    • Wystarczy abyś nauczył się jeździć (i wielu innych kierowców) a absolutnie wystarczą te dwa pasy które są.
      Jedź bezpiecznie, płynnie, nie przekraczaj dopuszczalnej prędkości i zachowuj bezpieczny odstęp - 90% korków zniknie.

      U nas nie ma korków powodowanych brakiem przepustowości.
      Są korki powodowane kolizjami/wypadkami i złym stylem jazdy.

      • 37 5

    • Tak! Zbudujemy 4 pasy na obwodnicy.

      A po drodze zmieciemy wszystkie zabudowania wzdłuż obwodnicy i wypłacimy milionowe odszkodowania za przejęcie terenów.

      Obwodnica - 7 pasów - hurraaaaa!!!

      • 10 9

    • (1)

      Żeby przystąpić do budowy trzeciego pasa na obwodnicy musi być uruchomiona obwodnica metropolitarna gdyż roboty drogowe spowodują, że na wielu odcinkach obwodnicy północnej będzie można jechać tylko jednym pasem. Wszystkie inwestycje przesunęły się o 4-5 lat ze względu na brak pieniędzy. Pieniądze jak pamiętamy były, ale gdy PIS objął władzę, zostały zabrane, miedzy innymi na przekop mierzei.

      • 16 8

      • i na s19 zeby polaczyc klajpede z adriatykiem i umozliwic klajpedzie rozwoj portu a to w celu oslabienia pozycje gdanska i gdyni

        • 2 0

    • Nie przyszlo ci do glowy,ze jak beda dobudowywac 2 pasy,to zamkna jeden istniejacy? (5)

      Tak wlasnie by bylo i trojmiasto bedzie sparalizowane na 4-5lat

      • 4 4

      • Dlatego wysiłek inwestycyjny należy skupić na poprawie jakości serwisu SKM i PKM (3)

        oraz dostępu do ich stacji dla nieprzyspawanych mentalnie do foteli samochodów.

        • 3 2

        • Ja bardzo chętnie odspawam się od fotela (2)

          Gdy tylko przebycie transportem publicznym trasy, np. pomiędzy węzłem Kowale a Osową, przestanie być wycieczką krajoznawczą na pół dnia w jedną stronę i drugie pół na powrót. A póki co...

          • 2 1

          • pierwszym krokiem jest mentalne odspawanie się od fotela

            co już osiągnąłeś. Faktyczne uniezależnienie się od samochodu w wyniku decyzji władz kształtujących infrastrukturę oraz samodzielnej decyzji o wyborze środka transportu to drugi krok, który mam nadzieję kiedyś nastąpi ku twojemu zadowoleniu. Na pewno przyczyni się do poprawy zdrowia i wyobraźni.

            • 0 0

          • To może przeprowadź się do miasta...

            Po co krążysz między wioskami?

            • 1 0

      • na a2 dobudowywano na wysokosci poznania dodatkowy pas pod ruchem, wiec mozna

        • 0 0

  • Brawo! Mamy to (6)

    Nareszcie jakieś dobre wiadomości z Gdyni! Będzie remont na Wójta Radtkiego.
    Pan prezydent chyba naczytał się nieprzychylnych komentarzy o swoim mieście i postanowił działać. Brawo!

    Tak trochę bez rozmachu, ale może małymi krokami i Gdynia dogoni Rumie w kwestii inwestycji drogowych.

    • 77 10

    • (3)

      Zapewne dla tej oderwanej od rzeczywistości władzy każdy nieprzychylny komentarz to wpis opłacanego przez opozycję trola. Bo jak wiadomo, w Gdyni 99% mieszkańców jest przepełniona szczęściem tylko z tego powodu, że u władzy od kilkudziesięciu lat stoi Samowiadomoco WS ;)

      • 10 4

      • od rzeczywistości oderwani bywają ci, którzy uważają że: (2)

        - korki można zmniejszyć poszerzając obwodnicę
        - problemy z parkowaniem samochodów w centrum Gdyni można rozwiązać budując piętrowe parkingi z funduszy publicznych, darmowe dla użytkowników samochodów mieszkających opodal
        - jedynym sensownym sposobem wychodzenia z błędnego kola niezrównoważonego rozwoju jest inwestowanie w transport szynowy, bez dbania o komfort i bezpieczeństwo osób chcących dotrzeć do stacji SKM / PKM inaczej niż samochodem lub transportem publicznym (czytaj: pieszych i rowerzystów/.hulajnogowców).
        -

        • 3 4

        • (1)

          Bardzo dużą częścią składową tych funduszy publicznych są daniny które płacą kierowcy i właściciele samochodów w podatkach akcyzach w benzynie, częściach zamiennych i innych ukrytych opłatach. Miałbyś rację, gdyby kierowcy tego nie płacili. Ale do wyciągania kasy to kolejka chętnych. Mieszkańcy także płacą daniny do miasta za to że mieszkają w mieście. I są za to szykanowani. Za to że mieszkam w centrum płacę większy abonament miesięczny niż mieszkańcy innych dzielnic. Płacę więcej za to, żeby słyszeć od lat z UM że się nie da i że są prowadzone analizy. Po tylu latach analiz bez wniosków można odnieść wrażenie, że osoby tam pracujące mają kłopoty z używaniem pewnej części własnego ciała.

          • 3 2

          • daniny płacone przez kierowców tylko w niewielkim stopniu pokrywają koszty

            które wynikają ze zbytniej skłonności do posiadania i korzystania z samochodów w mieście. Tylko spokojne wyjaśnianie skutków zdrowotnych wynikających z długoletniego samochodocentrycznego modelu rozwoju miasta może przynieść zmiany prowadzące do poprawy jakości życia w nim dla obecnego i przyszłych pokoleń gdynian.

            • 0 1

    • Chyba Rumunię

      • 4 5

    • I pomyśleć, że jeszcze 20 lat temu Rumia była określana mianem sypialni stoczniowców i kolejarzy...:)

      • 4 1

  • (3)

    Już na tydzień wylaczyliscie wodę. To jeszcze został prąd i gaz.
    dzięki

    • 58 11

    • Lepiej dziękuj

      Potem oprócz wody będziesz miał na tych Karwinach korki i smród

      • 8 2

    • I te jest trzeci raz w te wakacje

      Czy robimy jakieś oszczędności w ramach tego miliardowego dlugu miasta?

      • 0 0

    • A mogli zastrzelić!

      No

      • 0 0

  • A gdyby to miasto Gdynia budowałby tą drogę? (4)

    Ciekawe czy takie tempo byłoby gdyby to miasto Gdynia było odpowiedzialne za budowę tej drogi?

    • 63 10

    • Budowa

      Zastanowiłeś się choć przez moment, nad tym o czym właśnie wyartykułowałeś tak głupio że bardziej się nie da?
      I nie chodzi mi tu o obronę władz Gdyni bo to akurat bezcelowe ale o ogólny sens.

      • 6 12

    • Wtedy ten

      zjazd byłby zamknięty na 2 lata

      • 20 4

    • to by białą farbą po polu przeciągnęli

      tradycyjnie

      • 20 4

    • wizualizacja, nie spięty budżet, zmiana pomysłu, wizualizacja, projekt, nie spięty budżet, mija 5 lat, powrót do pomysłu ale projekt do kosza, wizualizacja, nie spięty budżet...

      • 11 2

  • Może w końcu wytną te suche drzewa na Wójta Radtkego! (1)

    • 17 6

    • Może w końcu ciepłą wodę włączą. Ponoć jakiś wirus szaleje.

      • 0 0

  • Ile władze Gdyni wyremontuja dróg w tym roku? Będzie łącznie z 800 metrów? (4)

    Kawałek Hutniczej, Morskiej, Radtkego. Coś jeszcze?

    • 82 8

    • Kawałek Dąbka i kawałek Arciszewskich, bo się tam ulica zapadła.

      • 13 1

    • nie było pokazów samolotów tym roku to może starczy na jakąś nową wizualizację remontu

      • 15 1

    • Jeszcze najważniejsza inwestycja drogowa w Gdyni na ulicy Unruga, 180 metrów kwadratowych wymienionej nawierzchni.

      • 4 0

    • 800m...

      ...kwadratowych.

      • 1 0

  • Większość dróg w Gdyni nadaje się do remontu. (1)

    Kiedy konkretne inwestycje na choćby ulicy Kwiatkowskiego? Co z Dąbka, Zieloną, z 10 lutego itd?!

    • 72 5

    • 10 Lutego przejscie miedzy poczta a Batorym

      Niech jeden z drugim raz się przejdą tamtędy.

      • 0 0

  • Pięknie będzie (3)

    Witomino zakorkuje się na smutno. Hodowlanej nie ma, MPS rozkopany, wody brak, no Bareja normalnie. Ciekawe ile to wszystko potrwa

    • 56 8

    • Z ta Hodowlana przesadzili

      nie zostawili nawet przesmyku przez Słoneczną.

      • 0 2

    • Obwodnica witomina

      A kiedy obwodnica witomina ?

      • 1 1

    • Witomino

      Może by tak komunikacją miejskązamiast korkowac Witomino

      • 0 0

  • łącznica ? a nie po prostu zjazd ? (3)

    • 31 3

    • zjazd to po amfetaminie (1)

      z obwodnicy jest wyjazd

      • 3 0

      • "Wyjazd" to jest z budowy.

        Swoją drogą, ile razy widzę tablicę "Wyjazd z budowy" dochodzę do przekonania że budowlańcy to okrutne buce. Nie wystarczyłoby po prostu: "Prosimy opuścić budowę"

        • 3 0

    • Łącznica od lokalnych dostawców z odrobiną kraftowego smaku z autorskiego menu drogowego

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.