• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zmiany w ruchu na ul. Piotrkowskiej na Ujeścisku

Rafał Borowski
19 kwietnia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaje pojadą ciszej przez al. Havla
  • W głębi widoczna tymczasowa jezdnia z płyt betonowych przy ul. Piotrkowskiej.
  • Na pierwszym planie widoczna tymczasowa jezdnia z płyt betonowych przy ul. Piotrkowskiej.

We wtorkowy poranek zostanie zmieniona organizacja ruchu na newralgicznym odcinku ul. PiotrkowskiejMapka w Gdańsku, który stanowi jeden z głównych wyjazdów z dzielnicy Ujeścisko. Kierowcy jadący w kierunku skrzyżowania z ul. Warszawską będą poruszać się po tymczasowej jezdni z płyt betonowych. Wprowadzone właśnie zmiany będą obowiązywać przez dwa kolejne tygodnie.



Czy będziesz korzystał z linii tramwajowej wzdłuż Nowej Warszawskiej?

W drugiej połowie lutego rozpoczęła się realizacja inwestycji, na którą od wielu lat czekało wielu mieszkańców południa Gdańska. Mowa o budowie linii tramwajowej Nowa Warszawska, która zepnie dwie istniejące linie: wzdłuż al. Havla oraz al. Adamowicza. Zgodnie z harmonogramem inwestycja powinna być gotowa pod koniec przyszłego roku.

Kursujące po wydzielonym torowisku Nowej Warszawskiej tramwaje zapewnią sprawne połączenie mieszkańcom Ujeściska, którzy mogli dotychczas korzystać jedynie z linii autobusowych, nierzadko stojących w korkach w godzinach szczytu.

Czytaj więcej: Rusza budowa Nowej Warszawskiej

W ostatnich tygodniach drogowcy zlikwidowali fragment skarpy, która znajdowała się wzdłuż ul. Piotrkowskiej, na odcinku od pętli autobusowej do skrzyżowania z ul. Warszawską. Na zwolnionym terenie została ułożona nawierzchnia z płyt betonowych.

Zmiany w organizacji ruchu na ul. Piotrkowskiej na Ujeścisku. Czerwoną linią oznaczona tymczasowa jezdnia z płyt betonowych. Zmiany w organizacji ruchu na ul. Piotrkowskiej na Ujeścisku. Czerwoną linią oznaczona tymczasowa jezdnia z płyt betonowych.

Zmiany na najbliższe dwa tygodnie



Przez najbliższe dwa tygodnie, będzie to tymczasowa droga dla kierowców jadących w kierunku wspomnianego skrzyżowania. Natomiast kierowcy jadący w dół ul. Piotrkowskiej będą poruszać się dotychczasową jezdnią, która zostanie zwężona.

- Od godzin porannych, we wtorek 20.04., kierowcy jadący w kierunku ul. Warszawskiej będą poruszali się po jezdni tymczasowej [ułożonej z płyt betonowych - dop. red.]. Apelujemy o ostrożną jazdę. Dojście dla pieszych będzie zachowane - informuje Aneta Niezgoda z biura prasowego Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, które nadzoruje inwestycję.
Ponadto, jak wynika z udostępnionej przez drogowców mapki, na wylotach ul. Ostrołęckiej w ul. Piotrkowską zostaną wprowadzone nakazy skrętu w prawo.

  • Widoczna na zdjęciu pętla autobusowa przy ul. Piotrkowskiej została zlikwidowana na stałe. W jej miejscu będzie przebiegać torowisko tramwajowe linii Nowa Warszawska.
  • Widoczna na zdjęciu pętla autobusowa przy ul. Piotrkowskiej została zlikwidowana na stałe. W jej miejscu będzie przebiegać torowisko tramwajowe linii Nowa Warszawska.

Likwidacja pętli autobusowej przy ul. Piotrkowskiej



Jak widać na załączonych zdjęciach, budowa linii tramwajowej Nowa Warszawska idzie pełną parą. Jedną z konsekwencji jest zamknięcie pętli autobusowejMapka przy ul. Piotrkowskiej. Została ogrodzona i rozkopana, a stojący przy niej biletomat został usunięty. Pasażerowie autobusów muszą do tego przywyknąć, gdyż zmiany w tym miejscu nie mają charakteru tymczasowego.

- Pętla została zlikwidowana na stałe, przez jej całkowicie przebudowany teren będzie w przyszłości przebiegać torowisko tramwajowe Nowej Warszawskiej [w tym miejscu zostanie zlokalizowany przystanek tramwajowy "Piotrkowska" - dop. red.] - uzupełnia Agnieszka Zakrzacka, rzecznik prasowy DRMG.
Numerami 91, 92 i 93 oznaczono nowe przystanki autobusowe, które pojawiły się z powodu likwidacji pętli przy ul. Piotrkowskiej. Numerami 91, 92 i 93 oznaczono nowe przystanki autobusowe, które pojawiły się z powodu likwidacji pętli przy ul. Piotrkowskiej.

Zmiany w kursowaniu autobusów



Zlikwidowanie pętli przy ul. Piotrkowskiej wymusiło zmiany w kursowaniu wielu linii autobusowych. W związku z tym Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku zorganizował w okolicy trzy nowe przystanki. Warto podkreślić, że opisane poniżej zmiany w żaden sposób nie wpływają na łączny czas przejazdu każdej z linii autobusowych.

- W zamian dla linii nr 115, 120, 156, 164, 174, N2 i N4 w ciągu ul. Warszawskiej uruchomiona zostanie dodatkowa para przystanków "PiotrkowskaMapka", na wysokości sklepu Biedronka. Dla linii nr 118 w kierunku Wałów Piastowskich uruchomiony będzie dodatkowy przystanek "PiotrkowskaMapka" przy ul. Piotrkowskiej, przed skrzyżowaniem z ul. Ostrołęcką. Kierunek przeciwny - bez zmian - wylicza Zygmunt Gołąb, rzecznik prasowy ZTM Gdańsk.

Tak obecnie wygląda ul. Piotrkowska

Miejsca

Opinie (34) 6 zablokowanych

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Rozkopana ul. Piotrkowska

    już mało kto pamięta jak Havla budowali ... też narzekali (1)

    żeby było ładnie trzeba sie przemęczyć

    • 52 2

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Rozkopana ul. Piotrkowska

      I dobrze, że jest inwestycja w tym rejonie niezwykle istotna

      Jednak żałuję 2 rzeczy: zaniechanie budowy NoweJ Warszawskiej i niewykonanie połączenia Piotrkowskiej z pętlą Ujeścisko przed rozpoczęciem inwestycji.

      • 0 0

  • Dobrze że Kierownik do pracy jeździ rowerem ;)

    • 9 5

  • (2)

    właśnie sobie uświadomiłem, że minęło dwadzieścia jeden lat odkąd jako dzieciak musiałem codziennie przeżywać koszmar dojazdu z Ujeściska: do podstawówki na Chełmie, gimnazjum, szkoły średniej we Wrzeszczu.
    Tych lat (straconych w korkach i zmarnowanych na dojazdy)nie odda nikt- chciałoby się powiedzieć.
    Cieszę się, że inni będą mieli lżej.

    • 44 1

    • Główna droga na Ujeścisku to nadal koszmar (1)

      Warszawska ma taki sam kształt jak sprzed 100 laty, gdy przechodziła przez środek wsi. Od tamtego czasu w okolicy przybyło kilkanaście tysięcy mieszkańców i wciąż powstają nowe bloki, a droga nadal taka sama. Pierwotne plany zakładały, że wybudują nową nitkę dojazdową wraz z tramwajem, ale nagle ktoś zarządził, że droga jest zbędna...

      • 6 1

      • Wszystko prawda, tylko chyba nie dałoby się poszerzyć Warszawskiej ze względu na budynki mieszkalne (jednak trochę ich jest) i zbiornik wodny. Inne połączenia do Havla też chyba nie wchodzą w grę ze względu na ukształtowanie terenu (mam na myśli połączone krańce Jeleniogórskiej i Przemyską na przykład- to by rozwiązało problem już wiele lat temu; pamiętam, jak z bratem chodziliśmy tamtędy, bo było szybciej dostać się z Gdańska Głownego i przejść kawałek niż czekać na autobus do pętli). Chociaż może dla chcącego... Nie przeglądałem nigdy planów zagospodarowania terenu sprzed tych prawie trzydziestu lat ,kiedy pierwsze budynki powstawały. Jedno jest pewne- dojazd na Ujeścisko komunikacją to stracony dzień.

        • 2 0

  • Straszna patologia są przystanki tymczasowe (5)

    Na warszawskiej. Dzisiaj jadąc autobusem z Lawendowego Wzgórza staliśmy tak w korku 15 minut. Nie można było wymyślić lepszego rozwiązania ? Autobus stanie na przystanku, potem przed światłami i przez dwie minuty stoi za nim wszystko.

    • 19 16

    • A potem wszystko stoi dwie minuty krócej na kolejnych światłach czy korkach. Też mi różnica.

      • 6 3

    • Jasne lepiej było wjeżdżać na pętlę i wyjeżdżać tracąc 20 minut?

      • 7 4

    • Nie. Nie można było.

      • 6 2

    • Teraz jest o wiele szybciej. Bez sensu było zjeżdżanie na tą pętlę.

      • 7 4

    • patologia występuje tylko w rodzinie , jako termin

      • 1 0

  • Trasa powinna być od razu projektowana aż do Szadółek (1)

    A w Gdańsku odwrotnie. Najpierw osiedla, później drogi, na końcu komunikacja miejska

    • 31 6

    • ale wtedy być musiał mieszkać w Żukowie bo koszt metra mieszkania na Ujeścisku byłby nie 6000 tylko 9000.

      • 2 3

  • Jakoś położonych płyt tragiczna. Firma się nie postarała. Jakieś stare - zdezelowane płyty.... Koszmar dla kierowców.

    • 21 1

  • Jak to mówi Pinokio. Jeszcze 2 tygodnie

    • 15 5

  • Tymczasowa jezdnia z płyt betonowych... (2)

    Ta sentencja powinna być już w herbie miasta. Żeby daleko nie szukać, z drugoej strony osiedla, Unruga i Czluchowska zrobione z płyt 20 lat temu... tylko tymczasowo. Piotrkowska na koncu, nowe blokowisko, ulica z płyt i to takiej jakości, ze już się porozpadały po 2 latach. To miasto betonową płytę powinno mieć też w herbie, bo masa nowych ulic jest tak robiona przez deweloperkę. Dno, metr mułu i betonowe płyty.

    • 14 2

    • jadąc autem warszawską tego tak nie czuć, ale od pętli przy jabłoniowej do dentysty na warszawskiej pod asfaltem nie ma utwardzonej drogi tylko stare kilkudziesięcioletnie płyty bętonowe. jadąc rowerem pod górę, szczególnie koło nowego przedszkola, jedzie się tam jak po tarze - masakra

      • 4 0

    • 21 wiek

      a my nadal po płytach bez szosy

      • 1 0

  • (2)

    czyli jak zawsze klasycznie zamiast zacząć od zbudowania nowego wyjazdu z osiedla koło pętli wolą zrobić syf i kongo przy starym. czy naprawdę to taki wielki problem zbudować te 100 czy 200m jezdni w miejscu gdzie nie ma zabudowań i nikomu ciężki sprzęt by nie przeszkadzał ?
    jak kilka lat temu na tym skrzyżowaniu robili światła to kongo było przez rok

    • 17 1

    • Pani prezydenta Myśliwska od strony Kartuskiej też z płyt betonowych

      • 3 0

    • tam masakarują od 20 lat

      Sparaliżowali wyjazd. A tam wystarczyłoby ze100 czy 200 metrów z płyty ułożyć i nie mielibyśmy totalnego paraliżu osiedla. Wiecznie zatykają to osiedle, które już ma ponad 20 lat. Nic usprawnień. Wstyd

      • 1 0

  • czy nowe przystanki zostaną na stałe w nowych lokalizacjach? (1)

    czy nowe przystanki zostaną na stałe w nowych lokalizacjach? czy to tylko tymczasowe położenie..?

    • 2 1

    • Nie interesuj się, bo...

      ...kociej morski dostaniesz.

      • 0 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane