- 1 Martwe dziki na Karwinach. Otrute czy padły z głodu? (158 opinii)
- 2 Agresywny Rosjanin zatrzymany na lotnisku (170 opinii)
- 3 Działkowcy będą mieli przez to problemy? (123 opinie)
- 4 Plany dla okolic Ergo Areny na ostatniej sesji obecnej rady (41 opinii)
- 5 Mieszkają na stałe, ale się nie zameldują (101 opinii)
- 6 Uziemił się przez skradziony miernik (55 opinii)
Zmodernizowane lokomotywy będą kursowały do Helu
Nowe lokomotywy, które będą wozić pasażerów do Helu już niebawem wejda do regularnej eksploatacji.
PKP Intercity przeprowadza właśnie największy w swojej historii projekt modernizacji i zakupu taboru na kwotę ponad 5,5 miliarda złotych. Jednym z jego elementów jest kompleksowa modernizacja 20 spalinowozów typu SM-42. Unowocześnione "stonki", jak żargonowo nazywają je kolejarze, będą obsługiwać m.in. trasę Gdynia-Hel.
Na peronie czwartym Dworca Głównego w Gdańsku odbyła się dziś prezentacja dwóch zmodernizowanych spalinowozów. W rozpoczynającym się właśnie sezonie letnim lokomotywy tego typu będą kursować na trasie Gdynia-Hel.
Zakres prac modernizacyjnych we wszystkich spalinowozach obejmował m. in. wymianę silników, naprawę główną innych podzespołów, przebudowę kabin maszynisty oraz instalację urządzeń pomiaru prędkości, drogi i parametrów jazdy.
W dziesięciu "stonkach" zamontowano dodatkowo przetwornice do zasilania w energię elektryczną wagonów oraz urządzenia do akumulowania energii elektrycznej (dzięki nim lokomotywa jest zdolna do manewrowania przy wyłączonym silniku).
Lokomotywy typu SM-42, produkowane od połowy lat 60-tych do początku lat 90-tych przez Fablok Chrzanów, są najczęściej spotykanymi na polskich torach lokomotywami. Do dziś w użytkowaniu pozostaje ponad tysiąc egzemplarzy z około 1800 wyprodukowanych. Niestety, dla założonej w 1919 roku spółki z Chrzanowa los okazał się mniej łaskawy. W maju 2013 roku ogłoszono jej upadłość.
Miejsca
Opinie (124) 7 zablokowanych
-
2015-05-16 22:03
A po co jechac w sezonie na polwysep helski?
Przeciez to jest miejsce opanowane przez warszawską stonkę... nic poza tlumem snobów i zastawionym samochodami każdym skrawkiem wolnego miejsca tam nie ma. To co mnie interesowało obejrzałem sobie w kwietniu...
- 23 2
-
2015-05-16 22:18
co mnie lokomotywy obchodza !!Nimi nie jade tylko starymi wagonami (2)
niby maja byc nowe zobaczymy ale cena za bilet tez kosmiczna.Sie pytam kiedy gniazdko elektryczne to bedzie standard w tej biedolandi Bronka!!Bo o kolejnej kompromitacji braku internetu obiecanego w Pseudolino to juz lepiej nie pytać!!POlska przez ostanie 8 lat goni zachód i niepotrafi dogonic do epoki zachodu z przed 20 lat!!
- 7 17
-
2015-05-16 22:27
gniazdko ci potrzebne do elektrowstrząsów? (1)
nie lepiej walnąć się młotkiem w łeb?
- 6 3
-
2015-05-16 23:22
leming ty sie młotkiem nie musisz walic jestes przygłupem od urodzenia :)
- 2 5
-
2015-05-16 22:45
Fajnie.
- 1 0
-
2015-05-16 22:49
Dlaczego nie ma bezpośrednich Kościerzyna - Hel ? (2)
Kto potrafi to wytłumaczyć ?
To samo zreszta z trasami do Lęborka, czy Ustki z Tczewa, czy Koscierzyny.
Czy my mamy jedne Kaszuby, czy podzielone ?
Za koleją nie nadążam .....- 14 0
-
2015-05-17 08:31
pasazer (1)
Mnie zastanawia dlaczego nie jezdza z Gdyni do Bydgoszczy przez Koscierzyne. Mieszkancy gmin na poludnie od Koscierzyny zostali odcieci od swiata. A to, ze nie ma pociagow koscierzyna-hel to kolejny przyklad polityki struka i swilskiego, ktorzy umywaja raczki a cala "wladze" w organizacji przewozow powierzaja betonowym przewozom regionalnym. W duzej liczbie wojewodztw powstaly marszalkowskie koleje nastawione na interes pasazerow a nie zwiazkow zawodowych. U nas jak jest - wiadomo.
- 7 0
-
2015-05-17 22:02
No właśnie, dlaczego u nas pociągi nie jeżdżą po całym województwie,
tylko zawsze musi być przesiadka w trójmieście.
Dlaczego nie ma bezpośrednich Chojnice Hel, Bydgoszcz Hel, Elbląg Ustka, etc...
To dzielenie Kaszub na północ i południe przez władze województwa tu bzdura !- 0 0
-
2015-05-16 23:33
25 lat wolności
POlska osiągnęła niebywały sukces!
- 7 0
-
2015-05-16 23:39
Miłośnicy (3)
Przy stacji Gdynia Stocznia stoi ponad 18 sztk EU07 bądź EP07 i proszę o jakąś informacje o dalszy los tych loków.
- 4 0
-
2015-05-17 00:44
Napis P5 lub NG (1)
namazany na maszynach oznacza, że maszyny wyjeździły określony w przepisach przebieg i muszą przejść Naprawę Główną, czyli taki kolejowy remont kapitalny maszyny. To kosztowna operacja.
PKP Intercity (właściciel) może w tej sytuacji (1)skierować maszyny do naprawy, (2)pociąć na złom lub (3)sprzedać. Po wejściu Pendolino zapotrzebowanie na EU/P07 spadło, a po wejściu Flirtów na trasę Gdynia - Katowice od grudnia 2015 spadnie jeszcze bardziej, więc opcja nr (1) jest najmniej prawdopodobna.- 6 0
-
2015-05-17 11:11
A jednak.Dzięki wielkie za odpowiedz.
- 1 0
-
2015-05-17 14:44
z tego co wiem to
zostały one wyciągnięte z szopy, z powodu prowadzonych prac remontowych samej szopy, wizualnie te loki nie wyglądają dobrze, niektóre jeszcze z logiem pkp na burtach, na moje oko część z nich służy jako magazyn części do naprawy lokomotyw będących jeszcze w ruchu, najgorsze pójdą na złom, a te co sie da pójdą na sprzedaż.
- 1 0
-
2015-05-17 00:00
Na złom idą
- 0 0
-
2015-05-17 02:44
Pieniądze z budżetu Państwa -
przeżera i trwoni po-psl na rozwój POLSKI !!!
- 2 2
-
2015-05-17 08:21
likwidacji uległo wszystko ! - Technikum Kolejowe w Orłowie też już nie istnieje ! (1)
Polska - kraj w demontażu i w likwidacji ,wyprzedany !
- 13 2
-
2015-05-17 19:26
A1 zaraz zabiorom! I kuleje zabiorom. Wszystko zabiorom.Nic nie będzie.
- 1 0
-
2015-05-17 08:23
paranoje w pkp
I w tym kontekscie pkp pozbywa sie dziesiatek calkiem dobrych pietrowych wagonow, majacych zaledwie kilkanascie lat (przetarg na zlomowanie wagonow stojacych w Krzyzu). teraz maja nowe lokomotywy, a nie bedzie wagonow!
- 7 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.