- 1 Słupki na środku drogi, znaki nie pomogły (91 opinii)
- 2 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (206 opinii)
- 3 Ugaszono pożar na budowie osiedla (176 opinii)
- 4 Gdzie są wrota Bramy Nizinnej? (33 opinie)
- 5 Podsuwają pomysły na kary dla śmieciarzy (80 opinii)
- 6 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (173 opinie)
Zmodernizowane lokomotywy będą kursowały do Helu
Nowe lokomotywy, które będą wozić pasażerów do Helu już niebawem wejda do regularnej eksploatacji.
PKP Intercity przeprowadza właśnie największy w swojej historii projekt modernizacji i zakupu taboru na kwotę ponad 5,5 miliarda złotych. Jednym z jego elementów jest kompleksowa modernizacja 20 spalinowozów typu SM-42. Unowocześnione "stonki", jak żargonowo nazywają je kolejarze, będą obsługiwać m.in. trasę Gdynia-Hel.
Na peronie czwartym Dworca Głównego w Gdańsku odbyła się dziś prezentacja dwóch zmodernizowanych spalinowozów. W rozpoczynającym się właśnie sezonie letnim lokomotywy tego typu będą kursować na trasie Gdynia-Hel.
Zakres prac modernizacyjnych we wszystkich spalinowozach obejmował m. in. wymianę silników, naprawę główną innych podzespołów, przebudowę kabin maszynisty oraz instalację urządzeń pomiaru prędkości, drogi i parametrów jazdy.
W dziesięciu "stonkach" zamontowano dodatkowo przetwornice do zasilania w energię elektryczną wagonów oraz urządzenia do akumulowania energii elektrycznej (dzięki nim lokomotywa jest zdolna do manewrowania przy wyłączonym silniku).
Lokomotywy typu SM-42, produkowane od połowy lat 60-tych do początku lat 90-tych przez Fablok Chrzanów, są najczęściej spotykanymi na polskich torach lokomotywami. Do dziś w użytkowaniu pozostaje ponad tysiąc egzemplarzy z około 1800 wyprodukowanych. Niestety, dla założonej w 1919 roku spółki z Chrzanowa los okazał się mniej łaskawy. W maju 2013 roku ogłoszono jej upadłość.
Miejsca
Opinie (124) 7 zablokowanych
-
2015-05-17 13:05
jak już cwaniaki z PKP się naszabrują , pozakładają jeszcze z 30 spółek i w końcu nie zostanie nic - to ... (1)
powstanie polskie DB {Deutsche Banhof} , tak było ze wszystkim ; - z MHD, PSS Społem po których to polskich firmach śladu nie ma ! za to mamy - Kaufland .Lidl itd.
- 5 2
-
2015-05-17 16:19
"Bahnhof" to "dworzec kolejowy", ośla łąko!
- 5 0
-
2015-05-17 14:18
W końcu
będą lokomotywy które będą mogły zasilać klimatyzację w pociągach IC i nie będzie trzeba pożyczać od Czechów "nurków"
- 1 0
-
2015-05-17 14:56
Na Hel powinno jezdzic skm skladami hybrydowymi Elektro/Diesel lub Elektro/Akumulatory (2)
pozdrawiam
- 2 3
-
2015-05-17 15:31
na helu nie ma sieci trakcyjnej (1)
a tak poza tym to to są właśnie elektro diesle a sa wersje z napedem akumulatorowym do manewrow
- 0 0
-
2015-05-17 15:37
Silnik wysokoprężny napędza prądnicę główną (prądu stałego), skąd prąd kablami płynie do szafy sterowniczej, a stamtąd do czterech silników trakcyjnych na wózkach (1 silnik na oś)
- 3 0
-
2015-05-17 14:59
Gdynia ma aspirację do bycia ważnym miastem w regionie a nie może stworzyć siatki połączeń do gmin satelit!
- 4 1
-
2015-05-17 15:25
77 milionów na 20 sztuk to prawie 4 miliony za modermnizacje
hmm
na wikipedii napisali ze zamówili tylko 10 sztuk- 1 0
-
2015-05-17 16:42
Manewrowanie przy wyłączonym silniku
Czyli jak? Bez silnika, więc lokomotywę popychają ludzie? Może są tam dwa rodzaje silników, w tym elektryczne, ale jakiś do manewrowania musi być włączony.
- 1 1
-
2015-05-17 21:57
ajjj
Szkoda kasy na takie innowacje.
- 0 0
-
2015-05-18 09:03
od lat
Produkowane od lat 60 i oni je modernizują, rozumiem, że mają służbowe samochody Warszawa, też zmodernizowane...
- 2 1
-
2015-05-18 10:47
manewrówką na hel. a pompy wody i klima nadal nie działają
- 2 0
-
2015-05-18 11:51
Ten news dotyczy lokomotyw czy podróży na Hel ?
Tak naprawdę podróżnego nie obchodzi jaka lokomotywa ciągnie skład w którym jedzie.
Co do podróży na Hel do brakuje podstawowej informacji jaki jest czas przejazdu.
Gdy ostatnio skorzystałem z usług PKP na trasie Hel Gdynia pociąg jechał 2 i pół godziny. Pociąg więcej stał niż jechał. Tragedia.- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.