- 1 Nie wiedzą, kto leży w tych grobach (76 opinii)
- 2 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (498 opinii)
- 3 Był senator skazany na więzienie (264 opinie)
- 4 Mała uliczka, duży problem (230 opinii)
- 5 Zbiórka na leczenie psów z pseudohodowli (124 opinie)
- 6 Nowe podziemne zbiorniki w Akwarium (137 opinii)
Znicze przed biurami PiS i protesty w Trójmieście
W czwartek Trybunał Konstytucyjny uznał, że aborcja z powodów uszkodzenia lub choroby płodu jest niezgodna z konstytucją, a więc zakazana. To zaostrzenie dotychczasowych przepisów i tzw. "kompromisu aborcyjnego". Zaczęły się więc protesty przed siedzibami biur posłów PiS w Trójmieście, gdzie pojawiają się znicze i transparenty, a na sobotę zaplanowano dużą manifestację.
Zobacz planowane manifestację i pikiety w obronie praw kobiet w naszym kalendarzu wydarzeń
O przebiegu protestów na bieżąco informują nasi czytelnicy w Raporcie z Trójmiasta.
Aktualizacja, godz. 17:45.
Pod biurem poselskim Prawa i Sprawiedliwości przy ul. Starowiejskiej w Gdyni pojawiło się kilkanaście protestujących osób - głównie kobiet. Jest też policja, która spisuje osoby ustawiające znicze na chodniku. Protestujący mają ze sobą transparenty.
Protesty przeciwko całkowitemu zakazowi aborcji trwają nadal. W piątek rano pod biurami poselskimi PiS na Targu Drzewnym w Gdańsku, pojawiły się kobiety z transparentem "zajmijcie się pandemią, prawo wyboru zostawcie kobietom" oraz ze zniczami. Informację w tej sprawie prezentowaliśmy w Raporcie z Trójmiasta.
- Obecna sytuacja pandemiczna uniemożliwiła podjęcie dialogu społecznego w tej kwestii oraz organizację protestów masowych, tak jak się to działo w latach ubiegłych. Co więcej, jesteśmy przekonane, że czas, w którym ulegający partyjnym wpływom Trybunał wydaje orzeczenie, jest nieprzypadkowy, ma przesłonić niekompetencje rządzących w zarządzaniu krajem w kryzysie. Nasze zgromadzenie ma na celu wezwanie rządzących do rzeczywistego zajęcia się pandemią i nieodwracaniem uwagi opinii publicznej od tego tematu, zniżając się do tak oburzających praktyk - poinformowały organizatorki piątkowej akcji pod hasłem "Zajmijcie się pandemią".
Zapowiadają, że w kilkuosobowych grupach będą na zmianę zajmować chodnik przed biurem poselskim PiS-u w Gdańsku.
Na sobotę zaplanowano demonstracje uliczne pod hasłem "To jest wojna!"
Rozpocznie się ona o godz. 14 na Hucisku w Gdańsku.
- Za kilka dni w tym kraju zacznie się piekło kobiet. Nie będziemy siedzieć bezczynnie! Wyjdźmy w sobotę na ulice i nie bądźmy grzeczne! W ramach protestu zablokujmy główne skrzyżowania w Gdańsku, Sopocie i Gdyni - czytamy w opisie wydarzenia.
W Trójmieście od czwartkowego wieczoru w ramach protestu zostawiane są znicze pod siedzibami biur posłów PiS - pojawiły się one w Gdańsku i Gdyni.
Znicze pod siedzibą PiS w Gdyni (49 opinii)
Wydarzenia
Opinie (964) ponad 200 zablokowanych
-
2020-10-23 11:59
Opinia wyróżniona
Szczerze (63)
Kobieta, która musi lub chce usunąć płód i tak to przeżywa. Jednak chodzi, o to by nie cierpiała non stop całe życie z chorym dzieci. Normalni lekarze są zgodni, że trzeba jak najszybciej przywrócić kobietę do stanu sprzed chorej ciąży, by nie przeciągać jej traumy, by jak najszybciej zapomniała o chorym płodzie i doszła do siebie. Miałam martwy
Kobieta, która musi lub chce usunąć płód i tak to przeżywa. Jednak chodzi, o to by nie cierpiała non stop całe życie z chorym dzieci. Normalni lekarze są zgodni, że trzeba jak najszybciej przywrócić kobietę do stanu sprzed chorej ciąży, by nie przeciągać jej traumy, by jak najszybciej zapomniała o chorym płodzie i doszła do siebie. Miałam martwy płód, nie chciałam usuwać, wyłam z psychicznego bólu. Lekarz poprosił mnie, bym zadbała o siebie i im szybciej tym lepiej. Jestem mu wdzięczna i pielęgniarce za zastrzyk na uspokojenie. Moja przyjaciółka też usunęła płód z wadą genetyczną. Dzięki temu ma pracę i nieobciążoną psychicznie i fizycznie rodzinę. Moja siostra z zespołem Downa żyła 7 miesięcy i tęsknimy za nią, ale lekarz prosił moją matkę, by przestała rozpaczać i skupiła się na zdrowym dziecku. Ludzie, życie mamy jedno i po to by żyć, a nie by cierpieć.
- 472 55
-
2020-10-23 19:39
2 strony medalu...
Z jednej strony zgodzę się z Tobą, bo męczą się te kobiety opieka nad niepełnosprawnym dzieckiem, które w większości przypadków po krótkim czasie od porodu umierają, co oczywiście jest kolejnym traumatycznym przeżyciem. Z drugiej strony nikt nie myśli o tym dziecku... Czy ktoś z nas, piszących tu potrafi sobie wyobrazić co tak naprawdę czuje
Z jednej strony zgodzę się z Tobą, bo męczą się te kobiety opieka nad niepełnosprawnym dzieckiem, które w większości przypadków po krótkim czasie od porodu umierają, co oczywiście jest kolejnym traumatycznym przeżyciem. Z drugiej strony nikt nie myśli o tym dziecku... Czy ktoś z nas, piszących tu potrafi sobie wyobrazić co tak naprawdę czuje dziecko skazane na życie z wadą? Czy ktoś pomyślał o tych dzieciach które rodzą się np bez nóżek? Albo bez organów wewnętrznych? Ono nawet nie wie że widzi mamę pierwszy i ostatni raz... Ze ostatni raz ssie pierś, uśmiecha się do mamy, zasypia na jej dłoniach... Czy ktoś pomyślał o tych dzieciach? Im byłoby lepiej się nie urodzić.
- 3 1
-
2020-10-23 19:04
Cierpienia to część życia, to nie usprawiedliwia
prawa do zabicia drugiej istoty ludzkiej
- 1 2
-
2020-10-23 19:06
Aborcja
Gorzej przeżywają kobiety po aborcji niż matki, które straciły dzieci w wypadkach, czy z powodu choroby!
- 2 1
-
2020-10-23 18:37
Ciążę zawsze trzeba donosić. Nie słuchacie głosu Chrystusa wyrażanego ustami biskupów?
- 0 1
-
2020-10-23 17:00
(1)
Tylko że takich przypadków, gdzie aborcja jest konieczna ze względów medycznych lub gdy ciąża jest efektem przestępstwa jest nie więcej niż 30%. Cała reszta to aborcje ze względu na to, że kobieta uprawia seks, ale konsekwencji nie chce ponosić, bo dziecko jej przeszkadza.
- 4 10
-
2020-10-23 18:31
I?
- 2 2
-
2020-10-23 16:27
starych schorowanych tez odpalic
po co dzieci maja cierpiec i sie opiekowac zbednymi ramolami? zycie jest jedno, szkoda je tracic na niepotrzebne cierpienie.
- 4 7
-
2020-10-23 15:53
Popieracie kulturę śmierci??? Przecież to Hitler wprowadził na terenie okupowanej Polski zabijanie nienarodzonych. (2)
Komuniści to prawo śmierci podtrzymali a rzekomi demokraci są za cywilizacją śmierci dalej.
- 5 16
-
2020-10-23 18:30
Hitler wprowadził też karę śmierci za aborcję na obywatelce Niemiec.
Czyli jesteś zwolennikiem Hitlera.
- 1 2
-
2020-10-23 16:40
komunista to ty.
- 3 4
-
2020-10-23 14:56
JEST jeszcze FAKT (2)
PiS ma 70mln na druk makulatury+ ... na Leczenie Polskich Dzieci forsy poPiSowo BRAK!
ludzie muszą się sami organizować i zbierać na kosztowne operacje i leczenia np. Tosi czy Adama.
bo niby - Praca Pokora Umiar - a te Nagrody nam się po prostu Należały!
a TU wystarczy by PiS przestał Kraść!- 11 5
-
2020-10-23 16:09
Wystarczy że PO z przyjaciółmi nakradło. (1)
PiS nie musi kraść bo to ludzie z totalnej opozycji mają wpisane w DNA kradzież malwersacje i łapówkarstwo.
- 4 16
-
2020-10-23 16:39
bełkot pijanego fana pis.
- 11 3
-
2020-10-23 14:47
A ja (My) jeste(ś)my szczęśliwi z naszym chorym dzieckiem. (7)
To nie jest koniec świata. To jest szansa by bardziej kochać, pomimo wszystko. Są dobrzy ludzie, którzy wspomogą, no i Pan Bóg, który nie zostawił nas samych.
Nie mówię, że było łatwo. Ale cieszę się, że jest z nami.- 6 22
-
2020-10-24 08:41
Calym sercem jestem z Wami
i chylę czoła. Ale czy w pojedynkę dałabyś radę?
- 0 0
-
2020-10-23 18:42
Życie to coś więcej niż wegetacja i męczeństwo (2)
Super, że jesteście szczęśliwi ale nie wduszaj innym, że oni muszą żyć, myśleć i czuć tak jak Wy. Żyj w zgodzie z własnym sumieniem, światopoglądem i za pan brat ze swoim Bogiem ale nie narzucaj swojego sposobu myślenia innym.
- 5 2
-
2020-10-23 19:06
Twój światopogląd nie może być tolerowany (1)
w cywilizacji, jeśli zezwala na zabijanie innych ludzkich istot. Nazisci też mieli światopogląd na prawo do życia Żydów
- 2 4
-
2020-10-23 19:59
Przedstwaicielu cywilizowanego świata
Porównywanie eksterminacji Żydów do możliwości dokonania aborcji w przypadku ciężkich i nieodwracalnych uszkodzeń płodu do 22 tc (granica przeżywalności poza organizmem kobiety do której dozwolona była aborcja eugeniczna w PL) jest zwyczajną manipulacją. Twój światopogląd nakazuje wydłużać cierpienie dla ideologii, mój światopogląd daje kobiecie
Porównywanie eksterminacji Żydów do możliwości dokonania aborcji w przypadku ciężkich i nieodwracalnych uszkodzeń płodu do 22 tc (granica przeżywalności poza organizmem kobiety do której dozwolona była aborcja eugeniczna w PL) jest zwyczajną manipulacją. Twój światopogląd nakazuje wydłużać cierpienie dla ideologii, mój światopogląd daje kobiecie możliwość zdecydowania ile cierpienia jest w stanie udźwignąć. Bo to że w przypadku uszkodzonej ciąży niezależnie od decyzji przejdzie piekło jest pewne. Możesz mnie nazwać faszystką jeśli poprawi Ci to humor i uspokoi sumienie. Dla mnie śmierć w takich przypadkach jest aktem łaski a nie zbrodnią.
- 5 1
-
2020-10-23 18:27
Ale są też ludzie, którzy nie uznają środków uspokajająco - nasennych SPD marki Bóg.
Albo widzą pewną niesprawiedliwość z tej strony ringu. I nie są szczęśliwi, że ktoś ich zmusza do wysławiania cierpienia pod niebiosa.
- 3 2
-
2020-10-23 18:00
Kaja Godek?
- 6 1
-
2020-10-23 17:57
To piękne, że jesteście szczęśliwi.
Kto Wam pomaga? Dobrzy ludzie? A państwo polskie nie? Nie każdy jednak jest gotowy na takie szczęście.
- 10 3
-
2020-10-23 14:46
Kobieta przeżywa, dziecko nie. (1)
- 2 1
-
2020-10-24 08:39
Nie zawsze
Kobieta przezywa. Oby ciebie nigdy nie dotknął ten problem. Co to za osądzanie kobiet ?!!! Przecież tu chodzi o prawo wyboru. Kto jest bez winy niech pierwszy rzuci kamieniem ..
- 0 1
-
2020-10-23 13:57
Jak usunie dziecko to poczuje się szczęśliwa i wszyscy będą żyć długo i szczęśliwie (2)
Orzeczenie TK to po prostu stan prawny ustawy i jej zgodności z konstytucją. Podziękuj Kwaśniewskiemu za taką konstrukcję. Te całe szaleństwo emocjonalne lewactwa które podszywa się pod kobiety to nic innego jak zbijanie kapitału politycznego na temacie aborcji. Problem w rzeczywistosci dotyczy jakichś 0,0001% społeczeństwa.
- 12 28
-
2020-10-23 14:55
Obecna konstytucja obowiązuje od roku 1997. I teraz nagle jest już zła? Bo w czasie, gdy kraj zmaga się z pandemią, a ludzie z utratą pracy, to Trybunał Konstytucyjny zajmuje się nagle "stanem prawnym"? I dziwnym zbiegiem okoliczności wtedy, gdy praktycznie każda demonstracja jest nielegalna?
- 18 3
-
2020-10-23 14:34
Opinia magister kuchary i reszty tej hołoty nijak się nie ma do stanu prawnego.
- 10 5
-
2020-10-23 13:17
To dlatego te obostrzenia z powodu wirusa, boja sie protestow, Dlatego tez kaczor jest na kwarantannie, zawsze symuluje jak protestuja kobiety.
- 24 6
-
2020-10-23 13:16
(11)
Jedna przezywa, druga nie. Decyzja co do utrzymania lub nie ciąży jest wyłaczną sprawą ciężarnej.
- 32 9
-
2020-10-23 20:02
(1)
Oczywiście rola ojca sprowadza się do dania kasy - albo jak kobieta chce urodzić dziecko i on ma ich oboje utrzymywać, albo jak kobieta nie chce, ale po nastu latach przypomni sobie, że została pokrzywdzona i płać #metoo?
- 1 1
-
2020-10-24 08:34
Mezczyzni sa tak
'Wrażliwi" ze w większości przypadków nie wytrzymują i uciekają od problemów. Ciekawe czy sam przez lata i do końca wytrwalbys przy kobiecie i waszym dziecku np. z daunem
- 1 0
-
2020-10-23 19:08
Zapytajmy to dziecko w łonie, bo to jego tyczy
ta decyzja
- 1 2
-
2020-10-23 13:57
(7)
Czyli jak sie zdecyduję żeby przerwać ciążę w 8 miesiącu to będzie ok ?
- 6 17
-
2020-10-24 08:26
doczytaj
a potem zabieraj glos. Nie ma usuwania ciąży w 8 mies!!!!!!!
- 1 0
-
2020-10-23 14:53
Tak.
To jej dziecko. Nie Twoje. Nie państwowe.
- 6 3
-
2020-10-23 14:32
(2)
Idźmy krok dalej jak Holandia że eutanazji będzie można poddać dzieci do 12 roku zycia jeśli są chore
- 3 12
-
2020-10-24 08:28
Bez komentarza
:(
- 1 0
-
2020-10-23 18:21
Nie było nigdy takiego prawa ani pomysłu w Polsce, więc spadaj manipulancie.
- 6 2
-
2020-10-23 14:33
Nie wymyślaj nieistniejacych sytuacji, kmiocie.
- 14 3
-
2020-10-23 14:04
Ty, Jarku? Masz małe szanse na ciążę... chyba :/
- 24 7
-
2020-10-23 13:10
Jest jeszcze... (23)
Znam przypadek, badanie płodu we wczesnym stadium czy nie ma zespołu..., lekarz podał że niestety jest źle...pacjentkę wysłał dalej, nie wgłębiał się w temat, nie rozmawial...
skroce- dziewczyna nie poszła na zabieg- urodziła się śliczna zdrowa dziewczynka!
Także te wszystkie badania, cudowne urządzenia...nie zawsze podają prawdę, albo lekarz nie zawsze jest doskonały- 27 55
-
2020-10-23 17:58
Hahahahhaha :D
Takich przypadków nie ma, a wiesz dlaczego? Bo decyzji o aborcji nie podejmuje jeden lekarz na podstawie jednego badania. I tu Cię mamy! Trollu.
- 9 2
-
2020-10-23 14:51
No i?
Co to ma do rzeczy??
- 1 0
-
2020-10-23 14:25
(9)
Skończ pie***ć. Dziś można zrobić test genetyczny z krwi. 99,9999% pewności. Kosztuje 2 tyś. zł. Tyle, co miesiąc opiekunki do sparaliżowanego, niewidomego i upośledzonego człowieka...
- 23 7
-
2020-10-23 14:31
Hitler zabijal takich ludzi (8)
Kaleki i uposledzonych. Twierdzisz, ze to okay?
- 6 20
-
2020-10-23 14:52
Nie Ok.
Ale dziecko zwłaszcza płód to własność rodziców!
- 2 3
-
2020-10-23 14:41
(6)
A chcesz go utrzymywać? Zajmiesz się nim? Co z niego ma Państwo?
- 19 5
-
2020-10-23 15:04
powinni po Kościołach i Pocztach rozesłać listy popierajace zakaz aborcji+ (5)
kto podpisze - to temu zabierać co miesiac z pensji emerytury lub tego co posiada ... 1000zł na trwale chore i upośledzone dzieci...
Jestem pewien, że jakby Musieli płacić - to zaraz by się okazało, że antyAborcji+ nie popiera NiKT- 19 5
-
2020-10-23 16:06
Chory jesteś! W ubiegłym roku dokonano aborcji (zabicia) (2)
eugenicznego w liczbie 1100 dzieci...
- 3 15
-
2020-10-24 08:24
Nie decyduj
za innych. Niech to będzie kwestia czyjegoś sumienia. To i tak traumatyczne przeżycie dla kobiety i myśli do k-a życia.
- 1 0
-
2020-10-23 18:20
Bredzisz. Nie da się zabić kogoś, kto się nie urodził.
Eugenika to program kontroli populacji, a nie jednostkowe usunięcie płodu.
- 7 1
-
2020-10-23 15:32
(1)
Powinni wysłać do wszystkich listy popierające zakaz jazdy samochodem, kto nie podpisze to temu zabierać co miesiac z pensji emerytury lub tego co posiada ... 1000zł na leczenie ludzi po wypadkach drogowych - według twojej logiki
- 4 10
-
2020-10-23 17:17
OC i akcyza.
Ale tak się robi, nazywa się to obowiązkowe OC i akcyza wliczona w cenę benzyny.
- 6 1
-
2020-10-23 14:19
(3)
A ja nie znam takiego przypadku, znam za to ginekologa, on też nie zna takiego przypadku.
- 15 2
-
2020-10-23 15:29
(2)
Nie zna bo niby skąd. Mój brat też był z żoną u takiego ginekologa, sugerował usunięcie ciąży. Dziś mają oni zdrową 2 letnią dziewczynkę, ale do tego ginekologa już więcej nie poszli.
- 6 16
-
2020-10-24 08:19
z taka diagnoza lekarza
udałabym się do kolejnych dwóch, by mieć pewność. Ale chciałabym mieć wolny wybor a nie by państwo zdecydowało za mnie.
- 4 0
-
2020-10-23 18:18
I co w związku z tym? Twój brat miał wybór, którego innym odmawiacie.
W imię swoich przekonań religijnych, które macie zwyczaj wszystkim narzucać.
- 10 2
-
2020-10-23 14:02
Nie powielaj głupot (5)
Nie powielaj głupot. To już taka moda, że zawsze się znajdą tacy, którzy kogoś znali, kto akurat miał taką sytuację, która pasuje. Swojego czasu antyszczepionkowcy wszyscy znali kolesia, którego dziecko po zaszczepieniu dostało autyzmu. Wszyscy tego samego człowieka znali i powielali w Internecie na potęgę. Teraz to samo. Aby pasowało. Ogarnij się człowieku, za powielania takich głupot powinna być jakaś kara.
- 45 12
-
2020-10-23 19:41
Cicho
Ty, kobieto po 60 powinnaś już być cicho. Nie masz już szans na dziecko więc zajmij się siedzeniem przy piecu i klepaniu zdrowasiek.
- 3 4
-
2020-10-23 14:49
Tak, znam osobiście. (1)
Urodził się zdrowy chłopiec.
- 7 9
-
2020-10-23 18:15
Wszyscy też znamy sprawę doktora Chazana.
Ale niektórzy są dumni z tego 'obrońcy życia'
- 7 2
-
2020-10-23 14:05
Nie strasz, (1)
Boisz się prawdy, twój problem,
Ale nie strasz!- 5 13
-
2020-10-23 14:18
ale ona mówi prawdę
a nie się jej boi
- 5 4
-
2020-10-23 13:23
a kierowca autobusu zaczął klaskać ;)
- 41 7
-
2020-10-23 11:56
Opinia wyróżniona
"Twój ból jest większy niż mój" (23)
Wszystkie osoby, którym ich moralność czy religia nakazuje zmuszać inne kobiet o odmiennym światopoglądzie do rodzenia ciężko chorych dzieci, powinny obligatoryjnie pomagać w opiece nad tymi dziećmi (czy w życiu późniejszym dorosłymi) oraz zapewnieniu im godnych warunków życia. Gdzie jest ich moralność gdy rodzice zostają z ciężko chorym dzieckiem
Wszystkie osoby, którym ich moralność czy religia nakazuje zmuszać inne kobiet o odmiennym światopoglądzie do rodzenia ciężko chorych dzieci, powinny obligatoryjnie pomagać w opiece nad tymi dziećmi (czy w życiu późniejszym dorosłymi) oraz zapewnieniu im godnych warunków życia. Gdzie jest ich moralność gdy rodzice zostają z ciężko chorym dzieckiem sami, skazani na nieudolny system opieki zdrowotnej i głodowe zasiłki. Życie z chorym dzieckiem często toczy się od rehabilitacji do rehabilitacji, w okół wizyt u specjslistów, zakupów sprzętu rehabilitacyjnego i w wielu przypadkach żebraniu o pieniądze na leczenie przez różne fundacje. Ilu z Was przeciwnicy aborcji eugenicznej rzeczywiście pomogło takiej rodzinie? Kto z Was zaproponował znajomej z chorym dzieckiem że się nim zaopiekuje przez kilka godzin czy dni żeby mogła chociaż na chwilę odejść od jego łóżka i odetchnąć? Kto z Was zaprosił samotne osoby z niepełnosprawnością intelektualną do siebie na święta? Pewnie nikt albo garstka z Was bo swoim zachowaniem popsuli by Wam "magię" tych pieprzonych świąt. Kompromis aborcyjny, który obowiązywał był najrozsądniejszym z możliwych. Każdy z nas ma inne możliwości socjalno bytowe, inną wytrzymałość psychiczną i emocjonalną. Dlatego też każda rodzina postawiona w tak trudnej sytuacji jaką jest informacja o chorobie płodu powinna mieć prawo decydować o swoim losie z uwzględnieniem tych predyspozycji. Aborcja eugeniczna jest przerwaniem jednego życia, narodziny chorego dziecka mogą przekreślić ich kilka. Nikt kto decyduje się na dziecko nie zakłada że będzie ono chore więc komentarze typu "trzeba było się zabezpieczać" albo "trzeba było się nie puszczać" są poniżej krytyki i pokazują tylko poziom komentujacego. Podobnie komentarze "jak Cię nie stać na utrzymanie dziecka to trzeba było nie zachodzić w ciąże". Zdecydowaną większość polskich rodzin koszty utrzymania i leczenia (nie tylko jego wegetacji) ciężko chorego dziecka przerosną.
- 435 57
-
2020-10-23 16:51
Ważna wypowiedź
ale niestety o to rządzącym jak widać chodzi, aby umęczeni bliscy osób bardzo chorych nie mieli siły zastanawiać się co politycy uchwalają, po co i za ile!
- 0 1
-
2020-10-23 14:59
(1)
To może usuwajmy wszystkich - ludzi sparaliżowanych po wypadkach, z defektami tu koszty opieki też są dużę i prawie nikt tym rodzinom nie pomaga.
- 4 17
-
2020-10-23 16:36
Eutanazja też powinna być legalna, masz rację złotko.
- 18 2
-
2020-10-23 14:33
(2)
No tak skrobanka ok zabicie dzika, tak nie można haha mentalność lewaków nigdy nie przestanie mnie zaskakiwać
- 3 15
-
2020-10-23 18:38
Haha, to kiedy prawach wprowadzają zakaz polowań i jedzenia mięsa? ?
- 0 0
-
2020-10-23 15:58
Widzisz - część osób widzi różnicę między zbiorem nierozwiniętych komórek, niezdolnych do samodzielnego życia ani czucia od żywego, dojrzałego stworzenia zdolnego odczuwać strach i ból. Mnie nigdy nie przestanie zaskakiwać zacietrzewienie takich ludzi, którym wydaje się, że wiedzą lepiej od innych co jest dobre a co nie.
- 18 0
-
2020-10-23 14:03
Wszyscy którzy zmuszają mnie do płacenia podatków powinni siedziec (14)
Wszyscy którzy nakazują noszenia maseczek powinni siedzieć. Państwo czy społeczeństwo jest tak skonstruowane że decyduje o systemie prawnym w danym kraju. Większość czyli demokracja decyduje o tym jakie mają być zakresy swobody obywatelskiej. Temat aborcji ma zerowe znaczenie na ogół społeczeństwa i jak widzę wścieklizne z jaka lewactwo reaguje to jestem pewien, że wynika to tylko z ich motywacji politycznej
- 5 34
-
2020-10-23 16:27
"Twój ból jest większy niż mój"
Nie jestem lewakiem tylko matką dziecka z niepełnosprawnością. Nasze dziecko ma wiele szczęścia bo dzięki naszej determinacji w walce o jego zdrowie oraz funduszom które mieliśmy i mogliśmy przeznaczyć na jego leczenie na dzień dzisiejszy ma duże szanse na prawidłowy rozwój. Nie każde chore dziecko dostanie taką szansę i nie każdy rodzic ma takie
Nie jestem lewakiem tylko matką dziecka z niepełnosprawnością. Nasze dziecko ma wiele szczęścia bo dzięki naszej determinacji w walce o jego zdrowie oraz funduszom które mieliśmy i mogliśmy przeznaczyć na jego leczenie na dzień dzisiejszy ma duże szanse na prawidłowy rozwój. Nie każde chore dziecko dostanie taką szansę i nie każdy rodzic ma takie możliwości jak my. Podczas wielu pobytów w szpitalach widzieliśmy sporo dzieci skrzywdzonych przez los. To są obrazy których większość ludzi na szczęście nigdy nie zobaczy. Większość z Państwa jedyną styczność z ciężkimi wadami wrodzonymi u dzieci ma jedynie za pośrednictwem spotów fundacji zbierających fundusze na ich leczenie... chociaż nie... nawet w tych spotach często pojawiają się dzieci z niepełnosprawnością ale taką której widok nie odstrasza. Spośród dzieci spotkanych w szpitalach przypadek jednego chłopca szczególnie utkwił mi w pamięci... urodził się z zespołem wad wrodzonych (rozszczep kręgosłupa, wodogłowie olbrzymie, zrosty w układzie pokarmowym, zdeformowane stopy i wiele innych dodatkowych schorzeń). W momencie gdy z synkiem trafiliśmy na oddział ten chłopczyk miał ponad 7 miesięcy i całe dotychczasowe życie spędził w szpitalu. Był wielokrotnie operowany. Nie było przy nim rodziców. Pielęgniarki to nie były miłe Panie, które się nim czule opiekowały tylko raczej zołzy mające do niego pretensje, że płacze, że znowu trzeba go przewinąć, że wiecznie stwarza problemy, że dostały z**b... od lekarza na dyżurze że źle się nim opiekują bo chłopczyk ma poważne odparzenia a to przecież nie ich wina itp. Pamiętam jego przeraźliwy płacz i to że nikt go nie pocieszał... To jest prawdziwy obraz tego waszego humanitarnego postępowania i obrony życia poczętego ponad wszystko inne. To dziecko dostało prawo do życia ale w pakiecie z nim cierpienie, ból, samotność i poczucie odrzucenia. Bo Wasz Bóg tak chciał.
- 21 0
-
2020-10-23 15:51
Zerowe znaczenie?!
O czym ty bredzisz?! To jest krytycznie ważne dla każdej pary która planuje dziecko, lub takiej która o takie dziecko walczy i jest po kilku nieudanych ciążach. W tym momencie okazuje się, że państwo zamiast zapewnić opiekę i dobre warunki leczenia staje się opresyjne, a przypadku problemów z ciążą zostawia czlowieka z niczym, skazuje na ból i
O czym ty bredzisz?! To jest krytycznie ważne dla każdej pary która planuje dziecko, lub takiej która o takie dziecko walczy i jest po kilku nieudanych ciążach. W tym momencie okazuje się, że państwo zamiast zapewnić opiekę i dobre warunki leczenia staje się opresyjne, a przypadku problemów z ciążą zostawia czlowieka z niczym, skazuje na ból i tortury.
Jak komuś wiara nie pozwala w ogóle myśleć o aborcji w takich przypadkach - jego sprawa. Ale do cholery niech nie próbujue decydować za innych o tym co słuszne. Łapy precz obłudnicy!- 12 1
-
2020-10-23 14:55
Większość nie powinna decydować o jednostce. (2)
Wszyscy powinnismy decydować o rzeczach wspólnych. Tylko.
A każdy (jednostka) o rzeczach swoich indywidualnych.
Dziecko nie jest rzeczą wspólna. Nie jest rzeczą społeczna. Proste.- 10 2
-
2020-10-23 15:01
(1)
Co do jednego się gadzam - dziecko nie jest rzeczą
- 3 2
-
2020-10-23 18:37
Dziecko nienarodzone nie jest dzieckiem.
- 3 2
-
2020-10-23 14:36
(1)
Temat aborcji jest megaistotny dla prawie wszystkich, głupi kibolu.
- 13 1
-
2020-10-23 14:57
Nie jest. Nie ma takiego tematu nawet.
To jest indywidualna sprawa danej kobiety, dziecka, rodziców. Tyle. Społeczeństwo nie ma tu nic do gadania.
- 6 4
-
2020-10-23 14:15
A teraz wyobraź sobie, że masz raka, a państwo zabrania Ci leczenia. (6)
Przecież to nie jest problem większości osób, więc po co ci chorzy krzyczą?
- 28 3
-
2020-10-23 14:34
Gdybyś żył w kraju który demokratycznie tak zdecyduje to sobie wyobraź (2)
Np poprzez prywatną opiekę zdrowotną. Po drugie dziecko to nie jest rak.
- 2 16
-
2020-10-23 20:59
Fakt, dziecko to nie jest rak. To wy jesteście rakiem na zdrowej tkance społeczeństwa.
Ilu z was, obrońców życia poczętego zaadoptowało śmiertelnie chore dziecko i się nim zajęło? Promil czy mniej?
- 1 1
-
2020-10-23 14:56
A Demokratycznie to znaczy lepiej?!
Od kiedy??
Ni
Żadna mniejszość ani większość nie ma prawa decydować o moich prywatnych sprawach!!!- 15 1
-
2020-10-23 14:34
Słaby przykład z rakiem gdyż on większości społeczeństwa dotyczy. Proszę inny przykład :)
- 1 3
-
2020-10-23 14:37
(1)
Co za głupie przepychanki. To wyobraź sobie, ze jesteś tym, którego mają zlikwidować, bo masz genetyczną wadę. takie argumenty do niczego nie prowadzą, poza tym już milion razy były przytaczane. To jest spór nierozstrzygalny, bo i prawa kobiet i prawa dziecka w łonie są tymi samymi prawami - prawami człowieka.
- 4 10
-
2020-10-23 18:36
O, to ciekawe. Bo trybunał konstytucyjny nie uznał, że kobieta ma jakąś prawa, które mogłyby w ogóle porównywać z prawami płodu
Tak, płodu. Bo to, że mówisz dziecko jest błędem językowym.
- 5 2
-
2020-10-23 12:08
"Twój ból jest większy niż mój" (1)
Przeciwnicy aborcji eugenicznej - Wasza moralność każe Wam zmusić kobietę do urodzenia chorego dziecka ale nie macie problemu z moralnością patrząc bezczynnie na cierpienie jej i dziecka po narodzinach. Wtedy odwracacie wzrok bo to Was nie dotyczy. Jesteście obłudni.
- 61 5
-
2020-10-23 15:23
Każda kobieta dostanie wsparcie...
...w modlitwie
- 12 7
-
2020-10-23 11:13
Opinia wyróżniona
Polska to taki fajny ale jak widac i tragiczny kraj (17)
gdzie o prawach kobiety decyduje ksiądz albo stary kawaler ktory bladego pojęcia nie ma o ciąży a co dopiero chorej ciąży, Proszę sejmowi i trybunałowi pokazać film jak nasz kraj pomaga kobietom wychowujacym dzieci kalekie i niepełnosprawne ,koniecznie pokażcie.
- 345 67
-
2020-11-09 16:05
Żaden człowiek nie jest panem życia i śmierci
- 0 0
-
2020-10-23 19:16
Aborcje były, są i będą. Zakaz aborcji nie oznacza tego, że nie ma aborcji. Zakaz aborcji oznacza tylko, że łatwiej stać na nią córki i siostry polityków z PiS i partnerki księży oraz innych bogatych, kłamliwych bogobojów, a mniej całą resztę.
- 1 2
-
2020-10-23 18:58
Tajemnica
Prawda jest taka że dużo księży wie co to mieć dzieci bo sami je mają po kątach i je utrzymują plus ich matki. Komedią jest to że im się wydaje że nikt o tym nie wiem tymczasem powiedzenie świat jest mały to się sprawdza. Każdy na swym osiedlu lub mieście wie gdzie taki ksiądz ma utajnioną rodzinę.
- 2 2
-
2020-10-23 18:36
Ciekawe,co na to Pan poseł Kacper Płażyński,który jest "za". ?
Co zrobi,gdy jego żona będzie musiała urodzić potworka,który umrze za kilkanaście dni ? Oczywiście nie życzę tego,ale na litość Boską - niech to. p.Kacper powie,co wtedy zrobi,gdy jego partia i on sam każe przejść tortury polskim kobietom ?! Ma tyle odwagi,czy okaże się kolejnym megahipokrytą ?!
- 3 3
-
2020-10-23 18:17
Jak widac wyróznione zostały tylko opinie skrajnie lewicowe. (3)
te co krzyczą o cierpieniu same chętnie dla własnego kaprysu zamordują własne nienarodzone dziecko a to dopiero początek ,bo chcą aborcji na życzenie!!
- 3 7
-
2020-10-23 19:17
W tłumaczeniu z prawicowego na nasze: część aborcji obecnie legalnych powinna się odbywać w podziemiu lub za granicą, żeby nie kalać oczu porządnych pisowskich katolików po średnio trzech rozwodach.
- 3 2
-
2020-10-23 18:53
a co jak twoja córka (1)
wróci z kolonii z brzuchem?
- 1 2
-
2020-10-23 22:58
To jest córki problem. Jak jest wystarczająco dorosła na seks i nie używa antykoncepcji, to niech rodzi.
- 0 0
-
2020-10-23 16:46
Nie ksiądz i nie kawalerowie, ale kobiety, które masowo zagłosowały za PiSem. Jak by nie było, większość narodu (a więc i większość kobiet) jest przeciw aborcji.
- 3 3
-
2020-10-23 15:36
a kto decyduje o prawach nienarodzonych?
- 2 6
-
2020-10-23 14:55
(1)
A wiesz, ze Kaczyńscy są raczej proaborcyjni ? Jarek już udzielał wywiadu, w którym mówił, że jest za aborcją w wielu przypadkach (gwałt, czyn zabroniony), więc jakim trzeba być i**otą, by chodzić akurat pod jego dom ?
- 3 9
-
2020-10-23 15:00
Kaczyński jest prowładza. Ani aborcja, ani matki ani nikt go nie obchodzi. To wszystko tylko instrumenty.
- 10 2
-
2020-10-23 14:05
Demokracja (4)
Konstytucja.
Pierwsze to rządy ludu który wybrał władze która stanowi prawo.
Drugie to przepisy konstrukcji które zostały tak słabo napisane, że ciągle wychodzą jakieś kwiatki- 7 1
-
2020-10-23 14:13
Przeczytaj ten "wyrok" "trybunału" (bo według Konstytucji ta zbieranina TK nie jest) (3)
A zobaczysz, że oparli się o paragraf, który nie ma nic wspólnego z aborcją.
Równie dobrze mogliby się powołać na gwarancję od telefonu.- 16 5
-
2020-10-23 18:40
Przede wszystkim nie ma on żadnego znaczenia,
gdyż negotium non existens czynność prawna nieistniejąca. TKościelny nie ma umocowania prawnego,a więc i jego pseudo orzeczenia.
- 0 2
-
2020-10-23 14:36
Ty konstytucjonalista
Przestan mnie rozśmieszać
- 3 8
-
2020-10-23 14:37
No tak jakby był stary komuch Rzeplinski w TK to było by wszystko ok hahaha śmiech na sali z wyborcami popisu
- 2 15
Wszystkie opinie
-
2020-10-23 11:13
Opinia wyróżniona
Polska to taki fajny ale jak widac i tragiczny kraj (17)
gdzie o prawach kobiety decyduje ksiądz albo stary kawaler ktory bladego pojęcia nie ma o ciąży a co dopiero chorej ciąży, Proszę sejmowi i trybunałowi pokazać film jak nasz kraj pomaga kobietom wychowujacym dzieci kalekie i niepełnosprawne ,koniecznie pokażcie.
- 345 67
-
2020-11-09 16:05
Żaden człowiek nie jest panem życia i śmierci
- 0 0
-
2020-10-23 18:17
Jak widac wyróznione zostały tylko opinie skrajnie lewicowe. (3)
te co krzyczą o cierpieniu same chętnie dla własnego kaprysu zamordują własne nienarodzone dziecko a to dopiero początek ,bo chcą aborcji na życzenie!!
- 3 7
-
2020-10-23 18:53
a co jak twoja córka (1)
wróci z kolonii z brzuchem?
- 1 2
-
2020-10-23 22:58
To jest córki problem. Jak jest wystarczająco dorosła na seks i nie używa antykoncepcji, to niech rodzi.
- 0 0
-
2020-10-23 19:17
W tłumaczeniu z prawicowego na nasze: część aborcji obecnie legalnych powinna się odbywać w podziemiu lub za granicą, żeby nie kalać oczu porządnych pisowskich katolików po średnio trzech rozwodach.
- 3 2
-
2020-10-23 19:16
Aborcje były, są i będą. Zakaz aborcji nie oznacza tego, że nie ma aborcji. Zakaz aborcji oznacza tylko, że łatwiej stać na nią córki i siostry polityków z PiS i partnerki księży oraz innych bogatych, kłamliwych bogobojów, a mniej całą resztę.
- 1 2
-
2020-10-23 18:58
Tajemnica
Prawda jest taka że dużo księży wie co to mieć dzieci bo sami je mają po kątach i je utrzymują plus ich matki. Komedią jest to że im się wydaje że nikt o tym nie wiem tymczasem powiedzenie świat jest mały to się sprawdza. Każdy na swym osiedlu lub mieście wie gdzie taki ksiądz ma utajnioną rodzinę.
- 2 2
-
2020-10-23 14:05
Demokracja (4)
Konstytucja.
Pierwsze to rządy ludu który wybrał władze która stanowi prawo.
Drugie to przepisy konstrukcji które zostały tak słabo napisane, że ciągle wychodzą jakieś kwiatki- 7 1
-
2020-10-23 14:13
Przeczytaj ten "wyrok" "trybunału" (bo według Konstytucji ta zbieranina TK nie jest) (3)
A zobaczysz, że oparli się o paragraf, który nie ma nic wspólnego z aborcją.
Równie dobrze mogliby się powołać na gwarancję od telefonu.- 16 5
-
2020-10-23 18:40
Przede wszystkim nie ma on żadnego znaczenia,
gdyż negotium non existens czynność prawna nieistniejąca. TKościelny nie ma umocowania prawnego,a więc i jego pseudo orzeczenia.
- 0 2
-
2020-10-23 14:37
No tak jakby był stary komuch Rzeplinski w TK to było by wszystko ok hahaha śmiech na sali z wyborcami popisu
- 2 15
-
2020-10-23 14:36
Ty konstytucjonalista
Przestan mnie rozśmieszać
- 3 8
-
2020-10-23 18:36
Ciekawe,co na to Pan poseł Kacper Płażyński,który jest "za". ?
Co zrobi,gdy jego żona będzie musiała urodzić potworka,który umrze za kilkanaście dni ? Oczywiście nie życzę tego,ale na litość Boską - niech to. p.Kacper powie,co wtedy zrobi,gdy jego partia i on sam każe przejść tortury polskim kobietom ?! Ma tyle odwagi,czy okaże się kolejnym megahipokrytą ?!
- 3 3
-
2020-10-23 16:46
Nie ksiądz i nie kawalerowie, ale kobiety, które masowo zagłosowały za PiSem. Jak by nie było, większość narodu (a więc i większość kobiet) jest przeciw aborcji.
- 3 3
-
2020-10-23 15:36
a kto decyduje o prawach nienarodzonych?
- 2 6
-
2020-10-23 14:55
(1)
A wiesz, ze Kaczyńscy są raczej proaborcyjni ? Jarek już udzielał wywiadu, w którym mówił, że jest za aborcją w wielu przypadkach (gwałt, czyn zabroniony), więc jakim trzeba być i**otą, by chodzić akurat pod jego dom ?
- 3 9
-
2020-10-23 15:00
Kaczyński jest prowładza. Ani aborcja, ani matki ani nikt go nie obchodzi. To wszystko tylko instrumenty.
- 10 2
-
2020-10-23 10:14
A najlepsze jest to, że "wolnościowa" Konfederacja w 100% zagłosowała za państwem kontrolującym co ludzie robią. (93)
Niezła banda hipokrytów...
- 695 102
-
2020-10-23 10:24
TK nie stanowi prawa (9)
Ustawa była niezgodna z Konstytucją i to właśnie stwierdził TK. Jeśli zabijanie dzieci ma być legalne, należy zmienić najpierw Konstytucję. Na to właśnie zwrócili uwagę posłowie, którzy pod wnioskiem do TK się podpisali.
Wolność nie oznacza "róbta co chceta" Kończy się tam, gdzie zaczynają się prawa drugiego człowieka. A prawo do życia dziecka ma wyższy priorytet niż prawo do komfortu jego mamusi.- 10 48
-
2020-10-23 12:46
(2)
To nie jest zabijanie dzieci, to jest usuwanie plodu.
- 9 1
-
2020-10-23 14:54
(1)
Właśnie przez takie aroganckie stawianie sprawy jest w PL tylu przeciwników aborcji eugenicznej.
- 0 3
-
2020-10-27 09:34
jak widać przeciwników aborcji błędnie przez was nazywanej eugeniczną jest znacznie mniej niż byście chcieli
- 0 0
-
2020-10-23 10:30
(2)
to ciekawe, że przez ponad dwadzieścia lat ustawa była zgodna z konstytucją, a teraz - jak pis powołał swoich nielegalnych sędziów w trybunale konstytucyjnym - nagle okazała się niezgodna. wszystko jest kwestią interpretacji. nie dziwi cię, że tak drakońskie prawo, jakie teraz obowiązuje w naszym kraju, obowiązuje w krajach afrykańskich? żadne europejskie państwo nie ma tak bezwzlędnego prawa o aborcji
- 53 5
-
2020-10-23 14:52
(1)
Malta.
- 1 1
-
2020-10-23 18:52
No mam nadzieję, że nie zaczną u nas mordować dziennikarzy.
- 0 0
-
2020-10-23 12:21
rozumiem że jesteś wolontariuszem w domu pomocy społecznej?
- 3 1
-
2020-10-23 10:55
Jakim sadystą trzeba być, jak bardzo niewrażliwym, nieempatycznym człowiekiem, żeby chcieć zmuszać kobietę do donoszenia ciąży w przypadku ciężkiego uszkodzenia płodu? skazać ją na ogromne cierpienie psychiczne, traumę do końca życia, skazać też z ogromnym prawdopodobieństwem na cierpienie to dziecko, które się urodzi.
Narażać kobietę na utratę zdrowia i życia (chory płód, to chora kobieta), kazać jej przejść przez prawdopodobnie ciężki, niebezpieczny poród, być w połogu, co kończy się koniecznością dłuższego odczekania przed zajściem w kolejną ciążą, jeśli po takim przeżyciu kiedykolwiek zechce zaryzykować. Dla zasady?
Co ktoś taki ma w głowie? czy umie sobie wyobrazić cierpienie i bezsilność ojca dziecka, który codziennie patrzy jak jego partnerka cierpi, jak musi odpowiadać na gratulacje, na pytania o płeć, o ruchy dziecka itd?
Ile trzeba mieć w sobie pogardy do drugiego człowieka, żeby napisać "prawo do komfortu jego mamusi" - naprawdę tu chodzi o prawo "do komfortu mamusi"?- 26 3
-
2020-10-23 10:49
Przede wszystkim, TK nic nie stwierdził
Ci, którzy się za niego podają coś tam sobie ustalili.
- 13 4
-
2020-10-23 10:16
Konfederacja od zawsze miała wpisaną obronę życia nienarodzonego (49)
W swoje główne postulaty. Kto choć trochę interesował się ich działalnością, ten to od dawna wie.
A co z wolnością dziecka w brzuchu matki, stawiamy wygodę ponad prawo do życia?- 51 111
-
2020-10-23 10:19
(29)
Wygodę? Matko bosko kochano. Kobieta która urodzi dziecko, którego płód ma ciężkie wady zostanie z tym całkowicie sama. Zostawmy takie wybory i ich konsekwencje kobietom. Przecież nikt nie każe im dokonywać aborcji. Więc w tym przypadku- tak, życie kobiet ponad życie embrionu/płodu
- 134 16
-
2020-10-23 10:25
Dziecko z zespołem Downa, którego matka uzna, że jest dla niej niewygodne (25)
Zostanie zamordowone. super, co nie?
- 23 115
-
2020-10-23 10:28
(5)
Tak
- 54 9
-
2020-10-23 10:38
Czyli popierasz morderstwo. (4)
Spójrz w lustro i powiedz to sobie w oczy.
- 15 64
-
2020-10-23 10:41
(3)
Tak, kilku tygodniowego płodu, którego ewentualne życie będzie seria bólu i cierpienia. Tak
- 71 7
-
2020-10-23 11:58
(2)
No pewnie. Pójdzie do nieba, nie będzie musiało męczyć się na tym świecie.
- 18 1
-
2020-10-24 11:05
a myslisz, ze ty i twoi koledzy nie beda meczyc sie na tym swiecie?
nikt nie mowil, ze bedzie latwo.
- 0 0
-
2020-10-23 14:13
Do nieba ? Znaczy dokąd ?
W kierunku Marsa czy Wenus ?
- 9 2
-
2020-10-23 10:38
Nie dziecko zostanie zamordowane, tylko płód zostanie usunięty. (7)
- 60 13
-
2020-10-23 11:00
To w którym momencie jest płód a kiedy dziecko? (6)
W czasie porodu jak połowa wyjdzie na świat a połowa jeszcze nie? Kto dał ci prawo o tym decydować?!
- 8 46
-
2020-10-23 18:36
wróć na lekcje biologii do szkoły podstawowej
w którym momencie jest kura jak jest wyklutym kurczakiem czy jak jest jajkiem?
- 1 2
-
2020-10-23 11:43
Płodem zajmuje się ginekolog (2)
A dzieckiem pediatra to chyba oczywiste wczoraj doszedł do głosu istnty ciemnogród jestem zbulwersowany
- 25 3
-
2020-10-23 14:42
(1)
jak nazwiemy człowieka w podeszłym wieku starcem, to już lżej będzie na sumieniu, żeby na przykład nawoływać do jego , hm, usunięcia? Jak zwał tak zwał, to jest wielki dramat i nazywanie dziecka płodem w niczym kobiecie nie ulży.
- 5 10
-
2020-10-23 17:09
Ale można to ukrócić
By cała rodzina razem z dzieckiem nie cierpiala więcej. To dla rodziców i tak bardzo trudna i bolesna decyzja. Jakim trzeba być potworem żeby skazywać rodziny na coś takiego. Jak kościół jest taki szczęśliwy że do tego doprowadził to może będzie opiekował się tymi wszystkimi ułomnymi kalekami ? Albo nie .... Lepiej nie .
- 5 2
-
2020-10-23 16:12
No właśnie każdy może decydować
o swoim ciele. Jak ktoś chce sobie powiększyć pale to jego sprawa. Tak samo jak kobieta która nie chce urodzić powinna mieć możliwość dokonania wyboru. Obłąkani pedofile i stare dziady nie powinny się w to wp
- 7 3
-
2020-10-23 11:17
Płód jest w brzuchu kobiety, a dziecko dopiero wtedy kiedy urodzi. Widać kardynalne u Pana/Pani braki z biologii i edukacji.
- 36 8
-
2020-10-23 17:19
Może zgłosisz ,że weźmiesz do adopcji takie dziecko to może jakaś kobieta nie usunie ciąży.
- 2 0
-
2020-10-23 12:46
niewygodne? (2)
masz pojecie, ile wyrzeczeń wymaga opieka nad takim dzieckiem, jak ciężkie jest dla niego wykonywanie podstawowych czynności, ile czasu i środków trzeba przeznaczyć, aby stworzyć mu pozory normalności?
a co jak rodzice zginą w wypadku? co jak zniedołężnieją? co się z nim stanie, jak nie będzie miał się kto nim zająć? kto się zajmie rodzicami na starość? dorośnij, porozmawiaj z ludźmi, posłuchaj historii z życia, a nie ideowych pogadanek prawicowych populistów. Może zrozumiesz, jakie dylematy i jakie tragedie towarzyszą każdej takiej decyzji, nieważne w którą strone podjętej. Jakie masz prawo, aby ludziom życie w tak klcuzowych kwestiach ustawiać? To oni do końca życia zmagać się będą z odpowiedzialnością i skutkami, nie Ty.- 22 1
-
2020-10-23 14:45
Fakt, że niefortunne słowo, ale nie oszukujmy się - chodzi o dwie sprawy - cierpienie dziecka z wadami i cierpienie jego rodziny. Gdy ludzie decydują się na przerwanie ciąży, to właśnie z tych dwóch powodów, nie jednego.
- 1 0
-
2020-10-23 14:15
A klechy i pis państwo umywaja później ręce.
Kobieto radź sobie sama.
- 14 1
-
2020-10-23 13:03
precz z konfą!!!!
- 11 4
-
2020-10-23 12:45
a wiadomo matka umrze przed dzieckiem i co z nim będzie , jątrzysz tylko pyskiem
wiec czemu nie zaadotujesz takiego szczęścia
- 16 2
-
2020-10-23 12:32
dzieci z zespołem Downa często mają też inne wady, które mogą szybko przypieczętować jego życie. Najczęściej są to problemy z sercem lub oddychaniem.
- 9 0
-
2020-10-23 12:31
część takich dzieci nie dożywa nawet 18tki, a jak dożywa, to funkcjonują całe życie przy rodzicach, a co jak umrą? Rzadkie przypadki są, że osoba z zespołem Downa normalnie funkcjonuje.
- 7 2
-
2020-10-23 11:46
Niektóre płody z zespołem Downa mają większe wady, inne mniejsze.
- 16 2
-
2020-10-23 11:36
Zaadoptuj dzieciaka z Downem a potem się wypowiadaj i oceniaj.
- 33 4
-
2020-10-23 10:36
W Azji są obowiązkowe badania prenatalne i, każda matka wie na co się pisze.
Niemal wszystkie decydują się na aborcję. U Nas też takie badania powinny być.
- 46 6
-
2020-10-23 16:35
Ile rocznie jest ciąż z takimi
wadami?
- 1 1
-
2020-10-23 12:20
masz wolność do umierania w zapomnieniu.
- 1 0
-
2020-10-23 10:22
Albo jest martwe , albo np. nie ma wykształconego mózgu. To PiS każde taka ciąże donosić. Wyobraź sobie 7 miesięcy ciazy gdy wiesz że dziecko urodzi się martwe. Dramat. Taka katorga powinna być niezgodne z konstytucja
- 115 8
-
2020-10-23 13:07
Dziecko dopóki naturalnie nie opuści ciała matki nie przeżyje (3)
I jest częścią ciała kobiety. Nie ma wolności. Jest zależne w 100% od ciała innego człowieka.
- 5 3
-
2020-10-23 19:00
co to za brednie (1)
Nie jestem za całkowitym zakazem aborcji ale hasła typu "moje ciało, moja sprawa" w tym temacie to pokazywanie całkowitego braku wiedzy i czysty egoizm części kobiet. Dziecko w łonie matki to ciało obce, inne DNA i gdyby nie specjalne mechanizmy biologiczne zostałoby zniszczone przez układ odpornościowy kobiety. Na dobrą sprawę dziecko w pierwszych miesiącach po urodzeniu nie jest pełnosprawnym człowiekiem (brak współpracy wszystkich części mózgu, brak świadomości) i różni się od dziecka przed porodem tylko tym, że pobiera tlen przez płuca i pokarm przez buźkę a nie wszystko przez pępowinę. A według zwolenników aborcji jedno można zabić a drugie nie.
- 2 3
-
2020-10-23 20:52
Pewnie dlatego, że uznają przyrodzoną godność człowieka. Wiesz, przyrodzoną.
A takiej zredukowanej niby do DNA i ciała obcego, tak naprawdę motywowanej religijnie, nie uznają. Ale niektórzy postanowili zmusić ich do wyznawania własnej hipokryzji.
- 0 1
-
2020-10-23 16:32
a dwudniowe dziecko da rade...cos tam wykombinuje i przezyje
- 3 1
-
2020-10-23 10:21
Rozumiem, że podpaski co miesiąc trzeba zakopać w trumnie i postawić nagrobek? (12)
W końcu dziecko w brzuchu matki ma swoje prawa!
- 42 14
-
2020-10-23 10:27
Widzę, że pan przesłał najważniejsze lekcje biologii w szkole (6)
Polecam sprawdzić hasło "Poczęcie".
- 13 20
-
2020-10-23 10:37
A dlaczego niby ochrona życia ma być od poczęcia? (5)
Nie możesz przecież tak sobie zdefiniować, że wcześniej to nie jest człowiek.
(brzmi znajomo? Tak, tak samo głupio brzmi jak zamienisz poczęcie na urodzenie)- 26 3
-
2020-10-23 12:50
Widzę i d i o t a najgłośniej się mądrzy :) (4)
To proste, chyba w szkole uczyli o połączeniu komórek rozrodczych? Jak spałeś głąbie to poczytaj, w którym momencie naukowo powstaje unikalna kombinacja DNA określająca nowe życie, i o tym, że przed tym powstaniem komórki są nośnikiem tej informacji: z osobna, w połowie nie stanowią o życiu.
- 4 9
-
2020-10-23 14:01
A nie uczyli w szkole, że połączone komórki to jeszcze za mało? (2)
Czy może zamknijmy każdego, kto obcina paznokcie, bo przecież tam jest DNA, czyli życie?
- 8 5
-
2020-10-23 14:46
Chodzi o unikalne DNA, a nie twoje z paznokcia (1)
Naprawdę nie ogarniasz?
- 2 8
-
2020-10-23 18:49
Ogarniam. I śmieszy mnie, w jakie szaty stroi się współczesna teologia.
Kiedyś rozważano, ile diabłów się mieści na czubku szpilki. Teraz na topie jest ubóstwione DNA, które jest nie tylko na paznokciu, ale też radosne w swojej pełni spoczywa na desce klozetowej, na trawniku, w każdej muszę, którą zabijasz i w każdym kawałku wędliny który zjadasz.
- 1 1
-
2020-10-23 18:43
Ale, że w tym momencie do macicy duch święty tchnie duszę
to uczyli na innych lekcjach, które z nauką nie mają nic wspólnego. A informację to ma w sobie każda płyta cd:)
- 1 1
-
2020-10-23 14:16
I zrobić pogrzeb każdej zużytej prezerwatywie
- 5 2
-
2020-10-23 11:37
Dokładnie tak trzeba teraz robić.
- 0 0
-
2020-10-23 11:08
(1)
Podpaski/tampony/kubeczki menstruacyjne nie mają w sobie dziecka/płodu. Proponuję cofnąć się do szkoły podstawowej, na lekcje biologii. Tam uczą, kiedy pojawia się w cyklu menstruacyjnym kobiety miesiączka... Ech...
- 6 21
-
2020-10-23 11:17
Do tych samych lekcji, z których wiadomo, że płód to nie dziecko?
- 19 6
-
2020-10-23 10:37
W przypadku choroby wenerycznej to raczej nie
- 1 0
-
2020-10-23 13:02
piszesz tak do czasu....
...gdy sam/sama znajdziesz się w podobnej sytuacji a wtedy być może będzie Ciebie stać na wyjazd i zabieg albo zostaniesz rodzicem i będziesz uważać siebie za męczennika/męczennicę oraz wymagać by cały świat kręcił się wokół Ciebie i Twojego dziecka. Tutaj chodzi o sposób przepchania tej zmiany, o totalną ignorancję, brak analizy tematu i po prostu draństwo gdy wokoło świat stoi na głowie. Normalny człowiek rozróżnia dobro od zła i normalni ludzie nie skrobią się za każdym razem gdy zajdą w ciążę....więc ja sobie myślę, że każdy mierzy według siebie....
- 6 0
-
2020-10-23 12:43
A jaki ośrodek z dziećmi niepełnosprawnymi ,porzuconymi przez rodziców z dziećmi bez żadnych szans na adopcję , dzieci
się pod siebie pomimo nastu lat , z atakami szału , bardzo głęboko upośledzonymi wspiera finansowo Bosek . Są to miejsca w których nikt nie chce pracować a wolontariusze uciekają
- 6 0
-
2020-10-23 18:55
Dla mordowania bezkarnego nie ma swobody (1)
I przyzwolenia. Dzieci dziękują TK
- 0 1
-
2020-10-23 20:53
Kolejny słyszący płody.
- 0 0
-
2020-10-23 10:17
konfederacja jest tak wolnosciowa jak platforma jest obywatelska a pis prawy i sprawiedliwy (4)
to sa ultra prawicowi zamordysci, tylko nauczyli sie ze ze jak za duzo gadaja to nikt na nich nie glosuje, wiec zamkneli mordy
- 67 14
-
2020-10-23 10:26
(3)
Czym objawia się ten zamordyzm?
- 4 26
-
2020-10-23 15:55
a chociazby zakazem zwiazkow partnerskich, zakazem aborcji, wychowaniem katotalibanskim
- 7 1
-
2020-10-23 10:39
chociażby tą decyzją w sprawie kobiet
- 29 4
-
2020-10-23 10:37
nie noszeniem maseczek
- 6 3
-
2020-10-23 10:17
Nie odróżniasz podstawowych spraw (20)
Kontrola ludzi co robią od prawa do życia.
- 15 10
-
2020-10-23 10:18
Nie można być jednocześnie za prawem do życia i karą śmierci. (19)
- 20 4
-
2020-10-23 10:24
(17)
Jakie przestępstwo popełnia dziecko, że chcesz je skazywać na śmierć? I to bez sądu i bez prawa do odwołania? Gdzie demokracja i konstytucja?
- 12 46
-
2020-10-23 10:33
(12)
czy płód bez wykształconego kręgosłupa albo mózgu będziesz nadal nazywał dzieckiem? czy chcesz, żeby matka, która w 3 miesiącu ciąży dowiaduje się, że jej płód nie ma serca, musiała nosić go pod sercem do 9 miesiąca i urodzić wiedząc, że zaraz umrze?
- 42 3
-
2020-10-23 10:35
Nie. (10)
Nie chcę aby np. mordowano dzieci z zespołem Downa.
- 5 31
-
2020-10-23 10:39
A masz takie? (6)
Moi znajomi takie mają, jest mi bardzo przykro patrzeć jak muszą się męczyć i wkładać ogromną energię i pracę w dziecko, z którego no ujmijmy to wprost nic nie będzie. Nie będzie w stanie ich wspierać na starość...
Powinny być obowiązkowe badania prenatalne, by dać każdemu prawo do decyzji, co chce zrobić ze swoim życiem.
Jeśli ktoś chce wychowywać niepełnosprawne dziecko, proszę bardzo - nikt do aborcji nie zmusza. Ale nie każdy chce zniszczyć sobie życie i skazać swoje dziecko na zbędne cierpienie.- 31 5
-
2020-10-23 11:33
(5)
To zapytaj tych znajomych, czy chcieli by pozbyć się tego dziecka.
- 4 11
-
2020-10-23 14:38
Dyskusja nie dotyczy zabijania dzieci, tylko usuwania płodów. Tylko krety twierdzi, że szyszka jest sosną.
- 2 0
-
2020-10-23 12:24
(2)
Ja pytałam,znajoma żałuje ,że nie zdecydowała się na abircję.Ciekawe czy przeciwnicy aborcji wiedzą,że mało kto decyduje się zabrać takie dziecko do domu i wychowywać.Większość jest zostawiana w szpitalu po urodzeniu.
- 10 1
-
2020-10-23 12:53
Wiedzą (1)
I to jest dodatkowy arguent "za" - jeśli ktoś nie chce, może dziecko "oddać", jednocześnie nie odbierając mu życia własną decyzją, a obalając argument, że całe życie mają zmarnowane.
- 2 7
-
2020-10-23 14:02
A tak, matka umiera przy porodzie, dziecko rodzi się bez głowy, ale spoko, bo można je oddać...
- 7 1
-
2020-10-23 11:39
A kto ci w tym kraju hipokrytów prawdę powie?
- 10 2
-
2020-10-23 12:08
(1)
To wystarczy zakazać aborcji z powodu wykrycia zespołu Downa. Proste. Są choroby i choroby. ale glosowanie nad tą zmianą powinno być przeprowadzone tylko i wyłącznie wśród rodziców, które takie dziecko mają. Nie polityków oderwanych od rzeczywistości, tylko u tych ludzi, którzy mają pojęcie jak ta choroba wygląda. Jak większością uznają, że by nie usunęli zawczasu to zaufam, że da się z tym żyć.
- 10 3
-
2020-10-23 13:03
Jakie, kur*a, głosowanie wsrod rodzicow nad sprawa?! Godek ma dziecko z downem - ona ma glosowac, co panstwo ma prawo zrobic z MOIM cialem???
- 4 0
-
2020-10-23 11:39
To zobligujemy się ,że ty i tobie podobni w światopoglądzie je adoptowali.
- 8 0
-
2020-10-23 14:26
A zasiłek pogrzebowy z Zus od każdego poronienia również bedzie wpadał
- 1 1
-
2020-10-23 13:53
Ile dzieci niepelnosprawnych zaadoptowales?
- 3 1
-
2020-10-23 10:30
To chodziło biznes firm farmaceutycznych (1)
Kiedy zrozumiecie ?
- 3 18
-
2020-10-23 10:41
A co one niby z tego mają?
- 17 1
-
2020-10-23 10:27
Choćby narażenie na śmierć matki.
Przecież w takiej sytuacji według Konfederatów matka powinna móc je bez sądu i prawa do odwołania zastrzelić na miejscu.
- 22 3
-
2020-10-23 14:02
Można
To, że czegoś nie potrafisz objąć rozumiem, nie znaczy,ze tego nie ma.
- 0 0
-
2020-10-23 13:06
Nie rozumiesz pojecia wolność więc nie zabieraj głosu, myślący inaczej
- 2 2
-
2020-10-23 12:59
bo...
Konfa to pajace
- 3 1
-
2020-10-23 12:52
To nie ich hipokryzja...
tylko Twoje małe IQ i niezrozumienie tematu.
- 0 5
-
2020-10-23 11:48
nigdy nie klamali w swoim programie ze nie chca w tej kwestii zaostrzenia prawa. wiec czemu nazywasz ich hipokryami. nikogo nie oklamali w swoich haslach wyborczych.
razezm tez krzyczy o wolnosci natomiast chetnie przykreca srube podatkowa.
wolnosc jest roznie rozumiana- 3 6
-
2020-10-23 11:27
To są konserwatyści.
- 2 0
-
2020-10-25 01:01
W Polsce trzeba wprowadzić ustrój federalny/podział, tak jak w Niemczech, Szwajcari lub USA. Wtedy każdy znajdzie swoje miejsce w kraju, będzie też szybszy rozwój.
- 0 0
-
2020-10-24 11:15
wyznajemy swietosc życia - taki to kraj (1)
Ten wyrok świadczy o jednym że jesteśmy państwem wyznaniowym !!!!!!
- 1 0
-
2020-10-24 18:52
Jeszcze nie, ale mam głęboką nadzieję, że Polska kiedyś taka będzie.
- 0 0
-
2020-10-23 10:16
zaskoczony (15)
Może mi ktoś przypomni, kto napisał i wprowadził obecnie obowiązującą konstytucję ??? Czy to nie przypadkiem SLD-lewica wprowadziła te przepisy do konstytucji?, a szczujnia tvn i lewaccy zadymiarze jak zwykle chcą tym obarczyć Rząd PiS ???
To nie TK zakazuje aborcji, to nie nasz rząd zakazuje aborcji, to nie PiS zakazuje aborcji, tylko nasza konstytucja, konstytucja, konstytucja, napisana przez SLD której tak broni lewactwo. nagle wam się konstytucja nie podoba???- 213 456
-
2020-10-24 16:28
Brednie. Przez 25 lat tej konstytucji aborcja była dozwolona, matole.
- 0 0
-
2020-10-23 18:57
Idź być głupi gdzieindziej ..
...
- 4 2
-
2020-10-23 18:49
obrona życia
w konstytucji jest o ochronie życia ( na co powołucje się TK) a nic nie ma o ochronie życia poczętego
- 2 4
-
2020-10-23 16:00
Ech... szkoda nawet tłumaczyć skoro nie widzisz ingerencji pisu.
- 3 5
-
2020-10-23 14:25
Konstytucja
Konstytucją gęby nie wycieraj tylko ją czytaj czytaj
- 5 3
-
2020-10-23 12:27
zaskoczony2
a czym ty jestes zaskoczony klasyka wszyscy sa zli unia lewacy tvn tylko pis jest super
kiedys normą był ogól a nie margines- 13 6
-
2020-10-23 11:58
inteligencja nie jest twoją mocną stroną prawda?
ale jesteś pisowcem więc nie jestem zaskoczony
- 21 9
-
2020-10-23 11:15
Bełkot prawicowego półgłówka.
- 15 13
-
2020-10-23 11:14
Ty swoją głupotą powinieneś być zaskoczony
A jakie zaskoczenie za chwilę poczujesz że pupa to cię nie od hemoroidów boli. Bardzo dobrze, ma boleć tak żebyś baranim głosem wył
- 6 8
-
2020-10-23 10:26
(1)
nielegalny TK ustawiony przez PIS. Nieważna konstytucja, ważna kto ja czyta:-)
- 61 25
-
2020-10-23 10:40
...i interpretuje!
To się kiedyś nazywało falandyzacją prawa od niejakiego Falandysza, doradcy Wałęsy. Tak, tak. Aż trudno uwierzyć...
- 38 5
-
2020-10-23 10:37
Ale dwóch sędziów zgłosiło zdania odrębne
Więc widać ważna jest kto czyta
- 24 3
-
2020-10-23 10:37
Ewa
Przecież Konstytucja, jak wszystko inne w prawie, polega interpretacji prawników, którzy mają różne przekonania. Ta Konstytucja obowiązuje od ponad dwudziestu lat i Trybunał Konstytucyjny zajmował się już interpretacją przepisów aborcyjnych - nie stwierdził nieprawidłowości. PIS powołał (nielegalnie) swoich sędziów i nagle okazuje się, że nie są zgodne. Śmiech na sali.
- 54 15
-
2020-10-23 10:29
Mniej TVPis polecam.
- 39 23
-
2020-10-23 10:28
Mocny w gębie teoretyk
Nic nie wiesz
- 19 15
-
2020-10-23 12:50
Podstawowym prawem człowieka jest prawo do życia. Kobiety chcą przywileju decydowania kto może żyć. (9)
"Postępowa" lewica i im podobni chcą segregować ludzi na tych co mogą żyć, i na tych do zabicia.
Na początek prawo do zabijania dzieci pod pretekstem kalectwa. Kto następny w kolejce na śmierć? Żydzi? Katolicy? Zniedołężniali starcy? Trwale okaleczone ofiary wypadków? Chorzy psychicznie? Tak działała w III Rzeszy banda hitlerowców z Narodowosocjalistycznej Partii Robotników (NSDAP) ! Przeprowadzili akcję pod kryptonimem "T4", i promowali aborcję na terenach okupowanych. To jest anty cywilizacja.- 17 20
-
2020-10-24 13:17
weż leki pseudo patrioto z Pisu
- 0 0
-
2020-10-23 13:06
Kobiety mają przywilej decydowania o życiu ponieważ to one rodzą (5)
Spróbuj mieć dziecko bez kobiety. To kobieta rodzi, ponieważ taka jest jej biologiczna natura. Nie zechce urodzić to nie urodzi. Chyba, że chciałbyś na siłę gwałcić. Ale jak widać Ty martwisz się w ten sposób egoistycznie wyłącznie o siebie, bojąc się, że będziesz kiedyś w grupie ludzi, których wymieniłeś i ktoś zdecyduje, że nie będziesz żyć. Na przykład zaniedbana służba zdrowia, za którą odpowiadają rządzący.
- 4 5
-
2020-10-23 13:14
To kobiety chcą egoistycznie zabijać dzieci chore, bo te wymagają więcej wysiłku i opieki. (3)
- 5 7
-
2020-10-23 13:19
A ty chciałbyś być takim dzieckiem? (2)
Rośliną która nawet sama zupy nie zje, nie mówiąc o innych czynnościach?
Naprawdę uważasz że takie "życie poczęte" jest warte wyrzeczeń całej rodziny?- 3 3
-
2020-10-23 13:52
A Ty uważasz, że można je zabić bo jest chore? (1)
A jak urodzi się zdrowe, i później ulegnie wypadkowi albo zachoruje to też je Zabijesz bo nie jest warte wyrzeczeń?
- 3 5
-
2020-10-23 18:58
uporczywa terapia w przypadkach beznadziejnych jest uznawana za znęcanie się
tak tylko napiszę o chorobach i wypadkach
- 0 0
-
2020-10-23 13:13
A spróbuj mieć bez mężczyzny.
- 5 7
-
2020-10-23 15:18
Czegoś nie rozumiesz, to nie jest "prawo do zabijania dzieci pod pretekstem kalectwa", to jest usuwanie
płodów niezdolnych do samego życia, oddychania, bez wykszatłconej mózgoczaszki, które i tak umrą w cierpieniu lub będą niesamodzielne do końca, krótkiego najczęściej życia.
- 1 0
-
2020-10-23 13:32
Tak, to jest antycywilizacja
Każdy z tych pogubionych protestujacych dostał szanse urodzenia sie, Ilu milionom ludzi po II ws komunistyczne prawo o aborcji zabrało zycie przed urodzeeniem, ile wspaniałych ludzi mogłoby życ. NIech sobie kazdy z protestujacych pomysli, ze by został zabity w łonie matki.
- 7 8
-
2020-10-23 11:07
Zwolennikami aborcji są osoby, na których tej aborcji nie dokonano. (17)
Każdy ma prawo do życia. Każda matka powinna walczyć o życie swojego dziecka poczętego nawet w przypadkach beznadziejnych. To dziecko ma takie sama prawa jak każde inne. Czy jeżeli dzień po narodzeniu dziecka okaże się że ma nieuleczalną wade serca morduję się to dziecko ? Dlaczego chcecie odbierać prawo do życia, nawet tak krótkiego? Powtarzacie slogany lewicowe: "moje ciało moje sprawa" a co na to ma powiedzieć to nienarodzone dziecko ?
- 27 42
-
2020-10-23 11:13
(5)
a może przed tobą mama miała jakieś inne dziecko i dokonała aborcji, a jak by tego nie zrobiła to nie było by ciebie ?
- 10 0
-
2020-10-23 12:30
(3)
Oczywiście powinniśmy być wdzięczni za życie naszym rodzicom, nie wyobrażam sobie, żeby moje życie było cenniejsze od życia mojego nienarodzonego rodzeństwa. Ufam moim rodzicą w w moim przypadku nie było takiej sytuacji. Ale co by pomyślała sobie osoba, która by dowiedziała się że żyje kosztem życie swojego rodzeństwa ?
- 0 3
-
2020-10-23 15:04
Jesteś facetem, prawda? (1)
- 2 0
-
2020-10-24 13:11
mężczyżni gdy rodzą się dzieci niepełnosprawne zaraz uciekają bo nie dają rady psychicznie
ale kobieta MUSI
- 0 0
-
2020-10-23 12:51
A jak umrze kobieta która ma w domu więcej dzieci to co one zostaną sierotami
- 2 0
-
2020-10-23 12:25
Dokładnie.
- 2 0
-
2020-10-23 12:09
o czym ten tekst?? (2)
to jest opinia, z którą nie można się zgodzić w żadnym punkcie!
a szkoda, ze z takim zapałem nie walczycie o ochrone dzieci już narodzonych i cierpiących z powodu chorób, w wyniku uszkodzenia płodu!!
szkoda, ze takiego zapału nie ma ani zapisu w ustawach itp, by wspierac z taka moca mamy, które przeszły przez piekło trudnej ciązy, trudnego porodu ,,,a potem śmierci w cierpieniu tego dziecka,,,,, czy ktoś chce zabić zdrowe dziecko?????? która z protestujących, który z protestujących o tym mówi????
widziałeś człowieku to kiedyś z bliska, to cierpienie????? mamy, rodziny?? ale co to Was obchodzi.....- 4 0
-
2020-10-23 12:35
Drogi Edi (1)
Przedmiotem dyskusji nie są dzieci już narodzone, bo tu chyba nikt nie ma wątpliwości, że one mają prawo do życia, nie ma znaczenia czy choroba jest spowodowana uszkodzeniem płodu, czy powstała zaraz po urodzeniu. Z twojej opinie wynika, że dziecko chore jest gorsze od dziecka zdrowego? Bo chore można zamordowac ? Ludzie przechodzą różne cierpienia i należy współczuć i pomagać takim ludzią ale nie kosztem innych osób.
- 2 2
-
2020-10-23 21:14
Ty chyba znasz cierpienie z opowiadan
I wierzysz w jego swieta uszlacherniajaca moc.
- 0 0
-
2020-10-23 16:00
No ciężko żeby były te, na których dokonano, Mr. Obvious
- 0 0
-
2020-10-23 11:22
Czytaj a nie powtqrzaj głupoty (4)
Przypadkach beznadziejnych? Tzn urodzisz dziecko bez mozgu które umrze w ciągu 24h? O co mam walczyć? O moją traumę, depresje i załamanie nerwowe? Człowieku pomysł trochę zanim coś napiszesz. Tu nie chodzi o aborcję dla g*wniar co się puszczają. Tu chodzi o aborcję kiedy wiadomo, że dziecko i tak umrze bo ma poważne wady! Pomysł tylko o tym jak byś ty się poczul/poczuła, albo twoja córka... Trochę empatii
- 17 0
-
2020-10-23 11:31
Skoro i tak umrze to po co robić zabieg który (2)
jest statystycznie 4 razy bardziej niebezpieczny dla zdrowia kobiety niż poród?
- 1 16
-
2020-10-23 13:44
Po to by w jej organizmie nie bylo rozpier.. i zeby jeszcze miala szanse urodzic pozniej zdrowe. Jak
Masz martwy plod i nosisz go to organizm od srodka jednak odczuwa skutki. A teraz nie wyciagna Ci go poczekaja az sam sie wydali przy okazji narazajac tym zdrowie matki- 7 0
-
2020-10-23 12:28
Nie jest.
Wady genetyczne widać dopiero później. Wtedy kobieta ma wywoływane skurcze macicy i wydała chory, uszkodzony płód.
- 3 0
-
2020-10-23 12:26
nie "powtqrzam" a właśnie myśle droga Wiki
Ludzie mierzą się w życiu z różnymi traumami, problemami, itp. Piszesz o empatii a nie masz jej za grosz dla tego nienarodzonego dziecka. Absolutnie nie życzę nikomu takich sytuacji ale niestety, niektórzy z nas muszą się z nimi mierzyć. Rozumiem, że nie ma dla ciebie różnicy czy ktoś zostanie zamordowany czy umrze naturalnie ? Twoja opinia oznacza, że chcesz mieć władze na życiem i śmiercią innych osób. Jeżeli ciąża zagraża życiu kobiety ta powinna mieć prawo walczyć o swoje życie, jeżeli nie, dziecko też ma prawo do życie nawet tak krótkiego jak piszesz - 24 godziny.
- 1 10
-
2020-10-23 13:05
czyli przeciwnikami aborcji są osoby, na któ©ych aborcji dokonano? czyli nie istnieją? lol
- 2 0
-
2020-10-23 12:25
Matką to się jest wtedy, gdy ma się urodzone, żywe dziecko.
Przed tym jest się kobietą w ciąży, ciężarną.
- 5 0
-
2020-10-24 12:40
Ojciec kaczynskiego
Zeby w polsce bylo dobrze musi zdechnać kaczynski i rydzyk a przedewszystkim ludzie muszą odwrucic sie od kleru bo to najwieksze zlo tego kraju
- 2 3
-
2020-10-24 11:30
Prezydent Gdańska podkreśla, że jako osoba wierząca czuje się oburzona i domaga się od feministek i LGBT szacunku dla wierzących.
- 0 0
-
2020-10-24 11:23
Brawo Panie! ***** ***! (1)
- 0 0
-
2020-10-24 11:25
brawo panna prezydentka.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.