- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (393 opinie)
- 2 "Ławka wstydu" zniknęła i nie ma wstydu (47 opinii)
- 3 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (271 opinii)
- 4 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (124 opinie)
- 5 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (110 opinii)
- 6 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (322 opinie)
Znicze przed biurami PiS i protesty w Trójmieście
W czwartek Trybunał Konstytucyjny uznał, że aborcja z powodów uszkodzenia lub choroby płodu jest niezgodna z konstytucją, a więc zakazana. To zaostrzenie dotychczasowych przepisów i tzw. "kompromisu aborcyjnego". Zaczęły się więc protesty przed siedzibami biur posłów PiS w Trójmieście, gdzie pojawiają się znicze i transparenty, a na sobotę zaplanowano dużą manifestację.
Zobacz planowane manifestację i pikiety w obronie praw kobiet w naszym kalendarzu wydarzeń
O przebiegu protestów na bieżąco informują nasi czytelnicy w Raporcie z Trójmiasta.
Aktualizacja, godz. 17:45.
Pod biurem poselskim Prawa i Sprawiedliwości przy ul. Starowiejskiej w Gdyni pojawiło się kilkanaście protestujących osób - głównie kobiet. Jest też policja, która spisuje osoby ustawiające znicze na chodniku. Protestujący mają ze sobą transparenty.
Protesty przeciwko całkowitemu zakazowi aborcji trwają nadal. W piątek rano pod biurami poselskimi PiS na Targu Drzewnym w Gdańsku, pojawiły się kobiety z transparentem "zajmijcie się pandemią, prawo wyboru zostawcie kobietom" oraz ze zniczami. Informację w tej sprawie prezentowaliśmy w Raporcie z Trójmiasta.
- Obecna sytuacja pandemiczna uniemożliwiła podjęcie dialogu społecznego w tej kwestii oraz organizację protestów masowych, tak jak się to działo w latach ubiegłych. Co więcej, jesteśmy przekonane, że czas, w którym ulegający partyjnym wpływom Trybunał wydaje orzeczenie, jest nieprzypadkowy, ma przesłonić niekompetencje rządzących w zarządzaniu krajem w kryzysie. Nasze zgromadzenie ma na celu wezwanie rządzących do rzeczywistego zajęcia się pandemią i nieodwracaniem uwagi opinii publicznej od tego tematu, zniżając się do tak oburzających praktyk - poinformowały organizatorki piątkowej akcji pod hasłem "Zajmijcie się pandemią".
Zapowiadają, że w kilkuosobowych grupach będą na zmianę zajmować chodnik przed biurem poselskim PiS-u w Gdańsku.
Na sobotę zaplanowano demonstracje uliczne pod hasłem "To jest wojna!"
Rozpocznie się ona o godz. 14 na Hucisku w Gdańsku.
- Za kilka dni w tym kraju zacznie się piekło kobiet. Nie będziemy siedzieć bezczynnie! Wyjdźmy w sobotę na ulice i nie bądźmy grzeczne! W ramach protestu zablokujmy główne skrzyżowania w Gdańsku, Sopocie i Gdyni - czytamy w opisie wydarzenia.
W Trójmieście od czwartkowego wieczoru w ramach protestu zostawiane są znicze pod siedzibami biur posłów PiS - pojawiły się one w Gdańsku i Gdyni.
Znicze pod siedzibą PiS w Gdyni (49 opinii)
Wydarzenia
Opinie (964) ponad 200 zablokowanych
-
2020-10-23 11:59
Opinia wyróżniona
Szczerze (63)
Kobieta, która musi lub chce usunąć płód i tak to przeżywa. Jednak chodzi, o to by nie cierpiała non stop całe życie z chorym dzieci. Normalni lekarze są zgodni, że trzeba jak najszybciej przywrócić kobietę do stanu sprzed chorej ciąży, by nie przeciągać jej traumy, by jak najszybciej zapomniała o chorym płodzie i doszła do siebie. Miałam martwy
Kobieta, która musi lub chce usunąć płód i tak to przeżywa. Jednak chodzi, o to by nie cierpiała non stop całe życie z chorym dzieci. Normalni lekarze są zgodni, że trzeba jak najszybciej przywrócić kobietę do stanu sprzed chorej ciąży, by nie przeciągać jej traumy, by jak najszybciej zapomniała o chorym płodzie i doszła do siebie. Miałam martwy płód, nie chciałam usuwać, wyłam z psychicznego bólu. Lekarz poprosił mnie, bym zadbała o siebie i im szybciej tym lepiej. Jestem mu wdzięczna i pielęgniarce za zastrzyk na uspokojenie. Moja przyjaciółka też usunęła płód z wadą genetyczną. Dzięki temu ma pracę i nieobciążoną psychicznie i fizycznie rodzinę. Moja siostra z zespołem Downa żyła 7 miesięcy i tęsknimy za nią, ale lekarz prosił moją matkę, by przestała rozpaczać i skupiła się na zdrowym dziecku. Ludzie, życie mamy jedno i po to by żyć, a nie by cierpieć.
- 472 55
-
2020-10-23 19:39
2 strony medalu...
Z jednej strony zgodzę się z Tobą, bo męczą się te kobiety opieka nad niepełnosprawnym dzieckiem, które w większości przypadków po krótkim czasie od porodu umierają, co oczywiście jest kolejnym traumatycznym przeżyciem. Z drugiej strony nikt nie myśli o tym dziecku... Czy ktoś z nas, piszących tu potrafi sobie wyobrazić co tak naprawdę czuje
Z jednej strony zgodzę się z Tobą, bo męczą się te kobiety opieka nad niepełnosprawnym dzieckiem, które w większości przypadków po krótkim czasie od porodu umierają, co oczywiście jest kolejnym traumatycznym przeżyciem. Z drugiej strony nikt nie myśli o tym dziecku... Czy ktoś z nas, piszących tu potrafi sobie wyobrazić co tak naprawdę czuje dziecko skazane na życie z wadą? Czy ktoś pomyślał o tych dzieciach które rodzą się np bez nóżek? Albo bez organów wewnętrznych? Ono nawet nie wie że widzi mamę pierwszy i ostatni raz... Ze ostatni raz ssie pierś, uśmiecha się do mamy, zasypia na jej dłoniach... Czy ktoś pomyślał o tych dzieciach? Im byłoby lepiej się nie urodzić.
- 3 1
-
2020-10-23 19:04
Cierpienia to część życia, to nie usprawiedliwia
prawa do zabicia drugiej istoty ludzkiej
- 1 2
-
2020-10-23 19:06
Aborcja
Gorzej przeżywają kobiety po aborcji niż matki, które straciły dzieci w wypadkach, czy z powodu choroby!
- 2 1
-
2020-10-23 18:37
Ciążę zawsze trzeba donosić. Nie słuchacie głosu Chrystusa wyrażanego ustami biskupów?
- 0 1
-
2020-10-23 17:00
(1)
Tylko że takich przypadków, gdzie aborcja jest konieczna ze względów medycznych lub gdy ciąża jest efektem przestępstwa jest nie więcej niż 30%. Cała reszta to aborcje ze względu na to, że kobieta uprawia seks, ale konsekwencji nie chce ponosić, bo dziecko jej przeszkadza.
- 4 10
-
2020-10-23 18:31
I?
- 2 2
-
2020-10-23 16:27
starych schorowanych tez odpalic
po co dzieci maja cierpiec i sie opiekowac zbednymi ramolami? zycie jest jedno, szkoda je tracic na niepotrzebne cierpienie.
- 4 7
-
2020-10-23 15:53
Popieracie kulturę śmierci??? Przecież to Hitler wprowadził na terenie okupowanej Polski zabijanie nienarodzonych. (2)
Komuniści to prawo śmierci podtrzymali a rzekomi demokraci są za cywilizacją śmierci dalej.
- 5 16
-
2020-10-23 18:30
Hitler wprowadził też karę śmierci za aborcję na obywatelce Niemiec.
Czyli jesteś zwolennikiem Hitlera.
- 1 2
-
2020-10-23 16:40
komunista to ty.
- 3 4
-
2020-10-23 14:56
JEST jeszcze FAKT (2)
PiS ma 70mln na druk makulatury+ ... na Leczenie Polskich Dzieci forsy poPiSowo BRAK!
ludzie muszą się sami organizować i zbierać na kosztowne operacje i leczenia np. Tosi czy Adama.
bo niby - Praca Pokora Umiar - a te Nagrody nam się po prostu Należały!
a TU wystarczy by PiS przestał Kraść!- 11 5
-
2020-10-23 16:09
Wystarczy że PO z przyjaciółmi nakradło. (1)
PiS nie musi kraść bo to ludzie z totalnej opozycji mają wpisane w DNA kradzież malwersacje i łapówkarstwo.
- 4 16
-
2020-10-23 16:39
bełkot pijanego fana pis.
- 11 3
-
2020-10-23 14:47
A ja (My) jeste(ś)my szczęśliwi z naszym chorym dzieckiem. (7)
To nie jest koniec świata. To jest szansa by bardziej kochać, pomimo wszystko. Są dobrzy ludzie, którzy wspomogą, no i Pan Bóg, który nie zostawił nas samych.
Nie mówię, że było łatwo. Ale cieszę się, że jest z nami.- 6 22
-
2020-10-24 08:41
Calym sercem jestem z Wami
i chylę czoła. Ale czy w pojedynkę dałabyś radę?
- 0 0
-
2020-10-23 18:42
Życie to coś więcej niż wegetacja i męczeństwo (2)
Super, że jesteście szczęśliwi ale nie wduszaj innym, że oni muszą żyć, myśleć i czuć tak jak Wy. Żyj w zgodzie z własnym sumieniem, światopoglądem i za pan brat ze swoim Bogiem ale nie narzucaj swojego sposobu myślenia innym.
- 5 2
-
2020-10-23 19:06
Twój światopogląd nie może być tolerowany (1)
w cywilizacji, jeśli zezwala na zabijanie innych ludzkich istot. Nazisci też mieli światopogląd na prawo do życia Żydów
- 2 4
-
2020-10-23 19:59
Przedstwaicielu cywilizowanego świata
Porównywanie eksterminacji Żydów do możliwości dokonania aborcji w przypadku ciężkich i nieodwracalnych uszkodzeń płodu do 22 tc (granica przeżywalności poza organizmem kobiety do której dozwolona była aborcja eugeniczna w PL) jest zwyczajną manipulacją. Twój światopogląd nakazuje wydłużać cierpienie dla ideologii, mój światopogląd daje kobiecie
Porównywanie eksterminacji Żydów do możliwości dokonania aborcji w przypadku ciężkich i nieodwracalnych uszkodzeń płodu do 22 tc (granica przeżywalności poza organizmem kobiety do której dozwolona była aborcja eugeniczna w PL) jest zwyczajną manipulacją. Twój światopogląd nakazuje wydłużać cierpienie dla ideologii, mój światopogląd daje kobiecie możliwość zdecydowania ile cierpienia jest w stanie udźwignąć. Bo to że w przypadku uszkodzonej ciąży niezależnie od decyzji przejdzie piekło jest pewne. Możesz mnie nazwać faszystką jeśli poprawi Ci to humor i uspokoi sumienie. Dla mnie śmierć w takich przypadkach jest aktem łaski a nie zbrodnią.
- 5 1
-
2020-10-23 18:27
Ale są też ludzie, którzy nie uznają środków uspokajająco - nasennych SPD marki Bóg.
Albo widzą pewną niesprawiedliwość z tej strony ringu. I nie są szczęśliwi, że ktoś ich zmusza do wysławiania cierpienia pod niebiosa.
- 3 2
-
2020-10-23 18:00
Kaja Godek?
- 6 1
-
2020-10-23 17:57
To piękne, że jesteście szczęśliwi.
Kto Wam pomaga? Dobrzy ludzie? A państwo polskie nie? Nie każdy jednak jest gotowy na takie szczęście.
- 10 3
-
2020-10-23 14:46
Kobieta przeżywa, dziecko nie. (1)
- 2 1
-
2020-10-24 08:39
Nie zawsze
Kobieta przezywa. Oby ciebie nigdy nie dotknął ten problem. Co to za osądzanie kobiet ?!!! Przecież tu chodzi o prawo wyboru. Kto jest bez winy niech pierwszy rzuci kamieniem ..
- 0 1
-
2020-10-23 13:57
Jak usunie dziecko to poczuje się szczęśliwa i wszyscy będą żyć długo i szczęśliwie (2)
Orzeczenie TK to po prostu stan prawny ustawy i jej zgodności z konstytucją. Podziękuj Kwaśniewskiemu za taką konstrukcję. Te całe szaleństwo emocjonalne lewactwa które podszywa się pod kobiety to nic innego jak zbijanie kapitału politycznego na temacie aborcji. Problem w rzeczywistosci dotyczy jakichś 0,0001% społeczeństwa.
- 12 28
-
2020-10-23 14:55
Obecna konstytucja obowiązuje od roku 1997. I teraz nagle jest już zła? Bo w czasie, gdy kraj zmaga się z pandemią, a ludzie z utratą pracy, to Trybunał Konstytucyjny zajmuje się nagle "stanem prawnym"? I dziwnym zbiegiem okoliczności wtedy, gdy praktycznie każda demonstracja jest nielegalna?
- 18 3
-
2020-10-23 14:34
Opinia magister kuchary i reszty tej hołoty nijak się nie ma do stanu prawnego.
- 10 5
-
2020-10-23 13:17
To dlatego te obostrzenia z powodu wirusa, boja sie protestow, Dlatego tez kaczor jest na kwarantannie, zawsze symuluje jak protestuja kobiety.
- 24 6
-
2020-10-23 13:16
(11)
Jedna przezywa, druga nie. Decyzja co do utrzymania lub nie ciąży jest wyłaczną sprawą ciężarnej.
- 32 9
-
2020-10-23 20:02
(1)
Oczywiście rola ojca sprowadza się do dania kasy - albo jak kobieta chce urodzić dziecko i on ma ich oboje utrzymywać, albo jak kobieta nie chce, ale po nastu latach przypomni sobie, że została pokrzywdzona i płać #metoo?
- 1 1
-
2020-10-24 08:34
Mezczyzni sa tak
'Wrażliwi" ze w większości przypadków nie wytrzymują i uciekają od problemów. Ciekawe czy sam przez lata i do końca wytrwalbys przy kobiecie i waszym dziecku np. z daunem
- 1 0
-
2020-10-23 19:08
Zapytajmy to dziecko w łonie, bo to jego tyczy
ta decyzja
- 1 2
-
2020-10-23 13:57
(7)
Czyli jak sie zdecyduję żeby przerwać ciążę w 8 miesiącu to będzie ok ?
- 6 17
-
2020-10-24 08:26
doczytaj
a potem zabieraj glos. Nie ma usuwania ciąży w 8 mies!!!!!!!
- 1 0
-
2020-10-23 14:53
Tak.
To jej dziecko. Nie Twoje. Nie państwowe.
- 6 3
-
2020-10-23 14:32
(2)
Idźmy krok dalej jak Holandia że eutanazji będzie można poddać dzieci do 12 roku zycia jeśli są chore
- 3 12
-
2020-10-24 08:28
Bez komentarza
:(
- 1 0
-
2020-10-23 18:21
Nie było nigdy takiego prawa ani pomysłu w Polsce, więc spadaj manipulancie.
- 6 2
-
2020-10-23 14:33
Nie wymyślaj nieistniejacych sytuacji, kmiocie.
- 14 3
-
2020-10-23 14:04
Ty, Jarku? Masz małe szanse na ciążę... chyba :/
- 24 7
-
2020-10-23 13:10
Jest jeszcze... (23)
Znam przypadek, badanie płodu we wczesnym stadium czy nie ma zespołu..., lekarz podał że niestety jest źle...pacjentkę wysłał dalej, nie wgłębiał się w temat, nie rozmawial...
skroce- dziewczyna nie poszła na zabieg- urodziła się śliczna zdrowa dziewczynka!
Także te wszystkie badania, cudowne urządzenia...nie zawsze podają prawdę, albo lekarz nie zawsze jest doskonały- 27 55
-
2020-10-23 17:58
Hahahahhaha :D
Takich przypadków nie ma, a wiesz dlaczego? Bo decyzji o aborcji nie podejmuje jeden lekarz na podstawie jednego badania. I tu Cię mamy! Trollu.
- 9 2
-
2020-10-23 14:51
No i?
Co to ma do rzeczy??
- 1 0
-
2020-10-23 14:25
(9)
Skończ pie***ć. Dziś można zrobić test genetyczny z krwi. 99,9999% pewności. Kosztuje 2 tyś. zł. Tyle, co miesiąc opiekunki do sparaliżowanego, niewidomego i upośledzonego człowieka...
- 23 7
-
2020-10-23 14:31
Hitler zabijal takich ludzi (8)
Kaleki i uposledzonych. Twierdzisz, ze to okay?
- 6 20
-
2020-10-23 14:52
Nie Ok.
Ale dziecko zwłaszcza płód to własność rodziców!
- 2 3
-
2020-10-23 14:41
(6)
A chcesz go utrzymywać? Zajmiesz się nim? Co z niego ma Państwo?
- 19 5
-
2020-10-23 15:04
powinni po Kościołach i Pocztach rozesłać listy popierajace zakaz aborcji+ (5)
kto podpisze - to temu zabierać co miesiac z pensji emerytury lub tego co posiada ... 1000zł na trwale chore i upośledzone dzieci...
Jestem pewien, że jakby Musieli płacić - to zaraz by się okazało, że antyAborcji+ nie popiera NiKT- 19 5
-
2020-10-23 16:06
Chory jesteś! W ubiegłym roku dokonano aborcji (zabicia) (2)
eugenicznego w liczbie 1100 dzieci...
- 3 15
-
2020-10-24 08:24
Nie decyduj
za innych. Niech to będzie kwestia czyjegoś sumienia. To i tak traumatyczne przeżycie dla kobiety i myśli do k-a życia.
- 1 0
-
2020-10-23 18:20
Bredzisz. Nie da się zabić kogoś, kto się nie urodził.
Eugenika to program kontroli populacji, a nie jednostkowe usunięcie płodu.
- 7 1
-
2020-10-23 15:32
(1)
Powinni wysłać do wszystkich listy popierające zakaz jazdy samochodem, kto nie podpisze to temu zabierać co miesiac z pensji emerytury lub tego co posiada ... 1000zł na leczenie ludzi po wypadkach drogowych - według twojej logiki
- 4 10
-
2020-10-23 17:17
OC i akcyza.
Ale tak się robi, nazywa się to obowiązkowe OC i akcyza wliczona w cenę benzyny.
- 6 1
-
2020-10-23 14:19
(3)
A ja nie znam takiego przypadku, znam za to ginekologa, on też nie zna takiego przypadku.
- 15 2
-
2020-10-23 15:29
(2)
Nie zna bo niby skąd. Mój brat też był z żoną u takiego ginekologa, sugerował usunięcie ciąży. Dziś mają oni zdrową 2 letnią dziewczynkę, ale do tego ginekologa już więcej nie poszli.
- 6 16
-
2020-10-24 08:19
z taka diagnoza lekarza
udałabym się do kolejnych dwóch, by mieć pewność. Ale chciałabym mieć wolny wybor a nie by państwo zdecydowało za mnie.
- 4 0
-
2020-10-23 18:18
I co w związku z tym? Twój brat miał wybór, którego innym odmawiacie.
W imię swoich przekonań religijnych, które macie zwyczaj wszystkim narzucać.
- 10 2
-
2020-10-23 14:02
Nie powielaj głupot (5)
Nie powielaj głupot. To już taka moda, że zawsze się znajdą tacy, którzy kogoś znali, kto akurat miał taką sytuację, która pasuje. Swojego czasu antyszczepionkowcy wszyscy znali kolesia, którego dziecko po zaszczepieniu dostało autyzmu. Wszyscy tego samego człowieka znali i powielali w Internecie na potęgę. Teraz to samo. Aby pasowało. Ogarnij się człowieku, za powielania takich głupot powinna być jakaś kara.
- 45 12
-
2020-10-23 19:41
Cicho
Ty, kobieto po 60 powinnaś już być cicho. Nie masz już szans na dziecko więc zajmij się siedzeniem przy piecu i klepaniu zdrowasiek.
- 3 4
-
2020-10-23 14:49
Tak, znam osobiście. (1)
Urodził się zdrowy chłopiec.
- 7 9
-
2020-10-23 18:15
Wszyscy też znamy sprawę doktora Chazana.
Ale niektórzy są dumni z tego 'obrońcy życia'
- 7 2
-
2020-10-23 14:05
Nie strasz, (1)
Boisz się prawdy, twój problem,
Ale nie strasz!- 5 13
-
2020-10-23 14:18
ale ona mówi prawdę
a nie się jej boi
- 5 4
-
2020-10-23 13:23
a kierowca autobusu zaczął klaskać ;)
- 41 7
-
2020-10-23 11:56
Opinia wyróżniona
"Twój ból jest większy niż mój" (23)
Wszystkie osoby, którym ich moralność czy religia nakazuje zmuszać inne kobiet o odmiennym światopoglądzie do rodzenia ciężko chorych dzieci, powinny obligatoryjnie pomagać w opiece nad tymi dziećmi (czy w życiu późniejszym dorosłymi) oraz zapewnieniu im godnych warunków życia. Gdzie jest ich moralność gdy rodzice zostają z ciężko chorym dzieckiem
Wszystkie osoby, którym ich moralność czy religia nakazuje zmuszać inne kobiet o odmiennym światopoglądzie do rodzenia ciężko chorych dzieci, powinny obligatoryjnie pomagać w opiece nad tymi dziećmi (czy w życiu późniejszym dorosłymi) oraz zapewnieniu im godnych warunków życia. Gdzie jest ich moralność gdy rodzice zostają z ciężko chorym dzieckiem sami, skazani na nieudolny system opieki zdrowotnej i głodowe zasiłki. Życie z chorym dzieckiem często toczy się od rehabilitacji do rehabilitacji, w okół wizyt u specjslistów, zakupów sprzętu rehabilitacyjnego i w wielu przypadkach żebraniu o pieniądze na leczenie przez różne fundacje. Ilu z Was przeciwnicy aborcji eugenicznej rzeczywiście pomogło takiej rodzinie? Kto z Was zaproponował znajomej z chorym dzieckiem że się nim zaopiekuje przez kilka godzin czy dni żeby mogła chociaż na chwilę odejść od jego łóżka i odetchnąć? Kto z Was zaprosił samotne osoby z niepełnosprawnością intelektualną do siebie na święta? Pewnie nikt albo garstka z Was bo swoim zachowaniem popsuli by Wam "magię" tych pieprzonych świąt. Kompromis aborcyjny, który obowiązywał był najrozsądniejszym z możliwych. Każdy z nas ma inne możliwości socjalno bytowe, inną wytrzymałość psychiczną i emocjonalną. Dlatego też każda rodzina postawiona w tak trudnej sytuacji jaką jest informacja o chorobie płodu powinna mieć prawo decydować o swoim losie z uwzględnieniem tych predyspozycji. Aborcja eugeniczna jest przerwaniem jednego życia, narodziny chorego dziecka mogą przekreślić ich kilka. Nikt kto decyduje się na dziecko nie zakłada że będzie ono chore więc komentarze typu "trzeba było się zabezpieczać" albo "trzeba było się nie puszczać" są poniżej krytyki i pokazują tylko poziom komentujacego. Podobnie komentarze "jak Cię nie stać na utrzymanie dziecka to trzeba było nie zachodzić w ciąże". Zdecydowaną większość polskich rodzin koszty utrzymania i leczenia (nie tylko jego wegetacji) ciężko chorego dziecka przerosną.
- 435 57
-
2020-10-23 16:51
Ważna wypowiedź
ale niestety o to rządzącym jak widać chodzi, aby umęczeni bliscy osób bardzo chorych nie mieli siły zastanawiać się co politycy uchwalają, po co i za ile!
- 0 1
-
2020-10-23 14:59
(1)
To może usuwajmy wszystkich - ludzi sparaliżowanych po wypadkach, z defektami tu koszty opieki też są dużę i prawie nikt tym rodzinom nie pomaga.
- 4 17
-
2020-10-23 16:36
Eutanazja też powinna być legalna, masz rację złotko.
- 18 2
-
2020-10-23 14:33
(2)
No tak skrobanka ok zabicie dzika, tak nie można haha mentalność lewaków nigdy nie przestanie mnie zaskakiwać
- 3 15
-
2020-10-23 18:38
Haha, to kiedy prawach wprowadzają zakaz polowań i jedzenia mięsa? ?
- 0 0
-
2020-10-23 15:58
Widzisz - część osób widzi różnicę między zbiorem nierozwiniętych komórek, niezdolnych do samodzielnego życia ani czucia od żywego, dojrzałego stworzenia zdolnego odczuwać strach i ból. Mnie nigdy nie przestanie zaskakiwać zacietrzewienie takich ludzi, którym wydaje się, że wiedzą lepiej od innych co jest dobre a co nie.
- 18 0
-
2020-10-23 14:03
Wszyscy którzy zmuszają mnie do płacenia podatków powinni siedziec (14)
Wszyscy którzy nakazują noszenia maseczek powinni siedzieć. Państwo czy społeczeństwo jest tak skonstruowane że decyduje o systemie prawnym w danym kraju. Większość czyli demokracja decyduje o tym jakie mają być zakresy swobody obywatelskiej. Temat aborcji ma zerowe znaczenie na ogół społeczeństwa i jak widzę wścieklizne z jaka lewactwo reaguje to jestem pewien, że wynika to tylko z ich motywacji politycznej
- 5 34
-
2020-10-23 16:27
"Twój ból jest większy niż mój"
Nie jestem lewakiem tylko matką dziecka z niepełnosprawnością. Nasze dziecko ma wiele szczęścia bo dzięki naszej determinacji w walce o jego zdrowie oraz funduszom które mieliśmy i mogliśmy przeznaczyć na jego leczenie na dzień dzisiejszy ma duże szanse na prawidłowy rozwój. Nie każde chore dziecko dostanie taką szansę i nie każdy rodzic ma takie
Nie jestem lewakiem tylko matką dziecka z niepełnosprawnością. Nasze dziecko ma wiele szczęścia bo dzięki naszej determinacji w walce o jego zdrowie oraz funduszom które mieliśmy i mogliśmy przeznaczyć na jego leczenie na dzień dzisiejszy ma duże szanse na prawidłowy rozwój. Nie każde chore dziecko dostanie taką szansę i nie każdy rodzic ma takie możliwości jak my. Podczas wielu pobytów w szpitalach widzieliśmy sporo dzieci skrzywdzonych przez los. To są obrazy których większość ludzi na szczęście nigdy nie zobaczy. Większość z Państwa jedyną styczność z ciężkimi wadami wrodzonymi u dzieci ma jedynie za pośrednictwem spotów fundacji zbierających fundusze na ich leczenie... chociaż nie... nawet w tych spotach często pojawiają się dzieci z niepełnosprawnością ale taką której widok nie odstrasza. Spośród dzieci spotkanych w szpitalach przypadek jednego chłopca szczególnie utkwił mi w pamięci... urodził się z zespołem wad wrodzonych (rozszczep kręgosłupa, wodogłowie olbrzymie, zrosty w układzie pokarmowym, zdeformowane stopy i wiele innych dodatkowych schorzeń). W momencie gdy z synkiem trafiliśmy na oddział ten chłopczyk miał ponad 7 miesięcy i całe dotychczasowe życie spędził w szpitalu. Był wielokrotnie operowany. Nie było przy nim rodziców. Pielęgniarki to nie były miłe Panie, które się nim czule opiekowały tylko raczej zołzy mające do niego pretensje, że płacze, że znowu trzeba go przewinąć, że wiecznie stwarza problemy, że dostały z**b... od lekarza na dyżurze że źle się nim opiekują bo chłopczyk ma poważne odparzenia a to przecież nie ich wina itp. Pamiętam jego przeraźliwy płacz i to że nikt go nie pocieszał... To jest prawdziwy obraz tego waszego humanitarnego postępowania i obrony życia poczętego ponad wszystko inne. To dziecko dostało prawo do życia ale w pakiecie z nim cierpienie, ból, samotność i poczucie odrzucenia. Bo Wasz Bóg tak chciał.
- 21 0
-
2020-10-23 15:51
Zerowe znaczenie?!
O czym ty bredzisz?! To jest krytycznie ważne dla każdej pary która planuje dziecko, lub takiej która o takie dziecko walczy i jest po kilku nieudanych ciążach. W tym momencie okazuje się, że państwo zamiast zapewnić opiekę i dobre warunki leczenia staje się opresyjne, a przypadku problemów z ciążą zostawia czlowieka z niczym, skazuje na ból i
O czym ty bredzisz?! To jest krytycznie ważne dla każdej pary która planuje dziecko, lub takiej która o takie dziecko walczy i jest po kilku nieudanych ciążach. W tym momencie okazuje się, że państwo zamiast zapewnić opiekę i dobre warunki leczenia staje się opresyjne, a przypadku problemów z ciążą zostawia czlowieka z niczym, skazuje na ból i tortury.
Jak komuś wiara nie pozwala w ogóle myśleć o aborcji w takich przypadkach - jego sprawa. Ale do cholery niech nie próbujue decydować za innych o tym co słuszne. Łapy precz obłudnicy!- 12 1
-
2020-10-23 14:55
Większość nie powinna decydować o jednostce. (2)
Wszyscy powinnismy decydować o rzeczach wspólnych. Tylko.
A każdy (jednostka) o rzeczach swoich indywidualnych.
Dziecko nie jest rzeczą wspólna. Nie jest rzeczą społeczna. Proste.- 10 2
-
2020-10-23 15:01
(1)
Co do jednego się gadzam - dziecko nie jest rzeczą
- 3 2
-
2020-10-23 18:37
Dziecko nienarodzone nie jest dzieckiem.
- 3 2
-
2020-10-23 14:36
(1)
Temat aborcji jest megaistotny dla prawie wszystkich, głupi kibolu.
- 13 1
-
2020-10-23 14:57
Nie jest. Nie ma takiego tematu nawet.
To jest indywidualna sprawa danej kobiety, dziecka, rodziców. Tyle. Społeczeństwo nie ma tu nic do gadania.
- 6 4
-
2020-10-23 14:15
A teraz wyobraź sobie, że masz raka, a państwo zabrania Ci leczenia. (6)
Przecież to nie jest problem większości osób, więc po co ci chorzy krzyczą?
- 28 3
-
2020-10-23 14:34
Gdybyś żył w kraju który demokratycznie tak zdecyduje to sobie wyobraź (2)
Np poprzez prywatną opiekę zdrowotną. Po drugie dziecko to nie jest rak.
- 2 16
-
2020-10-23 20:59
Fakt, dziecko to nie jest rak. To wy jesteście rakiem na zdrowej tkance społeczeństwa.
Ilu z was, obrońców życia poczętego zaadoptowało śmiertelnie chore dziecko i się nim zajęło? Promil czy mniej?
- 1 1
-
2020-10-23 14:56
A Demokratycznie to znaczy lepiej?!
Od kiedy??
Ni
Żadna mniejszość ani większość nie ma prawa decydować o moich prywatnych sprawach!!!- 15 1
-
2020-10-23 14:34
Słaby przykład z rakiem gdyż on większości społeczeństwa dotyczy. Proszę inny przykład :)
- 1 3
-
2020-10-23 14:37
(1)
Co za głupie przepychanki. To wyobraź sobie, ze jesteś tym, którego mają zlikwidować, bo masz genetyczną wadę. takie argumenty do niczego nie prowadzą, poza tym już milion razy były przytaczane. To jest spór nierozstrzygalny, bo i prawa kobiet i prawa dziecka w łonie są tymi samymi prawami - prawami człowieka.
- 4 10
-
2020-10-23 18:36
O, to ciekawe. Bo trybunał konstytucyjny nie uznał, że kobieta ma jakąś prawa, które mogłyby w ogóle porównywać z prawami płodu
Tak, płodu. Bo to, że mówisz dziecko jest błędem językowym.
- 5 2
-
2020-10-23 12:08
"Twój ból jest większy niż mój" (1)
Przeciwnicy aborcji eugenicznej - Wasza moralność każe Wam zmusić kobietę do urodzenia chorego dziecka ale nie macie problemu z moralnością patrząc bezczynnie na cierpienie jej i dziecka po narodzinach. Wtedy odwracacie wzrok bo to Was nie dotyczy. Jesteście obłudni.
- 61 5
-
2020-10-23 15:23
Każda kobieta dostanie wsparcie...
...w modlitwie
- 12 7
-
2020-10-23 11:13
Opinia wyróżniona
Polska to taki fajny ale jak widac i tragiczny kraj (17)
gdzie o prawach kobiety decyduje ksiądz albo stary kawaler ktory bladego pojęcia nie ma o ciąży a co dopiero chorej ciąży, Proszę sejmowi i trybunałowi pokazać film jak nasz kraj pomaga kobietom wychowujacym dzieci kalekie i niepełnosprawne ,koniecznie pokażcie.
- 345 67
-
2020-11-09 16:05
Żaden człowiek nie jest panem życia i śmierci
- 0 0
-
2020-10-23 19:16
Aborcje były, są i będą. Zakaz aborcji nie oznacza tego, że nie ma aborcji. Zakaz aborcji oznacza tylko, że łatwiej stać na nią córki i siostry polityków z PiS i partnerki księży oraz innych bogatych, kłamliwych bogobojów, a mniej całą resztę.
- 1 2
-
2020-10-23 18:58
Tajemnica
Prawda jest taka że dużo księży wie co to mieć dzieci bo sami je mają po kątach i je utrzymują plus ich matki. Komedią jest to że im się wydaje że nikt o tym nie wiem tymczasem powiedzenie świat jest mały to się sprawdza. Każdy na swym osiedlu lub mieście wie gdzie taki ksiądz ma utajnioną rodzinę.
- 2 2
-
2020-10-23 18:36
Ciekawe,co na to Pan poseł Kacper Płażyński,który jest "za". ?
Co zrobi,gdy jego żona będzie musiała urodzić potworka,który umrze za kilkanaście dni ? Oczywiście nie życzę tego,ale na litość Boską - niech to. p.Kacper powie,co wtedy zrobi,gdy jego partia i on sam każe przejść tortury polskim kobietom ?! Ma tyle odwagi,czy okaże się kolejnym megahipokrytą ?!
- 3 3
-
2020-10-23 18:17
Jak widac wyróznione zostały tylko opinie skrajnie lewicowe. (3)
te co krzyczą o cierpieniu same chętnie dla własnego kaprysu zamordują własne nienarodzone dziecko a to dopiero początek ,bo chcą aborcji na życzenie!!
- 3 7
-
2020-10-23 19:17
W tłumaczeniu z prawicowego na nasze: część aborcji obecnie legalnych powinna się odbywać w podziemiu lub za granicą, żeby nie kalać oczu porządnych pisowskich katolików po średnio trzech rozwodach.
- 3 2
-
2020-10-23 18:53
a co jak twoja córka (1)
wróci z kolonii z brzuchem?
- 1 2
-
2020-10-23 22:58
To jest córki problem. Jak jest wystarczająco dorosła na seks i nie używa antykoncepcji, to niech rodzi.
- 0 0
-
2020-10-23 16:46
Nie ksiądz i nie kawalerowie, ale kobiety, które masowo zagłosowały za PiSem. Jak by nie było, większość narodu (a więc i większość kobiet) jest przeciw aborcji.
- 3 3
-
2020-10-23 15:36
a kto decyduje o prawach nienarodzonych?
- 2 6
-
2020-10-23 14:55
(1)
A wiesz, ze Kaczyńscy są raczej proaborcyjni ? Jarek już udzielał wywiadu, w którym mówił, że jest za aborcją w wielu przypadkach (gwałt, czyn zabroniony), więc jakim trzeba być i**otą, by chodzić akurat pod jego dom ?
- 3 9
-
2020-10-23 15:00
Kaczyński jest prowładza. Ani aborcja, ani matki ani nikt go nie obchodzi. To wszystko tylko instrumenty.
- 10 2
-
2020-10-23 14:05
Demokracja (4)
Konstytucja.
Pierwsze to rządy ludu który wybrał władze która stanowi prawo.
Drugie to przepisy konstrukcji które zostały tak słabo napisane, że ciągle wychodzą jakieś kwiatki- 7 1
-
2020-10-23 14:13
Przeczytaj ten "wyrok" "trybunału" (bo według Konstytucji ta zbieranina TK nie jest) (3)
A zobaczysz, że oparli się o paragraf, który nie ma nic wspólnego z aborcją.
Równie dobrze mogliby się powołać na gwarancję od telefonu.- 16 5
-
2020-10-23 18:40
Przede wszystkim nie ma on żadnego znaczenia,
gdyż negotium non existens czynność prawna nieistniejąca. TKościelny nie ma umocowania prawnego,a więc i jego pseudo orzeczenia.
- 0 2
-
2020-10-23 14:36
Ty konstytucjonalista
Przestan mnie rozśmieszać
- 3 8
-
2020-10-23 14:37
No tak jakby był stary komuch Rzeplinski w TK to było by wszystko ok hahaha śmiech na sali z wyborcami popisu
- 2 15
Wszystkie opinie
-
2020-10-23 10:13
Nie można powolić, aby pis był dyktatorem (77)
walczmy o wolność i demokrację.
- 775 207
-
2020-10-23 10:21
Szkoda tylko że wyborcy zapomnieli o tym podczas głosowania (31)
A teraz reszta normalnych ludzi która nie głosowała na Pis cierpi.
- 69 20
-
2020-10-23 10:24
A już najlepsi są rolnicy. (11)
- 33 3
-
2020-10-23 10:33
Oni też dokonują aborcji (10)
Wydlubójac robaka z marchwi ?
- 9 14
-
2020-10-23 10:39
Szkoda mi tych młodych dziewczyn że zdjęć (9)
Protestują przeciwko czemuś czego nigdy nie doświadczyły
- 19 58
-
2020-10-23 10:43
(5)
Obyś ty twoje,córki,matki,ciotki,koleżanki tego nie doświadczyły .
- 46 5
-
2020-10-23 12:49
Nie mam dzieci jestem gejem (4)
- 1 2
-
2020-10-23 13:38
jarek wiemy o tym że jesteś gejem :) oraz impotentem :) (3)
- 6 7
-
2020-10-23 15:08
Odwal się od syna Bolka
- 1 1
-
2020-10-23 15:08
No to jesteście za gejami czy przeciw ? (1)
Sami nie wiecie czego chcecie
- 1 0
-
2020-10-23 16:27
no jak widać jak im pasuje , raz gej dobry raz gej zły...ach to lewactwo
- 1 1
-
2020-10-23 11:39
Widać są bardziej dojrzałe i świadome od facetów i bab w garniturach. (1)
- 10 6
-
2020-10-23 12:50
Każdy jest dojrzały jak kończy 18:lat
- 2 2
-
2020-10-23 16:10
ale chciałby
- 0 0
-
2020-10-23 10:26
Kto normlny (10)
Kto normalny zaglosuje na Budke , Kidawe , Nowaka , Tuska , Nitrasa , Tomczyka , przeciez ta absolutne pustaki .....co macie do zaproponowania poza tym nieustannym wyciem .
Jesli to ma byc norma , to ja wole byc nienormalny wg. twoich kryteriow- 30 54
-
2020-10-23 10:29
Jacy byli, tacy byli (6)
Ale takiej maniany jak teraz się dzieje nie odwalali.
Zostaje najpierw pozbyć się PiS, a potem się martwić, czy ktoś kradnie mniej, czy więcej, a nie czy zaraz nie wróci komuna.- 36 20
-
2020-10-23 10:34
Jakieś konkrety (2)
Czy wciąż ten sam bełkot ?
- 14 12
-
2020-10-23 10:38
Przewiń stronę trochę wyżej. (1)
Gdzie masz opis, jak nielegalnie ustanowione ciało wchodzi w kompetencje Trybunału Konstytucyjnego i podejmuje za niego decyzje.
- 27 10
-
2020-10-23 16:27
Konstytucja dzbany lewe
- 1 0
-
2020-10-23 13:14
Najpierw się zabić a później martwić
No geniusz! Geniusz!
- 3 0
-
2020-10-23 14:40
Haha i przez takie myślenie jak twoje jesteśmy gdzie jesteśmy czyli w du... A co do komuny to spójrz ilu komuchów masz w PO nawet komucha do Brukseli wysłaliście ale tak wasze komuchy są cacy ich są źli
- 3 4
-
2020-10-23 15:00
Komuna w Polsce jest od kilkudziesięciu lat...
W tym zakresie noc się nie zmieniło od niemal 100 lat!
- 0 1
-
2020-10-23 10:34
A co Dulkiewicz na to ? (1)
- 11 10
-
2020-10-23 16:28
Baba z Koparą w kuchni się schowały?
- 1 1
-
2020-10-23 11:27
Każdy normalny.
- 3 0
-
2020-10-23 10:26
O normalny się odezwał (2)
Szykuj się na ósme już wybory przegrane. Nikt was nie chce , dotarło?
- 15 24
-
2020-10-23 10:30
"Nikt was nie chce" (1)
I dlatego trzeba było zrobić wybory jak najszybciej, bo Duda by inaczej przegrał?
- 24 16
-
2020-10-23 10:43
Przestańcie się żreć, bo już podziału na PiS Po SLD u góry nie ma, teraz oni wszyscy razem w jednej kupie są przeciw nam rodacy. Wczorajsze poparcie ustawy dokładnie to pokazała.
- 10 6
-
2020-10-23 11:21
Nie wiem czy wiesz ale opozycja domaga się nawet większego zamordyzmu (1)
np. lewica zgłosiła, aby penalizować osoby wypowiadające się negatywnie o epidemii, czyli standardowa lewicowa walka z wolnością słowa.
I nie, nie głosowałem na PIS ani ich nawet nie popieram ani żadnej innej opcji politycznej.
Możesz sobie żyć iluzją, że głosując tak czy siak wybierasz wolność, ale tak naprawdę wybierasz czy będą ciebie trzymać za twarz czy za tyłek.
Wolności nie zdobywa się w wyborach tylko w walkach i protestach, do czego gorąco zachęcam i namawiam - sam byłem już na jednym proteście w Warszawie i wkrótce jadę na kolejny.- 8 9
-
2020-10-23 14:49
Dobrze, ze penalizuja osoby negujace istnienie covid.
Chcialbys aby ludzie nawolywali do gloszenia antyprawicowych glupot typu, nie posylaj dzieci do kosciolow, w ktorych panuje zorganizowana pedofilia? Lub marihuana to nie narkotyk, nie wierz w jej szkodliwosc, to spisek komunistow. Ludzie prosci, proletariusze sa podatni na manipulacje i wiare w to co glosza populisci. Stad w naszym kraju rzadza narodowi socjalisci i jest taki wysyp plaskoziemcow i antyszczepionkowcow.
- 3 1
-
2020-10-23 11:37
(2)
Dlaczego protestujących nie stać na paczkę prezerwatyw, spiralę lub pigułki? Czyżby aborcja z NFZ była tańsza?
- 8 20
-
2020-10-23 11:41
Nic nie rozumiesz. (1)
- 13 5
-
2020-10-23 16:29
to oświeć tu wszystkich nierozumnych
- 0 1
-
2020-10-23 10:21
(27)
... i o prawo do zabijania dzieci nienarodzonych!
- 8 37
-
2020-10-23 10:25
Jak dziecko może być nienarodzone? (13)
Żeby żyć, trzeba się urodzić.
- 39 18
-
2020-10-23 10:31
Głupiś.
Nie zabieraj się za rzeczy o których nie masz pojęcia
- 12 14
-
2020-10-23 10:36
Wyobraź sobie że zapylony kwiat jabłoni jest już jabłkiem musi tylko dojrzeć (8)
- 17 14
-
2020-10-23 10:40
Wyobraź sobie, że jest nim już wcześniej, tylko musi dojść do zapłodnienia.
- 7 4
-
2020-10-23 11:42
Nie każdy kwiat da owoc. (6)
Te słabe zdmuchnie wiatr lub zje pasożyt, zniszczy zaraza.
- 9 1
-
2020-10-23 12:36
Nie każdy płód da dziecko. (4)
Przecież poronienia wcale nie są rzadkie.
- 8 4
-
2020-10-23 12:51
Każdy płód to życie (3)
- 4 6
-
2020-10-23 13:14
(1)
Ksiadz pedofil ci to powiedzial? Kazde dziecko to dla nich biznes.
- 8 5
-
2020-10-23 15:21
Mi akurat sędzia pedofil powiedział
- 1 1
-
2020-10-23 13:58
Tak samo, jak każdy komar.
Jadąc latem samochodem jesteś winny holokaustu.
- 3 4
-
2020-10-23 16:56
Nie każdy zdrowy noworodek będzie taki do końca życia.
- 0 1
-
2020-10-23 13:13
Te nawiedzone palanty tego nie zrozumieja
- 1 2
-
2020-10-23 14:42
To może idźmy śladem Holandii i zacznijmy procedować czy chore dzieci do 12 roku życia można podać eutanazji?
- 1 3
-
2020-10-23 16:30
tak wygląda życie
nie znajdziesz go na 4 lewelu
- 1 0
-
2020-10-23 10:27
Wszystkie dzieci z Downem chcecie dalej mordować? (6)
Dla firm farmaceutycznych?
- 11 43
-
2020-10-23 10:39
Przeciez firmy farmaceutyczne zarabiaja na wiekszej (5)
ilosci niepelnosprawnych w spoleczenstwie. Takim dzieciom trzeba kupowac leki. Myslisz logicznie?
- 26 6
-
2020-10-23 12:52
O wyborca PO się odezwał i upośledzonych chcecie usuwać ze społeczeństwa ? (4)
Tak Hitler robił
- 5 11
-
2020-10-23 13:59
Akurat Hitler zabronił aborcji. (1)
Nieźle trafiłeś :)
- 5 6
-
2020-10-23 15:22
Likwidował niepełnosprawnych
Doucz się
- 2 1
-
2020-10-23 14:29
Nie chodzi o usuwanie ze spoleczenstwa (1)
uposledzonych juz urodzonych tylko o wybor, ze do pewnego momentu np. Do 12 tygodnia ciazy, kobieta ma mozliwosc i prawo przerwac ciaze. Mowa jest o wyborze, a nie o nakazie. Nie pajacuj i nie manipuluj.
- 3 2
-
2020-10-23 16:31
PO jest za zabijaniem nienarodzonych dzieci?
- 1 2
-
2020-10-23 10:38
Jesli plod nienarodzony jest dzieckiem to czemu (5)
w dowodzie mamy wbita date urodzenia po wyjsciu na swiat, a nie w momencie poczecia? Czyli wszyscy jestesmy starsi o 9mcy.
- 32 11
-
2020-10-23 11:37
a co ma piernik do wiatraka (3)
jakie to ma znaczenie? widziałeś płód np. tydzień przed urodzeniem, zabiłbyś ten płód? W Nowym Jorku można, ale oni są "postępowi"
- 7 15
-
2020-10-23 12:53
Tam LPG władzę sprawuje
- 2 1
-
2020-10-23 14:27
Oczywiscie, ze plod 8 mcy nie powinien byc
usuniety. Ale mowa o aborcji do 12 tygodnia ciazy. To byl kompromis wypracowany pomiedzy ludzmi popierajacymi aborcje oraz kosciolem. Dlaczego narodowym socjalistom to przeszkadzalo?
- 5 3
-
2020-10-23 15:03
Nie wiem. Zdecydowałbym jakbym zobaczył.
Ale to nie Twoja sprawa co bym zrobił z moim płodem.
- 4 1
-
2020-10-23 11:41
wprowadź ustawę o dacie poczęcia i będzie git zgodny z demokracją
- 4 0
-
2020-10-23 10:25
A tych kobiet matki nie mogły ich usunąć (2)
Byłby spokój
- 9 38
-
2020-10-23 11:04
(1)
co ty gadasz, mogły ale wybrały, tak jak teraz będą ale w niegodnych warunkach
- 7 3
-
2020-10-23 12:54
Zapewniam , też wybiorą życie swojego dziecka
- 4 0
-
2020-10-23 10:29
Dlaczego? (3)
Dyktatura jest lepsza od demokracji?
- 9 2
-
2020-10-23 10:32
Ci mlodzi zmienia zdanie jak ich to dotknie
- 7 6
-
2020-10-23 15:05
Demokracja to dyktatura! (1)
I to dyktatura imbecyli!
- 0 0
-
2020-10-23 16:39
tak Bruksela to dno
- 1 1
-
2020-10-23 10:54
Załóż ZBOWiD
Związek Bojowników o Wolność i Demokrację
- 3 0
-
2020-10-23 10:59
spradź kto wprowadził tą poprawkę przy tworzeniu konstytucji (1)
SLD
- 9 1
-
2020-10-23 11:44
Dla kościółkowych.
- 4 2
-
2020-10-23 11:01
Co najwyżej możesz sobie pobrząkać w klawiaturę. TY i tobie podobni stanowicie mniejszość.
- 1 0
-
2020-10-23 11:25
To,że PO przegrywa wybory to nie znaczy ,że nie demokracji.
- 2 4
-
2020-10-23 12:05
zwolennicy aborcji chyba nie wiedzą skąd się biorą dzieci (1)
nikt wam nie każe zachodzic w ciążę
- 6 12
-
2020-10-23 12:55
Mniej jej używajcie to będzie spokój
- 2 0
-
2020-10-23 14:59
Walczmy o wolność. Tak. (1)
Demokracja nie ma z tym nic wspólnego.
Demokracja to dyktatura większości/mniejszości.- 0 0
-
2020-10-23 16:40
Macice wszystkich krajów łączcie się
- 1 0
-
2020-10-23 17:35
napisał ktoś, kto nie czytał konstytucji
zachęcam od art.38 który odpowida na obecny problem !!!
- 0 0
-
2020-10-23 10:14
A najlepsze jest to, że "wolnościowa" Konfederacja w 100% zagłosowała za państwem kontrolującym co ludzie robią. (93)
Niezła banda hipokrytów...
- 695 102
-
2020-10-23 10:16
Konfederacja od zawsze miała wpisaną obronę życia nienarodzonego (49)
W swoje główne postulaty. Kto choć trochę interesował się ich działalnością, ten to od dawna wie.
A co z wolnością dziecka w brzuchu matki, stawiamy wygodę ponad prawo do życia?- 51 111
-
2020-10-23 10:19
(29)
Wygodę? Matko bosko kochano. Kobieta która urodzi dziecko, którego płód ma ciężkie wady zostanie z tym całkowicie sama. Zostawmy takie wybory i ich konsekwencje kobietom. Przecież nikt nie każe im dokonywać aborcji. Więc w tym przypadku- tak, życie kobiet ponad życie embrionu/płodu
- 134 16
-
2020-10-23 10:22
Albo jest martwe , albo np. nie ma wykształconego mózgu. To PiS każde taka ciąże donosić. Wyobraź sobie 7 miesięcy ciazy gdy wiesz że dziecko urodzi się martwe. Dramat. Taka katorga powinna być niezgodne z konstytucja
- 115 8
-
2020-10-23 10:25
Dziecko z zespołem Downa, którego matka uzna, że jest dla niej niewygodne (25)
Zostanie zamordowone. super, co nie?
- 23 115
-
2020-10-23 10:28
(5)
Tak
- 54 9
-
2020-10-23 10:38
Czyli popierasz morderstwo. (4)
Spójrz w lustro i powiedz to sobie w oczy.
- 15 64
-
2020-10-23 10:41
(3)
Tak, kilku tygodniowego płodu, którego ewentualne życie będzie seria bólu i cierpienia. Tak
- 71 7
-
2020-10-23 11:58
(2)
No pewnie. Pójdzie do nieba, nie będzie musiało męczyć się na tym świecie.
- 18 1
-
2020-10-23 14:13
Do nieba ? Znaczy dokąd ?
W kierunku Marsa czy Wenus ?
- 9 2
-
2020-10-24 11:05
a myslisz, ze ty i twoi koledzy nie beda meczyc sie na tym swiecie?
nikt nie mowil, ze bedzie latwo.
- 0 0
-
2020-10-23 10:36
W Azji są obowiązkowe badania prenatalne i, każda matka wie na co się pisze.
Niemal wszystkie decydują się na aborcję. U Nas też takie badania powinny być.
- 46 6
-
2020-10-23 10:38
Nie dziecko zostanie zamordowane, tylko płód zostanie usunięty. (7)
- 60 13
-
2020-10-23 11:00
To w którym momencie jest płód a kiedy dziecko? (6)
W czasie porodu jak połowa wyjdzie na świat a połowa jeszcze nie? Kto dał ci prawo o tym decydować?!
- 8 46
-
2020-10-23 11:17
Płód jest w brzuchu kobiety, a dziecko dopiero wtedy kiedy urodzi. Widać kardynalne u Pana/Pani braki z biologii i edukacji.
- 36 8
-
2020-10-23 11:43
Płodem zajmuje się ginekolog (2)
A dzieckiem pediatra to chyba oczywiste wczoraj doszedł do głosu istnty ciemnogród jestem zbulwersowany
- 25 3
-
2020-10-23 14:42
(1)
jak nazwiemy człowieka w podeszłym wieku starcem, to już lżej będzie na sumieniu, żeby na przykład nawoływać do jego , hm, usunięcia? Jak zwał tak zwał, to jest wielki dramat i nazywanie dziecka płodem w niczym kobiecie nie ulży.
- 5 10
-
2020-10-23 17:09
Ale można to ukrócić
By cała rodzina razem z dzieckiem nie cierpiala więcej. To dla rodziców i tak bardzo trudna i bolesna decyzja. Jakim trzeba być potworem żeby skazywać rodziny na coś takiego. Jak kościół jest taki szczęśliwy że do tego doprowadził to może będzie opiekował się tymi wszystkimi ułomnymi kalekami ? Albo nie .... Lepiej nie .
- 5 2
-
2020-10-23 16:12
No właśnie każdy może decydować
o swoim ciele. Jak ktoś chce sobie powiększyć pale to jego sprawa. Tak samo jak kobieta która nie chce urodzić powinna mieć możliwość dokonania wyboru. Obłąkani pedofile i stare dziady nie powinny się w to wp
- 7 3
-
2020-10-23 18:36
wróć na lekcje biologii do szkoły podstawowej
w którym momencie jest kura jak jest wyklutym kurczakiem czy jak jest jajkiem?
- 1 2
-
2020-10-23 11:36
Zaadoptuj dzieciaka z Downem a potem się wypowiadaj i oceniaj.
- 33 4
-
2020-10-23 11:46
Niektóre płody z zespołem Downa mają większe wady, inne mniejsze.
- 16 2
-
2020-10-23 12:31
część takich dzieci nie dożywa nawet 18tki, a jak dożywa, to funkcjonują całe życie przy rodzicach, a co jak umrą? Rzadkie przypadki są, że osoba z zespołem Downa normalnie funkcjonuje.
- 7 2
-
2020-10-23 12:32
dzieci z zespołem Downa często mają też inne wady, które mogą szybko przypieczętować jego życie. Najczęściej są to problemy z sercem lub oddychaniem.
- 9 0
-
2020-10-23 12:45
a wiadomo matka umrze przed dzieckiem i co z nim będzie , jątrzysz tylko pyskiem
wiec czemu nie zaadotujesz takiego szczęścia
- 16 2
-
2020-10-23 12:46
niewygodne? (2)
masz pojecie, ile wyrzeczeń wymaga opieka nad takim dzieckiem, jak ciężkie jest dla niego wykonywanie podstawowych czynności, ile czasu i środków trzeba przeznaczyć, aby stworzyć mu pozory normalności?
a co jak rodzice zginą w wypadku? co jak zniedołężnieją? co się z nim stanie, jak nie będzie miał się kto nim zająć? kto się zajmie rodzicami na starość? dorośnij, porozmawiaj z ludźmi, posłuchaj historii z życia, a nie ideowych pogadanek prawicowych populistów. Może zrozumiesz, jakie dylematy i jakie tragedie towarzyszą każdej takiej decyzji, nieważne w którą strone podjętej. Jakie masz prawo, aby ludziom życie w tak klcuzowych kwestiach ustawiać? To oni do końca życia zmagać się będą z odpowiedzialnością i skutkami, nie Ty.- 22 1
-
2020-10-23 14:15
A klechy i pis państwo umywaja później ręce.
Kobieto radź sobie sama.
- 14 1
-
2020-10-23 14:45
Fakt, że niefortunne słowo, ale nie oszukujmy się - chodzi o dwie sprawy - cierpienie dziecka z wadami i cierpienie jego rodziny. Gdy ludzie decydują się na przerwanie ciąży, to właśnie z tych dwóch powodów, nie jednego.
- 1 0
-
2020-10-23 13:03
precz z konfą!!!!
- 11 4
-
2020-10-23 17:19
Może zgłosisz ,że weźmiesz do adopcji takie dziecko to może jakaś kobieta nie usunie ciąży.
- 2 0
-
2020-10-23 12:20
masz wolność do umierania w zapomnieniu.
- 1 0
-
2020-10-23 16:35
Ile rocznie jest ciąż z takimi
wadami?
- 1 1
-
2020-10-23 10:21
Rozumiem, że podpaski co miesiąc trzeba zakopać w trumnie i postawić nagrobek? (12)
W końcu dziecko w brzuchu matki ma swoje prawa!
- 42 14
-
2020-10-23 10:27
Widzę, że pan przesłał najważniejsze lekcje biologii w szkole (6)
Polecam sprawdzić hasło "Poczęcie".
- 13 20
-
2020-10-23 10:37
A dlaczego niby ochrona życia ma być od poczęcia? (5)
Nie możesz przecież tak sobie zdefiniować, że wcześniej to nie jest człowiek.
(brzmi znajomo? Tak, tak samo głupio brzmi jak zamienisz poczęcie na urodzenie)- 26 3
-
2020-10-23 12:50
Widzę i d i o t a najgłośniej się mądrzy :) (4)
To proste, chyba w szkole uczyli o połączeniu komórek rozrodczych? Jak spałeś głąbie to poczytaj, w którym momencie naukowo powstaje unikalna kombinacja DNA określająca nowe życie, i o tym, że przed tym powstaniem komórki są nośnikiem tej informacji: z osobna, w połowie nie stanowią o życiu.
- 4 9
-
2020-10-23 14:01
A nie uczyli w szkole, że połączone komórki to jeszcze za mało? (2)
Czy może zamknijmy każdego, kto obcina paznokcie, bo przecież tam jest DNA, czyli życie?
- 8 5
-
2020-10-23 14:46
Chodzi o unikalne DNA, a nie twoje z paznokcia (1)
Naprawdę nie ogarniasz?
- 2 8
-
2020-10-23 18:49
Ogarniam. I śmieszy mnie, w jakie szaty stroi się współczesna teologia.
Kiedyś rozważano, ile diabłów się mieści na czubku szpilki. Teraz na topie jest ubóstwione DNA, które jest nie tylko na paznokciu, ale też radosne w swojej pełni spoczywa na desce klozetowej, na trawniku, w każdej muszę, którą zabijasz i w każdym kawałku wędliny który zjadasz.
- 1 1
-
2020-10-23 18:43
Ale, że w tym momencie do macicy duch święty tchnie duszę
to uczyli na innych lekcjach, które z nauką nie mają nic wspólnego. A informację to ma w sobie każda płyta cd:)
- 1 1
-
2020-10-23 10:37
W przypadku choroby wenerycznej to raczej nie
- 1 0
-
2020-10-23 11:08
(1)
Podpaski/tampony/kubeczki menstruacyjne nie mają w sobie dziecka/płodu. Proponuję cofnąć się do szkoły podstawowej, na lekcje biologii. Tam uczą, kiedy pojawia się w cyklu menstruacyjnym kobiety miesiączka... Ech...
- 6 21
-
2020-10-23 11:17
Do tych samych lekcji, z których wiadomo, że płód to nie dziecko?
- 19 6
-
2020-10-23 11:37
Dokładnie tak trzeba teraz robić.
- 0 0
-
2020-10-23 14:16
I zrobić pogrzeb każdej zużytej prezerwatywie
- 5 2
-
2020-10-23 12:43
A jaki ośrodek z dziećmi niepełnosprawnymi ,porzuconymi przez rodziców z dziećmi bez żadnych szans na adopcję , dzieci
się pod siebie pomimo nastu lat , z atakami szału , bardzo głęboko upośledzonymi wspiera finansowo Bosek . Są to miejsca w których nikt nie chce pracować a wolontariusze uciekają
- 6 0
-
2020-10-23 13:02
piszesz tak do czasu....
...gdy sam/sama znajdziesz się w podobnej sytuacji a wtedy być może będzie Ciebie stać na wyjazd i zabieg albo zostaniesz rodzicem i będziesz uważać siebie za męczennika/męczennicę oraz wymagać by cały świat kręcił się wokół Ciebie i Twojego dziecka. Tutaj chodzi o sposób przepchania tej zmiany, o totalną ignorancję, brak analizy tematu i po prostu draństwo gdy wokoło świat stoi na głowie. Normalny człowiek rozróżnia dobro od zła i normalni ludzie nie skrobią się za każdym razem gdy zajdą w ciążę....więc ja sobie myślę, że każdy mierzy według siebie....
- 6 0
-
2020-10-23 13:07
Dziecko dopóki naturalnie nie opuści ciała matki nie przeżyje (3)
I jest częścią ciała kobiety. Nie ma wolności. Jest zależne w 100% od ciała innego człowieka.
- 5 3
-
2020-10-23 16:32
a dwudniowe dziecko da rade...cos tam wykombinuje i przezyje
- 3 1
-
2020-10-23 19:00
co to za brednie (1)
Nie jestem za całkowitym zakazem aborcji ale hasła typu "moje ciało, moja sprawa" w tym temacie to pokazywanie całkowitego braku wiedzy i czysty egoizm części kobiet. Dziecko w łonie matki to ciało obce, inne DNA i gdyby nie specjalne mechanizmy biologiczne zostałoby zniszczone przez układ odpornościowy kobiety. Na dobrą sprawę dziecko w pierwszych miesiącach po urodzeniu nie jest pełnosprawnym człowiekiem (brak współpracy wszystkich części mózgu, brak świadomości) i różni się od dziecka przed porodem tylko tym, że pobiera tlen przez płuca i pokarm przez buźkę a nie wszystko przez pępowinę. A według zwolenników aborcji jedno można zabić a drugie nie.
- 2 3
-
2020-10-23 20:52
Pewnie dlatego, że uznają przyrodzoną godność człowieka. Wiesz, przyrodzoną.
A takiej zredukowanej niby do DNA i ciała obcego, tak naprawdę motywowanej religijnie, nie uznają. Ale niektórzy postanowili zmusić ich do wyznawania własnej hipokryzji.
- 0 1
-
2020-10-23 10:17
konfederacja jest tak wolnosciowa jak platforma jest obywatelska a pis prawy i sprawiedliwy (4)
to sa ultra prawicowi zamordysci, tylko nauczyli sie ze ze jak za duzo gadaja to nikt na nich nie glosuje, wiec zamkneli mordy
- 67 14
-
2020-10-23 10:26
(3)
Czym objawia się ten zamordyzm?
- 4 26
-
2020-10-23 10:37
nie noszeniem maseczek
- 6 3
-
2020-10-23 10:39
chociażby tą decyzją w sprawie kobiet
- 29 4
-
2020-10-23 15:55
a chociazby zakazem zwiazkow partnerskich, zakazem aborcji, wychowaniem katotalibanskim
- 7 1
-
2020-10-23 10:17
Nie odróżniasz podstawowych spraw (20)
Kontrola ludzi co robią od prawa do życia.
- 15 10
-
2020-10-23 10:18
Nie można być jednocześnie za prawem do życia i karą śmierci. (19)
- 20 4
-
2020-10-23 10:24
(17)
Jakie przestępstwo popełnia dziecko, że chcesz je skazywać na śmierć? I to bez sądu i bez prawa do odwołania? Gdzie demokracja i konstytucja?
- 12 46
-
2020-10-23 10:27
Choćby narażenie na śmierć matki.
Przecież w takiej sytuacji według Konfederatów matka powinna móc je bez sądu i prawa do odwołania zastrzelić na miejscu.
- 22 3
-
2020-10-23 10:30
To chodziło biznes firm farmaceutycznych (1)
Kiedy zrozumiecie ?
- 3 18
-
2020-10-23 10:41
A co one niby z tego mają?
- 17 1
-
2020-10-23 10:33
(12)
czy płód bez wykształconego kręgosłupa albo mózgu będziesz nadal nazywał dzieckiem? czy chcesz, żeby matka, która w 3 miesiącu ciąży dowiaduje się, że jej płód nie ma serca, musiała nosić go pod sercem do 9 miesiąca i urodzić wiedząc, że zaraz umrze?
- 42 3
-
2020-10-23 10:35
Nie. (10)
Nie chcę aby np. mordowano dzieci z zespołem Downa.
- 5 31
-
2020-10-23 10:39
A masz takie? (6)
Moi znajomi takie mają, jest mi bardzo przykro patrzeć jak muszą się męczyć i wkładać ogromną energię i pracę w dziecko, z którego no ujmijmy to wprost nic nie będzie. Nie będzie w stanie ich wspierać na starość...
Powinny być obowiązkowe badania prenatalne, by dać każdemu prawo do decyzji, co chce zrobić ze swoim życiem.
Jeśli ktoś chce wychowywać niepełnosprawne dziecko, proszę bardzo - nikt do aborcji nie zmusza. Ale nie każdy chce zniszczyć sobie życie i skazać swoje dziecko na zbędne cierpienie.- 31 5
-
2020-10-23 11:33
(5)
To zapytaj tych znajomych, czy chcieli by pozbyć się tego dziecka.
- 4 11
-
2020-10-23 11:39
A kto ci w tym kraju hipokrytów prawdę powie?
- 10 2
-
2020-10-23 12:24
(2)
Ja pytałam,znajoma żałuje ,że nie zdecydowała się na abircję.Ciekawe czy przeciwnicy aborcji wiedzą,że mało kto decyduje się zabrać takie dziecko do domu i wychowywać.Większość jest zostawiana w szpitalu po urodzeniu.
- 10 1
-
2020-10-23 12:53
Wiedzą (1)
I to jest dodatkowy arguent "za" - jeśli ktoś nie chce, może dziecko "oddać", jednocześnie nie odbierając mu życia własną decyzją, a obalając argument, że całe życie mają zmarnowane.
- 2 7
-
2020-10-23 14:02
A tak, matka umiera przy porodzie, dziecko rodzi się bez głowy, ale spoko, bo można je oddać...
- 7 1
-
2020-10-23 14:38
Dyskusja nie dotyczy zabijania dzieci, tylko usuwania płodów. Tylko krety twierdzi, że szyszka jest sosną.
- 2 0
-
2020-10-23 11:39
To zobligujemy się ,że ty i tobie podobni w światopoglądzie je adoptowali.
- 8 0
-
2020-10-23 12:08
(1)
To wystarczy zakazać aborcji z powodu wykrycia zespołu Downa. Proste. Są choroby i choroby. ale glosowanie nad tą zmianą powinno być przeprowadzone tylko i wyłącznie wśród rodziców, które takie dziecko mają. Nie polityków oderwanych od rzeczywistości, tylko u tych ludzi, którzy mają pojęcie jak ta choroba wygląda. Jak większością uznają, że by nie usunęli zawczasu to zaufam, że da się z tym żyć.
- 10 3
-
2020-10-23 13:03
Jakie, kur*a, głosowanie wsrod rodzicow nad sprawa?! Godek ma dziecko z downem - ona ma glosowac, co panstwo ma prawo zrobic z MOIM cialem???
- 4 0
-
2020-10-23 14:26
A zasiłek pogrzebowy z Zus od każdego poronienia również bedzie wpadał
- 1 1
-
2020-10-23 13:53
Ile dzieci niepelnosprawnych zaadoptowales?
- 3 1
-
2020-10-23 14:02
Można
To, że czegoś nie potrafisz objąć rozumiem, nie znaczy,ze tego nie ma.
- 0 0
-
2020-10-23 10:24
TK nie stanowi prawa (9)
Ustawa była niezgodna z Konstytucją i to właśnie stwierdził TK. Jeśli zabijanie dzieci ma być legalne, należy zmienić najpierw Konstytucję. Na to właśnie zwrócili uwagę posłowie, którzy pod wnioskiem do TK się podpisali.
Wolność nie oznacza "róbta co chceta" Kończy się tam, gdzie zaczynają się prawa drugiego człowieka. A prawo do życia dziecka ma wyższy priorytet niż prawo do komfortu jego mamusi.- 10 48
-
2020-10-23 10:30
(2)
to ciekawe, że przez ponad dwadzieścia lat ustawa była zgodna z konstytucją, a teraz - jak pis powołał swoich nielegalnych sędziów w trybunale konstytucyjnym - nagle okazała się niezgodna. wszystko jest kwestią interpretacji. nie dziwi cię, że tak drakońskie prawo, jakie teraz obowiązuje w naszym kraju, obowiązuje w krajach afrykańskich? żadne europejskie państwo nie ma tak bezwzlędnego prawa o aborcji
- 53 5
-
2020-10-23 14:52
(1)
Malta.
- 1 1
-
2020-10-23 18:52
No mam nadzieję, że nie zaczną u nas mordować dziennikarzy.
- 0 0
-
2020-10-23 10:49
Przede wszystkim, TK nic nie stwierdził
Ci, którzy się za niego podają coś tam sobie ustalili.
- 13 4
-
2020-10-23 10:55
Jakim sadystą trzeba być, jak bardzo niewrażliwym, nieempatycznym człowiekiem, żeby chcieć zmuszać kobietę do donoszenia ciąży w przypadku ciężkiego uszkodzenia płodu? skazać ją na ogromne cierpienie psychiczne, traumę do końca życia, skazać też z ogromnym prawdopodobieństwem na cierpienie to dziecko, które się urodzi.
Narażać kobietę na utratę zdrowia i życia (chory płód, to chora kobieta), kazać jej przejść przez prawdopodobnie ciężki, niebezpieczny poród, być w połogu, co kończy się koniecznością dłuższego odczekania przed zajściem w kolejną ciążą, jeśli po takim przeżyciu kiedykolwiek zechce zaryzykować. Dla zasady?
Co ktoś taki ma w głowie? czy umie sobie wyobrazić cierpienie i bezsilność ojca dziecka, który codziennie patrzy jak jego partnerka cierpi, jak musi odpowiadać na gratulacje, na pytania o płeć, o ruchy dziecka itd?
Ile trzeba mieć w sobie pogardy do drugiego człowieka, żeby napisać "prawo do komfortu jego mamusi" - naprawdę tu chodzi o prawo "do komfortu mamusi"?- 26 3
-
2020-10-23 12:21
rozumiem że jesteś wolontariuszem w domu pomocy społecznej?
- 3 1
-
2020-10-23 12:46
(2)
To nie jest zabijanie dzieci, to jest usuwanie plodu.
- 9 1
-
2020-10-23 14:54
(1)
Właśnie przez takie aroganckie stawianie sprawy jest w PL tylu przeciwników aborcji eugenicznej.
- 0 3
-
2020-10-27 09:34
jak widać przeciwników aborcji błędnie przez was nazywanej eugeniczną jest znacznie mniej niż byście chcieli
- 0 0
-
2020-10-23 11:27
To są konserwatyści.
- 2 0
-
2020-10-23 11:48
nigdy nie klamali w swoim programie ze nie chca w tej kwestii zaostrzenia prawa. wiec czemu nazywasz ich hipokryami. nikogo nie oklamali w swoich haslach wyborczych.
razezm tez krzyczy o wolnosci natomiast chetnie przykreca srube podatkowa.
wolnosc jest roznie rozumiana- 3 6
-
2020-10-23 12:52
To nie ich hipokryzja...
tylko Twoje małe IQ i niezrozumienie tematu.
- 0 5
-
2020-10-23 12:59
bo...
Konfa to pajace
- 3 1
-
2020-10-23 13:06
Nie rozumiesz pojecia wolność więc nie zabieraj głosu, myślący inaczej
- 2 2
-
2020-10-23 18:55
Dla mordowania bezkarnego nie ma swobody (1)
I przyzwolenia. Dzieci dziękują TK
- 0 1
-
2020-10-23 20:53
Kolejny słyszący płody.
- 0 0
-
2020-10-23 10:14
(25)
Absurd co się dzieje w tym kraju. Żadne słowa, grafiki, memy tego nie opiszą. Każda kobieta ma prawo decydować o sobie i o swoim ciele. Gratuluję wszystkim głosującym na PiS i konferencje- to wy daliście się kupić za przysłowiowe kilkaset złotych. Czemu ten rząd i jego zwolennicy mają taką manię wpie*rz*** się ludziom w życie? Ta decyzja to skandal
- 513 118
-
2020-10-23 10:18
a co z dzieckiem? (17)
prawa człowieka wybórczo stosujemy?
- 22 53
-
2020-10-23 10:19
Dziecko prawa ma. (6)
Płód bez wykształconego układu nerwowego nie.
- 52 18
-
2020-10-23 11:44
Przecież płód ma układ nerwowy, na filmach z aborcji widać jak zwija się z bólu (2)
Aborcja dotyczy "uszkodzonych" płodów, ale te uszkodzenia nie polegają na braku układu, zresztą duża część dzieci kwalifikowanych jako "uszkodzone" rodzi się zdrowa. Głośny przypadek to red.nacz WP Kobieta która 2 lata temu mimo diagnozy "uszkodzone" urodziła zdrowe dziecko. U innych kobiet aborcję popiera, oczywiście nie u siebie.
- 6 13
-
2020-10-23 12:26
Tak miała urodzić chore a urodziła zdrowe.A świstak siedzi i zawija......
- 6 3
-
2020-10-23 12:40
Ale nie o to chodzi w popieraniu aborcji, żeby mieć wybór, a nie obowiązek?
Może i duża część rodzi się zdrowa, ale równie duża część zabija matki.
Wybór pozostawiam samym zainteresowanym, bo niezłym faszystą trzeba być, żeby za nich podejmować decyzję.- 11 2
-
2020-10-23 12:03
A chore dziecko ma prawo wg ciebie?
- 4 2
-
2020-10-23 14:54
Też byłeś takim właśnie. I co, nagle stałeś się człowiekiem?
Mogło się potoczyć inaczej? Nie dostrzegasz, że tu kompletnie brakuje logiki?
Od której sekundy poczęcia jest już człowiek?- 1 1
-
2020-10-23 18:19
Dzbanie!! a czym jest płód kijanką ??
- 1 1
-
2020-10-23 10:20
(8)
Tym dzieckiem, którego płód może być całkowicie uszkodzony? Może mieć bezmózgowie i inne wady rozwojowe? Stawiamy dobro takiego płodu ponad matką i latami wyrzeczeń i prawdopodobnie męczarni? Okej, nie mam pytań.
- 44 6
-
2020-10-23 10:28
Bezmózgowie (5)
Zanim cos napiszesz , zastanów sie przez chwile . Tylko faszyści eliminowali bezwzględnie osoby słabe , obce im rasowo , niedorozwinięte .
Czy ty tez jesteś faszysta ?- 11 39
-
2020-10-23 10:42
Rozmawiamy o plodzie. Nie o ludziach juz bedacych (1)
na tym swiecie.
- 26 4
-
2020-10-23 14:56
czy jak uszkodzony płód jednak zostanie urodzony, to dla ciebie nagle stanie się człowiekiem?
- 1 1
-
2020-10-23 10:42
Patrz, jak robili to dumni Spartanie, to jakoś nie przeszkadzało (1)
Ale i tak to nie ma znaczenia, bo płód to nie dziecko.
- 10 2
-
2020-10-23 14:00
A kiedy płód staje się dzieckiem ?
Podpowiem: Okres płodowy u ludzi. Płód jest to stadium rozwojowe zarodka, rozpoczynające się od 11. tygodnia ciąży i trwające do chwili porodu.. Czyli rozumiem że można usunąć płód np w 8 miesiącu ?- 3 1
-
2020-10-23 11:44
Ty jesteś faszystą bo chcecie na kobietach swoje chore eksperymenty przeprowadzać.Rodzić dziecko bez mózgu albo z połową mózgu na wierzchu tak jak to kazał zrobić kobiecie prof.Chazan.Ty wiesz,że temu dzieciakowi jbyła morfina podawana , żeby nie cierpiało.
- 9 3
-
2020-10-23 11:46
W PL każda kobieta może po urodzeniu oddać dziecko, zostawić je w szpitalu
Brak syndromu poaborcyjnego i wyrzutów sumienia, brak kosztów, ale co najważniejsze brak ewentualnych powikłań po niebezpiecznym i inwazyjnym zabiegu aborcji.
- 5 11
-
2020-10-23 12:03
to spadaj
- 0 0
-
2020-10-23 14:51
nie, po prostu nie używamy argumentów religijnych, bo wtedy nie mówimy o prawach człowieka, tylko o wizji nieistniejącego świata.
- 3 0
-
2020-10-23 10:30
(2)
> Każda kobieta ma prawo decydować o sobie i o swoim ciele
A czy orzeczenie TK tego zabrania? Ze _swoim_ ciałem kobieta ma prawo robić co jej się podoba. W szczególności może się wysterylizować, by nie mieć w przyszłości pretekstu do zabicia innego człowieka. Bo dziecko nie jest naroślą na jej ciele - to odrębny człowiek, o innym DNA.- 11 30
-
2020-10-23 10:47
Nie mój drogi, sterylizacja jest w Polsce... nielegalna.
- 23 3
-
2020-10-23 11:45
Zakaz podwiązanie jajowodów w tym kraju jest mądralo psia.Nie wiesz o tym?
- 8 2
-
2020-10-23 11:34
Czy wiecie jak wyglada aborcja której tak tu się te dziewczynki domagają? (2)
Czy one wiedzą jaki jest rozmiar tego narzędzia które trzeba wsunąć do macicy aby wyszarpać dziecko, czy raczej jego zmiażdżone resztki?
- 4 15
-
2020-10-23 17:33
Tak nie wyglada aborcja w XXI w przestań powielać nieprawdziwe informacje. Teraz dostajesz dopochwowo lek i po prostu dostajesz skórcze porodowe, rodzisz płód tylko ze wcześniej. Nikt już nie rozszarpuje płodów.
- 2 1
-
2020-10-23 18:07
Ktoś ci robil aborcję karcherem?
- 2 1
-
2020-10-23 12:02
państwo ma obowiązek bronić tych co są za słabi żeby sie obronić samemu
- 2 1
-
2020-10-23 10:15
Papierowa zmiana. (4)
Gdyby naprawdę zależało im na życiu, to zamiast przycinać powinni podnieść zasiłek, ulgi i przywileje związane z wychowaniem niepełnosprawnego dziecka. Jakby człowiek wiedział, że w takim wypadku nie grozi mu w Polsce nędza oraz może liczyć na każdym etapie na wsparcie państwa to może chociaż część by zmieniła zdanie.
- 310 67
-
2020-10-23 10:57
a nie oni przypadkiem wprowadzili 500 plus? (1)
co zrobil poprzednik. mowil ze kassy nie ma i obcial zasilki pogrzebowe z 6000 zl do 2000.
- 2 28
-
2020-10-23 11:11
Po pierwsze wynosi 4tys, a nie 2. Po drugie, jakos pisiory go nie podniosly...
500+ jest dla osob niezdolnych do samodzielnej egzystencji, nie wszystkich niepelnosprawnych. Dziecko z zespolem Downa, w miare funkcjonujace, nie zalicza sie do tej grupy. Owszem, samo swiadczenie jest dobra koncepcja, ale brakuje systemowych rozwiazan.- 10 1
-
2020-10-23 12:18
Zasiłki dla "biednych"
Zasiłki powinni pozabierać nierobom. Przykładem jest chociażby Pani Krystyna która otrzymuje zasiłek i świadczenie pielęgnacyjne w wysokości 2045,84 zł. Do tego dochodzi 500+. Sąd przyznał jej alimenty w wysokości 1700 zł na jedno dziecko mimo, że ojciec dziecka pracuje w budżetówce i jest osobą niepełnosprawną. Ponadto jako samotnej matce przysługuje jej zasiłek rodzinny. Za 2019 rok otrzymała z fundacji ok. 10500 zł. Żeruje na dwóch osobach niepełnosprawnych sama mając dwie zdrowe ręce do pracy. Mimo, że nie pracuje od 2011 roku, to średnio miesięcznie wyciąga ponad 5100 zł na rękę. Można?
- 3 0
-
2020-10-23 14:54
Jak najbardziej realna zmiana
Dla rodzin z tym problemem zbyt realna
- 0 0
-
2020-10-23 10:16
zaskoczony (15)
Może mi ktoś przypomni, kto napisał i wprowadził obecnie obowiązującą konstytucję ??? Czy to nie przypadkiem SLD-lewica wprowadziła te przepisy do konstytucji?, a szczujnia tvn i lewaccy zadymiarze jak zwykle chcą tym obarczyć Rząd PiS ???
To nie TK zakazuje aborcji, to nie nasz rząd zakazuje aborcji, to nie PiS zakazuje aborcji, tylko nasza konstytucja, konstytucja, konstytucja, napisana przez SLD której tak broni lewactwo. nagle wam się konstytucja nie podoba???- 213 456
-
2020-10-23 10:26
(1)
nielegalny TK ustawiony przez PIS. Nieważna konstytucja, ważna kto ja czyta:-)
- 61 25
-
2020-10-23 10:40
...i interpretuje!
To się kiedyś nazywało falandyzacją prawa od niejakiego Falandysza, doradcy Wałęsy. Tak, tak. Aż trudno uwierzyć...
- 38 5
-
2020-10-23 10:28
Mocny w gębie teoretyk
Nic nie wiesz
- 19 15
-
2020-10-23 10:29
Mniej TVPis polecam.
- 39 23
-
2020-10-23 10:37
Ewa
Przecież Konstytucja, jak wszystko inne w prawie, polega interpretacji prawników, którzy mają różne przekonania. Ta Konstytucja obowiązuje od ponad dwudziestu lat i Trybunał Konstytucyjny zajmował się już interpretacją przepisów aborcyjnych - nie stwierdził nieprawidłowości. PIS powołał (nielegalnie) swoich sędziów i nagle okazuje się, że nie są zgodne. Śmiech na sali.
- 54 15
-
2020-10-23 10:37
Ale dwóch sędziów zgłosiło zdania odrębne
Więc widać ważna jest kto czyta
- 24 3
-
2020-10-23 11:14
Ty swoją głupotą powinieneś być zaskoczony
A jakie zaskoczenie za chwilę poczujesz że pupa to cię nie od hemoroidów boli. Bardzo dobrze, ma boleć tak żebyś baranim głosem wył
- 6 8
-
2020-10-23 11:15
Bełkot prawicowego półgłówka.
- 15 13
-
2020-10-23 11:58
inteligencja nie jest twoją mocną stroną prawda?
ale jesteś pisowcem więc nie jestem zaskoczony
- 21 9
-
2020-10-23 12:27
zaskoczony2
a czym ty jestes zaskoczony klasyka wszyscy sa zli unia lewacy tvn tylko pis jest super
kiedys normą był ogól a nie margines- 13 6
-
2020-10-23 14:25
Konstytucja
Konstytucją gęby nie wycieraj tylko ją czytaj czytaj
- 5 3
-
2020-10-23 16:00
Ech... szkoda nawet tłumaczyć skoro nie widzisz ingerencji pisu.
- 3 5
-
2020-10-23 18:49
obrona życia
w konstytucji jest o ochronie życia ( na co powołucje się TK) a nic nie ma o ochronie życia poczętego
- 2 4
-
2020-10-23 18:57
Idź być głupi gdzieindziej ..
...
- 4 2
-
2020-10-24 16:28
Brednie. Przez 25 lat tej konstytucji aborcja była dozwolona, matole.
- 0 0
-
2020-10-23 10:16
walczmy o swoje prawa (12)
Trzeba wyjść na ulice i zaprotestować. Nie dajmy się tym politykom
Jestem za i popieram protest.- 332 132
-
2020-10-23 10:42
Tak jest, walczmy o swoje prawa! (2)
Dość dyktatury kobiet!
- 17 12
-
2020-10-23 10:51
Dość czego? (1)
Rożne śmieszne teorie widziałem, ale ta na razie wygrywa.
- 7 7
-
2020-10-23 11:08
To guzik widziałeś
Przecież to posłanka z twojej ulubionej nowoczesno-postepowej partii, z mównicy sejmowej tak krzyczała.
- 7 2
-
2020-10-23 10:56
zostan nawet na tej ulicy
nie bedzie szkoda.
- 2 5
-
2020-10-23 11:01
Tak jak napisałeś ( facecik ) bo mężczyzna (1)
Tak nie mysli
- 6 5
-
2020-10-23 11:56
Incel
- 2 0
-
2020-10-23 11:38
Gdybym miał się urodzić jakiś nie taki, to jednak wolałbym żyć niż nie żyć.
- 2 5
-
2020-10-23 11:55
Wiedzieli kiedy to wprowadzic. Teraz juz tylko 5 osob moze byc w jednym miejscu. Podczas pandemii wprowadzą zamordyzm.
- 5 4
-
2020-10-23 12:12
Nooo, ty o swoje prawo do figofago bez konsekwencji z pewnością powalczysz "facecik".....
- 1 1
-
2020-10-23 12:26
Minusy aborcji - wszystko ma swoje plusy i minusy (1)
Polki jezdza do Holandii przerwac ciaze
A Polki mieszkajace w Holandii ktore maja problem z ciaza jedza do Polski je "podtrzymywac"
rozne podejscia do plodow = rozone prowadzenie ciazy:
Holandia:
TAK dla aborcji ale NIE dla "podtzrymywania" ciazy
Polska:
Nie dla aborcji ale TAK dla podtzrymywania ciąży
czy Polki sa gotowe na zmiane podejcia do plodow?- 6 1
-
2020-10-23 13:53
Proponuję mimo wszystko jednak najpierw przeczytać wywiad z prof. Węgrzynem, perinatologiem i genetykiem, dotykający między innymi kwestii tego jak naprawdę jest w Niderlandach, a potem dopiero uskuteczniać wypowiedzi oparte na hasłach zasłyszanych w tv.
- 2 5
-
2020-10-23 12:33
ewa
jakie prawa czlowieku, obudz sie co ty wypisujesz za bzdury, wez sie za prace a jak nie to do pomocy w szpitalach dpsach, naprawde jest co robic
- 2 0
-
2020-10-23 10:16
zazwyczaj (4)
Zazwyczaj kiedy myślisz: "Tej granicy już nie przekroczą (bo sami wiedzą że to koniec) to oni ją przekraczają."
Kraj pod dyktando starych cepów.- 361 80
-
2020-10-23 10:34
POstepowiec (3)
Z wiedza oparta na wpisach anonimowych półgłówków . Czy ty rozumiesz do czego odniósł sie TK , ano do Konstytucji , która uchwalono gdy SLD z Kwaśniewskim rządziło
- 6 25
-
2020-10-23 10:43
Przeciez jak Jaroslaw powie, to ten TK (1)
orzecze, ze noszenie trampkow jest niezgodne z konstytucja.
- 21 4
-
2020-10-23 11:18
Dlatego Przygłupska reprezentuje to wszystkie ofiary piSSuaru .
- 8 1
-
2020-10-23 10:45
A czytałeś wyrok? Podpowiem Ci na który fragment się powołali:
1. Wszyscy są wobec prawa równi. Wszyscy mają prawo do równego traktowania przez władze publiczne.
2. Nikt nie może być dyskryminowany w życiu politycznym, społecznym lub gospodarczym z jakiejkolwiek przyczyny.
To już przekracza poziom niebieskich firanek...- 7 0
-
2020-10-23 10:18
Popieram (18)
Popieram protest. To co się dzieje w tym kraju woła o pomstę. Jestem ciekawy co powiedzą rodzicom gdy kobieta urodzi chore dziecko. Każda kobieta , każdy rodzic powinien mieć prawo wyboru.
- 321 93
-
2020-10-23 10:22
Zabic czy nie (16)
Dzisiaj tylko tych ulomnych jutro moze brzydkich , pojutrze tych mniej inteligentnych......i kto tu jest faszysta .....mysle ze Ci ktorzy tak sa za aborcja maja we krwi faszystowskie geny
- 15 38
-
2020-10-23 10:33
(14)
Jestem ciekawy czy TY czy Twoja partnerka będzie rodziła chore dziecko jak szybko zmienisz zdanie ?
- 22 8
-
2020-10-23 10:39
A czy chore dziecko nie ma prawa do zycia (6)
Uważasz ze masz prawo je zabić , bo chcesz wygodnie żyć , co z twoimi rodzicami , kiedy zaniemogą i będą wymagali opieki , zaproponujesz im eutanazje ?
Człowieku pomyśl nad konsekwencjami prawa ,które pozwala każdemu na podejmowanie decyzji czy pozbawić kogoś życia czy pozwolić mu nadal pozostać wśród żywych , nawet z wszystkimi cierpieniami z tym związanymi .- 12 20
-
2020-10-23 10:46
Dlatego robi się to zanim życie się zacznie.
- 17 3
-
2020-10-23 10:47
Patrząć na siebie, jeśli miałbym być warzywem, które nie pamięta jak się nazywa i robi pod siebie i żyje w bólu...
... angażując wszystkich dookoła bez szans na poprawę, to tak lepiej by mnie dobili.
- 25 3
-
2020-10-23 10:48
(1)
Twoje życie Twój wybór, postaw się w roli rodzica dziecka i samego dziecka jakie zgotujesz mu życie. Na prawdę chcesz tego ? Jeżeli tak to może adoptuj, jest dużo dzieci które potrzebują Twojej pomocy.
- 8 4
-
2020-10-23 19:01
Wybór dotyczyć może koloru i długości kiecki
Nie prawa do zabicia czy pozostawienia przy życiu drugiego człowieka
- 0 0
-
2020-10-23 10:50
Zasuwaj do hospicjum w Oliwie i popracuj tam tydzień. Nie ma tam wsparcia i opieki czarnych sukni!
- 16 5
-
2020-10-23 15:39
Wydaje mi się, że nie masz pojęcia jakiego rodzaju wad płodu dotyczy ten zakaz.
- 1 0
-
2020-10-23 10:47
chore dziecko nie ma żadnych praw? (4)
ciekawa lewacka wrażliwość
- 8 15
-
2020-10-23 10:54
Człowiek ma prawo do godnego życia. (2)
Zarówno rodzice jak i dziecko. Trwale uszkodzony płód nie będzie miał po narodzinach godnego życia. Będzie tylko cierpienie i ból. Rodzice będą cierpiać patrząć jak ich dziecko się męczy, będą się męczyć próbując cokolwiek z tego dziecka wyciągnać, by nikt im nie zarzucił, że nic nie robią.
Rodzice mają prawo zastosować łaskę wobec swojego dziecka i prawo do własnej godnej egzystencji. Uszkodzony płód można usunać i potem spróbować jeszcze raz zajść w ciąże, może tym razem będzie dobrze.- 18 5
-
2020-10-23 11:10
"uwielbiam" to lewackie relatywizowanie (1)
płód - byle nie powiedzieć człowiek,
zabieg - byle nie powiedzieć zabicie dziecka itp.- 7 16
-
2020-10-23 11:33
Ciemnota
Widzę braki ze szkoły z biologii (o ile się ukończyło szkołę podstawową). Człowiek dopiero jest po urodzeniu, a płód jest w brzuchu, więc aborcja nie jest zabójstwem a zabiegiem. Radzę się podszkolić z wiedzy i nauki, bo widać kiepsko z tym.
- 10 6
-
2020-10-23 12:27
to jest mega uproszczenie... co rozumiesz przez chore dziecko? płody, które umrą po urodzeniu? noszenie ciąży, która i tak będzie martwa? dlaczego chcesz karać kobietę możliwością śmierci, jeśli taki płód nie zostanie usunięty? nie mówiąc już o psychicznym obciążeniu
- 4 2
-
2020-10-23 11:38
Pójdzie w siną dal bo okaże się to ponad jego siły.
- 1 0
-
2020-10-23 18:59
Chore czy zdrowe, ale to czlowiek
Lewactwo nigdy nie szanowało życia i gwałciło wolność, lewactwo zawsze deptało godność człowiek, prawa czlowieka, wolność, obyczajność, własność
- 0 0
-
2020-10-23 12:21
być w ciąży przez 9 msc po to tylko, by urodzić dziecko, które umrze w męczarniach od razu po urodzeniu albo umrze razem z matką - zamiast dokonać aborcji płodu?
- 6 1
-
2020-10-23 18:44
a dzieciom ktos daje prawo wyboru?
- 0 0
-
2020-10-23 10:18
facet (9)
Spośród zwolenników tej ustawy proszę mi wskazać choć jedna osobę z listy poniżej:
- ojca dziecka z gwałtu który wychowuje dziecko
- nastolatkę która ma dziecko z gwałtu
- wdowca który stracił żonę lub dziecko podczas ciąży, porodu
- rodzica/rodziców którym umarło dziecko
????- 131 74
-
2020-10-23 10:24
Ale ten wyrok dotyczy np. dzieci z zespołem Downa (5)
Które zostały poczęte w sposób dobrowolny. Nie z gwałtu.
- 15 25
-
2020-10-23 10:29
(1)
Ale duzo dzieci z zespolem sie rodzi. Tu chodzi o bardzo drastuczne uszkodzenia płodu, bez narządów, bez twarzy, glowy. Nawet nie wiesz, ile takich ciąż jest. I skoro to jest czlowiek to cierpi jeszcze w lonie matki. I to ma być niby dobre?
- 47 7
-
2020-10-23 16:38
To ile?
Może podasz bo nigdzie nikt nie podchodzi normalnie tylko emocjonalnie?
- 0 2
-
2020-10-23 11:31
Zespół Downa nie jest chorobą letalną (2)
więc nie wiem o czym mowa.
- 3 4
-
2020-10-23 13:16
(1)
Wady serca są tak duże, że średni wiek, którego odzywają, oscyluje na granicy 35 lat.
- 4 3
-
2020-10-23 14:58
W wypadkach giną młodsi ludzie :(
- 1 1
-
2020-10-23 11:50
Rafał
Ja znam rodzinę, która popiera tę ustawę i straciła dziecko jeszcze przed jego urodzeniem. Po prostu przestało żyć w łonie matki. I to było dziecko a nie zlepek komórek.
- 11 5
-
2020-10-23 12:37
Gość
Dobra. Ja, podobnie jak większość osób, w ogóle nie znam osoby z listy powyżej. W jaki sposób w takim razie zweryfikować co taka osoba uważa i podać ją jako przykład? To tak jakby powiedzieć: "wskaż mi choć jedną osobę ugryzioną przez rekina, która uważa że ma on ładne zęby".
- 2 0
-
2020-10-23 15:11
Obowiązuje RODo.
- 0 0
-
2020-10-23 10:18
Hipokryzja (9)
A gdzie były te kobiety jak był marsz o wolność ????????
To był masz o Naszą Wolność! Ale było z 1000 osób tylko ... na ponad 500 tyś gdańszczan- 53 107
-
2020-10-23 10:35
To jakiś kabaret (1)
- 12 0
-
2020-10-23 16:40
Ciekawe
ile z tych osób ma własne dzieci?
- 2 3
-
2020-10-23 10:38
może po prostu tylko tyle kobiet was popiera?
- 22 3
-
2020-10-23 10:57
marsz wolności tylko z nazwy
w rzeczywistości marsz organizowany przez antyszczepionkowców (stowarzyszenie stop non z Poznania), w którym udział brali politycy i zwolennicy konfederacji. Co to ma wspólnego z wolnością? Dlaczego kobiety miałyby iść ramię w ramię ze zwolennikami całkowitego zakazu aborcji? Tylko dlatego że zawłaszczyli sobie słowo "wolność"?
- 43 4
-
2020-10-23 11:28
(1)
To były feministki.
- 7 4
-
2020-10-23 13:20
nie rób sobie dobrze bo w końcowym etapie zabijasz dzieci o brudne portki pseudo
patrioto , hipokryto
- 10 1
-
2020-10-23 13:56
chodzą do pracy, mają rodziny?
- 1 0
-
2020-10-23 14:36
a ile gdańszczanek?
- 1 0
-
2020-10-23 22:00
100 % posłów konfederacji poparło projekt który skaże na cierpienie tysiące ludzi o jakiej wolności mówisz, dlaczego przedstawiciele tej partii dla śmiechu nazywają się wolnościowcami. Zresztą uważajcie bo jak ktoś interesuje się czyjąś du** to za chwile zainteresuje się twoją
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.