• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Znika "jedynka", "szóstka" pojedzie na Chełm

Maciej Naskręt
27 listopada 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Popularny tramwaj "szóstka" będzie dojeżdżał od soboty do pętli na Chełmie. Popularny tramwaj "szóstka" będzie dojeżdżał od soboty do pętli na Chełmie.

Od soboty przestają kursować tramwaje linii nr 1. Na Chełm pojadą za to od dziś tramwaje wydłużonej linii nr 6.



Z dniem 27 listopada 2010 (sobota) trasy linii tramwajowych nr 1 i 6 zostaną połączone - nie będą kursować tramwaje linii nr 1. Tabor obsługujący nowe połączenie będzie kursował z oznaczeniem linii nr 6. Trasa wydłużonej linii nr 6 będzie wyglądać następująco: Strzyża - Opera - Dworzec Główny - Brama Wyżynna - Armii Krajowej - Chełm Witosa. Linia będzie funkcjonować w dni powszednie, soboty, niedziele i święta.

Tramwaje linii nr 6 w godzinach szczytu komunikacyjnego w dni powszednie będą kursować co 10 minut. W pozostałe dni - co 20-30 minut.

- Wydłużenie trasy stało się możliwe dzięki kolejnym dostawom nowoczesnego taboru tramwajowego. Mamy nadzieję, że poprawi się komfort podróżowania na najbardziej wykorzystywanym przez pasażerów odcinku sieci tramwajowej w Gdańsku - wyjaśnia Alina Żarnoch-Garnik, rzecznik prasowy Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku.

Opinie (174) 1 zablokowana

  • Opinia wyróżniona

    za mało tramwajów do Nowego Portu!!!

    Ja nie mogę zrozumieć jednego. Tyle się mówi o Nowym Porcie, Letniewie, Stadionie, o tym aby uruchomić nie jeżdżącą kolej. Tyle się mówi o tym żeby przesiadać się z aut na komunikacje miejską. Jednak nikt tego nie widzi jak sprawnie i szybko dojechać do Nowego Portu?? Wiem, jeździ tramwaj nr 4, ale tylko w dni powszednie i to co 20 minut! (a miała być zwiększona częstotliwość a w zamian za to skrócili do 1 wagonu), jest też i tramwaj 10, który jeździ co 10 minut ale tylko do godz. 9 a potem czekaj sobie 20 minut. No i nieszczęsna 7, która ma tyle kursów, ile kot napłakał. A w tym wszystkim najgorsze jest to, że aby się dostać do Wrzeszcza z Nowego Portu to niestety trzeba się przesiadać. Jeżdżę już tak od trzech lat i szczerze mówiąc jest to bardzo męczące. W szczególności jak w zeszłym roku zalany był tunel prowadzący z przystanku tramwajowego na ul. Twardej w stronę skm Politechnika.
    Proszę pomyślcie o połączeniu Nowego Portu z Wrzeszczem przez Marynarki Polskiej!!! Uwierzcie, takie połączenie zadowoliłoby nie tylko mnie, ale tych wszystkich podróżnych, którzy tak jak ja muszą pokonywać taki kawał drogi przesiadając się z tramwaju na tramwaj!

    • 7 2

  • a dlaczego razem z 1 zniknęła 11 ?????

    i nie jej w rozkładzie jazdy?????

    • 2 4

  • a właśnie, to ta "1" znika już na zawsze, czy co?
    Bo lepiej, gdbyb dali ją np. na Stogi :]

    • 3 2

  • WIĘCEJ "7"

    7 powinna kursować tak, jak dotychczas; 1 znika, a nie przewidziano,że dochodzi do wypadku albo awarii we Wrzeszczu i na Chełm komunikacja stoi, nie ma się czym dostać; a tak by przynajmniej jeżdziła 7! och, panowie z ZKM- BRAK WYOBRAŹNI!!!

    • 6 4

  • Co z budową linii tramwajowej do Migowa?

    • 3 3

  • Coś za coś zmniejszyli także kursy "5" (2)

    W zasadzie to dobra zmiana, ale nie rozwiąże ona problemów komunikacyjnych na trasie Oliwa-Wrzeszcz-Śródmieście! Problem leży gdzie indziej. Błędem było zakupienie starych po niemieckich wagonów tramwajowych i "przerabianie" ich na niskopodłogowe. Pomimo przeróbek są one nieprzystosowane do przewozów wózków, poza tym mają niesprawne przyciski do otwierania drzwi. Zamiast starej trzywagonowej "6" jeżdżą " wagony które praktycznie mogą pomieścić połowę ludzi niż dawne trzywagonowe składy. Często trudno wejść do takiego tramwaju. Nie tędy droga!!!

    • 8 5

    • (1)

      dlaczego uważasz, że zmniejszenie częstotliwości 5 to dobra zmiana, no przecież kur...ca człowieka bierze jak jadą ze cztery 11 i dodatkowo 12 i 6 aż w końcu po 15-20 minutach podjedzie zdezelowana 5... co w tym dobrego dla ludzi mieszkających poza głównym ciągiem wrzeszcz-sródmieście?
      A co do niemieckiej padliny to zgoda, tramwaje nawet po modernizacjach są mega nieergonomiczne

      • 0 0

      • SPROSTOWANIE: źle zrozumiałeś mojego posta lub źle się wyraziłem w tym temacie NAŁOŻYŁEM DWA ODDZIELNE TEMATY W JEDNYM POSCIE!

        1)Nie popieram zmniejszenie kursu "5". Też często korzystam z tej konkretnej linii tramwajowej. Ale jak wczytałem się w nowy rozkład to zrozumiałem, że "coś jest za coś".
        2)Pisząc "dobra zmiana" miałem na myśli URUCHOMIENIE DODATKOWYCH KURSÓW "6" W CIĄGU DNIA, ORAZ W SOBOTY I NIEDZIELE!!! Natomiast minusem jest stary niemiecki tabor. I to nie spowoduje generalnie rozwiązania tego problemu tłoku w tramwajach. I tu mi się nasuwa przysłowie: "nie wystarczy blanż i róż, kiedy panna stara już!" Tylko szkoda, że pewne osoby , które zdecydowały się na zakup tej "padliny", tego nie przewidziały!!!

        • 4 0

  • Popularny tramwaj "szóstka" będzie dojeżdżał od soboty do pętli na Chełmie.

    To się nazywa czasoprzestrzeń! :)))

    • 4 1

  • (1)

    ja nie rozumiem , mam dosc czytania tych bzdurnych komentarzy wam z chełmu to moze metro powinni wybudowac - macie 6,7,11 i ciągle narzekacie te tramwaje jezdza co chwile !! Wy byscie chcieli miec tramwaj spod własnego bloku pod kazdy rejon gdanska?! wszyscy sie przesiadamy i nikt nie narzeka a wam ciągle mało !!

    • 16 7

    • tramwaj na chelm

      Bzudrą jest to co piszesz! Tu nie chodzi ze za malo bo jest spory wybór tylko po co dwie linie patrz linia 11 i 6 ktore trasy w 80% pokrywają sie ze soba, zamiast 6 ktora mogła kursowac na dotychczasowych warunkach wydłużeniu powinna ulec linia nr 2 na Chelm i nr 9 na Stogi Pasanil. Ktos kiedys napisał że stogi dostana bezpośrednie polączenie z Wrzeszczem. Mam pytanie jakie? Linia 9 konczy trase na mniej zaludnionej dzielnicy jaka jest Przeróbka

      • 1 2

  • 7 powinna zostać tak jak było (1)

    od lat od Huciska w stronę Siedlec 10 woziła powietrze, a 7 aż do Chełmu była pełna i jeszcze jedna sprawa-trasa linii T5 powinna być wydłużona do dworca we Wrzeszczu, bo teraz niepotrzebnie tylko dubluje dwie istniejące od dawna linie 148 i 188

    • 2 3

    • dubluje ale tylko na odcinku na którym nie kursuje tramwaj

      dzięki temu będzie można się sprawnie przesiadać bo nie trzeba będzie długo czekać na autobus.

      Swoją droga stała linia autobusowa z Nowego Portu do dworca we Wrzeszczu by się bardzo przydała.

      Można by ja stworzyć na przykład przez przedłużenie 188 wiaduktem nad torami do Grunwaldzkiej. Przy okazji przydało by się zwiększyć liczbę kursów i poprowadzić w porcie ta samą trasą co 148.

      • 2 0

  • (1)

    Ja proponuje zmieniać numery linii i ich trasy co tydzień to już nawet mieszkańcy Gdańska sie w tym nie połapią.

    • 5 1

    • a co, masz za mało oliwki w główce by ogarnąć nieco ponad 10 gdańskich linii tramwajowych?

      Ostatnio było rzeczywiście kilka chwilowych zmian ze względu na remonty (trudno nie zmienić przebiegu linii kiedy tory na jej trasie są rozbierane i wymieniane na nowe) i raptem jedna dodatkowa mająca na celu uporządkowanie numeracji. Zmiany to nie były zbyt poważne i wystarczyło od czasu do czasu wejść na ten portal czy np przy okazji sprawdzania rozkładu na stronę ZTMu by zawczasu wszystko było jasne.

      Przecież zmiany typu 3 (nieużywany wcześniej numer) zamiast 13 czy też przedłużenie 6 na Chełm nie są trudne do zapamiętania.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane