• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Znika logo "PGE" ze stadionu w Letnicy

Maciej Naskręt
27 października 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Czyszczą bursztynową elewację stadionu w Letnicy

Demontaż logo "PGE" na stadionie w Letnicy


Rozchodzą się drogi gdańskiego stadionu z dotychczasowym sponsorem tytularnym. We wtorek rano rozpoczęło się usuwanie logo "PGE" z fasady stadionu w Letnicy. zobacz na mapie Gdańska Niebawem mamy poznać nowego sponsora, na którego nieoficjalnie typowana jest Energa. Póki co, na kilka dni, obiekt w Letnicy zmieni się w... dynię.



Której nazwy stadionu najczęściej używałeś?

Znika ostatni ślad po dotychczasowym sponsorze tytularnym - Polskiej Grupie Energetycznej - na elewacji stadionu w Letnicy. We wtorek przed południem ruszyło usuwanie loga "PGE Arena" z fasady obiektu. Wcześniej jego zarządca - spółka Arena Gdańsk Operator - usunęła wszelkie piktogramy PGE wewnątrz stadionu.

To efekt wygaśnięcia 30 września umowy sponsorskiej między zarządcą stadionu i Polską Grupą Energetyczną. Zgodnie z zapisami kontraktu logo sponsora miało zniknąć z fasady w terminie do 30 dni od zakończenia jego obowiązywania.

Przypomnijmy, że PGE była sponsorem tytularnym stadionu od stycznia 2010 r. Od tego czasu wpłaciła na konta właściciela stadionu, w pięciu rocznych transzach, 35 mln zł. To był rekordowy kontrakt na sponsora tytularnego w Polsce. Władzom stadionu udało się go przedłużyć o dodatkowe cztery miesiące w 2015 r.

Co ciekawe, w trakcie kontraktu sponsorskiego logo PGE Areny zniknęło jeden raz, w 2012 r. - gdy trwały w Polsce mistrzostwa Europy w piłce nożnej.

Oficjalnie, od 1 października obiekt nosi nazwę "Stadion w Gdańsku Letnicy".

- Ostatnie pięć lat było bardzo ważnym okresem. Cieszymy się, że mogliśmy wspólnie z partnerem stworzyć markę PGE Arena Gdańsk, która szybko przyjęła się na rynku i była używana przez mieszkańców, a także turystów. Dzisiejszy dzień jest dla nas historyczny, ostatecznie żegnamy się z nazwą, zdejmując ją z fasady - mówi Trojmiasto.pl Tomasz Kowalski, prezes spółki BIEG 2012 i Arena Gdańsk Operator.
- Niemniej myślimy o przyszłości, nowej nazwie, współpracy z nowym partnerem i tym, co chcemy zrobić przez następne lata - dodaje Kowalski.
Zarządca stadionu nie chce zdradzić, kto zastąpi PGE w roli sponsora tytularnego obiektu. Nieoficjalnie mówi się, że będzie to Energa. Póki co obie strony nie komentują tych informacji.

Po zdjęciu logo PGE, bryła stadionu zmieni się na kilka dni w ogromną dynię. 30 października na odwiedzających gdański stadion czekają wyjątkowe atrakcje. Tego dnia, w godz. 10-16 przewodnicy zamienią się w czarownice i upiory, a stadionowy park rozrywki Fun Arena nawiedzą dziesiątki stworków i potworków. Na koniec wszyscy uczestnicy, niczym w teledysku Michaela Jacksona, odtańczą słynną choreografię do piosenki "Thriller", bijąc jednocześnie rekord w liczbie osób tańczących do tego ponadczasowego hitu.

Haloweenowa PGE Arena w poprzednich latach


Demontaż logo PGE Arena Gdańsk przed EURO 2012

Wydarzenia

Wielki Halloween na Stadionie (3 opinie)

(3 opinie)
10 zł

Miejsca

Opinie (133) 5 zablokowanych

  • Baltic Arena (7)

    Tak powinno być..

    • 80 10

    • worek bez dna tak się powinien nazywac

      bo każda złotówka tam wrzucona tam przepada i zawsze jest zamalo

      • 0 0

    • Amber Arena (1)

      Amber Arena nadal najlepiej brzmi według mnie :P

      • 14 3

      • Amber Gold Arena

        to najlepsza propozycja

        • 8 4

    • Stadion Bursztynowy.

      • 5 3

    • Zapłać więcej niż ENERGA i wtedy wymyślaj nazwę (2)

      • 6 7

      • Śmierdzący leming arena (1)

        to byłaby adekwatna nazwa

        • 10 15

        • doślij twoje zdjęcie do loga

          • 12 4

  • Dlaczego żadna prywatna firma nie chce wniego inwestować?

    Stadion przynosi 30 milionów straty rocznie państwowa Energa daje tylko 3 miliony!!!Zapomnieli tez dopisać że 2miliony idą na operatora Arena Gdańsk!!Kolesie budynia nic nie robią a miliony zarabiają.Imprezy organizowane na stadionie przynoszą dodatkowe straty tak są beznadziejnie organizowane ze nie pokrywają kosztów.!!!!Wcześniej bronili nazwy ze musi być Arena teraz ,okazuje się że już lepiej jest stadion!!!Urzędasy potrzebowały kilka lat by to potwierdzić i naturalnie nie ponoszą żadnej,odpowiedzialności.Bo za wszystko płacą mieszkańcy Gdańska!!!

    • 0 0

  • A czy to ważne jaki tam znaczek wisi na fasadzie? (8)

    Ważne co dzieje się wewnątrz..i na jakim poziomie..

    • 117 17

    • Ważne bo jest z tego kasa (4)

      • 15 7

      • kasa jest od polskiego podatnika (3)

        Te farsy ze sponsorowaniem są po to by ukryć ten fakt przed mało rozgarniętymi wyborcami PO.
        Gdyby na takie reklamy decydowała się prywatna firma to jej sprawa. Ale "dziwnym" trafem największa kasa na takie "sponsorowanie" idzie zawsze od spółek z udziałem skarbu państwa. Wysokie, dobrze płatne stołki w takich spółkach daje się swoim ludziom m.in. po to, żeby sypnęli publicznym groszem i w ten sposób obniżyli przynajmniej oficjalnie koszty irracjonalnych wydatków czynionych przez ich kolegów partyjnych z samorządów i rządu.
        Wszytko to by kupować poklask plebsu - co jakiś czas są wybory.
        Lemingi muszą odpowiednio kojarzyć przesłanie:
        "To jest stadion wybudowany przez platformę, za pieniądze podatników i teraz trzeba do niego dokładać bezpośrednio z kieszeni podatników a żeby wyglądało to lepiej to inna spółka państwowa dołoży tez trochę pieniędzy podatników"
        Niestety lemingi są zdolne zapamiętać z przesłania tylko kilka słów - "To jest stadion wybudowany przez platformę..", reszty nie potrafią zapamietać i potem lecą do urn powtarzając zapamiętane zdanie jak mantrę

        • 20 15

        • (1)

          I dlatego jest stadion bo jak PIS rządził to nic nie wybudowana a kasa szła i tak

          • 6 2

          • Logo jak logo, ale jeszcze pełne oznakowanie na mieście trzebaby wymienić..

            • 0 0

        • aby pozyskać komercyjnego sponsora musieliby potrafić złozyć mu ofertę

          a tego fachowcy z tego obiektu nie potrafią
          no to się załatwi jakąś spółkę skarbu państwa i można się kilka lat bujać
          wszyscy zapłacimy, chcemy czy nie...

          • 8 6

    • Nie życzę sobie dyni (1)

      Nie życzę sobie dyni. To obrzydliwy symbol. Stadion to nie wasz prywatny folwark

      • 8 1

      • hajs się musi zgadzać

        najgorsze jest to ze nie liczą się z nami nie tylko obywatelami ale również kibicami jak wyglądać będzie obiekt który nota bene fundowany był z naszych podatków!!!!!

        • 1 0

    • Bu Dynię?

      • 3 3

  • Tyle czasu był napis teraz trzeba go zmienić' bo umowa wygasła..he tak jak z dyskotekami włašciciela nie zmieniają tylko nazwę ......takie rzeczy tylko w Polsce...

    • 1 0

  • Ladna dynia (1)

    Bursztynowa dynia

    • 9 1

    • buk

      Budyniowa dunia

      • 0 0

  • Bez sensu aby kolejna firma marnowala 35 milionow za wieszanie ''logo '' .!!! (16)

    Kazda firma moze 35 milionow doskonale zainwestowac a za takie miliony to spoko reklama jest nawet w BBC czy CNN ... Kto oglada i kogo obchodzi jakies logo zawieszone na stadionie w polu ? nikogo wiec to zadna reklama. Jest wrecz gorzej bo ten kto tam zawiesi swoje logo to tak jakby popieral bezsens wladz miasta , rozdawnictwo , zle inwestycje itd bo ten obiekt chyba generuje straty . Zawieszanie logo na takich obiektach przyniesc moze raczej pecha firmom a nie przyciagac sukces.

    • 59 34

    • chodzi tez o setki tekstow w gazetach i plakatow (11)

      gdzie jest mowa o imprezie na PGE Arenie, czy o meczu na PGE Arenie lub tez o tym, ze w okolicy PGE Areny cos nowego sie buduje.

      Taki product placement.

      • 15 5

      • chlopie ! za 35 milionow to mozna wykupic ogloszenia we wszystkich gazetach. (9)

        Co kogo za Gdanskiem obchodzi jakis meczyk grajdolkowej druzyny ? nikogo !. Reklama ma odzew jak jest w Time a nie w jakiejs zapyzialej gazetce czy tez na portalu majacym wydzwiek lokalny.. pozdro

        • 9 16

        • A ta reklama w Time będzie drukowana w każdym wydaniu przez kilka lat? (7)

          • 5 5

          • pewnie ze tak ! (6)

            Time ma taki zasieg kolego ze tam reklama nawet przez miesiac ma wiekszy wydzwiek niz u nas reklama w gazecie przez 100 lat. Time to zasieg globalny gdzie nawet reklama w jeden dzien moze ci zapewnic klientow i zyski na kilka lat. Chyba nie myslisz ze np. Apple sie reklamuje przez iles lat w jakiej gazetce regionalnej. Reklama ma ci dac konkretne korzysci a nie tylko aby byla drukowana. 35 milionow to naprawde duza kwota mogaca nawet byc wykorzystana w UK czy NIemczech etc. a nie na jakims stadionie w polu. Oczywiscie niech kazdy sam robi jak uwaza.

            • 1 14

            • Tylko po jaki Ch Energa czy inna firma ma się reklamować zagranicą jak klientów ma tutaj? (3)

              • 9 1

              • (1)

                a PGE ma tu klientów? czy tylko jest spółką z udziałem skarbu państwa chętną do wypełnienia braków w budżecie stadionu?

                • 7 7

              • ma

                • 0 0

              • te reklamy co gorsza moga byc tylko zabiegiem ksiegowym !

                daje 35 baniek , wrzuca to w koszty i placa nizszy podatek . Moze tak byc . moze !

                • 0 1

            • Wytłumacz to innym firmą... (1)

              Większość stadionów w Europie ma nazwę sponsorską. W USA hale gdzie rozgrywają mecze NBA podobnie. Więc widać że jakiś sens to ma.

              • 4 1

              • tak?

                New Knicks rozgrywa swoje mecze w Madison Square Garden ;-)
                Oczywiście są też liczne przykłady stadionów, które mają nazwy pochodzące od sponsorów.
                Tyle, że taki sponsoring ma sens gdy jest zawierany na wiele lat. Pan Kowalski mocno błądzi jeśli wydaje się mu, że stworzył jakąś markę ;-) Pan Kowalski miał polityczny sponsoring. Nie potrafił swoimi działaniami marketingowymi go obronić i zapewnić przedłużenia umowy.
                W świecie profesjonalnego zarządzania obiektami sportowymi naming rights są na wiele lat - np. MetLife jest sponsorem stadionu Gigantów na... 25 lat :-)
                Tyle, że aby wynegocjować sponsoring na 25 lat trzeba być profesjonalnym zarządcą stadionu. Potrafić zapewnić frekwencję, potrafi "sprzedawać" obiekt mediom, jest fachowcem jeśli idzie o zarządzanie i marketing obiektami sportowymi. U nas jest jak jest...
                Sens, o którym piszesz jest w przypadku wieloletnich sponsoringów. To co jest u nas to polityczne wspieranie idei i ludzi...

                • 0 2

        • bo w Time reklama PGE jest mega potrzebna

          wszak wszyscy czytelnicy to klienci tego koncernu

          • 7 1

      • Założę się, że 60 procent nie wie co kryje się pod skrótem PGE i dlaczego Energa nie jest Energią. To jakieś obce słowo nie występujące w języku polskim, nic nie oznaczające.

        • 0 2

    • Pytanie kto zapłaci za nazwę takiego stadionu? (2)

      Odpowiedź:
      Spółka państwowa, która podreperuje budżet inwstycji aby zmniejszyć straty.

      Była PGE będzie Energa.

      • 3 3

      • (1)

        Potem będzie Gazowna

        • 0 1

        • Będą sprzeciwy

          Izra El nie będzie zadowolony z tej nazwy:)

          • 0 0

    • jak prywatna firma tak zrobi to jej sprawa

      gorzej, że robią to spółki państwowe przy pomocy pieniędzy podatników i decyzjami decydentów z nadania koleżeńsko-rodzinno-partyjnego

      • 12 8

  • Powinno być wielkie logo "BKS LECHIA GDAŃSK" (5)

    • 54 139

    • a dlaczego BKS ??? (1)

      to już dawno nie jest klub budowlany
      i nie ma do czego wracać bo budowlańcy nigdy kasy nie chcieli dawać i większość czasu Lechia spędziła w drugiej lidze

      • 15 4

      • a dlaczego BKS ???

        A od skrótu

        B-arani
        K-lub
        S-portowy

        • 3 0

    • BEKAs Lechia Gdańsk

      • 9 5

    • a Lechia to jest właścicielem stadionu?

      Gdyby jeszcze ta drużyna coś grała...

      • 39 14

    • Nie stać was na to

      • 35 10

  • tak by moglo byc

    lech walesa arena

    • 2 1

  • Stadion im.Jana Pawła II (1)

    Inaczej być nie może.

    • 1 3

    • spokojna twoja rozczochrana

      wsadź sobie te prowokacje głęboko w ....i od Jana Pawła II się odczep hipokryto.

      • 0 0

  • (1)

    Propozycja na nowe logo Arka Gdynia

    • 3 3

    • jak sobie wybudujecie prawdziwy stadion to go sobie nazywajcie nawet kupa

      wasza sprawa.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane