• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Znika rozbierane przęsło wiaduktu nad obwodnicą

Maciej Naskręt
30 marca 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 

Zobacz jak rozbierane jest uszkodzone przęsło wiaduktu nad obwodnicą.



We wtorek późnym popołudniem ruszyła rozbiórka przęsła wiaduktu nad Obwodnicą Trójmiasta w okolicach Borkowa. Rozebranie części obiektu potrwa około dwóch dni.



Kto powinen zapłacić za naprawę uszkodzonego wiaduktu?

Na początku stycznia w wiadukt nad Obwodnicą Trójmiasta w pobliżu Borkowa zobacz na mapie Gdańska uderzyła koparka, niefrasobliwie przewożona na lawecie pojazdu ciężarowego. Uszkodzone zostało przęsło nad jezdnią w kierunku Pruszcza Gdańskiego. Niezbędne okazało się zamknięcie obiektu.

Ekspertyza przygotowana przez niezależnych inżynierów potwierdziła, że uszkodzone przęsło trzeba rozebrać. Na szczęście rodzaj i rozległość uszkodzeń pozwoliły uniknąć rozbiórki całego obiektu.

We wtorek po południu zaczęła się rozbiórka uszkodzonej części wiaduktu, która miała trwać do rana. W sumie cały proces (z wywiezieniem gruzu) potrwa jeszcze ok. 5 dni.

W tym czasie kierowcy muszą liczyć się z ograniczeniami. W obrębie wiaduktu ruch odbywa się dwukierunkowo na jezdni prowadzącej w kierunku Gdyni, jezdnia w stronę Łodzi jest zamknięta.

Inwestycja finansowana jest ze środków gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Szacunkowy koszt rozbiórki, zaprojektowania i odbudowy przęsła wyniesie ok. 2 mln zł. Koszty napraw jednak zwróci ubezpieczyciel drogi ekspresowej. Ten prawdopodobnie będzie domagał się zwrotu kosztów od sprawcy uszkodzenia wiaduktu.

Historia rozbieranego częściowo wiaduktu nad Obwodnicą Trójmiasta.

Obiekt został wzniesiony nad Obwodnicą Trójmiasta w 1976 r. Składa się on z czterech przęseł i trzech podpór. Łączy południową część miejscowości Straszyn z Borkowem. Długość całkowita wynosi 62,5 m. Konstrukcja wiaduktu jest belkowa, prefabrykowana, sprężona. Na wiadukcie biegnie jedna jezdnia.

Wiadukt kilkakrotnie w przeszłości ulegał uszkodzeniu. Dotyczyło to głównie przęsła nad jezdnią prowadzącą w stronę Gdyni, bowiem tam jest najniższa skrajnia. Z reguły były to drobne incydenty, ale w 1993 r. po uderzeniu przez ciężarówkę (wtedy też ładunek był ponadgabarytowy) trzeba było wymienić belkę przęsła.

Miejsca

Opinie (89) ponad 10 zablokowanych

  • I tak 2 mln poszło się...

    • 3 0

  • szokiem jest to, ze musiały minąć dwa miesiace, by rozpocząć rozbiórkę.

    odbudowa pewnie w 2015r

    • 1 6

  • ciekawie zrobiony materiał

    nawet z rozbiórki wiaduktu potrafiliście zrobić ciekawy filmik:)

    • 3 1

  • przez jednego debila tyle problemu hahahaha! i kto za to zaplaci teraz ! dlaczego w USA nie ma takich problemow -bo buduja (2)

    wyzsze przejazdy i tyle w temacie.

    • 2 4

    • a dlaczego w Mongolii nie ma wiaduktów ?? (1)

      • 2 1

      • bo przejazdy sa za niskie?

        • 0 2

  • (1)

    No to pod tym wiaduktem asfalt się rozpadnie jak ten cięzki sprzęt na nią wjechał.

    • 0 1

    • Ciężki sprzęt jest na gąsienicach a nie na kołach. Nic się nie rozpadnie, bo naprężenia nie są duże :)

      • 0 1

  • heh

    Hmm czy to robota ekipy Tomasza S?

    • 1 1

  • "Łączy południową część miejscowości Straszyn z Borkowem. "

    nie Straszyn, lecz Jankowo.

    • 1 1

  • Jak zwykle (1)

    Myslenie ma pszyszlosc juz dawno tszeba bylo "podniesc" ten wiadukt ...Ciekawe ile jeszcze razy ktos w niego wjedzie zanim KTOS odpowiedni o tym pomysli...eehhh

    • 0 3

    • "tszeba" idź spać dziecko, a rano zajrzyj do słownika

      faktycznie jesteś

      • 1 0

  • mądrala

    czyli średnio co kilkanaście lat jakiś cieć musi zahaczyć ponadgabarytowym złomem

    • 0 0

  • Uścisk tej szczęki jak mojej dłoni ; DDDD

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane