• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zniknęły schody na kładkę nad torami w Orłowie. Wrócą w czerwcu?

Patryk Szczerba
13 maja 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Schody prowadzące na kładkę z peronu SKM powrócą dopiero w czerwcu. Schody prowadzące na kładkę z peronu SKM powrócą dopiero w czerwcu.

Trwa remont peronu i kładki dla pieszych zobacz na mapie Gdyni na przystanku Gdynia Orłowo. Nowa konstrukcja już stoi. Zniknęły jednak schody, którymi można było na nią wejść z peronu SKM. - Nie ma żadnej informacji, jak radzić sobie z tą sytuacją, a pasażerowie skracają drogę przez tory - alarmuje pan Marek, mieszkaniec Orłowa.



Czy zdarza ci się przekraczać tory w niedozwolonym miejscu?

Kładka biegnie nad sześcioma torami należącymi do Polskich Linii Kolejowych i dwoma Szybkiej Kolei Miejskiej. Umożliwia nie tylko dojście na oba perony. Połączy ze sobą tzw. Orłowo Górne i Orłowo Dolne.

Nie wszyscy byli przekonani, co do słuszności tej inwestycji. Część mieszkańców dzielnicy walczyła o tunel, który miał pomóc w pokonaniu tego odcinka osobom starszym i niepełnosprawnym. Przedstawiciele PKP odpowiadali, że kładka będzie wyposażona w windy, które pomieszczą niepełnosprawnych, ale także rodziców z wózkami.

W październiku pisaliśmy też o skargach pasażerów na bałagan panujący wokół inwestycji.

Kładka po modernizacji już stoi, jednak niespodziewanie pojawił się inny problem: zniknęły schody prowadzące na nią z peronu SKM. Dla chcących pozostać w zgodzie z przepisami, oznacza to dodatkowe nadkładanie drogi.

- Do tej pory wejście na kładkę zajmowało kilkanaście sekund, przy obejściu zajmuje spokojnie z 10-15 minut. Niestety, na peronie nie ma żadnej informacji o tym, że przejście jest z innej strony, dlatego zdezorientowani ludzie wychodzą z SKM i nie wiedzą dokąd iść. Zamiast obchodzić cały peron, dochodzą pod kładkę i po prostu przeskakują przez tory, co jest niebezpieczne - wyjaśnia w liście do naszej redakcji pan Marek.

PKP obiecuje, że zajmie się zgłoszeniem. Informacja, która do tej pory widniała na peronie, ma zostać uzupełniona o dodatkowe elementy. Pojawią się wskazówki, w jaki sposób wejść i opuścić peron. Schody natomiast powrócą na peron prawdopodobnie dopiero w czerwcu.

- Wtedy też mamy zamiar zainstalować windy, które jednak nie będą od razu czynne. Potrzebne są bowiem odbiory oraz uregulowanie kwestii własnościowych. Na razie nie jestem w stanie powiedzieć dokładnie, kiedy wszystkie procedury zakończą się - opowiada Andrzej Tomorowicz z Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK.

Po ich zakończeniu kładka zostanie udostępniona pasażerom. Czy jednak będą chcieli z niej skorzystać, spiesząc się na pociąg?

- Najczęściej tory w nielegalnych miejscach przekracza młodzież. Nie da się wszystkiego w pełni zabezpieczyć. Trzeba liczyć na rozwagę pasażerów - dodaje Tomorowicz.

Przypomnijmy, że w ramach inwestycji powstaje także nowy peron dla pociągów dalekobieżnych z wiatami i ławkami. Całość ma być utrzymana w tradycyjnej dla Orłowa bieli.

Opinie (83)

  • Kto przeżyje ten wygrał. (3)

    to chyba jakaś nowa zabawa w wymyślona przez Sławka.

    • 67 5

    • Jak

      zwykle polski burdel i niekompetencja !!!

      • 10 1

    • Dziękuję za poprawę humoru tym tekstem :-) chociaż na poważnie to nic a nic nie jest to śmieszne

      • 7 0

    • jak w filmie Barei...komedia!

      jak w filmie Barei...komedia!

      • 3 0

  • zrobiliby na szybkości takie przejście jak jest na Zaspie (4)

    i nie byłoby problemu. 15 min więcej to jest trochę. szczególnie jak SKM się spóźni i człowiek do pracy nie zdąży.

    • 50 3

    • Jak SKM się spóźni,to zdążysz, chociaż dłużej idziesz.

      Jak by była kładka, to też by się spòźniła kolejka.

      Skrót bezmyślowy?

      • 0 5

    • nie tak prostu (2)

      na Zaspie to przejście jest przez jeden tor i to powolnej SKMki... w Orłowie by musiało być przez 5 torów w tym torów dalekobieżnych gdzie pociągi jeżdżą znacznie szybciej niż najwolniejsza kolej świata czytaj SKM (44 km w godzinę 20 min... czyli prędkość ok 35 km na godz.)

      • 1 5

      • w Orłowie też byłoby przejście przez jeden tor

        na Zaspie tak jest, przejścia przez pięć torów nie jest dostępne. Warto też zorganizować wejście na peron SKM Gdańsk Oliwa od strony ulicy Droszyńskiego. Ogólnie dojścia do peronów SKM nie są tworzone przez ludzi z odpowiednią wyobraźnią

        • 4 0

      • gdzie Ty żyjesz

        kolejka aglomeracyjna ma właśnie taką prędkość handlową. Jeśli Cię interesuje to warszawskie metro ma średnią prędkość przejazdu około 40km/h. Połowa czasu przejazdu to postój na przystankach które są średnio co półtora kilometra.
        Ale oczywiście "Polaczek" zna się lepiej i na wszystko narzeka.

        • 0 0

  • (1)

    Skoro nie zdecydowano się na tunel niech więc chociaż będzie zadaszenie tych kładek.To chyba niezbyt wygórowana zachcianka.

    • 23 2

    • Po co?

      Po co komu dach na kładce? Chodniki też nie są zadaszone i wszyscy żyją.

      • 0 2

  • a nie lepiej światła na przycisk zamiast kładki?

    jak to tak można miasto na pół rozdzielać.
    zwłaszcza, że mega szpetna na kładka.

    • 14 2

  • wrócą, (1)

    jak będzie pierwszy wypadek....

    • 38 1

    • SOK-iści do boju !

      Czas zacząć polowanie na pasażerów , bloczki w dłoń i mandaty po 500 PLN każdemu "terroryście" co wtargnął na torowisko.
      Niech gdzie indziej kradną trakcje, niech w SKM okradają pasażerów, niech żule leją na siedzenia.
      To nie istotne , państwo musi zarabiać , a tam można zrobić to w łatwy i tani sposób i się pochwalić statystykami, że oto właśnie o 300 procent wzrosła skuteczność wąsatych dziadków z SOK.

      • 5 2

  • no taki mamy standart ministra Nowaka:) (4)

    dziękujemy na kładkę nie starczyło bo poszło na zegarek:??

    • 38 8

    • standard (1)

      apropos zegarka, to znasz sie na nim lepiej niz na ortografii?

      • 1 10

      • wystarczy że Nowak sie zna :)

        • 7 2

    • zamiana?

      zamienił się z kimś, kładka za zegarek

      • 4 1

    • Pana ministra TIKTAKA

      • 2 0

  • Już rozkradli?

    Polscy złomiarze to wzór przedsiębiorczości promowanej przez p artię rządzącą.

    • 21 6

  • patrząc na zwyczaje panujące w PKP to się dziwię

    że schody zniknęli i kładkę zostawili, a nie odwrotnie

    • 26 2

  • To jakiś performans, albo strit art? Czy tak na poważnie?

    • 15 0

  • Źle zaprojektowana przebudowa peronu i torów (1)

    Dlaczego podczas tak wielkiej inwestycji jaką jest modernizacja linii kolejowej E65 nie zmodernizowano przejścia w Gdyni Orłowie poprzez likwidację kładki i budowę tunelu tak ja to miało miejsce kilka lat temu w Sopocie Kamiennym Potoku.

    • 37 1

    • bo to Polska jest

      generalnie kładka jest znacznie lepszym pomysłem niż tunel (kładka jest bezpieczniejsza... kobiety nie boją się chodzić po kładce, a wchodzić do tunelu tak / na kładce sika się znacznie rzadziej niż w tunelu)... ale ta kładka jest szpetna i nie wygodna dla osób starszych, z wózkami czy nie pełnosprawnych :) Za rok czy dwa trudno będzie uwierzyć, że to coś zbudowano w 2013 roku :) Ideałem byłaby taka kładka jak w Redłowie między Parkiem Naukowo Technologicznym a Łużycką

      • 6 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane