- 1 Podejrzany o morderstwo w Jagatowie zatrzymany (107 opinii)
- 2 Mężczyzna spadł z klifu w Orłowie (97 opinii)
- 3 Koniec pętli pod oknami mieszkańców (86 opinii)
- 4 Kraj, z którego pochodzą piraci drogowi (389 opinii)
- 5 Podejrzany o morderstwo może być groźny (162 opinie)
- 6 Lotnisko zarabia najwięcej w historii (153 opinie)
Zniszczona i okradziona kapliczka przy Spacerowej
Ukradziono figurę Matki Boskiej z kapliczki przy ul. Spacerowej w Gdańsku. Sprawca zbił szybę i ukradł posąg Maryjny. Sprawą włamania i kradzieży zajmuje się policja.
Okradziona i zniszczona kapliczka stoi przy samej drodze na ul. Spacerowej, tuż przy leśniczówce w Renuszewie.
To też dla kierowców poruszających się między obwodnicą a Oliwą jeden z orientacyjnych punktów na mapie - sakralny obiekt znajduje się bowiem między dwoma ostrymi zakrętami, gdzie w przeszłości dochodziło do wielu kolizji i wypadków.
Ciekawa historia innej oliwskiej kapliczki
Na co dzień utrzymaniem kapliczki zajmuje się jedna z rodzin zaprzyjaźnionych z archikatedrą w Oliwie. O samym zdarzeniu parafia dowiedziała się od nas. W środę rano o sprawie poinformowano także gdańską policję - na jej funkcjonariuszy na miejscu natknął się nasz fotoreporter.
- Dziś rano policjanci odebrali zgłoszenie o kradzieży figury z kapliczki. Do zdarzenia doszło przy ul. Spacerowej. Na miejscu pracują funkcjonariusze z grupy dochodzeniowo-śledczej, którzy wykonują oględziny, policyjny technik zabezpiecza ślady oraz sporządza dokumentację fotograficzną. Zostali też przesłuchaniu świadkowie. Funkcjonariusze pracują nad sprawą i ustalają okoliczności zdarzenia - powiedział Mariusz Chrzanowski z biura prasowego Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku.
Jak podaje portal staraoliwa.pl, kaplica przydrożna w Renuszewie powstała w 1947 r. Była to pierwsza stacja dla nowej trasy Pielgrzymki Oliwskiej do Wejherowa. Jej poświęcenie odbyło się w niedzielę, 19 października 1947 r.
Skrawek ziemi, na której stanęła, ufundował oliwski leśniczy Jan Kręcki, a samą kaplicę ufundowała Waleria Lisińska jako wotum za ocalenie i odnalezienie męża Ludwika Lisińskiego i córki Marii, którzy zaginęli podczas II wojny.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2022-01-12 12:56
Powinno się wszystkie przenieść do kościołów (82)
Tam jest ich miejsce.
- 248 696
-
2022-01-13 15:04
Śmierdzi lewactwem
- 0 0
-
2022-01-13 14:55
Jeszcze 20 lat temu
stosunek łapek w górę do łapek w dół byłby pewnie na poziomie 5%. Dzisiejsze około 30% napawa mnie optymizmem na przyszłość bez indoktrynacji i zabobonów.
- 0 0
-
2022-01-13 07:06
A gdzie jest twoje
Na placu czerwonym ?
- 1 0
-
2022-01-13 06:58
chowanie symboil wiary (1)
nie sprawi ze Bóg zniknie. Tak jak nie znikamy po zakryciu głowy kocem.
- 2 0
-
2022-01-14 20:33
Wystawianie kapliczek
i budowa świątyń nie sprawi że Bóg zaistnieje
- 0 0
-
2022-01-13 00:32
Czyli wszystkie tęczowe flagi i banery
Powinno się wsadzić Biedroniowi w... ?
- 1 0
-
2022-01-12 20:43
A ciebie zamknąć w zoo z lempartem
- 2 3
-
2022-01-12 19:54
Przeżywacie jak rolnik podorywki!!!!
- 0 1
-
2022-01-12 19:43
No wlaasnie!. Taka prawda!.
Niestety to jest ultra katolicki Polska.
- 0 1
-
2022-01-12 18:38
Nie kumam
To te figurki są teraz coś warte, że je kradną? Przecież to stanowi wartość jedynie symboliczną dla kogoś kto wierzy?!
- 2 0
-
2022-01-12 18:19
Ateistów (1)
Przenieść do kołchozów
- 6 8
-
2022-01-12 20:19
z przeniesienie obiektu kultu religijnego do świątyni
wysłać człowieka do kołchozu? :D Wy się naprawdę uważacie za lepszych, co nie? :D Dwoje może grać w tę grę - christians to the lions :)
- 2 2
-
2022-01-12 17:31
Najechało prawoslawnych
- 2 8
-
2022-01-12 16:24
a twoje miejsce jest w korei półnicnej, tam nie ma kapliczek, będziesz się czuł lepiej
- 5 8
-
2022-01-12 14:48
Tylko nie do kościoła. (1)
Im bliżej jesteś kościoła tym dalej od wiary i Boga.
- 11 9
-
2022-01-12 18:14
w punkt
- 4 4
-
2022-01-12 14:34
A twoje miejsce jest trolu teczowy w zakladzie zamknietym psychiatrycznym.
- 14 12
-
2022-01-12 14:27
A lewaków do gułagu (1)
- 11 6
-
2022-01-12 17:34
Fosforem otwory wam zasypać
- 3 3
-
2022-01-12 13:50
Dokładnie (6)
ale jak możesz przeczytać odpowiedzi miłosiernych, kochających bliźniego katolików pod Twoim wpisem - musisz zostać zrównany z gnojem, najlepiej z ziemią, a nawet trafić pod :) W sumie nie wiem, czy oni tak ze względu na bycie prymitywami, czy ich bogini, maryja, też była taka zawistna? Skądś przecież muszą brać przykład.
- 22 13
-
2022-01-13 07:13
Jestem za Inkwizycją
:):):)
- 0 0
-
2022-01-12 17:03
(3)
Chociaż nie popieram takiej prymitywnej agresji, to mam wrażenie, że do was inna mowa nie dociera... Niektórzy po prostu (błędnie!) dopasowują się poziomem do was - tych atakujących wszelkie wartości. I nie dziwi mnie to jakoś bardzo patrząc co wyprawiacie. Uderz w stół... znasz to?
- 3 4
-
2022-01-12 20:04
A jakie to wartości?? Pedofilia, złodziejstwo, zakłamanie, obłuda!!!! I kto jeszcze co chce!!!
- 3 1
-
2022-01-12 19:26
zabawne
wiesz, że z takim właśnie zamiarem dzisiaj wszedłem w sekcję komentarzy? Stwierdziłem, że będę takim samym gnojem jak cała reszta komentujących :) bo inaczej człowiek się tylko wypala :) także dobrze mnie wyczułeś / udało mi się.
A co ja wyprawiam, że tak się zapytam? Nie widziałeś mnie na oczy, nie masz pojęcia kim jestem, prócz kilku wpisówwiesz, że z takim właśnie zamiarem dzisiaj wszedłem w sekcję komentarzy? Stwierdziłem, że będę takim samym gnojem jak cała reszta komentujących :) bo inaczej człowiek się tylko wypala :) także dobrze mnie wyczułeś / udało mi się.
A co ja wyprawiam, że tak się zapytam? Nie widziałeś mnie na oczy, nie masz pojęcia kim jestem, prócz kilku wpisów w internecie - jednak koniecznie musisz mnie do jakiegoś wora wrzucić.
Czy wrzucam wszystkich katolików do jednego wora? Tak, ale na tym polega religia - macie tam przestrzegać narzuconych / wybranych przez was praw i sacrum.
... a nożyce się odezwą. Znam :) Pzdr.- 2 0
-
2022-01-12 17:42
Przepraszam, a jakich to wartości bronisz?
Bo chyba nie chrześcijańskich, które nakazują Głodnych nakarmić. Spragnionych napoić. Nagich przyodziać. Podróżnych w dom przyjąć.
*bez* *wyjątku*.- 7 3
-
2022-01-12 13:52
Toż iście katolicka reakcja :)
- 11 9
-
2022-01-12 13:40
pajac ,lewacki głupek
- 16 16
-
2022-01-12 13:41
Komuniści i hitlerowcy też tak myśleli jak ty (7)
- 23 14
-
2022-01-13 08:09
I pisowstwo jak analfabetyzm i barbarzyństwo.
- 0 2
-
2022-01-12 14:46
i mieli rację (5)
- 6 21
-
2022-01-12 17:08
Jesteś niespełna rozumu jak myślisz Że systemy totalitarne były wybawieniem dla takich jak ty Mm Że systemy totalitarne były (4)
- 5 1
-
2022-01-12 20:01
Nie napinaj się bo ci żyłka pęknie!!!
- 2 1
-
2022-01-12 19:27
nie jąkajcie się! (2)
czy jakoś tak
- 0 5
-
2022-01-13 01:40
Dokladnie tak (1)
Mówił ci tata wkładając
- 1 1
-
2022-01-13 08:51
i po co tak wulgarnie?
- 0 0
-
2022-01-12 13:29
Lewactwo walczy z Kościołem (5)
- 37 20
-
2022-01-12 17:44
Tusk i jego nocna zmiana (1)
- 12 9
-
2022-01-12 22:22
Niemiec Tusk
- 3 5
-
2022-01-12 17:33
I jak im nie naj...
- 1 2
-
2022-01-12 14:53
Kościół wystarczająco skutecznie walczy sam ze sobą :)
- 21 12
-
2022-01-12 13:37
weż leki
- 17 23
-
2022-01-12 13:26
szkoda że cię nie wyskrobano (18)
- 17 13
-
2022-01-12 19:58
(3)
Pewnie jesteś 100% katolik z pierwszej ławki!!!! Porażka!!!!!
- 2 3
-
2022-01-13 11:33
(2)
Pewnie jesteś 100% bolszewik z pierwszej ławki wuml!!!! Porażka!!!!!
- 1 0
-
2022-01-13 12:35
Jak nie katolik (1)
to od razu bolszewik? To już jakaś gimnastyka logiczna :)
- 0 0
-
2022-01-13 15:34
oni nie ogarniają
wyznawcy miłosierdzia ze sztandarem "kto nie z nami, ten przeciwko nam"
- 1 0
-
2022-01-12 13:55
wg twojej religii aborcja to grzech (13)
tak samo jak kult figurki, która nie jest postawiona ku czci tego twojego boga... Ty o tej skrobance to napisałeś z czystej nienawiści, czy ze względów religijnych? (a jak tych drugich, to co to za religia, bo nie ta, do której odnosi się owa figurka).
- 21 19
-
2022-01-12 17:01
(12)
serio tak bardzo nie rozumiesz sensu wiary czy tylko udajesz takiego nieogarniętego? Bo zaczynam się martwić
- 9 10
-
2022-01-12 19:16
Religia i wiara polega na wierze bez dowodów (8)
w przeciwieństwie do nauki, która polega na udowodnieniu postawionej tezy. W religiach zazwyczaj są określone reguły, kodeks, do którego trzeba się zastosować. Skoro mowa o kapliczce z maryją, to oczywistym jest o jakiej religii mowa, a słowa "szkoda że cię nie wyskrobano" nie pokrywają się z dekalogiem rzeczonej religii.
Sens wiary? Kiedyśw przeciwieństwie do nauki, która polega na udowodnieniu postawionej tezy. W religiach zazwyczaj są określone reguły, kodeks, do którego trzeba się zastosować. Skoro mowa o kapliczce z maryją, to oczywistym jest o jakiej religii mowa, a słowa "szkoda że cię nie wyskrobano" nie pokrywają się z dekalogiem rzeczonej religii.
Sens wiary? Kiedyś jak ludzie czegoś nie rozumieli i się tego np. bali, usprawiedliwiali otaczające ich wydarzenia, spotykające ich tragedie decyzją istot niewidzialnych, którym oni podlegają. Wraz z rozwojem nauki, religia przestała być wytłumaczeniem na większość otaczających nas zjawisk i powinna odejść "na emeryturę", ale niestety niczym rak wciąż krąży po organizmie zwanym "Społeczeństwo". Co do moralności bez religii, jeżeli o to też chciałbyś zapytać - wiara nie ma tu nic do gadania, bo to kwestia wpojonych wartości przez rodzica i pielęgnowanych dalej przez dobór odpowiednich środowisk.- 8 7
-
2022-01-13 11:29
Nasz misiowy rozumek ukazał się w pełnej krasie:)
- 0 0
-
2022-01-13 01:37
Ok.to po co 95%spoleczenstwa (6)
Obchodzi święta?
- 5 0
-
2022-01-13 10:00
Tradycja. (1)
Czas spędzony z rodziną, złożenie życzeń, wręczenie prezentów, wspólny posiłek przy stole. Wiara ani religia nie jest tu konieczna.
A kiedy ostatni raz byłem na pasterce (Gdynia Cisowa, ok. 12 lat temu) i widziałem i słyszałem pijane towarzystwo przed kościołem, plujące, przeklinające i dalej chlejące wódę, to stwierdziłem, że kompletnie ten element wiary jest mi niepotrzebny.- 1 2
-
2022-01-13 11:33
Tradycja to nie wszystko
A kogo to? To twoja prywatna sprawa, jak spędzasz czas wolny. I jeszcze jedno, kompletnie nie rozumiem dlaczego narzucasz nam swoją teorię obchodzenia gwiazdki. Bo przecież nie świąt!
- 0 0
-
2022-01-13 09:53
Obchodzi? (1)
Co masz na myśli? Bo napewno 95% społeczeństwa nie idzie w Święta do kościoła. Boże Narodzenie już jest tylko nazwą, ludzie "obchodzą" te święta sprawiając sobie prezenty, jedząc ile wlezie (i jeszcze trochę), spędzając czas razem, oglądając Kevina, kłócąc się o politykę itd. a nie kontemplując narodziny Jezusa czy niepokalanie Maryi.
- 0 3
-
2022-01-13 11:29
Ubożuchno
Współczuję ci rodziny.
- 0 0
-
2022-01-13 08:49
skąd dane?
Ja się za innych nie wypowiadam, ale dużo ludzi pisze o tym jako o przyzwyczajeniu, niekoniecznie obchodzonym religijnie. Większość świąt polega na uczczeniu naturalnie występujących, rokrocznie pojawiających się zjawiskach - równonoce, koniunkcje planet i gwiazd na nocnym niebie, itd. Z czasem przypisano tym zjawiskom jakąś mityczną historyjkę,
Ja się za innych nie wypowiadam, ale dużo ludzi pisze o tym jako o przyzwyczajeniu, niekoniecznie obchodzonym religijnie. Większość świąt polega na uczczeniu naturalnie występujących, rokrocznie pojawiających się zjawiskach - równonoce, koniunkcje planet i gwiazd na nocnym niebie, itd. Z czasem przypisano tym zjawiskom jakąś mityczną historyjkę, która zmieniała się z każdą następną religią. Także obchodzenie czegokolwiek w danym czasie, np. świąt bożego narodzenia (które kiedyś były świętem/ obrzędem czegoś innego) jest starsze niż chrześcijaństwo.
- 1 3
-
2022-01-13 07:11
Popieram
Święta tylko dla katolików reszta do roboty
- 3 0
-
2022-01-12 18:13
wiarę wymyślił cwany by głupim dla forsy manipulować ,a ty jesteś tym drugim (2)
- 12 6
-
2022-01-13 01:35
A co tobie tobie to przeszkadza? (1)
Kim ty jesteś w tym łańcuchu skoro się wypowiadasz w temacie?
- 3 0
-
2022-01-13 14:49
Zapewne nie ma go w tym łańcuchu - zakładam że ani nie wymyślił religii, ani nie jest wierzący. I gdzie napisał, że mu to przeszkadza? A swoją drogą - nie trzeba być wierzącym lub kapłanem żeby mieć zdanie na temat religii czy wiary i je wypowiadać.
- 0 0
-
2022-01-12 13:03
Jako ateista - popieram
Natomiast jeśli to zabytek to nie mam nic przeciwko.
- 20 31
-
2022-01-12 13:01
Jak to było? Niech każdy wyznaje co chce, ale w domu? Po co się afiszować? (11)
Oczywiście słowa księży ich samych nigdy nie dotyczą.
- 38 48
-
2022-01-12 14:22
(9)
No właśnie po co się afiszować,co na to LGBTQ coś tam,są wyjątkiem?oni mogą afiszować się swoją obscenicznością?
- 42 16
-
2022-01-13 00:47
(2)
Skoro katolicy mogą afiszować się ze zwłokami to chyba LGBT mogą afiszować się z żywymi częściami ciała?
- 4 6
-
2022-01-13 11:26
(1)
Napisał bolszewicki junak.
- 0 0
-
2022-01-14 00:34
napisał zapędzony w kąt
wojownik chytrusa
- 0 0
-
2022-01-12 19:56
Mogą!!!!!!!
- 1 2
-
2022-01-12 17:39
Albo wszyscy albo nikt. (1)
Oczywiście wolałbym, żeby nikt mi dróg nie blokował, ani nie naparzał dzwonami o 8 rano...
- 8 12
-
2022-01-12 18:21
trzeba było wziąć kredyt na miejscówkę w mauzoleum lenina - mógłbyś wielbić truchło swojego ulubieńca przez całą dobę i nie budziłyby cię dzwony o 8 rano. Mnie nie budzą bo wstaję o 5 , a "burżujstwo" wstaje między 8 a 13
- 14 11
-
2022-01-12 14:45
Oni mi nie przeszkadzają (2)
ale masz rację
- 4 15
-
2022-01-13 11:25
neo marksiści tak mają
Czyli masz wybiórczą tolerancję!
- 0 0
-
2022-01-12 17:33
Mogą.zarażac
- 5 4
-
2022-01-12 13:37
w punkt
- 12 24
-
2022-01-12 13:00
Ciebie powinno się przenieść. (8)
- 81 43
-
2022-01-12 13:02
Nie dasz rady, non stop siedzę przy komputerze i ważę 122 kg (7)
- 48 11
-
2022-01-12 21:58
To chyba pora popracować nad sobą
- 4 1
-
2022-01-12 19:55
Nie ma się czym chwalić!!!
- 4 1
-
2022-01-12 18:38
Czterech grabarzy nie wystarczy:(
- 12 1
-
2022-01-12 17:29
Czyli potencjalny klient służby zdrowia.
Otłuszczone serce i mózg, więc pewnie dlatego takie głupoty wypisujesz. A swoją drogą, ciekawe gdzie należałoby przenieść takich grubasów?
- 22 5
-
2022-01-12 13:05
wołaj dźwig (2)
- 36 2
-
2022-01-12 14:44
a potem kościoły (1)
pozamykać
- 16 33
-
2022-01-13 11:23
taka marksistowska demokracja
Ale tylko w twojej bolszewickiej głowie. Choć tam, zdaje się, już dawno wszystko pozamykane.
- 2 0
-
2022-01-12 18:13
Kret (4)
Kapliczka przy wjeździe do miasta, czyli coś jak krzyż nad drzwiami w mieszkaniu. Lubiłem pod nią podchodzić i wchodzić po tych schodkach jak na przedproże klatki schodowej falowca kiedy byłem mały i bywałem przy niedzieli w Oliwie. Do tego ta historia, o pierwszej pielgrzymce po 1945 roku z Oliwy do Wejherowa, a więc już w Polsce, nie w Niemczech ani nie w Wolnym Mieście Gdańsku i wotum dziękczynnym po przeżyciu wojny, tak jak moi dziadkowie, którzy tak samo odnaleźli się po wojnie
- 179 16
-
2022-01-12 22:02
Lewactwo to stan umysłu, oni atakują wierzących (1)
Mówią o tolerancji a nie dadzą innym żyć tak jak chcą
- 8 6
-
2022-01-12 22:19
Czas wypalać żelazem
- 4 2
-
2022-01-12 20:16
fanatyzm, zawiść chęć rozgłosu, bezmyślna złośliwość a może pobożność? (1)
W uśmiech Mona Lizy też ciśnięto kamieniem. "Pieta" Michała Anioła kilkakrotnie była atakowana młotkiem (odbita ręka w łokciu, utrącony dół nosa), Wandalizm ? Ale tego czynu dokonywano w szaleństwie zazdrośći twórcy dzieła . Szalony był Twórca i szalony niszczyciel. Bo wielkie to były dzieła.
Ta kapliczka to tylko dzieło rąk humanitanejW uśmiech Mona Lizy też ciśnięto kamieniem. "Pieta" Michała Anioła kilkakrotnie była atakowana młotkiem (odbita ręka w łokciu, utrącony dół nosa), Wandalizm ? Ale tego czynu dokonywano w szaleństwie zazdrośći twórcy dzieła . Szalony był Twórca i szalony niszczyciel. Bo wielkie to były dzieła.
Ta kapliczka to tylko dzieło rąk humanitanej potrzeby. Wdzięczny wizerunek części historii Gdańska a szczególnie tej części slynnej w swoim czasie drogi ( budowanej m.i. przez Francuzów i ...) Nieco dalej w lesie Kamień - pomnik Tragicznej śmierci Leśniczego (okres II-giej wojny w gdańsku)
Myślę że to nie szalony geniusz zniszczył kapliczkę ...żal mi że tak się stało .Przecież Gdańszczanie to świetli i mądrzy Ludzie.- 1 1
-
2022-01-13 07:05
Piszesz o przedwojennych gdańszczanach, czy o przyjezdnych po II wojnie światowej?
- 0 1
-
2022-01-12 13:18
Każda akcja wywołuje określoną reakcję. To sytuacja, która nie powinna mieć miejsca, ale też ich rozumiem (18)
Jak to mówią przedstawiciele władzy
- 88 280
-
2022-01-12 14:57
A teraz i**otom podpowiem (2)
To jest wypowiedź PiS Mazurek po pobiciu przez faszystów przeciwników politycznych.
W takim kraju żyjemy.- 10 16
-
2022-01-12 18:53
Pomaska jest lepsza (1)
mówi "półtorej roku" - o o o ...
- 8 9
-
2022-01-12 22:21
Alkoholizm i upadek oraz brak poparcia... Może taka babę boleć
- 2 1
-
2022-01-12 14:35
Przyukład idzie z teczowych to jest ich toleracja jak widac była na ich marszach (2)
- 28 18
-
2022-01-12 18:44
A byłeś/łaś na takim?! (1)
Że się w ten sposób wypowiadasz? A może kogoś takiego znasz, że sobie do tego uzurpujesz prawa? Sam oczekujesz szacunku, a nie potrafisz go okazać drugiej osobie. Nie dziwi mnie, że takie rzeczy dzieją się w naszym kraju..
- 8 14
-
2022-01-12 19:06
xxx
Nie brał udziału w Bitwie pod Grunwaldem, a zna jej przebieg....jak to możliwe?;)P
- 10 4
-
2022-01-12 14:19
(3)
Czyli gdyby "dresy wyklęte" dorwały sprawcę na gorącym uczynku i "wyjaśniły mu", że źle postępuje, to też będzie OK?
- 19 7
-
2022-01-13 01:42
Dresy wyklęte?doprecyzuj o co kaman (1)
- 3 2
-
2022-01-13 07:03
Zapewne pisze o swoich podartych dresach, jak to je ceruje, bo na nowe brak środków:)
- 1 2
-
2022-01-12 18:55
Tak
- 7 3
-
2022-01-12 13:42
Jestem antykościelna, ale szanuję tego typu miejsca kultu...każde. Dodatkowo muszę przyznać, że w tego typu kapliczkach jest coś niesamowitego, czasem będąc w nowym miejscu fotografuję je. To część naszej kultury. Szanujmy się!
- 43 6
-
2022-01-12 13:30
Lewactwo które przypuściło nagonkę na osoby wierzące (6)
teraz triumfuje
- 48 35
-
2022-01-12 22:19
Nie triumfuje
To są strachliwe polmozgi
- 5 0
-
2022-01-12 19:41
Dokladnie tak teczowa nienawiść propagowana na pochodach i w TVNienawisc przynosi wlasnie taki skutek
- 18 11
-
2022-01-12 16:08
Co ma wspólnego bałwochwalstwo z wiarą? (1)
- 13 9
-
2022-01-13 07:02
Siebie zapytaj, tutku.
- 0 1
-
2022-01-12 13:48
Historia powstania kapliczki sięga 1947 r.
za tego największego "lewaka" Stalina. Z tego widać jasno, że Stalin jako niedoszły kaznodzieja "batiuszka", pozwalał na budowę przybytków religijnych.
A dzisiejsi prawicowcy, prawiący peany nt. wyższości religijnych i finansujących je z kieszeni podatników nawet nie potrafią się zająć ich utrzymaniem.
Oliwski leśniczy powinien poddać się do dymisji!- 17 34
-
2022-01-12 13:33
Przykład idzie z góry
- 23 27
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.