- 1 Przestępca seksualny wpadł w porcie (55 opinii)
- 2 Milion zł na projekt remontu trzech ulic (59 opinii)
- 3 Martwe dziki na Karwinach. Otrute czy padły z głodu? (273 opinie)
- 4 Agresywny Rosjanin zatrzymany na lotnisku (195 opinii)
- 5 Działkowcy będą mieli przez to problemy? (147 opinii)
- 6 Nowi lokatorzy zburzyli spokój w kamienicy (256 opinii)
Znowu problemy z szynami na nowej trasie z Chełmu na Łostowice
Nową trasę wzdłuż al. Havla czeka już kolejny nocny remont torów. Obejmuje on ten sam fragment, na którym zaraz po otwarciu linii wprowadzono ograniczenie prędkości. Od wtorku tramwaje również jadą wolniej - nie szybciej, niż 15km/h. Wszystko przez to, że wykonawca nie wykonał tzw. rozprężania torów.
To nie pierwszy problem z otwartą 10 dni temu trasą. Pierwsze usterki w nowym torowisku ujawniły się już dzień po otwarciu linii - 12 maja br. Wówczas przedstawiciele Gdańskich Inwestycji Komunalnych (odpowiedzialnych za realizację tego projektu) twierdzili, że prace zostały wykonane prawidłowo, a usterka wystąpiła wraz z uruchomieniem trasy i wpuszczeniem na trasę tramwajów w ruchu liniowym.
Prace naprawcze na łukach między przystankami Wilanowska - Przemyska oraz Przemyska - Płocka (czyli w rejonie skrzyżowania z tzw. ul. Nową Warszawską ) zostały wykonane w ostatni weekend.
Okazało się jednak, że ich zakres był niewystarczający i we wtorek ponownie wróciły ograniczenia prędkości - oficjalnie do 15km/h, choć motorniczym zaleca się jeszcze niższą prędkość.
- Dla zapewnienia bezpieczeństwa, staramy się również nie wjeżdżać na dwa felerne odcinki jednocześnie. Tramwajem buja we wszystkie strony, a nie chcemy wzajemnie w siebie uderzyć. Kontaktujemy się przez wewnętrzne radio, co przypomina właściwie organizację ruchu na torowiskach z mijankami - dodaje motorniczy, który we wtorek rano kierował jednym z tramwajów na trasie.
- W poprzedni weekend torowisko zostało wyłącznie wyregulowane. Wykonawca trasy tramwajowej tj. konsorcjum MTM - Trakcja Polska nie wykonał tzw. "rozprężania". Przez najbliższe cztery noce (do soboty) tory zostaną nacięte łącznie w czterech miejscach. Jeżeli to również nie pomoże, wykonawca wymieni szyny na odcinku około 22 metrów - tłumaczy Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik Gdańskich Inwestycji Komunalnych.
Wszystkie prace są wykonywane na koszt konsorcjum MTM - Trakcja Polska i nie będą wpływać na kursowanie tramwajów (poza ograniczeniami prędkości). Okres gwarancji na torowiska wynosi trzy lata.
Opinie (288) 10 zablokowanych
-
2012-05-22 17:28
tramwaj czyli klątwa zetjota (1)
No i wyszło z linią tramwajową to co okazać się musiało, jeśli pamięta się o zasadzie zależności między systemem a jego poszczególnymi elementami. Zasada systemowości głosi, że wszystkie elementy mają cechy narzucone czy wygenerowane przez system, tak by panowała zgodność i spójność gwarantująca sprawny i szybki przebieg procesów systemowych.
Ponieważ mamy w Polsce, jak to określają socjologowie, system sfuncjonalizowanych patologii, więc patologie sięgają wszędzie i dosięgły najmłodszego dziecka Pawła Adamowicza czyli całego projektu Nowej Łódzkiej, która od początku była obarczona systemowym grzechem pierworodnym kiełbasy wyborczej. A tramwajom najwyraźniej nie odpowiada kierunek do Łostowic, bo szyny wyginają się w kierunku Szadółek, jak to proponowałem w swoim projekcie alternatywnym. Więc możecie to określić jako klątwa zetjota No i co teraz powiedzą na to lemingi ?- 2 7
-
2012-05-22 17:37
Lepiej zajmij sie swoim blogiem,bo takie farmazony co tu wypisujesz nie nadaja sie na 'truj'miasto' ;)
- 0 0
-
2012-05-22 17:31
(2)
A stogi? Na moście siennickim prędkość tramwajów jest jeszcze niższa niż to co tu podają. Stogi dalej zapomniane.
- 2 2
-
2012-05-22 18:52
(1)
Ty nic nie mow bo most siennicki to teraz bajka ,tam tory tylka pekaja ale zeby sie wiginaly w esy floresy to mowy nie ma:) A Stogi zapomniane bo znowy trzeba zajac sie nowa lodzka:)
- 1 1
-
2012-05-23 15:27
"Tylko" pękają? Polecam wybrać się na przejażdżkę w kierunku Stogów. One już są połamane! Tuż przed mostem siennickim tory są dosłownie złamane (w kierunku Stogów). Zamiast łuku jest Takie coś z torami ">"
- 0 1
-
2012-05-22 17:33
haha, dobre foty:) inaczej bym nie uwierzył:)
- 8 2
-
2012-05-22 17:37
2 minuty "szyny" :
youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=ocb-ncRmkXk#t=27s
- 3 1
-
2012-05-22 17:38
PANI MAGDALENA SKORUPKA-KACZMAREK (1)
Żal mi Pani. Nie ponosi pani żadnej winy a musi Pani za nich świecić oczami.
- 3 6
-
2012-05-22 17:58
Ktoś tę inwestycje jednak przyjął
Więc niech sie GIK tłumaczy, dlaczego
- 3 1
-
2012-05-22 17:40
Paranoja!!!! Co to za fuszerka?
- 3 1
-
2012-05-22 17:41
Elastyczne jak Budyń
Ale popelina..... Szwagier szwagra przytulił kasę za wykonanie.....
- 6 2
-
2012-05-22 17:42
bravo...
Ten kto to odbieral powinen placic z wlasnej kasy to moze by sie bardziej przylozyl .I dlaczego nie pomysleli o niepelnosprawnych na wozkach,chodnik ktory sie konczy przy placu zieleni obok przystanku Wilanowska ...nie ma jak zjechac .to kpina ale w koncu nasze miasto o niepelnosprawnych nie dba wcale .
- 5 1
-
2012-05-22 17:47
Gamonie i krętacze w skrócie GIK (1)
Czegokolwiek się to to nie podejmie okazuje się klapą, powinni to zlikwidować!
Szkoda naszych pieniędzy na te miernoty!- 8 1
-
2012-05-22 23:58
popieram tam pracuja same miernoty po układzie
a
- 2 0
-
2012-05-22 17:50
bezmozgowie wykonawcow (1)
Pamietam to z lekcji fizyki 55 lat temu. Jesli wykonawca jest bezmozgowy to mozna zrozumiec. Ale gdzie jest projekt i nadzor/odbior pod wzgledem zgodnosci z projektem. Gdyby ktos chcial kpic z Polski i Polakow ( jak oslawione polish jokes) to przedstawione zdjecie niestety mowi samo za siebie. To kompromitacja. I te zalosne wyjasnienia urzednikow ze wszystko bylo w porzadku. W TYM MIESCIE JEST NIESTETY COS NIE TAK
- 9 1
-
2012-05-22 18:56
To wszystko wina tych co jak przychodza bo bilet studenci to przy okazji sie pytaja ile trzeba zaplacic za dwa,albo na palcach licza ile to jest 1,70 + 1.70. TO JEST 3.40 SUDENCIKI!!!! Do nauki a nie do pupu na piwko co wieczor bo potem sa takie wlasnie efekty
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.