• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Znowu problemy z szynami na nowej trasie z Chełmu na Łostowice

Krzysztof Koprowski
22 maja 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Tak wyglądają tory na linii tramwajowej, którą oddano do użytku 10 dni wcześniej. Tak wyglądają tory na linii tramwajowej, którą oddano do użytku 10 dni wcześniej.

Nową trasę wzdłuż al. Havla czeka już kolejny nocny remont torów. Obejmuje on ten sam fragment, na którym zaraz po otwarciu linii wprowadzono ograniczenie prędkości. Od wtorku tramwaje również jadą wolniej - nie szybciej, niż 15km/h. Wszystko przez to, że wykonawca nie wykonał tzw. rozprężania torów.



Jak oceniasz prędkość jazdy tramwajów w Gdańsku?

Pod wpływem panujących od kilku dni wyższych temperatur, rozciągają się szyny tramwajowe. Te na nowym odcinku, między pętlą na Chełmie zobacz na mapie Gdańska a pętlą przy ul. Świętokrzyskiej zobacz na mapie Gdańska, były układane zimą, gdy temperatura oscylowała wokół 0 stopni Celsjusza. Na łukach w rejonach ul. Warszawskiej scalano je poprzez spawanie, dlatego teraz szyny nie mają się jak rozprężyć. By im na to pozwolić, trzeba będzie je naciąć w kilku, prawdopodobnie czterech, miejscach.

To nie pierwszy problem z otwartą 10 dni temu trasą. Pierwsze usterki w nowym torowisku ujawniły się już dzień po otwarciu linii - 12 maja br. Wówczas przedstawiciele Gdańskich Inwestycji Komunalnych (odpowiedzialnych za realizację tego projektu) twierdzili, że prace zostały wykonane prawidłowo, a usterka wystąpiła wraz z uruchomieniem trasy i wpuszczeniem na trasę tramwajów w ruchu liniowym.

Prace naprawcze na łukach między przystankami Wilanowska - Przemyska oraz Przemyska - Płocka (czyli w rejonie skrzyżowania z tzw. ul. Nową Warszawską zobacz na mapie Gdańska) zostały wykonane w ostatni weekend.

Okazało się jednak, że ich zakres był niewystarczający i we wtorek ponownie wróciły ograniczenia prędkości - oficjalnie do 15km/h, choć motorniczym zaleca się jeszcze niższą prędkość.

- Dla zapewnienia bezpieczeństwa, staramy się również nie wjeżdżać na dwa felerne odcinki jednocześnie. Tramwajem buja we wszystkie strony, a nie chcemy wzajemnie w siebie uderzyć. Kontaktujemy się przez wewnętrzne radio, co przypomina właściwie organizację ruchu na torowiskach z mijankami - dodaje motorniczy, który we wtorek rano kierował jednym z tramwajów na trasie.

- W poprzedni weekend torowisko zostało wyłącznie wyregulowane. Wykonawca trasy tramwajowej tj. konsorcjum MTM - Trakcja Polska nie wykonał tzw. "rozprężania". Przez najbliższe cztery noce (do soboty) tory zostaną nacięte łącznie w czterech miejscach. Jeżeli to również nie pomoże, wykonawca wymieni szyny na odcinku około 22 metrów - tłumaczy Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik Gdańskich Inwestycji Komunalnych.

Wszystkie prace są wykonywane na koszt konsorcjum MTM - Trakcja Polska i nie będą wpływać na kursowanie tramwajów (poza ograniczeniami prędkości). Okres gwarancji na torowiska wynosi trzy lata.

Opinie (288) 10 zablokowanych

  • I tak w Polsce będzie większość robót wyglądała !!1

    • 2 2

  • Czy my nic nie potrafimy (1)

    zbudować,żeby nie trzeba było poprawiać ?

    • 6 2

    • cofamy się

      • 3 0

  • Tory źle zrobione, drogi źle zrobione

    brak normalnych pełnych skrzyżowań, brak lub za krótkie lewo i prawo skręty.
    Ciągłe ranne korki na Havla i Wilanowskiej.

    Naprawdę UMG się postarał wybierąc tani projekt i najtańszego wykonawcę.

    • 8 1

  • Upały

    czy ktoś z GIK beknie za ten skopany projekt i wykonanie? czy może znów budyń sypnie nagrodami? kiedy wreszcie skończy się bylejakość za nasze pieniądze?

    • 11 1

  • Gdyńska firma pozazdrościła że sami nie maja u siebie tramwajów i odje*ali u nas fuszerkę

    • 6 1

  • Jak rozumiem takie inwestycje przeprowadza się bez różnych nadzorów i odbiorów

    więc jest to tylko wina wykonawcy a reszta darmozjadów z różnych urzędów dołożyła należytej staranności

    • 6 1

  • Czy GIK nie potrafi czegoś dobrze zrobić? Jeżłei nie to niech Prezydent odwoła tych nieudaczników, i powoła nową spółkę, nie kolesiów inżynierów tylko fachowców.

    • 1 0

  • no i teraz aneks i wyższa cena . Normalka w GIK

    • 2 2

  • rozgotowany makaron

    Właśnie przejechalem tym odcinkiem, tory wyglądają jak rozgotowany makaron spaghetti, porażka.

    • 9 1

  • (2)

    Ciepła 30st. nie przewidzieli hy hy.

    • 6 1

    • (1)

      No pewnikiem wzieli do obliczeń temperaturę średnią. I wyszło im iz więcej jak 25 nigdy nie będzie. Zapomnieli że to temp w cieniu. a szyny na słońcu grzeja się powyżej 60 stopni. Zresztą ja tu wywody a przecież tego nikt nie policzył bo po co.

      • 0 0

      • genialne

        jestem pod wrazeniem twojej zdolnosci logicznego myslenia...

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane