- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (389 opinii)
- 2 "Ławka wstydu" zniknęła i nie ma wstydu (45 opinii)
- 3 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (270 opinii)
- 4 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (123 opinie)
- 5 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (107 opinii)
- 6 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (318 opinii)
Zobacz jak umyć tramwaj w 8 minut
Umycie tramwaju Pesa trwa od 8 do 15 minut, zależnie od stopnia zabrudzenia.
Gdańsk może pochwalić się nową, w pełni zautomatyzowaną myjnią tramwajową. To pierwsze tego typu urządzenie w Polsce, a umycie pojazdu wymaga zaangażowania zaledwie jednego pracownika.
- Pracownik wybiera typ tramwaju, którego kształt wprowadzony jest do systemu. Następnie mechanizm myjni odpowiednio układa szczotki w trakcie procesu mycia pojazdu - informuje Leszek Krawczyk, zastępca dyrektora ZKM Gdańsk ds. technicznych.
W systemie wprowadzone są wszystkie rodzaje tramwajów, które obecne kursują po gdańskich torach. Istnieje również możliwość wprowadzenia dodatkowych, w sytuacji gdy pojawi się tabor o innym kształcie. Do myjni mieszczą się również dwuwagonowe (oraz nieeksploatowane obecnie liniowo trzywagonowe) składy "stopiątek".
- Mycie ręczne jednego tramwaju trwało dotychczas ok. 30 minut i wymagało zaangażowania kilku osób z firmy zewnętrznej. Obecnie nad pracą myjni kontrolę sprawuje jeden pracownik ZKM, który został odpowiednio przeszkolony - dodaje Krawczyk.
Tramwaj do myjni wjeżdża o własnych siłach. Gdy rozpoczyna się proces mycia, odłączane jest zasilanie w napowietrznej sieci zasilającej. Tramwaj w myjni stoi nieruchomo, a wokół niego poruszają się szczotki na specjalnych szynach. Na wyposażeniu myjni są dwie dodatkowe pompy wysokociśnieniowe do mycia ręcznego bardziej skomplikowanych zanieczyszczeń.
Myjnia posiada zamknięty obieg wody z odzyskiem wody po oczyszczeniu biologicznym do 80 proc. Koszt zakupu urządzenia produkcji niemieckiej firmy CSR Maschinenbau, specjalizującej się w myjniach dla pociągów i tramwajów, wyniósł 1 mln 190 tys. zł. Dodatkowo kosztem 800 tys. zł zbudowano odpowiednie pomieszczenie w ramach projektu modernizacji we Wrzeszczu. 59 proc. środków pochodziło z funduszy europejskich.
Miejsca
Opinie (102) 1 zablokowana
-
2013-04-28 11:26
kolene dno
Wcześniej też robił to jeden czlowiek- motorniczy włączał i powoli przesuwał się do przodu tramwajem
- 1 0
-
2013-04-28 12:37
samo mycie z zewnatrz nie wystarczy , trzeba tez usowac drobne usterki
niby nic sie nie dzieje , tramwaje jeżdżą , ale to klekoty , 4 - CZTERY PESY już terkoczą , pomimo ze to sa najmłodsze tramwaje w taborze . te starsze to normalnie ja czołgi hałasują . Dortmundy za rok to bedzie zlom bo brak drobnych napraw spowoduje ze się rozpadają .
nie wystarczy ze :działają kasowniki ,drzwi się otwierają i jedzie do przodu .
TRAMWAJ TO NIE TRANSPORTER OPANCERZONY GDZIE W ŚRODKU i NA ZEWNĄTRZ HALAS JEST dużo wecej niż UCIĄŻLIWY
tyle piszecie o dbalosci o środowisko - HALAS jest tez zanieczyszczeniem środowiska- 5 1
-
2013-04-28 17:36
Kilkanaście lat musialo minąć aby z Niemiec te "cuda" do nas dotarły
więc pytanie po jekie diabli oni tam jeżdzili aby podglądac i wprowadzać innowacje?
- 2 0
-
2013-04-28 17:43
hmm zwolnią mateusza pewnie
- 0 1
-
2013-04-28 19:39
Pasażerowie
Co z tego, że tramwaje są czysto skoro NIEKTÓZY pasażerowie tacy jak żule i starsi ludzie się nie myją?
- 1 0
-
2013-05-03 11:40
a od środka - kwarantanna!
- 0 0
-
2014-06-28 03:54
hej tu wszystkim
praca w zajezdni tramwajowej we Wrzeszczu jest fajna, lecz tamtejsza brygadzistka i jej pupilki zle traktują pracowników i na nich bez powodow się wydzierają. to paranoja mieć tak wulgarnych przelozonych w tej myjni. mowa tu o zewnętrznej firmie JAWI sprzatajacej tramwaje recznie.
Pani Marzeno i Pani Gosiu, proponuje zmienić prace bo pracownicy odejda z Waszej firmy.- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.