• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zobacz montaż przedostatniej części estakady nad al. Grunwaldzką

JG
6 listopada 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 

Zobacz montaż czwartej, przedostatniej części estakady na Trasie Słowackiego.


Trzy stalowe elementy o łącznej wadze ponad 130 ton zamontowano w nocy z soboty na niedzielę w ramach budowy estakady na Trasie Słowackiego. Za dwa tygodnie zainstalowana zostanie ostatnia, piąta sekcja estakady nad al. Grunwaldzką w Gdańsku Wrzeszczu.



- To są fachowcy, pewnie niejedno takie przęsło montowali - komentował pan Wiesław, mieszkaniec Zaspy który dokładnie obserwował postępy w montażu trzech stalowych elementów.

Każdy z nich mierzył 29 metrów, a razem ważyły ponad 130 ton. Trzy elementy sekcji A budowanej estakady spoczęły na przygotowanych wcześniej żelbetonowych konstrukcjach od strony ul. Słowackiego. To już czwarta zamontowana sekcja. Brakuje tylko konstrukcji nad al. Grunwaldzką (nad jezdnią w kierunku Gdańska). Montaż ostatniej sekcji planowany jest za dwa tygodnie.

Zobacz jak dojeżdżają sekcje estakady na budowę Trasy Słowackiego we Wrzeszczu.



Drugi etap montażu estakady na skrzyżowaniu przy Galerii Bałtyckiej.



Montaż pierwszego elementu estakady nad al. Grunwaldzką.




Prace przy budowie Trasy Słowackiego

Odcinek lotniskowy - od ul. Spadochroniarzy zobacz na mapie Gdańska do ul. Budowlanych zobacz na mapie Gdańska.
Długośc: 2,8 km. Termin oddania: początek grudnia 2011 r. Wykonawca: Wakoz. Budżet: 31 mln zł.

Odcinek miejski - od ronda de la Salle zobacz na mapie Gdańska do al. Rzeczypospolitej zobacz na mapie Gdańska.
Długość: 3,35 km. Termin oddania: koniec 2012 r., przejezdność: maj 2012 r. Wykonawca: Hydrobudowa Polska. Budżet: 159 mln zł.

Droga Zielona - od al. Hallera zobacz na mapie Gdańska do ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska.
Długość: 2,1 km. Termin oddania: koniec 2012 r. Wykonawca: Budimex. Budżet: 135 mln.

Odcinek tunelowy - od ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska do ul. Ku Ujściu zobacz na mapie Gdańska.
Długość: 2,4 km. Termin oddania: październik 2014 r. Wykonawca: Obrascon Huarte Lain. Budżet: 885 mln zł.
JG

Miejsca

Opinie (80) ponad 10 zablokowanych

  • zobacze sobie za dnia o tej godzinie to ja sobie zmacznie śpie :) (4)

    poco mam zarywac noc skoro potem moge sobie na portalu zobaczyc jak było .mi za to nie placą :) tymbardziej ze niszczą krajobraz bo kazdy lubi przestrzeń to co robią to koniecznosc a nie przyjemnosć przeciwnie!!

    • 7 3

    • (2)

      lepszy byłby tunel od skrzyżowania z grunwaldzką póxniej pod torami pkp i wyjazd przy ETC, to by bylo coś..

      • 3 4

      • jasne ze lepszy byłby tunel bo i hałas byłby mniejszy (1)

        Ale unas jest zasciankowosc myslenia i zaraz by powiedzieli ze zadrogo ze sie nie oplaca.Albo ze niema pieniedzy.Ale na nikomu niepotrzebnmy stadion to mieli 700 milionów stadion po euro 2012 bedzie stał pusty!! Skorzysta z niego najwyzej raz na 3 miesiace grupka kiboli by zobaczyc mecz ale i tak zapełnią tylko 14 stadionu max i miasto bedzie dokladac gruby szmal do utrzymania a z tunelu na słowackiego korzystali by wszyscy co dziennie!!

        • 0 2

        • xxx

          robią tunel pod martwa wisłą to zle bo za duzo kasy wydaja . Robia wiadukt tez zle bo zabudują miasto. Weście sie w końcu zdecydujcie co chcecie a nie krytykować wszystko co się robi w tym kraju !!!!

          • 2 0

    • debil!!!

      • 0 0

  • co to za ankieta? (3)

    • 10 0

    • To jest, tak zwana, ankieta "w kit"

      puste miejsce musi być czymś wypełnione.

      • 6 0

    • a co z tą ankietą jest nie tak? (1)

      • 0 2

      • yyyyyy

        no bo to pytanie takie z yyyyy tylka, no bez sensu.

        • 2 0

  • dzwig 500ton (1)

    ciekawe że Grohmann(sarens) nie posiada liebherra ltm1500 tylko ltm1400 czyli ten dźwig ma nośność 400ton :)ale SCIEMA....

    • 3 5

    • :)

      Ten dźwig to Terex Demag AC500, więc ma 500ton :)

      • 4 0

  • nie róbmy tzw. "wiochy"! (8)

    Przecież to tylko montaż jednego z elementów jedynej ostatnio powstałej estakady, a nie jakieś niesamowite wydarzenie, aby grupować kilkunastu filmowców i fotoreporterów. Cały ten szum świadczy jedynie o naszej prowincjonalnosci względem Wrocławia, Poznania, Krakowa czy o Warszawie nie wspomnę.Proponuję zatem, aby za każdą wkręconą śrubę w tej estakadzie wołać "ole!",naprawdę, czuję sie zażenowany, że Gdańsk podnieca się takimi inwestycjami, Panie Prezydencie, był Pan kiedyś poza Gdańskiem? Jesteśmy daleko do tyłu, a takiego typu szopki pogłębiają naszą zaściankowość, szkoda.

    • 23 12

    • głupiś i tyle, spróbuj włączyć urządzenie zwane mózgiem, jak ci się uda to dyskutuj

      • 5 9

    • popieram w 100%

      gik jest taki skory na pochlebstwa, i przy pomocy takich filmow i pani skorupek probuje pokazac, ze najlepiej radzi sobie z inwestycjami w gdansku. na innych budowy nie ma takich popisow ze strony inwestora. przyklad wezel karczemki (budimex nie jeden obiekt robi i nie ma takiej wielkiej pompy), bilfinger i obwodnica poludniowa (tak samo). te reporataze, artykuly o inwestycjach z ramienia gik maja jeszcze inne zadanie. maja pokazac, ze ten inwestor cos robi, jest najlepszy i bedzie dalej inwestorem odnosnie gdanskich inwestycji. a z pierwszych planow bieg jak i gik mial byc powolany do kilku duzych inwestycji. przyklad tramwaj na morene - na konsultacje spoleczne zaprasza GIK. Jezeli okaze sie, ze ta spolka ma zostac na dluzej w gdansku i po okresie duzych inwestycji beda mieli jeden, dwa tematy z tak duzym skladem osobowym jak dzisiaj to pierwszy zglosze ta sprawe do prokuratury o niegospodarnosc. gik dubluje sie z obowiazkami z zdiz, sytuacja wyglada tak, ze inwestycje ukonczone oddawane sa w uzytkowanie do zdiz-tu, a tym samym pracownicy maja czas na serniczek, kawe, fejsa, i ploteczki. trzeba zaznaczyc,ze zarobkie w giku sa duzo wyzsze niz w zdiz.zastanawia mnie tez inna rzecz, na stronie giku sa ogloszone przetargi na nadzor autorski realizowanych projektow. o co chodzi? jak sama nazwa wskazuje nadzor autorski wykonuje autor opracowania, a nie zewnetrzna firma. czyzby kolejny sposob na upranie panstwowo-unijnych pieniazkow?

      • 9 1

    • nie codziennie jest okazja popatrzeć jak buduje się estakadę (4)

      W sumie raz na kilkanaście lat

      • 1 3

      • zależy gdzie... (3)

        W Warszawie to na porządku dziennym, ba ! druga linię metra budują, kolejny most (północny) nad Wisłą itp. Jak widzę ta szopkę i wiwaty na część tej inwestycji śmiać mi się chce. Trójmiasto jest skazane na korki - po jednej stronie Trójmiejski Park Krajobrazowy a po drugiej Błatyk. Za ciasno na trzy pasmowe drogi jakie są na porządku dziennym w stolicy. Pozdrawiam

        • 4 4

        • hola! moze laskawie podaj przyklad miasta porownywalnego wymiarami i zaludnieniem do GD? Bo ja Ci Twoja Warszawke zaraz do innych stolic europejskich porownam i dopiero bedzie wstyd. Tylko co komu takie porownanie da?

          • 9 0

        • Gdańszczan

          podaj mi prosze 3 pasmowa droge w warszanie bo cos niemoge sobie przypomiec. A po drugie Gdanskie korki to pikus porownaniu do korkow w gadnsku

          • 0 0

        • antywawa

          Kolego warszaffka jest w duzym stopniu finansowana z pieniedzy panstwa ( stolyca) :( niestety. A tak nawiasem mowiac prawdziwi Warszawiacy to zgineli w powstaniu.

          • 0 0

    • mnie to bardzo interesuje

      ta estakada jest na guanej drodze miasta i nieiwem gdzie w gdansku buduja cos takiego. A po drugie do wrzeszcza jest latwy dojazd, jest dobra informacjia i wogule to jest interesujaca budowa ,wszyscy chca zobaczyc jak te wielkie elementy wjerzdzaja do wrzeszcza. Mnie akurat bardzo interesuja takie zeczy i nie tylko ten wiadukt

      • 0 0

  • (2)

    Nie ma słupów żelbetonowych tylko są żelbetowe okrągłe!!

    • 4 0

    • lol (1)

      Żelbeton to właściwa nazwa żelbetu - Żelbet jest przyjętym skrótem tego słowa.

      • 0 2

      • Nieprawda. Albo żelbet, albo pełne rozwinięcie - żelazobeton. Bo żelbeton to co to jest, żel z betonem?

        • 2 1

  • Mnie to się nie podoba... (1)

    ..., że tak duże ciężary spoczywają tylko na dwóch słupkach. Tak! - ta część środkowa, którą pierwszą zainstalowali spoczywa tylko na dwóch słupach i dodatkowo była podparta rusztowaniem. Powinny być jeszcze słupy po po drugiej stronie tramwaju aby ta część spoczywała, twardo na czterech słupach. Jak na tej estakadzie utknie w korku parę tirów, to diabelstwo może runąć z tą całą estakadą.

    • 0 15

    • Fizyk się znalazł...

      ... po podstawówce.Zapraszamy za pół roku gdy przed oddaniem do użytku na całej estakadzie będą stały ciężarówki zapakowane piachem.

      • 5 0

  • co za partacze kto to pilotuje - ZERO PRZYGOTOWANIA PRZEJAZDU (2)

    poprzestawiali slupki na remontowanych uklicach i po tym pilotowaniu nie dalo sie normalnie przejechac, pelna amatorszczyzna, jak mozna zrobic dla siebie przejazd a innym utrudnic z pasow na przeciwko zagradzajac im przejazd rzucajac znakami i pacholkami na remontowanej ulicy Jana z kolna ok. 1-ej w nocy.Kto tym rzadzi ?Moze byscie to posprzatali jak juz nabrudziliscie !

    • 4 4

    • Nie wiem co widziałeś na Jana z Kolna ale te gabaryty jechały z Gdyni obwodnicą i Słowackiego w dół

      • 5 0

    • ciekawe czy ty złotówo jesteś profesjonalistą???? myślę że tak ale od kasowania !!!!!!

      • 0 0

  • Takiej sondy jeszcze nie było

    Osiągnęliście maxa...

    • 16 0

  • tyle zachodu po to żeby było po jednym pasie w każdą stronę - bezsensu! (2)

    ciekawe za ile lat się skumacie.

    • 4 4

    • Znowu budujemy na dzień dzisiejszy (1)

      Jedna nitka to może być za mało jak zostanie wykonany tunel pod kanałem portowym. No, chyba, że regulacją będzie cena przejazdu tunelem. Wtedy 1 nitka wystarczy.

      • 0 1

      • bez względu na liczbę nitek

        i tak będziesz stał w korku o ile nie weźmiesz pod uwagę alternatywy w postaci komunikacji szynowej lub innej zbiorowej. Na krótkie odległości polecam rower - nie tylko w lecie, na dłuższe: rower plus kolej (ostatni kilometr pieszo lub rowerem publicznym)

        • 0 0

  • a w nocy sobie śpie, śpie, śpie, a w dzień sobie chodzę, chodzę... (1)

    • 4 0

    • nie myśl tyle, nie służy Ci

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane