- 1 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (170 opinii)
- 2 Nowy menadżer Śródmieścia poszukiwany (106 opinii)
- 3 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (47 opinii)
- 4 Martwe dziki z Karwin miały ASF (290 opinii)
- 5 Akcja ratunkowa nurka przy Westerplatte (184 opinie)
- 6 Dwóch 29-latków z narkotykami (102 opinie)
Zobacz nocny transport estakady z Gdyni do Gdańska
Zobacz jak transportowano elementy estakady z Gdyni do Gdańska.
Półtorej godziny trwał nocny transport z Gdyni do Gdańska trzech potężnych elementów estakady budowanej w ramach Trasy Słowackiego. Ekipa telewizyjna naszego portalu w nocy z piątku na sobotę towarzyszyła konwojowi od momentu załadunku stalowych konstrukcji, aż do rozpoczęcia ich montażu.
Dalej, konwój eskortowany przez pilotów wjechał bez problemów na obwodnicę i zatrzymał się dopiero przy węźle Matarnia . W tym miejscu kierowcy nie mieli wyjścia - musieli podjeżdżać na wiadukt używając wstecznego biegu. Sprawne cofanie ciągnikiem siodłowym z kilkudziesięciometrową naczepą było możliwe dzięki doświadczeniu kierowców, wskazówkom pilota oraz kilku tylnym osiom skrętnym pojazdów.
Po skomplikowanych manewrach konwojowi pozostał już tylko slalom w dół ulicą Słowackiego. Na wysokości Niedźwiednika pojazdy musiały zwolnić z powodu remontów. Transport trzech stalowych konstrukcji z zakładu produkcyjnego w Gdyni dotarł na skrzyżowanie al. Grunwaldzkiej i ul. Słowackiego niecałe pół godziny przed północą.
Na miejscu czekał już żuraw o nośności 400 ton, który w ciągu kilku godzin podniósł potężne konstrukcje i opuścił je kolejno pomiędzy zamontowane już sekcje estakady. Tym samym udało się połączyć sekcję E, umiejscowioną od strony ul. Kościuszki, z sekcją C znajdującą się nad al. Grunwaldzką.
Cała konstrukcja estakady, budowanej w ramach Trasy Słowackiego, ma być gotowa do końca roku.
To czteroprzęsłowy obiekt. Poszczególne przęsła mają 22, 41, 41 i 22 metry, co daje długość 126 m.
Estakada o szerokości 11,18 m zmieści jedną jezdnię o dwóch pasach ruchu w przeciwnych kierunkach. Nie będzie jednak na niej chodników, czy drogi rowerowej.
Ponadto na estakadzie zostaną zainstalowane ekrany akustyczne.
Odcinek lotniskowy - od ul. Spadochroniarzy do ul. Budowlanych .
Długośc: 2,8 km. Termin oddania: koniec października 2011 r. Wykonawca: Wakoz. Budżet: 31 mln zł.
Odcinek miejski - od ronda de la Salle do al. Rzeczypospolitej .
Długość: 3,35 km. Termin oddania: koniec 2012 r., przejezdność: maj 2012 r. Wykonawca: Hydrobudowa Polska. Budżet: 159 mln zł.
Droga Zielona - od al. Hallera do ul. Marynarki Polskiej .
Długość: 2,1 km. Termin oddania: koniec 2012 r. Wykonawca: Budimex. Budżet: 135 mln.
Odcinek tunelowy - od ul. Marynarki Polskiej do ul. Ku Ujściu .
Długość: 2,4 km. Termin oddania: październik 2014 r. Wykonawca: Obrascon Huarte Lain. Budżet: 885 mln zł.
Dwa tygodnie temu zamontowano sekcję E w ramach budowy estakady na Trasie Słowackiego.
Tak wyglądał pierwszy etap montażu estakady na Trasie Słowackiego, pod koniec września.
Opinie (147) ponad 10 zablokowanych
-
2011-10-22 09:35
emocje na drogach (4)
a mi się nawet dobrze jeździło wczorajszej nocy - wracałem koło 23 przez Chełm - wjechałem w końcu na jakieś zakazy bo nie wiedziałem którędy jechać w okolicach cmentarzu Łostowice przy Netto - słabo oznakowano ten rejon , a potem niespodzianka we Wrzeszczu zablokowana Grunwaldzka - ale tu już były znaki objazdu i Mundurowi informujący o budowie estakady. Podsumowując ; Mamy korki, niezły bur...l w mieście , lekką dezorganizację ale zaciśnijmy zęby , bądźmy dla siebie mili - a niebawem doczekamy się fajnego miasta z fajnymi drogami .
- 11 2
-
2011-10-22 11:30
a gdzie to fajne miasto z fajnymi drogami? (2)
- drogi 2539 r. ?- fajne miasto - ...nigdy
- 1 3
-
2011-10-22 11:40
To wypieprzaj do Warszawy, Wrocławia, Londynu czy Budapesztu... (1)
...jeżeli Ci się nie podoba.
- 5 4
-
2011-10-22 15:20
fajny sie wypowiedzial
dobry przyklad jak bydlo wplywa na niefajnosc miasta
- 1 1
-
2011-10-22 12:06
Nie wiedziałeś jak dojechać w okolicu cmentarzu łostowicu? (Polska języka trudna, błona kubła)
- 0 1
-
2011-10-22 09:53
Nie półtorej tylko PÓŁTORA poloniści z trójmiasto.pl (1)
- 1 5
-
2011-10-22 12:55
półtora godziny?
a po jakiemu tu? mówiłbyś póltora, gdyby rzeczownik brzmiał "godzin", czyli był rodzaju męskiego.Ale łoś ;)
- 3 0
-
2011-10-22 09:58
ocb? (1)
jak sie mozna tak 'jarac' budowaniem drugi?przeciez na zachodzie to zupelnie normalnie, nikt nie umieszcza filmow jak wylewaja asfalt na autostradzie na nowym moscie albo jak wioza 'jego elementy' :d
- 1 9
-
2011-10-23 17:11
kasmmx
kazdy ma inne hobby jeden sie jara znaczkami inny budowaniem drog co do normalnosci na zachodzie to moze ci przedstawie nowe kierunki studiow:Filozofia Simpsonów (Simpsons and Philosophy) – University of California-Berkeley Strategia Starcraftu (The Strategy of StarCraft) – University of California, Berkley Nauka o superbohaterach (The Science of Superheroes) – University of California at Irvine to tylejesli chodzi o twoj niedoscigly zachod radze ci przestac sie tym zachodem podniecac oni nie sa idealni jesli cos im sie nie podoba to nie znaczy ze to jest zle
- 0 0
-
2011-10-22 10:11
OK ! Szacunek !!!
Oby tak dalejAha i co raz lepsze filmiki, sympatyczna muzyczka
- 3 0
-
2011-10-22 10:23
Bob budowniczy
Oczywiście go tam nie zabrakło, a portal trojmiasto.pl musiał to pokazać.
- 6 0
-
2011-10-22 10:26
Nie budują, źle - budują, też źle (2)
W czym leży Wasz problem?
- 21 1
-
2011-10-22 19:20
brak odpowiedzi?
- 0 2
-
2011-10-22 23:25
W tym, że taka mentalność Polaków
nienarzekający
- 0 0
-
2011-10-22 10:34
wszystko super,dzieki za filmiki, dobrze zobaczyc,jak cos, co niby jest proste,
- 4 0
-
2011-10-22 10:34
wymaga niecodziennych umiejetnosci!
- 3 0
-
2011-10-22 10:35
Extra filmiki, dobra lekcja pogladowa, BRAWA dla kierowcy przewozacego te (1)
- 10 0
-
2011-10-22 13:35
driverzy gabaryty...
wiadomo, ze chlopy musza dawac rade, w koncu to nie stara scania trzyoska.nie wie, jak to jest czy wszystkie ponad gabaryty maja skrecane osie tylne ale chyba nie. to mega ulatwia.widzialem kiedys jak chlop wjezdzal na dk 15 naczepa w wjazd stricte osobowy (wjazd na posesje 3 mb szerokosci), i mial tylne osie skretne. wydaje mi sie, ze powinny byc jakies specjalne ulgi podatkowe dla firm ktore uzywaja naczep z tylnymi osiami skretnymi? nie dosc, ze kierowca ma latwiej, manerwy wykonuje duzo bezpieczniej a poza tym tylna os skretna nie niszczy nawierzchni. dobrym przykladem jak lodki bez skretnych osi tylnich niszcza nawierzchnie jest wjazd miedzy chata z zarciem a stacja statoil w keblowie. podczas skretu tylna os zrywa nawierzchnie.
- 0 0
-
2011-10-22 10:37
"wielkoludy"!!! TYLKO WSZYSTKO ZEPSULA PUCATA GEBA Z BUDYNIU!!!!!!!
- 4 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.