- 1 Zabójca z Jagatowa przyznał się do winy (128 opinii)
- 2 Śmierć w stoczni: zabójstwo, a nie wypadek (245 opinii)
- 3 Nabrzeże Hanzy na Wyspie Spichrzów (119 opinii)
- 4 15 mln dofinansowania na prace na Puckiej (45 opinii)
- 5 Sondaż: Kosiorek prezydentem Gdyni (276 opinii)
- 6 Mężczyzna spadł z klifu w Orłowie (187 opinii)
Zostawili oszczędności życia pod autem i w śmietniku
W sumie około 70 tys. złotych stracili seniorzy z Gdańska, którzy uwierzyli oszustom udającym policjantów. 70-latek zostawił w śmietniku 20 tys. zł. Jego rówieśniczka 50 tys. zł schowała pod wskazanym przez naciągaczkę samochodem.
- Jak ustalili policjanci, do 70-latka zadzwonił oszust podający się za kuriera i powiedział mu, że ma dla niego paczkę, ale aby ją wysłać, potrzebuje aktualnego adresu. Pokrzywdzony podał przestępcy swoje dane - opowiada st. asp. Karina Kamińska z Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku.
Po telefonie od kuriera-oszusta, zadzwonił mężczyzna, który powiedział starszemu mężczyźnie, że jest policjantem, który rozpracowuje grupę naciągaczy. Dodał, że kurier, który przed chwilą do niego zadzwonił jest przestępcą i ma kopię dowodu osobistego pokrzywdzonego. Miała być ona wykorzystana do wypłaty pieniędzy z banku.
Telefony alarmowe i informacyjne w Trójmieście
- Fałszywy policjant poprosił pokrzywdzonego o udział w prowokacji po to, aby zatrzymać sprawcę. Pokrzywdzony zgodził się i na polecenie fałszywego policjanta wypłacił oszczędności z banku i zostawił je w śmietniku. Mężczyzna stracił kilkanaście tysięcy złotych - mówi asp. Karina Kamińska.
Seniorka pod samochodem zostawiła 50 tys. złotych
Niestety, na jednym poszkodowanym się nie skończyło. Do 70-latki z Gdańska zadzwoniła bowiem oszustka podająca się za policjantkę. Poinformowała seniorkę, że jej konto bankowe jest zagrożone przez hakerów i może stracić wszystkie oszczędności.
- Rzekoma policjantka zapewniała pokrzywdzoną, że w momencie pozostawienia pieniędzy pod zaparkowanym samochodem zapobiegnie ich utracie. Kobieta zgodziła się na udział w wymyślonej przez oszustów prowokacji i pozostawiła pod autem kilkadziesiąt tysięcy złotych - mówi st. asp. Kamińska.
To kolejne przypadki oszustw "na policjanta" (i ich modyfikacji), do jakich doszło w Trójmieście. Niedawno informowaliśmy m.in. o 81-latce, która naciągaczom oddała pół miliona złotych.
Dostawcy prądu ostrzegają przed podszywaczami
Grupa Energa informuje, że nieznani sprawcy podszywają się pod pracowników spółki Energa SA i Energa Operator. Oszuści wysyłają e-maile z wezwaniami do zapłaty zaległości i z potencjalnie niebezpieczną zawartością.
Jak informuje dostawca prądu, e-maile z adresu admin@maxiorrr.com zawierają nieprawdziwe informacje o "zaległych zobowiązaniach za dostawę energii" na niewielkie kwoty i wezwanie do ich uregulowania poprzez dołączony link. Urzędnicy ostrzegają, że odnośnik może doprowadzić do uszkodzenia urządzenia, na którym zostanie otwarty, lub kradzieży wrażliwych danych użytkownika, np. danych logowania do konta bankowego.
- W związku z tym uczulamy, aby nigdy nie korzystać z linków bądź jakichkolwiek załączników dołączonych do wiadomości, które budzić mogą jakiekolwiek wątpliwości. Przypominamy jednocześnie, że Energa Operator wysyła e-maile z wezwaniami do uregulowania zadłużeń. Z tego względu prosimy, aby nasi klienci zawsze sprawdzali nagłówek wiadomości i jej nadawcę. W razie wątpliwości prosimy też o kontakt z odpowiednimi infoliniami - podsumowują przedstawiciele Energi.
Miejsca
Opinie (179) ponad 20 zablokowanych
-
2019-11-06 18:33
Opinia wyróżniona
Pomysł (15)
Przy wypłacaniu przez osobę powyżej 60 roku życia, pracownik banku powinien pytać w jakim celu pobierane są pieniądze i ewentualnie reagować. Tego nie ma w prawie bankowym, ale może warto się nad tym zastanowić. To zmniejszyłoby skale oszukanych o kilkadziesiąt procent.
- 157 54
-
2019-11-07 10:21
Prawo prawem, ale zwykła ludzka solidarność i uczynność nie powinna być regulowana procedurami. Swego czasu bliska mi starsza osoba poszła do banku i... nie wróciła do domu. Na pytanie o nią w banku - nie o pieniądze, wypłatę, czy o coś naruszającego tajemnicę bankową, tylko, czy w ogóle była i o której - pani w okienku nabrała wody w usta i w
Prawo prawem, ale zwykła ludzka solidarność i uczynność nie powinna być regulowana procedurami. Swego czasu bliska mi starsza osoba poszła do banku i... nie wróciła do domu. Na pytanie o nią w banku - nie o pieniądze, wypłatę, czy o coś naruszającego tajemnicę bankową, tylko, czy w ogóle była i o której - pani w okienku nabrała wody w usta i w końcu powiedziała, że nie może mi udzielić takiej info. Poszukiwania trwały w związku z tym o wiele dłużej. Na szczęście wszystko skończyło się dobrze, ale... mogło być inaczej.
- 0 0
-
2019-11-07 08:18
Absurd
Będziesz pytał aktywnie zawodowo ludzi po co im ich pieniądze? To nie twoja sprawa!
- 3 0
-
2019-11-06 22:21
osoby po 60 tce powinny do banku chodzic z dziećmi (1)
- 3 8
-
2019-11-07 07:54
tjaaa i na smyczy
z psem przewodnikiem
- 4 0
-
2019-11-06 21:46
Za przeproszeniem,ale bank ma to gdzieś po co ktoś wyplaca pieniadze. (1)
Jaki ma bank interes by w to wnikać? To nie jest instytucja charytatywna tylko drapieżno-lichwiarska .
- 8 2
-
2019-11-06 22:26
Szczerze mówiąc, ma. Oni przecież muszą czymś obracać, żeby zarabiać. W końcu zostaną im tylko bitcoiny.
- 0 1
-
2019-11-06 20:32
Pocieszę cię - bank wie o twoich pieniądzach wszystko. Ale twojego mózgu nie zastąpi.
- 2 0
-
2019-11-06 20:12
(1)
Wiecie co, redakcjo, te artykuły i tak nie trafiają do potencjalnie narażonych, a mam wrażenie, że wręcz zachęcają w pewien sposób nowych oszustów, pokazując jak ten przekręt jest prosty, i jaka kasa jast na wyciągnięcie łapy! Czytałam komentarze w stylu "chyba zaczne dzwonić do staruszków normalnie" pod waszymi kolejnymi artykułami, i zastanawiam sie, czy kogoś naprawdę nie zainspirowały...
- 35 0
-
2019-11-07 09:03
chyba zacznę dzwonić do staruszków normalnie
- 2 0
-
2019-11-06 18:47
A (1)
A skąd niby wiedzą o posiadanych kwotach...?
- 19 1
-
2019-11-07 07:46
bo trajkotają na lewo i prawo ze wszystkimi sąsiadkami
i babcia* i matka* i córka* ... jedna przez drugą o wszystkim co w domu i ile to mają kasy
- 2 0
-
2019-11-06 18:41
Tej komuna już się skończyła, to są prywatne pieniądze i ludzie mogą wypłacać kiedy chcą!! (3)
A taki pracownik ma grzecznie wypłacać a nie się pytać na co. Zwyczajnie takie jest życie i prawo, nie muszę się nikomu tłumaczyć na co je wypłacam i nic nikomu do tego. Zresztą jaki to ma sens, znam przypadek z życia, że babcia powiedziała w banku, że to dla chorego syna na leczenie. Co takie pytanie da? Taka osoba jest tak zmanipulowana, że wymyśli jakąś bajeczke aby wypłacić kasę, bo właśnie myśli, że to bank chce ją okraść tak ci przestępcy manipulują luźdzmi...
- 40 14
-
2019-11-06 22:24
(2)
Wystarczy, że oszust powie, że pracownik z banku jest w zmowie i będzie próbował udaremnić wypłatę: "Proszę powiedzieć, że kupuje Pan/Pani działkę pod Fromborkiem po bardzo okazyjnej cenie".
- 18 0
-
2019-11-07 08:46
jak ktoś się urodził durniem to i durniem na starość zostanie (1)
praw przyrody waćpan nie zmienisz ....
- 10 0
-
2019-11-22 22:21
Pięknie powiedziane.
Głupi straci dwa razy.
,a trzeci raz zyska, ale na glupocie ;)- 0 0
-
2019-11-06 16:58
Opinia wyróżniona
(14)
Dziwię się bardzo, że pracownicy banku nie reagują w przypadkach wypłaty w oddziale dużych sum pieniędzy. Przecież takie coś z dużym prawdopodobieństwem wiąże się z tym, że osoba starsza padnie ofiarą oszustów.
- 231 25
-
2019-11-07 06:17
Tyle sie mowi o oszustach
na wnu czka, policjanta i nada sa ofiary
- 1 0
-
2019-11-06 19:18
Sa banki,gdzie jest limit wyplat. Zeby pobrac wieksza kwote trzeba to zglosic z 2,3dniowym wyprzedzeniem.
- 11 0
-
2019-11-06 19:11
Z pewnością nie mają prawa pytać dlaczego ktoś wypłaca pieniądze (1)
Natomiast nic nie stoi na przeszkodzie, by w bankach pojawiły się np. przyciągające wzrok plakaty informacyjne, ostrzegające seniorów przed takimi sytuacjami. A może są? Nie wiem, nie chodzę do banków, wszystko ogarniam przez net. A jeśli nie ma to mogłyby się pojawić - wraz z ew. sugestią pracownika w okienku o zapoznanie się z ich treścią w przypadku wypłaty dużej gotówki przez seniora.
- 17 1
-
2019-11-07 08:04
pracownik banku nie musiałby pytać, na co seniorowi pieniądze
ale mógłby w rozmowie przypomnieć, że np. policjanci nigdy nie proszą o przekazanie pieniędzy i może to być próba oszustwa...Z drugiej strony nie mieści mi się w głowie, że 70 latkowie mogą dać tak się nabrać? Przecież 70 latek to nie jest niedołężny umysłowo starzec...
- 1 0
-
2019-11-06 18:28
Zgadzam się, chyba mało kto teraz... (3)
... Kupuje samochód za 80 tys z walizką pieniędzy. Przelew i tyle. Tak samo jakby miał przekazać pieniądze rodzinie. Właściwie nie znajduję powodu czemu ma służyć wypłacenie takiej sumy pieniędzy.
- 12 5
-
2019-11-06 22:09
Chyba nigdy nie kupowałeś samochodu, co nie?
- 3 4
-
2019-11-06 20:40
(1)
Zdziwiłbyś się ale to wcale nie takie rzadkie. Przychodzi kupiec, gotówka na stół a ty licz...
- 6 0
-
2019-11-07 09:07
chyba na giełdzie lub od Janusza na parkingu
Żaden salon nie przyjmie gotówki za samochód.
- 0 0
-
2019-11-06 17:47
Chyba formalnie nie mogą tego robić.
- 6 1
-
2019-11-06 17:31
(1)
pracownicy banku powinni byc wyrzuceni z pracy !!
- 18 13
-
2019-11-06 18:43
Ciekawe za co? Oni mają realizować dyspozycje klientów, a nie wnikać dlaczego ci wypłacają swoje własne pieniądze. Guzik komukolwiek do tego.
- 15 4
-
2019-11-06 17:27
Oni byli już po słóżbie
- 3 2
-
2019-11-06 17:01
A myślisz, że skąd pochodzą informacje o stanie konta, numerze telefonu i wieku? (1)
- 62 8
-
2019-11-06 22:09
Z banku ?
- 3 1
Wszystkie opinie
-
2019-11-06 16:32
(7)
Mój boże,jak można być tak łatwowiernym?Mawiają że człowiek dziecinnieje na starość,a i pewnie demencje się pojawiają...Starość jednak nie radość.Mam nadzieję że rzezimieszków srogo wybatożą na rynku i wsadzą w dyby.Potem standardowo kula do nogi i 30 lat łupania kamieni.
- 135 12
-
2019-11-06 16:44
I rany będą posypywać solą
- 8 0
-
2019-11-06 18:41
Najpierw się zastanów w jakich czasach Ci ludzie żyli
To nie były takie same czasy jak kiedyś. Teraz sąsiada nawet nie znasz.
- 1 0
-
2019-11-06 19:57
I 50 lat czytania co rano twoich wypocin
- 1 0
-
2019-11-06 20:49
rzezimieszkowie i rzezimieszkówki na pewno pójdą do piekła
- 0 0
-
2019-11-06 21:22
ale pieniadze nie wroca
- 0 0
-
2019-11-07 08:07
mam wielu 70 latków w swoim otoczeniu, to nie są zgarbieni i otępieni staruszkowie!
są sprawni umysłowo, poruszają się swobodnie w internecie i ogarniają rzeczywistość...nie pojmuję, jak ludzie w tym wieku mogą się dać tak oszwabić?
- 2 0
-
2019-11-07 08:25
hm..
Jak się o tym czyta, to jest śmiesznie jasne o co chodzi, ale... oszuści wykorzystują naturalne odruchy ludzkie i schematy myślenia. Nie dają też czasu na zastanowienie się nad tym, czy to przypadkiem nie wałek. Sama pracując przy sprzedaży spotkałam oszustkę; powinna Oscara dostać, powieka jej nie drgnęła, kiedy opowiadała historyjkę, która opisana w artykule wyglądałaby jak typowe oszustwo. Na żywo jednak nie była tak oczywista. Nie dałam się oszukać, ale jedynie dlatego, że przyjęłam zasadę w tej pracy - choćby skały sr.ły kasy nie przekazuję nikomu prócz szefowi.
Dlatego nie oceniajcie, bo będąc w takiej sytuacji niejeden z Was dałby się wkręcić.- 0 0
-
2019-11-06 16:38
Czy telewizja Trwam tudzież Radio Maryja (20)
Nie mogą ludzi przed tym złem ostrzegać? Nie chce się czy nie warto?
- 177 13
-
2019-11-06 16:45
Ostrzegają. (3)
- 11 13
-
2019-11-06 16:52
Chyba o zimie srogiej
Bo z tymi oszustami jakoś marnie.
- 12 10
-
2019-11-06 19:54
ale nie ostrzgają
przed gościem z Torunia który od lat naciąga osoby starsze metodą na ,, ojca Tadeusza ''
- 25 2
-
2019-11-07 01:01
Pan z Torunia jest zaledwie łącznikiem swoich zwierzchników z Centrali Radia Maryja w Chicago.Tak naprawde oszukiwani są nie tylko starsi ludzie ale łącznie z nimi wszyscy Polacy stając się zakładnikami militarnych zamierzeń USA.
- 2 3
-
2019-11-06 16:51
(3)
To zapewne byli telewidzowie tvn i tvn24 a więc sympatycy peło. Sluchacze radia Maryja i oglądacie tv trwam nie daliby się nabrać ;) Toć to oczywista oczywistość.
- 18 26
-
2019-11-06 17:40
(2)
Sami wysyłają jak ten bezrobotny co auto sprezentował wyłudzaczowi z rozgłosni
- 18 1
-
2019-11-06 22:06
proponuję się dokładnie w ten temat wgłębić (1)
bo póki co powtarzasz jakieś zdanie wyciągnięte z kontekstu
- 2 3
-
2019-11-07 08:04
jako bezdomny dajesz auto KULtoWE jedne i drugie na radio i umierasz
;))))
- 1 0
-
2019-11-06 18:47
To przed nimi właśnie należy ostrzegać seniorów! (1)
Zanim ostatni grosz ze swej emerytury przeleją na konto Ojca Geotermalnego, by mógł finansować swe kolejne "dzieła".
- 13 2
-
2019-11-07 08:07
Zgłaszam sprzeciw. Moja znakomita koleżanka specjalnie demonizuje szkodliwość
obu samców, ażeby podnieść prestiż swojej służby i dostać dodatkowe fundusze na swoje podejrzane eksperymenta.
Protestuję. To są insynuacje. Genetyka jest i tak najważniejszą z nauk, czy się to komuś podoba czy nie.
Bardzo ciekawe!
Przestańcie siostry! Miejcie wzgląd na powagę naszego zgromadzenia.- 1 0
-
2019-11-06 19:20
(3)
Jesli sadzisz,ze wszyscy po 70tce obowiazkowo oglądaja TW Trwam i Radio Maryja to sie mylisz.
- 7 3
-
2019-11-06 19:42
Wszyscy nie (2)
Ale 75 procent to i owszem.
- 7 1
-
2019-11-07 08:08
tak to chyba tylko w twojej kato'l rodzinie (1)
- 0 1
-
2019-11-07 11:47
W mojej nikt
Ironia ci obca widzę...
- 0 0
-
2019-11-06 20:09
Radyjo i Telewizyja
same biorą udział w takim procederze. Zaczeło sie od numeru "na ratowanie stoczni" a potem poszło już z górki. Zawsze jest to jakaś wersja "wpłać na nasze konto a uratujesz wiarę i Polskę przez Złymi Ludźmi ze Złego Świata".
- 11 0
-
2019-11-06 21:49
A powinni bo emeryt i rencista jak odda złodziejowi i oszustowi to nie da Rydzykowi.
I Rydzyk stratny. Dlatego Rydzyk powinien ostrzegać mohery przed złoczyńcami.
- 5 0
-
2019-11-07 06:26
a jeszcze co...
musieli by ostrzegac przed oszustem z Torunia a tego zrobic nie moga...
- 3 0
-
2019-11-07 07:50
Największy złodziej ma ostrzegać przed kradzieżą?
- 3 0
-
2019-11-09 14:45
Oglądasz?
Oglądasz i słuchasz że wiesz że o tym nie mówią?
- 0 0
-
2019-12-03 16:17
Nie bo to policja od nich
- 0 0
-
2019-11-06 16:42
proste rozwiazanie (4)
niech pracownicy banków pytają seniorów podejmujących takie kwoty po co to robią.....
- 103 26
-
2019-11-06 17:04
(3)
Ciekawe na jakiej podstawie prawnej mieliby zadawać takie pytania, prawo bankowe chyba o czymś takim nie wspomina.
- 27 3
-
2019-11-06 17:32
(2)
prawo bankowe nie. ale sumienie tak. tacy pracownicy powinni byc pociagnieci do odpowiedzialnosci wspolpracy z przestepcami !!!
- 4 18
-
2019-11-06 18:50
(1)
Mhmm, i co jeszcze?
- 7 0
-
2019-11-06 19:00
banki, phi
- 0 0
-
2019-11-06 16:44
(9)
Pracownicy banków powinni mieć zakaz wypłat dużych sum pieniędzy seniorom. Już samo to że przychodzi starsza osoba, napewno trochę poddenerwowana i wypłaca takie kwoty powinno zapalić czerwoną lampkę w głowie pracownika
- 85 54
-
2019-11-06 16:46
Ale to ich pieniądze, po co mają się tłumaczyć? (2)
- 29 7
-
2019-11-06 16:59
Serio nie rozumiesz dlaczego?
- 10 12
-
2019-11-06 17:06
Właśnie dlatego mają się tłumaczyć by nie było takich sytuacji jak w artykule
- 8 8
-
2019-11-06 17:03
Zakaz to może nie ale powinni dopytać w jakim celu wypłacają taką gotówkę i wyjaśnić ,że naciągacze i złodzieje mogą próbować ich oszukać.
- 14 2
-
2019-11-06 17:59
Mogę się tylko pochwalić, że mi się zapaliła czerwona lampka...uratowałam kobiecie 30000,-
- 28 2
-
2019-11-06 20:13
Dopóki nie jesteś sądownie ubezwłasnowolniony
nikt nie ma prawa ograniczać twojego prawa własności, czyli m.in. swobodnego dysponowania swoim majątkiem. To fundamentalne prawo obywatelskie.
- 14 0
-
2019-11-06 21:23
Ale czemu?
Powyżej którego roku życia, Twoim zdaniem, człowiek jest niezdatny do samodzielnego myślenia i decydowania o sobie? Zapamiętaj ten wiek i dzień przed podpisz papier o ubezwłasnowolnienie na korzyść jakiegoś ośrodka czy coś.
- 4 0
-
2019-11-06 23:01
Ja mam lepszy pomysł. Zabronić seniorom posiadania pieniędzy.
W ogóle świat jest łatwo zbawić. Ludziom zabrać prawa wyborcze, i życie będzie pięknie- 5 1
-
2019-11-07 10:24
Temat jest delikatny i chyba na razie nierozwiązywalny. Zahacza o prawa człowieka, godność, ubezwłasnowolnienie itp. Wiem, o czym piszę...
- 2 0
-
2019-11-06 16:47
czemu te fajfusy do mnie nie zadzwonia ? bym im zmarnowal caly dzien na telefonie a na koniec wysmial a po drodze zglosil (5)
- 71 5
-
2019-11-06 16:56
Bo nie masz kasy
- 31 0
-
2019-11-06 17:09
Bo nie masz stacjonarnego, którego nr tel. Jest w książce telefonicznej (2)
Sprzed 30 lat.
- 17 3
-
2019-11-06 17:33
jakich 30 lat?
ja mam ksiazke z 2003 roku.
- 6 0
-
2019-11-06 19:58
Ponioł?
Ile masz lat? 140?
- 0 0
-
2019-11-06 17:45
Bo do gimbusow nie dzwonią.
- 12 1
-
2019-11-06 16:47
No nie, nie wierzę. (1)
- 29 2
-
2019-11-06 19:56
Tak tak seniorzy prowadzą rozrzutny tryb życia
- 3 0
-
2019-11-06 16:50
bogate spoleczenstwo :) (9)
ciekawe skad emeryci takie oszczednosci maja ?
- 43 84
-
2019-11-06 16:51
(1)
to jest dużo? przez całe lata pracy? bądź poważny
- 31 7
-
2019-11-06 22:12
Jak ktoś żyje z maminej renty
To dużo
- 4 2
-
2019-11-06 16:57
Już ci mówię gościu, który pewnie jeszcze mieszka (2)
Jeszcze z mamą...
A więc, dawnej daty ludzie własnie potrafili ogkładac pieniądze i jeszcze żyć jakoś, teraz jest wszystko i wszystko na raty i nikt nic nie ma a zarazem ma wszystko, jak to działa?
Prosty przykład, odłożylem z ostatniej wypłaty 2500 tyśia, ale nagle w moim dieslu rąbły wtryski
Bach kasy nie ma, starszej daty ludzir nir mieli tego problemu bo nie mieli np fur ;)- 25 7
-
2019-11-06 23:10
ładną musisz mieć pensję
skoro odłożyłeś z jednej wypłaty 2500 tysięcy, czyli 2500000 zł.
- 12 0
-
2019-11-07 08:26
matematyka chyba nie jest pana mocną stroną, co? i btw, co to za wtryski, które kosztowały 2500000 zł? ze złota, wysadzane diamentami?
- 6 0
-
2019-11-06 17:37
(1)
to tylko kilka miesięcy oszczędzania
- 3 4
-
2019-11-07 13:12
W kilka miesięcy odkładasz 70 tys. zł?
- 3 0
-
2019-11-06 17:46
Kilkadziesiąt koła na starość to kupa kasy?
W slamsie mieszkasz?- 14 3
-
2019-11-06 18:57
z
z wykopalisk , jasne ?
- 3 0
-
2019-11-06 16:55
Dobra. Dlaczego nie wprowadzą obowiązku weryfikacji przy wypłacie takich sum przez ludzi starszych? (8)
- 42 31
-
2019-11-06 17:06
(6)
Jakiej znów weryfikacji? O czym Ty bredzisz?
- 14 7
-
2019-11-06 17:34
sms-em jak w banku pocztowym (1)
- 4 0
-
2019-11-06 18:40
OK, zwracam honor. Tylko to przecież nic nie da. To jedynie zabezpieczenie przed nieautoryzowaną wypłatą.
- 1 0
-
2019-11-06 20:55
Weryfikacji - telefon do syna, córki, opiekuna, księdza. (3)
Cokolwiek i kogokolwiek, kto potwierdziłby i sprawdził, że ze starszą osobą wszystko OK
- 3 8
-
2019-11-06 21:25
Załóżmy, że ta starsza osoba,chociaż nie wiem, jaki wiek masz na myśli,ma dość dzieic/wnuków pasożytów i chce wybrać swoją ciężko zarobiona kasę i wyjechać z partnerem/znajomym/jeden kij na wycieczkę i mieć święty spokój. Twoim zdaniem, to nieodpowiedzialne? Oszuści zawsze byli i będą.
- 3 1
-
2019-11-06 21:26
Zwłaszcza do księdza!
Nikt lepiej niż lokalny dobrodziej nie zaopiekuje się pieniędzmi parafianki :))
- 7 1
-
2019-11-06 22:26
tak, najlepiej do księdza
a jeszcze lepiej do tego z Torunia
- 6 0
-
2019-11-07 08:27
a dlaczego tylko ludzi starszych? niech wszystkich weryfikują!
- 1 0
-
2019-11-06 16:58
coś już tych oszukanych seniorów. Aż wierzyć nie chce się że to nie wymysł.
- 33 3
-
2019-11-06 16:58
Opinia wyróżniona
(14)
Dziwię się bardzo, że pracownicy banku nie reagują w przypadkach wypłaty w oddziale dużych sum pieniędzy. Przecież takie coś z dużym prawdopodobieństwem wiąże się z tym, że osoba starsza padnie ofiarą oszustów.
- 231 25
-
2019-11-06 17:01
A myślisz, że skąd pochodzą informacje o stanie konta, numerze telefonu i wieku? (1)
- 62 8
-
2019-11-06 22:09
Z banku ?
- 3 1
-
2019-11-06 17:27
Oni byli już po słóżbie
- 3 2
-
2019-11-06 17:31
(1)
pracownicy banku powinni byc wyrzuceni z pracy !!
- 18 13
-
2019-11-06 18:43
Ciekawe za co? Oni mają realizować dyspozycje klientów, a nie wnikać dlaczego ci wypłacają swoje własne pieniądze. Guzik komukolwiek do tego.
- 15 4
-
2019-11-06 17:47
Chyba formalnie nie mogą tego robić.
- 6 1
-
2019-11-06 18:28
Zgadzam się, chyba mało kto teraz... (3)
... Kupuje samochód za 80 tys z walizką pieniędzy. Przelew i tyle. Tak samo jakby miał przekazać pieniądze rodzinie. Właściwie nie znajduję powodu czemu ma służyć wypłacenie takiej sumy pieniędzy.
- 12 5
-
2019-11-06 20:40
(1)
Zdziwiłbyś się ale to wcale nie takie rzadkie. Przychodzi kupiec, gotówka na stół a ty licz...
- 6 0
-
2019-11-07 09:07
chyba na giełdzie lub od Janusza na parkingu
Żaden salon nie przyjmie gotówki za samochód.
- 0 0
-
2019-11-06 22:09
Chyba nigdy nie kupowałeś samochodu, co nie?
- 3 4
-
2019-11-06 19:11
Z pewnością nie mają prawa pytać dlaczego ktoś wypłaca pieniądze (1)
Natomiast nic nie stoi na przeszkodzie, by w bankach pojawiły się np. przyciągające wzrok plakaty informacyjne, ostrzegające seniorów przed takimi sytuacjami. A może są? Nie wiem, nie chodzę do banków, wszystko ogarniam przez net. A jeśli nie ma to mogłyby się pojawić - wraz z ew. sugestią pracownika w okienku o zapoznanie się z ich treścią w przypadku wypłaty dużej gotówki przez seniora.
- 17 1
-
2019-11-07 08:04
pracownik banku nie musiałby pytać, na co seniorowi pieniądze
ale mógłby w rozmowie przypomnieć, że np. policjanci nigdy nie proszą o przekazanie pieniędzy i może to być próba oszustwa...Z drugiej strony nie mieści mi się w głowie, że 70 latkowie mogą dać tak się nabrać? Przecież 70 latek to nie jest niedołężny umysłowo starzec...
- 1 0
-
2019-11-06 19:18
Sa banki,gdzie jest limit wyplat. Zeby pobrac wieksza kwote trzeba to zglosic z 2,3dniowym wyprzedzeniem.
- 11 0
-
2019-11-07 06:17
Tyle sie mowi o oszustach
na wnu czka, policjanta i nada sa ofiary
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.