Fakty i opinie

Żuraw zawiesił kładkę (choć utrudnił ruch)

Najnowszy artukuł na ten temat

Będzie remont kładki dla pieszych w Redłowie

Gigantyczny żuraw od środowego popołudnia podwieszał kładkę nad Drogą Różową i torami kolejowymi.
Gigantyczny żuraw od środowego popołudnia podwieszał kładkę nad Drogą Różową i torami kolejowymi. fot. Mariusz Kurzyk/trojmiasto.pl

Kierowcy, którzy w środę pod wieczór jechali przez Gdynię Drogą Różową, zobaczyć mogli wielki dźwig przy pomocy którego montowano kładkę dla pieszych. Żuraw stał na wysokości skrzyżowania ulic Łużyckiej i Sportowej.



Żuraw pracujący przy montażu kładki w Redłowie jest długi na prawie 18 metrów, szeroki na 3 metry i ma ponad 4 metry wysokości. Waży ponad 96 ton. Wyposażony jest w 8-cylindrowy silnik o mocy 600 KM i rozwija prędkość 72 km/h. Ma automatyczną, 6-biegową skrzynię oraz 600 litrowy zbiornik paliwa. Maksymalny udźwig maszyny wynosi 800 ton w specjalnej wersji LTMG, a maksymalna wysokość podnoszenia to 180 metrów.

Instalowanie dźwigu rozpoczęto już we wtorek, bo cały niezbędny do pracy osprzęt waży 500 ton. W środę po południu operatorzy żurawia mogli już montować przęsła kładki.

Ponieważ dźwig bez najmniejszego problemu pracuje w promieniu 124 metrów - praktycznie udało się uniknąć korków na Drodze Różowej. Gorzej z koleją. Około północy odłączone zostało zasilanie trakcji kolejowej, by można było prowadzić prace montażowe nad torami.

W związku z prowadzonymi robotami do godz. 2 w nocy SKM wstrzymała kursowanie pociągów na odcinku Gdynia Główna - Gdynia Orłowo.


fot. Mariusz Kurzyk/trojmiasto.pl
fot. Mariusz Kurzyk/trojmiasto.pl

Opinie (129) 2 zablokowane

  • (3)

    nareszcie

    • 31 1

    • Ależ wiadomość :P

      No temat faktycznie warty poświęcenia czasu. Autorowi radzę pojechać na plac Lotos'u jeżeli jest fanem ciężkiego sprzętu. Tam są jeszcze lepsze "zabawki". Aha, co to są za zdjęcia. Stary, na jakieś szkolenie chyba pofrunąć powinieneś. Opisujesz dźwig a na fotach to raczej więcej kładki.

      • 0 4

    • dźwig wazy 96 ton a jego osprzęt 500?! to polecieliście.... :D (1)

      j.w.

      • 0 1

      • "dźwig wazy 96 ton a jego osprzęt 500?!"

        Sama przeciwwaga do tej akcji wynosiła 410ton, doliczyć musisz też segmenty kraty Derrika oraz wysięgnika głównego!!!

        • 1 0

  • żadnych obelg na władzę? żadnych protestów? co jest Gdynianie? przecież stało się coś wreszcie... (8)

    • 11 69

    • w takich chwilach (7)

      jest mi głupio, że jestem gdańszczanką :(((

      • 20 2

      • taaa... (5)

        mi w ogóle jest głupio, że jesteś...

        • 5 31

        • nie wycieraj sobie twarzy moim ojcem (3)

          człowiek nie żyje od 18 lat, więc bądź łaskaw zamilknąć

          • 14 9

          • (1)

            nie skichaj sie lafiryndo

            • 5 24

            • kretyn...

              • 9 5

          • taaa

            od 18 lat za długo...

            • 4 7

        • ech...

          Jaka ja byłam głupia, że Ciebie wybrałam.
          Głupio mi za Was oboje córeczko i drogi mężusiu.

          • 3 8

      • nie wstydź się!

        przeprowadź się!

        • 6 1

  • Portal informacji w czasie przeszłym (5)

    Kiedy wreszcie trojmiasto.pl zacznie podawać informacje w czasie przyszłym !?!?

    Kojeny news, że by coś co warto zobaczyć :-(

    • 50 4

    • ale wowczas Pan Kurzyk nie mógłby zrobic foto oraz napisac newsa

      • 4 2

    • (3)

      Lubię sobie wchodzić na forum trojmiasto.pl i mam nieodparte wrażenie, że wielu nie sposób dogodzić. Krytycy poziomu dziennikarstwa używają trzech typów argumentów. Pierwszy, jedyny trafiony, dotyczy poziomu tekstów i języka (można też mieć inne zdanie). Kolejne dwa są absurdalne - dotyczą bowiem albo zarzutu, że "informacje nie są podawane w czasie przyszłym", albo też, że trojmiasto.pl donosi o rzeczach, które będą robione, ale jeszcze nie są (wtedy, gdy włodarze trzech miast za coś się zabierają).

      • 6 1

      • prawda (2)

        Tylko, że te trafione, akurat dotyczące czasem żenującego poziomu tekstów (język, składnia itp), w 99% anonimowych autorów, są kasowane z forum.

        • 1 0

        • Anonimie... (1)

          pepe pisał o ARTYKUŁACH, które są na słabym poziomie a nie o komentarzach, opiniach czytelników....

          Czytaj ze zrozumieniem ;)

          • 0 1

          • Myślę, że to jednak Ty nie zrozumiałeś

            Mowa o komentarzach, które wskazują błędy w artykule - właśnie one są usuwane przez moderatora, ale całe szczęście zazwyczaj po ich uwzględnieniu i poprawieniu artykułu.

            • 1 0

  • a czy ten żuraw (3)

    96T nie uszkodził po drodze gdzieś nawierzchni?bo tiry 40t dają ostro a jak nasz wspaniały asfalt dał sobie radę z takim potworem?

    • 8 8

    • sadze ze

      zuraw ma tyle kol, ze nacisk pod jednym jest mniejszy niz pod tirem..

      • 5 1

    • nie

      widac z skm ze zuraw nie stoi na drodze, wiec jej nie niszczy :) a jak dojechal na swoje miejsce? tego nie wiem, ale kolein, tapniec, wyrw ani pekniec na drogach dojazdowych nie ma wiec chyba wszystki si :)

      • 2 1

    • Nie miał szans

      To jest żuraw kratowy i był montowany na miejscu przez żurawia samojezdnego z segmentów przywiezionych osobno.

      • 4 0

  • moje gratulacje drodzy i bliscy sercu memu gdynianki i gdynianie (10)

    dziś jadąc SKM dokonam osobistego (optycznego) odbioru
    jak żony, to tylko z gdyni!!!

    • 27 20

    • No nie wiem. Ja się kiedyś sparzyłem;-/

      • 6 0

    • no ja tu dokonuje odbioru codziennie z okna w pracy (8)

      żuraw i inne dźwigi niczego sobie, ale prawdę mówiąc mam wątpliwości czy ta kładka jest potrzebna. Jakoś nie widzę żeby tam duży ruch na niej miał być. Niemniej może to i dobrze że kładka powstała, bo chociaż częściowo zniweluje efekt torowiska rozdzielającego Gdynię (podobnie jak Gdańsk zresztą) na dwie części.

      • 3 0

      • a tak przy okazji (5)

        kiedyś gdzieś tam była idea, żeby całe tory od gdyni do gdańska wpuścić w tunel, od dawna nic o tym nie słyszałem, pewnie się okazało że pomysł nierealny i nieopłacalny? A szkoda, powstałoby takie trójmiejskie metro ;)

        • 3 0

        • też dawno nic nie słyszałem (4)

          Pomyśl o kosztach zrobienia kilkunastokilometrowego tunelu pod zabytkowymi kamienicami w Sopocie, bez uszkadzania ich. I to na piaskach poniżej poziomu morza.

          Myślę że kredyt całe Trójmiasto spłacałoby 10 lat.

          • 0 0

          • A dlaczego pod zabytkowymi kamienicami ??? ! ..... a nie można tego tunelu zrobić w ciągu istniejącego torowiska ?

            • 2 0

          • Nie jest to wcale takie NIEMOŻLIWE.... - trzeba tylko chcieć ! (1)

            • 1 0

            • ale po co chciec?

              lepiej jezdzic po powierzchni, niz czaic sie pod ziemia :)

              • 1 0

          • Polacy podobno słyną z nowatorskich rozwiązań... :) - za granicą !! - moze by tak cos we własnym domu.... ?! co ?!

            • 2 0

      • (1)

        Kladka sie przyda, bo zeby dostac sie na stadion GOSiR, nowo budowany do rugby i na hale sportowa. Teraz to albo od strony skm redlowo trzeba isc albo od strony CH Wzgorze. Jak powstanie kladka bedzie mozna tez ladnie z Al Zwyciestwa przejsc :)

        • 4 0

        • i do biurowców, które wciąż powstają w tym miejscu

          aach, jak miło poczytać :)

          • 0 0

  • A kiedy wielkie otwarcie - przed wyborami ? (2)

    Panie Kurzyk news do kitu dlaczego nie dodał Pan kiedy oddana będzie ta inwestycja, ile pójdzie na to środków z naszych podatków oraz czy będzie wielka feta na otwarcie!

    • 3 16

    • Oddana październik czy coś koło tego, jest informacja i na trójmieście jak i w urzędzie miasta gdynia, wystarczy w googlach poszukać kładka droga różowa

      • 0 0

    • ciekawe czy obejdzie sie bez pokropienia.... :) - obstawiam że ... NIE ! pozdro. :)

      • 0 0

  • a w Gdańsku lipa i cisza (4)

    nic , nic ,nic, nic aaaa sorry stadion wylewają za publiczne pieniądze

    • 26 10

    • taak (2)

      w Gydni super inwestycja - kładka !!!! kolejny sukces!!! BRAWO SZCZUREK
      a w Gdańsku? jedynie jakiś lich stadion, hala na 11 tys., wimax, nowe siedziby firm - w tym druga centrala banku, słowem nic i ciemność

      • 5 3

      • ...... noo bedzie stadion , tunel kolo Gildii - a w nim światełko.... no moze trzy światełka.... :)

        • 0 0

      • pomyśl zanim napiszesz

        Tak się nie chwal, bo na twój stadion składa się skarb państwa i całe województwo. Raczej dziękuj za hojność i wsparcie. Hale tez budujecie z Sopotem do spółki a nie za własną kasę. A nowe siedziby firm wsadź sobie. W Gdyni tez powstają nowe firmy za ich własna kasę. Żadna w tym zasługa Gdańska, chyba żeby rozważyć lokalizację głównych urzędów. No ale miasta wojewódzkiego obrażać nie będziemy. Choć i to nawet nie jest zasługą współczesnych władz.

        • 0 0

    • no tak, dla śledzia

      • 0 0

  • no i gitara

    jak wyżej :)

    PS. Niedawno byłem zmuszony jechać na Orunię - mogło się odczuć wrażenie, iż asfalt jest tam wyciśnięty jak plastelina. Niesamowity widok. Jakbym miał wtedy kamerę to bym był teraz bogatym człowiekiem...

    • 8 2

  • Ciekawe, czy ta kladka bedzie monitorowana. (3)

    • 5 0

    • (2)

      podobno monitoring ma sie pojawic po kilku miesiacach funkcjonowania kladki. kiedys trojmiasto.pl juz o tym pisalo. czyli jak to w polsce - musza kogos skroic i pobic a dopiero pozniej wladze beda kamery montowaly ;/.

      • 1 0

      • a po cioo ?! - wystarczy, że graficiarze bedą ją systematycznie "monitorować " :) (1)

        • 0 0

        • no z nowu syfu narobicie...

          • 0 0

  • widziałem, widziałem :) (3)

    chociaż czy ja wiem, czy to takie spektakularne:P - opis żurawia niczym opis Ferrari ;P

    • 9 4

    • no też porównanie:((

      Takim Ferrari może jeździć byle szmendak a takim ŻURAWIEM ooooo

      • 5 1

    • ferrari to przy takich dźwigach - żurawiach to furmanki pod względem złożoności i skomplikowania konstrukcji

      np wejdź tutaj:

      http://www.liebherr.com/at/en/products_at.asp?menuID=106082!179-0
      największy z nich kołowy - podnosi 1100 ton - słownie tysiąc sto ton (oczywiście z dodatkowym balastem osprzętem)
      , i myśle, że do conajmiej 100km/h na drodze też powinien się rozpędzić ;P
      a wjedzie wszędzie w odróżnieniu od ferrari ;]

      producent Liebherr

      • 2 0

    • a co to jest ferrari ?! - niejaki Zientarski pokazał,że to szmelc - rozwal sie na byle słupie.... LIPA !! - az piszczy.

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.