• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zwiedziliśmy długi na 2,7 km plac budowy Trasy Sucharskiego

Maciej Naskręt
26 stycznia 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 

Sprawdź, jak toczą się prace na Trasie Sucharskiego.



Specjalnie dla was wybraliśmy się na przejażdżkę po placu budowy środkowego odcinka Trasy Sucharskiego w Gdańsku. Zobaczcie i poczytajcie o tym, co zobaczyliśmy.



Ul. Pokładowa w Gdańsku. Miejsce składowania belek stalowych, które będą tworzyć niebawem przęsła wiaduktów na Węźle Ku Ujściu. Ul. Pokładowa w Gdańsku. Miejsce składowania belek stalowych, które będą tworzyć niebawem przęsła wiaduktów na Węźle Ku Ujściu.
Na wyprawę zaprosili nas inwestor - Gdańskie Inwestycje Komunalne i wykonawca trasy - firma Skanska. Dostaliśmy kamizelki i kaski ochronne, bo w końcu zwiedzaliśmy plac budowy. Niemal wszyscy wsiedli do busa, ale my, z operatorem kamery, pojechaliśmy własnym autem. To na wypadek, gdyby naszą uwagę przykuło jakieś niecodzienne wydarzenie na budowie.

Ruszamy. Uśmiech na naszych twarzach wywołuje marka pojazdu, którym poruszają się po budowie pracownicy GIK. Ten samochód to hinduskiej produkcji Tata Safari. Część kierowców naśmiewa się z nazywania go autem terenowym, my natomiast doceniliśmy, że miejska spółka nie wydała fortuny na auta, które jeżdżą po budowie. Możemy zapewnić, Tata Safari pokonał bez kłopotu wszystkie dziury na ul.Sucharskiego zobacz na mapie Gdańska.

Przebieg Trasy Sucharskiego.

Zmierzamy w kierunku Portu Północnego. Jadąc ul. Sucharskiego dostrzegamy kilkanaście maszyn przygotowujących podbudowę pod jezdnię. Na niektórych odcinkach zostały ułożone nawet krawężniki, które wytyczają przyszły przebieg jezdni. To dowód, że zimowa aura nie przeszkadza drogowcom.

Jedziemy też gotowym - portowym - odcinkiem Trasy Sucharskiego zobacz na mapie Gdańska, który wiosną 2011 r. został przebudowany także przez firmę Skanska (koszt przebudowy wyniósł 9,4 mln zł). Droga jest świetna i aż korci, by wcisnąć gaz do dechy. Nową drogą jeżdżą teraz głównie ciężarówki z kruszywem w kierunku budowy Południowej Obwodnicy Gdańska.

Czy chciałbyś zwiedzić plac budowy którejś z trójmiejskich inwestycji?

Pierwszym punktem zwiedzania Trasy Sucharskiego jest plac o powierzchni ok. jednego hektara, zlokalizowany w Porcie Północnym przy ul. Pokładowej zobacz na mapie Gdańska. Na nim składowane są, ważące nawet 60 ton, ogromne stalowe belki. Trafiły one tam transportem kolejowym z Luksemburga i aktualnie przewożone są jedna po drugiej w rejon ul. Ku ujściu zobacz na mapie Gdańska.

Właśnie okolice ul. Ku Ujściu są naszym kolejnym przystankiem. Tam trudno jest przeoczyć ogromny żuraw marki Demag Ac 650. To jest sprzęt od ciężkiej roboty, który potrafi unieść nawet 650 tonowy ładunek. 18-metrowy kolos czeka na nas z podczepioną belką. Gdy dziennikarze, operatorzy i fotoreporterzy ustawiają się na swoich miejscach, maszyna zabiera się do pracy i stalowa belka o długości ok. 30 metrów rusza w górę. Po chwili dźwig obraca się i stalowy element znajduje się na przyczółkach budowanego właśnie wiaduktu. Akcja trwa niecałe pięć minut.

Wycieczka jest okazją do zadania pytań o postęp prac. Nie ma co liczyć, że inwestycja zakończy się szybciej, niż planowano. - W pewnych miejscach wyprzedzamy harmonogram robót, ale w innych mamy nieduże opóźnienia - opowiada Grzegorz Dąbrowski, kierownik budowy Trasy Sucharskiego z firmy Skanska.

Co się stanie z obecną, dziurawą jak ser szwajcarski, ul. Sucharskiego, po otwarciu Trasy Sucharskiego pod koniec roku? - Jezdnia przejdzie lifting. Jak to będzie wyglądało dokładnie, trudno teraz o tym mówić - tłumaczy Iwona Żygowska, wiceprezes spółki miejskiej GIK.

Ci, którzy chcieliby wybrać się szlakiem podobnym do naszego, powinni zarezerwować na to przynajmniej 1,5 godziny. Licząca 2,7 km dwujezdniowa droga ma być gotowa pod koniec tego roku.

Zakres budowy Trasy Sucharskiego.

Odcinek portowy od Terminalu Promowego Westerplatte zobacz na mapie Gdańska do ul. Ku Ujściu zobacz na mapie Gdańska.
Termin rozpoczęcia budowy: marzec 2011. Oddanie do ruchu: czerwiec 2011 r.
Koszt budowy: 9,4 mln zł. Długość: 2,9 km. Wykonawca: Skanska S.A.

Odcinek środkowy od ul. Ku Ujściu zobacz na mapie Gdańska do ul. Wosia Budzysza zobacz na mapie Gdańska.
Termin rozpoczęcia budowy: czerwiec 2011 r. Termin zakończenia robót: koniec 2012 r.
Koszt budowy: 184 mln zł. Długość: 2,7 km. Wykonawca: Skanska S.A.

Odcinek przez Olszynkę od Południowej Obwodnicy Gdańska do ul. Elbląskiej zobacz na mapie Gdańska.
Termin rozpoczęcia budowy: czerwiec 2011 r. Termin zakończenia robót: koniec 2012 r.
Koszt budowy: 168 mln zł. Długość: 2,6 km. Wykonawca: Budimex S.A.

Miejsca

Opinie (82) 3 zablokowane

  • (1)

    biedaki muszą nieźle marznąć!

    • 1 1

    • Jesli uważasz że komuś dzieje się krzywda, staraj się pomóc

      • 1 0

  • Niech zakleja kratery po tirach w starej drodze sucharskiego bo jezdzi

    • 1 0

  • Zaklejcie kratery po tirach na starej drodze sucharskiego

    Codziennie tamtędy trzeba jeżdzić, a kratery ,z dnia na dzień coraz to większe!!!!!!

    • 1 0

  • no to też zwiedzcie węzeł Karczemki !

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane