Fakty i opinie

stat

Budowa Nowej Warszawskiej droższa, niż zakładano

Najnowszy artukuł na ten temat

Budowa tramwaju na Nowej Warszawskiej rozłożona na dwa etapy

62,7 mln zł wynosi najtańsza oferta na budowę trasy tramwajowej, która połączy al. Adamowiczaal. Havla. To o 24 mln zł więcej, niż planowało wydać miasto. W sumie do przetargu stanęło osiem firm i konsorcjów.



Gdańsk bardziej potrzebuje:

nowych dróg 50%
nowych tras tramwajowych 50%
zakończona Łącznie głosów: 2401
Przetarg na budowę Nowej Warszawskiej został ogłoszony w czerwcu zeszłego roku. Pierwszy termin otwarcia ofert przypadał na 16 września, ale potem był kilkukrotnie przesuwany, aż do teraz.

Jednak kwoty zaproponowane przez wykonawców mocno odbiegają od wyceny miejskich urzędników. Do przetargu zgłosiło się osiem firm i konsorcjów.

Nowa Warszawska - oferty:


  • Konsorcjum firm: TOR-KAR-SSON, WPRD Gravel, Elgrunt - 62 mln 677 tys. 930,31 zł

  • MTM SA - 64 mln 607 tys. 491,11 zł

  • Strabag SA - 67 mln 322 tys. 960,31 zł

  • Balzola Polska, Construcciones y Promociones Balzola SA - 71 mln 832 tys. 216,50 zł

  • Konsorcjum firm: Roverpol, Rover Infraestructures SA - 76 mln 985 tys. 700 zł

  • Budimex SA - 77 mln 802 tys. 437 zł

  • Torpol SA - 77 mln 925 tys. 837,71 zł

  • Konsorcjum firm: ALDESA CONSTRUCCIONES POLSKA, ALDESA CONSTRUCCIONES SA - 79 mln 315 tys. 721,64 zł

Z kolei miasto poinformowało, że zamierza przeznaczyć na Nową Warszawską 38 mln zł. To stawia całą inwestycję pod dużym znakiem zapytania.

graf. trojmiasto.pl
Przypomnijmy: Nowa Warszawska to dwukilometrowa trasa tramwajowa, która zacznie się na powstającym właśnie węźle w ramach al. Adamowicza (nazywanej wcześniej Nową Bulońską), a jej koniec włączy się w istniejącą linię na al. Havla, obok przystanku Przemyska. Wraz z torowiskiem powstaną też chodniki i ścieżka rowerowa. Urzędnicy analizują również poszerzenie inwestycji o budowę drogi, co wcześniej nie było ujęte w projekcie.

Na trasie Nowej Warszawskiej znajdą się trzy przystanki:


  • na wysokości planowanej ul. Nowej Unruga,

  • przy Piotrkowskiej (koło pętli autobusowej)

  • na Havla.


Po al. Adamowicza tramwaje mają zacząć kursować w maju.
Po al. Adamowicza tramwaje mają zacząć kursować w maju. fot. Małgorzata Zimnoch/trojmiasto.pl
W ramach inwestycji przebudowany zostanie fragment torowiska i układu drogowego na al. Havla, tak aby można było "wpiąć" nowe tory. Skrzyżowanie z ul. Łódzką zaprojektowano jako trójwlotowe, a odcinek ul. Nowej Warszawskiej między skrzyżowaniem z al. Havla jako drogę dwujezdniową. Ponadto projekt przewiduje przebudowę liczącego ok. 200 metrów odcinka ul. Piotrkowskiej, tak aby dostosować ją do nowego układu drogowego.

Budowa Nowej Warszawskiej potrwa 20 miesięcy od momentu podpisania umowy z wykonawcą. Z kolei w maju tego roku tramwaje mają zacząć kursować po al. Adamowicza. Natomiast 13 stycznia nową aleją pojechali pierwsi kierowcy.

Opinie (338) ponad 20 zablokowanych

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

STOP Hejt! Przemyśl swoją opinię

Regulamin dodawania opinii

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.