• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Budowa Nowej Warszawskiej droższa, niż zakładano

Michał Brancewicz
22 stycznia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaje pojadą ciszej przez al. Havla
  • Trasa tramwajowa Nowa Warszawska będzie zaczynała się na węźle integracyjnym powstającym w ramach budowy al. Adamowicza.
  • Węzeł integracyjny, który połączy al. Adamowicza z Nową Warszawską.
  • Trasa tramwajowa Nowa Warszawska połączy al. Adamowicza z al. Havla.

62,7 mln zł wynosi najtańsza oferta na budowę trasy tramwajowej, która połączy al. Adamowiczaal. Havla. To o 24 mln zł więcej, niż planowało wydać miasto. W sumie do przetargu stanęło osiem firm i konsorcjów.



Gdańsk bardziej potrzebuje:

Przetarg na budowę Nowej Warszawskiej został ogłoszony w czerwcu zeszłego roku. Pierwszy termin otwarcia ofert przypadał na 16 września, ale potem był kilkukrotnie przesuwany, aż do teraz.

Jednak kwoty zaproponowane przez wykonawców mocno odbiegają od wyceny miejskich urzędników. Do przetargu zgłosiło się osiem firm i konsorcjów.

Nowa Warszawska - oferty:

  • Konsorcjum firm: TOR-KAR-SSON, WPRD Gravel, Elgrunt - 62 mln 677 tys. 930,31 zł
  • MTM SA - 64 mln 607 tys. 491,11 zł
  • Strabag SA - 67 mln 322 tys. 960,31 zł
  • Balzola Polska, Construcciones y Promociones Balzola SA - 71 mln 832 tys. 216,50 zł
  • Konsorcjum firm: Roverpol, Rover Infraestructures SA - 76 mln 985 tys. 700 zł
  • Budimex SA - 77 mln 802 tys. 437 zł
  • Torpol SA - 77 mln 925 tys. 837,71 zł
  • Konsorcjum firm: ALDESA CONSTRUCCIONES POLSKA, ALDESA CONSTRUCCIONES SA - 79 mln 315 tys. 721,64 zł

Z kolei miasto poinformowało, że zamierza przeznaczyć na Nową Warszawską 38 mln zł. To stawia całą inwestycję pod dużym znakiem zapytania.

Przypomnijmy: Nowa Warszawska to dwukilometrowa trasa tramwajowa, która zacznie się na powstającym właśnie węźle w ramach al. Adamowicza (nazywanej wcześniej Nową Bulońską), a jej koniec włączy się w istniejącą linię na al. Havla, obok przystanku Przemyska. Wraz z torowiskiem powstaną też chodniki i ścieżka rowerowa. Urzędnicy analizują również poszerzenie inwestycji o budowę drogi, co wcześniej nie było ujęte w projekcie.

Na trasie Nowej Warszawskiej znajdą się trzy przystanki:

  • na wysokości planowanej ul. Nowej Unruga,
  • przy Piotrkowskiej (koło pętli autobusowej)
  • na Havla.

Po al. Adamowicza tramwaje mają zacząć kursować w maju. Po al. Adamowicza tramwaje mają zacząć kursować w maju.
W ramach inwestycji przebudowany zostanie fragment torowiska i układu drogowego na al. Havla, tak aby można było "wpiąć" nowe tory. Skrzyżowanie z ul. Łódzką zaprojektowano jako trójwlotowe, a odcinek ul. Nowej Warszawskiej między skrzyżowaniem z al. Havla jako drogę dwujezdniową. Ponadto projekt przewiduje przebudowę liczącego ok. 200 metrów odcinka ul. Piotrkowskiej, tak aby dostosować ją do nowego układu drogowego.

Budowa Nowej Warszawskiej potrwa 20 miesięcy od momentu podpisania umowy z wykonawcą. Z kolei w maju tego roku tramwaje mają zacząć kursować po al. Adamowicza. Natomiast 13 stycznia nową aleją pojechali pierwsi kierowcy.

Opinie (338) ponad 20 zablokowanych

  • (12)

    najpierw DROGI we wrzeszczu , na przymurzu zaspie itd !! nie na tych polach i bagnach gdzie same słoje mieszkają !!!!!!!!!!!11

    • 55 224

    • wydaje mi się, że takie komentarze powinny być usuwane przez administrację (1)

      • 14 3

      • Jestem za

        • 0 0

    • Ty Słój to masz z mózgu wielki mieszczuch ze słomą w butach. Mieszkam w Gdańsku od urodzenia to że ktoś mieszka w dzielnicy Południe nie znaczy że nie jest z Gdańska. Ale co taki burak jak ty może wiedzieć .

      • 6 0

    • Lotniska

      Może we wrzeszczu prawdziwym polakom - wybudować lotniska - albo lądowisko dla śmigłowców

      • 5 1

    • Wstyd

      Ogarnij się chłopie, wyprowadź się od mamy/babci, aż tak boisz się kredytu?
      Nie uciekaj

      • 10 2

    • (1)

      Jestem ciekaw czy jak jestes chory i idziesz do lekarza to czy pytasz sie go czy jest slojem czy rodowitym gdanszczaninem z korzeniami na terenach dzisiejszej Bialorusi?

      • 9 7

      • Gdy tu przyjechałem dawno dawno temu to od razu było widać, że Gdańsk jest miastem robotniczym

        Robotnicy po wojnie przyjechali z terenów wschodnich, dzisiaj na wschód od obecnych granic Polski, a także z całej Polski. Dlatego obrażanie kogokolwiek jest prostactwem. No chyba, że robione to jest celowo, aby skłócić, to wtedy jest to dziel i rządź.

        • 19 1

    • A gdzie Ty chcesz zmieścić nowe drogi we Wrzeszczu? (3)

      Chyba, że estakady

      • 38 4

      • Wzdłuż torów PKP- za PRL to było już zaplanowane (1)

        jest rezerwa terenu - więc niech nie pozwolą na zabudowę - co sie dzieje od lat.

        • 7 15

        • Pewnie, chcę zobaczyć jak to wykminisz, szczególnie na odcinku przymorze - oliwa

          chociaż w sumie oliwa - żabianka byłaby jeszcze ciekawsza

          • 8 2

      • Błędnie zakładasz, że on myśli.

        • 11 1

    • na przymurzu mieszkasz powiadasz...

      • 16 4

  • Gdansk potrzebuje wiaduktu nad Łostowicka !!!!!!!!!!!!!!!! (20)

    • 272 35

    • O tym mogli pomyśleć jak ją budowali

      • 0 0

    • Po co? (9)

      Będziesz stał w takim samym korku tylko 2 km dalej a czas dojazdu się nie zmieni

      • 21 11

      • nawet jeżeli masz rację, to z powrotem wylot powinien już być bezproblemowy

        • 0 0

      • (3)

        Bo inni jadacy Havla nie beda stali w wielkim korku az ci na AK przejada dalej i wlaczy sie zielone swiatlo.

        • 12 1

        • Jak tylko Havla będzie mieć krótszy korek, ruch poleci tamtędy i z powrotem się zatka. (2)

          • 4 0

          • Albo (1)

            Ludzie przesiądą się na tramwaj na Nowej Warszawskiej

            • 1 0

            • Czekam na tą trasę i przestanę wtedy jeździć autem do centrum do pracy... To bardzo wyczekiwana inwestycja na Południu. Bez niej chyba nie ma większego sensu snucie planów o tym aby przesiąść się na komunikację miejska z tych okolic

              • 1 0

      • Bzdura!!! (2)

        Akurat w stronę obwodnicy wiadukt jest niezbędny. Sporo aut wjeżdża w Havla z AK i Łostowickiej. Wiadukt ułatwiłby dojazd do ulicy Havla!

        • 17 6

        • A dalej

          Dalej wiadukt nad Warszawską i Świętokrzyską wraz z jej nowym odcinkiem by żyło się lepiej.

          • 2 3

        • dojazd samochodem?

          fundusze miejskie można przeznaczać na różne rodzaje infrastruktury. Myślenie wyłącznie lub głównie o jeździe samochodem po mieście dobija miasto i jakość życia w nim

          • 5 6

      • po to by taki osiol jak ty sie pytal

        • 3 1

    • Gdańsk

      potrzebuje wiaduktu nad całym Gdańskiem aby dojechac na drugi koniec miasta

      • 1 0

    • (3)

      Ale tylko w stronę obwodnicy.

      • 25 5

      • To jedz w strone centrum ok 18 (2)

        kiwrowca

        • 4 10

        • Codziennie jeżdżę (1)

          Jakieś 5 min korka raptem...

          • 9 5

          • życzenia

            Pomnóż to przez ilość samochodów, które rano i po południu stoją z obu stron w korkach i ilość osób w tych samochodach, i wszystko przez minuty, dni w roku i lata.
            Życzyłem przez lata Adamowiczowi aby tędy dojeżdżał do roboty i wracał z niej.

            • 1 0

    • Potrzebuje i to bardzo. Tylko problem jest, jak będzie wiadukt to korek przesunie się w stronę Gdańska i auta będą stały od Chełmu. W centrum już nie ma jak udrożnić a jeszcze te wszystkie przejścia naziemne które dopiero zastopują drogę, narazie jedno powstało a i tak potrafi utrudnić życie. Także kochani zapomnijcie o wiadukcie nad Łostowicką, Miasto sobie tego nie zrobi bo oni o tym dobrze wiedzą i wolą trzymać korki przed.

      • 3 1

    • (1)

      Płazyński cos o tym mówił ale go olali.....zresztą olany jest wiadukt Łostowicka-AK-Havla ,olana jest Nowa Swiętokrzyska ,olany jest węzeł Kowale ,olana jest SKM na południe.....

      • 22 8

      • Bo to cudak, wszystko by powiedział

        • 8 11

    • A może kolejki linowej haha

      Kto tu się udziela na forum...

      • 8 13

  • Taniej nie będzie (24)

    dobra zmiana

    • 179 52

    • Mam dwie uwagi (18)

      1. Urzędnicy jak widać wiedzą lepiej ile ma co kosztować, takie wyrocznie z nich i są najmądrzejsi. Skoro tacy dobrzy z nich analitycy kosztów, co robią w UM? A później podpisane umowy ulegają wiecznym korektom i aneksom. Z wałami pawła to samo. Teraz wykonawcy tłumacza sie przedłuzeniem torów aż pod szkołe, a tak na prawdę to idealna wymówka, bo większość tej inwestycji jest w trakcie robót i otwarta dla podrasowania ego panny Aleksandry i wielkiego brata. Fajerwerki było, to prawda ...

      2. Dlaczego nie puścić tramwaju wzdłuż Armii Krajowej?

      Czy ktoś zna sensowny powód, dla którego ta trasa nie może mieć linii tramwajowej? Jest pod to wręcz stworzona. Nie trzeba byłoby nawet wielkich kosztów ponosić jak na tej linii którą proponują obecnie. Równie dobrze mogłaby iśc aż na Wiszące Ogrody. Jakby to odciązyło południwe dzielnice nie wspomnę.

      Coraz zimniej na sycylii ...

      • 23 18

      • Ależ proszę, już mówię. (12)

        1) Plany i wyceny były robione 2 lata temu, a nikt nie był w stanie przewidzieć inflacji jaką nam zafundował PiS.

        2) Jak chcesz się do tego tramwaju dostać? Przejścia dla pieszych porobić na AK?

        • 22 29

        • O czym ty mówisz (9)

          W sprawie inflacji nie masz zielonego pojęcia, więc sobie daruj ten pis i durne wpisy na ich temat. To nie ich wina akurat, ale mozna zawsze dorobić ideologię jak to czynisz.
          A przystanek wystarczyłby jeden przy Wiszących Ogrodach, drugi na Jasieniu przy obecnie istniejącym zjeździe na wały pawłowe i kolejny już Chełmie. W czym problem?

          • 16 22

          • Rząd rozdaje pieniądze (6)

            Inflacja szaleje
            Wyborcy PiS: zdziwiony Pikachu

            • 20 14

            • Tak? (5)

              A ile wynosi inflacja mądrale, co???
              Proszę o liczbę

              • 15 4

              • (4)

                Napisze Ci ile wynosi inflacja:
                1. gaz do spawania - butla 4,3m3 kiedyś 105,49 zł netto teraz 119,93 zł netto (wzrost o 13,68%);
                2. Opłata drogowa - kiedyś: 3 zł netto teraz 3,45 zł netto (wzrost o 15%);
                3. Opłata Eco Energy - kiedyś 2,50 zł netto teraz 3,50 zł netto (wzrost o 40%);
                A teraz wykładnia: inflacja to zmiana ceny. Liczy się ja w koszykach a w koszyki "wkłada" się coś. Czyli można wziąć to co wyżej i inflacja wyniesie (sam sobie oblicz) ale można wziąć coś innego i wyniesie 1% albo 30%. Wedle upodobania.
                A teraz dowiesz się czegoś jeszcze: Przyjedziesz do mnie żebym Ci naprawił auto. Ja użyję tego droższego gazu więc Ty zamiast zapłacić 100 zł zapłacisz 115 zł, bo czemu ja nie mam dodać 15% skoro o tyle wzrosły moje koszty. Więc w Twoim portfelu będzie o 15 zł mniej ( np. na 5 piw). Pójdziesz więc do swojego szefa i powiesz mu, że za tyle to Ty nie będziesz robił. On (może) da Ci podwyżkę po czym podniesie ceny usług czy produktów które wytwarza. Ty tego u Niego nie odczujesz bo przecież nic w firmie w której pracujesz nie kupujesz. Ale kupuje być może ktoś inny u kogo Ty kupujesz. Więc skoro On wyda więcej to podniesie cenę u siebie. I znowu stracisz bo za coś co kosztowało 50 zł zapłacisz 60 zł.
                Więc jak chcesz wiedzieć ile wynosi "Twoja" inflacja porównaj ceny tego co kupujesz z kiedyś i z teraz. Będziesz wiedział.
                i na koniec złota rada: nie słuchaj tego co mówią w TV bo tam inflacji nie ma. Dlaczego? Chyba już wiesz, ale podpowiem: koszyki.

                • 26 8

              • To teraz ja Ci coś napiszę ;) po pierwsze dobrze że zarobki idą w górę byś mógł pojechać za granicę i coś sobie kupić, a za tym idą ceny więc mniej więcej idzie podobnie. I teraz uwaga bo trzeba się skupić : rządy podnoszą np. najniższa krajową robiąc inflację bo wtedy rośnie PKB , jak rośnie PKB to zadłużenie państwa (każdego na świecie) spada procentowo w stosunku do zaciągniętego długu. Wtedy na światowych wykresach kraj prezentuje się lepiej i inwestorzy zagraniczni chętniej wchodza na ten rynek. Nie możesz rozpatrywać ekonomii panstw tak jak prywatnego budżetu, bo ty zadłużenie musisz oddać a państwa niekoniecznie więc zadłużają się wszyscy . I na koniec dla sprostowania nie jestem ani wyborcom PiSu ani PO ;) więc proszę mi nie ubliżać ;)

                • 0 0

              • widzę, że

                brałeś lekcje u ekonomisty rysia petru - co nawet subwencji nie był w stanie pobrać

                • 3 0

              • Brawo

                W punkt!

                • 3 1

              • Nie zrozumiałeś widzę skoro negujesz. Coż. Prościej wytłumaczyć się nie da. Ale jak widać dla niektórych nawet proste jest skomplikowane.

                • 7 0

          • inflacja nie wyniosła w tym okresie 40% koleżko, więc nie gadaj głupot

            w tym akurat wypadku uzasadnianie tego polityką PIS nie ma uzasadnienia

            • 1 0

          • o czym ty piszesz

            inflacja to akurat spawa pis. Pompuje pieniądze w konsumpcje bez inwestycji. Tak tworzy się inflacja. Ideologię to tworzysz ty.
            Poczytaj trochę o inflacji i się wypowiadaj ignorancie

            • 24 14

        • Przejścia na AK? Po co? Czy na przystanku Odrzańska, Pohulanki są przejścia dla pieszych?

          pomyśl, a później wróć do sali, bo tabletki rozdają

          • 4 3

        • Jak się dostać? Nie trzeba było spier... planów przygotowanych w prlu. ale w tamtych planach

          nie wiedzieli, że będą deweloperzy. Sprawdź sobie plany, projekty są dostępne w necie. Ładnie widać jak planowano dzielnice Chełm, Jasień, Orunia Górna...

          Taki tramwaj na Witosa nie miał racji bytu. Tam gdzie są tory, miała być droga. Cała Armii Krajowej od centrum do obwodnicy przygotowana pod budowę tramwaju.

          • 3 2

      • hahahahhaha

        armii krajowej a po co tam jak nie ma nic tylko droga, może obwodnicą tramwaj puścimy i jak wyliczyłeś że taniej wyjdzie armii krajowej pościć tramwaj, dziwny jesteś i śmieszny hahahahahahhahaha

        • 1 3

      • (2)

        Ad. 2. Ciebie to chyba stary w betoniarce trzymał zamiast w kołysce. Trasa AK wiedzie przez mało zamieszkane rejony, trzeba by trzy dni wołami jechać żeby do niej dotrzeć. Te parę domków jednorodzinnych wzdłuż to pikuś przy całym Ujeścisku i Szadółkach, które w ten sposób będą mieć trzy kroki do tramwaju. Wiszące Ogrody niech nie marudzą, bo mają PKM.

        • 23 7

        • Serio? A kumasz bazę czy udajesz głupiego? (1)

          To najszybszy i najtańszy sposób dostania sie do centrum miasta. Z pętli która jeszcze robią tramwaj pojedzie na Morenę i mógłby odbić właśnei na AK w kierunku Chełmu. Po co go pchać przez dzielnicę do istniejącej lini? Wśród gęstej zabudowy? Tam są przecież autobusy i nie ma kłopotu z dojazdem. A większosć i tak na Chełm dojeżdża

          • 3 9

          • Ale to ma być tramwaj dla tramwaju, czy do wożenia ludzi?

            Bo jak ma pusty szybko jeździć, to w ogóle możemy go zrobić za obwodnicą...

            • 3 3

      • Wzdłuż Armii Krajowej powinna powstać linia lekkiej kolei lub szybkiego tramwaju

        z dość rzadkimi przystankami w pobliżu centrum miasta. Powinna się łączyć z istniejącą linią kolejową prowadzącą do Żukowa i dalej do Kartuz i Sierakowic. Głównym problemem Gdańska jest rosnąca liczba mieszkańców pobliskich gmin docierających codziennie do pracy samochodami, ponieważ nie mają dość szybkiej/ wygodnej alternatywy.

        • 13 2

    • Czy ktoś z tzw. branży budowlanej mógłby odpowiedzieć na proste pytanie: (1)

      Czy to nasi urzednicy zawodowo zajmujacy się inwestycjami są takimi dyletantami, że co chwila rozmijają się w przetargach o kilkadziesiąt procent czy tez wykonawcy chcą dobrze przyciąć na inwestycji podmiotu publicznego?

      • 4 4

      • Cenniki

        Wyceny dokonuje się zwykle na podstawie kosztorysu, który powstaje w oparciu o gotowe katalogi czynności, prac i materiałów. W efekcie powstaje najczęściej tzw "ślepy kosztorys" który dopiero po podstawieniu określonych stawek (np. za godzinę) daje pierwszy element wyceny. To najczęściej tzw. twarda część kosztów (materiały, robocizna pracowników fizycznych). Oczywiście każda firma może przyjąć na to dodatkowy narzut (swój zarobek). Ponieważ jest to postępowanie publiczne - wykonawca musi przyjąć też dodatkowe elementy które narzuca zamawiający - np. musi uwzględnić zagadnienia związane z ryzykiem kar (bo jednak urzędnicy nie mogą sobie też pozwolić na dowolne przesuwanie terminu - hejterzy by ich zjedli ;). Podejrzewam że urzędnicy nie liczą ryzyk które sami nakładają na wykonawców. Możliwe też że stawki którymi się posługują - nie są już adekwatne do tych na rynku (bo jednak pensja minimalna została podniesiona - co może oznaczać że budowlańcy też chcą więcej)

        • 0 0

    • bo trzeba z czegos zbudowac kaładki, obrotowe wały i mosty zwodzenia podatnika (1)

      drogi na koncu potrzeb. wazniejsza wizja dewelopera.

      • 19 27

      • A teraz trollu Kacperka porównaj, ile przez ostanie lata poszło z budżetu na te kładki

        A ile na drogi...

        • 23 20

    • głupcze to miasto schodzi na psy :)

      • 23 27

  • mieszkaniec

    Tak to jest jak się wybiera najtańszą ofertę ...

    • 0 0

  • Logika osłów z UM (7)

    najpierw pozwolili na bezmyślna zabudowę mieszkaniową w środku pola, potem miasto ma spinać 4 litery i wszystkie opłaty za wszystko podwyższa, aby zrobić dobrze deweloperom. To jest delikatnie i nie wulgarnie mówiąc chore, że idąc centrum miasta można sobie zęby wybić bo od 30 lat chodniki nie są wyremontowane, drogi dziurawe jak ser (nawet dawny wjazd z E7 od strony Rafinerii a pchają kasę na jakimś zad*piu. Tak zad*piu - na którym do niedawna jeździłem szczepić zwierzęta gospodarzom. Tam były pola, potem nieużytki...teraz wyrosły blokowiska - ale lapsy z deweloperki nie dorzuciły się na dojazd. Gdzie jest planista miasta, jest ktoś taki ? Czy musi tu panować taki b***l ? Kto tu rządzi ?

    • 59 40

    • ja kupując tam mieszkanie powinienem mieć jeszcze w cenie budowę dróg, przychodni, szpitali? (2)

      Oczywiście wszystko oczywiście można, ale jak myślisz na kogo koszty przerzuci deweloper ?
      I na twoje pytanie, "Kto tu rządzi"
      Odpowiadam - dobrze że nie ludzie tak płytko myślący jak ty, bo płaciłbym 20 tys. za metr.

      • 5 7

      • Umiesz czytać ze zrozumieniem ?

        To jest sytuacja w której jakiś cwaniak kupuje kilka hektarów na jakimś słabo skomunikowanym miejscu, opycha mieszkania za ceny z kosmosu (pomimo braku infrastruktury). Potem miasto z kasy z podatków zaniedbując przez lata ważną infrastrukturę sypię kasę na lewo i prawo. Przykład Wyspa Sobieszewska i droga przez środek wyspy na terenach Nowaka.....co z tego że przez 30 lat (nadal) nie wyremontowano jednej drogi która idzie przez wyspę - ale kasa na budowę drogi w szczerym polu się znalazła....

        • 1 0

      • A ja zapytam z drugiej strony

        Kto zapłacił za drogi i tramwaje na Przymorzu, we Wrzeszczu, na Zaspie, czy w Śródmieściu?

        • 6 1

    • Kiedyś 40 lat temu

      planowali drogi tj. : obwodnica tromiasta, WZ oraz Kwiatkowskiego ,
      teraz planuja osiedla a nad nimi bedzie wiadukt

      • 1 0

    • mieszkam w 20 letnim bloku, wybudowanym przez spółdzielnię a nie dewelopera

      wiec nie powstał znów tak "niedawno". A bezpośrednio do centrum Gdańska mam 1! autobus, który kursuje z częstotliwością PKSu na wsi, więc o czym my mówimy? Czekam na ten tramwaj jak na zbawienie.

      • 3 0

    • Kilkanaście lat wcześniej tak samo było na Żabiance, Zaspie i Przymorzu

      Później Wrzeszcz i Oliwa, aż w końcu ktoś sobie przypomni, że krowy się pasły w miejscu dzisiejszej Ogarnej.
      Miasto się rozwija i tak być musi. Dziś to tam żyją młodzi ludzie. Na Przymorzu i Zaspie zostali tylko dziady.

      • 7 3

    • a wjazd przy rafinerii to nie zad__pie ???

      • 18 3

  • Kiedy wreszcie nowa Świętokrzyska (3)

    jak długu musimy jeszcze tkwić w korkach?

    • 29 10

    • tak długo

      jak długo bedziesz do pracy jeżdził sam autem :-)

      • 0 1

    • Zameldujcie sie wreszcie w Gdansku i wtedy pogadamy

      • 5 8

    • najpierw kładki i zwodzone pomniki

      • 6 3

  • (4)

    słoje słuchajcie to ze tatus sprzedał kawałek pgru i macie na wpłate własną na m2 koło wyspiska smieci to nie znaczy ze wygraliscie zycie, kazdy pacan moze dostac kredyt na mieszkanie jak juz zarabia 2500 na reke ;)

    • 13 52

    • A ty furijat

      kupiłeś od własciela pgru kawałek gruntu (1000m2) i do pray nie mozesz dojechać bo stoisz w korkach, i zazdroscisz tym co maja swoje mieszkanie

      • 0 0

    • A ty kredytu dlaczego nie dostałeś?

      • 4 0

    • Powiedział czy raczej napisał typowy Sebix.

      • 6 1

    • A Ty dalej w kawalerce w falowcu?

      • 14 2

  • Nowa Bulońska brzmi o wiele lepiej (5)

    • 59 15

    • to zawsze

      bedzie nowa bulońska

      • 2 0

    • No i mamy piszącego z Nowogrodzkiej :) (2)

      Doedukuj się chociaż, jak w Gdańsku wygląda planowanie i nazywanie nowych ulic, zanim zaczniesz głupoty pisać...

      • 4 9

      • no właśnie, jak? (1)

        Bo chyba należałoby zaczekać 5 lat od śmierci patrona, zanim się z hukiem nada jego imię niedokończonej ulicy?

        • 4 0

        • Z Havlem nie czekali.

          • 1 0

    • A Aleja Dobre Zmiany to wogole by juz super brzmiala...

      • 8 5

  • Warszawska to jest w Naszej Gdyni!!!!!!!!!! (1)

    • 7 20

    • w gdańsku

      tez

      • 0 0

  • Zastananawiam się (4)

    za co pieniądze biorą analitycy w urzędzie, jeżeli mylą się o wartości rzędu 63%...
    Fachowcy na 5tkę!

    A może to wróżbici?

    • 57 10

    • mylą się

      bo nikt z nich komunikacja nie jezdzi

      • 0 0

    • Tym sie zajmują kobity co nie mają zielonego pojecia

      I na podstawie wyceny sprzed dwoch lat szacują koszt budowy. To samo z jakimkolwiek przetargiem na jakis sprzet do roznuch jednostek budzetowych

      • 4 0

    • Analitycy?

      W urzędzie nie pracują prawdziwi analitycy. Dobry fachowiec zarobi 3-4 razy tyle w prywatnych firmach, a urząd nie chce takiego zatrudnić, bo by zarabiał więcej od swojego przełożonego.

      • 13 1

    • Realia:
      - Kosztorys po cenach minimalnych z danego okresu
      Urzędnik: Panie, to za dużo, da pan tu 50 zł zamiast 80, tutaj 40 i zrobią.

      • 8 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane