• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Budowa Nowej Warszawskiej droższa, niż zakładano

Michał Brancewicz
22 stycznia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaje pojadą ciszej przez al. Havla
  • Trasa tramwajowa Nowa Warszawska będzie zaczynała się na węźle integracyjnym powstającym w ramach budowy al. Adamowicza.
  • Węzeł integracyjny, który połączy al. Adamowicza z Nową Warszawską.
  • Trasa tramwajowa Nowa Warszawska połączy al. Adamowicza z al. Havla.

62,7 mln zł wynosi najtańsza oferta na budowę trasy tramwajowej, która połączy al. Adamowiczaal. Havla. To o 24 mln zł więcej, niż planowało wydać miasto. W sumie do przetargu stanęło osiem firm i konsorcjów.



Gdańsk bardziej potrzebuje:

Przetarg na budowę Nowej Warszawskiej został ogłoszony w czerwcu zeszłego roku. Pierwszy termin otwarcia ofert przypadał na 16 września, ale potem był kilkukrotnie przesuwany, aż do teraz.

Jednak kwoty zaproponowane przez wykonawców mocno odbiegają od wyceny miejskich urzędników. Do przetargu zgłosiło się osiem firm i konsorcjów.

Nowa Warszawska - oferty:

  • Konsorcjum firm: TOR-KAR-SSON, WPRD Gravel, Elgrunt - 62 mln 677 tys. 930,31 zł
  • MTM SA - 64 mln 607 tys. 491,11 zł
  • Strabag SA - 67 mln 322 tys. 960,31 zł
  • Balzola Polska, Construcciones y Promociones Balzola SA - 71 mln 832 tys. 216,50 zł
  • Konsorcjum firm: Roverpol, Rover Infraestructures SA - 76 mln 985 tys. 700 zł
  • Budimex SA - 77 mln 802 tys. 437 zł
  • Torpol SA - 77 mln 925 tys. 837,71 zł
  • Konsorcjum firm: ALDESA CONSTRUCCIONES POLSKA, ALDESA CONSTRUCCIONES SA - 79 mln 315 tys. 721,64 zł

Z kolei miasto poinformowało, że zamierza przeznaczyć na Nową Warszawską 38 mln zł. To stawia całą inwestycję pod dużym znakiem zapytania.

Przypomnijmy: Nowa Warszawska to dwukilometrowa trasa tramwajowa, która zacznie się na powstającym właśnie węźle w ramach al. Adamowicza (nazywanej wcześniej Nową Bulońską), a jej koniec włączy się w istniejącą linię na al. Havla, obok przystanku Przemyska. Wraz z torowiskiem powstaną też chodniki i ścieżka rowerowa. Urzędnicy analizują również poszerzenie inwestycji o budowę drogi, co wcześniej nie było ujęte w projekcie.

Na trasie Nowej Warszawskiej znajdą się trzy przystanki:

  • na wysokości planowanej ul. Nowej Unruga,
  • przy Piotrkowskiej (koło pętli autobusowej)
  • na Havla.

Po al. Adamowicza tramwaje mają zacząć kursować w maju. Po al. Adamowicza tramwaje mają zacząć kursować w maju.
W ramach inwestycji przebudowany zostanie fragment torowiska i układu drogowego na al. Havla, tak aby można było "wpiąć" nowe tory. Skrzyżowanie z ul. Łódzką zaprojektowano jako trójwlotowe, a odcinek ul. Nowej Warszawskiej między skrzyżowaniem z al. Havla jako drogę dwujezdniową. Ponadto projekt przewiduje przebudowę liczącego ok. 200 metrów odcinka ul. Piotrkowskiej, tak aby dostosować ją do nowego układu drogowego.

Budowa Nowej Warszawskiej potrwa 20 miesięcy od momentu podpisania umowy z wykonawcą. Z kolei w maju tego roku tramwaje mają zacząć kursować po al. Adamowicza. Natomiast 13 stycznia nową aleją pojechali pierwsi kierowcy.

Opinie (338) ponad 20 zablokowanych

  • koszt

    jak podaje Internet, koszt trasy tramwajowej na podbudowie betonowej dł. 1km kosztuje ok 17mln - u nas (Nowa Warszawska ok 19mln wg Urzędu). dorzucenie drogi dwujezdniowej zwiększa koszty dwukrotnie, czyli wg Miasta byłoby to 76mln, a wg najtańszego oferenta ok 124mln! i tak: 1mb wg urzędu kosztowałby 38tys, wg najtańszego z oferty 62tys. oczywiście to jedynie spekulacje. ale budowa jedynie trasy tramwajowej niczego nie zmieni jeśli chodzi o transport samochodowy. tamten rejon jest systematycznie zabudowywany osiedlami. będzie jeszcze gorzej.

    • 1 0

  • Za 60mln można kupić 1000 aut. Styknięte zderzakami utworzą łańcuch o długości ponad 4 kilometry

    Panie no co pan mi tu teraz, jaki przewał...

    • 2 0

  • sukces goni sukces

    Jednym słowem..za bardzo dobrej zmiany.. zbudujemy już najwyżej 35 % tego co za złodziejskiej Peło. No brawo..brawo..j Czy jest ktoś kto sądzi, że utrzymanie państwa ..czyli wydatki na utrzymanie państwa w ruchu..będzie możliwe na nie zmienionej wartości.??? .Brawo PIS..brawo PIS..
    Wydatki budżetowe..czyli wydatki stałe wzrost kwotowy np. 25 %..
    To ile zostanie na rozwój..??. Tak dla jasności.
    Jeżeli weżmiemy tendencję nakłdów Inwestycyjnych..za lata Peło..oraz za lata PIS..
    to okaże się że z Inwestycji...zniknęło ..minimum..250 mld zł..do 300 mld zł.

    • 0 1

  • mieszkaniec

    Tak to jest jak się wybiera najtańszą ofertę ...

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane