- 1 Mała uliczka, duży problem (184 opinie)
- 2 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (459 opinii)
- 3 Zbiórka na leczenie psów z pseudohodowli (89 opinii)
- 4 Nowe podziemne zbiorniki w Akwarium (123 opinie)
- 5 Odliczanie sekund na skrzyżowaniach. Za czy przeciw? (286 opinii)
- 6 Zabójca z Jagatowa przyznał się do winy (170 opinii)
Czy Trójmiasto zmierza w stronę "strefy 30"? Więcej ulic z ograniczeniem prędkości
Trójmiasto zwalnia - na drogach pojawia się coraz więcej "stref do 30 km/h". W Gdyni w ciągu ostatnich dwóch lat takie znaki ustawiono na 95 trasach. W Gdańsku długość ulic z uspokojonym ruchem wynosi już 616,9 km. W Sopocie na terenie niemal całego miasta obowiązuje ograniczenie prędkości do 30 km/h.
W stolicy Francji wprowadzono bowiem "strefę 30". Gdzie? Wszędzie. No, poza kilkoma (naprawdę: kilkoma) alejami i obwodnicą miasta, na której ograniczenie wynosi teraz 70 km/h.
To działania, które wpasowują się w zachodnie trendy uspokajania ruchu w miastach.
Zwolennicy ograniczania prędkości wskazują, że dzięki temu skutecznie eliminowane są śmiertelne i poważne wypadki z udziałem pieszych czy rowerzystów.
Są również zdania, że - paradoksalnie - choć zwalniają, to jadą szybciej. Auta poruszające się z prędkością 30-35 km/h jadą bowiem płynniej i maksymalnie wykorzystują przepustowość ulic.
W stronę uspokajania ruchu w miastach coraz śmielej patrzą również trójmiejscy urzędnicy.
95 kolejnych ulic w "strefie 30" w Gdyni
W Gdyni w ciągu ostatnich dwóch lat "strefą 30" objęto kolejnych 95 ulic (w całości lub w części).
Jak zapowiada Marek Łucyk, wiceprezydent miasta ds. rozwoju, ten trend będzie się pogłębiał.
- Rok temu prezydent Szczurek podjął decyzję, że w całym mieście - nie tylko w Śródmieściu, gdzie strefa 30 km/h już działa - uspokajamy ruch samochodów, zwłaszcza przy szkołach podstawowych. Dzięki temu dzieci z podstawówek chętniej dojeżdżają do placówek, np. rowerami czy hulajnogami - tłumaczy samorządowiec.
Chcemy wpisać się w trend ograniczania prędkości w mieście i to nie tylko w jego centrumDocelowo - w ciągu najbliższych miesięcy - już przy wszystkich szkołach podstawowych pojawi się strefa "tempo 30".
Niewykluczone, że w przyszłości ograniczenia prędkości do 30 km/h zostaną "rozciągnięte" również na dzielnice, których dzielnicowi radni zgłaszają taką potrzebę.
- Zdecydowanie chcemy wpisać się w trend ograniczania prędkości w mieście i to nie tylko w jego centrum - podkreśla wiceprezydent Łucyk.
Pełna lista nowych ulic z ograniczeniem do 30 km/h w Gdyni.
Gdańsk obniża prędkość na "przelotówkach"
W Gdańsku długość ulic z uspokojonym ruchem, o dopuszczalnej prędkości maksymalnej nie większej niż 30 km/h to już ponad 616 km. Docelowo taka "strefa" ma objąć wszystkie ulice lokalne, dojazdowe oraz fragmenty ulic zbiorczych, tj. 70 proc. całkowitej długości ulic, które w mieście mierzą łącznie 954,5 km.
- Dzięki uruchomieniu procesu w 2009 r. i jego rozszerzaniu wzrosło bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu: kierowców, rowerzystów i pieszych - podkreśla Magdalena Kiljan z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Mocno prędkość ograniczono również na "przelotowych" trasach przez Gdańsk:
- w 2021 roku na al. Grunwaldzkiej i Zwycięstwa stanęły znaki ograniczające maksymalną prędkość 50 km/h (zamiast 70 km/h);
- w 2020 roku z 70 do 50 km/h ograniczono prędkość na al. Rzeczpospolitej.
Choć kierowcy krytykowali ograniczenie prędkości, miejscy urzędnicy stoją na stanowisku, że dzięki temu zmniejszyła się liczba poważnych wypadków.
Statystyka wypadków w Gdańsku w 2021 roku
5 lat "tempo 30" w Gdańsku. Czy ograniczenia zdały egzamin?
Wolniej również po Sopocie
Jak przypomina Marek Niziołek z UM w Sopocie, na terenie niemal całego miasta obowiązuje ograniczenie prędkości do 30 km/h.
- Wyjątki to ul. Malczewskiego (40 km/h) i al. Niepodległości (50 km/h). Ostatnio, po remoncie, do 30 km/h została ograniczona prędkość pojazdów na całej długości ul. Armii Krajowej. Ponadto jest w Sopocie wiele miejsc w strefach zamieszkania, gdzie prędkość ograniczona jest do 20 km/h (np. ulice Pułaskiego, Bema, Fiszera, Obr. Westerplatte) - podsumowuje miejski urzędnik.
"Strefa 30" w Sopocie (14 opinii)
Opinie wybrane
-
2021-09-09 07:08
Gdyby chociaż jeździli 50 na 50, 40 na 40... (49)
a gdzie dopiero 30?
Sam się łapię na tym że na tej 30 jadę 40...
Z resztą to taka prędkość że jak 3 bieg wrzucić to trochę za niskie obroty, a na 2 to tak trochę "średnio".- 472 41
-
2021-09-09 09:59
Sprzedaj auto i woź rodzinę rowerem
- 8 4
-
2021-09-09 08:42
Rowerem i już
- 2 6
-
2021-09-09 08:26
(4)
Spoko. To nie twoja wina. Wraz ze zmniejszeniem prędkości powinna być zmniejszona prędkość projektowa ulicy przez ustawienie szykan, zwezenie ulic, etc.
Jezeli jedziesz Grunwaldzka 70 mimo ograniczenia, to dlatego, że została zaprojektowana na 70, a po zmianie na 50 nikt nie zrobił nic z samym kształtem jezdni.- 17 8
-
2021-09-09 12:37
Coś w tym jest.
- 1 0
-
2021-09-09 10:36
Ostatnio pod artykułem o tym, jak to na wysokości starej stacji paliw na wjeździe do GA
będzie wygospodarowanie dodatkowych miejsc parkingowych kosztem szerokości pasów był przepiękny kwik.
- 3 0
-
2021-09-09 10:34
(1)
A co tu zmieniać, trzeba wrócić do 70-tki i po sprawie. Zmiana nic nie dała.
- 22 3
-
2021-09-09 11:20
Dokładnie, to jest główna przelotówka, powinna mieć 70, jak w Paryżu skoro tak się porównujemy.
- 22 4
-
2021-09-09 07:28
(17)
Pro tip: na ograniczeniu do 30 nie musisz jechać 30 jeśli przeszkadzają Ci obroty, możesz na przykład jechać 25.
- 33 50
-
2021-09-09 10:33
eco tip (2)
czy ktoś sprawdził ile spalin generuje auto przejeżdżając przez trójmiasto 30km/h a ile 50-70km/h? przy prędkości 30km/h spalanie auta jest wyższe niż przy prędkości 50-70
- 28 3
-
2021-09-09 11:17
Zwłaszcza na drugim biegu i 2400 obrotów. Na trzecim mam 1600 a to trochę mało. DPF długo nie pociagnie.
- 12 1
-
2021-09-09 11:18
Te prędkości to na elektryka i hybrydy się nadają a te ciągle za drogie.
- 12 0
-
2021-09-09 09:16
Czyli który to bieg? Pierwszy?
- 7 1
-
2021-09-09 08:58
Jakbym chciał jechać 20-25 to bym rowerem jechał (3)
- 23 5
-
2021-09-09 09:07
to jedź (2)
- 10 14
-
2021-09-09 12:36
ale nie chcę, mam ciekawsze rzeczy do robienia niż jeźdzenie rowerem 20km/h (1)
- 11 2
-
2021-09-09 15:51
to nie zrzędź tu, putin cię przygarnie, tam pasujesz
z twoimi ciekawymi rzeczami do robienia w korku- 3 3
-
2021-09-09 07:54
(2)
Ja to mam w nosie i jeżdżę tam 60
- 19 20
-
2021-09-09 09:12
przez takich jak ty powstają progi zwalniające
- 9 6
-
2021-09-09 08:23
Niedługo zabiorą ci prawo jazdy potem samochód
- 17 15
-
2021-09-09 07:53
Przepisy (5)
DOkładnie tak! Ograniczenia na znakach pokazują maksymalną dopuszczalną prędkość, więc zawsze można jechać wolniej!
- 24 15
-
2021-09-09 15:18
Oczywiście nikt nie bierze pod uwagę
Że na niższych biegach auta spalają znacznie więcej paliwa, czyli rośnie ilość spalin. Wytwarzają też więcej hałasu.
- 16 2
-
2021-09-09 10:52
można wolniej, jeśli nie blokujesz ruchu
- 3 0
-
2021-09-09 08:38
(2)
d**ilizm i tyle, muldy są już wszędzie, często w absurdalnych miejscach, to teraz jeszcze strefy 30... ten magistrat to dramat
- 33 17
-
2021-09-09 09:26
Do wymiany i to szybkiej.
- 5 3
-
2021-09-09 09:11
trójmiejscy kierowcy to dramat
- 14 17
-
2021-09-09 07:23
To co piszesz to dowód na sensowność ograniczenia 30 (4)
Znacznie mniej będzie mistrzów jadących 80 po ciasnych uliczkach. Za takie wyczyny będzie utrata prawka. A jak sobie czasem 40 przy 30 pojedziesz to pewnie nikt nie zauważy.
- 26 23
-
2021-09-09 08:37
(3)
Ci, co jeździli 80 zwolnią do 75. Skoro do tej pory czuli się bezkarnie to czemu jeden ekstra znak ma nagle przemówić im do rozumu?
- 17 6
-
2021-09-09 08:38
A potem płacz że progi co 10m... (2)
- 21 4
-
2021-09-09 09:26
(1)
akurat te progi są niewymiarowe, nie spełniają norm więc nielegalne.
- 23 4
-
2021-09-09 09:49
Halo policja, proszę przyjechać na raport trójmiasto. Nielegalne progi.
- 15 4
-
2021-09-09 07:20
Sztrucle po Niemcu tak mają. (18)
- 22 77
-
2021-09-09 09:24
(2)
A po pierdzącym francuziku z pieskiem i guano na tylnym siedzeniu to niby nie?
- 0 6
-
2021-09-09 10:31
(1)
Chyba nigdy nie miałeś francuskiego samochodu, albo zazdrościsz?
- 10 2
-
2021-09-09 23:54
Francuskie auta...
Może nie tak niezawodne ale za to kultura pracy mechanizmów jak i wygoda plus cisza... Niestety niemieckie i japońskie auta to jak byś na taborecie siedział.
- 1 0
-
2021-09-09 08:58
Stare to pewnie mają 4 cylindry to 3 na 30 to jeszcze może jakoś jechać (11)
ale na 3 cylindrach to słychać jak się to męczy.
- 16 3
-
2021-09-09 09:25
(10)
Dobrze piszesz, my tu piszemy o prawdziwych autach, a nie kosiarkach do trawy.
- 15 1
-
2021-09-09 12:35
Spoko, jeszcze trochę i też takim będziesz jeździł, bo ten sztrucel 4 cylindrowy w końcu się rozpadnie. (9)
- 1 5
-
2021-09-09 21:59
Silniki się może nie rozpadną, ale zawieszenia na bank. Dziury dziurami, ale progi spowalniające to kryminał (sposób wykonania i częstotliwość stosowania).
- 5 0
-
2021-09-09 15:03
Te niby sztrucle (1)
To z powodzeniem przeżyją te dzisiejsze wynalazki wyżyłowane do granic możliwości.
- 6 0
-
2021-09-09 19:03
Nie musisz cisnąć do zamknięcia obrotomierza
- 1 2
-
2021-09-09 12:49
(5)
Prędzej rozpadną się obecne 2-3 letnie auta niż moje 15-letnie :)
- 18 0
-
2021-09-09 15:15
Mój diesel (oczywiście z DPF) ma 14 lat (1)
I nic się w nim nie psuje. Leję olej, wymieniam rozrząd i śmiga dalej. Stać mnie na nowe auto ale z pełnym rozmysłem zostaję przy obecnym, bo jest nie do zdarcia. Rdza też go nie łapie. I nie wyjeżdżać mi tu z normą Euro 6, bo gdy go kupowałem to spełniał obowiązujące w tamtym czasie, w związku z czym mam prawo nadal go eksploatować. Zaraz ktoś
I nic się w nim nie psuje. Leję olej, wymieniam rozrząd i śmiga dalej. Stać mnie na nowe auto ale z pełnym rozmysłem zostaję przy obecnym, bo jest nie do zdarcia. Rdza też go nie łapie. I nie wyjeżdżać mi tu z normą Euro 6, bo gdy go kupowałem to spełniał obowiązujące w tamtym czasie, w związku z czym mam prawo nadal go eksploatować. Zaraz ktoś powie, że jeszcze trochę i nie wjadę nim do centrum miasta. Spoko, naprawdę nie muszę, a jak już muszę to i tak jadę tam zbiorkomem, bo pchać się autem do centrum to bezsens.
- 7 0
-
2021-09-09 22:05
Między 15 a 20 rokiem eksploatacji pewne rzeczy zaczynają się sypać i trzeba trochę finansowo dokładać, wiem , bo zajeżdżam solidne auta "do ich śmierci"
- 1 0
-
2021-09-09 14:54
Ruda zje.
Mam auto z kosiarką pod maską. Ma już 5 lat, nic nie wskazuje że ma się rozpaść.
Ale ruda może zjeść i twoje i moje.- 1 1
-
2021-09-09 13:16
Dokładnie to samo 15 lat temu mówili ludzie których wtedy nie było stać na nowe :D (1)
- 5 4
-
2021-09-09 22:01
Po co przepłacać nowe, jak można było kupić 4-5 letnie dotarte i sprawdzone za mniej niż połowę ceny salonowej
- 6 0
-
2021-09-09 08:36
(2)
mówisz o sobie? czy biedaku stać tylko na rower
- 36 9
-
2021-09-09 09:13
(1)
rowery teraz droższe od strucli z niemiec
- 29 10
-
2021-09-09 15:13
i rower elekrtyk tez sie dusi przy 30kmh
- 5 3
-
2021-09-09 07:34
To dobry i sensowny pomysł (87)
Dzieki ograniczeniom auta jadą i nie stoją w korkach produkujac zanieczyszczenia. Wiele osób chętniej przesiada się także na zbiorkom. Trzeba pogodzić się z tym, że trend jest taki ze z miast auta się wyprowadza i to piesi czy rowerzyści maja priorytet. Tak dla stref 30. W Sopocie działają, czemu maja nie działać w Gdańsku??
- 146 597
-
2021-09-17 21:10
To nie żaden trend,
tylko ideologiczne pomysły lewicowych NGO, oblegających coraz bardziej magistraty. Gdański też.
- 0 0
-
2021-09-09 22:19
porąbkow nie brakuje
- 0 0
-
2021-09-09 22:01
(1)
Dla pieszych są chodniki, dla samochodów ulice. Nie widzę konfliktu pomiędzy pieszymi na chodniku z V=6 km/h i samochodami na ulicy z V=90 km/h. Strefa konfliktowa to przejście dla pieszych, gdy jest wyposażone w światła to również nie widzę problemu. Wypadki są odejściem od reguły, stąd nazwa - wypadek. Nie można organizować życia opierając się na wypadkach. Pomimo wprowadzenia nowych przepisów piesi nadal przechodzą wpatrując się w komórki, co jest wyraźnie zabronione.
- 2 0
-
2021-09-10 09:22
Brawo!!! Sedno!
- 0 0
-
2021-09-09 21:56
A ja przesiądę się na osiołka, jest ekologiczny i niesamowicie szybki, ok.10 km/h i ma dobre przyśpieszenie. Wiesz czym się Sopot różni od Gdańska? Widzę, że nie. To może będziesz u mnie robił za osiołka?
- 2 0
-
2021-09-09 18:07
Zgadzam się
Zgadzam się. Lepiej ograniczyć prędkość do 5 km/h wtedy piesi będą rozjeżdżać samochody. Samochód przy 30 km/h spala prawie dwa razy więcej paliwa ni ż przy 50 km/h. A zatem drodzy ekolodzy wdychają 2 razy więcej spalin. Brawo genialny pomysł. A może zlikwidować samochody ? Też jestem zaaaaaa !!!!!!!!!!!!
- 6 0
-
2021-09-09 13:49
Samo użycie słowa (?) zbiorkom
Wiele o Tobie mówi i sugeruje, że nie powinieneś się w tej sprawie wypowiadać :)
- 2 3
-
2021-09-09 10:52
cóż za przedziwna konkluzja, dlaczego mają nie zadziałać w Gdańsku ? (1)
po pierwsze w Sopocie mieszka 20-30 tysięcy ludzi + turyści w sezonie. W Gdańsku mieszka prawie 400 tysięcy ludzi. Umiesz liczyć ? to sobie porównaj ile więcej jest samochodów.
Nie będzie korków ? Będzie jeden wielki korek.
Jedyny sprawdzony sposób na korki to brak świateł, sprawdzono już to np. w Londynie. Gdzie o trzeciejpo pierwsze w Sopocie mieszka 20-30 tysięcy ludzi + turyści w sezonie. W Gdańsku mieszka prawie 400 tysięcy ludzi. Umiesz liczyć ? to sobie porównaj ile więcej jest samochodów.
Nie będzie korków ? Będzie jeden wielki korek.
Jedyny sprawdzony sposób na korki to brak świateł, sprawdzono już to np. w Londynie. Gdzie o trzeciej rano były korki. W momencie testu przy wyłączonej sygnalizacji, korki nie było lub były dużo mniejsze. Tak czy siak w Polsce to i tak nie przejdzie, bo ludzię nie potrafią patrzeć na znaki, w ogóle ich nie znają za bardzo, a kodeks drogowy to wiedza tajemna, nie którzy nawet nie wiedzą że istnieje.- 11 1
-
2021-09-09 18:54
dlatego aby światła zlikwidować, władze miasta budują co 50 metrów naziemne przejście dla pieszych
- 0 0
-
2021-09-09 09:37
ale logika, he, he, he
- 0 0
-
2021-09-09 08:03
(2)
Bylby dobry gdyby kierowcami byly komputery. To, ze sobie wymyslona jakas predkosc nie znaczy, ze wszyscy dokladnie tak pojada. Czesc pojedzie szybciej, czesc wolniej. Na pewno bedzie bezpieczniej (statystycznie) ale zwiekszy sie emisja spalin.
- 6 2
-
2021-09-09 08:42
Z emisją spalin powinniśmy walczyć inaczej. (1)
Jak to jest że zawsze jak stoję w korku, jestem w zasięgu rażenia kopcącego diesla?
- 11 1
-
2021-09-09 08:59
nie tyle kopcącego co palącego olej.
- 6 2
-
2021-09-09 07:47
(18)
Nieprawda. Tak samo będą się zatrzymywać na czerwonym świetle a potem ruszać. Nic się nie poprawi w kwestii zanieczyszczenia, wręcz jazda na niskich biegach jest bardziej szkodliwa. Jedyne co zyskacie to jeszcze bardziej zakorkowane miasto.
- 26 9
-
2021-09-09 08:51
(1)
Najmniej smrodzi samochód który nie jedzie.
- 7 1
-
2021-09-09 08:56
ale tylko ten co nie jest uruchomiony.
- 10 0
-
2021-09-09 08:01
Po pierwsze - będą się rozpędzać do niższej prędkości, a więc mniej paliwa pójdzie do śmieci na każdych światłach (15)
Po drugie - na niskich biegach szkodliwa jest jazda "20 letnią marką premium", z nowymi samochodami nie ma tego problemu.
- 10 24
-
2021-09-09 10:45
(1)
Są, system start-stop nie przynosi żadnych wymiernych korzyści chyba, że dla producentów coraz droższych samochodów.
- 15 0
-
2021-09-09 12:18
* +rozruszników i akumulatorów
- 8 0
-
2021-09-09 08:43
(6)
Ty skończyłeś podstawówkę??? na niskich biegach idzie mniej paliwa? hahaha trzymajcie mnie
- 22 5
-
2021-09-09 10:49
Bzdura (1)
Wg komputera silnik na postoju nie zużywa wcale paliwa. Jeśli tak to dlaczego pracuje?
- 5 1
-
2021-09-09 14:11
Chyba w twoim tramwaju paliwa nie zużywa. Jak pracuje to jak ma nie zużywać, perpetum mobile?
- 2 0
-
2021-09-09 09:00
Co tam fizyka, ja mam "chłopski rozum!". (3)
Tak. W nowych samochodach na niskich biegach idzie mniej paliwa. Zobaczysz za 20 lat, jak już dorwiesz wozidło rocznik 2021 ;)
- 6 23
-
2021-09-09 09:19
To dlatego mój nowy samochód (2)
cały czas krzyczy mi żebym wrzucił wyższy bieg żeby jechać "eko"?
- 18 2
-
2021-09-09 13:20
Bo jedziesz ze zbyt dużą prędkością :)
Założę się że przy 30 nic nie krzyczy :)
- 0 8
-
2021-09-09 09:44
Jak zdejmiesz nogę z gazu to też przestanie "krzyczeć"
- 2 13
-
2021-09-09 08:20
Poważnie? (5)
To zrób eksperyment i porównaj spalanie przy jeździe 20-30 na dwójce i trójce ze spalaniem przy jeździe 5070 na czwórce i piątce.
- 26 9
-
2021-09-09 08:38
poważnie?
nie wziąłeś pod uwagę ile na mieście tracisz na przyspieszaniu i hamowaniu?
- 3 1
-
2021-09-09 08:27
(3)
Hehe, auto pali najmniej przy 60, ale przy stalej powtarzam stalej predkosci!!!
- 7 6
-
2021-09-09 08:56
(2)
bez przesady raczej na 6-ym biegu przy prędkości około 80km/h - to jeszcze zależy od silnika i przełożeń skrzyni biegów
- 10 2
-
2021-09-09 08:59
To jest całkowicie nieistotne. (1)
Dopóki nie jedziesz hybrydą/elektrykiem, cała energia którą poświęciłeś na rozpędzenie się idzie na grzanie hamulców.
Przypominam że energia (a więc zużyte paliwo) zależy od kwadratu prędkości.- 3 3
-
2021-09-09 22:19
Grzanie hamulców gdy trafisz na czerwone, ale jak jedziesz szybko trafiasz na zielone i jedziesz dalej.
- 0 0
-
2021-09-09 07:41
Na Karwinach jest strefa 30 (8)
Mało kto przestrzega, a nikt nie kontroluje przestrzegania ograniczeń
- 17 1
-
2021-09-09 08:41
(3)
dokładnie, coraz więcej powstaje przepisów, których i tak się nie egzekwuje
- 15 0
-
2021-09-09 09:15
zgadza się, zdecydowanie brakuje u nas fotoradarów i policji (2)
a w pozostałych miejscach progów zwalniających
- 7 13
-
2021-09-09 10:40
(1)
A jak już będą to zaczniesz wołać żeby je zlikwidować?
- 8 1
-
2021-09-09 13:18
Progi - tak.
Chętnie zamienię na pierdylion radarów. Po co karać umiejących jeździć?
- 2 1
-
2021-09-09 08:32
czyli konieczne są progi zwalniające (3)
- 8 14
-
2021-09-09 08:56
i nagle każdy będzie jeździł na wysokim lecz miękkim zawieszeniu
- 9 1
-
2021-09-09 08:53
(1)
progi na służbowe nie działają
- 23 1
-
2021-09-09 18:10
to już problem służbowych
i niestety pieszych
- 0 0
-
2021-09-09 07:43
(22)
Polak ma z natury zakuty łeb i nie trafia do niego, że doświadczenia Zachodu z tempem 30 sa pozytywne. Woli jechać dluzej, w smrodzie, z wieksza liczba rannych i trupow. Byle tylko jego swienta wolnosc przycisniecia zostala ocalona.
- 19 49
-
2021-09-17 21:13
Nie musisz być dalej Polakiem.
Przyjdą do nas ludzie z Zachodu, którzy niedługo będą mieli dość lewicowego zamordyzmu.
- 0 0
-
2021-09-09 22:09
Ja mam takie doświadczenie, że gdy jadę Kołobrzeską albo Legionów z V=90 km to mam zieloną falę świateł. Podobnie gdy jadę 40 km/h. Wybieram pierwsze rozwiązanie bo dla samochodu nie stanowi to różnicy, dla mnie czas w samochodzie jest krótszy, a nie jeżdżę dla przyjemności tylko z konieczności. Poza tym lubię szybką jazdę, powolna mnie usypia i łatwo o wypadek. Zwalniam gdy warunki drogowe tego wymagają, zwłaszcza mokra nawierzchnia.
- 1 1
-
2021-09-09 13:33
nie, ja bym wolał, aby egzekwowane były przepisy
dotyczące innych niż przekroczenie prędkości wykroczeń. To wystarczy.
Takie projekcje jak ta w twoim wpisie niczemu nie służą.- 0 0
-
2021-09-09 09:39
Polak ma z natury..
Cała prawda niestety
- 0 3
-
2021-09-09 08:03
(1)
i rasista i tępak "świenta"
ale z wielkiego miasta
i wykształcony- 1 1
-
2021-09-09 08:26
Nie jestem rastka. Czego nie mozna powiedziec o kibolstwie przyspawanym do foteli o gluchym na racjonalne argumenty.
- 4 7
-
2021-09-09 07:47
Nie mierz wszystkich (15)
Swoją miarą Zakuty łbie
- 42 10
-
2021-09-09 10:42
Poprawka
Teraz modne wśród polityków PIS jest mówienie nie mieszkańcu czy obywatelu tego kraju, tylko Polaku (z zakutym łbem oczywiście).
- 0 1
-
2021-09-09 08:00
A jaki łeb trzeba mieć żeby kilkadziesiąt lat jeździć po mieście (13)
I nie zauważyć że zapierdzielając wcale nie zyskuje się czasu?
- 23 26
-
2021-09-09 22:14
(1)
Bzdury opowiadasz. Zyskuje się czas na długich trasach. zamiast tłuc się 30 minut można ten sam odcinek przejechać w 15. Ciekawe, czy gdy będziesz umierał, nie pożałujesz że jeszcze 15 minut z bliskimi to było by przyjemnie spędzić? a pomyśl ile tracisz rocznie gdy 15 minut tracisz dziennie? 4 dni. Przez 40 lat stracisz 160 dni czyli prawie pół roku zmarnowanego życia w powolnym samochodzie. Chciałbyś umrzeć pół roku wcześniej niż to ci pisane?
- 2 0
-
2021-09-09 22:47
Zerknij na wskazania komputera w samochodzie, jaką średnią prędkość po mieście pokazuje. Na pewno nie jest to wiecej niż
- 1 0
-
2021-09-09 08:26
Dokładnie (2)
Już dawno widzę, że ile bym nie cisnął, to co najwyżej szybciej dojeżdżam do czerwonego. Ale mentalni dresiarze tego nigdy nie zauważą, ich trzeba karać.
- 12 13
-
2021-09-09 08:54
(1)
to chyba nie jeździsz Al. Zwyciestwa
- 14 1
-
2021-09-09 22:18
Aleją jadąc 80 dojeżdżasz do opery na czerwone, po drodze chyba 3 światła mija się.
- 0 0
-
2021-09-09 08:13
Zakute łby się zdarzają (7)
ale unikałbym stwierdzeń naturze zakutego łba. Z drugiej strony patrząc, są odcinki między świałami, na których żeby zdążyć na zielone trzeba zapierdzielać.
- 22 5
-
2021-09-09 08:40
Znam jeden taki odcinek w całym Gdańsku. Na Grunwaldzkiej od czołgu do opery. (5)
Na każdym innym prędkość zielonej fali jest między 40 a 55km/h.
Niestety większość kierowców takie prędkości widzi tylko podczas rozpędzania...- 8 7
-
2021-09-09 13:34
no nie wiem, od Miszewskiego do Kościuszki ok 70km/h
inaczej stoisz
- 2 0
-
2021-09-09 09:09
Przejedź się kiedyś na Jana Pawła. (3)
Nie ma opcji żeby trafić na zieloną falę jadąc 50. Stoisz na każdym świetle.
- 26 0
-
2021-09-09 22:16
(1)
Całe szczęście że jedyne w tym ciągu przejście dla pieszych bez świateł (koło kościoła) w końcu wyposażyli w światła, bo aż prosiło się żeby tam kogoś rozjechali.
- 0 0
-
2021-09-10 10:41
A i tak są wypadki, bo ludzie łażą do biedry nie po przejściu. Jest nawet wydeptana ścieżka na pasie zieleni.
- 0 0
-
2021-09-09 13:19
Stoisz pierwszy?
Ja na zieloną falę trafiam tylko motorem, w samochodzie zawsze mnie ktoś wyprzedzi i stanie na czerwonym zamiast jechać równo...
- 1 0
-
2021-09-09 08:29
To nie jest argument za szybka jazda tylko za dostosowaniem swiatel!
- 10 6
-
2021-09-09 07:38
Bzdura (22)
Redukcja predkosci nie oznacza, ze beda mniejsze korki
- 94 32
-
2021-09-09 21:57
Redukcja prędkości to korek permanentny. Korek to właśnie jazda ze zredukowaną do absurdu prędkością np. 10 km/h.
- 0 0
-
2021-09-09 07:47
(20)
Oznacza. Takie sa doswiadczenia krajow zachodnich. To, ze to wbrew twojej intuicji, nie ma wiekszego znaczenia.
- 43 86
-
2021-09-09 13:50
Na min. dwupasmowych drogach:)
- 0 0
-
2021-09-09 11:55
To oznacza że gdy na Obwodnicy maksymalna prędkość wyniesie 50 km/h to nie będzie korków ani wypadków?
- 9 0
-
2021-09-09 09:38
mówisz jak polityk
- 1 1
-
2021-09-09 08:40
nie oznacza i nie pisz bzdur, skąd ty możesz wiedzieć jak jest za granicą , jak najdalej byłeś w Kościerzynie.
- 4 9
-
2021-09-09 08:23
Np Niemiec (3)
Jak masz Stau na autostradzie to 50km wcześniej na tablicach zmiennej treści pojawia się ograniczenie do 80km/h zeby nie akumulować korka. To chyba jasne?
- 15 3
-
2021-09-09 09:39
jasne tylko na drodze bez skrzyżowań przed tym "Stau", porównanie tego do miasta jest nielogiczne
- 5 2
-
2021-09-09 08:53
(1)
Jasne, ale nikt tu nie rozważa kwestii autostrad.
- 11 1
-
2021-09-09 09:37
Ale ma to zastosowanie do miasta, bo automatycznie ogranicza się zawsze prędkość "w razie co". Przez co korka nie będzie "nigdy".
- 4 7
-
2021-09-09 07:49
(11)
jakich krajów ?? Zobacz co się dzieje w przytoczonym tu Paryżu - całe miasto stoi.
- 72 14
-
2021-09-09 08:31
dlatego wprowadzają teraz ograniczenie do 30 km/h (3)
podobnie inne zachodnie miasta. Nas też to, prędzej czy później czeka
- 14 27
-
2021-09-09 10:38
Problemem tutaj są piesi (2)
Tu nie chodzi o prędkość samochodów tylko o bezpieczeństwo ludzi, także tych, którzy idąc przez przejście dla pieszych bez sygnalizacji snują się jakby byli na promenadzie.
- 15 7
-
2021-09-09 13:17
No tak, wszyscy mają zasuwać (1)
Bo jaśnie kierowca chce stać w korku 50m dalej, a nie przed przejściem!
- 3 14
-
2021-09-10 10:39
Tylko, że tych "jaśnie kierowców" jest o tysiące dziennie więcej niż jeden.
Jak część zatrzyma się na jednym przejściu, to kolejna zatrzyma się jeszcze wcześniej. I tak samo będą stać autobusy. Nie dociera?
- 1 0
-
2021-09-09 08:24
(3)
Badania mowia calkiem co innego. Ruch jest plynniejszy.
- 17 39
-
2021-09-09 10:56
badanie zlecone pod założoną tezę
- 12 2
-
2021-09-09 08:40
(1)
Badanie statystyczne to ściema, sam przekonałem się podczas odbiorców Tristara, gdzie znajoma (główna kierowniczka) opowiadała, jak szybkość przejazdu się wydłużyła. I co zrobiła? Kazała brać czasy spoza godzin szczytowych!
- 33 10
-
2021-09-09 12:23
Co to znaczy "szybkość przejazdy się wydłużyła"? Szybkość wzrosła, czy czas się wydłużył?
- 0 4
-
2021-09-09 08:24
Ale ono stoi przez nadmiar samochodów a nie ich prędkość :) (2)
- 20 53
-
2021-09-09 22:04
Nie przez nadmiar samochodów tylko przez zbyt niska prędkość przejazdu, co powoduje nadmiar samochodów w jednostce czasu na danym odcinku drogi. Czysta matematyka, podobnymi zjawiskami zajmuje się hydraulika. Przy danej średnicy rury więcej cieczy przepłynie gdy będzie pod większym ciśnieniem i będzie miała większą prędkość. Kra na rzece twory zatory bo za wolno płynie.
- 6 1
-
2021-09-09 14:32
Władza chce Paryża
Uzyska korki i większy smród ograniczając prędkość poruszania się aut.
- 11 4
-
2021-09-09 07:21
Jaki sens skoro nikt tego nie respektuje (17)
a samochody często przekraczają prędkość w takich miejscach o ponad 100%? Samo oznakowanie stref 30 pozostawia wiele do życzenia gdyż może z 30 % kierowców wie o co chodzi w strefie. To jest największy problem wg mnie. Pomysł dobry, wykonanie takie sobie, skuteczność marna. To działa w Niemczech, Skandynawii, nie w Polsce.
- 249 51
-
2021-09-09 21:16
Sopot
Mieszkam przy Sobieskiego,Ograniczenia jak wszędzie jeżdżę wozkiem inwalidzkim i tylko przedszkolaki mnie nie wyprzedzają.
- 0 0
-
2021-09-09 14:07
Dokładnie tak. Zrobili strefy 30 km/h - i kto tego pilnuje ? (1)
Ano nikt nie pilnuje. Zapraszam na ulicę Matejki. Poza godzinami korkowymi (15-17), prędkość do 30 km/h zachowuje może 10% samochodów. Wariaci wieczorami gnają tam z 80 km/h albo i więcej. Co z tego że są znaki, kiedy nikt tego nie egzekwuje ??
- 6 0
-
2021-09-09 21:13
Zapraszam na Źródlaną.
Ulica bez chodnika i pobocza . Chodzę tamtędy na i z działki. Zawsze z duszą na ramieniu.
- 1 0
-
2021-09-09 10:46
Była to dobra wymówka dla skorumpowanego kierownictwa, aby nie budować odpowiedniej infrastruktury rowerowej.
- 2 1
-
2021-09-09 08:40
to zaczną respektować, szczególnie jak dostanąraz czy dwa mandat na parę tysi
pamiętaj, to już niedłujgo. Zapewne i tak wielu bandytów drogowych się bardzo, bardzo zdziwi jak pan policjant kwita wypisze nowego :)
- 8 5
-
2021-09-09 08:33
Jakby policja egzekwowała prawo, czyli wykonywała swoje obowiązki to może by się coś zmieniło (1)
Bo tak to kierowca nauczony doświadczeniem wie, że znaki to tylko luźna sugestia, a w razie czego, jak pieszy wyjdzie na przejście to o ile przeżyje - na pewno dostanie mandat.
- 13 1
-
2021-09-09 08:43
O nie, przepraszam, znaki to nie żadna sugestia.
Spróbuj jechać wolniej niż na znaku, a zaraz zostanie Ci to kulturalnie wyjaśnione.
- 11 1
-
2021-09-09 08:25
To zacznijcie respektować i egzekwować.
Ale do tego potrzeba właśnie ograniczenia.
To pierwszy krok do normalności nie jedyny- 6 3
-
2021-09-09 08:23
No właśnie...
...i tu mamy przyczynę problemu - nie będzie nikt Polakowi mówił jak ma jechać! On wie lepiej :/
- 14 1
-
2021-09-09 07:34
(7)
Jaki to ma sens, skoro każdy wiecznie w korkach stoi
- 9 11
-
2021-09-09 07:41
a stoi w korkach bo jakis baran sie nie stosował do ograniczeń (1)
spowodował kolizje/wypadek i wszystko stoi w korkach
- 14 9
-
2021-09-09 08:03
Nawet nie musiał powodować wypadku.
Rozpędzasz się ponad limit, dajesz po heblach żeby wyrównać do gościa przed Tobą, za Tobą kierowca daje mocniej i gdzieś koło dziesiątego samochodu prędkość spada do zera.
Ale oczywiście "chłopski rozum" mówi że jak na liczniku dużo, to jedzie płynnie i szybko :D- 24 1
-
2021-09-09 07:39
(4)
No bo wtedy urzędnik może stwierdzić, że średnia prędkość 26 km/h wynika z jego "dobrej pracy", czyli wprowadzenia strefy 30 a nie słabego ustawienia świateł, itp. Można dać sobie nagrodę i iść grać w CSa.
- 28 9
-
2021-09-09 08:01
Średnia 26km/h w mieście? (3)
Tylko w niedziele jeździsz? :D
- 8 6
-
2021-09-09 08:32
(2)
W niedzielę mam wyższą. A na mojej trasie do pracy wychodzi właśnie 26.
- 3 3
-
2021-09-09 08:41
(1)
Ja mam średnie 31kmh, a jeżdżę ulicami z ograniczeniem do 50.
- 3 4
-
2021-09-10 09:27
Ja mam średnią 69.
Strefa Tempo 30 sprawiłaby, że bym jechał do pracy ponad 2 razy dłużej!!!! Absurd!
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.