• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Za dwa lata nabrzeża Motławy będą jak nowe

Michał Brancewicz
3 kwietnia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Do majówki sporo zmian na Długim Pobrzeżu
Licząca już 45 lat konstrukcja nabrzeży Motławy wymaga pilnego remontu, by potem można było ułożyć na niej nową nawierzchnię. Licząca już 45 lat konstrukcja nabrzeży Motławy wymaga pilnego remontu, by potem można było ułożyć na niej nową nawierzchnię.

Od 400 tys. do ponad 1,3 mln zł - taka jest rozpiętość cenowa ofert na opracowanie projektu gruntownej modernizacji konstrukcji nabrzeża Motławy. Dokumentacja pozwalająca na przebudowę Długiego i Rybackiego Pobrzeża ma być gotowa za rok. Same prace również mają ruszyć w przyszłym roku, a w 2022 roku prywatny inwestor ułoży nową nawierzchnię nabrzeża.



Jak oceniasz stan nawierzchni Długiego i Rybackiego Pobrzeża?

Od co najmniej 3-4 lat wiadomo, że wykonane w latach 1974-1976 konstrukcje nabrzeży Długiego i Rybackiego Pobrzeża wymagają gruntownego remontu, rozumianego w zasadzie jako ich odbudowa.

Nabrzeże użytkowane warunkowo



Wskazywały na to wykonane na przełomie 2015 i 2016 roku ekspertyzy. Wówczas, zarządzającymi nabrzeżami MOSiR (obecnie Gdański Ośrodek Sportu) uzyskał warunkowe, trzyletnie dopuszczenie do użytkowania, z zastrzeżeniem, że do listopada 2018 roku powinna nastąpić ich kompleksowa naprawa.

Tak się jednak nie stało, bowiem trzeba było powtórzyć przetarg na opracowanie projektu.

W tzw. międzyczasie zły stan nabrzeży Motławy zaczął o sobie dawać znać. W maju zeszłego roku zapadł się fragment Długiego Pobrzeża, w miejscu gdzie przygotowywany był przyczółek dla nowej, obrotowej kładki na Wyspę Spichrzów.

Niedawno rozgorzała dyskusja, czy biała flota powinna cumować wzdłuż nabrzeży, zważywszy na ich zły stan techniczny. Miasto początkowo chciało wycofać statki, ale potem uznało, że jednak mogą zostać, ale będą musiały zniknąć na czas remontu.

Czytaj też: Biała flota zostaje przy Zielonej Bramie

Właśnie wykonany został kolejny krok w kierunku modernizacji Długiego i Rybackiego Pobrzeża na odcinku od Mostu Zielonego do Targu Rybnego. Otwarte zostały bowiem koperty z ofertami na wykonanie projektu i nadzór autorski.

Oferty na projekt remontu konstrukcji nabrzeży Motławy

  • Habud - 407 tys. zł
  • Ingeo - 593 tys. zł
  • Wuprohyd - 794 tys. zł
  • Europrojekt Gdańsk - 822 tys. zł
  • Konsorcjum firm Projmors i Transprojekt Gdański - 1,348 mln zł
  • Geo Ekspert - brak oferty

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska przeznaczyła na ten cel 600 tys. zł, co oznacza, że tylko dwie oferty mieszą się w budżecie.

Najpierw nowa konstrukcja, potem nowa nawierzchnia



Wybrana firma będzie miała czas na opracowanie projektu do 31 marca 2021 roku.

- W drugiej połowie przyszłego roku rozpocznie się modernizacja konstrukcji nabrzeża, tak, by na przełomie wiosny i lata 2022 roku mógł wejść prywatny inwestor i ułożyć nową nawierzchnię - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, szef DRMG. - Według wstępnych szacunków nasza część prac pochłonąć może ok. 10 - 12 mln zł, ale więcej będzie wiadomo w przyszłym roku, gdy gotowy będzie projekt.
Czytaj też: Wznowienie prac na Wyspie Spichrzów

Za nową nawierzchnię oraz barierki wzdłuż Długiego i Rybackiego Pobrzeża odpowiadać będzie Granaria - spółka, która zabudowuje znaczną część Wyspy Spichrzów w formule partnerstwa publiczno-prywatnego. Jest to bowiem jeden z celów publicznych do jakich inwestor zobowiązał się w umowie z miastem.

Nabrzeże Motławy w blasku porannego słońca

Opinie (144) ponad 10 zablokowanych

  • Szkoda, że o przebudowie pomyślano

    dopiero po osuwisku

    • 11 4

  • Tylko po co?

    Może warto oszczędzić pieniądze z tej inwestycji na zupy dla bezdomnych, bezrobotnych na najbliższe 5 lat.

    • 4 11

  • Co powie konserwator? Być może nakaże rekonstrukcje drewnianego pobrzeża?

    • 9 4

  • Tzw. międzyczas (1)

    Okropne słownictwo!

    • 5 1

    • Już nie, to słowo i jego użycie jest zaakceptowane przez Radę Języka Polskiego

      • 1 0

  • jak znajs=dzie się kupiec na rydwan bo narazie kasa jest pusta

    • 8 4

  • za dwa lata to nowe wybory i nabrzeż wpadną do wachy

    • 6 4

  • jak jest bieda to się obiecuje a jak jest kasa to się robi tak jak w Niemczech tam nie gadają tylko robią (1)

    • 8 4

    • Masz racje

      Niemcow nie bronie ale lepsza polityke maja...

      • 0 0

  • Przestańcie modernizować (1)

    a skupcie się na tym, żeby małym nakładem usprawnić przepustowość i bezpieczeństwo, tam gdzie sami spowodowaliście korki jak np. brak na ul. Piekarniczej, bo nikt z urzędników, w których była kompetencja nie zwróciła uwagi deweloperom Robyg i Budros jak wyremontowali ul. Hausbrandta, każdy do swojego osiedla ażeby zasypali 30 m dołek. Przez ten dołek przejazd do osiedli odbywa się naokoło właśnie Piekarniczą. Wspomnę tylko, że zamiast alternatywny odcinek dolej Myśliwskiej wyremontować, bo obecny nie ma pobocza to urzędnicy podjęli decyzję o wyremontowaniu ul. Pagórkowej, która nic nie zmienia w tej zakorkowanej okolicy

    • 6 7

    • jak już to postawcie słupki od Kartuskiej

      i skierujcie ruch wyremontowaną Pagórkową, bo ten remont tej ulicy to zmarnowane pieniądze, bo stoi tam kilka niskich domków

      • 2 0

  • Po pierwsze trzeba je zwęzić do takiego jakie było.
    Teraz jest antyhistoryczna komedia

    • 3 6

  • Przetargi ważniejsze niż bezpieczeństwo

    "Wskazywały na to wykonane na przełomie 2015 i 2016 roku ekspertyzy uzyskał warunkowe, trzyletnie dopuszczenie do użytkowania, z zastrzeżeniem, że do listopada 2018 roku powinna nastąpić ich kompleksowa naprawa.
    Tak się jednak nie stało, bowiem trzeba było powtórzyć przetarg na opracowanie projektu."

    Rozumiem, że brano pod uwagę katastrofę budowlaną z możliwymi ofiarami ale przetarg trzeba było powtórzyć ?

    • 3 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane