• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

1,4 mln zł za projekty remontów stoczniowych przystanków SKM

Michał Brancewicz
11 kwietnia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Za dwa lata oba perony SKM stocznia będą jak nowe
Stare schody, wiekowa wiata i zniszczona nawierzchnia - tak obecnie prezentuje się przystanek SKM Gdynia Stocznia. Nie ma wątpliwości, że remont jest mu potrzebny. Stare schody, wiekowa wiata i zniszczona nawierzchnia - tak obecnie prezentuje się przystanek SKM Gdynia Stocznia. Nie ma wątpliwości, że remont jest mu potrzebny.

Trzy firmy są chętne zaprojektować nowe przystanki SKM Gdańsk StoczniaGdynia Stocznia. Najkorzystniejsza oferta na opracowanie dokumentacji i obsługę projektu wynosi ponad 1,4 mln zł, a  SKM zamierzała przeznaczyć na ten cel niespełna 1 mln zł. Sam remont peronów planowany jest na lata 2021-2022.



AKTUALIZACJA, 20.04.2020


SKM unieważniła przetarg na zaprojektowanie remontu peronów SKM Gdańsk Stocznia i Gdynia Stocznia.


Często zdarza ci się korzystać z przystanków stoczniowych SKM?

Przystanki stoczniowe powstały w latach 50. XX wieku i są już mocno nadgryzione zębem czasu. Nic zatem dziwnego, że Szybka Kolej Miejska planuje je wyremontować. Tym bardziej, że od lat sukcesywnie odnawia perony na całej trasie, a te są jednymi z nielicznych, które czekają w kolejce.

Przetarg podzielony został na dwa zadania: nr 1 to modernizacja przystanku SKM Gdynia Stocznia, a nr 2 to modernizacja przystanku SKM Gdańsk Stocznia.

  • Tak obecnie prezentuje się przystanek SKM Gdynia Stocznia.
  • Tak obecnie prezentuje się przystanek SKM Gdynia Stocznia.
  • Tak obecnie prezentuje się przystanek SKM Gdynia Stocznia.
  • Tak obecnie prezentuje się przystanek SKM Gdynia Stocznia.
  • Tak obecnie prezentuje się przystanek SKM Gdynia Stocznia.
  • Tak obecnie prezentuje się przystanek SKM Gdynia Stocznia.
  • Tak obecnie prezentuje się przystanek SKM Gdynia Stocznia.
  • Tak obecnie prezentuje się przystanek SKM Gdynia Stocznia.
Oferty na opracowanie dokumentacji i nadzór nad projektem złożyły trzy firmy:




    • Highway z Gdańska - ok. 1,386 mln zł


    • Zadanie nr 1: 578,1 tys. zł plus 115,6 tys zł, 10 miesięcy na realizację /


    • Zadanie nr 2: 578,1 tys. zł plus 115,6 tys zł, 10 miesięcy na realizację


    • Transprojekt Gdański - ok. 1,450 mln zł


    • Zadanie nr 1: 580,6 tys zł plus 145,1 tys zł, 11 miesięcy na realizację /


    • Zadanie nr 2: 580,6 tys zł plus 145,1 tys zł, 11 miesięcy na realizację


    • Biuro Projektów Komunikacyjnych - ok. 2,933 mln zł


    • Zadanie nr 1: 1,112 mln zł plus 278 tys. zł, 11 miesięcy na realizację /


    • Zadanie nr 2: 1,235 mln zł plus 308,9 tys. zł, 11 miesięcy na realizację


O wyborze zadecyduje cena dokumentacji - 80 proc.,cena obsługi projektowej - 15 proc.,
termin wykonania projektu - 5 proc. (nie dłuższy niż 11 miesięcy i nie krótszy niż 10 miesięcy)

Modernizacja peronów SKM Gdańsk i Gdynia stocznia zaplanowana jest na lata 2021-2022.

  • Tak dzisiaj wygląda przystanek SKM Gdańsk Stocznia.
  • Tak dzisiaj wygląda przystanek SKM Gdańsk Stocznia.
  • Tak dzisiaj wygląda przystanek SKM Gdańsk Stocznia. Wiata pamiętająca jeszcze czasy PRL-u, zniszczona nawierzchnia peronu i stary zegar, przekonują, że remont w tym miejscu jest niezbędny.
  • Tak dzisiaj wygląda przystanek SKM Gdańsk Stocznia.
  • Tak dzisiaj wygląda przystanek SKM Gdańsk Stocznia.
  • Tak dzisiaj wygląda przystanek SKM Gdańsk Stocznia.
  • Tak dzisiaj wygląda przystanek SKM Gdańsk Stocznia.
Zakres prac projektowych jest podobny i obejmuje:

  • budowę nowych peronów o długości co najmniej 200 m i 96 cm wysokości
  • montaż nowych wiat niemal na całej długości peronów
  • wymianę szyn wzdłuż peronów
  • montaż wind przy kładkach prowadzących na perony
  • elementy małej architektury:
  • wiatrołapy - min. 2 szt. o powierzchni około 15 m kw. każdy
  • ławki w wiatrołapach - ławka jednostronna, mogąca pomieścić minimum cztery osoby,
  • ławki - min. 5 szt. na peronie, każda ławka dwustronna, mogąca łącznie pomieścić min. 6 osób
  • kosze - min. 9 szt. na peronie, kosz do selekcji odpadów - jeden zestaw
  • zasilanie urządzeń, które są przewidziane do zabudowy w późniejszych działaniach: głośniki, zegary, wyświetlacze LCD, CCTV, słupek INFO/SOS
  • zasilanie do automatów biletowych (przewidzianych do zabudowy w późniejszych działaniach)

W najbliższym czasie planowane są również remonty:

  • SKM Leszczynki i Grabówek - ma się zakończyć do sierpnia 2021
  • SKM Orłowo - do września 2022
  • SKM Przymorze (o ile uda się znaleźć środki)

Opinie (109) 3 zablokowane

  • Gdańsk już ma wspólny na SKM

    Gdynia niestety chyba nie chce wprowadzić wspólnego biletu na SKM ale nie zależnie od tego warto wyremontować wspomniane przystanki.

    • 4 0

  • Potrzebny remont, dobrze ,że będzie monitoring, żeby chuligani nie niszczyli.

    • 5 2

  • 1.4 miliona? (4)

    Jestem przekonany, za mamy ludzi i firmy l, które zrobiłby to za
    1. Połowę tej kwoty.
    2. Za darmo lub za symboliczne pieniądze.

    Mamy tyle uczelni w Trójmieście, które kształcą studentów w tym kierunku i oni mogli by się wykazać pod opieką swoich profesorów inżynierów...

    • 16 7

    • To bierz się do roboty i projektuj.

      Tak samo jak mamy pełno lekarzy i wszystkich znających się na leczeniu.

      • 6 1

    • Inżynier ma za darmo pracowacć? (2)

      To jest projekt na ponad 5000 godzin pracy. Koszt pracy takiego inżyniera ok 600 zł za godzine licząc ze sprzętem pomiarowym, użyciem ploterów, licencji na programy, uzgodnieniami, kosztami dojazdów, sprzętu komputerowego, opłat za dostęp do norm, obsługi księgowej, asystentów, lokalu (bo nie pracuje pod gołym niebem). Cena to i tak po kosztach.

      • 5 3

      • Masz nierealne pojecie o stawkach

        Nok nikomu nie daje tyle za godzinke. Nawet jako ekspertowi na budowie. Ale jak policzyles 5 tys godzin projektowania wogole nie wiem. Skad to? Wg mnie lekko niedoszacowane. Bardzo lekko.

        • 2 1

      • Dostep do norm

        Mamy gratis. Izba dziadkow stawia.

        • 1 0

  • To jest tak samo bzdurne jak budowa kosciołów (3)

    SKM i tak samo Episkopat powinni mieć 3 czy 4 projekty i wszędzie stawiać standardowe rzeczy a nie silić się na design. To nie mają być dzieła architektury tylko rzeczy użytkowe.

    • 13 13

    • A po co

      Przecież już nie ma stoczni. Acha przecież mają powstać biurowce, przystanek potrzebny. Miasto wyremontuje, deweloperska się cieszy .

      • 0 3

    • Racja!!!

      Wszak wszystkie przystanki są identyczne!!! Ta sama długość, identyczna okolica, ta sama infrastruktura podziemna i naziemna. Jednakowe nachylenie terenu. Zawsze ta sama ilość przejść na peron o tym samym profilu itd... Nawet niebo tak samo pomalowane... O chol.ra, to ta sama fotografia!

      • 3 1

    • ignorant

      idż spać bo bredzisz.

      Poza tym z politechniką mogliby współpracowaC i wszyscy byliby zadowoleni.

      • 1 1

  • Przy okazji remontu warto zbudować kładkę od "północnej" strony peronu SKM (4)

    i zmienić nazwę stacji na Gdańsk Stocznia - Gdański Uniwersytet Medyczny lub po prostu Gdańsk Stocznia GUMed. Odległość między tym przystankiem a budynkami Gumedu (dawnej Akademii Medycznej) jest porównywalna z odległością między stacją Gdańsk Politechnika a gmachem głównym Politechniki Gdańskiej. Mielibyśmy wtedy komplet przystanków: Gdańsk Stocznia GUMed, Gdańsk Politechnika, Gdańsk Przymorze Uniwersytet i Gdańsk Żabianka AWFiS. Do poważnego rozważenia.

    • 9 6

    • To nawet sensowne :-)

      Gdańsk Politechnika Energa

      • 0 1

    • Gdańsk Stocznia Młode Miasto

      z Uniwersytetem Medycznym to niewiele wspólnego ma chyba, żebyś peron przesunął

      • 0 0

    • Sopot kamienny potok lidl (1)

      • 0 1

      • Sopot Kamienny Potok Aquapark Dzika Rzeka ;-)

        W skrocie Sopot KPADR :-)

        • 1 0

  • SKM (1)

    Przywróćcie EW58 do ruchu.

    • 7 2

    • Jedną?

      Nie ma jej potem jak po 250 wysłać... Za blisko platformy peronowe!!!

      • 0 1

  • a co z całą kładką dla pieszych nad torami? W Gdyni Stoczni to tor z przeszkodami... (1)

    • 3 3

    • Zabytek

      Wszak powstała dla Gdyni jeszcze przed IIwś!!!

      • 0 0

  • Masakra (3)

    Wyburzyli historyczną nastawnię na Gdańsk Stocznia. Psuje.

    • 4 8

    • Takich historycznych nastawni na PKP jest całe stado.

      • 2 1

    • to była rudera i bardzo dobrze, że wyburzyli.

      • 1 1

    • Nie tylko

      tą na Stoczni, Z Wrzeszcza dwie już nie istnieją. Na Gdyni Głównej lata temu w gruz zamieniono. Sopot jakoś swoje uchronił. Ale to taka tradycja.

      • 2 0

  • Projekty będą

    To i znajdzie się 100 tysięcy na remonty.

    • 1 1

  • (3)

    Czy nie zachowały się oryginalne projekty? Może dałoby się odtworzyć oryginał?

    • 4 1

    • A czy (2)

      pomyślałeś o n.p. dźwigach osobowych, ekranach SIP, dłuższych wiatach, wnękach bezpieczeństwa przy torach i innych takich sprawach o których ówczesnym projektantom się nie śniło? A SIWZ je przewiduje. Czytając Wasze dyrdymałki widzę jak mało wiecie o przepisach.

      • 2 1

      • (1)

        Nie trzeba projektować wnęk bezpieczeństwa to są moduły które się montuje tak samo bez projektu jak z projektem.
        Stare wiaty były małe ?
        Wyświetlacze i miejsce na windy to żaden problem to można doprojektować nawet na zajęciach w technikum. Resztę zrobią firmy montujące takie urządzenia.
        To wszystko można dorzucić do oryginalnego projektu

        • 0 1

        • Lol

          Coz za teoretyk. Mam prace w projektowaniu. Chcesz?

          • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane