- 1 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (315 opinii)
- 2 Odliczanie sekund na skrzyżowaniach. Za czy przeciw? (175 opinii)
- 3 Po wyborach chcą zbudować ruch miejski (60 opinii)
- 4 Zabójca z Jagatowa przyznał się do winy (159 opinii)
- 5 Śmierć w stoczni: zabójstwo, a nie wypadek (292 opinie)
- 6 Nabrzeże Hanzy - nowość na Wyspie Spichrzów (160 opinii)
1,4 mln zł za projekty remontów stoczniowych przystanków SKM
Trzy firmy są chętne zaprojektować nowe przystanki SKM Gdańsk Stocznia i Gdynia Stocznia. Najkorzystniejsza oferta na opracowanie dokumentacji i obsługę projektu wynosi ponad 1,4 mln zł, a SKM zamierzała przeznaczyć na ten cel niespełna 1 mln zł. Sam remont peronów planowany jest na lata 2021-2022.
AKTUALIZACJA, 20.04.2020
SKM unieważniła przetarg na zaprojektowanie remontu peronów SKM Gdańsk Stocznia i Gdynia Stocznia.
Przetarg podzielony został na dwa zadania: nr 1 to modernizacja przystanku SKM Gdynia Stocznia, a nr 2 to modernizacja przystanku SKM Gdańsk Stocznia.
Oferty na opracowanie dokumentacji i nadzór nad projektem złożyły trzy firmy:
- Highway z Gdańska - ok. 1,386 mln zł
- Zadanie nr 1: 578,1 tys. zł plus 115,6 tys zł, 10 miesięcy na realizację /
- Zadanie nr 2: 578,1 tys. zł plus 115,6 tys zł, 10 miesięcy na realizację
- Transprojekt Gdański - ok. 1,450 mln zł
- Zadanie nr 1: 580,6 tys zł plus 145,1 tys zł, 11 miesięcy na realizację /
- Zadanie nr 2: 580,6 tys zł plus 145,1 tys zł, 11 miesięcy na realizację
- Biuro Projektów Komunikacyjnych - ok. 2,933 mln zł
- Zadanie nr 1: 1,112 mln zł plus 278 tys. zł, 11 miesięcy na realizację /
- Zadanie nr 2: 1,235 mln zł plus 308,9 tys. zł, 11 miesięcy na realizację
O wyborze zadecyduje cena dokumentacji - 80 proc.,cena obsługi projektowej - 15 proc.,
termin wykonania projektu - 5 proc. (nie dłuższy niż 11 miesięcy i nie krótszy niż 10 miesięcy)
Modernizacja peronów SKM Gdańsk i Gdynia stocznia zaplanowana jest na lata 2021-2022.
Zakres prac projektowych jest podobny i obejmuje:
- budowę nowych peronów o długości co najmniej 200 m i 96 cm wysokości
- montaż nowych wiat niemal na całej długości peronów
- wymianę szyn wzdłuż peronów
- montaż wind przy kładkach prowadzących na perony
- elementy małej architektury:
- wiatrołapy - min. 2 szt. o powierzchni około 15 m kw. każdy
- ławki w wiatrołapach - ławka jednostronna, mogąca pomieścić minimum cztery osoby,
- ławki - min. 5 szt. na peronie, każda ławka dwustronna, mogąca łącznie pomieścić min. 6 osób
- kosze - min. 9 szt. na peronie, kosz do selekcji odpadów - jeden zestaw
- zasilanie urządzeń, które są przewidziane do zabudowy w późniejszych działaniach: głośniki, zegary, wyświetlacze LCD, CCTV, słupek INFO/SOS
- zasilanie do automatów biletowych (przewidzianych do zabudowy w późniejszych działaniach)
W najbliższym czasie planowane są również remonty:
- SKM Leszczynki i Grabówek - ma się zakończyć do sierpnia 2021
- SKM Orłowo - do września 2022
- SKM Przymorze (o ile uda się znaleźć środki)
Opinie (109) 3 zablokowane
-
2020-04-12 08:53
Nie będzie żadnego remontu
- 2 1
-
2020-04-12 12:48
Ja to wyremontuje
- 1 3
-
2020-04-12 13:19
Gonitwa duchowa
To powinno być zakazane i zmienione na uniwersum.Żle się kojarzą te przystanki
- 1 1
-
2020-04-12 17:08
Ja bym jeszcze poczekał, za 3 miesiące cena spadnie o połowę...
- 1 0
-
2020-04-12 18:25
Nie lepiej poczekać na nowy przystanek Gdynia Stocznia-Uniwersytet Morski? ;-) Po co remontować stary? ;-)
- 2 0
-
2020-04-12 20:31
Co za wstyd!!
Ta stacja to kpina. Jak w ogóle można nazywać to stacją.
- 0 1
-
2020-04-13 07:57
Niezwykle kosztowne te projekty, a potem cisza, nic sie nie dzieje!
- 1 0
-
2020-04-13 09:44
Ankieta
a gdzie opcja "praktycznie codziennie, bo mieszkam w okolicy tego przystanku"?
- 1 0
-
2020-04-15 08:50
A po co to remontować skoro stocznia się zwija?
Zwijają też tory SKM do Nowego Portu, nikt nie mówi o reaktywacji linii, więc po co ten remont?
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.