Fakty i opinie

Kampania promocyjna jak z Hollywood

Najnowszy artukuł na ten temat Gdańsk w spocie reklamowym sieci sklepów
Plakaty ze złotą kulą pojawiły się na 100 nośnikach udostępnionych przez miasto Gdańsk, przede wszystkim w wiatach przystankowych.
Plakaty ze złotą kulą pojawiły się na 100 nośnikach udostępnionych przez miasto Gdańsk, przede wszystkim w wiatach przystankowych. fot. Michał Stąporek/trojmiasto.pl

Efektowne plakaty przywodzące na myśl reklamę filmu katastroficznego zobaczyć można na wiatach przystankowych w różnych punktach Gdańska. Nie promują jednak amerykańskiej superprodukcji, lecz gdański obraz "Sąd Ostateczny" Hansa Memlinga.



Czy widziałe(a)ś plakaty ze złotą kulą?

tak, i zachęciły mnie do wizyty w muzeum 19%
tak, choć nie wiedziałem, czego dotyczą 14%
być może, ale nie zwróciłem na nie uwagi 9%
nie, dotąd ich nie widziałem 58%
zakończona Łącznie głosów: 1012
Są trzy wzory plakatów: na pierwszym krajobraz stoczniowy, na drugim stadion w Letnicy, na trzecim ulica Mariacka. Łączy je wielka, złota kula, która "wisi" nad tymi miejscami.

Dla jednych: niczym statek kosmiczny albo wielki meteor, który lada chwila uderzy w Ziemię.

Dla innych: niczym złota kula znajdująca się pod stopami Jezusa Chrystusa na najsłynniejszym obrazie Hansa Memlinga. Złoto było przecież symbolem niebiańskości i duchowego oświecenia, a kula w filozofii neoplatońskiej symbolizuje wszechświat geometrycznie dokonały. Jest to więc symbol duchowości, harmonii i doskonałości. Formuła plakatów z założenia miała intrygować i przyciągać uwagę. I to się udało.

Złota kula znajduje się pod stopami Jezusa Chrystusa na najsłynniejszym gdańskim zabytku, obrazie "Sąd ostateczny" Hansa Memlinga.
Złota kula znajduje się pod stopami Jezusa Chrystusa na najsłynniejszym gdańskim zabytku, obrazie "Sąd ostateczny" Hansa Memlinga. repr. Muzeum Narodowe w Gdańsku

- Kampania składa się z dwóch podstawowych etapów. Najpierw wprowadziliśmy kampanię "teaserową" - wtedy pojawiły się w przestrzeni miasta czerwone plakaty ze złotą kulą bez jakiegokolwiek komentarza. Chodziło o zaciekawienie mieszkańców i to się udało. Otrzymaliśmy mnóstwo sygnałów ze strony osób, które widziały plakat. Potem wprowadziliśmy przygotowane wcześniej wizualizacje, których podstawowym założeniem było umieszczenie symbolu kuli w miejscach ważnych i rozpoznawalnych dla Gdańska. Podkreślamy w ten sposób, jak ważny jest dla nas obraz Hansa Memlinga - mówi Małgorzata Posadzka z Muzeum Narodowego w Gdańsku.

Nietypowe, intrygujące plakaty w centrum miasta to element "złotej" kampanii "Sądu Ostatecznego" Hansa Memlinga. Można je kupić w sklepie Muzeum Narodowego w Gdańsku.
Nietypowe, intrygujące plakaty w centrum miasta to element "złotej" kampanii "Sądu Ostatecznego" Hansa Memlinga. Można je kupić w sklepie Muzeum Narodowego w Gdańsku. mat. prasowe
Twórcą projektów jest gdańskie Tofu Studio. "Złota" kampania jest jednym z elementów dużego projektu promocji "Sądu Ostatecznego" w ramach całorocznej akcji "Jeden ze Stu". Wraz z "teaserowym", czerwonym plakatem, po Gdańsku zaczął jeździć oklejony specjalną folią "złoty tramwaj", którego identyfikację również przygotowało Tofu Studio. Tramwaj wpisano w kampanię teaserową początkowo bez logotypów projektu i Muzeum Narodowego w Gdańsku.


Plakaty prezentowane są na nośnikach udostępnionych przez miasto Gdańsk.

- Kampania plakatowa możliwa jest dzięki finansowej pomocy miasta. Początkowo było to 50 nośników, głównie w wiatach przystankowych, obecnie trzy wizualizacje prezentowane są na 100 nośnikach. By obejrzeć plakaty trzeba się jednak pośpieszyć, bo ten etap kampanii kończymy 15 listopada. Miesiąc później, około połowy grudnia, w miejscu obecnych plakatów pojawią się kolejne projekty z nowymi charakterystycznymi lokalizacjami. Wraz z nimi planujemy jeszcze jedną niespodziankę, nawiązującą do motywu złotej kuli - zapewnia Małgorzata Posadzka.
Plakaty wkrótce znikną z przestrzeni miasta, ale w dalszym ciągu będzie można je nabyć w sklepie internetowym Muzeum Narodowego w Gdańsku. Plakat z jednym z trzech wariantów złotej kuli na tle miasta kosztuje 9,5 zł w opakowaniu w tekturową tuleję oraz 6 zł bez niej. Z kolei komplet trzech plakatów kosztuje (bez opakowania) 10 zł.

Opinie (177) 8 zablokowanych

  • (13)

    Ta kula przyleciała wybawić nas od Budynia. Jest złota jak Amber Gold i zabierze Budynia do innej galaktyki.

    • 208 64

    • Dokładnie, i jeszcze to pismo gotyckie (3)

      sugerujące, że Gdańsk może nie być polski.

      • 10 22

      • (2)

        bo nie jest :D

        • 9 20

        • Jest (1)

          POwski

          • 8 8

          • dobrze, że nie PiSowski, z ich towarzyszami i ubekami PiSowskimi oraz Carycami

            • 2 8

    • PiS-owski trollu, chyba siedzisz cały czas przed ekranem (1)

      czekając na nowe artykuły dla swoich głupawych komentarzy

      • 22 14

      • Jak widać UM

        "pracuje" już pełną parą:))

        • 17 13

    • Budyń - mniejsze zło (1)

      ten typ ma tyle za uszami, że chyba sam ma świadomość, że jest prezydentem tak długo tylko dlatego, że jest mniejszym złem i nie ma dla niego alternatywy

      • 9 12

      • Dzięki takim kretynom jak Ty,jest jak jest.Powinni wam zabrać prawa wyborcze.

        • 7 3

    • brzuch mnie boli ze śmiechu...........poza tym komentarzem o kuli z kosmosu więcej już nie trzeba :):):):):):)... w Szwajcarii 15-20 lat temu robili sobie " transfer na Syriusza"......szykuje się kolejny?

      • 7 1

    • Jaworski stul pysk!

      • 6 10

    • Stop ,stop jeszcze kilka mieszkań czeka

      • 1 1

    • To niech jeszcze przed odlotem o Żoliborz zachaczy tam jest jeden ufoludek do zabrania

      • 4 3

    • SRRAJK

      Prapremiera ze strajkiem. Łamanie prawo.

      • 1 1

  • Katastrofalne przesłanie (9)

    Zwłaszcza dla jednej osoby.
    Diabły już czekają na budyń....
    hahaha

    • 67 52

    • Brak proporcji (5)

      na jednym plakacie kula ledwie mieści się na stadionie
      na drugim wepchnęła się w wąską uliczkę Mariacką.
      To taki Miś naszych czasów

      • 26 20

      • humanista to rysowal, logiki mu nie trzeba

        • 11 6

      • Ponieważ są kule i kulki

        • 5 2

      • kula przybiera kształt wedle wielkości grzechu (1)

        • 10 0

        • dopasowuje się do kształtu naczynia, jak ciecze? albo budyń?

          • 1 0

      • Szczerze wspólczuję

        • 0 1

    • uwaga PiS-owski troll (2)

      • 12 7

      • nie prawda

        Najbardziej nie lubię Jarka
        i facetów w czarnych sukienkach

        • 6 5

      • Uwaga Po-wski idiota

        • 2 2

  • kiedyś ten obraz często podróżował. Jak jest teraz? (9)

    Turysta się naoglada promocji przyjedzie a tu kopia:)

    • 14 27

    • W Prado Memlingów na pęczki.

      • 4 2

    • (1)

      dziwisz sie ze wystawiaja kopie? ostatnio jakas lewicowa aktywistka prawie zniszczyla obraz mony lisy

      • 5 6

      • Przecież to był film Vinci

        • 0 0

    • Gdyby Niemcy nie obrabowali Polski.... (5)

      Mielibyśmy wspaniałą kolekcję.

      • 15 0

      • Gdyby babcia miała wąsy....

        01.09.1939 pamiętamy

        • 0 6

      • Gdyby Czesi nas nie ograbili w 1038 r. kto wie, jak wyglądałaby nasza historia... (3)

        • 6 4

        • hahahhha - dobre - -haahahahha (2)

          hahahhha - dobre - -haahahahha

          • 0 5

          • (1)

            Poczytaj o tym trochę. Śmiech ci przejdzie.

            • 3 0

            • To wiedza z podstawówki

              Brak słów na kogoś, kto myśli, że to żart...

              • 0 0

  • Jak zwykle.. (9)

    Promocja Gdańska w Gdańsku przy pomocy kuli, która reklamuje obraz. To jest kula na miare naszych możliwości! Ciekawe kto po znajomosci dostał pieniądze za to arcydzieło, jakiś student po ASP ktorego rodzice pracują z prezydentem czy jakaś zaprzyjaźniona firma która dekoruje wnętrza w mieszkaniach budynia?:)

    • 88 56

    • Za publiczne pieniadze usluga czy produkt nie musi byc dobrze wykonana

      • 9 11

    • Mi sie podoba. (7)

      A jak masz lepsze pomysły to się nimi podziel zamiast narzekac.

      • 11 8

      • Powiedz mi tylko, po jakiego diabła robic taką promocję w Gdańsku? (5)

        Mieszkańcy jeśli mieli zobaczyć ten obraz to pewnie już widzieli a ci, których to nie interesuje i tak nie pójdą do muzeum.
        Zrobić coś, żeby coś zrobić - to chyba jedyny sens tego przedsięwzięcia.

        • 14 8

        • AHA. (4)

          A jesteś pewien, że mieszkańcy wiedzą o tym, że mają taki obraz? Czy wygrzebałeś sobie tę opinię z nosa?

          • 4 3

          • Tak, drogi słoiku, mieszkańcy wiedzą! (3)

            A nawet, gdyby sami na to nie wpadli, to np. przedszkola i szkoły organizują wycieczki na Toruńską.

            • 5 4

            • OHOHOHO Pan SZLACHCIC z Gdańska opowiada. Może lepiej od razu posmaruj chleb starym smalcem.

              Przedszkola chodzą oglądać Sąd Ostateczny? Tak? Nie wiem skąd Ty bierzesz wiedzę na ten temat, ale zakładam, że nic nie wiesz i nic nie widziałeś.

              • 2 3

            • (1)

              Po poziomie wypowiedzi śmiem wątpić, byś był bywalcem muzeów, raczej inni chodzą, a ty mówisz, że chodzą za ciebie. Pewnie twoje jedyne osiągnięcie to to, że nie jesteś słoikiem, jak twoi rodzice.

              • 0 3

              • OK.

                • 0 0

      • Kurde mi sie..moze mi to zdaje sie

        • 0 0

  • Nic ciekawego... (6)

    • 37 29

    • (3)

      Dla gdynian oprócz ich osady nic nie jest ciekawego, zaściankowcy

      • 12 9

      • Tiaa

        Gdańsk i Hollywood...

        • 6 4

      • Maćku z Gdańska (1)

        Przejedz sie choć raz do Warszawy albo Wrocławia. Otworzysz oczy i moze uda ci sie dostrzec, ze przy tych miastach Gdańsk to taka większa prowincja.

        • 6 9

        • hahahahaha

          niezły sarkazm z rana...

          • 3 3

    • Moim zdaniem nawet fajny efekt.

      • 3 1

    • Bardzo ciekawe

      • 2 1

  • (2)

    Film katastroficzny to nam codziennie organizuje p.Lisicki

    • 78 1

    • (1)

      Hahaha! Dzięki za poprawę humoru z rana! :D

      • 14 0

      • Polecam się na przyszłość :-)

        • 6 0

  • kulka szczęścia (1)

    • 19 0

    • Budyniowa kula..........

      • 1 1

  • UFO

    Ile trzeba treści w artykule, aby opisać o co chodzi z tymi plakatami. Przerost formy nad treścią. Po to jest plakat, aby informować, a nie chachmęcić umysł. Jeżeli ktoś nie widział wcześniej obrazu, nigdy w życiu nie domyśli się że zachęca do odwiedzenia muzeum. Raczej jest to promocja UFO .

    • 54 15

  • Czy ta kula jest zrobiona ze sztabek Amber Gold ? (5)

    Idealnie ukrytych w piwnicy jednego z za rządzających lubiącego pudding ? W mieszkaniu o którym zapomniał ofkors.

    • 72 21

    • uwaga PiSowski troll

      • 8 15

    • Ta kula to symbol kas SKOK. (1)

      To złote jajo symbolizuje kasę wywleczoną do Luksemburga przez jednego z pisowców.

      • 16 15

      • Pamiętajmy o Grzegorzu Biereckim, zasłużonym dla sprawy senatorze z PiS

        • 0 0

    • muszę najpierw operacyjnie dokonać monitoringu internetów i wtedy wam powiem czy ta kula to ze złota po AG

      • 2 1

    • Ciekawa opinia

      • 1 1

  • Plakaty widzialem. (8)

    Nie widziałem tylko przetargu na kampanię reklamową organizowaną z publicznych pieniędzy.

    • 38 12

    • Z tego co pamiętam to chyba robią to za darmo. (7)

      Zadzwoń i zapytaj

      • 6 7

      • (5)

        W naszym grodzie takich kampanii za darmo nie robi nikt. Kwota zazwyczaj jest razy 3, w stosunku do kwoty rynkowej :)

        • 9 3

        • Takie rzeczy to przy zakupie śliwek w czekoladzie dla MON. (4)

          • 3 2

          • lub przy sprzedazy Ciechu za 1piln (3)

            • 2 1

            • lub przy kampanii z królikami za 3 bańki (2)

              • 3 0

              • (1)

                lub przy 'zakupie' mieszkań dla Pawła

                • 2 2

              • lub przy wypłatach dla Rydzola

                • 0 0

      • Za darmo..to i w ryj nie dają

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.