- 1 Mieszkają na stałe, ale się nie zameldują (73 opinie)
- 2 Nowa siedziba gdańskich policjantów (75 opinii)
- 3 Ruszają rozmowy ws. stanowisk w Gdyni (486 opinii)
- 4 Kim jest Aleksandra Kosiorek? (721 opinii)
- 5 Te zabytki otwierają się po remontach (63 opinie)
- 6 Nowi lokatorzy zburzyli spokój w kamienicy (252 opinie)
Kampania promocyjna jak z Hollywood
Efektowne plakaty przywodzące na myśl reklamę filmu katastroficznego zobaczyć można na wiatach przystankowych w różnych punktach Gdańska. Nie promują jednak amerykańskiej superprodukcji, lecz gdański obraz "Sąd Ostateczny" Hansa Memlinga.
Dla jednych: niczym statek kosmiczny albo wielki meteor, który lada chwila uderzy w Ziemię.
Dla innych: niczym złota kula znajdująca się pod stopami Jezusa Chrystusa na najsłynniejszym obrazie Hansa Memlinga. Złoto było przecież symbolem niebiańskości i duchowego oświecenia, a kula w filozofii neoplatońskiej symbolizuje wszechświat geometrycznie dokonały. Jest to więc symbol duchowości, harmonii i doskonałości. Formuła plakatów z założenia miała intrygować i przyciągać uwagę. I to się udało.
- Kampania składa się z dwóch podstawowych etapów. Najpierw wprowadziliśmy kampanię "teaserową" - wtedy pojawiły się w przestrzeni miasta czerwone plakaty ze złotą kulą bez jakiegokolwiek komentarza. Chodziło o zaciekawienie mieszkańców i to się udało. Otrzymaliśmy mnóstwo sygnałów ze strony osób, które widziały plakat. Potem wprowadziliśmy przygotowane wcześniej wizualizacje, których podstawowym założeniem było umieszczenie symbolu kuli w miejscach ważnych i rozpoznawalnych dla Gdańska. Podkreślamy w ten sposób, jak ważny jest dla nas obraz Hansa Memlinga - mówi Małgorzata Posadzka z Muzeum Narodowego w Gdańsku.
Twórcą projektów jest gdańskie Tofu Studio. "Złota" kampania jest jednym z elementów dużego projektu promocji "Sądu Ostatecznego" w ramach całorocznej akcji "Jeden ze Stu". Wraz z "teaserowym", czerwonym plakatem, po Gdańsku zaczął jeździć oklejony specjalną folią "złoty tramwaj", którego identyfikację również przygotowało Tofu Studio. Tramwaj wpisano w kampanię teaserową początkowo bez logotypów projektu i Muzeum Narodowego w Gdańsku.
Plakaty prezentowane są na nośnikach udostępnionych przez miasto Gdańsk.
- Kampania plakatowa możliwa jest dzięki finansowej pomocy miasta. Początkowo było to 50 nośników, głównie w wiatach przystankowych, obecnie trzy wizualizacje prezentowane są na 100 nośnikach. By obejrzeć plakaty trzeba się jednak pośpieszyć, bo ten etap kampanii kończymy 15 listopada. Miesiąc później, około połowy grudnia, w miejscu obecnych plakatów pojawią się kolejne projekty z nowymi charakterystycznymi lokalizacjami. Wraz z nimi planujemy jeszcze jedną niespodziankę, nawiązującą do motywu złotej kuli - zapewnia Małgorzata Posadzka.
Plakaty wkrótce znikną z przestrzeni miasta, ale w dalszym ciągu będzie można je nabyć w sklepie internetowym Muzeum Narodowego w Gdańsku. Plakat z jednym z trzech wariantów złotej kuli na tle miasta kosztuje 9,5 zł w opakowaniu w tekturową tuleję oraz 6 zł bez niej. Z kolei komplet trzech plakatów kosztuje (bez opakowania) 10 zł.
Miejsca
Opinie (177) 8 zablokowanych
-
2017-11-08 06:37
Co za tytan intelektu na to wpadł? (3)
Reklamowanie zabytku który znają wszyscy gdańszczanie w Gdańsku.
Normalnie Nobla dać temu geniuszowi.
Takie reklamy wiesza się wiecie gdzie. Czy przynależność do PO to synonim g....?- 25 8
-
2017-11-08 09:09
reklamują go do usranej (1)
to już na prawdę jest nudne i podważa całą robotę dyrekcji MN. Po co oni tam siedzą, skoro ciągle mówi się o jednym obrazie? Wystawić go kontenerze przy Długiej i kasować po 2 zł od łba. Muzeum zamknąć
- 7 1
-
2017-11-08 09:28
Żeby to jeszcze oryginał był...
- 1 2
-
2017-11-08 13:13
Odpowiedź na pytanie
synonim g... to przynależność do PiS
- 1 1
-
2017-11-08 06:53
pokaż ludziom złoto a zgłupieją
tak było z Amber Golden
- 17 0
-
2017-11-08 07:10
Miś byłby lepszy
- 11 2
-
2017-11-08 07:10
(1)
Wooow ale temat, ale gdzie są zakłady pracy?
- 7 3
-
2017-11-08 07:21
Na swoim miejscu
- 1 2
-
2017-11-08 07:22
Kampania teaserowa... (1)
... to takie polskie. Dumnie jest byc Polakiem... i pisac na w pół po angielsku
- 13 2
-
2017-11-08 17:09
Za to polskie bardzo jest narzekanie...
- 1 1
-
2017-11-08 07:24
Czy Wy wiecie co my robimy tą kulą...
my tą kulą.......
- 4 3
-
2017-11-08 07:25
myślałem, że to reklama cebuli z jesiennego zbioru (2)
bo po cebuli się kuli, a kula na złoty kolor zeszklona
- 19 3
-
2017-11-08 09:04
Lubię smażoną cebulę. (1)
- 6 1
-
2017-11-08 16:29
Ja lubię smażoną kapustę
- 2 0
-
2017-11-08 07:36
Kampania teaserowa??? (1)
- Co to?
- To ja się pytam co to jest...- 11 4
-
2017-11-08 09:36
-...kampania..
- 0 1
-
2017-11-08 07:38
haha
Jeszcze wiecej betonu xD
- 5 0
-
2017-11-08 07:49
czy ta kula była ciągnięta po płycie lotniska (4)
i gdzie jest teraz przechowywana?
- 16 4
-
2017-11-08 07:53
Pewnie w jednym z (3)
"zapomnianych mieszkań"
- 5 0
-
2017-11-08 13:14
(2)
albo w Luksemburgu razem z kasą ukradzioną ze SKOKów przez pisslamistów
- 0 1
-
2017-11-08 14:10
Zdumiewające (1)
Ile lemingów łyknęło Urban legend z tymi skokami...
Jak dzieci- 0 1
-
2017-11-09 15:27
Zdumiewające ile osób wierzy Ministrowi Obrony. Zdumiewające.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.