- 1 Szczepionki przeciw grypie już w aptekach (81 opinii)
- 2 Podrzucili umierającego pod SOR. Nowe fakty (91 opinii)
- 3 Jakie oblicza ma przemoc domowa? (59 opinii)
- 4 Przeskocz mukowiscydozę już w tę sobotę (1 opinia)
- 5 Cholesterol na celowniku: fakty i mity (53 opinie)
- 6 Alergie, których nie wykrywają testy (12 opinii)
Od marca niezaszczepieni będą zwalniani ze szpitali? "Nie można narażać zdrowia pacjentów"
Od marca wchodzi w życie obowiązek szczepień dla pracowników podmiotów medycznych, w tym szpitali. W praktyce oznacza to, że osoby, które z własnego wyboru stwarzają zagrożenie dla zdrowia i życia pacjenta poprzez brak szczepień, nie będą mogły być zatrudnione. Szpitale obecnie analizują możliwości działania w tym obszarze.
Szczepienia przeciw COVID-19 w Trójmieście. Znajdź punkt szczepień
Od kilku dni wiemy, że z marcowego przymusu będą zwolnieni mundurowi i nauczyciele. Rzecznik resortu zdrowia tłumaczył, że dla tych grup sprostanie terminowi mogłoby być trudne, z kolei minister edukacji powiedział, że większość nauczycieli i tak jest zaszczepiona. To oznacza, że aktualnie obowiązek dotyczy medyków.
- Do 1 marca 2022 r. szczepionkę przeciw COVID-19 muszą przyjąć osoby wykonujące zawód medyczny, farmaceuci, studenci medycyny i pracownicy podmiotów medycznych. To właśnie te osoby mają bezpośredni kontakt z chorymi na koronawirusa. Obowiązek nie dotyczy osób, które mają przeciwwskazania do szczepień, ze względu na stan zdrowia - wskazuje Ministerstwo Zdrowia.
Czytaj też: Niedzielski: "Szczyt piątej fali pandemii za nami". Kolejne zmiany kwarantanny
Koniec z problemem niezaszczepionego personelu
Oznacza to, że zaszczepić się muszą nie tylko lekarze czy pielęgniarki, ale wszyscy zatrudnieni w placówkach medycznych - w przychodniach, szpitalach czy gabinetach.
- Sytuacja jest trudna, choć mówimy tu o stosunkowo niewielkiej grupie osób. Natomiast szpital musi być miejscem bezpiecznym i nie możemy sobie pozwolić, aby narażać zdrowie pacjentów. Trzeba mieć poczucie odpowiedzialności, dlatego decyzja o zwolnieniu takich osób jest uzasadniona - mówi dr Jerzy Karpiński, lekarz wojewódzki i dyrektor Wydziału Zdrowia PUW.
Szpitale już w tym momencie przygotowują się do egzekwowania obowiązku wykonania szczepień. Przykładowo w Uniwersyteckim Centrum Klinicznym w Gdańsku miały zostać rozesłane pisma, o czym informowali nas czytelnicy.
- Dyrektor UCK wysyła pisma do pracowników, w których groźbą zmusza wszystkich niezależnie od stanowiska i formy zatrudnienia do zaszczepienia przeciwko COVID. W piśmie grozi, że osoby niezaszczepione zostaną odsunięte od pracy, bez prawa do wynagrodzenia, a w dalszym trybie zwolnione z pracy - czytamy w nadesłanej do redakcji wiadomości.
Władze szpitala akademickiego potwierdzają, że osoby niezaszczepione nie będą mogły pracować w placówce. Przypomnijmy, że wcześniej niezaszczepionym pracownikom ograniczono kontakt z pacjentami, co zwiększało bezpieczeństwo chorych.
- Jako dyrektor jednostki leczniczej odpowiadam za pacjentów i jestem zobowiązany do działania zgodnie z literą prawa. W myśl rozporządzenia ministra zdrowia z 22 grudnia 2021 r., u którego podstaw leży Ustawa z 5 grudnia 2008 r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi, do 1 marca wszystkie osoby pracujące m.in. w szpitalach, wykonujące zawody zarówno medyczne, jak i niemedyczne mają obowiązek poddać się pełnemu cyklowi szczepienia przeciw COVID-19, podobnie jak np. przeciw wirusowemu zapaleniu wątroby - wskazuje Jakub Kraszewski, dyrektor UCK. - Ten obowiązek nie dotyczy osób, które posiadają bezwzględne przeciwwskazanie do szczepienia. W tym momencie należy podkreślić, że chodzi o obowiązek, a nie przywilej czy uprawienie. Osoby, które nie poddadzą się obowiązkowemu szczepieniu, nie będą mogły świadczyć pracy na rzecz UCK. Zasadniczym założeniem tych rozstrzygnięć, jak również główną intencją ustawodawcy, jest ochrona pacjentów, ale także innych osób pracujących w szpitalu, przed zakażeniem SARS-CoV-2. W UCK, czyli szpitalu wysokospecjalistycznym, leczymy m.in. pacjentów onkologicznych, hematologicznych czy kardiologicznych, u których odporność jest drastycznie zaniżona. Tych osób szczególnie nie wolno narażać.
Z drugiej strony szpitale zaznaczają, że ustawodawca, nakładając obowiązek, nie daje narzędzi pozwalających na działanie w tym obszarze.
- Zarząd Spółki Copernicus Podmiot Leczniczy w Gdańsku ciągle zastanawia się nad skutecznym egzekwowaniem szczepienia. Wydaje się, że merytoryczni pracownicy medyczni, mając medyczne wykształcenie i wiedzę, nie powinni mieć najmniejszych wątpliwości o znaczeniu szczepień przeciw chorobom zakaźnym i spodziewamy się, że wszyscy niemający zdrowotnych przeciwwskazań szczepienia już wykonali. Mamy informacje o ponad 90-procentowym wszczepieniu pracowników medycznych. Niestety ustawodawca nie dał pracodawcom żadnych narzędzi oddziaływania, nakładając obowiązek - mówi Katarzyna Brożek, rzecznik spółki Copernicus.
Czytaj też: Niedzielski: "Szczyt piątej fali pandemii za nami". Kolejne zmiany kwarantanny
Sytuacja w zawodach niemedycznych bardziej skomplikowana?
Z kolei w Uniwersyteckim Centrum Medycyny Morskiej i Tropikalnej w Gdyni wszyscy pracownicy zostali powiadomieni o obowiązkowej profilaktyce. Szpital czeka jeszcze na wytyczne inspekcji pracy i resortu zdrowia, ale podtrzymuje, że osoby wykonujące zawody medyczne nie będą mogły pracować, co jednak z zawodami niemedycznymi?
- Zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 3 ustawy o działalności leczniczej jako podmiot leczniczy jesteśmy zobowiązani do zapewnienia udzielenia świadczeń zdrowotnych przez osoby wykonujące zawód medyczny oraz spełniające wymagania określone w odrębnych przepisach - takim właśnie przepisem jest rozporządzenie ministra zdrowia - informuje Małgorzata Marzec z UCMMiT w Gdyni. - Tym samym osoby niezaszczepione nie będą mogły udzielać świadczeń zdrowotnych. W przypadku osób wykonujących w podmiocie leczniczym zawód niemedyczny odwołać się można do ogólnych przepisów związanych z bezpieczeństwem i higieną pracy oraz ustawy o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2022-02-11 08:45
Gość (16)
Ciekawe kto będzie sprzątał i gotował w tym szpitalu bo personel sprzątający to przeważnie firma zewnętrzna zatrudniająca często Ukraińców i innych którzy nie koniecznie chcą się szczepić.zwolnic ich nie można bo nie pracują w szpitalu a w firmie x świadczącej usługi dla szpitala
- 321 35
-
2022-02-16 07:13
Firmy świadczące usługi dla szpitali tez muszą sie szczepić...szpitale masowo wysylaja takie pisma- grozby do swoich podwykonawców...wiem.bo moja firma takie dostaje.
- 2 0
-
2022-02-15 10:04
zaszczepieni
- 0 0
-
2022-02-13 20:02
I to jest naprawdę poważny problem!!!
- 2 0
-
2022-02-13 18:29
eureka
Zostaną zaszczepieni i dopuszczeni do pracy.
- 2 2
-
2022-02-13 12:56
Może Pan Karpiński przyjdzie sprzątać
- 7 0
-
2022-02-13 11:56
Co to znaczy niekoniecznie chcą (2)
No właśnie mają się zaszczepić jak chcą pracować i kropka. Wszyscy zawsze gotowi ustawiać i "wychowywać" dzieci, zwierzęta, a tak naprawdę powinno się systematycznie wziąć za ogół doroo, z których każdy ma "zdanie" i każdy "robi co uważa", a niestety dorosłość polega na odpowiedzialności , a nie chcę czy nie chcę
- 3 18
-
2022-02-14 07:30
widzisz ile ma dislików
twoja wypowiedz??? nie zmuszaj bo ciebie zmuszą
- 4 0
-
2022-02-13 19:56
dorosłość polega na myśleniu i podejmowaniu decyzji za siebie - a nie na bezmyślnym robieniu co ci każą - patrz szczepienia!
- 7 2
-
2022-02-13 10:35
Jak się chce to można cały czas obowiązują przepisy w kodeksie pracy pracodawca ma obowiązek zapewnić pracownikom bezpieczną pracę z covid to nie możliwe
- 2 4
-
2022-02-13 10:08
chcą pieniądze zarabiać? chcą. to albo, albo (1)
- 7 6
-
2022-02-13 18:45
To samo mozna, niestety, powiedziec dzisiaj o UCK. Chca pieniadze zarabiac?
To trzeba nadal leczyc ludzi albo chociaz sprawiac pozory, a bez personelu to moze sie okazac trudne.
- 9 0
-
2022-02-11 10:15
(4)
Dyrekcje szpitali zapewne oświadczą, że są to podwykonawcy - a nie pracownicy w rozumieniu Kodeksu Pracy. Czyli nie są to oficjalnie zatrudnieni.
Z tym że nie wiem, na ile przepisy opisane w artykule biorą to pod uwagę.- 27 0
-
2022-02-11 16:01
(3)
Podwykonawcy też muszą się zaszczepić ! Przecieź roznoszą zarazki tak jak każdy zatrudniony !
- 21 18
-
2022-02-11 21:53
Owszem - ale w naszych pokrętnych przepisach pracownikiem jest często tylko ten, kto jest zatrudniony w danej organizacji na umowę o pracę. Jeśli jest podwykonawcą - nie jest pracownikiem. To pozwala na obejście wielu wymagań.
- 10 1
-
2022-02-11 18:47
zaszczepieni też roznoszą zarazki
- 43 6
-
2022-02-11 16:26
jak każdy, to co za różnica czy szczepieni czy nie?
- 35 3
-
2022-02-13 12:54
(5)
Pracuje w szpitalu i wiem jak to wygląda. To nie osoby niezaszczepione sa niebezpieczne dla pacjentów, bo sie zabezpieczaja i uwazaja (np. maseczki) a bardziej zagrozeniem sa pracownicy (pielęgniarka czy lekarz) zaszczepione bo uwazaja sie za osoby wyjatkowe i czasmi mimo objawów nie ida na test bo przecież "są zaszczepione 3 dawkami"
- 201 29
-
2022-02-13 15:30
Jesteś chorych, siedź w domu. Proste.
Po co zmieniać coś, co zawsze działało..
- 15 0
-
2022-02-13 13:33
(3)
Niezaszczepieni nie maja prawa pracowac w szpitalu. Skoro nie maja dosc IQ zeby odroznic nauke od gusel. Sa zagrozeniem dla pacjentow ze wzgledu na glupote, a nie sam tylko covid.
- 10 54
-
2022-02-13 23:35
Ale jak mają stanowić zagrożenie dla pacjentów, którzy chronieni są przecież cudownym eliksirem?
Masz problemy z logicznym myśleniem umysłowy kaleko?
- 9 1
-
2022-02-13 16:02
To wytłumacz zasadnosc tego "yntelygencie":
"W praktyce oznacza to, że osoby, które z własnego wyboru stwarzają zagrożenie dla zdrowia i życia pacjenta poprzez brak szczepień, nie będą mogły być zatrudnione."
I oficjalne informacje ze osoby zaszczepione zarażają i mogą być zarażone. Zatem osoba zaszczepiona ma ukryte objawy przez szczepionke I moze zarazić pacjentów, malo tego zazwyczaj zaszczepieni nie uzywaja takiej ochrony jak niezaszczepiony- 23 0
-
2022-02-13 13:57
jeśli chodzi o IQ to Ty nie powinieneś mieć prawa się tu wypowiadać bo najwidoczniej w ogóle nie rozumiesz tematu i nie łączysz faktów
- 25 6
-
2022-02-11 11:21
(47)
W uck większość osób które zaszczepiło się 3 raz choruje A osoby niezaszczepione o dziwo zdrowe pracuję tam i obserwuje co się dzieje więc o jakie bezpieczeństwo ze strony zaszczepionych chodzi
- 522 103
-
2022-02-13 20:59
Masz rację.
Kuzyn jest lekarzem. Nie zaszczepiony. Ma mnóstwo pracy na oddziale bo jego koledzy chorują-oczywiście zaszczepieni. I komu mam wierzyc? Państwu które przymusza do szczepien? Wyciągnijcie wnioski.
- 5 0
-
2022-02-13 13:29
(1)
Nie jestes zadnym medykiem, skoro wierzysz w gusla. Nauka jasno okresla ryzyko zachorowania, zgonu i transmisje w przypadku normalnych i szurow. Powinienes w lesie ziola zbierac z takim podejsciem.
- 1 4
-
2022-02-23 12:25
zioła w lesie?
Ajnsztajn
- 0 0
-
2022-02-13 13:14
(3)
Zaszczepieni chorują, może mają skąpe objawy ale nadal chorują i transmitują wirusa, więc o jakim bezpieczeństwie dla pacjentów oni mówią? To brzmi tak komicznie, że jak bym usłyszała o tym 5 lat temu to bym miała niezły ubaw. Dzisiaj mnie to przeraża, że nadal są ludzie, którzy w to wierzą... Czekam na wysyp komentarzy od zaszczepionych :)
Zaszczepieni chorują, może mają skąpe objawy ale nadal chorują i transmitują wirusa, więc o jakim bezpieczeństwie dla pacjentów oni mówią? To brzmi tak komicznie, że jak bym usłyszała o tym 5 lat temu to bym miała niezły ubaw. Dzisiaj mnie to przeraża, że nadal są ludzie, którzy w to wierzą... Czekam na wysyp komentarzy od zaszczepionych :) przecież jak oni to wzięli to muszą wszyscy bo inaczej jesteśmy źli, to nic że znam kilka osób po 3 dawkach którzy chorowali w styczniu i wcale nie bezobjawowo, ale ważne że to chroni i jesteś nieśmiertelny! W coś wierzyć trzeba.
- 9 2
-
2022-02-13 13:32
(2)
Transmisja wsrod zaszczepionych jest wielokrotnie mniejsza, podobnie jak szansa zachorowania. Do szkoly!!!
- 1 13
-
2022-02-13 18:31
Były badania, że transmisja wirusa wśród szczepionych jest dużo wyższa. O 237 (czy jakoś tak) razy więcej jednostek wirusa miały w sobie osoby szczepione
- 6 0
-
2022-02-13 15:27
głupoty piszesz
U mnie w rodzinie wszyscy chorzy, objawy grypopodobne: gorączka, bóle mięśni, katar, kaszel, rezultat: 4 osoby zaszczepione, 3 osoby niezaszczepione. Wszyscy przeszli podobnie.
Taka o pandemia- 6 0
-
2022-02-13 12:46
Jak to wytłumaczyć? Bóg chroni swoje wierne owieczki.
No cud , qfa, cud !!!!
- 0 0
-
2022-02-13 11:01
(3)
Ciekawe skąd masz takie wiadomości? Z tego co wiem, jest dokładnie odwrotnie, chorują osoby niezaszczepione, na szczęście większość osób faktycznie ma szczepienia. Owszem zaszczepiony tez może zachorować, ale przechodzi zdecydowanie łagodniej. Nie wymyślaj zatem głupot, nie chcesz się szczepić, trudno, twoje życie.
- 5 30
-
2022-02-13 12:19
(1)
Jeśli zaszczepiony łagodnie przechodzi covid to czemu na oddziałach covidowych większość zaszczepiona
- 13 2
-
2022-02-13 13:31
Bzdura wielokrotnie prostowana.
- 2 8
-
2022-02-13 11:16
Widzocznie pracujesz w wyselekcjonowanym srodowisku - pewnie czary. W mojej pracy jakies 90% baranow na podrzednych stanowiskach sie zaszczepilo: co chwile choruja, non stop katar, ze nie wspomne o fatalnych NOPach po szczepiace (3 osoby, jedna z nich prawie nie trafila do szpitala). Ja trzymam sie spokojnie, moja zona trzyma sie spokojnie, moje
Widzocznie pracujesz w wyselekcjonowanym srodowisku - pewnie czary. W mojej pracy jakies 90% baranow na podrzednych stanowiskach sie zaszczepilo: co chwile choruja, non stop katar, ze nie wspomne o fatalnych NOPach po szczepiace (3 osoby, jedna z nich prawie nie trafila do szpitala). Ja trzymam sie spokojnie, moja zona trzyma sie spokojnie, moje dzieci nie wiedza co to katar. Ale pewnie sobie wymyslam i klamie.
BTW: to niesamowite, szopka sie spynela, narracja dziurawa, z kazdej strony widac i slychac, jak glupole zostaly wyd*mane bez mydla, coraz wiecej informacji o szkodliwosci szpryc dr Mengele, liczacy sie naukowcy przestrzegaja, ale nadal wy, biedni durnie, wciaz twierdziecie, ze 2+2=5. To jest poziom IQ 100 lub mniej.- 13 4
-
2022-02-13 10:33
Gufno prawda (8)
Pracuje w UCK i nie jest prawdą co piszesz, 90 proc chorych trafia bo nie są zaszczepione, nie siej kłamstw. Albo podaj swoje imię i nazwisko, skoro taki odważny jesteś i zobaczymy tę twoja prawdę. Masz cohones?
- 6 37
-
2022-02-13 21:53
Gufno
nie pracujesz. Moja mama czeka na zabieg cito 3 miesiąc. UCK milczy, zakaz przyjmowania pacjentów planowych. Niech was szlag trafi.
- 5 0
-
2022-02-13 21:04
Jesteś pewna?
Ja słyszałem ze na oddział trafiają zarówno szczepieni jak i nieszczepieni.
- 2 0
-
2022-02-13 18:42
Nie widze nigdzie Twoich chocby inicjalow. Czyzbys bal sie podpisac pod ewidentna brednia, ze 90% chorych to niezaeliksirowani?
- 6 0
-
2022-02-13 18:41
Pamiętaj że bardzo dużo osób jak trafia do szpitala w ciągu dwóch tygodni od szczepienia to jest uznawana jako nieszczepiona i psuje statystyki prawdziwie nieszczepionym
- 7 0
-
2022-02-13 11:54
Artiur lat 5 (2)
Cio to jest cochones ?
- 4 0
-
2022-02-13 13:58
(1)
chyba kojones
- 0 0
-
2022-02-13 20:04
chyba cojotes
- 0 0
-
2022-02-13 10:45
"Cov. ID. 19 ... 84"
Praca przy szlabanie (w TYM razie to większy !!! szacun niż w służbie "zdrowia") to jednak nie "praca w UCK" ...
- 14 1
-
2022-02-13 10:23
ty taki medyk jak ja Chopin , przestań cienko manipulować
- 3 8
-
2022-02-13 00:23
Ale jesteś typowym
Typowym Polakiem z partii PiS! Kłamca! Nie ładnie!
- 2 14
-
2022-02-12 13:57
(1)
U mnie w pracy tak samo. Troje nieszczepionych - nic jakoś nam nie jest, mamy się swietnie. Pozostałe 16 osób... no cóż. No jakże to możliwe? My pijemy zioła jak w średniowieczu, oni stosują nowoczesna medycynę. Poza tym jak ktoś jest zaszczepiony to czego się boi? Nowoczesne i super przebadane szczepionki? Aha, akurat.
- 61 11
-
2022-02-13 10:06
zioła na wirusy? wlewy z witaminy c i z wody utlenionej, powidła z wilczej jagody wszystkie choroby uleczą skutecznie
- 7 32
-
2022-02-12 08:55
(5)
Moj maz pracuje w uck. Ja albo dziecko przynieslismy wirusa do domu. On nie chorowal zaszczepiony. Jego kolega zaszczepiony tylko dwiema dawkami zachorowal i ponad tydzien go nie bylo. Moj kolega z pracy niezaszczepiony 38 lat umarl. Jego tata tez z nami pracowal. Tez niezaszczepiony ciezko przeszedl.
- 17 57
-
2022-02-13 16:57
Aha
Moja znajoma z pracy, podwójnie zaszczepiona (trzecią dawkę już miała w planie ale choroba ją pokrzyżowała) od kilku miesięcy jest non stop na L4, dwa razy covid, przechodzi to ciężko, co się doleczy to znowu ją coś łapie - stwierdziła, że nigdy tyle nie chorowała co teraz. W ciągu miesiąca jak jest tydzień w pracy to dobrze. Ja niezaszczepiona,
Moja znajoma z pracy, podwójnie zaszczepiona (trzecią dawkę już miała w planie ale choroba ją pokrzyżowała) od kilku miesięcy jest non stop na L4, dwa razy covid, przechodzi to ciężko, co się doleczy to znowu ją coś łapie - stwierdziła, że nigdy tyle nie chorowała co teraz. W ciągu miesiąca jak jest tydzień w pracy to dobrze. Ja niezaszczepiona, raz w zeszłym roku covida miałam- podoby przebieg jak w przypadku przeziębienia. Kolega, również zaszczepiony, ciągle przeziębiony-niby nie covid ale również bierze co chwila zwolnienia. I takich przypadków jest mnóstwo. Jednym szczepionka pomoże a innym wręcz przeciwnie.
- 10 1
-
2022-02-13 16:07
Aaaaa
Kolega mojego kolegi ma kolegę którego dziewczyna ma koleżankę ktora ma mame pracującą w sklepie i tam jej wspolpracownik ma zone ktora ma przyjaciółkę której mąż zna niezaszczepionego którzy ciezko chorował..
Takie pier..ie glupot jak Twoje droga Ewo- 15 1
-
2022-02-13 12:08
Głupias jak but
- 5 8
-
2022-02-13 10:30
Ja niezaszczepiona, gro współpracowników tak. Niektórzy z nich chorują już drugi albo trzeci raz. Mnie nie rusza kompletnie. Dowód anegdotyczny to żaden dowód.
- 35 8
-
2022-02-12 23:08
Ewa
leć się zaszczep, na co czekasz?
- 42 10
-
2022-02-11 15:14
Chorowanie (12)
Nie jestem zaszczepiona, covid przeszłam w grudniu 2020. Pracuje w sklepie co chwilę ktoś choruje, głównie szczepieni... mnie jakoś nie rusza, może przypadek.
- 80 22
-
2022-02-13 15:03
w końcu wszyscy to przechorują , ale nie wszyscy wyzdrowieją -będzie jak z grypą , jedni lżej przechodzą ,innych łamie i muszą (3)
na jakie podstawie twierdzisz że nie chorujesz ?? , bo co , bo gardło nie boli , bo nie masz gorączki ? , być może jest tak że po covidzie masz taką odporność , że kolejne "odmiany" covida nie robią na tobie wrażenia gdyż organizm sobie z nimi radzi - być może tak jest ? , jesli tak, to tylko pogratulować , nie ma w tym twojej zasługi . Ale możesz
na jakie podstawie twierdzisz że nie chorujesz ?? , bo co , bo gardło nie boli , bo nie masz gorączki ? , być może jest tak że po covidzie masz taką odporność , że kolejne "odmiany" covida nie robią na tobie wrażenia gdyż organizm sobie z nimi radzi - być może tak jest ? , jesli tak, to tylko pogratulować , nie ma w tym twojej zasługi . Ale możesz też chorując bezobjawowo "prątkować" na otoczenie - tego nie wie nikt. Proponuję trochę zmienić sposób myślenia z "nic mi nie jest to ch..j z innymi" , na myślenie nie chcę zabić sąsiada, brata ,dziecka .Myśl nie tylko o sobie ale też o "bliznich" . nie twierdzę ,że trzeba się testować jak "nic" mi nie dolega ale należy być ostrożnym
- 2 10
-
2022-02-13 18:40
"na jakie podstawie twierdzisz że nie chorujesz ??"
To juz przechodzi ludzkie pojecie, wroc najlepiej pod kamien, spod ktorego wypelzles.
- 3 5
-
2022-02-13 18:38
Ja w ogóle nie chorowałem na Covid ani się nie szczepiłem. Cały czas przez dwa lata czuje się znakomicie. Ale też unikam noszenia masek, praktycznie prawie w ogóle nie noszę i unikam obostrzeń (poza zdrowym rozsądkiem). A wokół niektórzy znajomi szczepieni trzy razy, a dwa razy już chorowali. Część znajomych niestety dziwnym trafem w 1-3 dni po szczepieniu, stracili życie. Może przypadek, ale dla mnie to dziwne.
- 9 1
-
2022-02-13 15:22
szczepionka nie chroni od transmisji wirusa czopku
- 14 0
-
2022-02-11 18:28
Nie jestes zaszczepiona, ale zapewne masz odpornosc po zachorowaniu, wiec nic w tym dziwnego. (7)
Ale jeszcze sie nie ciesz, bo niektorzy choruja wiecej niz raz. Sama mam takiego w rodzinie, tez niezaszczepionego.
- 20 54
-
2022-02-12 08:35
Oczywiście. (6)
Moja sąsiadka ( piguła, zaszczepiona 3 dawką) jest już trzeci raz chora.
- 62 13
-
2022-02-13 15:10
no i co z tego ? , potrzebuje miejsca w szpitalu ? , potrzebuje respiratora ? , pewnie nie choruje bo się zaraziła ale dzięki szczepieniu przechodzi to lekko . Zaszczepieni " na grypę" też chorują na grypę ale lżej . Nikt nigdy i nigdzie nie twierdził że szczepionka chroni przed chorobą , tylko chroni przed ciężkim przebiegiem i powikłaniami .
- 1 17
-
2022-02-13 10:24
długo nad tą brednią myślałeś (4)
- 10 53
-
2022-02-13 11:53
Zainteresuj się trochę np wynikami zachorowań w Izraelu (2)
Najbardziej zaszczepiony kraj na świecie, największy wzrost zachorowań, te dane nie są tajne, można sobie samemu sprawdzić
- 35 3
-
2022-02-13 15:19
a dlaczego tak jest ?
bo uważają , że jak "JA " jestem zaszczepiony to już na nic nie muszę uważać . Zapomniałeś podać ilu z tych chorych i zaszczepionych izraelczyków "leży" w szpitalach , a ile choruje w domach U mnie w rodzinie też chorują "na covida "pomimo 3 dawek, ale nigdzie tego nie zgłaszali i po kilku dniach w domu , wszystkie objawy ustąpiły i nie zasilili rządowej statystyki zachorowań , i zapewne wielu ludzi tak robi.
- 7 1
-
2022-02-13 13:30
Tak, wsrod dzieci.
- 1 7
-
2022-02-13 11:11
Znowu jak sie podniecasz, nie stawiasz kropek, przecinkow itd.
- 11 1
-
2022-02-11 14:05
bzdura. (2)
W obecnym stanie prawnym, nie ma możliwości takiego działania. "Poglądy" to sobie można mieć, ale ..dura lex sed lex.
Pan Dyrektor Szpitala - powinien nakłonić działających w tej placówce radców prawnych... do weryfikacji (głębokiej) swojego stanowiska. Myślę, że sam - na takie genialne pomysły nie wpadł.
A więc - Panowie Radcy - troszkę dokształcić się nie zawadzi. Korzyść odniosą wszyscy.
Serio mówię.- 40 14
-
2022-02-13 13:00
panie też tam pracują
- 2 2
-
2022-02-13 10:24
Radcy prawni, prace tam traktuja jak typowa posade panstwowa, czyli pracuja jakby za kare i to jest skutek
- 18 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.