- 1 Samobójstwa w Polsce w 2025 r. Alarmujące statystyki wśród młodzieży (54 opinie)
- 2 Gdańscy ilustratorzy i "15 powodów" (4 opinie)
- 3 Jak nie oszaleć z miłości? (49 opinii)
- 4 Będzie zakaz protestów antyaborcyjnych? (498 opinii)
- 5 "To był przełom". Po 30 latach zaczęli ratować pacjentów (3 opinie)
- 6 Ministerstwo porządkuje rynek "beauty" (55 opinii)
W niedzielę, 18.01, dwa protesty ws. aborcji przed szpitalem na Zaspie
Dwie manifestacje - przeciwników i zwolenników legalnej aborcji - odbędą się w najbliższą niedzielę, 18 stycznia, przed Szpitalem św. Wojciecha na Zaspie. Pierwszy z protestów zwołują środowiska skrajnie prawicowe i tzw. pro-life. Drugi to inicjatywa Nowej Lewicy, która chce wyrazić swoje wsparcie dla lekarzy i pacjentów.
- Kolejne protesty przed Szpitalem na Zaspie
- Publiczny różaniec o zatrzymanie aborcji na Zaspie
- Kontrmanifestacja "Nie dla faszyzmu, Tak dla wyboru!"
- Szpital musi zapewnić dostęp do legalnej aborcji
Kolejne protesty przed Szpitalem na Zaspie
Pierwszy taki protest w tym miejscu odbył się pod koniec grudnia. Uczestnicy odmawiali różaniec w intencji zatrzymania aborcji. Mieli transparenty z hasłami m.in. "Wołamy o zatrzymanie holokaustu nienarodzonych" i obrazami religijnymi.
Publiczny różaniec o zatrzymanie aborcji na Zaspie
W najbliższą niedzielę, o godz. 12, tę akcję powtórzą. Wtedy rozpocznie się "publiczny różaniec o zatrzymanie aborcji na Zaspie". Akcja organizowana jest z inicjatywy Kai Godek i jej Fundacji Życie i Rodzina.
- Dopóki zabijacie dzieci poprzez aborcję, dopóki twierdzicie, że możecie sobie to robić, bo to nie są wasi pacjenci - dopóty będziemy modlić się tam, pikietować, edukować! Nie wyrzucicie nas stamtąd, nie pozbędziecie się nas i nie zamkniecie nam ust! Nie ma naszej zgody na aborcję ani na odbieranie proliferom prawa do modlitwy i demonstracji w obronie życia - napisała w mediach społecznościowych Kaja Godek.
Nawiązała tym samym m.in. do apelu Lewicy, by takich demonstracji przed szpitalem zakazać, oraz do zapowiedzi prezesa spółki Copernicus, który w rozmowie z Trojmiasto.pl zapowiedział, że szpital zadba o to, by oddalić manifestujących od wejścia.
"Będziemy pomagać pacjentkom w majestacie prawa". Szpital przygotowuje się na manifestację
Kontrmanifestacja "Nie dla faszyzmu, Tak dla wyboru!"
Kontrmanifestację w tym samym miejscu i o tej samej porze zorganizuje w niedzielę Nowa Lewica.
- Zapraszamy na wydarzenie "Nie dla faszyzmu, Tak dla wyboru!". To pokojowe zgromadzenie osób, które chcą ponownie okazać wsparcie dla lekarzy, pacjentek i prawa do bezpiecznej opieki medycznej w Gdańsku. Będziemy stawać w obronie personelu medycznego, który wykonuje legalne aborcje. W Polsce mogą one być wykonywane tylko w dwóch przypadkach: gdy ciąża pochodzi z gwałtu oraz w momencie, gdy mamy do czynienia z zagrożeniem życia i zdrowia pacjentki. To przeciwko temu protestują środowiska Kai Godek. Chcą, żeby kobiety umierały w szpitalach bądź rodziły dzieci z gwałtu. Nie ma naszej zgody na stygmatyzację lekarzy, agresję wobec nich i pacjentek - podkreślała Marta Zarańska, wiceprzewodnicząca Pomorskiej Nowej Lewicy.
Grudniowe manifestacje przed szpitalem na Zaspie:
-
Lubię to 14
-
Super 3
-
Trzymaj się 4
-
Ha ha 22
-
Wow 8
-
Przykro mi 42
-
Wrr 200
- Wszystkie 293
- Prezydent miasta oddeleguje tam swojego przedstawiciela, który w razie naruszenia przepisów prawa ma uprawnienia do rozwiązania zgromadzenia - informuje Paulina Chełmińska z Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Szpital musi zapewnić dostęp do legalnej aborcji
Każdy szpital, który ma podpisaną umowę z NFZ na opiekę ginekologiczną i położniczą, musi zapewnić pacjentkom dostęp do legalnej aborcji. Takie zasady wprowadza rozporządzenie ministra zdrowia.
Jeśli szpital nie wywiąże się z tego obowiązku, grożą mu kary finansowe i możliwość natychmiastowego wypowiedzenia umowy (w całości lub w części) przez fundusz.
Wydarzenia
Miejsca
Opinie wybrane
-
2026-01-16 21:17
Problem nie leży w różańcu czy modlitwie (61)
Problemem jest blokowanie i zabieranie miejsca osobom muszącym skorzystać z miejsc przy szpitalu, by dostać się tam z chorymi ludźmi lub do chorych ludzi. Problemem są te wstrząsające bilbordy,
na które patrzą małe dzieci i kobiety w
ciąży, które codziennie podjeżdżają pod
szpital z zagrożoną ciążą, krwawiące, z
Problemem jest blokowanie i zabieranie miejsca osobom muszącym skorzystać z miejsc przy szpitalu, by dostać się tam z chorymi ludźmi lub do chorych ludzi. Problemem są te wstrząsające bilbordy,
na które patrzą małe dzieci i kobiety w
ciąży, które codziennie podjeżdżają pod
szpital z zagrożoną ciążą, krwawiące, z
odrywającym się łożyskiem. To jest dla
nich gwóźdź do trumny. Niestety, ale
grupy pro-life nie mają wcale empatii.
Ktoś, kto czuje i ceni życie drugiego
człowieka nigdy nie zdecydowałby się na
taki sposób dotarcia do sumienia
drugiego człowieka. To przynosi
całkowicie odwrotny skutek do zamierzonego. Same złe emocje. Złość, nienawiść, strach. To tak zachęca kobiety do rodzenia, jak biczowanie konia żeby tylko dojechał z turystami na Morskie Oko. Pomyślcie lepiej nad innymi środkami wyrazu bo to pedagogika rodem ze średniowiecza.- 552 96
-
2026-01-18 09:04
Dobrze że wejście na izbe przyjęć i SOR jest z drugiej strony budynku
- 3 1
-
2026-01-18 00:31
polecam sterylizację
- 4 4
-
2026-01-17 11:41
Nie chcesz patrzeć, nie patrz. Ktoś ci karze?
- 10 45
-
2026-01-17 11:33
Problemem kest Twój komentarz
- 9 30
-
2026-01-17 11:13
jaki problem zabezpieczać się? (5)
mi aborcja nie jest potrzebna
- 14 29
-
2026-01-17 14:53
Nic nie rozumiesz. (4)
Idioci chcę, aby kobiety rodziły okaleczone i martwe płody, a przy tym często tracąc własne życie.
- 28 12
-
2026-01-17 21:27
Kłamstwo. W takich przypadkach aborcja jest legalna.
- 8 11
-
2026-01-17 20:50
Bzdety.
- 4 4
-
2026-01-17 15:01
nikt tego nie chce (1)
- 6 5
-
2026-01-17 16:09
gdyby prawaki tego nie chcieli to nie realizowali i to takim nakladem srodkow linansowych
- 5 9
-
2026-01-17 10:14
Pieniądze (4)
Problemem jest to że ktoś tych oszołomów finansuje. Te pieniądze powinny pójść właśnie na chore dzieci czy opiekę lub na seniorów. Śmiech na sali, co to za obrońcy życia. Idioci nie obrońcy.
- 47 7
-
2026-01-18 12:46
(1)
Ci co krzyczą najgłośniej są finansowani przez Kreml , reszta to wykorzystane przez nich starsze osoby z ograniczonymi umiejętnościami poznawczymi
- 3 3
-
2026-01-18 21:15
Kremlowi zależy, zeby Polaków było więcej? Komu zależy, żeby nas było mniej?
- 1 1
-
2026-01-17 15:08
Myślisz ze to za kasę? (1)
To nie koalicja. To z serca i miłości do tych najmłodszych ludzi.
- 6 17
-
2026-01-17 16:12
z serca do kasy jaka przytulaja
- 8 4
-
2026-01-17 09:41
(4)
Największym problemem jest zabijanie nienarodzonych dzieci, który same nie mogą się bronić. Proponujesz nie patrzyć, udawać ze nic się nie dzieje
- 13 44
-
2026-01-17 13:26
(3)
Jak można zabić kogoś kto się nie narodził?
- 20 10
-
2026-01-18 21:17
Wyobraż sobie, że taka osoba może dziedziczyć.
- 1 1
-
2026-01-18 12:55
Narodził się w momencie poczęcia.
- 5 2
-
2026-01-18 08:27
O byciu człowiekiem poród nie decyduje
Zlepkiem komórek mozna być całe życie.
- 7 2
-
2026-01-17 08:57
gdyby nie zabijano bezbronnych dzieci (4)
nie byłoby wstrząsających billbordów a mordowanie tych bezbronnych dzieci z premedytacją jest praktyką rodem ze średniówiecza
- 14 46
-
2026-01-17 09:13
(3)
W średniowieczu rodziły się wszystkie dzieci... chore, kalekie z wadami genetycznymi. Dziś mamy ewolucję, medycyna poszła do przodu i takie dzieci skazane na wegetację i cierpienie przez całe życie nie muszą się rodzić!
- 32 9
-
2026-01-17 09:42
Powiedz to matkom co wychowuje z down. (2)
Zyją normalnie nie zabiła.
- 12 22
-
2026-01-17 15:03
Kiedy matka zamknie oczy na zawsze, (1)
takie dzieci zostają sierotami, które bardzo często potrzebują pełnej opieki.
- 15 6
-
2026-01-18 21:19
Taką opiekę zapewnia państwo.
- 1 2
-
2026-01-17 06:25
Eugenika i lobotomia lekcja historii (8)
Ironia w Trójmieście: NIE dla faszyzmu, TAK dla aborcji? Historia pokazuje, że "postępowe" idee bywają ślepymi zaułkami. Eugenika w pierwszej połowie XX w. była uznawana za naukę poparta statystyką, finansowana fundacjami jak Rockefeller (grantami dla instytutów rasowych w USA i Niemczech), stosowana w USA (sterylizacje 60 tys.), Szwecji i
Ironia w Trójmieście: NIE dla faszyzmu, TAK dla aborcji? Historia pokazuje, że "postępowe" idee bywają ślepymi zaułkami. Eugenika w pierwszej połowie XX w. była uznawana za naukę poparta statystyką, finansowana fundacjami jak Rockefeller (grantami dla instytutów rasowych w USA i Niemczech), stosowana w USA (sterylizacje 60 tys.), Szwecji i nazistowskich Niemczech do "poprawy rasy". Dopiero po wojnie obalona jako pseudonauka. Podobnie lobotomia: w latach 30.-50. XX w. chwalona jako cud psychochirurgii, nagrodzona Noblem dla Egas Moniza (1949), Walter Freeman wykonał tysiące zabiegów młotkiem i szpikulcem do lodów na schizofrenię, depresję czy "trudne dzieci" ok. 60 tys. w USA, potem potępiona za okaleczanie. W 1943 r. naziści zalegalizowali aborcję dla Polek na żądanie Gestapo zmuszało do eugenicznej "redukcji podludzi", Hitler chwalił: "Im więcej aborcji, tym lepiej". Pro-liferzy pod szpitalami bronią życia, wy wołacie "faszyści"? Demokracja pozwala protestom, ale powtarzajcie błędy historii prawdziwy postęp chroni słabych, nie selekcjonuje.
- 17 31
-
2026-01-17 07:53
Dużo masz tam jeszcze tego do wklejenia?
- 16 12
-
2026-01-17 07:52
Przestań porównywać aborcję po gwałcie czy dla ratowania życia matki do euegniki. (6)
Jeśli nie rozumiesz, że życie kobiety jest ważne, to zrób sobie lobotomię.
- 43 10
-
2026-01-18 21:22
Manipulujesz. Prawo dopuszcza. Ratowanie życia matki priorytetem.
- 2 0
-
2026-01-17 12:41
Kolejna manipulacja: mieszasz aborcję po gwałcie lub ratującą matkę to nieliczne wyjątki, mniej niż 1% procent przypadków w Polsce z atakiem na całość, sugerując, że obrońcy życia lekceważą kobiety. To fałszywa dychotomia, bo większość aborcji dotyczy wygody czy sytuacji społecznych, nie ekstremów.Zrób sobie lobotomię? To hejt i groźba zamiast
Kolejna manipulacja: mieszasz aborcję po gwałcie lub ratującą matkę to nieliczne wyjątki, mniej niż 1% procent przypadków w Polsce z atakiem na całość, sugerując, że obrońcy życia lekceważą kobiety. To fałszywa dychotomia, bo większość aborcji dotyczy wygody czy sytuacji społecznych, nie ekstremów.Zrób sobie lobotomię? To hejt i groźba zamiast argumentów. Historia uczy: podobny język postępu usprawiedliwiał eugenikę Hitler 9 marca 1943 roku zalegalizował aborcję dla Polek w Generalnym Gubernatorstwie oraz lobotomię nagrodzoną Noblem w 1949 roku, która zniszczyła tysiące żyć. Życie matki i nienarodzonego da się ratować bez eliminacji współczesna medycyna to umożliwia. Dyskutuj fakty, nie obrażaj.
- 6 16
-
2026-01-17 11:15
Poczytaj czym argumentowano eugenikę i zastanów się dla czego
...argumenty mieli takie same jak proaborcjoniści
- 5 10
-
2026-01-17 08:07
Jesteś dzieckiem z gwałtu, a zyjesz? Daj zyc innym...... (2)
.
- 6 28
-
2026-01-17 09:01
(1)
Chyba Marek ty.
Przykre.
Współczujemy chłopaku, bez szydery, ale nie poradzimy na całe zło tego świata.
No właśnie, daj żyć innym.- 13 5
-
2026-01-17 11:23
Chciałbym dać to życie tym niewinnym, nienarodzonym.
.
- 4 13
-
2026-01-17 01:53
Pytanie: wszyscy mówią o tej aborcji A kto się interesuje co się z dziećmi dzieje dalej?? (15)
Kolwiek protestował przeciwko temu że matka urodziła niechciane dziecko i dziecko jest w domu dziecka pozostawione są o sobie niechciane niekochane nie przytulamy bo wszyscy się skupiają tylko na aborcji A nikt się nie interesuje co się z dziećmi które miały być poddane aborcji dzieje dalej i z nich matkami czy ktoś o nie dba ktoś się nimi opiekuje
Kolwiek protestował przeciwko temu że matka urodziła niechciane dziecko i dziecko jest w domu dziecka pozostawione są o sobie niechciane niekochane nie przytulamy bo wszyscy się skupiają tylko na aborcji A nikt się nie interesuje co się z dziećmi które miały być poddane aborcji dzieje dalej i z nich matkami czy ktoś o nie dba ktoś się nimi opiekuje czy mają wsparcie psychologiczne czy wsparcie materialne oprócz 800 plus??? Ty też mi odpowie czy te czy ci co protestują mogą mi odpowiedzieć na to pytanie bardzo chętnie wysłucham ich argumentów
- 57 7
-
2026-01-18 21:26
Możemy doprowadzić do tego, że nas nie będzie. Najpierw zabraknie enerytur.
- 1 0
-
2026-01-17 06:27
Znam 2 osoby które dzieci skreślanonze względu na choroby (3)
Matki nieopoddały się aborcji, dzieci urodziły się zdrowe - jedno ma obecnie 18 lat, drugie 5.
- 12 24
-
2026-01-17 10:26
(2)
Dlatego pozwol na wybor.
- 18 8
-
2026-01-18 21:27
Marny wybór, który prowadzi do samoelimanacji.
- 1 1
-
2026-01-17 11:42
Chyba nie zrozumiałeś.
- 7 5
-
2026-01-17 03:09
(9)
tu wyraznie widac hipokryzje prolajfuf, nie slyszalem zeby prolajfy daly wsparcie kobiecie ktora by im zaufala, po prostu zostaje sama z problemem, dziecka niechcianego nie zaadoptuja, bo tez nie o dzieci tu idzie tylko o ideologie, bo... przynosi profity
- 37 8
-
2026-01-17 08:08
Jedz do Matemblewa, tam jest dom samotnej matki, fundują ten dom katolicy i pro-liferzy, wykazałem twoje kłamstwo. (7)
.
- 12 30
-
2026-01-17 08:26
Tak na szybko Marku polecam lekturze punkt 10 (6)
https://www.gdansk.pl/urzad-miejski/wydzial-rozwoju-spolecznego/dotacje-przyznane-w-zakresie-pomocy-spolecznej,a,4279
Coś słabo ci pro life się zrzucają, że miasto musi dokładać... Głębiej do kieszonki sięgajcie bracia i siostry...- 28 9
-
2026-01-18 21:29
Obowiązek gminy. Żadna łaska.
- 1 0
-
2026-01-17 11:27
A miasto kasę wygrało w totolotka?;) (4)
Miasto dopłaca z podatków, czyli także od katolików i pro-liferów, i na 100% mie ma tam tylko samotnych matek wierzących, sa tam także samotne niewierzące;)
- 7 12
-
2026-01-17 14:05
(3)
Marku konsekwentnie! Twierdziłeś, że Dom Samotnej Matki w Matemblewie fundują katolicy i proliferzy. Ja w 5 min udowodniłem Tobie, że ośrodek ten współfinansowany jest z podatków, akcyzy na alkohol i pewnie jeszcze z podatku od nieruchomości od sklepów z gadżetami erotycznymi, bo z tego też biorą się podatki. Zatem w moim odczuciu Twoja opinia jest
Marku konsekwentnie! Twierdziłeś, że Dom Samotnej Matki w Matemblewie fundują katolicy i proliferzy. Ja w 5 min udowodniłem Tobie, że ośrodek ten współfinansowany jest z podatków, akcyzy na alkohol i pewnie jeszcze z podatku od nieruchomości od sklepów z gadżetami erotycznymi, bo z tego też biorą się podatki. Zatem w moim odczuciu Twoja opinia jest kłamila, a skoro konfabulujesz w tej kwestii, to pewnie mataczysz i mówisz pół prawdy w innych.
Zatem odszczekaj to co napisałeś i przyzaj się do błędu jak facet.- 14 5
-
2026-01-18 21:30
Niczego nie udowodniłeś. Obowiązek gminy.
- 0 1
-
2026-01-17 18:15
Jestem facetem, ale czuje się biologiczną kobietą bez macicy) Lepiej ci? (1)
.
- 1 1
-
2026-01-17 21:26
Każdy ma prawo do szczęścią Marku... każdy...
- 1 0
-
2026-01-17 07:57
Są gorsze przykłady, lekarza znany, prawak, nawrócony aborcjonista tak kobite omotał, że ta urodziła. Urodziła i cud się nie stał i dziecko zmarło w męczarniach w ciągu godziny.
Ale pan buk tak chciał.
I matka jego hetmanka Polski!
Aleleuja i do przodu!- 22 11
-
2026-01-16 23:21
(3)
przecież im wcale nie chodzi o człowieka- ani nienarodzonego, ani rodzącego, ani pozostałych. Ani też o moralność, gdyż w większości są amoralni i robią to dla kasy, rozgłosu, podniesienia swojego ego.... Te ich wyczyny są są wstrętne, nachalnie agresywne, żenujące.
- 49 6
-
2026-01-17 07:59
(2)
I jak trzeba to kochankę, córkę ruk cuk do Czech "na wakacje" wyślą... oj znam ja taki przypadek.
Ale najgłośniej w niedziele śpiewa i tak wali się w pierś i mówi moja wina, ze tylne ławki słyszą.- 27 9
-
2026-01-17 09:43
(1)
Najpewniej oceniasz po sobie
- 6 15
-
2026-01-17 10:21
Boże jaka dziecko. Potrafisz coś więcej niż cięta riposta w stylu "chyba ty"?
- 14 4
-
2026-01-16 22:28
Przeszkadza ci widok rozerwanego dziecka? To może nie zabijajmy tych biednych, nienarodzonych dzieci? (2)
.
- 11 50
-
2026-01-17 07:53
Mi przeszkadza, podobnie jak nagłośniony przekaz tej ferajny. (1)
- 22 4
-
2026-01-17 08:09
Jak nie będą tam zabijac, to nie bedzie protestów;) Proste
.
- 5 24
-
2026-01-16 21:29
(3)
HiPOkryto, plakat cie drażni, ale to co doktorek tęczowy robi już nie
- 12 55
-
2026-01-17 02:17
(2)
hipokryto! wasze plakaty sa klamliwe, metod takich jak pokazujecie sie nie stosuje, zadnego dziecka nie "uratowaliscie" ale wiele kobiet przez wasze nagonki stracilo zycie, osiercilo swoje dzieci, stracilo tez szanse na powiekszenie swoich rodzin!
- 40 7
-
2026-01-17 13:20
To jakich metod się używa według Ciebie?
- 2 0
-
2026-01-17 11:30
Zapewne ta rodzaca , co ją zatruli nie tym gazem, to też wina katolików.....Błyskawice nie wylazły na ulicę w proteście, bo
Rządzi PO?
- 4 15
-
2026-01-16 20:40
Jedni i drudzy krzyczą pod szpitalem. (21)
W tym miejscu powinna być cisza. Macie niedaleko kościół przenieście się tam a chorym dajcie spokój.
- 453 69
-
2026-01-18 00:25
idzie taka z każdym a później krzyczy aborcja! aborcja!
- 4 6
-
2026-01-17 14:31
Nie, przeciwnicy aborcji nie krzyczeli pod szpitalem, tylko spokojnie modlili się.
- 9 11
-
2026-01-17 14:01
pogonic tych pisowskich bucow, im nie chodzi o dzieci im chodzi tylko o jedno - dorwac sie do wladzy i znowu krasc
- 17 13
-
2026-01-17 11:27
mam jednego partnera, zabezpieczam się, nie potrzebuję aborcji (2)
- 8 13
-
2026-01-17 13:58
Poczekajmy, jak będziesz chciała dziecka, (1)
a płód będzie z wadą. Nie bądź taka mądra. Nie wiem, o co chodzi z tym jednym partnerem? Ciąża to nie choroba.
- 9 9
-
2026-01-17 15:00
przeciez takie płody mozna legalnie usuwać. Nawet nie znasz polskiego prawa
- 8 4
-
2026-01-17 11:14
najciszej sa małe dzieci które w bezbronne mordowane są zastrzykiem w serce
- 10 14
-
2026-01-17 09:35
A czemu w kościele mają protestować? Czy to w kościele zabijają nienarodzone dzieci zastrzykiem chlorku potasu. W szpitalu to się dzieje
- 15 18
-
2026-01-17 09:37
(1)
W szpitalu powinno się leczyć, a nie zabijać
- 15 14
-
2026-01-17 13:59
To jest procedura medyczna.
- 9 4
-
2026-01-17 07:21
Oburzenie na polityczne zamówienie, z jednej i drugiej strony cyniczne wykorzystywanie sytuacji.
- 4 9
-
2026-01-17 06:11
Krzyczą tylko ci za aborcją... ci mówią o faszyzmie (3)
NIE dla faszyzmu, TAK dla aborcji? Ironia pod szpitalami Trójmiasta. W 1943 r. Hitler zalegalizował aborcję dla Polek na żądanie Gestapo zmuszało do zabiegów, by zniszczyć 'rasę podludzi'. Niemkom groziła śmierć, Słowianom eugenika.Dziś pro-liferzy bronią życia, a wy wołacie 'faszyści'? Ta sama selekcja: kto wart życia? Demokracja pozwala protestować każdemu, ale historia boli. Obrona życia to lekcja z okupacji.
- 16 25
-
2026-01-17 10:32
W Rumunii za czasow Ceaușescu za aborcje grozilo wieloletnie wiezie a kobiety musialy poddawac sie obowiazkowym comiesiecznym badaniom ginekologicznym. Po urodzeniu te dzieci umieraly w domach dziecka na lozkach pozbawionych materacy. Dla pro-life ideologia jest podobna. Byle urodzic. Urodzonym juz nie pomagamy.
- 21 8
-
2026-01-17 07:21
(1)
Bóg dał ludziom wolną wolę.
- 11 4
-
2026-01-17 10:17
Niestety tobie życie też.
Nikt go nie odebrał,aborcja to jest dla prostytutek one krzyczą tylko.
- 7 14
-
2026-01-17 02:42
(5)
prosze nie zrownywac tych grup, prosze nie odrywac skutkow od przyczyn, jeżeli terrorysci zaprzestana swoich praktyk nie będzie powodu przychodzic pod szpital, z drugiej strony trzeba przeciwstawiac się uzurpatorom, przypisujacym sobie prawo do skazywania na smierc kobiet potrzebujacych medycznej pomocy, zastraszajac, manipulujac i dzielac spoleczenstwo w tym personel plcowek ochrony zdrowia i zycia
- 9 21
-
2026-01-17 07:55
Powiedz to kobiecie po gwałcie, powiedz to kobiecie, której ciąża zagraża jej życiu a w domu ma inne dziecko. Powiedz. (4)
- 20 6
-
2026-01-17 13:24
Aborcja jest dozwolona jeśli (1)
Do ciąży doszło w wyniku czynu zabronionego tj. kazirodztwo lub GWAŁT.
- 5 1
-
2026-01-18 21:38
Także, gdy życie matki zagrożone.
- 0 0
-
2026-01-17 09:40
Co z tego że po gwałcie? (1)
To usprawiedliwia morderstwo ? Urodź i zostaw w szpitalu w czym problem.
- 6 21
-
2026-01-17 11:04
Mam nadzieję, że powiesz tak samo swojej żonie, córce lub wnuczce, jeśli coś takiego je spotka. Niech noszą przez 9 miesięcy ciążę, słuchając pytań "a który to miesiąc", "chłopiec czy dziewczynka", "pewnie nie może się pani doczekać" itp. To na pewno fantastycznie wpłynie na ich psychikę.
- 18 4
-
2026-01-16 20:29
Nie popierasz aborcji? To jej nie rób (73)
Są religie, które nie dopuszczają transfuzji krwi - też chcielibyście, żeby z powodów religijnych ktoś wam odmówił transfuzji podczas operacji? Nie sądzę. Fanatyzm należy tępić.
- 662 101
-
2026-01-18 13:02
(2)
Sprzeciw wobec aborcji nie jest kwestia religijna tylko kwestia elementarnej moralności, wrażliwości i humanitaryzmu. Nic nie daje prawa mordowania innych ludzi! Jak możesz tego nie rozumieć? Co z twoim sercem człowieku, kamienne?
- 5 11
-
2026-01-18 19:20
Humanitaryzm, o którym wspominasz, (1)
jeżeli nie jest powiązany z religią katolicką to może mieć różne oblicza, różne podejście do tego gdzie zaczyna się człowiek. Nie nie wszyscy uważają, że płód to człowiek.
- 6 2
-
2026-01-18 21:40
Ale dziedziczyć już może? Czyli, co komu pasuje.
- 1 0
-
2026-01-18 10:28
swietnie mówić o zabiciu innych gdy samemu się żyje ;-) dwa , nie pieprzcie się jak króliki to nie będziecie musieli się skrobać ... proste ... nadmienię nie jestem katolikiem , nie jestem nawet ochrzczona ... nie kieruje się wiara a logiką i zdrowym rozsądkiem . śmieszy mnie odwoływanie się ciagle do wyznań
- 2 10
-
2026-01-18 08:56
Nie popierasz komór gazowych? Nie buduj.
- 5 3
-
2026-01-17 16:50
Przez d**ili chorzy nie będą mieli spokoju !
- 13 7
-
2026-01-17 15:59
Jak popieram ciebie
To powinienem ci łeb ukręcić? Taka jest twoja logika .
- 4 8
-
2026-01-17 11:15
po co skrobać się? wystraczy zabezpieczenie. (2)
- 16 28
-
2026-01-17 12:53
(1)
Nikt już się nie skrobie. Doucz się jak obecnie wygląda aborcja farmakologiczna.
- 14 15
-
2026-01-17 14:59
ty doucz się jak wygląda zabezpieczanie się
- 12 6
-
2026-01-17 10:48
Dokladnie.Ja nie popieram morderstwa i dlatego nikogo nie zamordowalem.Ale juz sasiad niech robi jak chce,.Jesli postanowi zabic zone,tesciowa czy dzieci, to co ja mu bede w zycie prywatne zagladal.
- 15 22
-
2026-01-17 10:18
(3)
Dokładnie. Wprowadzić zakaz aborcji tylko dla katolików i po sprawie. Można by też przy okazji opodatkować cżłonków KK, by dotacje z budżetu na tą instytucję szły tylko z ich kieszeni. Dlaczego ateista musi współfinansowac nauczanie religii katolickiej w szkole?
- 40 12
-
2026-01-18 21:42
Nie tylko tej religii. Takie prawo.
- 0 1
-
2026-01-18 10:18
Hmm (1)
Masz
Trochę racji , ale wątpię czy Ty pracujesz i płacisz tyle podatków co konserwatywni przedsiębiorcy. Powinno być ile płacisz podatków tyle masz głosów w wyborach - i sprawa załatwiona.- 1 3
-
2026-01-18 12:50
Haha przedsiębiorcy płacą mniej podatków, właśnie dlatego tyle osób jest na b2b a kasa firmowa w rajach podatkowych
- 3 0
-
2026-01-17 06:37
(5)
Aborcja to nie "wybór osobisty" jak transfuzja krwi to odbieranie życia drugiemu człowiekowi bez jego zgody. Nikt nie ma prawa "wybrać" zabicia niewinnego powołując się na wygodę. Szpitale ratują wszystkich, pacjent świadomie decyduje o transfuzji; aborcja zmusza państwo do legalizacji zabójstwa poczętego dziecka, bez jego głosu. W Generalnej
Aborcja to nie "wybór osobisty" jak transfuzja krwi to odbieranie życia drugiemu człowiekowi bez jego zgody. Nikt nie ma prawa "wybrać" zabicia niewinnego powołując się na wygodę. Szpitale ratują wszystkich, pacjent świadomie decyduje o transfuzji; aborcja zmusza państwo do legalizacji zabójstwa poczętego dziecka, bez jego głosu. W Generalnej Guberni naziści "zalegalizowali wybór" aborcji dla Polek Gestapo zmuszało do eugeniki. Dziś pro-liferzy bronią życia pod szpitalami, a wy nazywacie to fanatyzmem? Prawdziwy fanatyzm to selekcjonowanie "godnych" życia demokracja chroni wszystkich, nie tylko wygodnych.
- 18 65
-
2026-01-17 10:33
(1)
A kto ma prawo decydowac o zyciu kobiety szczegolnie w obliczu zagrozenia?
- 29 6
-
2026-01-18 21:44
Nikt nie decyduje. Życie kobiety jest priorytetem.
- 1 0
-
2026-01-17 08:48
(1)
Ale kilkutygodniowy płód to nie człowiek. To nie jest jeszcze osoba posiadająca jakąkolwiek świadomość.
- 39 12
-
2026-01-18 21:45
Są ludzie niby dorośli, ale bez świadomości. I co wtedy?
- 0 2
-
2026-01-17 08:35
To jeszcze zajmijcie się wychowaniem tych ocalonych.
- 44 5
-
2026-01-17 04:40
Jedź bronić (1)
Ukrainy!
- 6 18
-
2026-01-17 08:39
Aleś dowalił do pieca.... uuuu , grubo.
- 9 2
-
2026-01-16 22:43
Żaden lekarz nie odmówi ci transfuzji krwi (8)
A co samej transfuzji, coraz więcej osób odmawia jej przyjęcia nie z pwoodów religijnych, a ze starchu przed powikłaniami, to przeszczep a do dtego we krwi są obecne wirusy, bakterie, komórki rakowe, produkty spalania papierosów, doplaczy , itp. Moi pijący koledzy -alkoholicy w garniturach z uczelni ( tzw.pracownicy naukowi), regukarnie oddają krew,
- 6 41
-
2026-01-17 15:42
To nie jest przeszczep!
To lek, który powstaje z krwi!! Taka krew jest badana i oczyszcza, specjalnie przygotowaną! To lekarstwo!
- 7 2
-
2026-01-17 06:00
(1)
Dzięki transfuzjom dzisiaj jeszcze jestem wśród żywych. Nikt sie Ciiebie o to nie pyta gdy ratują życie. Dzieki czyjeś krwi dostałam od życia druga szanse ! Jak można powielać takie brednie. Człowieku nie masz zielonego pojęcia o czym piszesz. Transfuzja krwi nie leczysz kataru by sobie ot tak odmówić. Ręce opadają. Średniowiecze wraca.
- 38 2
-
2026-01-18 21:48
Podpisuje się zgodę na leczenie albo nie.
- 0 0
-
2026-01-16 23:32
(4)
Nie odmówi, ale gdyby Świadkowie Jehowy mieli tu coś do powiedzenia, na pewno by przeprowadzili ustawę, która tego zabroni dla wszystkich. Tak działa fanatyzm. A powinniśmy postępować tak, by moje zasady odnosiły się do mnie, a nie do wszystkich, czy im się to podoba, czy nie.
- 46 3
-
2026-01-18 12:53
(1)
Fanatycy religijni tak działają właśnie dlatego mogą ukarać kogoś więzieniem za to że zjadł posiłek w czasie ramadanu
- 1 0
-
2026-01-18 21:49
Chcesz wprowadzać im swoje porządki?
- 0 0
-
2026-01-17 18:22
W Biblii nie ma słowa o przetaczaniu krwi, ze jest to zabronione.
Nie wolno jej spożywać, a to co innego. Przetaczanie krwi, a mordowanie dzieci to sa zupełnie inne kategorie.
- 2 6
-
2026-01-17 15:45
Wśród lekarzy też są Jehowi i oni robią - zalecają transfuzje pacjentom.
- 1 1
-
2026-01-16 22:32
nie popierasz gwałtów, to ich nie rób (15)
ale pozwól robić tym, co lubią gwałcić?
- 22 34
-
2026-01-16 23:30
(14)
Porównanie z d**y, w przypadku gwałtu mówimy o człowieku, któremu robisz krzywdę. Płód to nie człowiek, tak żołądź to nie dąb Bartek.
- 26 16
-
2026-01-17 08:10
Płód to człowiek, ty i ja kiedyś byliśmy płodami, a jesteśmy ludzmi..... Nie wypieraj prawdy. (12)
.
- 13 27
-
2026-01-18 14:48
Byliśmu płodami, jesteśmy ludźmi i będziemy zwłokami.
Nie trać więc czasu na manifestacje, bo i tak wszyscy umrzemy.
- 4 3
-
2026-01-17 09:39
(10)
Kiedyś byłeś plemnikiem, czy będziesz karać za masturbację? Płód to nie jest samodzielna istota, jeszcze nie, potrzebuje do tego czasu - i matki. Jeśli ktoś stawia płód nad życiem i zdrowiem kobiety, jest niespełna rozumu.
- 26 6
-
2026-01-18 21:51
Nie manipuluj. Nikt tego nie robi i nie ma prawa. Życie matki jest priorytetem.
- 1 0
-
2026-01-17 11:34
idz do szkoły, nikt nie twierzdzi że plemnik jest człowiekiem.....
.
- 3 8
-
2026-01-17 11:13
(1)
Jak ktoś stawia płód nad życiem kobiety to w efekcie ginie i kobieta i płód. Więc mamy dwie smierci.
Dodatkowo jesli jest ciężko chore i umiera po to trauma kobiety nikt już się nie interesuje.
Z resztą porzuconymi na śmietnik dzieciakami też się nikt nie interesuje ani tymi w domach dziecka.
A tłum idzie za psychiczna baba która ma niepełnosprawne dzieci którymi nawet się nie interesuje bo od tego ma opiekunki i dzięki temu że je ma biega i głosi swoje kocopoly .- 17 5
-
2026-01-18 21:54
Kłamiesz. Życie kobiety jest priorytetem. Nazywanie kobiety "psychiczną babą" to dopiero poszanowanie. Żenada.
- 0 0
-
2026-01-17 10:54
(5)
nie byl plemnikiem.Bo plemnik nie jest czlowiekiem,a zaplodniona komorka jajowa.Nawet takich rzeczy gamoniu nie rozrozniasz.
- 7 7
-
2026-01-17 11:18
(4)
Twój materiał genetyczny był w plemniku, czy ci się to podobs, czy nie. Zresztą Kościół traktuje masturbację jako grzech, więc naprawdę nie ma nic dziwnego w tym porównaniu. Płód to nie jest człowiek, jeszcze nie jest. Musi się dopiero urodzić i samodzielnie funkcjonować, na tym polega różnica. Ale jak zwykle religia przysłania zdrowy rozsądek.
- 13 5
-
2026-01-17 19:29
Owszem płód to jest człowiek, tylko na wczesnym etapie rozwoju. Może nie wiesz, ale płód może np. dziedziczyć, pod warunkiem, że urodzi się żywy. A co do pojęcia człowieka, to ostatnio był artykuł naukowy, że mózg człowieka dojrzewa do trzydziestego któregoś roku życia. Może dopiero wtedy można kogoś nazwać człowiekiem, co? Hmm?
- 4 5
-
2026-01-17 11:36
czyli przejście płodu przez kanał rodny kobiety, czyni z płodu człowieka..... (2)
więc, logicznie, jesli przez ten kanał przeciĄgniemy płód zebry, to on też stanie sie człowiekiem?;)
- 3 13
-
2026-01-17 15:46
CC to też poród!!! (1)
- 0 1
-
2026-01-18 11:34
nie - to zabieg chirurgiczny, z porodem nie ma nic wspólnego
- 0 0
-
2026-01-17 02:50
ja sie juz nawrocilem i kiedy kupuje jajka prosze o wytloczke kurczakow
- 16 9
-
2026-01-16 22:01
Jeżeli zabijanie jest kwestią religii... (21)
To jeśli uznam, że jestem ateistą to będę mógł cię zabić? "Nie zabijaj" wzięło się z 10 przykazań, pamiętaj o tym.
- 16 29
-
2026-01-17 17:05
Tak było. Totalnie. Mojżesz wlazł tam na górę, błyskawica grzmotnęła i dopiero wtedy ludzie wiedzieli, że nie można mordować. A wcześniej to na lewo i prawo nożem wszystkich grzmocili ot tak for fun. Cud, że ktoś tam dożył tych czasów. Jeśli potrzebujesz prawa żeby być dobrym, nie jesteś dobry.
- 14 0
-
2026-01-17 07:22
A kto ci broni?
- 0 1
-
2026-01-17 03:50
doucz się (5)
Nie zabijaj nie wzięło się z pism religijnych, mało tego każdy kto choćby przypadkiem otworzył Pismo Święte wie, że jest tam mowa o nadaniu prawa (przykazań) nie ich stworzeniu. Prawa najbardziej podstawowe, jak właśnie "Nie zabijaj" istniało od czasów pierwotnych, zanim jeszcze powstały cywilizacje w tym cywilizacja żydowska, która stworzyła Stary
Nie zabijaj nie wzięło się z pism religijnych, mało tego każdy kto choćby przypadkiem otworzył Pismo Święte wie, że jest tam mowa o nadaniu prawa (przykazań) nie ich stworzeniu. Prawa najbardziej podstawowe, jak właśnie "Nie zabijaj" istniało od czasów pierwotnych, zanim jeszcze powstały cywilizacje w tym cywilizacja żydowska, która stworzyła Stary Testament. Heretyku otwórz Pismo Święte i je przeczytaj, wtedy poznasz religię chrześcijańską, jeśli nie chcesz przeczytać przynajmniej posłuchaj Ojca Świętego.
- 9 2
-
2026-01-17 08:12
Z tego co pamiętam, tam jest opis tworzenia tych przykazań. Bóg rył w kamiennych tablicach...... (4)
.
- 4 5
-
2026-01-17 11:39
napisz że jesteś niedouczony, nie pisząc tego wprost (3)
Sługo szatana, Pisma Świętego nie otworzysz, bo by ci twoje splugawione ręce poparzyło, ale wiedz, że zabijanie Panu Bogu było niemiłe już od dnia stworzenia, co czytamy w Księdze Rodzaju, najpopularniejszy przykład to fragment o Kainie i Ablu. Następnym razem heretyku przygotuj, może doznasz oświecenie, obyś się nawrócił na religię Chrystusa
- 0 10
-
2026-01-17 18:19
Misiu, poczytaj trochę;)
Przed Izraelitami ziemia Kanaan, czyli biblijna Ziemia Obiecana, była zamieszkana przez różne ludy kananejskie, w tym Amorytów, Chetytów, Peryzytów, Refaitów, Girgaszytów, Kenitów, Kenizytów, Kadmonitów i rąbusytów, którzy tworzyli złożone społeczności i miasta-państwa, aż Izraelici pod wodzą Jozuego podbili te tereny, zgodnie z Bożym przykazaniem.
- 2 1
-
2026-01-17 12:07
(1)
Normalny jesteś?
- 2 2
-
2026-01-17 14:34
nie jest, ale jest normalniejszy niż wariaci z różańcami
- 4 1
-
2026-01-16 23:23
nie zabijaj także słowem, nie mów falszywego świadectwa przeciwko bliźniemu czyli nie z plotek jak nie znasz dowodów na
cokolwiek, - wy tego nie przestrzegacie
- 6 7
-
2026-01-16 23:20
(1)
Jest masa kultur na Świecie, które nie znają chrześcijaństwa, a mimo to nie zabija się tam ludzi. Pamiętaj o tym, wyjdź zr swojej katolickiej bańki.
- 18 7
-
2026-01-17 09:57
To ciekawe jakie? Ateizm dopuszcza zabijanie jak aborcję i eutanazję, islam też, Hindu też, mao
- 3 8
-
2026-01-16 22:52
bzdura, penalizacj zabijania jest wynikiem 10 przykazan? ciekawe, lekarz wie? (9)
- 13 5
-
2026-01-16 23:56
Jest (8)
Chrześcijaństwo jest fundamentem naszej kultury i zasad panujących w społeczeństwie. Na podstawie tych zasad zostało stworzone prawo, które obowiązuje wszystkich. Nie tylko chrześcijan
- 9 24
-
2026-01-18 19:31
Fundament naszego prawa
powstał na bazie prawa rzymskiego. Przed chrześcijaństwem.
- 3 0
-
2026-01-17 09:20
Chrześcijaństwo nie jest w naszym kraju żadnym fundamentem! Polska jest krajem świeckim!
- 14 3
-
2026-01-17 07:58
NIby jest, a codziennie są mordowani ludzie na drogach przez łamiących przepisy. Mało to chrześcijańskie.
Fundamentem naszej kultury to chyba jest coś bardziej pierwotnego. Do chrześcijaństwa jeszcze nie doszliśmy.
- 5 2
-
2026-01-17 06:03
Może Twojej ( inkwizycja, gwałty, wybijanie ludności w Afryce) bo napewno nie mojej.
- 7 4
-
2026-01-17 01:40
(2)
Fundamentem kultury jest nauka czy sztuka. Nasze prawo natomiast wywodzi się przede wszystkim z prawa rzymskiego, które powstało ok 500 lat p.n.e. więc przed chrześcijaństwem. Typowe katolickie paplanie poparte żadną wiedzą. Potem tacy ludzie chcą decydować o tym co inni ludzie mają robić że swoim ciałem.
- 24 3
-
2026-01-17 06:01
eugenika i lobotomia też kiedyś były częścią nauki
- 5 10
-
2026-01-17 03:18
ta ignorancja zmanipulowanych "nauka" wiary zamyka ich niczym bursztyn owada
- 10 3
-
2026-01-17 00:25
Prawo wymyślono na długo przed chrześcijaństwem, a w większości świata nie ma ono z chrześcijaństwem nic wspólnego
- 19 3
-
2026-01-16 20:30
(2)
To nie jest wyrwanie zęba czy tatuaż, żeby rozważać życie w takich kategoriach!
- 17 35
-
2026-01-17 03:28
"To nie jest wyrwanie zęba czy tatuaż" to postepujaca sepsa i smierc zdrowych kobiet w s z p i t a l ul bo taki tworzycie klimat, strachu, szantazu, deptania wartosci
- 26 4
-
2026-01-16 22:51
to nie rozważaj, nikt cie nie zmusza
- 19 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
