- 1 Policzono, ile kobiety płacą za miesiączkę (58 opinii)
- 2 Powstanie placówka izolacji chorób zakaźnych? (20 opinii)
- 3 Kiedy wezwać pomoc do osoby w kryzysie? (116 opinii)
- 4 Koniec jednorazowych e-papierosów (49 opinii)
- 5 Nauczycielka uratowała motocyklistę (110 opinii)
- 6 Przełom w leczeniu arytmii. Pierwszy zabieg w Gdańsku (3 opinie)
Zakaz protestów antyaborcyjnych przed szpitalem. Petycja z 9 tys. podpisów złożona
9 tys. osób podpisało się pod petycją do prezydent Gdańska Aleksandry Dulkiewicz ws. zakazu zgromadzeń antyaborcyjnych pod szpitalem na Zaspie. W czwartek, 12 lutego 2026 r., petycja ta została złożona w Urzędzie Miejskim. W najbliższą niedzielę, 15 lutego, środowiska pro-life znowu zamierzają odmawiać różaniec przed szpitalem. Urzędnicy informują, że zakazać im tego nie mogą, ale mogą rozwiązać demonstrację już na miejscu.
Nie chcą manifestacji antyaborcyjnych przed szpitalem. Blisko 9 tys. podpisów
- W świetle obowiązujących przepisów prawa konstytucyjnego, ustawowego oraz standardów ochrony praw człowieka, apelujemy do prezydent miasta Gdańska o wydanie zakazu w przypadku kolejnych zgromadzeń antyaborcyjnych w bezpośrednim sąsiedztwie szpitala, a także do podjęcia dalszych działań w celu ochrony zdrowia, prywatności i godności pacjentów - czytamy w petycji.
Podpisało ją 9 tys. osób.
Jej autorzy wskazują, że zgromadzenia antyaborcyjne przed szpitalem stanowią naruszenia praw pacjentów, zagrażają ich zdrowiu i bezpieczeństwu, zakłócają pracę personelu medycznego. I właśnie dlatego nie powinno być zgody na ich organizowanie.
Kolejny protest ws. aborcji w niedzielę
W ostatnim czasie przed szpitalem na Zaspie odbyły się dwie duże manifestacje antyaborcyjne, a kolejna jest zapowiedziana na najbliższą niedzielę, 15 lutego.
Organizuje ją Fundacja Życie i Rodzina z Kają Godek na czele. Uczestnicy demonstracji m.in. odmawiają publicznie różaniec w intencji "zatrzymania aborcji na Zaspie", prezentują drastyczne zdjęcia na banerach, odtwarzają przez głośniki płacz dziecka.
Petycja trafiła do władz Gdańska
12 lutego Fundacja Widzialne zorganizowała konferencję prasową pod Urzędem Miejskim, tuż przed złożeniem swojej petycji.
- 15 lutego kolejny raz hałas, okrzyki i drastyczne odgłosy będą zakłócały spokój i bezpieczeństwo pacjentek i pacjentów. W obliczu tych powtarzających się demonstracji składamy dziś 9 tys. podpisów pod petycją o zakaz zgromadzeń antyaborcyjnych pod szpitalem na Zaspie. Te 9 tys. podpisów reprezentuje bardzo silny głos społeczności - podkreślała Aleksandra Łoboda z Fundacji Widzialne. - Wolność zgromadzeń jest ważna, ale żadne zgromadzenie nie może naruszać praw, wolności i bezpieczeństwa innych osób.
Cyprian Mrzygłód z Nowej Lewicy dodał:
- Nie ma naszej zgody na mowę nienawiści, na nienawistne, agresywne hasła, jakie wznoszone są na tych manifestacjach. Ci, którzy na swoich sztandarach wznoszą życie, nie mają żadnego poszanowania dla zdrowia i życia pacjentów. Prezentują bardzo drastyczne obrazy, na takie ekscesy nie ma miejsca w przestrzeni publicznej.
Nowa Lewica w niedzielę organizuje kontrmanifestację przed szpitalem.
Manifestacja z 18 stycznia 2026 r.:
-
Lubię to 15
-
Super 2
-
Trzymaj się
-
Ha ha 36
-
Wow 6
-
Przykro mi 20
-
Wrr 60
- Wszystkie 139
To nie pierwszy apel o wydanie zakazu dla takich zgromadzeń
Petycja Fundacji Widzialne nie jest pierwszym apelem o wydanie zakazu dla protestów antyaborcyjnych przed szpitalem.
W styczniu o to samo władze Gdańska prosili przedstawiciele Nowej Lewicy. Urzędnicy, po analizie sprawy, poinformowali, że nie mają podstaw, by zakazać protestu.
Nie będzie zakazu dla protestu antyaborcyjnego przed szpitalem
Wszystko dlatego, że jego organizatorzy zgłosili zgromadzenie w trybie uproszczonym. A w takim przypadku miasto może jedynie przyjąć do wiadomości fakt organizacji manifestacji i co najwyżej rozwiązać ją w trakcie jej trwania.
-
Lubię to 19
-
Super 12
-
Trzymaj się
-
Ha ha 28
-
Wow 1
-
Przykro mi 8
-
Wrr 132
- Wszystkie 200
Wiceprezydent Gdańska: nie możemy zakazać, ale możemy rozwiązać w trakcie
Petycja z 9 tys. podpisów została złożona na ręce wiceprezydenta Gdańska Piotra Borawskiego.
- Dziękuję wszystkim, którzy podpisali tę petycję. Trudno, tak po ludzku, nie zgodzić się z tym, że sytuacja, w której demonstracja odbywa się tuż pod oknami szpitala, jest czymś trudnym, co wzbudza niepokój wśród pacjentów. Ale jako urzędnicy musimy działać zgodnie z prawem. A prawo, w przypadku zgromadzeń zgłaszanych w trybie uproszczonym, tak jak te antyaborcyjne, nie przewiduje żadnej reakcji urzędu przed odbyciem się takiego zgromadzenia. Urząd nie wydaje ani zgody, ani zakazu. Jedyne, co możemy zrobić, to wysłać tam swojego przedstawiciela i z tego prawa zarówno wcześniej, jak i teraz korzystamy - powiedział Piotr Borawski.
Zapowiedział, że w najbliższą niedzielę przedstawiciele urzędu będą obserwować protesty przed szpitalem na Zaspie.
- Jeżeli w trakcie tego zgromadzenia dojdzie do jakiegokolwiek naruszenia prawa, to zostanie ono rozwiązane, tak jak w poprzednim miesiącu - zaznaczył wiceprezydent.
-
Lubię to 16
-
Super 3
-
Trzymaj się 4
-
Ha ha 25
-
Wow 9
-
Przykro mi 42
-
Wrr 219
- Wszystkie 318
Szpital musi zapewnić dostęp do legalnej aborcji
Każdy szpital, który ma podpisaną umowę z NFZ na opiekę ginekologiczną i położniczą, musi zapewnić pacjentkom dostęp do legalnej aborcji. Takie zasady wprowadza rozporządzenie ministra zdrowia.
Jeśli szpital nie wywiąże się z tego obowiązku, grożą mu kary finansowe i możliwość natychmiastowego wypowiedzenia umowy (w całości lub w części) przez fundusz.
Wydarzenia
Miejsca
Opinie wybrane
-
2026-02-12 13:25
(71)
Prawo do zgromadzeń i protestów to konstytucyjne prawo każdego obywatela. To że ktoś ma inne poglądy to codzienność i nie powinno to być podstawą do tego żeby obywatelom zabierać możliwość wyrażania swoich poglądów. A takie próby ograniczania protestów bo kogoś kolą w oczy to naprawdę równia pochyla.
- 571 320
-
2026-02-13 13:57
tylko nikt nie mówi o tym, że mają nie protestować, tylko, że mają tego nie robić pod szpitalem. proste? no proste, więc przestań manipulować
- 10 5
-
2026-02-13 09:46
Prawo tak (1)
Ale nie wrzaski i przepychanki pod szpitalem. Tam powinien być spokój i cisza, a ci nawiedzeni niech idą protestować tam, gdzie nie będą zakłócać spokoju chorym. Noooo, ale wtedy nie byłoby takiego szumu medialnego. I tutaj - osobiście uważam, jest sedno tych protestów.
- 18 7
-
2026-02-13 10:55
W tym szpitalu oddział położniczy jest nad SORem. Żona leżała na nim przez 7 tygodni. Każdej nocy były awantury pijaków na SORze, a raz nawet jakieś porachunki mafijne inside wnawalali. Grupa ludzi protestujących przed wejściem to najmniejszy problem tego szpitala.
- 6 3
-
2026-02-13 07:07
(3)
posłuchaj bar... jak chcesz protestować to masz do tego prawo i rób to w lesie a nie przed szpitalem...pogoniłbym to ..... daleko daleko. Przecież to w większości emeryci, nieudacznicy albo jakieś dziwactwa.
- 17 17
-
2026-02-13 09:06
(2)
A strajk kobiet był w lesie czy zatkał ruch na grunwaldzkiej?
- 16 4
-
2026-02-13 09:49
Może (1)
Zatkał ruch, ale w mieście, a nie pod szpitalem.
- 7 4
-
2026-02-13 13:58
i karetki mimo strajku kobiet jechały płynnie
- 3 1
-
2026-02-12 19:53
(2)
To niech manifestują na plaży w Piaskach na Mierzei Wiślanej.
- 28 22
-
2026-02-13 08:29
a jak chodziły Czarne Marsze przez środek miast po kilka dni pod rząd po kilka tygodni i blokowały całkowicie ruch, to było OK? (1)
- 16 5
-
2026-02-13 09:50
Tak
Było ok, bo nie działo się to pod szpitalami.
- 6 7
-
2026-02-12 17:42
Prawo do protestów tak, ale nie pod szpitalami.
- 55 32
-
2026-02-12 16:53
Czekaj, czekaj. (7)
Czyli jeżeli w niedzielę stanę pod kościołem z transparentem i megafonem "stop gwałceniu dzieci przez pedofili w sutannach" to Twoim zdaniem będzie wszystko ok? Czy to konstytucyjne prawo to tradycyjnie działa tylko w jedną stronę? :)
- 90 16
-
2026-02-13 10:57
Jako praktykujący katolik dołączyłbym do Ciebie. Potem poszlibyśmy pod różne miejsca związane tęczą i tam krzyczeli, że precz pedofilii w środowiskach tęczowych. Potem to samo pod urzędem miasta. Potem warszawa - kierunek Wiejska. Bo "stop pedofilii" powinno być w każdym środowisku.
- 5 1
-
2026-02-12 20:10
Tak. To jest OK. (2)
Masz do tego ptawo.
- 15 3
-
2026-02-13 07:30
(1)
Nie wiesz co piszesz. W naszej rzeczywistości zostanie to odebrane jako atak na Kościół. Patokatolicy dobrze się mają w tym kraju :/
- 17 5
-
2026-02-13 10:15
Sprawdź.
- 1 0
-
2026-02-12 18:33
Ta tolerancja (2)
Zawsze dziala w jedna strone
- 23 4
-
2026-02-13 06:10
(1)
Ludzkość robi postęp technologiczny ale nie mentalny, zaczynamy się cofać do tego co się działo w imperium rzymskim. Tam były chore jazdy, jakby ktoś mocno interesował się historia, bo tego w szkole nie uczą
- 11 0
-
2026-02-13 10:58
Do tego mamy patologię urzędniczą jak w Egipcie przed jego upadkiem. Jesteśmy pokoleniem schyłkowym cywilizacji tzw. zachodu, choć mam nadzieję, że cywilizacja łacińska przetrwa.
- 1 0
-
2026-02-12 16:02
Wszystko zależy od tego kto czyta tę konstytucję. (6)
29 lat minęło od referendum. Nie pora powtórzyć?
- 6 7
-
2026-02-12 16:11
(5)
Lewacka cenzura to teraz podstawa prawa jak je rozumie każdy kto używa prawa do swoich potrzeb.
- 29 30
-
2026-02-13 14:00
ale tu lewica nie ma nic do rzeczy. prawica robi dokładnie to samo
- 1 1
-
2026-02-13 09:52
Może
Lewacka cenzura, ale na pewno prawacka głupota.
- 3 1
-
2026-02-13 07:46
Przecież, tłuku, nawet nie potrafisz wytłumaczyć pojęcia "lewak"!
Ani kto je wymyślił, kiedy i na kogo! Tyle, że ci tak zapisali w pisowskim poradniku agitatora i zadymiarza.
- 7 2
-
2026-02-12 17:44
Ciagle lepiej być lewakiem niż putinowskim faszysta (1)
z prawicy.
- 20 26
-
2026-02-12 18:33
Współczucia
- 11 2
-
2026-02-12 15:28
To moze inne miejsce ? (5)
Chociażby ulicę dalej? A moze w lesie , cisza , spokój, różaniec powinien sie udać, a karetki będą mogły normalnie funkcjonować. Amen.
- 51 16
-
2026-02-12 16:48
nie masz za grosz logiki. (1)
Niestety nie znasz się na logice wypowiedzi, bo zgodnie z Twoją zasadą- ja też Tobie pozwolę robić aborcje... ale rób je sobie na księżycu, powodzenia!
- 8 31
-
2026-02-12 17:30
Robienie samodzielnie aborcji za pomocą farmakologii jest dopuszczalne w prawie, więc twoja w zamyśle szydercza opinia, może mieć rację bytu, bo aborcje można zrobić samemu w domu, na łące a nawet księżycu jesli taka okoliczność wystąpi. Przytulaski
- 23 6
-
2026-02-12 16:25
od tego sie zaczyna rezim totalitarny
- 14 8
-
2026-02-12 16:12
(1)
Dla ciebie karetka i kaftan. Gdzie nie ma wolności zgromadzeń taj jest lewactwo.
- 12 20
-
2026-02-12 17:45
Jak w nie lewackiej ameryce gdzie sie strzela do protestujacych?
Zostaw te bajki do spotkań konfederosji z dziećmi - ich elektoratem.
- 9 13
-
2026-02-12 15:09
Taka manifestacja jest ok (1)
Ale przy szpitalu gdzie ludzie chorują,umierają,leżą i czekają na decyzję i ogólnie szpital powinien być oazą spokoju,takie manifestacje nie powinny mieć miejsca...to moje zdanie a kto się nie zgadza to ok,każdy ma prawo do swoich racji ale kurcze zostawmy szpitale w spokoju
- 77 5
-
2026-02-12 20:06
Ok to takie zabiegi nie powinny być wykonywane w szpitalu gdzie powinno się leczyć nie zabijać
- 10 26
-
2026-02-12 14:52
Czyli mogę wejść do kościołą na mszę z transparentem i przeszkadzać? (9)
Czy tu już nagle konstytucja przestaje obowiązywać?
- 61 20
-
2026-02-13 07:47
Tutaj by cię katolicy zlinczowali.
I zaraz Arciszewska z Bąkiewiczem, jak muchy do g*wna, by się zlecieli.
- 5 2
-
2026-02-12 16:13
(1)
Kto wszedł do szpitala z transparentem i przeszkadzał? Lewak to jednak nieszczęście dla innych.
- 29 32
-
2026-02-12 17:34
darli mordy, zakłocali spokoj chorym i personelowi
- 29 13
-
2026-02-12 15:21
Poważnie nie widzisz różnicy czy tylko udajesz?
- 15 20
-
2026-02-12 15:12
(1)
Najlepiej wejdź na stadion klapku.
- 12 4
-
2026-02-12 16:51
Minuta i zakryłby się rurkami, potem zmoczony uciekłby pod spódnicę mamuni.
- 11 5
-
2026-02-12 15:06
Nie. (2)
Do szpitala nikt nie wchodzi. Także możesz sobie protestować pod kościołem.
- 27 8
-
2026-02-12 15:29
Czas najwyzszy (1)
W takim razie taki protest przeciwko protestom pod kościołem jakimś zorganizować.
- 16 8
-
2026-02-12 16:52
Organizuj, już teraz możesz iść pod kościół udawać wariata, może ktoś inny odklejony do Ciebie dołączy, nie poddawaj się.
- 16 14
-
2026-02-12 14:37
W punkt, a powyatrzana jak mantra argumentacja o pacjentach (4)
jest słabą manipulacją, na którą nabiorą się tylko wybitnie podatne jednostki - czyli większość tych to przykład kują zakazówi protestów
- 13 33
-
2026-02-12 14:58
Ależ niech sobie idą protestować gdziekolwiek indziej, gdzie nie będą przeszkadzać ludziom. (3)
- 28 14
-
2026-02-12 16:55
(1)
W czym przeszkadzać? W skrobaniu?
- 14 25
-
2026-02-12 17:05
Skrobać to można co najwyżej marchewkę.
- 19 9
-
2026-02-12 15:47
Podobnie jak ci od rzekomego Piekła Kobieta
Czy inni z homoparad itp.
- 14 13
-
2026-02-12 14:16
Too jest własnie równosc i demokracja według POKOlewaków dlatego chca wprowadzic cenzure we wszystkich mediach! (3)
Tylko maja pecha Bo prezydent nie podpisał ustawy!!
- 31 26
-
2026-02-12 14:53
Prezydent jak widać lubi pedofili. (2)
Jak skazany za przestępstwa seksualne atakował polskich bohaterów, ten nawet nie miał jaj żeby zareagować.
- 16 22
-
2026-02-12 21:58
Biedak umysłowy znowu bredzi ile POKOlewaku bedziesz te brednie wypisywac
- 5 5
-
2026-02-12 16:15
Kto z dzisiejszej KO atakował polskich bohaterów za przestępstwa seksualne?!
- 6 7
-
2026-02-12 14:10
Sądząc po komentarzu los chorych w szpitalu jest piszącemu obojętny. (3)
Niech protestują tam gdzie można uzyskać zmianę. Szpital nie zmieni prawa. Chory ma w spokoju zdrowieć. Krzyki, i hałasy tego nie ułatwiają. Wstydźcie się jeśli uderzacie w chorych. To wiele mówi o "wolnościowcach". Pomyślcie o innych, których wasze protesty nie dotyczą.
- 54 21
-
2026-02-12 17:32
Bo ich życie narodzone nie interesuje.
- 17 2
-
2026-02-12 16:22
Kto tu uderza w chorych? (1)
Przecież ciąża to nie choroba. Nawet jeśli nasz premier twierdzi, że macierzyństwo to udręka.
- 11 18
-
2026-02-12 20:52
Ale ten szpital to nie tyko oddział ginekologiczny ... niech idą protestować np pod sejm, tam gdzie ustalane są przepisy a nie pod szpital.
- 13 0
-
2026-02-12 13:59
Nie zrozumiałeś , przeczytaj dobrze o co chodzi . (3)
Przed Szpitalem to nie miejsce na protest bo utrudnia to pracę.
- 47 17
-
2026-02-12 16:27
Chlorku sodu nie dowiozą? (2)
- 7 17
-
2026-02-12 17:59
Naprawdę
myślisz, że w szpitalu brakuje soli?
- 12 0
-
2026-02-12 17:33
Nie, krwi do potrzebnej operacji.
- 10 1
-
2026-02-12 13:53
Jest też Konstytucyjne prawo do ochrony zdrowia i życia (4)
Zgadnij które z nich jest ważniejsze??
- 45 11
-
2026-02-12 17:04
(2)
Protesty tez mają na celu ochronę zdrowia i życia nienarodzonych dzieci. Dziękuję za uwagę.
- 8 16
-
2026-02-12 20:54
Protest nic nie chroni a utrudnia funkcjonowanie szpitala... niczego nie zmienicie stojąc tam. Jak już was tak swędzi to lepiej do Warszawy chyba jechać?
- 13 0
-
2026-02-12 19:16
W jaki sposób ten protest na cokolwiek ochronić?
- 11 2
-
2026-02-12 16:58
A kto z protestujących zagroził czyjemuś życiu?
- 6 13
-
2026-02-12 13:55
(2)
A zrób jakieś zgromadzenie antyklerykalne przed kościołem
Ryzyko dla zgromadzonych byłoby ogromne- 31 15
-
2026-02-12 14:44
(1)
Jaką przerażającą wizję roztoczyłeś, aż bolą mnie oczy wyobraźni.
"Widziałem" nimi hordy wybiegających z kościoła staruszek, pędzących aby laskami rozgonić tłum a opornych zadusić moherowymi beretami...- 8 12
-
2026-02-12 14:54
To jeszcze dodaj do tej wyobraźni 3 lata więzienia dla każdego kto to zrobi.
Tylko Polska i Iran mają takie przepisy.
- 20 9
-
2026-02-12 13:35
Powinny być ograniczenia, gdzie wypada robić protesty
Pod oknami ciężko chorych ludzi to naprawdę poniżej wszelkiego dobrego smaku. Rozumiem, że tak samo ochoczo byś popierał protest pro-aborcyjny w środku kościoła albo u siebie na podwórku? A jeśli nie, to dlaczego, bo to nie "twoja drużyna" by protestowała? A jeśli dlatego, że "w tych miejscach nie wypada", to gratulacje, powinieneś też wspierać tą petycję
- 63 18
-
2026-02-12 13:32
Tak
Ale nie pod szpitalem
- 38 19
-
2026-02-15 17:50
Niech robią mają prawo konstytucyjne
Ale nie mogą ograniczać i wpływać na sprawne funkcjonowanie lub na dostęp innych obywateli do placówki szpitala. Niech zrobią manifestację po drugiej stronie ulicy jak już trzeba w pobliżu, to tak nie działa, że mają prawo do manifestacji swoich poglądów i mogą ograniczać tym wolność innych obywateli
- 4 3
-
2026-02-13 09:40
Wszystkim protestującym (2)
Życzę żeby kiedy oni będą walczyć o życie albo spędzać ostatnie chwile z bliskim ktoś też darł się im pod oknami.
Szpital to miejsce gdzie ludzie nie przebywają hobbystycznie i potrzebują ciszy i spokoju- 45 21
-
2026-03-03 14:19
Wszyscy chorzy mają prawo do ciszy i spokoju, nie mówiąc już o lekarzach przeprowadzających operację czy zabiegi.
- 0 0
-
2026-02-13 11:25
Lewacka hołota
Co to jest 9 tys. podpisów w skali półmilionowego miasta. I znowu grupa nawiedzonych próbuje sterroryzować społeczeństwo. A swoją drogą sprawdził bym dokładnie tą petycję z autentycznością podpisów.
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
