• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
20:08 23 sierpnia 22

Moment wypadku na Grunwaldzkiej w Gdańsku

Przeczytane
ku przestrodze. Nagranie z 12.08.2022.
Zobacz Raport

Opinie (193) ponad 10 zablokowanych

  • Uuuuuuu (6)

    Musiało bolec :/

    • 72 3

    • Osobówki wina dostawczak już był na lewym pasie (3)

      • 22 29

      • Włączając się do ruchu zajmuje się najbliższy pas, a nie najdalszy, dlatego wina dostawczaka. (1)

        Poza tym osobówka wcześniej zajęła lewy pas niż dostawczak.

        • 30 18

        • nie ma takiego rpzepisu jak ma przeywaną może przeciąć całą jezdnie

          • 15 8

      • Bzdura

        • 0 2

    • Klasyk - najpierw zjeżdżam, potem kierunek

      a na kierunki innych wyj...ka xD
      i ten niski czas reakcji - może jakieś prochy? Od wuja ludzi zaczyna dzień od energetyka a potem poprawiają prozakiem.

      • 8 0

    • nagrywający jechał 100 km/h

      prosta matematyka pokazuje ile masztów oświetlenia minał (jaką drogę pokonał) w jakim czasie. Wychodzi równe 100 km. Podwójne przekroczenie prędkości..... a ten na środkowym pasie.... miszcz..

      • 6 0

  • Przepisowa jazda (39)

    Auto, uderzające w słup na pewno jechało z dozwoloną prędkością 50 kmph. Ludzie sami proszą się o takie sytuacje.

    • 461 40

    • C (26)

      Ciezarowka wymusila pierwszenstwo ale to wina passata bo jechal za szybko?! Wez pomysl chwile i nie wracaj z kolejnymi zlotymi myslami

      • 36 156

      • Tak wina passata (2)

        Jak by jechał przepisowo to nikt by nic nie wymusił

        • 112 27

        • Nie

          Jak wyżej

          • 5 2

        • Co się dzieje z polskim narodem, że myli Opla Astrę kombi z VW Passatem - narodowym wozem, który jest lepszy niż Somsiada!

          • 3 0

      • Dostawczak miał włączony lewy kierunkowskaz (12)

        Art. 24 5. Wyprzedzanie pojazdu lub uczestnika ruchu, który sygnalizuje zamiar skręcenia w lewo, może odbywać się tylko z jego prawej strony.

        • 73 17

        • Ciekawy (5)

          Rozumiem, że zmiana ze skrajnego prawego pasa na skrajny lewy pas to jeden kierunkowskaz?
          Jestem sobie samochodem i niech inni zgadują czy zaraz będę 1 czy 5 pasów w lewo, na tym przecież polega kierunkowskaz.

          • 19 27

          • (4)

            Obejrzyj jeszcze raz film. Ciężarówka jest ukosem, ponieważ zmienia kasy. Jak ma ci zasygnalizować, że zmienia o 2? VW pędził i chciał go dziabnąć z lewej, bo dostawczak wolniej jechał. Ewidentnie wina kierowcy VW.

            • 29 15

            • A od czego są lusterka ! Zmieniając pasy 1 ,2 ,3 trzeba za każdym razem spojrzeć !!! Ewidentnie wina dostawczaka ! Osobówka była już na lewym pasie rozpędzona !

              • 24 23

            • (1)

              Wina dostawczaka . Volkswagen już jechał po tym pasie

              • 16 17

              • To była opel Astra

                • 3 0

            • Nie ma zasygnalizować, tylko po zmianie na środkowy ponownie ma się upewnić, ze nic lewym nie jedzie

              Czy to jest aż takie trudne dla osoby posiadającej prawo jazdy?

              • 8 5

        • Prawo

          Prawo drogowe jasno mówi o zmianie "pasa" a nie "pasów"
          art. 22 ust 5.
          Kierujący pojazdem jest obowiązany zawczasu i wyraźnie sygnalizować kierunkowskazem zamiar zmiany kierunku jazdy lub pasa ruchu oraz zaprzestać sygnalizowania niezwłocznie po wykonaniu manewru.

          • 15 0

        • On nie skręca po pierwsze tylko zmienia pas ruchu. Kierunkowskaz nie daje mu pierwszeństwa , wina dostawczaka

          • 14 12

        • Lol (3)

          1) kierunkowskaz nie daje pierwszeństwa, pierwszeństwo ma jadący danym pasem, a be był na lewym pasie zanim dostawczak skończył zmianę z prawego na środkowy
          2) vw mial prawo sadzić, ze dostawczak zmienia pas z prawego na środkowy, zreszta zmienił ten pas, bo dostawczak wjeżdżał mu z prawego
          3) dostawczak nie odczekał i nie upewnił się czy lewy pas jest wolny po zmianie na środkowy tylko pojechał na pale
          4) bez pomiaru prędkości (zresztą nie ma to większego znaczenia, bo wyższa prędkość poszkodowanego nie zwalnia sprawcy z odpowiedzialności) widać, że różnica nie jest olbrzymia, także nie ma co próbować zrzucać na vw, ze pojawił się znikąd..

          • 10 6

          • Różnica nie jest olbrzymia??? (1)

            Dostawczak jechał może z 20-30 km/h, nagrywający jak to wyliczono około 100-110, wyprzedzający 120-130. Dostawczak miał prawo zakładać że różnica prędkości będzie max 30 km/h, a nie 100.

            • 2 0

            • 130?

              Przecież on nadświetlną leci.

              • 0 0

          • Tylko ze to OPEL a nie VW

            Okulista panie wzywa

            • 0 0

      • (2)

        Oczywiście że jego wina, ciężarówka sygnalizowała zmianę pasa ruchu, osobowy bez sygnalizacji, nadmierna prędkość i specjalnie wjechał w auto ciężarowe.
        Dożywotnio zabronić jazdy takiemu.

        • 59 29

        • A jeśli nie masz racji

          To dożywotnio zabrać Tobie prawo jazdy. Zgoda? :)

          • 9 10

        • Lol

          Kierunkowskaz nie daje pierwszeństwa, osobówka jak najbardziej kierunkowskazu tez użyła i była na lewym pasie zanim dostawczak skończył zjeżdżać z prawego na środkowy, a o nadmiernej prędkości to sobie możesz wymyślać ile chcesz, bez pomiarów to się nie obroni, zreszta różnica nie jest duża, jechał max 70-80, pewnie mniej (gdyby leciał 150 to inna sprawa, ale tulol).
          I nie wjechał specjalnie, widać, ze hamuje, może zatrąbił, większość ludzi w takiej sytuacji głupieje, bo nie rozumie, jak ten z przodu noże ich nie widzieć (zreszta zwykle widzi, ale specjalnie zjeżdża dalej, bo jest większy i zakłada, ze mu ustąpią )

          • 8 4

      • (3)

        Art. 24. 1. Kierujący pojazdem jest obowiązany przed wyprzedzaniem upewnić się w szczególności, czy:
        1) ma odpowiednią widoczność i dostateczne miejsce do wyprzedzania bez utrudnienia komukolwiek ruchu;
        2) kierujący, jadący za nim, nie rozpoczął wyprzedzania;
        3) kierujący, jadący przed nim na tym samym pasie ruchu, nie zasygnalizował zamiaru wyprzedzania innego pojazdu, zmiany kierunku jazdy lub zmiany pasa ruchu.

        • 36 6

        • Mi to koło tylka lata (1)

          Wazne, ze peowczyk ma rozbitego passata. Za chwilę na tym portalu bedzie do kupna jako nie bity

          • 7 25

          • Zrobcie dla niego zrzutkę

            Jak na seicento

            • 6 8

        • Art. 22. 1. Kierujący pojazdem może zmienić kierunek jazdy lub zajmowany pas ruchu tylko z zachowaniem szczególnej ostrożności.
          ...
          4. Kierujący pojazdem, zmieniając zajmowany pas ruchu, jest obowiązany ustąpić pierwszeństwa pojazdowi jadącemu po pasie ruchu, na który zamierza wjechać, z wyjątkiem ust. 4a i 4b, oraz pojazdowi wjeżdżającemu na ten pas ruchu z prawej strony.
          ...
          5. Kierujący pojazdem jest obowiązany zawczasu i wyraźnie sygnalizować kierunkowskazem zamiar zmiany kierunku jazdy lub pasa ruchu oraz zaprzestać sygnalizowania niezwłocznie po wykonaniu manewru.

          Kierujący pojazdem dostawczym, nie zastosował się do żadnego z powyższych. Co z tego, że migał skoro nie wiadomo było jaki konkretnie manewr sygnalizuje (w rzeczywistości sygnalizował i wykonywał kilka na raz!). W dodatku, zachował się bardzo nierozważanie ponieważ jadać pod takim kątem w poprzek całej jezdni, bez ciągłego obracanie się, nie widział dobrze co dzieje się za nim, na pasach na które zamierza wjechać.

          W tej sytuacji osobówce jedyne co można zarzucić to ewentualnie nadmierną prędkość, co też mądre nie jest ale wina leży po stronie dostawczaka.

          • 4 1

      • (1)

        Ciężarówka była w trakcie zmiany pasa. Tak jak VW. Z tym, że dostawczak był pierwszy i to VW powinien patrzeć czy ma wolne. On chciał po prostu wyprzedzić wolniejszy samochód. To wyprzedził...często widuje takie skoki po pasach.

        • 23 5

        • Ciężarówka zmieniała z prawego na środkowy w momencie gdy vw zmienił z środkowego na lewy

          Także Twój argument pada:)

          • 7 2

      • Widać że też raczej nie stosujesz się do przepisów prędkości

        Skoro tak się burzysz.
        Ale nie bój wkrótce zabiorą ci prawko i się na hulajnogę przesiądziesz

        • 2 4

    • (6)

      kmph co to za jednostka?

      • 2 14

      • Było nie spać na angielskim (3)

        • 17 5

        • Daj spokój... Może uczył się innego języka (2)

          • 3 3

          • jestesmy w strefie angojezycznej?,mnie uczyli ze wyparli sie nas polski w 1944roku w teheranie.

            • 1 8

          • Proponuję Ci byście sami sprawdzili i się douczyli

            Prawidłowy skrót to kph

            • 4 0

      • Kilometers per hour (1)

        czyli kilometrów na godzinę

        • 9 2

        • Lol gościu całkiem sensownie zwraca uwagę na błąd, a wszyscy po nim jadą

          Jakie to typowe. Nie wiem, ale wyśmieje tego, co wie, zamiast sprawdzić.

          Jest kph i mph (kilometry i mile na godzinę) nie ma kmph

          • 4 1

    • Tym bardziej, że dostawczak miał włączony migacz i ciągle wykonywał manewr zmiany pasa.

      • 11 2

    • widać, że nagrywający jedzie mocno powyżej 50 (2)

      wyprzedzający opel czy tam passat musiał mieć spokojnie 100 na liczniku

      • 26 1

      • Jakie to słodkie (1)

        Ze wszyscy komentujący maja radar w oczach. Sadzać po różnicy prędkości to miał pewnie z 80, lub mniej, jeśli nagrywający jechał 30-40, co obecnie tam nagminnie się na lewym pasie zdarza.
        Zreszta nawet przy 100+ ewidentna wina dostawczaka i prawdziwa tragedia jest to, ze tak dużo ludzi twierdzi, że nie, bo miał kierunkowskaz

        • 5 7

        • buahaha, radar w oczach. Nie, po prostu potrafią liczyć

          masz film, mapy, więc masz odległości i czas. Więc znasz szybkość. Nagrywający grzał 105km/h.

          • 5 0

    • tylko i wyłącznie

      wina dostawczaka, a pierd....co by bylo gdyby, piszą ci własnie co prawko w chipsach znalezli.

      • 3 6

  • Szybciej

    Szybciej bylo jechac...

    • 114 9

  • (3)

    Astra jak i nagrywający na jakiś wyścigach? I mistrz lewego pasa?

    • 148 17

    • jakiCHś (2)

      • 13 0

      • Czytać nie umiesz? (1)

        Jest napisane jakiś

        • 1 9

        • Jakiś to może być kolor, a oni są na jakichś wyścigach...
          On umie czytać, Ty nie umiesz pisać...

          • 17 0

  • Orientacyjna prędkość (6)

    Z filmu możemy zauważyć, że samochód pojawia się mniej więcej w miejscu wyjazdu z parkingu media markt. W przeciągu 4 sekund pokonuje około 130/140 metrów. Zakładając, że było to około 135 metrów, możemy w prosty sposób wyliczyć, że pojazd poruszał się z prędkością ~120kmph

    • 127 13

    • widz (1)

      astra obstawiam 140 km/h

      • 13 1

      • za mało

        mi wyszło pomiędzy 210km/h a 420km/h

        • 5 12

    • Jak widać da się tam tyle jechać. Należy natychmiast zlikwidować ograniczenie do 50km/h, a al. Grunwaldzką ustanowić drogą ekspresową. Do konsultacji społecznych czy nie autostradą.

      Trzeba Zap*******ć.

      • 8 3

    • Wyliczenia są mocno orientacyjne (1)

      Bo jeśli odległość między 3 latarniami (100m) pokonał w 3,5 sekundy, to wychodzi ok. 100 km/h

      • 4 0

      • Tak czy siak to o 50-70 km/h za dużo

        • 6 0

    • Gdzie jest drogówka?

      Pierwszy słup na wysokości MediaMarkt i dwa dalej, na wysokości białego budynku dzieli dokładnie 105 metrów (według mapy). Nagrywający przejechał ten odcinek w 3,58 sekund (tak, policzyłem klatki), więc 105/3,58=29,32m/s, to daje ~105,55km/h. Czyli niecałe 106km/h jechał nagrywający - prawko do zabrania (powtórzę: gdzie jest drogówka?), ale czarna Astra to już kryminał. Z linii na jezdni pobieżnie policzyłem, że Astra jechała około 1,15x szybciej, niż nagrywający a to już ponad 120km/h. W mieście. Na ograniczeniu do 50km/h. Dwóch takich wspaniałych kierowców w jednym miejscu i czasie to nie jest zbieg okoliczności. To jest efekt niemal braku kontroli policji w mieście. Mam nadzieję, że biegły to wyliczy dokładniej, bo takie zachowanie powinno być piętnowane.

      • 4 1

  • Dlaczego jedziesz lewym pasem? (23)

    skoro masz dwa prawe wolne.

    • 180 26

    • Bo sobie jechal

      • 9 34

    • Ma prawo (15)

      • 14 44

      • Serio :)? Ja bym powiedziala ze "mozna ale nie wolno".

        • 23 4

      • (13)

        Kierowca ma obowiązek poruszać się skrajnie prawym pasem przeznaczonym do kierunku, w którym się porusza. W tym wypadku pasy są puste więc powinien jechać prawym.

        Drugi raz się mądrzysz i druga wtopa.

        • 42 10

        • Mylisz autostradę z miastem.

          • 13 21

        • W terenie zabudowanym ten przepis nie jest obowiązujący :) (11)

          Serio, doczytaj

          • 10 10

          • To podaj który konkretny artykuł doczytać, serio! (10)

            Podpowiem tylko, że art. 16 ustawy PoRD nie rozróżnia czy teren jest zabudowany, czy to autostrada itp. Wszędzie masz jechać możliwie blisko prawej krawędzi jezdni.

            • 11 2

            • (1)

              Na grunwaldzkiej to niemożliwe, bo albo co chwilę ktoś skręca w prawo albo sa dziury.

              • 2 5

              • TAK. zwłaszcza na tym filmie widać jak bardzo było to "niemozliwe" :)

                • 5 2

            • Przepisy (7)

              Zgadza się, jest taki przepis ale nie zapominajmy że w mieście lewy pas sluzy przede wszystkim do skręcania w lewo i od 3 pasów w górę w mieście można wykonywać manewr wyprzedzania innym niż lewy pas.

              • 2 1

              • kiepski podręcznik albo kiepskie czytanie (6)

                Zgodnie z art. 24 PoRD, wyprzedzać z prawej można na każdej jezdni jednokierunkowej o wyznaczonych pasach ruchu (czyli zarówno na Grunwaldzkiej jak i np. na obwodnicy) a na jezdni dwukierunkowej, w terenie zabudowanym przy wyznaczonych co najmniej dwóch pasach w jednym kierunku, w niezabudowanym przy co najmniej trzech.

                Lewy pas służy do różnych manewrów, tak samo do skręcania w lewo jak i do wyprzedzania, niezależnie czy to miasto czy nie.

                • 0 1

              • Art 24 (5)

                "Kierujący pojazdem jest obowiązany przy wyprzedzaniu przejeżdżać z lewej strony wyprzedzanego pojazdu, z zastrzeżeniem ust. 4, 5, 10 i 12."
                "Dopuszcza się wyprzedzanie z prawej strony na odcinku drogi z wyznaczonymi pasami ruchu, przy zachowaniu warunków określonych w ust. 1 i 7:
                1)
                na jezdni jednokierunkowej;
                2)
                na jezdni dwukierunkowej, jeżeli co najmniej dwa pasy ruchu na obszarze zabudowanym lub trzy pasy ruchu poza obszarem zabudowanym przeznaczone są do jazdy w tym samym kierunku."
                Wybacz pomyliłem teren zabudowany z niezabudowanym. Jak widać w mieście można wyprzedzać prawym pasem, nie jest tak jak wydaje się większości osób ze lewym pasem to się tylko wyprzedza. Podkreślam, lewy pas sluzy też do skręcania w lewo, więc mówienie że ktoś powinien jechać prawym jest błędne - nie wiadomo czy kierowca nie chciał skręcić w lewo na najbliższym skrzyżowaniu. Jeśli powiesz, iż skrzyzowanie było daleko czy coś innego to odrazu ci powiem że do takiego manewru trzeba odpowiednio szybciej przygotowac się, żeby potem nie stać z włączonym kierunkowskazem i nie blokować Ruchu.

                • 0 0

              • Czemu ciągle piszesz o "mieście"? Chyba dalej nie do konca rozumiesz przepsy które przytaczasz. (4)

                Nie tylko w mieście można wyprzedzać z prawej strony, rozróżnienie na teren zabudowany i niezabudowany dotyczy tylko i wyłącznie jezdni dwukierunkowych o wielu pasach ruchu w jednym kierunku (których jest relatywnie mało).

                Przykładowo, w miejscu kolizji, jezdnia jest jednokierunkowa więc wystarczą tam tylko dwa wyznaczone pasy aby wyprzedzanie prawą stroną było legalne, niezależnie od tego czy to miasto czy nie.

                Co więcej, w tym miejscu, na dwóch najbliższych skrzyżowaniach nie można skręcać w lewo więc taki manewr nie powinien być powodem jazdy lewym pasem!

                Art. 16 nakazuje jazdę maksymalnie blisko prawej krawędzi (nie ma w nim nic o wyprzedzaniu, skręcaniu, terenie zabudowanym, czy też do czego służy lewy pas). Jak widać na filmie, prawe pasy były wolne więc kierowca powinien zjechać na skrajny prawy.

                Owszem, pas trzeba zmienić odpowiednio wcześniej, ale wielu kierowców robi to zdecydowanie zbyt szybko lub nawet tak po prostu jedzie lewym bez potrzeby skrętu, co widać na powyższym filmie. Zaczyna się on przecież niemal kilometr przed najbliższym miejscem gdzie legalnie można skręcić w lewo lub zawrócić! Ruch jak widać jest umiarkowany więc gdyby kierowca faktycznie potrzebował skręcić to miał jeszcze sporo miejsca i czasu by spokojnie i bezpiecznie wykonać manewr zamiany pasa duuużo dalej.

                Słusznie piszesz, że lewy pas nie służy tylko do wyprzedzania, jednak zgodnie z przepisami trzeba po prostu jechać prawym pasem o ile to tylko możliwe.

                Oczywiście nie jest to możliwe kiedy trzeba skręcić w lewo bo zgodnie z art. 22 trzeba dojechać do lewej ale nie tylko wtedy. Wystarczy, że prawy pas jest zajęty by nie można było na niego wjechać, nie trzeba przy tym nawet wyprzedzać! W żadnym z tych wypadków nie ma też znaczenia czy teren jest zabudowany czy nie!

                • 0 0

              • Przepisy (3)

                Zgadzam się z Tobą, ale tylko częściowo. Bez rozpatrywania szczególnych przypadków jak kolizja itp. Jadąc autostrada aby wyprzedzić inny pojazd należy zjechać na pas znajdujący się po lewej stronie ( o ile nie znajdujemy się na skrajnym lewym pasie), wykonać manewr wyprzedzania, następnie wrocic do prawej krawędzi jezdni. Bez szczególnych przypadków jak kolizja itp. nie jest zasadne wyprzedzanie prawa strona. W mieście jest nieco inaczej, podczas normalnej jazdy naturalnym jest wyprzedzanie prawa strona, np. auto skręcające w lewo lub zawracajcie.
                Uważam że auto może w takim przypadku jechać lewa strona jak najbardziej. Nie można skręcić lub zawrócić na najbliższych skrzyżowaniach, ok zgadzam się, ale skąd kierowca ma to wiedzieć? On sobie nie cofnie samochodu na jezdni jak my cofamy wideo. Jeśli szukamy najbliższego miejsca do zawrócenia to naturalnym jest zbliżyć się do osi jezdni i szukać miejsca do zawrócenia. Pamiętaj, że kierowca może być przyjezdny lub mieszkać ale po prostu nie zna na pamięć skrzyżowań i znaków. Do manewru zawracania trzeba się odpowiednie szybko przygotować. Na nagraniu widać że nie ma dużego ruchu ale zmiana pasa na ostatnią chwilę przez całą szerokość jak dla mnie jest mimo wszystko roztropna i jednak niebezpieczna pomimo małego ruchu. To tak jakby zapinac pasy bezpieczeństwa w momencie kolizji... Do pewnych sytuacji trzeba przygotować się odpowiednio szybciej.
                I nie porównuj sytuacji " nadzwyczajnych" jak kolizja czy skrzyżowania bo dojdziemy do wniosku, że linie ciągła podwojna również można przekroczyć, np. w momencie kolizji i zablokowanego jednego pasa ruchu.

                • 0 0

              • w mieście i poza nim obowiązują te same przepisy (2)

                Ustawa bardzo rzadko rozgranicza przepisy na teren zabudowany i nie. Proszę więc nie wymyślać sobie teorii o tym, że w mieście jest jakoś inaczej a zamiast tego ograniczyć się do obowiązującego prawa!

                Zgodnie z przepisami, auto z filmu nie powinno jechać lewym pasem, koniec i kropka.

                O zakazie skrętu informują znaki i świecące sygnalizatory które tu widać z daleka, nawet na tym filmie, natomiast miejsca na bezpieczną zmianę pasa przed właściwym skrzyżowaniem jest aż nadto.

                Jeśli ktoś jest przyjezdny/zagubiony to raczej powinien jechać nieco wolniej skrajnym prawym pasem tak by wszystko w porę zauważyć. To, że kierowca nie zna danego miejsca czy nie pamięta jakie gdzie są znaki nie zwalnia go przecież z obowiązku przestrzegania ich.

                "W mieście jest nieco inaczej, podczas normalnej jazdy naturalnym jest wyprzedzanie prawą stroną, np. auto skręcające w lewo lub zawracajcie. " Twierdzisz więc, że w terenie niezabudowanym samochody nie skręcają w lewo i nie zawracają? A może poza miastem są tylko autostrady?

                Przepisy, w pewnych warunkach, dopuszczają wyprzedzanie z prawej strony i o ile te warunki zostaną spełnione to jak najbardziej jest zasadne wyprzedanie prawą stroną, czy to w mieście czy nawet na autostradzie.

                PS. Swoją drogą, ciekawa dyskusja o tak błahym błędzie jak jazda lewym pasem, niemniej przepisy są w tym względzie jednoznaczne.

                • 0 0

              • Nope (1)

                W 3 szkołach jazdy jakie znam oraz na moim własnym egzaminie w WORD, było mówione, że pierwszym co trzeba zrobić przy zawracaniu jest zjechanie skrajnie do lewej strony. Ja uważam to za bardzo dobre odruchy. Nie zmienię zdania, widoczność znaków mnie nie przekonuje. Często są miejsca do zawrócenia i oczywiście nie ma znaków informujących o tym, więc nie da się takiego miejsca z daleka zauważyć jak znaku.

                • 0 0

              • No właśnie, zgodnie z przepisami, zjechać do lewej trzeba przy zawracaniu lub skręcaniu (art. 22) a nie, jak na filmie, jechać lewym pasem przez pół miasta bo kiedyś może będę zawracać lub skręcać.

                Przecież w momencie, w którym zaczyna się nagranie, na horyzoncie nie widać jakiegokolwiek skrzyżowania ani miejsca do zawracania. Widać za to doskonale, że przez najbliższe kilkaset metrów będzie można jechać tylko prosto a mimo tego kierowca jedzie skrajnym lewym pasem (a nie wiadomo przecież jak długo już tak jedzie).
                Co więcej, widać również, że raczej nie zamierza zawracać bo film zaczyna się w momencie gdy przejeżdża prosto przez skrzyżowanie na którym było to możliwe, prędkość jazdy również nie wskazuje na to, że chce wkrótce wykonać jakiś manewr.
                Najwyraźniej kierowca z nagrania tak po prostu jedzie sobie lewym, bez wyraźniej potrzeby, co zgodne z przepisami nie jest.

                Art. 16 nie przestaje obowiązywać tylko dlatego, że kiedyś coś może będziesz robić, odpowiedni pas należy więc zająć dopiero kiedy już zbliżasz się do miejsca w którym zamierzasz zmienić kierunek jazdy, oczywiście z odpowiednim wyprzedzeniem i zachowaniem należytej ostrożności.

                PS. Pierwsze co robimy kiedy chcemy wykonać jakikolwiek manewr, jest sygnalizacja zamiaru jego wykonania (art. 22). Oczywiście, w przypadku zawracania, o ile w danym miejscu zachodzi taka potrzeba, najpierw sygnalizujemy zmianę pasa a po wykonaniu tego manewru (manewrów gdy pasów trzeba zmienić wiele) zamiar zawracania.

                • 0 0

    • Aby podzielił los poszkodowanego ? Widział z daleka dostawczaka, zatem wjechał na lewy pas przed

      startem filmiku, aby umożliwić dostawczakowi wyjazd na główna jezdnię.

      • 7 16

    • Tam się prawy właśnie zwęża, jest zablokowany.

      • 4 0

    • Bo strzałka dalej była- roboty drogowe, obejrzyj uważnie zanim głupio skomentujesz....

      • 5 0

    • Bo w Gdyni chciał skręcać w lewo.
      Powinni zabierać prawko za blokowanie lewego pasa

      • 7 5

    • Żeby inni mogli się włączyć do ruchu. Ale niekoniecznie od razu na lewy...

      • 0 0

    • LoL

      A bo se chciał zaraz skręcić w
      Lewo

      • 1 0

  • (2)

    Twoja wina, bo blokowałeś lewy pas

    • 101 56

    • No co ty (1)

      Może jechał lewym pasem ponieważ planował w lewo skręcić.

      • 5 1

      • MA prawo jechać na lewym

        • 2 2

  • Skandaliczne zachowanie kierowcy dostawczaka (9)

    Widzi, że kierowca osobówki nie wychodzi - możliwe, że poważnie ranny, a on jak ta oferma, ślamazarnie buja sie na trawę. Żenada. Potencjalne nie udzielenie pomocy.

    • 27 203

    • mógł się nie spodziewać dzbana cisnącego 100kmh gdzie można 50

      • 42 5

    • Może dzwoni już pod 112

      To też udzielenie pomocy

      • 16 1

    • Skandalicznie durny komentarz. Ale tak na maxa i**otyczny

      Kierowca dostawczaka mógł:
      - być w szoku
      - dzwonić na 112
      - usuwał pojazd, by nie prowokować kolejnych kolizji i korków
      - też być ranny
      Ale jakiś dzban od razu wydaje wyroki. Ignorant.

      • 50 2

    • (3)

      najpierw zabezpiecza się miejsce, by nie prowokować kolejnych kolizji

      • 10 1

      • nie, najpierw sprawdza się czy nie ma rannych lub zabitych (2)

        jeśli są, to nic się nie rusza tylko dzwoni na policję - jeśli nie ma, to się usuwa pojazdy i spisuje protokół

        • 0 7

        • Podstawowa, najwazniejsza zasada:

          Zapewniasz możliwie największe bezpieczeństwo sobie, później zajmujesz się resztą (sprawdzasz rannych, dzwonisz po pomoc itp). Na każdym kursie tego uczą i tak też logika podpowiada. Nie raz już niegroźna stłuczka kończyła się władowaniem w ratujących kolejnych samochodów, bo miejsce było żle zabezpieczone , a służby jeszcze nie dojechały...

          • 5 0

        • Najpierw bezpieczeństwo później ratowanie.

          • 1 0

    • Też bym nie podszedł

      Agresywny furiat właśnie w niego wjechał. Nie wiadomo, czy zaraz nie wyjdzie z siekierą i zacznie nią wymachiwać.

      • 6 2

    • Nie każdy jest psychicznie zdolny w takiej sytuacji aby udzielać pomocy bezpośrednio. Wystarczy wezwać pomoc.

      • 0 0

  • As w ciężarówce (1)

    Rozum został na kanapie a on siadł za kółko.

    • 30 135

    • Widocznie nie widział martwe pole

      • 15 5

  • Winny kierowca samochodu dostawczego. (5)

    • 46 133

    • Niby czemu? (2)

      Gość zasuwał, dostawczak miał już włączony kierunek i ten mu wjechał jak już praktycznie zmieniał pas. Moim zdaniem dostawczak nic nie mógł tu zrobic

      • 13 12

      • (1)

        Dostawczak zmienia pas ze skrajnego prawego na skrajnie lewy, więc cięzko określić na podstawie kirunku na, którym pasie zakończy manewr to po pierwsze. Po drugie nie wystarczy włączyć kierunkowskaz i zmienić pas należy również sprawdzić czy na danym pasie nie znajduje sie inny pojazd, w tym wypadku czarny pojazd był już na tym pasie w momencie rozpoczęcia manewru.

        • 16 5

        • to tylko teoria - osobówka też zmieniała pas

          • 6 6

    • Facet wyjeżdża z bocznej i zmienia pasy

      Dzban w osobówce zapierdziela jak po autostradzie

      • 18 4

    • obaj są winni

      • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

+ Dodaj raport

Najczęściej czytane