Gdański Półmaraton AmberExpo 2016
5865 wyświetleń 16 października 2016 (125 opinii)Małżeństwo Pawła i Olgi Ochalów z Bydgoszczy zwyciężyło 3. edycję Amber Expo Półmaratonu Gdańsk, który odbył się niedzielne przedpołudnie. Przed półmaratończykami, ulicami miasta ścigały się wcześniej osoby na wózkach inwalidzkich oraz uczestnicy biegu na dystansie 5 km. W biegowych zmaganiach wzięło udział łącznie niemal 5 tys. osób.
Więcej na ten temat
Opinie (125) 4 zablokowane
-
2016-10-16 14:13
Fajnie. Pobiegłem, jak co roku. (7)
świetna pogoda. Trochę zimno przy wiaterku ale ja to akurat lubię.
Pozdrowienia i gratulacje dla wszystkich uczestników!
See you next time!- 61 20
-
2016-10-16 17:44
:) (6)
Może następnym razem woda będzie w butelkach bo z kubków nie da się pić biegnąc
- 3 6
-
2016-10-16 18:30
niezłe musiałeś mieć tempo skoro woda ci się wylewała. (2)
według mnie było ok.
ale szkoda, że na mecie za zaułkiem nie było jakiegoś izo albo cieplejszej herbatki. Trzeba było szukać głęboko w hali.
Ale to mały minus, Ogólnie to same plusy (bez aluzji).- 4 5
-
2016-10-16 19:49
(1)
zgoda, woda mogłaby być tuż za medalami ...
- 3 1
-
2016-10-17 06:40
Woda ognista
- 2 1
-
2016-10-16 19:48
(1)
da się , tylko trzeba ścisnać kubek, i pić z "dziubka"
- 4 2
-
2016-10-17 11:21
Ja rozwieram jak najmocniej paszczę i wlewam cała zawartość na raz
Sposób działa
- 2 0
-
2016-10-16 19:52
da się pić - ściskasz kubek zaraz pod górną krawędzią aż się zetkną scianki, wylewasz nadmiar i pijesz lekko luzując chwyt :)
- 4 1
-
2016-10-16 15:10
Czekam na skowyt blachosmrodów... (6)
...jak to jest im źle
- 38 75
-
2016-10-16 15:27
A ty w tym smrodzie biegasz cieciu. Tak mi źle....
- 30 8
-
2016-10-16 16:03
im jest w ogóle źle.
przesiadają sie tylko do droższych samochodów. ;)
jakie to żałosne i banalne. No cóż.- 6 13
-
2016-10-16 17:49
(1)
Ale obcisłogaci szczęśliwy że udał się lans.
W pampersach biegłeś ,,pussi,,?- 20 6
-
2016-10-17 08:19
pampersy
W nich sie nie biega
- 0 0
-
2016-10-16 18:43
frustraci na nich długo czekac nie musiałes :) (1)
hejterów nigdy nie brakuje
- 1 5
-
2016-10-16 19:31
ja w sumie też.
ale nie ciesz się, to prawdopodobnie ten sam tudzież dwóch komentuje własne wyplwociny. Używa tego samego prymitywnego i nielogicznego jadu, różnie się tylko podpisuje. Wyczyszcza cookiesy, zamienia przeglądarki/telefony i wtedy ma tego więcej. I pewnie tak się ładuje już dłuższy czas.
Musi być zawsze jego diabeł starszy.- 2 6
-
2016-10-16 15:22
(10)
Nie mają pajace ciasnogaciowcy gdzie biegać? Pół miasta zakorkowane. Są tereny zielone, niech tam sobie kopytkują. Niestety słabo się tam lansuje, mało ludzi ich ogląda.
- 94 96
-
2016-10-16 15:36
nudny jestes
- 15 20
-
2016-10-16 15:40
Dobrze prawisz. Zostaw samochód pod domem i mykaj na spacer do parku/lasu
Wyjdzie Ci to na zdrowie. A to że zazdrościsz ludziom pasji to już nie nasz problem
- 24 12
-
2016-10-16 16:04
ty znowu przed kompem i znowu to samo.
zmień kanał. skąd ty masz 500+ na internet?
- 5 10
-
2016-10-16 16:13
no przecież...
... do Ciebie machałem i uśmiechałem się jak przebiegałem przed maską Twojego auta czekającego w korku - myślałem, że ten miły gest z mojej strony usunie stres i nerwy...
- 9 8
-
2016-10-17 07:01
ba
oglądaj w tym czasie telwizje to dobrze ci zrobi
- 0 3
-
2016-10-17 08:16
żeby tacy jakTy później marudzili że tereny zielone są zadeptane.
Puknij się Pan w łeb!- 0 2
-
2016-10-17 10:36
Wyluzuj chłopie bo Ci gumka w luźnych gaciach p***nie.
- 0 0
-
2016-10-17 11:25
xxx (2)
niech biegają po asfalcie(twardy), potem będą stawy leczyć, ze zmasakrowanie.Normalni ludzie zrobiliby takie zawody gdzieś w lesie, biegając na miękkim, ale tu mamy do czynienie z lansem.
- 3 2
-
2016-10-17 11:48
normalny to Ty nie jesteś ;) (1)
To czy ktoś będzie miał problemy ze stawami czy nie to tylko wynik predyspozycji organizmu. Niektórzy jedyny ruch jaki mają to w samochód i do pracy za biurko, a później problemy właśnie ze stawami. Tak więc nie ma reguły. Tyle że lepiej nawet urazu się nabawić podczas uprawiania sportu który się kocha niż od siedzenia przed TV ;) lans lansem, ale żeby coś takiego robić trzeba wykazać się chociaż minimalnym zaangażowaniem. Narzekać i wyśmiewać biegaczy można bez przygotowania. Świadczy to tylko o zazdrości i nudnym życiu osobistym
- 1 2
-
2016-10-17 22:39
niezła teoria
lekarz psychiatra pewnie miałby dużo do powiedzenia,
nie ma to jak wyparcie i odwrócenie- 1 1
-
2016-10-16 15:41
Znowu idioci utrudniają innym życie pod szyldem sportu i pasji? (3)
Żenada
- 75 94
-
2016-10-17 08:48
lżej Ci że wyzwałeś osoby których nie znasz?
- 3 3
-
2016-10-17 11:49
Fajnie że Twoje całe życie kręci się wokół samochodu (1)
Co za dramat w Twoim domu musi się rozgrywać jak auto się zepsuje
- 1 2
-
2016-10-17 22:40
a co ma bieganie wspólnego z samochodem?
dramat to masz ty w głowie,
czas żeby się temu specjalista przyjrzał- 1 0
-
2016-10-16 15:56
(1)
Ach ta nazwa Amber... Brzmi kuszaco :/
- 16 2
-
2016-10-17 20:54
Bursztyn źle Ci się kojarzy?
- 0 0
-
2016-10-16 15:58
bieg (13)
jesli w tym kraju podobno jest demokracja to czemu wiekszosc ma cierpic przez mniejszosc, czemu nie biegaja w lesie albo parku.
- 68 56
-
2016-10-16 16:06
opowiedz jak cierpiałeś ;) (5)
z pewnością z raną kłutą głowy próbowałeś się dostać do biedronki o 9 rano w niedzielę? dziwne. biegłem i żadnego korka, samochody śmigały i zatrzymywały się jedynie na czerwonym. Ty na pewno nic o 9 rano nie zażywałeś?
- 17 11
-
2016-10-16 17:53
(4)
Pytanie padło :dlaczego mniejszość narzuca swoją wolę większości?
Jestem za tym aby biegano w lasach,łąkach i innych mokradłach.
Ulica jest dla samochodów!- 15 6
-
2016-10-16 18:34
rzeczywiście - widać że coś ci padło.
jeszcze nie wiem w którym momencie twojego "życia" ci się to przytrafiło. Ale wnioski są same pesymistyczne.
- 2 8
-
2016-10-16 19:56
Bo mniejszosc wygrala w wolnych wyborach
Niestety...
- 3 5
-
2016-10-17 08:28
posrało cię?
Na pewno wiekszosc by chciała aby po ulicach nie jeździli wariaci na motorach, ale nikt im tego nie zakarze, są czescia ruchu drogowego, tak jak piesi, rowerzyści, tirowcy, zaprzęgi konne, pielgrzymki i dla każdego znajdzie się miejsce.
- 2 2
-
2016-10-17 12:01
Pytanie należy zadać skąd wzięła się ta większość?
Na podstawie jakiejś ankiety? Czy kierowca który stał w korku uznał że jest większością? Kierowców którzy cierpieli z powodu biegu nie było chyba tylu co biegaczy. Ciekawa by była taka ankieta. Z niej mogłoby wyjść że w niedzielę między 9-13 to biegacze są w większości ;)
- 2 0
-
2016-10-16 23:25
demokracja (2)
bo idea demokracji wspolczesnej to ochrona mniejszosci wszelkiej masci i prawa do demonstrowania wypowiadania manifestowania przez mniejszosc.
demokracja w zalozeniu "rzadzi wiekszosc" jest utopia - nierealna (wszystkie rzady polegaja na tym ze jakas mala grupka rzadzie duza grupa). historia jest nauczycielka zycia ale trzeba jej troche posluchac (pouczyc sie, poczytac)- 1 0
-
2016-10-17 11:26
xxx
czyli to zadna demokracja;)EOT
- 0 0
-
2016-10-17 22:45
ochrona tak ale nie rządy mniejszości, równowaga musi być
ale ja mam pomysł,
niech wszystkie pajace biegają sobie po miastach do bólu
a ludzie z miast przeniosą się poza miasta,
albo
zróbmy kilka sztucznych miast tylko dla cyklomatołów
i innej maści populistów pseudosportowych,
nawet się na to dorzucę jeśli zrzutkę przegłosujemy w referendum- 1 1
-
2016-10-16 23:42
Ale to biegacze byli w większości
Biegaczy było ok 5000, a ilu kierowców ucierpiało w ten niedzielny poranek?
- 10 2
-
2016-10-17 08:17
(1)
Biegło ok. 3200 biegaczy. Jakoś nie widziałem na trasie 3200 samochodów na tych kilku zamkniętych ulicach, więc o jakiej większości mówisz?
- 3 2
-
2016-10-17 08:31
cierpiał
Siedział w domu i cierpiał bo mu nie miał kto śniadania zrobić ;)
- 0 1
-
2016-10-17 11:58
Jaka większość? Podaj źródło Twoich danych.
Większość biegaczy jest też kierowcami i na bieg dojechała samochodami. Tak więc już masz spora grupę kierowców, która nie jest po Twojej stronie. Do tego 5 dni w tygodniu, 24h/dobę ulice są do użytku wyłącznie samochodów. W weekend kiedy odbywają się takie biegi ulice są zamykane na raptem kilka godzi i to zazwyczaj w niedzielę kiedy ruch jest najmniejszy. Przyjmijmy że trasa dla mniejszości była zamknięta w tym tygodniu na 4h. Czyli przez mniej więcej 97,62% trasa była dostępna wyłącznie dla pojazdów mechanicznych. Naprawdę ta mniejszość aż tak bardzo wpłynęła na większość Obawiam się, że biegaczy/kibiców/sympatyków aktywnego trybu życia było więcej niż samochodów które przez ten bieg ucierpiały. Głównymi ulicami można było jednym/dwoma pasami jechać bez większych problemów. Tak więc nie zazdrość biegaczom bo to nieładnie.
- 3 0
-
2016-10-16 16:05
bieg po zdrowie
Miałem też pobiec ale mi się nie chciało.
- 29 11
-
2016-10-16 17:00
Czemu znów przez miasto....? I jak to zmienić? (6)
W kwestii często zadawanego pytania przy okazji biegów/wyścigów kolarskich - dlaczego nie są organizowane w lesie lub na ograniczonym obszarze (i zapętlona trasa) tylko uprzykrzają życie sporej ilości mieszkańców - odpowiedź wydaje się prosta - sponsorzy. Logo przy okazji finansowania imprezy powinno pojawić się w możliwie wielu miejscach. Tu nie chodzi o lans biegaczy/zawodników, tylko o kasę i reklamę (tak mi się wydaje) firm co wykładają za to kasę. Jeśli zrobimy maraton i obiegniemy Nowy Port 5x razy, to będzie mniejszy efekt niż jak logo sponsora pojawi się wzdłuż Wrzeszcza i Głównego. Tak samo nikogo nie interesuje bieg w lesie, poza zawodnikami i nielicznymi kibicami (rodzina/przyjacie). Dlatego te zawody są organizowane w takiej a nie innej formie.
Komu to przeszkadza, niech bojkotuje firmy które te imprezy sponsorują, lub zwyczajnie da im znać co o tym myśli. Jeśli faktycznie zbierze się dość zainteresowanych i wymierny efekt tego 'odzewu' zwróci uwagę firm, to skończy się sponsoring -> imprezy będą rzadsze lub w innym miejscu.- 44 27
-
2016-10-16 21:51
(1)
U wiekszosci ludzi takie logo kojarzy sie wtedy negatywnie jako firma, ktora uprzykrza zycie. Niezaleznie od tego co na to powie te kilka setek biegaczy i kibicow to zawsze pozostanie kilkadziesiat tysiecy ludzi, ktorym taka impreza bardziej lub mniej komplikuje plany. Sadze, ze taka reklama jest szkodliwa dla sponsora.
- 6 2
-
2016-10-17 10:45
g*wno prawda
Negatywnie też sie mysli o reklamach w tv, ale whnik ogólnh jest taki że sprzedaż wzrasta.
- 0 1
-
2016-10-16 23:26
Skoro Gdańsk to wiocha, trzeba zmienić.
Inaczej będzie jak w Bostonie, tam biegają od 120 lat. Albo jak w Koszycach (to Słowacja), gdzie maraton jest rozgrywany od 93 lat. Kto to wytrzyma. No i nikt końca tego biegania nie dożyje.
- 2 0
-
2016-10-17 09:00
Czemu wyścigi kolarskie nie są rozgrywane tylko na torach? Przecież takie Tour de France mogłoby w hali jechać. 20 etapów, różna ilość okrążeni. Ale to by było ciekawe ;) Jak czytam niektóre komentarze to odnoszę wrażenie, że niektórzy nie myślą nad tym co piszą. Las, a ulica to zupełnie inny teren i inny typ biegania. Przepustowość trasy w lesie też jest mocno ograniczona. Pokaż mi ścieżki i trasę w lesie gdzie mogłoby wystartować 3000 biegaczy. Po za tym bieg ma sprawiać przyjemność. Robiąc maraton po Nowym Porcie z 5 rundami to raz, że zrobiłby się bałagan (dublowanie zawodników), dwa że zainteresowanie takim startem nie byłoby za duże. Bieganie pętli jest nudne i męczące psychicznie. Sam jestem kierowcom i czasem stoję w korku przez jakiś marsz czy wyścig, ale nie spinam się z tego powodu. Imprezy takie rozgrywane są w weekendy gdzie ruch na drogach jest znacznie mniejszy. Udział w zawodach biorą w większości mieszkańcy z miasta organizatora. 5 dni w tygodniu samochody mają pierwszeństwo to nic się nie stanie jak w weekend na kilka godzin sytuacja się zmieni. A każdemu kierowcy proponuję w weekend przesiąść się na rower czy pójść w czasie imprezy na spacer. Wyjdzie to tylko na zdrowie. Nie będzie się denerwował, a i ruch na świeżym powietrzu sprawi że poczuje się lepiej.
- 8 2
-
2016-10-17 13:11
sponsorzy??? jacy sponsorzy? (1)
Wielki szyld sponsor:Asics i zaglądam do pakietu starowego i co/? Koszulka Asicsa? Nie! jakaś cienka szmatka no name, tylko ulotka reklamowa z nowym modelem ich przezajebistych butow do biegania, sama siatka z ich logo - i żeby jakaś eko wielokrotnego użytku ale niezwykła szeleszcząca reklamówka, pakiet startowy 70zł, więc jestem przekonana ze sponsorem tej imprezy byliśmy my uczestnicy biegu a "sponsorzy" praktycznie za darmoszkę się wylansowali... dno, taki biedny pakiet startowy tylko w Gdańsku!
- 0 0
-
2016-10-17 21:00
Jak nie masz pojęcia o czym piszesz to nie pisz.
Wiesz ile kosztuje organizacja takiego biegu? Wiesz ile osób trzeba opłacić? I wiadomo nie jest to instytucja charytatywna. Coś też chcą zarobić. Dzięki takiemu sponsorowi bieg mógł się odbyć bez strat dla organizatora. Opłata startowa wszystkiego nie pokryje. Co do pakietu zgadzam się z Tobą. Więcej ulotek niż gadżetów od sponsora. Podczas pierwszej edycji chociaż siatka była porządna, a i krem Ziaja normalny, a nie próbki z gazet ;)
- 0 0
-
2016-10-16 17:02
Aktywne Trójmiasto - Paraliż Przymorza na 40 minut (5)
Paraliż Przymorza na 40 minut
Organizatorzy nie zadbali o prawidłowe oznakowanie objazdów , wyjazd z ul. Kołobrzeskiej do Dąbrowszczaków zamknięty na ul. Obrońców Wybrzeża , dojazd Kołobrzeską w kierunku Chłopskiej zamknięty ze względu na remont , jedyny wyjazd przez Zaspę , dalej kolejny "kwiatek" samochody jadące w stronę Żabianki ul. Rzeczpospolitej wjeżdżały w ul. Chłopską (brak oznaczeń i służb porządkowych !!! ) i tam znalazły się w pułapce na 40 minut. Czy ktoś nad tym panował ?- 37 30
-
2016-10-16 17:33
jak to kto
Budyń, czyli nikt😈
- 3 2
-
2016-10-16 18:45
to trzeba było ruszyc d*pe z fotela :)
- 0 5
-
2016-10-16 19:55
wow paraliż na 40 minut no po prostu dramat!
- 16 7
-
2016-10-16 19:58
skoro czytujesz Trojmiasto.pl to musiaełś widzieć informacje na temat polmaratonu i to nie raz
Na drzewach i słupach wisiały od tygodnia informacje, każdy widział.
Ale pluć jadem zawsze można....- 15 5
-
2016-10-17 21:23
O motyla noga!
Paraliż na 40 MINUT???!!!
Toż to gorsze niż wojna.
Lecz się...- 1 0
-
2016-10-16 18:09
A ja, który przez 364 dni i 22 godziny w roku przemykam się chyłkiem między (2)
samochodami, których kierowcy nie zwalniają przed przejściem, nie ustępują pierwszeństwa pieszym, skręcając w lewo bądź w prawo, zastawiając chodniki do 10 cm do płotu (mam wymieniać dalej?) raz w roku pobiegłem sobie w Gdańsku jedną nitką trzypasmowej szosy (2 wciąż były dla samochodów).
Więc o co wam chodzi???- 89 18
-
2016-10-16 18:37
im wcale o nic nie chodzi.
to pisze taki jeden w dresach niemytych, sam siebie komentuje i robi sztuczny tłum. Nie ma co się zamartwiać.
Jakby nie patrzeć, ja jestem za tym, żeby wpuszczać jedynie komentarze podpisane w sposób autoryzowany. od razu 99.99999% chamstwa zniknie z internetu. Ale to tymczasem pobożne życzenie.- 17 5
-
2016-10-17 18:02
żal mi was lenie
Dokładnie zgadzam się, wiecznie narzekają lenie że ulice zakorkowane przez biegaczy ciekawa teoria bo korki powodują samochody nie ludzie haha choć może czegoś nie wiem. Super bieg brawa dla wszystkich biegaczy.
- 1 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.