- 1 Nie będzie Drogi Czerwonej, bo nie chcą CPK? (386 opinii)
- 2 Samolot stanie na rondzie przy lotnisku (165 opinii)
- 3 Skąd pochodzą mieszkańcy Trójmiasta? (55 opinii)
- 4 Koncert Podsiadły: praktyczne informacje (150 opinii)
- 5 Koci celebryta Rysiek ma swoją rzeźbę (109 opinii)
- 6 Błyskawiczna podróż ze stolicy i w góry (305 opinii)
Do Oslo w półtorej godziny
Po raz pierwszy boeing 737 w barwach tych norweskich linii lotniczych wystartuje z Rębiechowa do Oslo 12 listopada, ale bilety można rezerwować już od kilku dni.
Norweski przewoźnik decydując się na połączenie Gdańska z Oslo podkreśla, że jest to główne centrum kulturalne i gospodarcze na polskim wybrzeżu z populacją rzędu pół miliona mieszkańców, które dzięki zapleczu turystyczno rekreacyjnemu i atrakcyjnym cenom stanie się atrakcyjnym celem wypadów turystycznych Norwegów. Gdańsk jest trzecim po Warszawie i Krakowie polskim portem lotniczym, do którego latać będzie latać Norwegian Air.
- Dzięki niskim cenom oferowanym przez norweskiego przewoźnika stosunkowo trudno dostępna dla turystów z Gdańska i okolic Norwegia i jej stolica Oslo znajdą się w zasięgu ręki- mówi Tomasz Kloskowski, wiceprezes portu lotniczego w Rębiechowie. - Oferta Norwegian Air jest tym bardziej atrakcyjna, że miłośnicy dzikiej przyrody mogą za jego pośrednictwem dotrzeć z Oslo do miast położonych za kręgiem polarnym na północnych krańcach kontynentu europejskiego.
Na trasie z Gdańska do Oslo obowiązują promocyjne ceny, które zaczynają się od kilkunastu euro, już z podatkami i opłatami lotniskowymi. Samoloty norweskiego przewoźnika będą latały dwa razy w tygodniu a lot z Gdańska do Oslo bedzie trwać niecałe półtorej godziny.
Z kolei pod koniec marca na gdańskim lotnisku przybędzie kolejny tani przewoźnik. Tym razem będzie to niemiecka linia Germanwings, która postanowiła uruchomić połączenie do Bonn i Kolonii. Do Gdańska będą przylatywały Airbusy 319 i 320.
- To połączenie oznacza dla nas szansę na zwiększenie ruchu lotniczego i pasażerskiego, a tym samym utrzymanie pozycji najważniejszego portu lotniczego w północnej Polsce - cieszy się Włodzimierz Machczyński, prezes gdańskiego portu lotniczego. - Ostatnie decyzje przewoźników lotniczych, którzy zamierzają w ciągu najbliższego półrocza uruchomić nowe połączenia lotnicze utwierdzają nas w przekonaniu, że podjęta w tym roku decyzja o rozbudowie terminalu pasażerskiego zapadła we właściwym momencie. Jego szybka rozbudowa gwarantować będzie, że dalszy lawinowy wzrost liczby obsłużonych przez nasz port pasażerów odbywać się będzie na światowym poziomie.
Opinie (50)
-
2005-10-14 08:26
fantastycznie.....
- 0 0
-
2005-10-14 08:41
do workera
zajrzyj na: http://www.air-europa.pl/cms/cms/index.php?action=read&news_id=628
lot z warszawy do dublina od 40 zł- 0 0
-
2005-10-14 08:42
Norwegiaaaaaaaaaaa...
To najpiekniejszy kraj w Europie
W dodatku za 25 Euro, polecam serdecznie- 0 0
-
2005-10-14 09:08
z Wa-wy
No tak, tylko żeby polecieć do Dublina z Wawy, to trzeba do niej się tłuc... a to już nie jest takie zabawne :))
Mam pytanie. Gdybym chciał polecieć tanimi liniami, z Gdańska np. na weekend do Edynburga, z przesiadką w Luton albo na Stansted, to ile trzeba założyć czasu na przesiadkę? Bo słyszałem, że tanie linie lubią się moocno spóźniać.- 0 0
-
2005-10-14 09:12
Wizzair do Lądka Zdroju i Dortmundu wcale się nie spoźnia za bardzo - tak jak inne samoloty. A do Dublina przez Warszawę do już przekracza koszt taniego latania i czas jego lotu. Do warszawy pociągiem czy samochodem to ok 4-5 godzin + paliwo lub bilet.
Dziekuję przez Warszawę.- 0 0
-
2005-10-14 09:17
Do dublina nie, ale może będzie do kolonii....
- 0 0
-
2005-10-14 09:28
dobra, dobra, wszyscy wielkie hura i glorie pod niebiosa, ze tanie aeroplany latają, a ja w tym nic dobrego nie widzę, bo:
a) wzrasta gwałtownie wzrost zużycia ropy
b) gwałtownie wzrasta emisja dwutlenku węgla, tlenków azotu i innych do atmosfery
c) wzrasta poziom halasu
a tak na prawdę, to żadnych realnych profitów dla nikogo z tego nie ma. Bo to że sobie ktoś na wakacje gdzieś tam poleci za pięć groszy to nie jest argument, bo zamiast tego to mógłby sobie popracować i więcej pożytku byłoby dla wszystkich. Rozwój to powinien być zrównoważony.- 0 0
-
2005-10-14 09:35
do: Pikl
ad. polaczen miedzy Luton i Stansted
Teoretycznie na przesiadke powinno starczyc 1godz 50min (polaczenie koleja do centrum, tam 3 przystanki metrem i z powrotem kolej na lotnisko - sa jeszcze autobusy, ale jada dluzej). W praktyce wygladlo to tak, ze mimo, iz byly 3 godziny miedzy ladowaniem na jednym a koncem odprawy na drugim to skonczylo sie na taksowce - bardzo wygodnie, ale drogo jak na tanie linie ok. 60funtow :) (czas:ok. 1h). Rzeczywiscie lot byl opozniony, a potem 40 min. czekalo sie na przyjazd bagazy - pech, ale zdaza sie. Nic nie mozna przewidziec - powodzenia!- 0 0
-
2005-10-14 09:56
jeśli chodzi o Dublin to lada dzień pokaże się w Gdańsku Ryan AIR
- 0 0
-
2005-10-14 09:58
Polonczenie do Kolonii i Bonn. Ladnie brzmi bo moze sugerowac,ze sa to dwa lotniska.Niestety to JEDNO I TO SAMO.
Wiec po londowaniu i tak musimy autobusem dojechac na dworzec w Ko0linii a potem.do Bonn pociagiem.- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.