- 1 Przestępca seksualny wpadł w porcie (52 opinie)
- 2 Milion zł na projekt remontu trzech ulic (58 opinii)
- 3 Martwe dziki na Karwinach. Otrute czy padły z głodu? (267 opinii)
- 4 Agresywny Rosjanin zatrzymany na lotnisku (189 opinii)
- 5 Mieszkają na stałe, ale się nie zameldują (109 opinii)
- 6 Działkowcy będą mieli przez to problemy? (147 opinii)
Saudi Aramco i MOL partnerami przy przejęciu Lotosu przez Orlen
Aramco Overseas i MOL będą głównymi partnerami PKN Orlen przy przejęciu Grupy Lotos. Aramco przejmie 30 proc. udziałów w gdańskiej rafinerii Lotos, a MOL przejmie ponad 400 stacji Lotosu w Polsce, stanowiące około 80 proc. sieci tej firmy. Zatwierdzenie transakcji jest uzależnione od zgody Komisji Europejskiej.
Saudi Aramco kupi 30 proc. rafinerii Lotos w Gdańsku
- Strategicznym partnerem, który obejmie 30 proc. wydzielonej rafinerii w Gdańsku, jest Saudi Aramco. To koncern, który nie idzie z trendami, tylko je wyznacza. Jest największym producentem ropy naftowej i globalnym liderem w segmencie ropy i gazu, który posiada dostęp do nowoczesnych technologii i bazę badawczą na całym świecie - poinformował Daniel Obajtek, prezes PKN Orlen, podczas konferencji zorganizowanej w Warszawie.
Grupa Lotos zawarła z Aramco Overseas przedwstępną umowę sprzedaży 30 proc. udziałów w Lotosie Asfalt. Dodatkowo Aramco kupi też spółkę zajmującą się paliwami lotniczymi, Lotos Air-BP.
Lotos Kolej przejmie Orlen KolTrans. Centrum logistyki kolejowej w Gdańsku
Grupa Lotos sprzeda Aramco 100 proc. udziałów w Lotos SPV 1, podmiocie, do którego wydzielona zostanie zorganizowana część przedsiębiorstwa prowadzonego aktualnie przez Lotos Paliwa w zakresie hurtowej sprzedaży paliw.
Wymiana stacji z węgierskim koncernem MOL
MOL kupi 417 stacji paliw sieci detalicznej Lotosu za 610 mln dolarów.
Dodatkowo PKN Orlen zawarł z MOL warunkową, ramową umowę sprzedaży, w wyniku której podmioty należące do Grupy Kapitałowej Orlen nabędą od MOL 144 stacji paliw zlokalizowanych na Węgrzech oraz 41 stacji paliw zlokalizowanych na Słowacji, za łączną cenę 229 mln euro.
Element stały ceny to 1 mld zł, element zmienny zależny będzie natomiast od wysokości długu oraz kapitału obrotowego spółki hurtowej w dniu poprzedzającym podpisanie umowy przyrzeczonej.
100 proc. udziałów Lotos Biopaliwa kupi Rossi Biofuel, natomiast 100 proc. akcji Lotos Terminale kupi Unimot Investments.
Gwarancje zatrudnienia w Grupie Lotos. Porozumienie ze związkami zawodowymi
Strategiczne partnerstwo z saudyjskim koncernem
Dodatkowo PKN Orlen podpisał z Saudi Arabian Oil Company długoterminową umowę na dostawy ropy naftowej do spółek z Grupy Kapitałowej Orlen. Na podstawie tej umowy w przypadku finalizacji procesu koncentracji z Grupą Lotos PKN Orlen zagwarantuje dostawy ropy naftowej od Saudi Arabian Oil Company w ilości od 200 do 337 tys. baryłek dziennie.
Orlen podpisał także z Saudi Arabian Oil Company oraz Saudi Basic Industries Corporation umowę o współpracy celem analizy, przygotowania i realizacji wspólnych inwestycji w sektorze petrochemicznym. Wśród potencjalnych obszarów współpracy analizowane będą m.in. projekty rozwojowe dotyczące olefin i pochodnych, w tym pochodnych aromatów, w Polsce oraz w Europie Środkowo-Wschodniej.
Przejęcie Grupy Lotos przez PKN Orlen
Proces przejęcia kapitałowego Grupy Lotos przez PKN Orlen został zainicjowany w lutym 2018 r. podpisaniem listu intencyjnego ze Skarbem Państwa, który posiada w gdańskiej spółce 53,19 proc. głosów na walnym zgromadzeniu. W listopadzie 2018 r. Orlen złożył w Komisji Europejskiej wstępną wersję wniosku o zgodę na koncentrację. Ostateczny wniosek trafił do Komisji na początku lipca 2019 r. Dodatkowo pod koniec sierpnia 2019 r. podpisane zostało porozumienie pomiędzy PKN Orlen a Skarbem Państwa i Grupą Lotos określające ramową strukturę transakcji przejęcia gdańskiej spółki.
Burza wokół umowy społecznej z Solidarnością
W połowie października 2021 r. Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy Grupy Lotos przyjęło wszystkie projekty uchwał dotyczących planowanej fuzji z PKN Orlen. Oznacza to warunkową zgodę na sprzedaż części aktywów Grupy Lotos. Zgody akcjonariuszy były niezbędne, aby spełnić środki zaradcze Komisji Europejskiej dotyczące fuzji Lotosu z PKN Orlen.
Saudi Aramco w gdańskiej rafinerii
Saudi Arabian Oil Company, znany jako Saudi Aramco, to saudyjski koncern paliwowo-chemiczny prowadzący poszukiwania i wydobycie ropy naftowej. Koncern jest największym na świecie pod względem dziennej produkcji - zaspokaja ponad 10 proc. światowego zapotrzebowania na ropę. Dzienna produkcja Saudi Aramco wynosi 9,54 mln baryłek, choć moce produkcyjne pozwalają na wydobycie nawet 12 mln. Saudi Aramco jest kilkakrotnie większy od innych globalnych koncernów paliwowych, takich jak brytyjski BP, amerykański ExxonMobil, chiński PetroChina czy rosyjski Rosnieft. Przedsiębiorstwo zatrudnia ponad 61 tys. pracowników z 77 krajów.
Pierwsza w historii długoterminowa umowa bezpośrednia na dostawy ropy naftowej dla polskiego koncernu PKN Orlen została podpisana z Saudi Aramco w 2016 r. - wcześniej realizowane były dostawy spotowe lub pośrednie.
Węgierski kapitał w Lotosie
MOL (Magyar Olaj) jest największą spółką na Węgrzech pod względem wartości przychodów ze sprzedaży. Koncern zajmuje się poszukiwaniem i wydobyciem ropy naftowej i gazu (m.in. ze złóż w Rosji i Kazachstanie), rafinacją ropy naftowej oraz sprzedażą hurtową i detaliczną produktów rafineryjnych. Kontroluje słowacki Slovnaft i włoską rafinerię IES. Ma udziały w chorwackiej firmie naftowej INA. Jest aktywna w ponad 30 krajach. Spółka publiczna notowana na giełdach w Budapeszcie i Warszawie.
Od listopada 2018 r. największym udziałowcem jest państwo węgierskie z 28,3 proc., 25,8 proc. posiadają inwestorzy zagraniczni (głównie instytucjonalni), 7 proc. - OmanOil (Budapest) Limited, 7,3 proc. - CEZ MH B.V., 6,4 proc. - OTP Bank Nyrt., 5,7 proc. - Magnolia Finance Limited, 5 proc. - ING Bank N.V., 3 proc. - Crescent Petroleum, 3 proc. - Dana Gas PJSC, 5,5 proc. - krajowi inwestorzy instytucjonalni, 3 proc. - krajowi inwestorzy indywidualni.
Środki zaradcze zatwierdzone przez Komisję Europejską
- zbycie 30 proc. udziałów w rafinerii Lotos wraz z towarzyszącym dużym pakietem praw zarządczych, co da nabywcy prawo do blisko połowy produkcji rafinerii w zakresie ropy naftowej i benzyny, a jednocześnie zapewni dostęp do istotnej infrastruktury magazynowania i infrastruktury logistycznej;
- zbycie dziewięciu składów paliw na rzecz niezależnego operatora logistyki oraz budowa nowego terminalu importowego paliwa do silników odrzutowych w Szczecinie, który - po ukończeniu budowy - zostałby przekazany temu operatorowi;
- uwolnienie większości mocy zarezerwowanych przez Lotos w niezależnych magazynach, w tym pojemności zarezerwowanej na największym w Polsce terminalu przywozu paliwa drogą morską;
- zbycie 389 stacji detalicznych w Polsce, stanowiących około 80 proc. sieci Lotos, oraz zaopatrywanie tych stacji w paliwa silnikowe;
- sprzedaż wynoszącego 50 proc. udziału Lotosu w spółce joint venture zajmującej się obrotem paliw do silników odrzutowych, którą posiada on razem z BP, dalsze prowadzenie dostaw dla tej spółki oraz udzielenie tej spółce dostępu do magazynów w dwóch portach lotniczych w Polsce;
- udostępnienie konkurentom w Czechach rocznie do 80 tys. ton paliwa do silników odrzutowych w drodze otwartej procedury przetargowej;
- zbycie dwóch zakładów produkcyjnych bitumu w Polsce oraz dostarczenie nabywcy rocznie do 500 tys. ton bitumu/pozostałości ciężkich.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2022-01-12 16:12
szkoda (15)
Szkoda Lotosu, który był taką wizytówką Trójmiasta. Najgorsze jest to, że przed przejęciem lotosu przez Orlen nie było powiedziane, że będzie sprzedany zagranicznym udziałowcom.
- 415 67
-
2022-01-13 10:35
wielka wyprzedarz mjatku trwa - pis szuka kasy wszedzie bo niestety musi leczyc efekt drukowania pustej kasy która to wywołała u nas inflacje ... nie sytuacjia UE i covi d- drukowanie kasy - madrzy wiedza głupich nic nie przekona
- 9 8
-
2022-01-13 10:36
(1)
pis sprzedaje stacje ruskim tylko firma posrednicząca jest na węgtrzech - okłamywac to możecie wyznawców pis ale sorki nie każdy taki głupi jak oni by dać sobie wmówić każda bzdurę
- 13 7
-
2022-01-17 11:34
ty głupi jesteś od urodzenia wracaj lepiej do podstawówki
- 0 2
-
2022-01-13 08:09
Jak to nie było powiedziane? Było, i to praktycznie od samego początku jak tylko przyszła zgoda na połączenie Orlenu i Lotosu. Orlen będzie mógł przejąć Lotos pod warunkiem sprzedaży połowy Lotosu zagranicznemu podmiotowi. Nie było tylko wiadome komu. BP? Shell? Amic? A tu jednak brak zaskoczenia, PIS sprzedaje ruskim.
- 8 9
-
2022-01-12 20:49
Dlaczego w tym przypadku nie ma ustawy, że można sprzedać podmiotowi z europejskiej strefy gospodarczej?
- 15 5
-
2022-01-12 20:48
Podziękuj UE to na żądanie Brukseli
- 12 15
-
2022-01-12 17:16
Wałek (3)
Oddajemy się pod ruskich wystarczy przeczytać kto jest udziałowcem, jak tam zwolennicy pis, tak huczek głoszono repolonizacje, a tu w drugą stronę,, niektórzy tęsknili za komuną więc poczują smak
- 32 14
-
2022-01-12 21:49
Ile udziałów w Saudi Aramco mają ruscy? (2)
To Saudi Aramco obejmuje 30 % udziałów Lotosu.
Pisz dalej głupoty...- 13 12
-
2022-01-13 07:03
(1)
Zobacz ile mają w MOL.
- 12 7
-
2022-01-17 11:32
No właśnie ile i kto to jest bo jak na razie nie doczytałem się tego tak więc podaj a nie troluj
- 0 0
-
2022-01-12 17:13
Wiedza powszechna nie jest tajemnicą dla rozumnych ludzi. (2)
Było powiedziane! KE tak zadecydowała. O czym mr Obajtek i media już dawno informowali!
- 24 7
-
2022-01-12 17:54
wiedza powszechna ? (1)
W tym wypadku mówiono tylko o powiększaniu potencjału polskiego rynku paliwowego - tak tłumaczono przejęcie Lotosu przez Orlen.
- 24 7
-
2022-01-12 20:49
Naiwny jesteś
- 6 3
-
2022-01-12 16:54
to było oczywiste, to są typowe działania antymonopolistyczne (1)
nie powinno to być zaskoczeniem dla osób zajmujących się tym tematem
- 19 15
-
2022-01-12 19:55
"dla osób zajmujących się tematem"
- 5 3
-
2022-01-12 11:35
Pieknie (24)
Aramco wchodzi do Polski, a Orlen z Lotosem robia ekspansje na poludnie kupujac stacje na Wegrzech. I bardzo dobrze
- 146 629
-
2022-01-14 18:41
Realista
Pieprznik się w ten Lisowski łeb
- 0 2
-
2022-01-13 10:39
to po to budowaliśmy od 30 lat koncern naftowy na Pomorzu aby teraz kolesie z Pcimia i Myślenic (3)
rozwalili nam to w rok ! . Polityczna zemsta na Pomorzu - tylko za co - za to, że chcieliśmy TU właśnie zbudować polski przemysł.
- 27 7
-
2022-01-13 22:57
(2)
Nie wiem kogo bardziej mi żal, ciebie czy tych którzy dają lajki?
- 4 13
-
2022-01-14 11:16
Nie przejmuj się wpis i lajki sponsorowane przez Brejzę.
- 4 4
-
2022-01-14 07:33
od tych co rozumieją sami a nie wiedzą to co usłyszą.. kasę w budżecie trzeba uzupełnic więć jest kolejna wielka wyprzedzarz pis tego co zostało - kasa za wpuszczenie kauflanda i aldi do Polski dawno przejedzona
- 3 4
-
2022-01-12 23:39
Jak można sprzedać Aramco (3)
z kraju wspierającego terroryzm i kamienującego kobiety cokolwiek? Nagle to nie kraj beee
- 21 4
-
2022-01-14 11:15
Jak można kupować gaz od Rosji wiedząc że za pieniądze z tego kupna będzie Putin mordował ludzi. (1)
- 5 3
-
2022-01-15 22:02
baran
Kupuj od Jankesów. Oni napadają na tych których nie uważają za ludzi. Będziesz spokojniejszy.
- 2 2
-
2022-01-14 07:33
kasa nie śmierdzi , nawet księdzu a polityczne kutwy maą swoją cenę , jak patocelebryci
- 2 2
-
2022-01-12 18:21
pisowski troll
- 12 6
-
2022-01-12 17:37
jako że MOL blisko współpracuje z Rosją może będa brać benzyne i ropę z Kaliningradu? (1)
zawsze jakaś konkurencja dla Orlenu będzie...
- 10 21
-
2022-01-12 22:45
Biora ale z Ust-Lugi, Primorska itd.
- 6 0
-
2022-01-12 15:50
Piękne stacje lotosu, wszyscy znamy (1)
Ta budka Mol załączona na fotce do artykułu, raczej nie powala.
- 32 9
-
2022-01-12 17:35
zakup tych budek to sukces
400 fajnych stacji za 200 zapyziałych bud
to jest biznes wg pis, jak masz z tym problem to jesteś lewakiem- 40 9
-
2022-01-12 15:20
Dokładnie, a dzieciarnia z tego portalu do nauki.
- 20 20
-
2022-01-12 15:18
W jakm celu... nie chcemy mieć w Polsce, Polskich stacji, mając teraz taką wielką (połączoną) rafinerię?) (8)
a ponadto sprzedajemy 417 stacji, kupujemy 285, nie czujesz różnicy?
- 98 18
-
2022-01-15 21:56
kłamią i tyle
Bajdurzenie Obajtka przypomina mi reklamowanie przyszłego prezesa NIK lub Mejzy przez ..... własnie zniknęli ci towarzysze. A stacje Lotosu to przejmie w tym bajzlu Lukoil bo czai się za opłotkami. Stacje Lotosu są właścicieli prywatnych ludzi a Lotos tylko dzierżawi. Obajtek może sobie na nich kupić parówkę a nie sprzedać. Oby nie rozłożył Orlenu
Bajdurzenie Obajtka przypomina mi reklamowanie przyszłego prezesa NIK lub Mejzy przez ..... własnie zniknęli ci towarzysze. A stacje Lotosu to przejmie w tym bajzlu Lukoil bo czai się za opłotkami. Stacje Lotosu są właścicieli prywatnych ludzi a Lotos tylko dzierżawi. Obajtek może sobie na nich kupić parówkę a nie sprzedać. Oby nie rozłożył Orlenu aby wypełnić zobowiązanie sprzedając jego wszystkie punkty sprzedaży detalicznej. A taka informacja "Na podstawie tej umowy w przypadku finalizacji procesu koncentracji z Grupą Lotos PKN Orlen zagwarantuje dostawy ropy naftowej od Saudi Arabian Oil Company w ilości od 200 do 337 tys. baryłek dziennie" to może rozłożyć na łopatki. Jeszcze niech dopiszą że Jamalem II.
- 0 1
-
2022-01-13 15:57
Poza Lotosem i Orlenem w Polsce... (1)
...jest jeszcze ponad 3700 stacji paliw należących do mniejszych firm z polskim kapitałem. Platforma od kilku dni powiela nieprawdziwe informacje pomijając ten fakt i tworząc wrażenie, że liczba stacji koncernów zagranicznych będzie większa niż polskich. Z drugiej strony to niesamowite, że PO, która była zawsze za wolnym rynkiem krytykuje proces sprzedaży 5% stacji paliwowych firmie z Unii Europejskiej. Tak, 5% - tyle właśnie wynosi udział Lotosu w całej puli 7800 stacji w Polsce.
- 10 8
-
2022-01-15 11:49
no może i masz racje
Tyle że mądrzejszy-normalniejszy z bliźniaków, kiedy był prezydentem odradzał sprzedaż akcji wschodnio azjatyckim udziałowcom (Rosja, Chiny i Arabia) "...rozważaliśmy hipotetycznie sprzedaż trwale nierentownej litewskiej rafinerii Możejki, na moją uwagę, że być może jej zakupem byliby zainteresowani Saudyjczycy, prezydent Lech Kaczyński
Tyle że mądrzejszy-normalniejszy z bliźniaków, kiedy był prezydentem odradzał sprzedaż akcji wschodnio azjatyckim udziałowcom (Rosja, Chiny i Arabia) "...rozważaliśmy hipotetycznie sprzedaż trwale nierentownej litewskiej rafinerii Możejki, na moją uwagę, że być może jej zakupem byliby zainteresowani Saudyjczycy, prezydent Lech Kaczyński odpowiedział: panie Jacku, ale ci Saudyjczycy na koniec pewnie okażą się być Rosjanami - Krawiec, prezes Orlenu w latach 2008-2015.". Przypominam też próbę sprzedaży akcji lotosu za Tuska jaki wtedy szum podniosło PiS włącznie z próbą odwołania ministra Grada . Ostatecznie sejm wstrzymał sprzedaż w 2012
- 4 1
-
2022-01-12 16:58
Nic dziwnego że wschodnioeuropejskie petrole romansują z Rosją. (4)
Powód jest prozaiczny. Około 2050 roku jest bardzo prawdopodobne iż UE zakaże lub bardzo utrudni sprzedaż paliw kopalnych, co zagrozi ich bytowi, stąd odwracają się do ruskich, bo tam to car zadecyduje. Sami nafciarze wykupują na miejscu w kraju coraz więcej firm stając się potęgą która będzie de facto rządzić w dużej mierze finansami państwa.
rozwiń...Powód jest prozaiczny. Około 2050 roku jest bardzo prawdopodobne iż UE zakaże lub bardzo utrudni sprzedaż paliw kopalnych, co zagrozi ich bytowi, stąd odwracają się do ruskich, bo tam to car zadecyduje. Sami nafciarze wykupują na miejscu w kraju coraz więcej firm stając się potęgą która będzie de facto rządzić w dużej mierze finansami państwa.
Nie warta pominięcia jest narracja iż dla wielu wyznawców obecnie nam rządzących Putin i Rosja są tak naprawdę obrońcami ich idei, jak porównać ich poglądy to trudno wskazać na większe różnice.- 5 21
-
2022-01-12 21:13
UE w 2050r.... dobre... (3)
żaden kraj nie zostanie w "uni" w obecnym kształcie, tzn pod rządami skorumpowanych niemców opłacanych przes ruskich i tyle, wszystkie "ekologiczne" wymysły to robota ruskich, zobaczcie kto dzisiaj najwięcej na tym zarabia a odpowiedź nasuwa się sama, przestańcie klepać jak opętani o zielonej energii itd. bo to tylko ściema taka jak gaz że to
żaden kraj nie zostanie w "uni" w obecnym kształcie, tzn pod rządami skorumpowanych niemców opłacanych przes ruskich i tyle, wszystkie "ekologiczne" wymysły to robota ruskich, zobaczcie kto dzisiaj najwięcej na tym zarabia a odpowiedź nasuwa się sama, przestańcie klepać jak opętani o zielonej energii itd. bo to tylko ściema taka jak gaz że to czyste paliwo - a jaka jest emisja metanu przy wydobyciu tego gazu?! - ktoś wam powiedział? dzisiaj metan bardziej podnosi efekt cieplarniany niż CO2! za 5 lat jak niemcy zaczną bujać tą łajbą UE to zostaną same z ruskimi albo rządzić tym państwem będzie ktoś zupełnie inny, nie wchodzić w żaden fit srit 55!
- 14 42
-
2022-01-14 18:42
A ty co walczyłeś w 39 tym?
- 2 0
-
2022-01-13 20:57
UE 2050
To może wpadniesz pooddychać do Wrocławia, Krakowa, Katowic itd, a potem będziesz głupoty wypisywać
- 2 2
-
2022-01-13 09:15
Przecież gaz ziemny to głównie właśnie metan.
Wiesz w ogóle o czym piszesz?
- 7 1
-
2022-01-12 11:23
Zemsta na niepokornym (80)
mieście Gdańsk! Prymitywna polityka wygrała z logiką i interesami Pomorza. Teraz w komentarzach drodzy sympatycy pisu tu mieszkajacy pamiętajcie, żeby dziekować, za braki inwestycyjne , ba, nawet zwykłe dziury w miejskich drogach swojemu wodzowi z Nowogrodzkiej. O kulturze i wydarzeniach kulturalnych pisać nie będe bo to was nie dotyczy.....
- 1034 230
-
2022-01-16 19:51
Prezes PIS zorganizowal sobie SKOK życia
Wójt Orlenu - kłamliwie nazywając pisowski SKOK na kasę Skarbu Panstwa, FUZJĄ /??!!/ podzielił Lotos i rozsprzedaje w kawałkach 2/3 majątku państwowej, największej spółki SP w Gdańsku, swoim kolesiom z Wegier Orbana i tym samym kolesiom Putina. Za co PIS tak bardzo nienawidzi Gdańsk? Niepojęte szkodnictwo PISu. P.S. Szejk Jojo pewnie już szykuje się do objęcia stołka prezesa Bazy Paliw Lotosu w Szczecinie? Będzie budować prywatne, brudne, imperium naftowe PISu.
- 0 2
-
2022-01-16 11:13
pis to syf
- 1 2
-
2022-01-13 22:55
szkoda
Po co to prezna Polska firma to rozwalic trzeba !!!!
Gardze tymi kundlami co za tym stoja !!!!
Szkoda- 4 3
-
2022-01-13 12:58
xxx
Jak się podskakuje większemu(rządowi), to trzeba myśleć o konsekwencjach, chyba, ze miastem Gdańsk rządzą głupki;)
- 3 2
-
2022-01-13 10:47
Proszę Pana
Pisząc swój komentarz stawia się Pan wyżej ode mnie zwolennika PIS, bo powołuje się Pan na bliżej nie przedstawione argumenty logiczne. Tymczasem tkwi Pan w głębokim błędzie patrząc na sprawę połączenia Orlenu z Lotosem poprzez "interesy Pomorza". Pomorze Gdańskie to niewielka część Polski, a jeszcze mniejsza Europy. Może Pan prowadzi swoje przedsiębiorstwo lub jest prezesem zarządu dużej spółki, ale wydaje mi się że jest ona znana tylko w Gdańsku lub w Pruszczu Gdańskim.
- 2 3
-
2022-01-13 10:15
To trzeba leczyć
Tak, tak zemsta za twoją głupotę ;)
- 1 0
-
2022-01-13 08:27
a czym się to różni od sprzedanioa GPEC?
dokładnie ten sam efekt. Polska nigdy nie będzie miała gospodarzy Polskich patriotów? To są efekty wyrżnięcia elit w czasie wojny i po.
- 4 1
-
2022-01-13 01:35
Gdańsk w tym momencie wyglada paskudnie, wymiotowac się chce jak się porównamy z jakimkolwiek miastem, Ryga jest 5 razy ładniejsza , gorzej nie ma
- 5 5
-
2022-01-12 20:29
zemsta małego zakompleksionego człowieka
- 11 6
-
2022-01-12 17:35
Zero inwestycji (2)
Do kogo ta mowa? Drogi jak były dziurawe tak są a chodniki krzywe albo ich brak. Kasa szła na popieranie LGBT albo antypolskich wystaw w ECS. Od czasów Adamowicza nie powstała ani jedna nowa droga
- 9 19
-
2022-01-12 18:45
To chyba ślepy jesteś. (1)
- 10 6
-
2022-01-14 23:03
To jest mieszkaniec Polski nie Gdanska...
- 1 2
-
2022-01-12 14:52
(2)
Wnioskuj o wolne miasto Gdańsk, bądź wyprowadź się do niemca
- 11 6
-
2022-01-14 23:02
Uwierz mi pisiaku wielu by tego chciało, Gdańsk jako WM zawsze był bogaty, w Polsce czekała go tylko bieda.
- 2 2
-
2022-01-12 21:27
po co wniosek ? Gdańsk Wolnym Miastem
- 3 6
-
2022-01-12 14:19
jak to, przeciez za peło tak dzielnie bronili sprzedazy lotosu, byla akcja polskilotos (2)
i cyk, teraz trzeba pokombinować
- 16 3
-
2022-01-12 14:35
(1)
To je fuzja a platforma cdu pokazała już swoje zdradzieckie macki sprzedając 70% GPEC Niemcom
- 15 22
-
2022-01-12 21:20
haha
nie platforma tylko niezależny prezydent tego miasta. W zamian za stołek w radzie nadzorczej.
- 3 3
-
2022-01-12 14:02
Jedno z drugim nie ma nic wspólnego. Opozycyjna mania przesladowcza
- 16 20
-
2022-01-12 13:34
Tusk, Aziewicz, Lewandowski nawoływali do prywatyzacji Lotosu (5)
Chcieli sprzedać Ruskim
- 32 54
-
2022-01-12 21:24
i co kupiłeś ? kaca
pie
- 1 1
-
2022-01-12 14:21
a teraz co się dzieje? mol jest "wegierski" XD (3)
- 23 16
-
2022-01-12 20:50
30 % udziałów Lotosu przejmuje Saudi Aramco, a nie
Węgierski MOL
- 7 1
-
2022-01-12 15:45
(1)
Oczywiście, że jest węgierski.
A dodatkowo jeszcze notowany na polskiej giełdzie.
Niewiarygodna sprawa z tą bzdurną opinią o rzekomych wpływach Rosjan w MOL-u :)- 16 23
-
2022-01-12 21:25
pisrossija druzja towariszcze
- 6 7
-
2022-01-12 13:31
Każdego dnia coś nap rozPiSdżają
Aż strach się bać
- 40 21
-
2022-01-12 13:30
Czyli Gdańsk (15)
nie ma juz praktycznie żadnego strategicxnego liczącego sie zakładu produkcyjnego.Gdańsk nie ma już największego płatnika lokalnych podatków.Gdańsk nie ma już mecenasa kultury i sztuki.Gdańsk,dzięki pisowi i jego wiernym tumanom staje się peryferyjnym miastem.No to ciesz sie motłochu.
- 70 22
-
2022-01-17 11:44
jak to będzie nadal dostawał kasę tzw podatek gruntowy a ponieważ od takich firm oblicza się on od wartości tego co jest postawione na działce to nadal będzie wpływała duża kasa którą złodzieje rozkradną może czas na nowy rydwan
- 0 0
-
2022-01-12 23:38
No nie tylko dzięki PiS-owi. Jakoś przez 30 lat miejscowi włodarze nie potrafili
przyciągnąć żadnej dużej firmy. Inne regiony stoją pod tym względem znacznie lepiej - zarówno pod względem wielkości spółek, jak też ich kapitału i wpływów podatkowych . A w Gdańsku tylko jakieś wydmuszki korporacyjne zoptymalizowane po szyje, które tu grosza nie zostawiają. Banki i zakłady już dawno przejęte lub polikwidowane, firm z wielkim
przyciągnąć żadnej dużej firmy. Inne regiony stoją pod tym względem znacznie lepiej - zarówno pod względem wielkości spółek, jak też ich kapitału i wpływów podatkowych . A w Gdańsku tylko jakieś wydmuszki korporacyjne zoptymalizowane po szyje, które tu grosza nie zostawiają. Banki i zakłady już dawno przejęte lub polikwidowane, firm z wielkim kapitałem na Pomorzu brak (oprócz LPP, ale ta daje stosunkowo skromne wpływy do budżetu). Po zamknięciu Lotosu ujawnia się porażka rozwoju gospodarczego Pomorza.
- 7 4
-
2022-01-12 17:42
czyli Gdansk idzie w slady Gdyni
Jak zawsze...
;)- 2 2
-
2022-01-12 16:24
to dlaczego Dulikiewicz za 100 mln z Polskiego Ładu chce budować drogi (1)
podobno w Gdańsku !!! Co na to trollu POKO-moński ?
- 17 23
-
2022-01-12 18:47
Może dlatego, że w tym polskim ładzie są pieniądze z podatków tych co nie głodowali na PiS
- 17 6
-
2022-01-12 16:16
sami sie prosiliscie-to dostaliscie kopa w jajca! (3)
ic co teraz placz? Trzeba bylo myslec wczesniej? Postawiliscie na Walese,Tuska -to niech oni wam teraz pomagaja....
- 17 31
-
2022-01-13 09:57
Lepiej na
Kurskiego, przylebska, Piotrowicza, Macierewicza, suskiego, Sasina, Kowalskiego i cała bandę nieudaczników
- 4 5
-
2022-01-12 16:33
a na kogo trzeba było postawić? na złodziei? (1)
- 24 9
-
2022-01-13 01:04
no na sowieckiego agenta kaczyńskiego
- 12 5
-
2022-01-12 13:57
(1)
Nigdy nie miał. Miał przybudówki i firmy, w których lokowano słupy. Peryferyjnym miastem też był zawsze. Tylko ego gdańszczan nie pozwalało tego zauważyć.
- 22 30
-
2022-01-14 22:59
Tak chciałaby obecna władza dlatego Gdańsk jest notorycznie okradany przez warszafkę.
- 2 1
-
2022-01-12 13:52
Gdańsk nie ma już mecenasa kultury i sztuki. (3)
Nie będzie już więcej rydwanów?
- 46 35
-
2022-01-12 15:58
Tobie jak widać "kultura" (2)
kojarzy się jedynie z rydwanem.Wyrażam publicznie wątpliwość, czy masz choć zielone pojecie jak on wygląda, w jakim okresie był używany i do czego służył....Wklepujesz to słowo wszedzie tam, gdzie pojawi się nazwisko Pani Prezydent albo nazwa miasta....ot taka bezmyślna, nie wymagająca analizy ...dziecinada.
- 35 23
-
2022-01-12 17:41
kojarzy mi sie np. z Opera (1)
Ktora musi synchronizowac przedstawienia z tramwajem, Filharmonia, gdzie coraz to kolejny muzyk rzuca instrumentem, teatrem ktory sili sie na skandale i instytucjami, ktore zyja same dla siebie. Kojarzy mi sie z "Ostatnia Wieczerza", ktorej autor moze sobie pozwolic na "niezaleznosc", skoro ma tylu kolegow i mecenasow do uwiecznienia...
- 7 6
-
2022-01-12 21:08
A Dama z Łasiczką z czym się kojarzy ?
Z 500 mln złotych bezsensownie zapłaconymi Czartoryskim z funduszy Ministerstwa Kultury...
- 9 7
-
2022-01-12 13:13
(3)
wolne pomorze
- 22 13
-
2022-01-12 17:19
(1)
Od czego? Od rozumu?
- 7 6
-
2022-01-12 21:04
Od pisowskiego jadu i szwindli...
- 10 6
-
2022-01-12 15:21
Pewnie, bez takich jak ty.
- 8 9
-
2022-01-12 13:05
Takich niedużych firma paliwowych na świecie nie ma (9)
Rynek rządzi się swoimi prawami. Pewne firmy się rozwijają, inne giną. Lub łączą się z większymi.
- 29 41
-
2022-01-12 14:55
ty (1)
na swiecie sa tylko 4 slownie cztery korporacje ktore poprzez udzialy w roznych itd, skupiaja 98 procent swiatowych firm i to one rzadza swiatem , jakie to korporacje to poszukaj jak nie wierzysz
- 10 3
-
2022-01-12 21:03
Bzdura, podaj nazwy tych korporacji
- 1 4
-
2022-01-12 13:21
Z tym,ze w tym dzikim kraju (6)
mniejszy Orlen wchłania duży Lotos bo tak wymyślił niedouczony sołtys z Pcimia
- 73 31
-
2022-01-12 14:35
Orlen mniejszy? XD lol
- 21 4
-
2022-01-12 13:56
(4)
Co to za bzdura...
- 20 17
-
2022-01-12 14:18
(3)
Można podać nawet liczby, a i tak dla nich nie będzie to miało żadnego znaczenia...
Lotos duży, Orlen mniejszy ;)
Tymczasem wartość księgowa: Orlen - 48 mld zł, Lotos - 14 mld zł.
Kapitalizacja według aktualnych kursów akcji: Orlen - 35 mld zł, Lotos - 12,2 mld zł.- 19 7
-
2022-01-14 11:25
Nie tłumacz oczywistości ludziom sponsorowanym przez Brejzę.
Gdyby skasować wpisy i lajki sponsorowane przez PO wpisów zostało by 63
- 2 1
-
2022-01-12 19:18
wartość oczywiście wyliczona przez księgową Paryłę z Pcimia... (1)
- 19 9
-
2022-01-12 20:21
Uwaga tak głupia, że aż ręce opadają...
- 6 6
-
2022-01-12 13:01
Interesy Pomorza nie są zbieżne z interesem Rzeczpospolitej? (20)
A połączenie Lotosu z Orlenem planował już lata temu Kulczyk, gdyby tylko udało mu się przejąć kontrolę nad Orlenem. Kulczyk chyba nie miał nic do gdańskiego samorządu?
- 48 96
-
2022-01-15 22:12
zapewne tak
Sam sobie odpowiedziałeś. Gdyby przejął kontrolę. Kulczyk to złodziej szkoda że nie przejął kas na wszystkich autostradach które państwo zbudowało.
- 0 0
-
2022-01-12 17:46
No i co z tego ze planował?
W tej transakcji chodziło tylko o to aby osłabić Pomorze i oddać zakład w ręce Rosjan. Zapewne wkrótce zaczną się zwolnienia i tzw restrukturyzacja, która pozamiata ten zakład. Ewentualnie jakaś dobra katastrofa ekologiczna
- 16 11
-
2022-01-12 16:06
Planował również Tusk! (1)
A przekonywał Lewandowski. Olechnowicz się opierał. Teraz to zła decyzją, no to PiS realizuje!
- 17 27
-
2022-01-12 22:56
Wtedy tez byla to zla lonvepcja, ale nie doszla do skutku
Bo rzad poszedl po rozum do glowy. Teraz to sie dokonalo. I to jest tragedia dla pomorza.
- 9 6
-
2022-01-12 13:45
Bardzo przykre, że Pomorska firma z tradycją (1)
Oddała 53% udziałów do skarbu państwa polskiego jako gwarancję, żeby nie doszło do grabieży przez innych. I została rozgrabiona przez Polaków, którzy od koleszków z rządu wykupili udziały i sprzedali...
- 68 24
-
2022-01-12 18:52
"Koleszka" analfabeta.
Żadna nowość niestety. Mogliby ich lepiej uczyć jęz. polskiego w tej Moskwie.
- 13 7
-
2022-01-12 13:15
(3)
Jaki to interes pozbyc sie 30% majatku i to firmie kontrolowanej przez Rosje
- 55 22
-
2022-01-12 16:28
A potem gadka, że PO sprywatyzowało lub wyoprzedało za bezcen. (1)
- 39 12
-
2022-01-13 22:57
dokladnie
Od 1989 kolejne ekipy wyprzedaja i nic nowego nie buduja. Kochani idzmy pod sejm i won z nimi !!!!
- 2 5
-
2022-01-12 14:20
czego nie rozumiesz. kiedys blokowali pomysly sprzedazy lotosu, bo nic by im nie wpadlo na konto
teraz już nie mają żadnych oporów
- 36 13
-
2022-01-12 13:06
interesy kaczej bandy - są uber alles in der welt (1)
- 40 39
-
2022-01-14 14:38
Banda to jest Ryżego kundla Bolcu
- 6 6
-
2022-01-12 13:05
Papeż Jan Paweł 2 też kiedyś planował połączenie orlenu z lotosem (7)
same fakty, prosto od pisowskich bajkopisarzy
- 101 40
-
2022-01-12 13:46
"Jan Kulczyk. Biografia niezwykła" (6)
Autorstwa Cezarego Bielakowskiego i Piotra Nisztora:
"Oficjalnie Kulczyk był zainteresowany połączeniem Rafinerii Gdańskiej z Orlenem. Następnie wzmocniony w ten sposób Orlen planował połączyć z węgierską firmą paliwową MOL i austriacką OMV. - Mój pomysł zakładał utworzenie największego koncernu petrochemicznego wcentrum Europy. W tenAutorstwa Cezarego Bielakowskiego i Piotra Nisztora:
"Oficjalnie Kulczyk był zainteresowany połączeniem Rafinerii Gdańskiej z Orlenem. Następnie wzmocniony w ten sposób Orlen planował połączyć z węgierską firmą paliwową MOL i austriacką OMV. - Mój pomysł zakładał utworzenie największego koncernu petrochemicznego wcentrum Europy. W ten sposób mielibyśmy automatyczny dostęp do chorwackiego portu Rijeki, MOL kupił tam wtedy rafinerię, mielibyśmy tani surowiec i uniezależnilibyśmy się od Rosjan. Przez tę rafinerię i port bylibyśmy połączeni zcałym światem arabskim, można byłoby importować ropę z Bliskiego Wschodu. W OMV głównym akcjonariuszem są przecież Emiraty Arabskie. Powstanie takiego koncernu w Środkowej Europie zmieniłoby geografię polityczną. Wtedy niechcący wywołałem wojnę. Bo działając ze względów racjonalnych, będąc akcjonariuszem Orlenu, uważałem, że trzeba podnieść jego wartość tak wspomina swoje plany wobec Orlenu."- 54 15
-
2022-01-12 16:48
Kulczyk (1)
Ktoś z rządu przeczytał tę książkę? Niebywałe... :)
- 12 6
-
2022-01-12 23:23
Niebywale to jest to że oni tam potrafią czytać
Większość z nich uczy się malowania farbkami na szkle i to maks z ich możliwości intelektualnych...
- 6 11
-
2022-01-12 14:10
Ale co zmienią te "łapki w dół" :) (3)
Zlekceważycie źródło, bo nie zgadza się z waszymi bzdurnymi wyobrażeniami?
- 30 16
-
2022-01-12 17:17
Czego chcieć więcej? (2)
A dziś bez węgierskiego pośrednictwa bezpośrednio wprzęgliśmy największego arabskiego producenta w to, co planował dr K.
- 9 0
-
2022-01-14 11:22
Jeden mały minus Kulczyk jak wszystko co dostawał od państwa musiałby te firmy dostać za darmo lub poniżej ich wartości. (1)
Akurat na biznesach pana Kulczyka Polska i Polacy wychodzili tak jak na autostradzie A2
Państwo wzięło kredyt, państwo poręczyło, państwo zbudowało, pan Kulczyk kosi pieniądz z najwyższych opłat za przejazd w Europie. A Polacy za przejazd mają najwyższe opłaty w Europie.- 9 0
-
2022-01-15 16:21
To już inna historia, z A2 niestety boleśnie prawdziwa.
- 1 0
-
2022-01-12 12:43
(2)
w TVP im to wytłumaczą, że to wina Tuska, lub prezydentów Trójmiasta i łyknie jak wszystkie te propagandowe bujdy.
Druga sprawa to kultura i wydarzenia kulturalne, z których suweren po prostu nie korzysta, bo wystarczy mu zawodzenie Zenka w publicznej telewizji.- 163 43
-
2022-01-12 22:57
Nie zatankuje tam (1)
- 8 10
-
2022-01-12 23:28
Ale i tak zatankujesz benzynę od nich:) W ramach państwowego monopolu.
- 13 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.